abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106282351
Wij kwamen op vakantie een stervend minipoesje tegen, lag in de zon met allemaal vliegen op zich en z'n oog is helemaal dicht, korst erop, vliegen erop, enorm dik. Wij hebben hem naar de lokale dierenarts gebracht waar hij 4 dagen aan het infuus gelegen heeft en eigenlijk na 1 dag al opknapte. We hebben hem meegenomen naar Nederland waar hij nu ligt bij te komen van de reis. Zijn oog moet verwijderd worden maar daar is hij nu nog te zwak voor.
Hij krijgt sinds woensdag recovery voer van Royal Canin. Dat hebben we ook meegenomen vanuit Italië. Alleen weet ik niet precies hoeveel het beste is. Hij heeft een hele goeie eetlust, plast en poept goed, reageert redelijk op de omgeving sinds vannacht. Alleen drinken wil niet, ik gebruik elke paar uur een pipetje.
Morgen gaan we naar de dierenarts, die vertelt hopelijk meer maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft en hoeveel recovery voer hij mag. Hij is vel over bot en weegt amper 250 gram denk ik. Zijn goeie oogje is niet meer blauw. De dierenarts daar schatte hem op 8 weken.
Ohja en hij krijgt elke 12 uur 5 druppels anti biotica om de infectie in zn oog in bedwang te houden (denk ik? Tis verdomd lastig communiceren als niemand daar engels kan :P)

Update:

Inmiddels is Joey geopereerd en is zijn oogje eruit. Hij ligt nu bij te komen.

Update 2:

Het niet-oog pust. Vandaag zijn we naar de dierenarts geweest en die heeft voorgedaan hoe we de wond moeten spoelen. Met een zoutoplossing tot er geen pus meer uit komt en daarna Cavasan oogzalf erin. Naar gedoe :{ Hoop maar dat het heel gauw niet meer nodig is!

Joey de dag nadat we hem vonden bij de dierenarts in Italië:

3 dagen later in de auto naar Nederland:

Lekker liggen met nog vies oog:

Lekker warm op een kruik:

Idem:

Na de operatie:

Hechtingen eruit!!

Filmpjes:

Update zoveel:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:29 schreef heaven7 het volgende:
Kaal :D ;) Alles was goed! Hechtingen zijn eruit en de infectie daar is nu echt helemaal weg. De oormijt was ook weg. *O*
Der fruttepetut was volgens hem van verstoorde zuurgraad en gebrek aan wassen dus dat kijken we nu nog even aan. De antibiotica stopt morgenochtend en het kapje is af dus ze kan zich weer wassen dus het zou dan beter moeten worden.

We hebben nog een klassieke ontwormingskuur gekocht en over 2 weken mogen we weer ¤80,- dokken voor de vaccinatie :{
Toevoeging: wij, de dierenarts hier en de dierenarts in Italië dachten dat het een mannetje was tot ik het vorige week aan het schoonmaken was en een spleetje zag. Dierenarts hier heeft bevestigd dat het tóch een meisje is.
pi_106282429
Is het er 1, zijn het er 2? :? Het zijn Siep en Joey *O*

Past best :Y)

Ter illustratie, Siep een paar maanden gelegen op dezelfde krabtoren om aan geven hoe klein dat ding is:

zondag 1 januari 2012 @ 18:50:59 #3
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_106282801
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:38 schreef heaven7 het volgende:
Is het er 1, zijn het er 2? :? Het zijn Siep en Joey *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Past best :Y)

Ter illustratie, Siep een paar maanden gelegen op dezelfde krabtoren om aan geven hoe klein dat ding is:

[ afbeelding ]
O+
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 1 januari 2012 @ 18:53:46 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106282868
Tof dat die 2 het zo goed met elkaar kunnen vinden O+
pi_106283061
O+ heerlijk stel!
Hoe gaat het met Siep?
pi_106288440
Oh wat is Joey een mooie dame.

Wat ik me afvraag: wat is fruttepetut?

Gelukkig nieuwjaar nog aan Joey en Siep!!!
Werewolf
pi_106289004
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:06 schreef sararaats het volgende:
Oh wat is Joey een mooie dame.

Wat ik me afvraag: wat is fruttepetut?

Gelukkig nieuwjaar nog aan Joey en Siep!!!
Dr fruttepetut is dr hoe zal ik het zeggen.... Haar poes :D
pi_106289172
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dr fruttepetut is dr hoe zal ik het zeggen.... Haar poes :D
Ow ok ;)
Werewolf
pi_106289232
Ik heb net al die foto's in de OP nog eens rustig bekeken. Ongelofelijk hoe zo'n klein ding dat er zo slecht aan toe was zo'n mooi poesje is geworden O+
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2012 @ 22:52:43 #10
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_106292840
Zo ongelooflijk schattig. O+
Are you fokking to me?
pi_106300729
Mooi!
pi_106301922
Met der poes is gelukkig allang alles in orde :P Restant ontsteking/AB of zoiets geweest.

Met Siep lijkt het wel goed te gaan! Zijn urine was op wat witte bloedcellen afgelopen vrijdag schoon dus nu is het zaak dat we dat zo houden. PH was 6 dus netjes! Alleen ben ik bang dat het met Royal Canin Urinary weer terugloopt omdat het qua oplossen ook niks deed.. we zullen afwachten. Voor de zekerheid over een maandje ofzo maar weer eens urine laten checken. Wat denken jullie? Heb er beetjee moeite mee om te geloven dat het nu ineens allemaal goed is terwijl ik wekenlang alleen maar hoorde dat hij nog steeds helemaal vol zat met gruis, incl bloed en ontstekingscellen en een te hoge PH :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2012 08:36:53 ]
pi_106308410
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:21 schreef Oognip het volgende:
Ik heb net al die foto's in de OP nog eens rustig bekeken. Ongelofelijk hoe zo'n klein ding dat er zo slecht aan toe was zo'n mooi poesje is geworden O+
Nou inderdaad. Ik scrolde zo eens naar beneden en was blij te zien hoe dat uitgepakt is ^O^
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:22:39 #14
351516 HeiligHuisje
Pas op uw tenen!
pi_106508129
Goed werk!
pi_107179203
Joey lijkt epilepsie te hebben :{ Ze heeft vorige week donderdag voor het eerst en gister de 2e keer een soort aanvalletje gehad. Dat gaat als volgt:

Ze ligt lekker rustig op schoot, schiet ineens overeind en kijkt schichtig rond alsof ze iets vreemds hoort. Schiet van schoot, zit op de grond en begint te smekken alsof ze misselijk is. Raced vervolgens keihard de kamer door, incl wat klodders speeksel die ze achterlaat. Schiet op een stoel, zit nog 3 seconde gek te kijken en doet ineens weer normaal. Dit alles duurt minder dan een minuut.

Gister heeft ze na dit ook zitten plassen op het tapijt :{

We gaan morgen naar de dierenarts. Verder doet ze 100% normaal al denken we dat de eerste krolsheid eraan zit te komen.

Kan dit nog komen van het oog gebeuren wat al ruim 5 maanden geleden is??

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2012 14:30:47 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:32:52 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107179311
Oh nee toch.

Ja, kan natuurlijk heel goed samenhangen met haar slechte start. Alleen vraag je je dan af waarom het nu pas blijkt.

Ik hoop maar dat het meevalt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107179319
Ik heb echt geen idee! Hoop dat het allemaal meevalt.... :*
pi_107179320
Acharme! ;( Goed dat jullie er meteen naar laten kijken. Met medicatie kan een dier met epilepsie een prima leven hebben. het kan goed met die infectie te maken hebben. Want die zat dicht tegen de hersenen aan he? Wie weet drukt er nu ergens wat littekenweefsel of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_107180791
oeh bah, die foto's zien er niet zo uit :P ik was net aan het eten haha en kom hier voor het eerst. Wat lief dat jullie je zo hebben ontfermd over dat scharminkeltje wat het was! heel zielig met dat oog maar met 1 oog kunnen ze volgens mij prima. wat leuk dat de andere kat en de nieuwe zo goed samen kunnen :)
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 16:35:55 #20
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_107183532
Ow jee :o Ik duim voor die kleine lieverd :*
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_107188601
Ziet epilepsie er bij katten zo uit? Die van mij kreeg een soort stuiptrekking waarbij hij ook zo hard zn spieren kon aanspannen dat hij de boel onderpieste..
pi_107188904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:57 schreef pasopikbijt het volgende:
Ziet epilepsie er bij katten zo uit? Die van mij kreeg een soort stuiptrekking waarbij hij ook zo hard zn spieren kon aanspannen dat hij de boel onderpieste..
Epilepsie kan in vele vormen voorkomen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_107189209
Nu wil ik ook even reageren, heb het hele topic gevolgd en echt super dat jullie dit zo gedaan hebben, dat sowieso.

Onze poes heeft epilepsie, dat begint inderdaad precies zoals jij beschrijft. Het is vorig jaar augustus naar buiten gekomen, ze is 3, 1e jaren nergens last van gehad. Ik had van de dierenarts begrepen dat epilepsie vaak binnen de 3 en 5 jaar (leeftijd) naar buiten komt.
Afgelopen augustus is het begonnen met een paar onrustige nachten (ineens wakker worden en mauwend door de kamer rennen, zoekend, leek of ze iets kwijt was..) tot ik op een gegeven moment wakker werd en haar zag kwijlen en apathisch voor zich uit zag staren, ik schrok me kapot natuurlijk maar was zo weer over en ze ging gewoon verder slapen..
Volgende dag dierenarts gebeld, konden dezelfde dag terecht, bloed geprikt alles. Die nacht kreeg ze haar eerste "echte" epilepsie aanval en dan ongeveer om de 2/ 3 uur weer een nieuwe :'( Naja goed, toen ik het zag wist ik meteen dat het epilepsie was. Het begint met kwijlen en smakken, dan door kamer stuiven en dan als laatst omvallen en een aanval krijgen. Dat duurt een paar minuten, plast zichzelf inderdaad onder en komt langzaam weer bij. Ze krijgt nu medicijnen, elke dag een halve pil en dat gaat heel goed! Ze heeft ongeveer 2 weken elke dag een paar aanvallen gehad, medicijnen deden er ongeveer een week over om te werken maar sindsdien niks meer! Ik heb begrepen dat je 2 soorten epilepsie hebt: 1 heb je "gewoon", de andere kan inderdaad aan een infectie of ziekte liggen, daarom gaan ze bloed prikken.
Sterkte ermee, ik blijf het volgen!

[ Bericht 0% gewijzigd door gijsie24 op 24-01-2012 19:22:29 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:15:50 #24
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107189253
Joey O+
Duimen dat het allemaal meevalt :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_107190062
Ik duim mee voor Joey ^O^
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_107191359
Mijn kat had ook epilepsie en je zag inderdaad meteen dat het een aanval was. Kwijlen, schokken, omvallen, plas laten lopen. De eerste keer schrok ik me rot. Gelukkig had hij er maar 1 en heel soms 2 per jaar en vond de dierenarts dat de kat pesten om daar dan zijn hele leven pillen voor te geven. Dus we hebben het zo gelaten en het is gelukkig, al die jaren nooit erger geworden (hij is er 18 mee geworden).
pi_107227104
De dierenarts dacht aan een vergiftiging van 1 van de planten waar ze altijd graag aan knabbelt. Dus het advies was om die allemaal weg te halen en dan moet er snel niks meer gebeuren volgens hem. Zo niet, dan gaan ze verder zoeken (CT scan maken enzo). Hart, longen en gebit was allemaal goed, ze weegt nu 2,6 kilo

Dus we zijn redelijk gerustgesteld. Er is in de tussentijd ook niks meer gebeurd..
pi_107227168
He gelukkig! Vooralsnog goede berichten dus. *O* En wat wordt het al een grote meid met haar 2,6 kilo. O+
pi_107227742
*O* *O* Go captain eeneye *O* *O*
Je moet ook niet aan planten knabbelen
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:31:39 #30
45 SiGNe
pi_107228609
Hopen dat het door het plantje bleek te komen ^O^
pi_107228856
Dat hoop ik ook!! We hebben de dierenarts ff gevraagd om haar nageltjes te knippen omdat we dat zelf niet kunnen (ze stribbelt en gilt alsof ze wordt vermoord :')) en ze heeft zijn hele hand en arm opengehaald :') Trut!

Nu ligt ze weer übercute op mijn schoot/arm te knorren O+

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 19:37:50 ]
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:39:11 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107228933
Dat is goed nieuws!
pi_107229481
Dat ik daar niet ben opgekomen want dit hebben we meegemaakt met een andere kat. Die bleek van de yuca (of hoe schrijf je dat) te knabbelen en die had inderdaad dezelfde verschijnselen.
pi_107249277
Ik heb wat zitten googlen op giftige planten en ik vind oa een hyacint? Die hebben we wel sinds 2 maanden in de kamer staan en ze knabbelt er ook af en toe aan! Ding ligt al in de prullenbak, oh hoop zo dat dat het is..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2012 10:12:30 ]
pi_107249542
Ik heb al mijn planten de deur uit gedaan toen de katten kwamen :')
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:23:05 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107249590
Ik kon sowieso al slecht kamerplanten in leven houden, dus wij doen het met alleen bloemen.
pi_107249678
Wat is dat een lief poesje geworden! En dat na wat ze allemaal meegemaakt heeft. En toch heerlijk dat die andere kat haar zo heeft geaccepteerd.

En onze ficus wordt alleen gebruikt als krabpaal, daarom zit er alufolie om de stam :P
pi_107250877
Nog maar even een vredelievend filmpje, we zijn zulke dikke vriendjes met z'n allen O+

pi_107255495
Ik blijf dit topic volgen. Als je die foto ziet van dat kleine scharminkeltje wat jullie van de straat gehaald hebben en je ziet hoe ze nu geworden is, geweldig!
pi_107286333
Siep is een echte knuffelbips O+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_107761460
Joey is vandaag ontvrouwd :') Ze heeft sinds we de planten weg hebben gehaald geen gekke aanvallen meer gehad dus bijna 100% zeker dat dat het was. Vanochtend hebben we ze weggebracht waarna ik vanmiddag een slaperig 1 oogje weer terug kreeg O+

Echter hebben we haar in de bench gestopt maar daar is ze het niet mee eens en miauwt en klimt alsof er niks gebeurd is :') Mevrouw is weer helemaal wakker. Wat nu? Ze heeft namelijk geen kap (onderhuids gehecht) maar mag dus eigenlijk niet springen en doen.. een week 24 uur per dag in de bench vind ik ook zielig :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2012 19:30:15 ]
pi_107761531
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:27 schreef heaven7 het volgende:
Joey is vandaag ontvrouwd :') Ze heeft sinds we de planten weg hebben gehaald geen gekke aanvallen meer gehad dus bijna 100% zeker dat dat het was. Vanochtend hebben we ze weggebracht alwaar ik vanmiddag een slaperig 1 oogje weer terug kreeg O+

[ afbeelding ]

Echter hebben we haar in de bench gestopt maar daar is ze het niet mee eens en miauwt en klimt alsof er niks gebeurd is :') Mevrouw is weer helemaal wakker. Wat nu? Ze heeft namelijk geen kap (onderhuids gehecht) maar mag dus eigenlijk niet springen en doen.. een week 24 uur per dag in de bench vind ik ook zielig :{
*; , wat een schatje is het toch.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_107761894
En nog wat foto's van eerder O+

Het sneeuwt, wow dat ken ik niet! :?

woensdag 8 februari 2012 @ 19:45:26 #44
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_107762357
Wat is ze mooi, een echt dametje :Y
Ben blij dat ze het zo fijn heeft bij jullie!

Mijn dametje (Bubbels) wordt volgende maand geholpen, rent en tiert en stuitert op dit moment door het huis heen :D O+
pi_107764793
quote:
Joey is vandaag ontvrouwd :') Ze heeft sinds we de planten weg hebben gehaald geen gekke aanvallen meer gehad dus bijna 100% zeker dat dat het was. Vanochtend hebben we ze weggebracht waarna ik vanmiddag een slaperig 1 oogje weer terug kreeg O+

[ afbeelding ]

Mag ze helemaal niet springen? Dat advies heb ik van de DA nooit meegekregen. En ook hier pogingen gedaan om opvangpoezen rust te geven in een kooi. :') Ze breken de tent af. _O-
Dus tegenwoordig laat ik ze lekker rondlopen, ze voelen zlef wel wat ze wel en niet kunnen en dat is altijd goed gegaan.
Nu maakt mijn DA ook maar hele kleine sneetjes en hecht onderhuids. De dag erna zijn de poezen weer hun oude zelfje.

Wat heb je toch een heerlijk koppel zo samen. O+
pi_107764796
Wat is ze mooi aan het worden zeg, echt zo fijn om dit succesverhaal te blijven volgen! Succes met de hechtingen, het blijft lastig uitleggen aan een kat dat ze niet mogen springen en doen. Ze doen het toch wel :')
I had a signature once. It was awful.
pi_107764833
Fijn dat ze geen aanvallen meer heeft gehad trouwens! ^O^
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 20:47:26 #48
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_107766845
Die middelste foto van Joey en Siep samen is echt prachtig. Echt zo eentje om in te kaderen. O+ Ben blij dat ze geen epilepsie heeft. ^O^
Are you fokking to me?
pi_107769142
quote:

[ afbeelding ]

Onze Lennart moest ook een tijdje in de bench door een ontsteking in de knie. Overdag en 's nacts gewoon in de bench en 's avonds al we thuis waren mocht ie even eruit. Wel goed in de gaten houden. Gelukkig is ie niet zo rennerig en zit ie graag op schoot.
Denk maar zo, tis voor haar eigen bestwil. Daarna kan ze er weer volop tegenaan :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_107781093
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Denk maar zo, tis voor haar eigen bestwil. Daarna kan ze er weer volop tegenaan :)
Vertel dat maar aan de kat! Stomme beesten geloven je nooit als je zegt dat het voor hun eigen bestwil is :P
pi_107864396
Idd :P Gelukkig gaat het goed met Joe! Ze zit 's nachts en als we weg zijn ff apart in de bench maar loopt verder gewoon rond en doet nog steeds alsof er nooit iets is gebeurd :+

Verder wil ik even zeggen, nu het écht klaar lijkt te zijn met het medische gesukkel van onze Joey, dat ik jullie meeleven, tips, advies, aandacht en natuurlijk de donaties zo verschrikkelijk geweldig vond en vind O+ Nogmaals hartstikke bedankt iedereen!! Ik ben zo gek geworden op dat kleine 1oogje, als ik niet thuis ben en ik denk aan haar en dat ze vanavond weer op mn schoot gaat liggen knorren maakt mn hart echt een sprongetje :D :@ Ik ben ook hartstikke gek op Siepje maar met Joey heb ik zo'n aparte band gekregen.

Ik blijf hier updates plaatsen, ook omtrent de grote verhuizing straks en hoe de poezels het gaan vinden :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2012 17:14:53 ]
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:44:29 #52
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_107865318
Ben benieuwd hoe ze erop reageren, de grote verhuizing. Het is ook helemaal niet gek, die band met joey na wat je allemaal met hem hebt meegemaakt!
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:58:45 #53
45 SiGNe
pi_107865802
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:13 schreef heaven7 het volgende:
Idd :P Gelukkig gaat het goed met Joe! Ze zit 's nachts en als we weg zijn ff apart in de bench maar loopt verder gewoon rond en doet nog steeds alsof er nooit iets is gebeurd :+

Verder wil ik even zeggen, nu het écht klaar lijkt te zijn met het medische gesukkel van onze Joey, dat ik jullie meeleven, tips, advies, aandacht en natuurlijk de donaties zo verschrikkelijk geweldig vond en vind O+ Nogmaals hartstikke bedankt iedereen!! Ik ben zo gek geworden op dat kleine 1oogje, als ik niet thuis ben en ik denk aan haar en dat ze vanavond weer op mn schoot gaat liggen knorren maakt mn hart echt een sprongetje :D :@ Ik ben ook hartstikke gek op Siepje maar met Joey heb ik zo'n aparte band gekregen.

Ik blijf hier updates plaatsen, ook omtrent de grote verhuizing straks en hoe de poezels het gaan vinden :D
Inderdaad, wel blijven updaten, we hebben hier tenslotte net zo hard meegeleefd :)

En elke kat is natuurlijk bijzonder maar door die moeilijke start van 'r en de onzekerheid over of ze het wel zou redden of niet schept uiteraard ook een sterke band en ondanks dat katten anders denken dan mensen denk ik dat dat vast wederzijds is.

Spelen ze nog met dat Paarse Kong speeltje eigenlijk?
pi_107870577
Die wordt zeer regelmatig aangevallen door beiden poezels :P Ook de 2 mandjes worden veelvuldig gebruikt en het kitty powervoer voor Joe is ook al op :D *O*
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:41:43 #55
45 SiGNe
pi_107876068
echt groot is ze er niet van geworden ;)
maar dat was te verwachten als er zoveel energie die normaal naar groei gaat in genezing gaat zitten.
Ze lijkt op de foto een stuk kleiner dan Siep in elk geval.
Ze zitten er wel leuk bij hoor en Joey heeft ook best aperte kleuren gekregen, allemaal wat meer crème-ig ^O^

Zo'n knipoog op elke foto is eigenlijk ook wel erg tof ;)
pi_107880774
Wat een schatje! Die laatste foto is O+
Werewolf
pi_109041606
Kickje, Joeys ooggatplekje bloedt :{ We gaan straks naar de da. Vond het al wat rooiig sinds 2 dagen, alsof het onder de haartjes een beetje geïrriteerd was en vanochtend liep er een druppel bloed naar beneden :{ Nu lijkt het ook wondvocht te zijn ofzo..
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:16:01 #58
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_109041876
Wat klote... En dat terwijl de operatie al zo'n tijd geleden is... Hoop dat het alles mee valt! Succes bij de dierenarts!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_109042037
Oh Joey.... hoop dat het niks ernstigs is..... :*
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:36:24 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109042265
Duimen dat het niks is!
pi_109042392
Ze lijkt verder nergens last van te hebben, ligt zich vrolijk uitgebreid knorrend te wassen op mn schoot momenteel en heeft goed gegeten en speelt ook.
pi_109044277
Kan van alles zijn, van heel ernstig tot een niksje. Hopelijk dadelijk snel duidelijkheid!

Hoe bevalt het nieuwe leven?
pi_109047590
We zitten middenin de verhuizing, morgen komen de verhuizers en as zondag gaan we zelf rijden :) Wat dat betreft heel slecht getimed van de prinses :{

Het is weer wat rustiger lijkt wel, het lijkt erop alsof een stuk van het litteken gewoon open is ofzo, er lijkt een soort gat te zitten, maar lijkt me dat er gewoon weefsel achter zit?
pi_109047861
Oeh, hopelijk is het een 'niksje', zoals Cat het omschrijft!
(Ik heb er verder helemaal geen verstand van, dus kan er echt niks zinnigs over zeggen)
pi_109048901
hoop dat het niets ernstigs is, misschien bij het spelen per ongeluk raar met een nagel blijven hangen precies in een littekentje van het verwijderde oog?
wordt wel echt een schatje.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_109049188
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:59 schreef heaven7 het volgende:
We zitten middenin de verhuizing, morgen komen de verhuizers en as zondag gaan we zelf rijden :) Wat dat betreft heel slecht getimed van de prinses :{

Het is weer wat rustiger lijkt wel, het lijkt erop alsof een stuk van het litteken gewoon open is ofzo, er lijkt een soort gat te zitten, maar lijkt me dat er gewoon weefsel achter zit?
Ow, ik dacht dat jullie al weg waren. :@
Nog niet bij de DA geweest? Het kan best van het krabben of spelen komen, als er nog een infectie had gezeten dan was dat allang naar buiten gekomen lijkt me.

Tip (als je er zelf nog niet aan had gedacht): zorg dat je een documentje meekrijgt waarop de aandoening en evt. medicatie in het engels of latijn op staat. Dat is makkelijk als je in Zweden nog een keertje terug zou moeten.
pi_109103778
Hoe is het met de princess?
pi_109105014
Hele goeie tip Cat! Nog niet aan gedacht en nu idd gevraagd en gekregen :*

Maar Joey is weer geopereerd :{ Er zat toch iets van ontsteking achter, de dierenarts wist niet waarom maar heeft het weer opengemaakt en schoongemaakt. Nu zit ze 10 dagen aan de AB en weer hechtingen :{ En weer dikke 100 euro betalen :( Maargoed, hopelijk is het nu klaar al vind ik het maar vreemd. Heb later nog een leuk filmpje :)
pi_109105279
Ach jeetje! :o Maar goed dat jullie er zo vroeg bij waren. Wat een rottige timing zeg, houd haar maar goed in de gaten, van stress kan de weerstand ook minder worden en dan is ze met die infectie extra bevattelijk. Maar die kanjer heeft al zoveel doorstaan, dit komt vast ook helemaal goed.
pi_109119413
wat sneu, wel pech dat er toch op dezelfde plaats weer wat mis is, hoop dat het snel beter wordt.
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:19:02 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109119438
Beterschap!
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:42:43 #72
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_109119730
Beterschap Joey
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_109151974
Arm meisje, veel beterschap voor haar!
pi_109158246
Wat sneu dat Joey weer geopereerd moest worden -O- Veel beterschap!
pi_109158634
Oh Joey toch, arm ding... hoe is t nu met d'r??
pi_109159349
Goed, alleen de AB naar binnen krijgen is een ramp :{ We hebbenal 3 pillen verspild en ze heeft er 1.5 van binnengekregen.. vandaag even wat extra pilletjes halen nog gauw. Ga het nu proberen op te lossen in een druppel water en dan met wat kattenmelk in een spuitje in haar bekkie. Op het pootje smeren, tussen wat lekker vlees of gewoon het pilletje in haar bek gooien werkt allemaal niet, heb er al een bloedende vinger aan overgehouden :{

pi_109159399
Ik smelt altijd als ik foto's van d'r zie! Bikkeltje O+ stoer wijffie O+ ! Die bij jullie een gouden mandje heeft gevonden!
pi_109159598
Dan heb ik ook nog wel wat foto's van voor dit gebeuren als we dan toch bezig zijn :P

Joey tijdens inpakken:

Joey net voor een high tea met mijn moeder O+

2 seconden later:

Siep tijdens inpakken:

En gewoon omdat ze te schattig is O+

pi_109159680
Eenoogje O+

Siep O+

Vraag anders je DA of hij de antibiotica kan inspuiten (of misschien durf je dat zelf wel te doen). Heb ik ook ooit gedaan bij mijn Yoko die een hardnekkige blaasontsteking had en de nieuwe AB echt niet lekker vond. één prik ipv 10 dagen vechten met de pillen. We vonden het allebei een goede deal!
pi_109161454
Beterschap voor de kleine Joey en succes met jullie verhuizing.

Ze heeft zulke grappige hoog geplaatste oren, lijkt wel een paashaasje ;) Een beetje zoals Turkse Angora katten.

Die foto van Siep in de doos O+
pi_109233700
Goede reis! Hoe hebben Siep, Joey en de konijntjes de reis doorstaan?
pi_109265817
en, zijn jullie eral? hoe hebben ze de reis doorstaan?
pi_109474811
Zo! We zijn er sinds een aantal dagen en nu pas lekker geïnstalleerd :P Dieren hebben de reis erg goed doorstaan! En Joey en Siep voelen zich al helemaal thuis hier, gelukkig! :)

Even ander vraagje, Joey heeft dus toch 2 hechtinkjes gekregen en een AB kuur die eigenlijk al afgelopen is maar hebben wat extra pillen gehaald omdat ze de helft van de oplossing die me met geweld in der bekkie moeten spuiten er weer uitkwijlt :{
Maar die hechtingen zouden zogenaamd oplosbaar zijn volgens de DA.. nou mooi niet en ze zitten er nog net zo fijn in als 10 dagen terug. Maar probleem is dat ik haar eigenlijk niet meer mee wil nemen naar een dierenarts omdat die haar plat moeten spuiten om die dingen eruit te halen, incl hoge rekening en veel stress. Ik heb, toen ze sliep, al wat zitten plukken en 1 knoopje wat losser gemaakt maar meer lukt ook niet :( Iemand nog tips? We hebben nog valium van Siep voor de reis :P Die haar geven zodat we of een dierenarts ze er goed uit kan halen zonder wéér een narcose?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2012 22:03:48 ]
pi_109476965
Goed te horen dat jullie zijn geinstalleerd en de beestjes nun goedkeuring hebben gegeven! Misschien moet je nog even geduld hebben met de hechtingen en anders even de DA hier in NL bellen of mailen, iss hien kan me ze er zelf ook wel uithalen!
pi_109477110
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:58 schreef heaven7 het volgende:
Zo! We zijn er sinds een aantal dagen en nu pas lekker geïnstalleerd :P Dieren hebben de reis erg goed doorstaan! En Joey en Siep voelen zich al helemaal thuis hier, gelukkig! :)

Even ander vraagje, Joey heeft dus toch 2 hechtinkjes gekregen en een AB kuur die eigenlijk al afgelopen is maar hebben wat extra pillen gehaald omdat ze de helft van de oplossing die me met geweld in der bekkie moeten spuiten er weer uitkwijlt :{
Maar die hechtingen zouden zogenaamd oplosbaar zijn volgens de DA.. nou mooi niet en ze zitten er nog net zo fijn in als 10 dagen terug. Maar probleem is dat ik haar eigenlijk niet meer mee wil nemen naar een dierenarts omdat die haar plat moeten spuiten om die dingen eruit te halen, incl hoge rekening en veel stress. Ik heb, toen ze sliep, al wat zitten plukken en 1 knoopje wat losser gemaakt maar meer lukt ook niet :( Iemand nog tips? We hebben nog valium van Siep voor de reis :P Die haar geven zodat we of een dierenarts ze er goed uit kan halen zonder wéér een narcose?
10 dagen is nog behoorlijk kort, gewoon nog even geduld hebben. Ze zullen wel los laten maar niet zo snel, eerst moeten ze hun functie goed kunnen vervullen daarom zwakken ze niet zo snel af! :)
pi_109478633
Oké dan bellen we maandag idd even en kijken we het nog even aan :) Het ziet er gewoon zo mooi uit dat ik haar echt niet nog een keer wil pesten bij een DA, die arts ziet hetzelfde als ik, een mooi genezen plek, waar zelfs alweer gewoon haar op zit. Alleen die blauwe draadjes he :P
pi_109500764
Beetje jammer dat er nou weer iets is :{ Maar ik moet wel nog even zeggen dat ik haar echt zo verschrikkelijk mooi vind. En al helemaal samen met Siep. Wat een liefde tussen die twee! O+ Je hebt wel geluk met zo'n lome goedzak en dat ie haar helemaal geweldig vind :Y
pi_109840904
De liefde O+

Oh en Siep is doorgaans geen lome goedzak hoor haha, hij zit echt in de puberteit en kan stuiteren en dwars doen :o
pi_109841167
Oh ik wil kijken maar dat kan ik hier op mijn werk niet!! :(
vanavond dus maar ik word altijd zo vrolijk O+ van dit nieuws..... hoe gaat t met dametje? Zijn de hechtingen verdwenen?
pi_109842119
Ja die heb ik er toch zelf uitgeplukt :@ Weet dat het eigenlijk onverstandig is maar ik vind het ook niet verstandig haar onder narcose te moeten brengen om ze eruit te halen.. Ze lag heerlijk ontspannend op mijn schoot en heb met een nieuw nagelschaartje heel voorzichtig die dingen doorgeknipt en eruit gefrut. Ze merkte het niet eens :)
pi_109842396
doctor Heaven! ;)
Nu hopen dat het een tijdje rustig is en ze even kan afkicken van de dokter...
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:13:20 #92
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_109846558
Lol, hier eindigt elkaar wassen ook altijd in een knokpartij O+
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:37:09 #93
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_110272422
Hoe gaat het nu?
Is de wond goed genezen?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_110272631
Ja alles weer helemaal in orde :) Merk alleen dat vooral Siep zich verveeld hier, denk omdat ie hier nu ineens overal mag komen en in het oude appartement zaten ze 's nachts en als we weg waren in de gang (met weinig prikkels), ze slopen een heleboel en springen gewoon op het aanrecht etc :{ Van het weekend gaan we maar een dozenkasteel voor hem maken, hij is zo gek op dozen :P
pi_110272772
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Ja alles weer helemaal in orde :) Merk alleen dat vooral Siep zich verveeld hier, denk omdat ie hier nu ineens overal mag komen en in het oude appartement zaten ze 's nachts en als we weg waren in de gang (met weinig prikkels), ze slopen een heleboel en springen gewoon op het aanrecht etc :{ Van het weekend gaan we maar een dozenkasteel voor hem maken, hij is zo gek op dozen :P
Ach Siep toch... wat dat betreft is het ook nooit goed met die beesten he.. geef je ze alle ruimte gaan ze zich vervelen..

Maar uh, dit topic vraagt om pics *O*
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:47:37 #96
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_110272854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Leuke update.

Het blijft al met al een mooi verhaal! :Y
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:06:08 #97
45 SiGNe
pi_110276137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:20 schreef heaven7 het volgende:
Ja die heb ik er toch zelf uitgeplukt :@ Weet dat het eigenlijk onverstandig is maar ik vind het ook niet verstandig haar onder narcose te moeten brengen om ze eruit te halen.. Ze lag heerlijk ontspannend op mijn schoot en heb met een nieuw nagelschaartje heel voorzichtig die dingen doorgeknipt en eruit gefrut. Ze merkte het niet eens :)
zelf eruit halen werkt inderdaad prima..
Heb het bij mezelf ook weleens gedaan, hechtingen uit m'n buik halen.
Inderdaad gewoon met een dun schaartje doorknippen en dan trekken.. zo gebeurd.
In het ziekenhuis snijden ze ze altijd door met een scalpeltje en dan trekken ze ook aan de hechting.. doet zeer.

En wat betreft eventuele verveling, da's vast na een paar maanden over, het is altijd even wennen zo'n nieuwe omgeving.
pi_110283109
Ik doe het al jaren bij mezelf idd :P En bij mn vriend ook, scheelt hem weer een vrije ochtend moeten nemen voor zoiets kleins.

Foto's komen eraan, zal ff kijken :)
pi_110477332
Heb niet zo gek veel maar begin maar ff met deze O+

pi_110477677
O+ O+ O+ O+ O+ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')