abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106282351
Wij kwamen op vakantie een stervend minipoesje tegen, lag in de zon met allemaal vliegen op zich en z'n oog is helemaal dicht, korst erop, vliegen erop, enorm dik. Wij hebben hem naar de lokale dierenarts gebracht waar hij 4 dagen aan het infuus gelegen heeft en eigenlijk na 1 dag al opknapte. We hebben hem meegenomen naar Nederland waar hij nu ligt bij te komen van de reis. Zijn oog moet verwijderd worden maar daar is hij nu nog te zwak voor.
Hij krijgt sinds woensdag recovery voer van Royal Canin. Dat hebben we ook meegenomen vanuit Italië. Alleen weet ik niet precies hoeveel het beste is. Hij heeft een hele goeie eetlust, plast en poept goed, reageert redelijk op de omgeving sinds vannacht. Alleen drinken wil niet, ik gebruik elke paar uur een pipetje.
Morgen gaan we naar de dierenarts, die vertelt hopelijk meer maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft en hoeveel recovery voer hij mag. Hij is vel over bot en weegt amper 250 gram denk ik. Zijn goeie oogje is niet meer blauw. De dierenarts daar schatte hem op 8 weken.
Ohja en hij krijgt elke 12 uur 5 druppels anti biotica om de infectie in zn oog in bedwang te houden (denk ik? Tis verdomd lastig communiceren als niemand daar engels kan :P)

Update:

Inmiddels is Joey geopereerd en is zijn oogje eruit. Hij ligt nu bij te komen.

Update 2:

Het niet-oog pust. Vandaag zijn we naar de dierenarts geweest en die heeft voorgedaan hoe we de wond moeten spoelen. Met een zoutoplossing tot er geen pus meer uit komt en daarna Cavasan oogzalf erin. Naar gedoe :{ Hoop maar dat het heel gauw niet meer nodig is!

Joey de dag nadat we hem vonden bij de dierenarts in Italië:

3 dagen later in de auto naar Nederland:

Lekker liggen met nog vies oog:

Lekker warm op een kruik:

Idem:

Na de operatie:

Hechtingen eruit!!

Filmpjes:

Update zoveel:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:29 schreef heaven7 het volgende:
Kaal :D ;) Alles was goed! Hechtingen zijn eruit en de infectie daar is nu echt helemaal weg. De oormijt was ook weg. *O*
Der fruttepetut was volgens hem van verstoorde zuurgraad en gebrek aan wassen dus dat kijken we nu nog even aan. De antibiotica stopt morgenochtend en het kapje is af dus ze kan zich weer wassen dus het zou dan beter moeten worden.

We hebben nog een klassieke ontwormingskuur gekocht en over 2 weken mogen we weer ¤80,- dokken voor de vaccinatie :{
Toevoeging: wij, de dierenarts hier en de dierenarts in Italië dachten dat het een mannetje was tot ik het vorige week aan het schoonmaken was en een spleetje zag. Dierenarts hier heeft bevestigd dat het tóch een meisje is.
pi_106282429
Is het er 1, zijn het er 2? :? Het zijn Siep en Joey *O*

Past best :Y)

Ter illustratie, Siep een paar maanden gelegen op dezelfde krabtoren om aan geven hoe klein dat ding is:

zondag 1 januari 2012 @ 18:50:59 #3
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_106282801
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:38 schreef heaven7 het volgende:
Is het er 1, zijn het er 2? :? Het zijn Siep en Joey *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Past best :Y)

Ter illustratie, Siep een paar maanden gelegen op dezelfde krabtoren om aan geven hoe klein dat ding is:

[ afbeelding ]
O+
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 1 januari 2012 @ 18:53:46 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106282868
Tof dat die 2 het zo goed met elkaar kunnen vinden O+
pi_106283061
O+ heerlijk stel!
Hoe gaat het met Siep?
pi_106288440
Oh wat is Joey een mooie dame.

Wat ik me afvraag: wat is fruttepetut?

Gelukkig nieuwjaar nog aan Joey en Siep!!!
Werewolf
pi_106289004
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:06 schreef sararaats het volgende:
Oh wat is Joey een mooie dame.

Wat ik me afvraag: wat is fruttepetut?

Gelukkig nieuwjaar nog aan Joey en Siep!!!
Dr fruttepetut is dr hoe zal ik het zeggen.... Haar poes :D
pi_106289172
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dr fruttepetut is dr hoe zal ik het zeggen.... Haar poes :D
Ow ok ;)
Werewolf
pi_106289232
Ik heb net al die foto's in de OP nog eens rustig bekeken. Ongelofelijk hoe zo'n klein ding dat er zo slecht aan toe was zo'n mooi poesje is geworden O+
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2012 @ 22:52:43 #10
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_106292840
Zo ongelooflijk schattig. O+
Are you fokking to me?
pi_106300729
Mooi!
pi_106301922
Met der poes is gelukkig allang alles in orde :P Restant ontsteking/AB of zoiets geweest.

Met Siep lijkt het wel goed te gaan! Zijn urine was op wat witte bloedcellen afgelopen vrijdag schoon dus nu is het zaak dat we dat zo houden. PH was 6 dus netjes! Alleen ben ik bang dat het met Royal Canin Urinary weer terugloopt omdat het qua oplossen ook niks deed.. we zullen afwachten. Voor de zekerheid over een maandje ofzo maar weer eens urine laten checken. Wat denken jullie? Heb er beetjee moeite mee om te geloven dat het nu ineens allemaal goed is terwijl ik wekenlang alleen maar hoorde dat hij nog steeds helemaal vol zat met gruis, incl bloed en ontstekingscellen en een te hoge PH :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2012 08:36:53 ]
pi_106308410
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:21 schreef Oognip het volgende:
Ik heb net al die foto's in de OP nog eens rustig bekeken. Ongelofelijk hoe zo'n klein ding dat er zo slecht aan toe was zo'n mooi poesje is geworden O+
Nou inderdaad. Ik scrolde zo eens naar beneden en was blij te zien hoe dat uitgepakt is ^O^
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:22:39 #14
351516 HeiligHuisje
Pas op uw tenen!
pi_106508129
Goed werk!
pi_107179203
Joey lijkt epilepsie te hebben :{ Ze heeft vorige week donderdag voor het eerst en gister de 2e keer een soort aanvalletje gehad. Dat gaat als volgt:

Ze ligt lekker rustig op schoot, schiet ineens overeind en kijkt schichtig rond alsof ze iets vreemds hoort. Schiet van schoot, zit op de grond en begint te smekken alsof ze misselijk is. Raced vervolgens keihard de kamer door, incl wat klodders speeksel die ze achterlaat. Schiet op een stoel, zit nog 3 seconde gek te kijken en doet ineens weer normaal. Dit alles duurt minder dan een minuut.

Gister heeft ze na dit ook zitten plassen op het tapijt :{

We gaan morgen naar de dierenarts. Verder doet ze 100% normaal al denken we dat de eerste krolsheid eraan zit te komen.

Kan dit nog komen van het oog gebeuren wat al ruim 5 maanden geleden is??

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2012 14:30:47 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:32:52 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107179311
Oh nee toch.

Ja, kan natuurlijk heel goed samenhangen met haar slechte start. Alleen vraag je je dan af waarom het nu pas blijkt.

Ik hoop maar dat het meevalt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107179319
Ik heb echt geen idee! Hoop dat het allemaal meevalt.... :*
pi_107179320
Acharme! ;( Goed dat jullie er meteen naar laten kijken. Met medicatie kan een dier met epilepsie een prima leven hebben. het kan goed met die infectie te maken hebben. Want die zat dicht tegen de hersenen aan he? Wie weet drukt er nu ergens wat littekenweefsel of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_107180791
oeh bah, die foto's zien er niet zo uit :P ik was net aan het eten haha en kom hier voor het eerst. Wat lief dat jullie je zo hebben ontfermd over dat scharminkeltje wat het was! heel zielig met dat oog maar met 1 oog kunnen ze volgens mij prima. wat leuk dat de andere kat en de nieuwe zo goed samen kunnen :)
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 16:35:55 #20
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_107183532
Ow jee :o Ik duim voor die kleine lieverd :*
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_107188601
Ziet epilepsie er bij katten zo uit? Die van mij kreeg een soort stuiptrekking waarbij hij ook zo hard zn spieren kon aanspannen dat hij de boel onderpieste..
pi_107188904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:57 schreef pasopikbijt het volgende:
Ziet epilepsie er bij katten zo uit? Die van mij kreeg een soort stuiptrekking waarbij hij ook zo hard zn spieren kon aanspannen dat hij de boel onderpieste..
Epilepsie kan in vele vormen voorkomen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_107189209
Nu wil ik ook even reageren, heb het hele topic gevolgd en echt super dat jullie dit zo gedaan hebben, dat sowieso.

Onze poes heeft epilepsie, dat begint inderdaad precies zoals jij beschrijft. Het is vorig jaar augustus naar buiten gekomen, ze is 3, 1e jaren nergens last van gehad. Ik had van de dierenarts begrepen dat epilepsie vaak binnen de 3 en 5 jaar (leeftijd) naar buiten komt.
Afgelopen augustus is het begonnen met een paar onrustige nachten (ineens wakker worden en mauwend door de kamer rennen, zoekend, leek of ze iets kwijt was..) tot ik op een gegeven moment wakker werd en haar zag kwijlen en apathisch voor zich uit zag staren, ik schrok me kapot natuurlijk maar was zo weer over en ze ging gewoon verder slapen..
Volgende dag dierenarts gebeld, konden dezelfde dag terecht, bloed geprikt alles. Die nacht kreeg ze haar eerste "echte" epilepsie aanval en dan ongeveer om de 2/ 3 uur weer een nieuwe :'( Naja goed, toen ik het zag wist ik meteen dat het epilepsie was. Het begint met kwijlen en smakken, dan door kamer stuiven en dan als laatst omvallen en een aanval krijgen. Dat duurt een paar minuten, plast zichzelf inderdaad onder en komt langzaam weer bij. Ze krijgt nu medicijnen, elke dag een halve pil en dat gaat heel goed! Ze heeft ongeveer 2 weken elke dag een paar aanvallen gehad, medicijnen deden er ongeveer een week over om te werken maar sindsdien niks meer! Ik heb begrepen dat je 2 soorten epilepsie hebt: 1 heb je "gewoon", de andere kan inderdaad aan een infectie of ziekte liggen, daarom gaan ze bloed prikken.
Sterkte ermee, ik blijf het volgen!

[ Bericht 0% gewijzigd door gijsie24 op 24-01-2012 19:22:29 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:15:50 #24
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107189253
Joey O+
Duimen dat het allemaal meevalt :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_107190062
Ik duim mee voor Joey ^O^
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_107191359
Mijn kat had ook epilepsie en je zag inderdaad meteen dat het een aanval was. Kwijlen, schokken, omvallen, plas laten lopen. De eerste keer schrok ik me rot. Gelukkig had hij er maar 1 en heel soms 2 per jaar en vond de dierenarts dat de kat pesten om daar dan zijn hele leven pillen voor te geven. Dus we hebben het zo gelaten en het is gelukkig, al die jaren nooit erger geworden (hij is er 18 mee geworden).
pi_107227104
De dierenarts dacht aan een vergiftiging van 1 van de planten waar ze altijd graag aan knabbelt. Dus het advies was om die allemaal weg te halen en dan moet er snel niks meer gebeuren volgens hem. Zo niet, dan gaan ze verder zoeken (CT scan maken enzo). Hart, longen en gebit was allemaal goed, ze weegt nu 2,6 kilo

Dus we zijn redelijk gerustgesteld. Er is in de tussentijd ook niks meer gebeurd..
pi_107227168
He gelukkig! Vooralsnog goede berichten dus. *O* En wat wordt het al een grote meid met haar 2,6 kilo. O+
pi_107227742
*O* *O* Go captain eeneye *O* *O*
Je moet ook niet aan planten knabbelen
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:31:39 #30
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107228609
Hopen dat het door het plantje bleek te komen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: