Toevoeging: wij, de dierenarts hier en de dierenarts in Italië dachten dat het een mannetje was tot ik het vorige week aan het schoonmaken was en een spleetje zag. Dierenarts hier heeft bevestigd dat het tóch een meisje is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:29 schreef heaven7 het volgende:
Kaal![]()
Alles was goed! Hechtingen zijn eruit en de infectie daar is nu echt helemaal weg. De oormijt was ook weg.
Der fruttepetut was volgens hem van verstoorde zuurgraad en gebrek aan wassen dus dat kijken we nu nog even aan. De antibiotica stopt morgenochtend en het kapje is af dus ze kan zich weer wassen dus het zou dan beter moeten worden.
We hebben nog een klassieke ontwormingskuur gekocht en over 2 weken mogen we weer ¤80,- dokken voor de vaccinatie
quote:Op zondag 1 januari 2012 18:38 schreef heaven7 het volgende:
Is het er 1, zijn het er 2?Het zijn Siep en Joey
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Past best![]()
Ter illustratie, Siep een paar maanden gelegen op dezelfde krabtoren om aan geven hoe klein dat ding is:
[ afbeelding ]
Dr fruttepetut is dr hoe zal ik het zeggen.... Haar poesquote:Op zondag 1 januari 2012 21:06 schreef sararaats het volgende:
Oh wat is Joey een mooie dame.
Wat ik me afvraag: wat is fruttepetut?
Gelukkig nieuwjaar nog aan Joey en Siep!!!
Ow okquote:Op zondag 1 januari 2012 21:17 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dr fruttepetut is dr hoe zal ik het zeggen.... Haar poes
Nou inderdaad. Ik scrolde zo eens naar beneden en was blij te zien hoe dat uitgepakt isquote:Op zondag 1 januari 2012 21:21 schreef Oognip het volgende:
Ik heb net al die foto's in de OP nog eens rustig bekeken. Ongelofelijk hoe zo'n klein ding dat er zo slecht aan toe was zo'n mooi poesje is geworden
Epilepsie kan in vele vormen voorkomen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:57 schreef pasopikbijt het volgende:
Ziet epilepsie er bij katten zo uit? Die van mij kreeg een soort stuiptrekking waarbij hij ook zo hard zn spieren kon aanspannen dat hij de boel onderpieste..
quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:27 schreef heaven7 het volgende:
Joey is vandaag ontvrouwdZe heeft sinds we de planten weg hebben gehaald geen gekke aanvallen meer gehad dus bijna 100% zeker dat dat het was. Vanochtend hebben we ze weggebracht alwaar ik vanmiddag een slaperig 1 oogje weer terug kreeg
[ afbeelding ]
Echter hebben we haar in de bench gestopt maar daar is ze het niet mee eens en miauwt en klimt alsof er niks gebeurd isMevrouw is weer helemaal wakker. Wat nu? Ze heeft namelijk geen kap (onderhuids gehecht) maar mag dus eigenlijk niet springen en doen.. een week 24 uur per dag in de bench vind ik ook zielig
Mag ze helemaal niet springen? Dat advies heb ik van de DA nooit meegekregen. En ook hier pogingen gedaan om opvangpoezen rust te geven in een kooi.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:27 schreef heaven7 het volgende:
Joey is vandaag ontvrouwdZe heeft sinds we de planten weg hebben gehaald geen gekke aanvallen meer gehad dus bijna 100% zeker dat dat het was. Vanochtend hebben we ze weggebracht waarna ik vanmiddag een slaperig 1 oogje weer terug kreeg
[ afbeelding ]
Echter hebben we haar in de bench gestopt maar daar is ze het niet mee eens en miauwt en klimt alsof er niks gebeurd isMevrouw is weer helemaal wakker. Wat nu? Ze heeft namelijk geen kap (onderhuids gehecht) maar mag dus eigenlijk niet springen en doen.. een week 24 uur per dag in de bench vind ik ook zielig
Onze Lennart moest ook een tijdje in de bench door een ontsteking in de knie. Overdag en 's nacts gewoon in de bench en 's avonds al we thuis waren mocht ie even eruit. Wel goed in de gaten houden. Gelukkig is ie niet zo rennerig en zit ie graag op schoot.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:27 schreef heaven7 het volgende:
Joey is vandaag ontvrouwdZe heeft sinds we de planten weg hebben gehaald geen gekke aanvallen meer gehad dus bijna 100% zeker dat dat het was. Vanochtend hebben we ze weggebracht waarna ik vanmiddag een slaperig 1 oogje weer terug kreeg
[ afbeelding ]
Vertel dat maar aan de kat! Stomme beesten geloven je nooit als je zegt dat het voor hun eigen bestwil isquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Denk maar zo, tis voor haar eigen bestwil. Daarna kan ze er weer volop tegenaan
Inderdaad, wel blijven updaten, we hebben hier tenslotte net zo hard meegeleefdquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:13 schreef heaven7 het volgende:
IddGelukkig gaat het goed met Joe! Ze zit 's nachts en als we weg zijn ff apart in de bench maar loopt verder gewoon rond en doet nog steeds alsof er nooit iets is gebeurd
Verder wil ik even zeggen, nu het écht klaar lijkt te zijn met het medische gesukkel van onze Joey, dat ik jullie meeleven, tips, advies, aandacht en natuurlijk de donaties zo verschrikkelijk geweldig vond en vindNogmaals hartstikke bedankt iedereen!! Ik ben zo gek geworden op dat kleine 1oogje, als ik niet thuis ben en ik denk aan haar en dat ze vanavond weer op mn schoot gaat liggen knorren maakt mn hart echt een sprongetje
![]()
Ik ben ook hartstikke gek op Siepje maar met Joey heb ik zo'n aparte band gekregen.
Ik blijf hier updates plaatsen, ook omtrent de grote verhuizing straks en hoe de poezels het gaan vinden
Ow, ik dacht dat jullie al weg waren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:59 schreef heaven7 het volgende:
We zitten middenin de verhuizing, morgen komen de verhuizers en as zondag gaan we zelf rijdenWat dat betreft heel slecht getimed van de prinses
Het is weer wat rustiger lijkt wel, het lijkt erop alsof een stuk van het litteken gewoon open is ofzo, er lijkt een soort gat te zitten, maar lijkt me dat er gewoon weefsel achter zit?
10 dagen is nog behoorlijk kort, gewoon nog even geduld hebben. Ze zullen wel los laten maar niet zo snel, eerst moeten ze hun functie goed kunnen vervullen daarom zwakken ze niet zo snel af!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:58 schreef heaven7 het volgende:
Zo! We zijn er sinds een aantal dagen en nu pas lekker geïnstalleerdDieren hebben de reis erg goed doorstaan! En Joey en Siep voelen zich al helemaal thuis hier, gelukkig!
Even ander vraagje, Joey heeft dus toch 2 hechtinkjes gekregen en een AB kuur die eigenlijk al afgelopen is maar hebben wat extra pillen gehaald omdat ze de helft van de oplossing die me met geweld in der bekkie moeten spuiten er weer uitkwijlt![]()
Maar die hechtingen zouden zogenaamd oplosbaar zijn volgens de DA.. nou mooi niet en ze zitten er nog net zo fijn in als 10 dagen terug. Maar probleem is dat ik haar eigenlijk niet meer mee wil nemen naar een dierenarts omdat die haar plat moeten spuiten om die dingen eruit te halen, incl hoge rekening en veel stress. Ik heb, toen ze sliep, al wat zitten plukken en 1 knoopje wat losser gemaakt maar meer lukt ook nietIemand nog tips? We hebben nog valium van Siep voor de reis
Die haar geven zodat we of een dierenarts ze er goed uit kan halen zonder wéér een narcose?
Ach Siep toch... wat dat betreft is het ook nooit goed met die beesten he.. geef je ze alle ruimte gaan ze zich vervelen..quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Ja alles weer helemaal in ordeMerk alleen dat vooral Siep zich verveeld hier, denk omdat ie hier nu ineens overal mag komen en in het oude appartement zaten ze 's nachts en als we weg waren in de gang (met weinig prikkels), ze slopen een heleboel en springen gewoon op het aanrecht etc
Van het weekend gaan we maar een dozenkasteel voor hem maken, hij is zo gek op dozen
Leuke update.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Ja alles weer helemaal in ordeMerk alleen dat vooral Siep zich verveeld hier, denk omdat ie hier nu ineens overal mag komen en in het oude appartement zaten ze 's nachts en als we weg waren in de gang (met weinig prikkels), ze slopen een heleboel en springen gewoon op het aanrecht etc
Van het weekend gaan we maar een dozenkasteel voor hem maken, hij is zo gek op dozen
zelf eruit halen werkt inderdaad prima..quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:20 schreef heaven7 het volgende:
Ja die heb ik er toch zelf uitgepluktWeet dat het eigenlijk onverstandig is maar ik vind het ook niet verstandig haar onder narcose te moeten brengen om ze eruit te halen.. Ze lag heerlijk ontspannend op mijn schoot en heb met een nieuw nagelschaartje heel voorzichtig die dingen doorgeknipt en eruit gefrut. Ze merkte het niet eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |