Nee godzijdank niet.quote:
Ik ben een beetje bang dat ik óf nooit meer van mijn kamer kom, óf dat wel doe en studie niet meer lukt, ik heb er nu al genoeg moeite mee eigenlijkquote:Op maandag 2 januari 2012 14:25 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het triggert een volgende evolutie in de ontwikkeling van je persoonlijkheid, wat dat betreft is het altijd een goede beslissing. Kan best dat door die verandering je besluit een andere studie te gaan doen of whatever, maar ook dat hoeft niet per sé een negatief effect te zijn
Dan vergt het discipline. Als je dat niet hebt kun je het aanleren. Sterker nog, je móet dan. En met je reet op een vrij onbehouwen lompe manier het diepe in duiken of geduwd worden is soms de beste methodequote:Op maandag 2 januari 2012 14:27 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat ik óf nooit meer van mijn kamer kom, óf dat wel doe en studie niet meer lukt, ik heb er nu al genoeg moeite mee eigenlijk.
Haha ik weet genoegquote:
Bij mij is het niet gelukt, die discipline aanleren.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan vergt het discipline. Als je dat niet hebt kun je het aanleren. Sterker nog, je móet dan. En met je reet op een vrij onbehouwen lompe manier het diepe in duiken of geduwd worden is soms de beste methode
Zonder het lullig te bedoelen: ik denk dat dat komt omdat jij qua emotionele ontwikkeling sowieso niet zo oud bent als je paspoort aangeeft, en gelukkig heb je dat zelf ook al een aantal keren genoemd. Blijkbaar was jij er gewoon nog niet aan toe ofzo, evengoed een belangrijke les toch?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Bij mij is het niet gelukt, die discipline aanleren.
Will do, brah.quote:
69, by far.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:59 schreef Murdera het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar iedereens favo standje?
Wat ging er dan mis?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Bij mij is het niet gelukt, die discipline aanleren.
Ik kwam mijn kamer niet meer af. En studeren kwam er gewoon niet meer van. Ik at maar gewoon niet omdat ik geen zin had om te koken. En ik sliep pas tegen de ochtend.quote:
Wat ga je er aan doen dat dit in het vervolg niet meer gebeurd?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik kwam mijn kamer niet meer af. En studeren kwam er gewoon niet meer van. Ik at maar gewoon niet omdat ik geen zin had om te koken. En ik sliep pas tegen de ochtend.
Klopt wel, en ik heb sowieso nog wat issues met discipline en regelmaat die waarschijnlijk niet zo snel overgaan. Spijbelverleden ook nog.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zonder het lullig te bedoelen: ik denk dat dat komt omdat jij qua emotionele ontwikkeling sowieso niet zo oud bent als je paspoort aangeeft, en gelukkig heb je dat zelf ook al een aantal keren genoemd. Blijkbaar was jij er gewoon nog niet aan toe ofzo, evengoed een belangrijke les toch?
Mijn eerste studie heb ik ook afgekapt om dezelfde reden, na 2,5 jaar fulltime keihard bikkelen had ik de ontwikkeling doorgemaakt en de motivatie gevonden om opnieuw te beginnen met een andere studie. En dat keer wél succesvol. En ik denk dat het jou net zo zal gaan
Weet ik niet, dat is het probleem. Ik durf helemaal niet meer te gaan studeren eigenlijk.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat ga je er aan doen dat dit in het vervolg niet meer gebeurd?
Wil je wel gaan studeren? Misschien moet je extra begeleiding vragen met studeren en dat goed te plannenquote:Op maandag 2 januari 2012 14:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Weet ik niet, dat is het probleem. Ik durf helemaal niet meer te gaan studeren eigenlijk.
Op zich wel, maar ik weet niet wat en hoe ik het dan vol moet gaan houden. Eigenlijk ben ik te koppig om om begeleiding te vragen, daar moet ik mezelf eens overheen zetten.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wil je wel gaan studeren? Misschien moet je extra begeleiding vragen met studeren en dat goed te plannen
Tsja het enige wat ik kan zeggen is dat je zelf moet inzien als je echt iets wil gaan studeren dat begeleiding misschien handig is. Meer kan ik niet doen. Ik kan best een waslijst aan tips geven maar daar heb je toch niets aan.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik weet niet wat en hoe ik het dan vol moet gaan houden. Eigenlijk ben ik te koppig om om begeleiding te vragen, daar moet ik mezelf eens overheen zetten.
Ga een hbo opleiding doen. Is echt een stuk minder werk. Heb ik ook gedaan, 4 jaar lang een beetje naar colleges gaan en groepswerk doen, en ben nu bijna klaar.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik weet niet wat en hoe ik het dan vol moet gaan houden. Eigenlijk ben ik te koppig om om begeleiding te vragen, daar moet ik mezelf eens overheen zetten.
Scheelt al een hoop als je een leuke studie vindt. Verder is elektrotechniek ook wel een moeilijke studie volgens mij. Sowieso zijn bèta-studies volgens mij moeilijker, maar dat kan natuurlijk een vooroordeel zijn.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Weet ik niet, dat is het probleem. Ik durf helemaal niet meer te gaan studeren eigenlijk.
Ik vond hbo juist veel meer werk dan de universiteit. Al de verslagen en praktische dingen die je moet doen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:56 schreef palawan het volgende:
[..]
Ga een hbo opleiding doen. Is echt een stuk minder werk. Heb ik ook gedaan, 4 jaar lang een beetje naar colleges gaan en groepswerk doen, en ben nu bijna klaar.
Moet je wel naar de instelling toegaan he, maar dat was het probleem niet bij mij, dat was de zelfstudie
Zou ik kunnen doen. Maar ik knapte eigenlijk niet af op mijn studie omdat ik de stof moeilijk vond, dat viel allemaal wel mee. Ik heb gewoon geen discipline voor de dingen om het studeren heen, dat is het meer.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:56 schreef palawan het volgende:
[..]
Ga een hbo opleiding doen. Is echt een stuk minder werk. Heb ik ook gedaan, 4 jaar lang een beetje naar colleges gaan en groepswerk doen, en ben nu bijna klaar.
Moet je wel naar de instelling toegaan he, maar dat was het probleem niet bij mij, dat was de zelfstudie
Klopt, dat is een afknapper voor huisgenotenquote:Op maandag 2 januari 2012 14:59 schreef kutkloon7 het volgende:
Als ik moet hospiteren wordt het echt niks vrees ik. Ook omdat ik drum enzo.
Dat zou wel snel een minpunt zijn, bij mij in huis ook. En een kamer vinden die groot genoeg is voor een drumstel. Maar waar wil je gaan zoeken?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:59 schreef kutkloon7 het volgende:
Als ik moet hospiteren wordt het echt niks vrees ik. Ook omdat ik drum enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |