Dat is een oud huisgenootje geweest , van het opvanghuis. Zij ging terwijl ze dus in het huis was met de verkeerde vrienden om en raakte verslaafd en dat is eigenlijk een reden geweest om de vriendschap te beeindigen , ze is toen afgetakeld en heeft ook in Amsterdam achter de ramen gestaan. Een oud huisgenootje zag haar daar dus.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik sta altijd weer versteld van jouw verhalen over je vrienden.
Pinkstergemeentesquote:Op maandag 2 januari 2012 16:09 schreef palawan het volgende:
[..]
Ok, nu ik erover nadenk moet ik zeggen dat ik ook wel zo iemand ken.
Die zei dat hij de kerk ook leuk vond. En naderhand gingen ze ook altijd koffiedrinken met de rest van de kerkgangers. Echt zo'n hele gemeenschap.
Hij zat ook bij zo'n soort nieuwe kerk, niet zo'n historisch gebouw, maar ze hadden daar ook een drumstel in dat lokaal staan ofzo.
Al eens nagedacht over een studiekeuzetest. of loopbaantest, of hoe die dingen ook heten?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:15 schreef Lokasenna het volgende:
Zometeen een paar uurtjes werken![]()
Doe ik toch nog wat nuttigs vandaag, naast het doorlezen van studiegidsen.
Ik heb al een afspraak staan bij zo'n bureau, over een paar wekenquote:Op maandag 2 januari 2012 16:18 schreef palawan het volgende:
[..]
Al eens nagedacht over een studiekeuzetest. of loopbaantest, of hoe die dingen ook heten?
Dan gaan ze niet alleen kijken wat je leuk vind, maar ook wat goed bij je past qua persoonlijkheid. Als je geen idee hebt wat je wilt doen is dat misschien een optie om in gedachten te houden
ok dan, goed bezig!quote:Op maandag 2 januari 2012 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb al een afspraak staan bij zo'n bureau, over een paar weken
Ik wel, uiteraard met de paplepel ingegoten.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:19 schreef formerjellybean het volgende:
Ik heb er zelf totaal niets mee met de kerk , mijn ouders leven heel erg voor de kerk en alles maar het is niet mijn cup of tea.
Volgens mij oma is dat ook de plaats om je partner te ontmoeten. Mijn zusje heeft wat dat betreft wel naar haar geluisterd haar verloofde komt uit de kerk waar zij ook naar toe gaat. Oh daar ben ik ook nog lid van. Te lui om mijzelf te laten uitschrijvenquote:Op maandag 2 januari 2012 16:23 schreef kree het volgende:
[..]
Ik wel, uiteraard met de paplepel ingegoten.
Maar hoe ouder ik wordt hoe meer ik het ga waarderen, het zijn toch ook wel mensen die je al jaren kent en waarmee je wat gemeenschappelijks hebt.
Buiten dat ik zit niet elke week in de kerk, meestal alleen als ik moet spelen maar dat is vaak zat.
Bovendien heb ik wel meerdere relaties zien ontstaan binnen de gemeente.
Maar je moet natuurlijk niet naar een kerk gaan met de gedachte van ik ga er iemand versieren
Ik kan me voorstellen dat je er qua contacten veel aan hebt omdat het bij mijn ouders ook zo is . Maar mijn ervaring is vaak juist dat ik heel anders over dingen denk en daar gewoon niet in pas , ik heb veel meegemaakt qua leven en ook redelijk heftig dus sta ook heel anders in het leven dan anderen en helemaal bij een kerk.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:23 schreef kree het volgende:
[..]
Ik wel, uiteraard met de paplepel ingegoten.
Maar hoe ouder ik wordt hoe meer ik het ga waarderen, het zijn toch ook wel mensen die je al jaren kent en waarmee je wat gemeenschappelijks hebt.
Buiten dat ik zit niet elke week in de kerk, meestal alleen als ik moet spelen maar dat is vaak zat.
Bovendien heb ik wel meerdere relaties zien ontstaan binnen de gemeente.
Maar je moet natuurlijk niet naar een kerk gaan met de gedachte van ik ga er iemand versieren
Well playedquote:Op maandag 2 januari 2012 16:23 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren heb ik een de trein een belneger met een blik duidelijk gemaakt dat hij aso bezig was. Hij zei sorry en liep de coupe uit
Wel grappig jaar of 8 terug waren er wel een paar meiden die ik echt leuk vond binnen de gemeente, maar nooit op afgestapt.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Volgens mij oma is dat ook de plaats om je partner te ontmoeten. Mijn zusje heeft wat dat betreft wel naar haar geluisterd haar verloofde komt uit de kerk waar zij ook naar toe gaat. Oh daar ben ik ook nog lid van. Te lui om mijzelf te laten uitschrijven
Ja maar oma heeft in een andere tijd geleefd dan nu en toen was het vaak ook belangrijk dat je iemand trouwde van de kerk , nu is dat heel erg veranderdquote:Op maandag 2 januari 2012 16:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Volgens mij oma is dat ook de plaats om je partner te ontmoeten. Mijn zusje heeft wat dat betreft wel naar haar geluisterd haar verloofde komt uit de kerk waar zij ook naar toe gaat. Oh daar ben ik ook nog lid van. Te lui om mijzelf te laten uitschrijven
Haha zeker, vaak is het gewoon dat je zelf niet door hebt hoe luid je bent. En als andere je daar op wijzen worden de meeste wel stiller en zeggen sorryquote:
Ja dat is begrijpelijk maarja om niet als predikant over te komen en een "geloofs discussie" te starten.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:26 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er qua contacten veel aan hebt omdat het bij mijn ouders ook zo is . Maar mijn ervaring is vaak juist dat ik heel anders over dingen denk en daar gewoon niet in pas , ik heb veel meegemaakt qua leven en ook redelijk heftig dus sta ook heel anders in het leven dan anderen en helemaal bij een kerk.
En hoe is het daarmee? Jezelf kunnen beheersen met O&N? Of batsend het nieuwe jaar in gegaan?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:28 schreef kree het volgende:
[..]
Wel grappig jaar of 8 terug waren er wel een paar meiden die ik echt leuk vond binnen de gemeente, maar nooit op afgestapt.
Die zijn inmiddels getrouwd (en kinderen)
Als ik nu in onze gemeente kijk dan is er eigenlijk maar 1 meid die vrij is en die ik leuk vind en dat is die waar ik net over vertelde maarja ben 28 ook onderhand.
De meeste hebben dan al een relatie.
Maarja gelukkig heb ik Anja nu
Gelukkig welquote:Op maandag 2 januari 2012 16:28 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja maar oma heeft in een andere tijd geleefd dan nu en toen was het vaak ook belangrijk dat je iemand trouwde van de kerk , nu is dat heel erg veranderd
Goed en het was nog net voor nieuwjaar jaquote:Op maandag 2 januari 2012 16:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En hoe is het daarmee? Jezelf kunnen beheersen met O&N? Of batsend het nieuwe jaar in gegaan?
Goed zoquote:Op maandag 2 januari 2012 16:32 schreef kree het volgende:
[..]
Goed en het was nog net voor nieuwjaar ja
Om heel eerlijk te zijn gaat het mij niet om het geloof maar meer om de mensen van de kerk zelf , het zijn vaak niet de tolerantste mensen en daar hoor ik liever heel eerlijk gezegd niet bij.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:30 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is begrijpelijk maarja om niet als predikant over te komen en een "geloofs discussie" te starten.
Het gaat allemaal om relativeren, ik geloof bijvoorbeeld niet alles letterlijk wat in de bijbel staat.
Zie het meer als een soort aanwijzingen zeg maar.
Ligt er maar net aan hoe je het allemaal interpreteert.
Daarom is er ook zoveel verschil tussen verschillende geloofsstromen zwaar en ligt.
quote:Op maandag 2 januari 2012 16:23 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren heb ik een de trein een belneger met een blik duidelijk gemaakt dat hij aso bezig was. Hij zei sorry en liep de coupe uit
Hangt erg van de gemeente af hoor.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:34 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn gaat het mij niet om het geloof maar meer om de mensen van de kerk zelf , het zijn vaak niet de tolerantste mensen en daar hoor ik liever heel eerlijk gezegd niet bij.
Als het zo goed voelt dan gaat dat vanzelfquote:Op maandag 2 januari 2012 16:35 schreef kree het volgende:
Had trouwens vanmiddag met haar afgesproken maar ze moest nog teveel werk doen dus ze belde af![]()
Nouja maar voor morgen afgesproken.
Ze is echt leuk, had haar aan de telefoon dat ik vaak afspraken vergat (ging niet over vanmiddag)
Dat ze het wel voor me bij wilde houden als ik terug zou betalen in natura.
Het is wel een geil ding, moet er nog allemaal effe aan wennen hoor, gaat voor me gevoel wel erg hard.
Alleen dingen als homoseksualiteit is in die pinksterclubjes enorm een taboe. En dat soort onzin.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:37 schreef kree het volgende:
[..]
Hangt erg van de gemeente af hoor.
Juist bij die pinkstergemeentes is het heel open allemaal weet ik uit ervaring.
Maar ook daar heb je weer verschillen in.
Er zijn er ook die je meer sektes kunt noemen (zoveel procent van je loon afgeven)
Daar heb ik dan weer niks mee.
En dat zeg ik als gereformeerde hahaha, mensen zien je al lopen strak in pak gelijk als je dat woord noemt, terwijl het helemaal niet het geval is bij ons dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |