abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106307197
Als je voor de eerste keer FL studio opent, dan denk je vast: Oke ! wat moet ik doen... ik ga proberen alles zo goed mogelijk uit te leggen. Fruity loops groot en heeft veel mogelijkheden en waarschijnlijk zal niet alles aan bod komen ! mocht je zelf nog belangrijke informatie hebben dat voor aanvulling kan zorgen voor in de OP dan hoor ik het graag !

Set-up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het maken van de beat/track/song
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effecten & Afmixen
SPOILER
MIDI
SPOILER
Samples, Synths en VSTI
SPOILER
Bekende artiesten die met FL studio werken
SPOILER
Toffe producties met FL studio
SPOILER
Tracks van FOK!kers
SPOILER
Zoals ik hierboven al zei, fl studio is erg groot en niet alles zou aan bod zijn gekomen. mocht je de info aan kunnen vullen hoor ik het graag !

[ Bericht 25% gewijzigd door spierbal op 02-01-2012 18:19:35 ]
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 14:01:58 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106310106
leuk initiatief maak er dan gelijk een reeks van voor gebruikers zodat je tips en truuks kunt uitwisselen ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 2 januari 2012 @ 16:01:58 #3
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_106314373
Ik werk ook al een tijdje met FL en vind het een fijn programma.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_106319945
Zo... bijgewerkt !

quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
leuk initiatief maak er dan gelijk een reeks van voor gebruikers zodat je tips en truuks kunt uitwisselen ^O^
Eerst kijken of het loopt het hé *O*
pi_106334641
Thanks man!
Only the strong survive
pi_106363007
Staat superveel info in de 1e post, en ik vind de 1e stukjes vrij duidelijk omdat ik er al wat van weet, maar soms gebruik je termen (VSTI, FPC) waar ik niets van snap en dan via google erachter moet komen wat het is, maar dan geen flauw idee heb wat ik ermee kan en hoe ik het gebruik.

Zit je ook op soundclick of niet, ik heb volgens mij orchestra beats wel eens gezien daar, kan dat?
Only the strong survive
pi_106363829
VST zijn simpelweg virtuele syntezisers, ik heb geen idee wat soundclick is ? Hoezo dan ?
pi_106466020
Paar dagen bezig geweest met deze beat:

Vinden jullie het wat ?
pi_106790735
Over een weekje ben ik hopelijk klaar met tentamens, dan wil ik er wel ff goed voor gaan zittten :Y
Only the strong survive
pi_106961177
Die beat is lekker alleen vind ik die lage kick vervelend, als je die zou vervangen door een andere zou hij een stuk beter klinken denk ik!
Only the strong survive
pi_107228841
Ik ga dit ook volgen! Ik wil me er echt in verdiepen en echt zelf plaatjes ermee gaan maken. Denk aan trance/dance/house/hardstyle. Dit is mogelijk met FL studio toch?

Met behulp van deze tutorials(misschien handig voor de OP) ben ik al wel een héél klein beetje op weg met FL studio. Hoe is het handig om verder je kennis uit te breiden, gewoon bezig zijn en wat 'prutsen'?

Iemand verder nog algemene tips, do's/dont's?

Hopelijk gaat deze reeks wel iets harder lopen dan dat ie nu doet!

:)
pi_107238670
Doe 't zelf af en toe ook wel eens! Leuk programma inderdaad. Duurt even voordat je alles beetje door hebt maar wanneer je een paar leuke sf2's hebt gevonden en beetje experimenteert kom je al gauw op een leuk deuntje :)

Een van mijn grote voorbeelden is toch wel frloops, de gebruiker op Youtube. En hij is nog nederlands ook!

Hier filmpje met (vind ik persoonlijk) zijn mooiste nummer;

Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_107247055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:37 schreef Tompsen het volgende:
Ik ga dit ook volgen! Ik wil me er echt in verdiepen en echt zelf plaatjes ermee gaan maken. Denk aan trance/dance/house/hardstyle. Dit is mogelijk met FL studio toch?

Met behulp van deze tutorials(misschien handig voor de OP) ben ik al wel een héél klein beetje op weg met FL studio. Hoe is het handig om verder je kennis uit te breiden, gewoon bezig zijn en wat 'prutsen'?

Iemand verder nog algemene tips, do's/dont's?

Hopelijk gaat deze reeks wel iets harder lopen dan dat ie nu doet!

:)
Alles is mogelijk om te maken. Aan het begin zal het nog niet zo "professioneel" klinken, maar das gewoon kwestie van doorblijven gaan en tuts volgen op youtube die staan daar nou vol mee !
pi_107259125
Hoeveel tijd ben je kwijt voordat je zo iets kan maken?

En heb je dan nog extra's nodig? Zoals die VSTI's? En ik lees ook verschillende dingen over plug-ins, wat zijn dat en waarvoor heb je die nodig?
pi_107261703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:02 schreef Tompsen het volgende:
Hoeveel tijd ben je kwijt voordat je zo iets kan maken?

En heb je dan nog extra's nodig? Zoals die VSTI's? En ik lees ook verschillende dingen over plug-ins, wat zijn dat en waarvoor heb je die nodig?
Niet zo gek lang, melodie, square base, en een kickdrum en wat percussi. Plug-ins of VSTI's dat zijn externe programmas die je in FL studio kan inladen. In FL studio zelf zit niet echt een goede synthesizer om een viool na te bootsen, daar heb je dus zulke programmas voor. Kan je je eigen sounds creëren. Als ik jouw was zou ik nexus even downloaden hier zitten goede bruikbare sounds in en dat zijn allemaal presets ( gewoon aanklikken en je hebt de sound ).
pi_107265195
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:09 schreef spierbal het volgende:

[..]

Niet zo gek lang, melodie, square base, en een kickdrum en wat percussi. Plug-ins of VSTI's dat zijn externe programmas die je in FL studio kan inladen. In FL studio zelf zit niet echt een goede synthesizer om een viool na te bootsen, daar heb je dus zulke programmas voor. Kan je je eigen sounds creëren. Als ik jouw was zou ik nexus even downloaden hier zitten goede bruikbare sounds in en dat zijn allemaal presets ( gewoon aanklikken en je hebt de sound ).
Niet zo lang is vrij relatief. Als ik er eens 4/5 middagen voor ga zitten zou ik dan al zoiets kunnen produceren of gaat daar langer over heen. Bedankt voor de tip! Ik ga er binnenkort mee aan de slag :)
pi_107265624
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:55 schreef Tompsen het volgende:

[..]

Niet zo lang is vrij relatief. Als ik er eens 4/5 middagen voor ga zitten zou ik dan al zoiets kunnen produceren of gaat daar langer over heen. Bedankt voor de tip! Ik ga er binnenkort mee aan de slag :)
Zou best kunnen ;) ik weet niet in hoevere je het programma al onder de knie hebt, en of je het een en ander van de muziektheorie tot je kennis hebt. Maar in principe is het een leuke melodie maken, pakkende beat eronder wat opvulling en doe boel afmixen. Voordat ik alles een beetje door had was ik wel zo'n 2 a 3 jaar verder :@ en nu nog leer ik nieuwe dingen bij. Het lastigste is om door te blijven gaan, want ik moet er wel bij zeggen, dat vaak het gewenste resultaat niet wordt bereikt.
pi_107265654
Hoe maak je nou precies een goede kick met/en een goede bass voor hardstyle.
Iemand nog tips over free-ware betreft synths (hardstyle/hardcore) etc?
pi_107265746
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:14 schreef Kriebelhoest het volgende:
Hoe maak je nou precies een goede kick met/en een goede bass voor hardstyle.
Iemand nog tips over free-ware betreft synths (hardstyle/hardcore) etc?
Ik hoor/zie vaak hardstyle kicks die met junglist zijn gemaakt, of dit freeware is durf ik niet te zeggen. En al ben je een beetje goed kan je ook wel met de 3osc een aardige kick maken.
pi_107268582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:13 schreef spierbal het volgende:

[..]

Zou best kunnen ;) ik weet niet in hoevere je het programma al onder de knie hebt, en of je het een en ander van de muziektheorie tot je kennis hebt. Maar in principe is het een leuke melodie maken, pakkende beat eronder wat opvulling en doe boel afmixen. Voordat ik alles een beetje door had was ik wel zo'n 2 a 3 jaar verder :@ en nu nog leer ik nieuwe dingen bij. Het lastigste is om door te blijven gaan, want ik moet er wel bij zeggen, dat vaak het gewenste resultaat niet wordt bereikt.
Eigenlijk 0,0%, ik heb een maandje of 2 geleden enkele van die tutorial gekeken die ik net postte, en dan zo ongeveer gemaakt wat daar uitkwam, dat als basis gebruikt en daarmee wat gemaakt. Maar verder ook niet en ik denk dat het ook weer bijna helemaal is weggezakt.

Ik heb nu NeXus geinstalleerd ik weet alleen niet zeker of het helemaal goed in FL studio staat, maar als ik ergens tegenaan loop post ik m'n probleem wel. Als ik over een paar dagen tijd heb ga ik er eens voor zitten!

Wat maken jullie zoals, als in house, dance of hiphop etc?
pi_107269162
Succes tompsen ^O^

Ik maak van alles wat, house, electro house maar orchestra beats zijn mijn favo. Kreeg ook wel eens reacties of ik mijn beats wou verkopen maarja ik wist niet zo goed hoe ik dat aan moest pakken ivm met rechten enzo, en zag het zo gebeuren dat ik er niks voor zou krijgen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 07:02:54 #22
169413 Vyoo
musicjunk <3
pi_107284587
Cool topic! Ik heb er zelfs m'n halfdode Fok!-account weer voor aangeslingerd. Ik vind FL persoonlijk de koning onder de DAW's voor puur creatie. Heb zelf het een en ander op m'n Soundcloud staan dat met FL gemaakt is, al is dat allemaal meer de Hiphop kant met wat vleugjes inspiratie uit de Trance en Pop scene.
"And people think I'm bad, they say 'Oh he's so evil!' Because I go on blind dates with actual blind people!"
pi_107499568
Hoi mensen, ik heb net een topic geopend, maar blijkbaar zitten de experts hier :')
Even een cross post :7

quote:
5s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:24 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik ben bezig met het maken van een leader voor Radio 49. Wat ik graag wil, is het effect dat 3FM gebruikt voor de vrouw die ''Als je van muziek houdt, dan luister je naar 3FM!'' zegt. Het klinkt namelijk niet helemaal natuurlijk. Ook wil ik de (vrouwen)stem die ik heb opgenomen wat volwassener laten klinken. Hoe kan ik dat doen?

0:19 en 0:26 waar ''AVRO'' gezegd wordt.

op het stuk waar ''serious radio'' gezegd wordt lijkt de stem wat trager gemaakt.
Kunnen jullie me helpen?
pi_107500158
Of fruity loops hier het geschikte programma voor is weet ik niet, in fruity loops heb je bij de mixer/master wel een plug-in: Edison. Hierin zou je dan je vocal kunnen laden, en dan kunnen pitchen ( hoger/lager ) en de EQ er overheen gooien.

Tevens zou je het ook kunnen proberen met de fruity vocoder op het zelfde FX kanaal, in hoeverre dit professioneel zou klinken weet ik niet.

Ik ga even zoeken voor je of warbeats hier toevallig een tutorial over heeft !
pi_107500379
Vocoder:

Filmpje over de effecten:

[ Bericht 58% gewijzigd door spierbal op 01-02-2012 22:45:51 ]
pi_107521064
Ik had hem net even, maar toen deed ik iets verkeerds :')
pi_107522552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:47 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik had hem net even, maar toen deed ik iets verkeerds :')
Wat had je even ? Het gewenste effect ?
pi_107523646
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:24 schreef spierbal het volgende:

[..]

Wat had je even ? Het gewenste effect ?
Nog niet wat ik wil, maar het lijkt erop. Ik heb de ''vocals'' weggehaald in VDJ, dus het kan er doorheen :P
pi_107524621
Mooi, ga je het online gooien ? ben wel benieuwd
pi_107529342
Nice topic.
Ik maak al een tijdje beats en eigenlijk altijd met FL. Mensen zeiken er wel es over, maar eigenlijk vind ik het et chillste programma om mee te werken.
(als er eventueel nog een beetje goede rappers hier rondlopen die interesse hebben om er wat mee te doen, hoor ik et graag ;) )

Hier wat voorbeeldjes van wat ik de laatste tijd heb gemaakt.
Leh-kùr
  maandag 6 februari 2012 @ 23:39:57 #31
187769 Goanaut
http://soundcloud.com/room_23
pi_107699149
Leuk dat hier FL liefhebbers zitten. Ik post bijna nooit op fok, maar maak nu maar eens een uitzondering. Sinds een halfjaartje zit ik zo nu en dan wat met Fruity Loops te klooien als ik er tijd voor vind. Ik heb enkele liedjes weten te maken die keer op keer wat volwassener klinken. Gister heb ik dit nummer afgerond:

Room 23 - Synthimental by Room 23

Commentaar is welkom, wat vinden jullie ervan? Wat kan beter of wat is erg goed. Tips zijn altijd welkom. Andersom wil ik ook mensen op weg helpen die er nog minder vanaf weten dan ik.
Gevorderd nordic walker met aerodynamische loopstokken!
pi_107755918
Onlangs FL gedownload. Eerste probeersel geupload.
First Fl Try by Tjoen

Vind het nog best aardig gelukt :D

Kwaliteit laat de wensen over, maar ik weet niet hoe dit komt. Hiermee bedoel ik dat het vrij schel klinkt. Het bestand was toch 32mb groot (.wav) maar het lijkt precies op een .mp3 bestand wanneer ik deze op mijn pc opsla vanuit FL9

Kan iemand dit verklaren?

Edit: Hoe kan je dingen goed in elkaar over laten gaan. Soort van in elkaar mixen? Verder iemand nog tips/ideeen :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Kriebelhoest op 08-02-2012 17:06:33 ]
pi_107758027
Dat schelle kan je weg mixen met de mixer die je bijgeleverd krijgt. Je koppelt dan elke geluid aan een mixer kanaal. Aan elk mixer kanaal kan je als het goed is effecten toevoegen, waardoor je het geluid kan veranderen.
pi_107773772
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:06 schreef Willewa het volgende:
Nice topic.
Ik maak al een tijdje beats en eigenlijk altijd met FL. Mensen zeiken er wel es over, maar eigenlijk vind ik het et chillste programma om mee te werken.
(als er eventueel nog een beetje goede rappers hier rondlopen die interesse hebben om er wat mee te doen, hoor ik et graag ;) )

Hier wat voorbeeldjes van wat ik de laatste tijd heb gemaakt.
Klinkt goed, echte mooie beats ! ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:39 schreef Goanaut het volgende:
Leuk dat hier FL liefhebbers zitten. Ik post bijna nooit op fok, maar maak nu maar eens een uitzondering. Sinds een halfjaartje zit ik zo nu en dan wat met Fruity Loops te klooien als ik er tijd voor vind. Ik heb enkele liedjes weten te maken die keer op keer wat volwassener klinken. Gister heb ik dit nummer afgerond:

Room 23 - Synthimental by Room 23

Commentaar is welkom, wat vinden jullie ervan? Wat kan beter of wat is erg goed. Tips zijn altijd welkom. Andersom wil ik ook mensen op weg helpen die er nog minder vanaf weten dan ik.
Niet echt mijn stijl, maar het klinkt goed.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:59 schreef Kriebelhoest het volgende:
Onlangs FL gedownload. Eerste probeersel geupload.
First Fl Try by Tjoen

Vind het nog best aardig gelukt :D

Kwaliteit laat de wensen over, maar ik weet niet hoe dit komt. Hiermee bedoel ik dat het vrij schel klinkt. Het bestand was toch 32mb groot (.wav) maar het lijkt precies op een .mp3 bestand wanneer ik deze op mijn pc opsla vanuit FL9

Kan iemand dit verklaren?

Edit: Hoe kan je dingen goed in elkaar over laten gaan. Soort van in elkaar mixen? Verder iemand nog tips/ideeen :D
Als dit echt je eerste probeerseltje is, is het nog niet zo heel slecht voor een beginner. De melodie vind ik zelf wat vals klikken en de kick staat te hard. Vandaar het geknetter/gekraak. Dit kan je gewoon wegwerken dmv de volume naar beneden te brengen en beetje met de mixer knoeien.

Leuk dat er eindelijk meer leven in komt !
pi_107814672
Staat nog op de to do list, FL leren, dus bedankt!
pi_108193404
Ik heb een probleemje. Als ik met fl keys werk, en ik gebruik de piano of rhodes preset dan krijg ik een stampend geluid aan het begin van het aanslaan van de noten, en dat krijg ik er nooit uit, heb het al eens met EQ geprobeerd maar ik krijg het er niet uit. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_109441350
Spierbal, ik schrijf wel veel teksten, maar heb helemaal geen apparatuur etc. maar lijkt me wel leuk om een keer wat ermee te doen (als reactie op je post met je beats). Dus ik hoor het wel :)
Only the strong survive
pi_109526311
Ik vind het best, laat maar weten wat je van plan bent GOAT.

Weet iemand trouwens een goede VST voor orchestra drums ??
  maandag 26 maart 2012 @ 19:44:01 #39
141104 Patje1987
pi_109541112

Maar weer eens wat lopen kutten.
pi_109663253
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:44 schreef Patje1987 het volgende:

Maar weer eens wat lopen kutten.
NIet eens zo slecht toch, hou zelf alleen wel meer van donkere/duistere melodieën

Iemand trouwens enig idee over gratis software om dit soort geluiden incl slagwerk te kunnen verkrijgen ?
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:47:27 #41
141104 Patje1987
pi_109663327
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:45 schreef spierbal het volgende:

[..]

NIet eens zo slecht toch, hou zelf alleen wel meer van donkere/duistere melodieën

Iemand trouwens enig idee over gratis software om dit soort geluiden incl slagwerk te kunnen verkrijgen ?
Was ook bezig met een remix van Calvin Harris.

pi_109663435
Opbouw vind ik zeer netjes, ben alleen geen fan van die synth die je erin gooit. Maar effe zonder dollen vind het wel beter klinken dan flashback van calvis harris zelf.

Probeer nu een beetje zo'n actie film score te maken, als ik een wel degelijk resultaat heb zal ik hem even posten.

[ Bericht 27% gewijzigd door spierbal op 29-03-2012 19:00:58 ]
pi_109665484
Ik heb morgen nog tentamen, dan een weekje geen les (wel veel opdrachten) maar eens kijken of ik op een beat van je wat teksten kan schrijven spierbal :)
Only the strong survive
pi_109666144
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:46 schreef TheGOAT het volgende:
Ik heb morgen nog tentamen, dan een weekje geen les (wel veel opdrachten) maar eens kijken of ik op een beat van je wat teksten kan schrijven spierbal :)
De meeste beats op youtube heb ik niet meer, kwijt geraakt toen ik windows opnieuw moest installeren }:| alleen die beat met de cello en viool heb ik nog, mysteric hard banging beat volgens mij. Kan anders wel weer nieuwe maken binnenkort, wisselen we wel wat uit.
pi_109668272
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:00 schreef spierbal het volgende:

[..]

De meeste beats op youtube heb ik niet meer, kwijt geraakt toen ik windows opnieuw moest installeren }:| alleen die beat met de cello en viool heb ik nog, mysteric hard banging beat volgens mij. Kan anders wel weer nieuwe maken binnenkort, wisselen we wel wat uit.
Ja prima! :) stuur anders in een prive-berichtje ofzo eventjes je e-mail?
Only the strong survive
pi_109688504
Ben nu eens een beetje aan het kutten met een "film score" best geinig om eens te proberen.

Doe hem nu met een dark cell, met een french/golden horn klinkt ie wel beter maar die wil ik voor de climax bewaren.

Nu nog opzoek naar wat mooi slagwerk.
pi_109768747

Wat verder gedaan wel een hoop veranderd, sommige delen lopen helaas niet mooi over. En sommige hoge noten klinken erg lelijk na het renderen :{

Klinkt ie een beetje spannend ?
pi_109983141

Ben er zelf wel blij mee, alleen het einde }:| }:| }:|
pi_109992686
Heb je een dope beat? laat het me weten, ik heb verses voor iedereen! :s)
Verkeerd verbonden
pi_115935325
Ik heb Nexus gedownload, maar als ik m'n samplers toevoeg krijg ik geen geluid, weet iemand waar dit aan ligt? En nee, het volume staat gewoon aan :P
Only the strong survive
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:43:41 #51
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_138249188
Thanks man _O_ Dit gaat me zeker veel helpen.

Ik heb geprobeerd een trap nummer te maken. Er zitten bells in die in FL Studio gewoon goed klinken, maar als ik m export naar .wav of .mp3 dan klinkt ie veeel te hoog. Hoe haal ik die hoge tonen weg? En de bass kick mag ook wel wat harder..

Ik zal anders wel een stukje oploaden een keer, wellicht krijg ik dan tips van iemand :9 Ik ken het programma net een paar dagen dus zo goed is het niet, maar het is iets ^O^
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')