quote:Gaanderij NEC-stadion in brand, nog geen water
NIJMEGEN - De Gaanderij in het voetbalstadion van NEC in NIjmegen staat sinds maandagochtend half acht in brand. Het dak staat in brand. Over de oorzaak is nog niets bekend. Brandweer is met groot materieel, waaronder een hoogwerker, uitgerukt om het vuur te bestrijden; de brand is opgeschaald naar 'zeer groot'. Vooralsnog wordt er op dit moment nog niet geblust. Volgens een verslaggever van De Gelderlander ter plaatse lijkt het alsof er geen bluswater is.
Assistentie is gevraagd van korpsen uit onder meer Wijchen, Beneden-Leeuwen, Ubbergen.
De Gaanderij is de ontvangstruimte voor genodigden, onder de hoofdtribune en boven het spelershome
quote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 08:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]in Belgie worden er tankwagens met bluswater mee gealarmeerd omdat er inderdaad slechte bluswatervoorzieningen zijn.
Maar, geen/weinig bluswater is een van de meest voorkomende redenen om op te schalen naar (zeer)grote brand, omdat het nu eenmaal niet fijn is om 200/300/400 meter slang te bollen met 12 man (2 tankautospuiten)Echt, na 80 meter ben je het wel beu
Uiteraard. Kan altijd een pomp o.i.d. kapot zijn van een tankauto (dus opschalen ivm materieel)quote:Op maandag 2 januari 2012 08:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat er bij zo'n stadion wel is nagedacht over een brandkraan of een andere bron die dichterbij ligt?
quote:Op maandag 2 januari 2012 08:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
INB4 The roof the roof is on fire...
In Nederland ook hoor, met name in dunner bevolkte gebieden. Puur omdat verder van de steden de diameter van het waterleidingnet niet toereikend is. Voor dit soort grote potentiele branden wordt er al snel zeer groot gegeven om een peloton op te kunnen roepen met grootschalig waterstransport omdat je uiteindelijk toch van open water moet afleggen. Dit is een systeem met dompelpomp en 1000/3000 meter 150mm slang en een dompelpomp.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]in Belgie worden er tankwagens met bluswater mee gealarmeerd omdat er inderdaad slechte bluswatervoorzieningen zijn.
Maar, geen/weinig bluswater is een van de meest voorkomende redenen om op te schalen naar (zeer)grote brand, omdat het nu eenmaal niet fijn is om 200/300/400 meter slang te bollen met 12 man (2 tankautospuiten)Echt, na 80 meter ben je het wel beu
Daarbij, een stadion is enorme omvang, ook dat met 6/12 man niet te behappen. Ook een reden om het zeer grote brand te maken.
-bovenstaande is allemaal puur speculatie-
Want die stond ook in brand?quote:Op maandag 2 januari 2012 08:38 schreef Netsplitter het volgende:
Hetzelfde bedrijf wat bij de Grolsch Veste werkte is daar nu bezig?
"Brandweer"?quote:Op maandag 2 januari 2012 08:38 schreef Netsplitter het volgende:
Hetzelfde bedrijf wat bij de Grolsch Veste werkte is daar nu bezig?
Nog een instorting zou opvallen.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Want die stond ook in brand?
Als het over lelijk gaat mogen ze dat hok bij Arnhem ook wel in de hens zetten.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Weinig aan verloren. Spuugelijk stadion dat zeg.
Vergeet die betonbunker in Amsterdam niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:47 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als het over lelijk gaat mogen ze dat hok bij Arnhem ook wel in de hens zetten.
In Nederland minder standaard dan in Belgie, woon op de grens ik maak van alle twee de kanten mee. In belgie standaard in nederland alleen in dunbevolkte gebieden wat je zegt.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
In Nederland ook hoor, met name in dunner bevolkte gebieden. Puur omdat verder van de steden de diameter van het waterleidingnet niet toereikend is. Voor dit soort grote potentiele branden wordt er al snel zeer groot gegeven om een peloton op te kunnen roepen met grootschalig waterstransport omdat je uiteindelijk toch van open water moet afleggen. Dit is een systeem met dompelpomp en 1000/3000 meter 150mm slang en een dompelpomp.
Zeer grote brand wil niet zeggen dat de brand perse al groot is maar dat je gewoon geen risico neemt en veel of specifiek materiaal ter plaatse wenst inclusief een officier en Dienst en een extra centralist en/of verbindings wagen.
.
Inderdaad vreemd, maar als de 1e TS al een kapote pomp heeft is het wat meer aanneembaar dat het misschien daar om zou kunnen gaan, stond ook onder mijn post, volledige speculatiequote:Watertekort is vreemd aangezien dit normaal toch wel nauwkeurig wordt bekeken in een rampenplan, aanvalsplan, etc. Het kan zijn dat men zich standaard baseert op afleggen van open water met grootschalig transport want met leidingwater ga je het toch niet redden als er echt stront aan de knikker
http://www.nu.nl/binnenla(...)tadion-nijmegen.htmlquote:Grote brand in Goffertstadion Nijmegen
Laatste update: 2 januari 2012 08:48 infoBekijk op de kaart.
NIJMEGEN - In het Goffertstadion in Nijmegen is maandagochtend een grote brand uitgebroken. De brand zou ontstaan zijn in De Gaanderij, het businessgedeelte van het NEC-stadion.
De tribunes staan niet in brand. Een groot aantal NEC-supporters staat naar de brand te kijken. Via Twitter vraagt de club de fans om niet naar het stadion te komen.
De brandweer heeft volgens een woordvoerder assistentie uit de wijde omgeving opgeroepen. Een deel van het Goffertpark, waar het stadion staat, is afgesloten.
Twee schoonmakers ontdekten de brand in de bar van het stadion, meldt RTV Nijmegen. Zij hebben de brandweer geallarmeerd.
Het deel van het Goffertpark waar het stadion staat, is afgesloten.
Geen bluswater
Een probleem is dat er geen water bij het stadion is om de brand te blussen. Met slangen wordt er water aangevoerd vanuit een vergadercentrum en een rouwcentrum die op ongeveer 300 meter afstand van Goffertstadion liggen, zei een woordvoerder van de politie.
Inmiddels wordt vanuit een hoogwerker de brand geblust.
Als we de politie toch niet haddenquote:De politie had de brand iets voor 09.00 uur onder controle.
Kan jij ook iets anders dan dom lullen.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:24 schreef Prof_Hoax het volgende:
Of de vlammen kunnen uit het dak slaanen dat het daarom gewoon echt een grote brand is
1km zit standaard in het 2e peloton 3km zit in het ondersteuningspeloton maar kunnen natuurlijk ook apart opgepiept worden.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:51 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
In Nederland minder standaard dan in Belgie, woon op de grens ik maak van alle twee de kanten mee. In belgie standaard in nederland alleen in dunbevolkte gebieden wat je zegt.
Officier van dienst is standaard ter plaatse. maar HOVD (hoofd)OVD, verbindinscommandowagen is inderdaad standaard bij groot geloof ik. HOVD is al bij middelbrand gealarmeerd.
[..]
Inderdaad vreemd, maar als de 1e TS al een kapote pomp heeft is het wat meer aanneembaar dat het misschien daar om zou kunnen gaan, stond ook onder mijn post, volledige speculatie.
Oh en GWTS(:1000) en GWTS(:3000) (groot water transport 1/3KM) is een apparte opschaling, niet standaard bij groot/zeergroot als ik me goed herinner uit mijn cursus
Denk tevens ook aan AGS (adviseur gevaarlijke stoffen) OVDG(officier van dienst geneeskunde) en WVD (waarschuwings en verkenningsdienst) die allen nodig zijn bij een inzet van groter formaat.
ja de brand weer hadden geen water dus die konden niet veel uit halenquote:
Ik doelde dus op het feit dat ik een aantal scenario's aan het schetsen was en er een foto kwam, waar op klaarblijkelijk te zien was dat het dak gewoonweg in de fik stond, vandaar dat het grote brand was.quote:Op maandag 2 januari 2012 09:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Kan jij ook iets anders dan dom lullen.
quote:Op maandag 2 januari 2012 09:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
1km zit standaard in het 2e peloton 3km zit in het ondersteuningspeloton maar kunnen natuurlijk ook apart opgepiept worden.
OVD is niet standaard ter plaatse maar dit ligt aan de lokale protocollen maar is wel standaard meegepiept met middelbrand of middelongeval als voorbeeld in Breda(MWB).
Watertekort blijft inderdaad speculeren maar met een dergelijk object is het sowieso verrassend maar goed, je weet nooit hoe de de journalisten het weergeven, ongehinderd door enige vorm van kennis.Ik heb in mijn leven al de meest vreemde verhalen gelezen op internet of in de krant waarvan in werkelijkheid geen biet klopt.
Cursus als in brandweer? Welk korps? Ik 9 jaar brandweer Breda als onderbandmeester maar woon nu in België.
quote:
Dat zijn nog kerstlampjes of ?quote:Op maandag 2 januari 2012 09:35 schreef HostiMeister het volgende:
Toen ik er vanochtend langs fietste was er niets meer te zien, alleen een brandweerwagen die midden op het fietspad stond. Niets aan het handje denk ik.
Toen ik er langs fietste (een tijdsaanduiding, ongeveer 20 over 8) was het waarschijnlijk al geblust, dat geef ik aan. Bijdehandjes gegeten, ofzo?quote:Op maandag 2 januari 2012 09:50 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn nog kerstlampjes of ?
Dat je het nog gaat uitleggen ook.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Toen ik er langs fietste (een tijdsaanduiding, ongeveer 20 over 8) was het waarschijnlijk al geblust, dat geef ik aan. Bijdehandjes gegeten, ofzo?
Ik mag Prof_Hoax niet zo, hij werkt op mijn zenuwen. En ik heb champagne op dus ik ben dronkenquote:Op maandag 2 januari 2012 10:08 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat je het nog gaat uitleggen ook.![]()
Dan zeg je het nog netjes.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik mag Prof_Hoax niet zo, hij werkt op mijn zenuwen. En ik heb champagne op dus ik ben dronkenZo.
Maandagochtend 10:10quote:
Inderdaad, ik zag het ookquote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 11:00 schreef johannes_vermeer het volgende:
Eindelijk een sfeeractie in Nijmegen, is het weer niet goed.
Jij moet helemaal zwijgenquote:Op maandag 2 januari 2012 10:08 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat je het nog gaat uitleggen ook.![]()
quote:Op maandag 2 januari 2012 10:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Toen ik er langs fietste (een tijdsaanduiding, ongeveer 20 over 8) was het waarschijnlijk al geblust, dat geef ik aan. Bijdehandjes gegeten, ofzo?
Want, vlammen uit het dak is nietsquote:niets aan het handje denk ik
Ja draai het maar weer om.quote:Op maandag 2 januari 2012 11:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Jij moet helemaal zwijgenmet je dom gepraat.
quote:Op maandag 2 januari 2012 13:22 schreef CaptainCookie het volgende:
Nouja, die balie is nog best bruikbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♔ KoningenUitGroningen ♔
quote:Op maandag 2 januari 2012 13:29 schreef Rickazio het volgende:
flame-inks (vleminckx) speelt er niet meer toch?![]()
Mompelt iets over Groningen en brand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze foto's geven een beter beeld. Zo ziet het er een stuk 'bruikbaarder' uit dan die foto van een mobieltjequote:Op maandag 2 januari 2012 16:07 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
Niets aan de hand jongens gewoon doorlopen en we bellen de schoonmaak ploeg wel.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:07 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |