quote:‘Volgens de Belastingdienst voeren studenten een gezamenlijk huishouden wanneer ze samen de huisvestingskosten dragen en de kosten van levensonderhoud. Anders gezegd, als ze de huur en het eten op individuele basis betalen zijn ze waarschijnlijk niet elkaars toeslagpartner. Wordt het eten uit een gezamenlijke pot betaald, dan wel.’
Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.quote:‘Er is pas sprake van gezamenlijke huishouding als u voor elkaar zorgt, en dat ook zo bedoeld heeft. U moet dan denken aan een verdeling van alle taken in het huishouden. Met adere woorden: alle partners voeren bewust één gezamenlijk huishouden met elkaar. In de meeste studentenhuizen is dit niet het geval. Soms dragen studenten wel de kosten van huisvesting en huishouding samen, maar dat doen ze doorgaans niet met de bewuste bedoeling om voor elkaar te zorgen. In een studentenhuis zijn de bewoners normaal gesproken dus géén toeslagpartner van elkaar. Ondanks dat ze waarschijnlijk in het betreffende vakje ‘gezamenlijke huishouding’ belanden, bij het doorlopen van het partnerschema.’
Ja, dit is idd een aanstootgevend reltopic.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:24 schreef Ludd het volgende:
Jij dacht, ik open op de valreep van het nieuwe jaar of even trol/rel-topic?
En terecht!quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:26 schreef Ultralaser het volgende:
Dank je nu weet ik het wel
Ze kunnen dit niet ruiken nee, maar je kan wel een controle krijgen en dan ben je zwaar de sjaak.
Ik ken wel meerdere mensen die dit doen, maar heb nog nooit over een controle gehoord ofzo.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:26 schreef Ultralaser het volgende:
Dank je nu weet ik het wel
Ze kunnen dit niet ruiken nee, maar je kan wel een controle krijgen en dan ben je zwaar de sjaak.
Jammer dat je "moed" in dezen blijkbaar de raadgever moet zijn in plaats van je "geweten".quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Nou ja, ik denk er nog wel even over na. Ik ben een mietje wat dat betreft.
Wil je echt voor een paar euro het risico lopen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Hier zijn een paar definities van gezamenlijke huishouding:
[..]
[..]
Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.
Kan dit zomaar? Ze controleren dit toch heus niet?
In WGR.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:53 schreef _Arthur het volgende:
Als mod vragen of illegale praktijken geoorloofd zijn.
zonder huiszoekingsbevel?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:58 schreef gelestipjes het volgende:
Ik ken toevallig wel iemand die zo'n controle gehad heeft, nadat een familielid of buurtbewoner of zo had geklikt. Ze waren toen alleen zo stom om het wel 20 minuten van tevoren aan te kondigen, dus die persoon had nog snel de meeste spullen van de partner verstopt. Maar ze komen dan dus wel echt je kasten controleren en zo.
Hoe weten buurtbewoners hoe ze geregistreerd staan dan?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:58 schreef gelestipjes het volgende:
Ik ken toevallig wel iemand die zo'n controle gehad heeft, nadat een familielid of buurtbewoner of zo had geklikt. Ze waren toen alleen zo stom om het wel 20 minuten van tevoren aan te kondigen, dus die persoon had nog snel de meeste spullen van de partner verstopt. Maar ze komen dan dus wel echt je kasten controleren en zo.
her en der lekt er wel eens wat.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoe weten buurtbewoners hoe ze geregistreerd staan dan?
Zorgtoeslag ontvang je op het gezamenlijk inkomen van alle bewoners. Of jij nu wel of geen toeslag-partner hebt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
[..]
Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.
En waarom zou je geen boete kunnen krijgen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
her en der lekt er wel eens wat.
Anyway, het ergste dat kan gebeuren is dat je het bedrag terug moet betalen dat je aan zorgtoeslag hebt ontvangen.
Topics op Fok! of zo?quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoe weten buurtbewoners hoe ze geregistreerd staan dan?
omdat dat pas is als er moedwillig opgelicht is. en dat kunnen ze nooit bewijzen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En waarom zou je geen boete kunnen krijgen?
Omgekeerde bewijslast. Men gaat er vanuit dat als je toeslag hebt ontvangen dat je de regelgeving en de bijbehorende afspraken snapt en hebt aanvaart. Dan is het aan jou om aan te tonen dat het niet je de bedoeling had misbruik te maken van de regelgeving.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat dat pas is als er moedwillig opgelicht is. en dat kunnen ze nooit bewijzen.
Ik moet ieder jaar m'n zorgtoeslag terugbetalen omdat ik telkens teveel verdien en heb nog nooit een boete of zelfs een waarschuwing gehad.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omgekeerde bewijslast. Men gaat er vanuit dat als je toeslag hebt ontvangen dat je de regelgeving en de bijbehorende afspraken snapt en hebt aanvaart. Dan is het aan jou om aan te tonen dat het niet je de bedoeling had misbruik te maken van de regelgeving.
Dat werkt zo. Dan is je verwachte inkomen lager ingeschaald dan hetgeen je verdient hebt. Dan heb je dus teveel ontvangen en dat kan je dan terugbetalen. Voorlopige aangifte en definitieve aangifte en zulks.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik moet ieder jaar m'n zorgtoeslag terugbetalen omdat ik telkens teveel verdien en heb nog nooit een boete of zelfs een waarschuwing gehad.
Misschien 1 voordeel: jij trekt over dat geld wat je teveel hebt gekregen weer rente en niet de belastingdienst.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik moet ieder jaar m'n zorgtoeslag terugbetalen omdat ik telkens teveel verdien en heb nog nooit een boete of zelfs een waarschuwing gehad.
ik snap niet dat de belastingdienst al 5 jaar verwachtd at ik minder verdien dan wat ik verdienquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat werkt zo. Dan is je verwachte inkomen lager ingeschaald dan hetgeen je verdient hebt. Dan heb je dus teveel ontvangen en dat kan je dan terugbetalen. Voorlopige aangifte en definitieve aangifte en zulks.
Dat, je moet alle wijzigingen waarvan je redelijkerwijs kan weten dat ze van invloed zijn op je toeslag direct doorgeven. En als jij gaat samenwonen kan je redelijkerwijs weten dat dat van invloed kan zijn op je toeslag.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omgekeerde bewijslast. Men gaat er vanuit dat als je toeslag hebt ontvangen dat je de regelgeving en de bijbehorende afspraken snapt en hebt aanvaart. Dan is het aan jou om aan te tonen dat het niet je de bedoeling had misbruik te maken van de regelgeving.
Misschien ging het om een controle voor de inkomstenbelasting. De Belastingdienst mag elk moment woningen controleren voor zover dat voor een ingevolge de belastingwet te verrichten onderzoek nodig is.quote:
Je bent verplicht je op je woonadres in te schrijven. Als je op meerdere plekken woont, is dat de plek waar je het vaakst overnacht.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:28 schreef mainedoll het volgende:
Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen, heb ik keurig alle toeslagen aangepast. Toen ik na een maand of 2 na het doorgeven van mijn wijzigingen op het Belastingkantoor was heb ik hier nog naar gevraagd. De Belastingdienst heeft mij gezegd dat ze alleen controleren of je op hetzelfde adres staat ingeschreven. Ik heb specifiek aangegeven dat we wel samen een huishouden voeren, maar niet op hetzelfde adres ingeschreven staan.
Als je meer dan 6 maanden samenwoont dan kun je haar inkomen niet los zien van het jouwe.quote:Op zondag 1 januari 2012 13:50 schreef ex het volgende:
Ik woon samen met me vriendin, ik heb geen zorg toeslag (stop gezet) omdat ik toch te veel verdien, zij ontvangt het nog wel op basis van haar inkomen.. Maar dat mag dus niet?
Ditquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:33 schreef Ludd het volgende:
Jammer dat je "moed" in dezen blijkbaar de raadgever moet zijn in plaats van je "geweten".
Ik snap iets niet. Mensen die dit soort topics openen... vragen die zich nooit af wie de pot vullen waaruit zij willen graaien? En aan wie ze vervolgens vragen: help me stiekem te graaien!quote:Op zondag 1 januari 2012 15:25 schreef S1nn3rz het volgende:
Fraude topics.![]()
En maar klagen dat de belastingen in dit land zo hoog zijn, dat komt door dit soort uitvreters.![]()
:;RR
Hoe kan je nu gewoon samenwonen zonder dat iemand dat weet? qua inschrijvingen etc. bedoel ik dan, je woont toch pas officieel samen als je daadwerkelijk beiden bent ingeschreven op hetzelfde adres? Dus waar staat je vriend ingeschreven?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
[..]
In deze redenering ga jij er vanuit dat de belastingdienst een door alle nederlanders omarmde entiteit is waarvan we met zijn allen geloven dat het in ons gezamenlijke belang is om hier zonder na te denken een fiks deel van ons salaris aan af te staan.quote:Op zondag 1 januari 2012 15:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik snap iets niet. Mensen die dit soort topics openen... vragen die zich nooit af wie de pot vullen waaruit zij willen graaien? En aan wie ze vervolgens vragen: help me stiekem te graaien!
Het is écht vreemd (imho) en vergelijkbaar met vragen naar mogelijkheden om de verzekering te tillen. En als je dat niet snapt, omdat het concept te abstract is:
Ze gaan met vrienden op vakantie en maken een gezamenlijke pot. En dan vragen ze 's morgens aan het ontbijt aan de medevakantiegangers: kunnen jullie ons even helpen? Wij willen graag stiekem minder betalen dan de rest. Hoe kunnen we dat het makkelijkste doen, zonder dat jullie er achter komen? Of we willen er stiekem iets uit pikken, maar durven dat alleen als we een manier weten die ons verzekert dat jullie er niet achter komen.
Ik vind het zo dom
Ben jij helderziendquote:Op zondag 1 januari 2012 18:16 schreef Bus12 het volgende:
In deze redenering ga jij er vanuit dat de belastingdienst een door alle nederlanders omarmde entiteit is waarvan we met zijn allen geloven dat het in ons gezamenlijke belang is om hier zonder na te denken een fiks deel van ons salaris aan af te staan.
Dream on!
Ik ben niet helderziend maar vind je opvatting wel getuigen van een naief geloof in de goedheid en verbondenheid van onze maatschappij.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ben jij helderziend
Nee, ik ga ervan uit dat we het met z'n allen moeten opbrengen. Niet leuk. Maar het wordt er niet leuker op als mensen ten onrechte uit de ruif jatten.
De jezelf toebedichte mensenkennis rammelt aan alle kanten.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:18 schreef Bus12 het volgende:
[..]
Ik ben niet helderziend maar vind je opvatting wel getuigen van een naief geloof in de goedheid en verbondenheid van onze maatschappij.
In werkelijkheid zijn we van hoog naar laag bezig om zoveel mogelijk van waarde naar ons toe te trekken.
De regering faalt in het verdelen van de welvaart en pakt de simpele burger met een jungle van belastingregeltjes en jij reageert direct met morele verontwaardiging als iemand advies vraagt over wat hij/zij kan verwachten als ze creatief met regeltjes omgaat.
gelukkig maarquote:
Ik heb het niet over mensenkennis. Maar goed, je gaat de discussie uit de weg, misschien ook wel verstandig als je je niet zo zeker voelt als het inhoudelijk wordt. Succes ermee.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De jezelf toebedichte mensenkennis rammelt aan alle kanten.
Maar toch een fijne avond hoor
Ja, grapjasquote:Op zondag 1 januari 2012 19:25 schreef Bus12 het volgende:
Ik heb het niet over mensenkennis. Maar goed, je gaat de discussie uit de weg, misschien ook wel verstandig als je je niet zo zeker voelt als het inhoudelijk wordt. Succes ermee.
Ach pleasequote:Op zaterdag 31 december 2011 15:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jammer dat je "moed" in dezen blijkbaar de raadgever moet zijn in plaats van je "geweten".
Ben je vegetarisch?quote:Op zondag 1 januari 2012 19:29 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook toen ik je OP las
Er is nog geen sprake van frauderen. TS vraagt een advies en wat ze kan verwachten van de belastingdiest aan controles.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, grapjasJe komt met hoofdstuk 3 uit het lesboek economie Havo 2. Wat wil je dat ik daar tegenin breng dan?
Het systeem is simpel en (voor sommigen helaas) opgelegd. We moeten het met z´n allen opbrengen en dat is het dan. Je hebt overigens gelijk dat ik verontwaardigd ben. Dat ben ik. En oprecht nog ook. Dit is namelijk niet creatief omgaan met de regels, maar doelbewust frauderen. Daar heb ik een schijthekel aan.
Het is echt een gave; je moet overwegen er iets mee te gaan doenquote:Op zondag 1 januari 2012 19:33 schreef Bus12 het volgende:
[..]
Er is nog geen sprake van frauderen. TS vraagt een advies en wat ze kan verwachten van de belastingdiest aan controles.
Bij jou zit die verontwaardiging blijkbaar zo dicht aan de oppervlakte dat het bij het minste of geringste eruit gutst.
Ik doe er al iets mee, namelijk jou een beetje op je plek zetten :-)quote:Op zondag 1 januari 2012 19:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is echt een gave; je moet overwegen er iets mee te gaan doen
quote:
Ik betaal belasting, dus wie weet jat je wel precies mijn euro'squote:Op zondag 1 januari 2012 19:35 schreef Jojoortje het volgende:
Je doet net alsof ik jouw portemonnee heb gehad, mens... Lighten up.
Ja, want je leest duidelijk mijn posts in dit topicquote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik betaal belasting, dus wie weet jat je wel precies mijn euro's
Bijna dan hè, bijnaquote:Op zondag 1 januari 2012 19:35 schreef Bus12 het volgende:
Ik doe er al iets mee, namelijk jou een beetje op je plek zetten :-)
Denken dat belastinggeld ooit van jou geweest isquote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik betaal belasting, dus wie weet jat je wel precies mijn euro's
Goeie garpquote:Op zondag 1 januari 2012 19:38 schreef mymoodfentje het volgende:
Denken dat belastinggeld ooit van jou geweest is
Nou uit de vraag van TS blijkt dat ze niet goed weet welke regels er gelden en wat in de praktijk gedoogd wordt of niet. Ik vind het echt sterk overdreven om gelijk over fraude te praten.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
TS vraagt inderdaad advies ... Of frauderen al dan niet in de gaten zal lopen. Niks meer, niks minder dan fraude-advies.
Uhuh ...quote:Op zondag 1 januari 2012 19:40 schreef Bus12 het volgende:
Nou uit de vraag van TS blijkt dat ze niet goed weet welke regels er gelden en wat in de praktijk gedoogd wordt of niet. Ik vind het echt sterk overdreven om gelijk over fraude te praten.
Inderdaad ... Echt een vraag van 'hoe zijn de regeltjes?'quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Dat komt puur door het begrip 'gezamenlijke huishouding', want hoe willen ze dat controleren? Ook de uitleg van dat begrip is een beetje... zweverig.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:40 schreef Bus12 het volgende:
[..]
Nou uit de vraag van TS blijkt dat ze niet goed weet welke regels er gelden en wat in de praktijk gedoogd wordt of niet. Ik vind het echt sterk overdreven om gelijk over fraude te praten.
Daarnet was het nog 'advies om creatief om te gaan met de regels' en nu is het 'TS weet het gewoon niet helemaal'. Kijk, dát noem ik creatiefquote:Op zondag 1 januari 2012 19:40 schreef Bus12 het volgende:
Ja, goed verhaalquote:Op zondag 1 januari 2012 19:44 schreef Jojoortje het volgende:
Dat komt puur door het begrip 'gezamenlijke huishouding', want hoe willen ze dat controleren? Ook de uitleg van dat begrip is een beetje... zweverig.
Bij het woord fraude denk ik aan heel iets anders.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ken wel meerdere mensen die dit doen, maar heb nog nooit over een controle gehoord ofzo.
Nou ja, ik denk er nog wel even over na. Ik ben een mietje wat dat betreft.
Ik geef toe dat ik vraag wel onhandig geformuleerd vind maar er is op geen enkele manier sprake van frauduleus handelen.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhuh ...
[..]
Inderdaad ... Echt een vraag van 'hoe zijn de regeltjes?'
Meid, er zijn 2 dingen zeker in het leven, dat is de dood en de belastingdienst.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Waar heb jij het nou weer over dan?quote:Op zondag 1 januari 2012 19:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, goed verhaal
Je weet prima hoe het zou moeten:
[..]
quote:Op zondag 1 januari 2012 19:46 schreef Bus12 het volgende:
Ik geef toe dat ik vraag wel onhandig geformuleerd vind maar er is op geen enkele manier sprake van frauduleus handelen.
Het is in de kern een adviesvraag.
Ik had het dan ook nergens over frauduleus handelen ...quote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef Copycat het volgende:
TS vraagt inderdaad advies ... Of frauderen al dan niet in de gaten zal lopen. Niks meer, niks minder dan fraude-advies.
Dat je prima weet dat je overweegt iets te doen dat niet de bedoeling isquote:
Over het feit dat je uit je nek lult, gok ik.quote:
iets overwegen is geen fraude.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat je prima weet dat je overweegt iets te doen dat niet de bedoeling is
Maar ik heb nog niks gedaanquote:Op zondag 1 januari 2012 19:47 schreef starla het volgende:
[..]
Meid, er zijn 2 dingen zeker in het leven, dat is de dood en de belastingdienst.
Ik heb hetzelfde gedaan als jij en ben 'gepakt' 2 jaar terug. Mocht ik mooi alle onterecht geclaimde belastingcentjes terugbetalen over die hele periode. Het is niet de vraag óf ze erachter komen, maar wanneer.
yupquote:Op zondag 1 januari 2012 19:49 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Maar ik heb nog niks gedaan
Je bedoelt ook over een gezamenlijk huishouding?
Joah, maar ik noem het geen fraude.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat je prima weet dat je overweegt iets te doen dat niet de bedoeling is
Nee, dat snap ikquote:
Nee ik overweeg creatief te zijnquote:Op zondag 1 januari 2012 19:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik
Maar laten we dan helder zijn (ook voor Bus, want die raakt nogal in de war hier): je overweegt te frauderen. Niets meer en niets minder
Dat is geen fraude toch. Dat is gewoon teveel ontvangen, wat je later weer terug moet betalen.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:51 schreef starla het volgende:
Tsja, wat dacht je doordat ze 2 zorgtoeslagen uitdeelden aan mij en mijn vriend en zagen dat de adressen hetzelfde waren?
Door te frauderen. Alsjeblieft zeg, ga nu geen kinderachtige woordspelletjes spelen.quote:
3 x woordwaardequote:Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Copycat het volgende:
Door te frauderen. Alsjeblieft zeg, ga nu geen kinderachtige woordspelletjes spelen.
Wat is daaraan geen fraude dan?quote:Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat is geen fraude toch. Dat is gewoon teveel ontvangen, wat je later weer terug moet betalen.
Maar TS stelt alleen maar een vraag op het Fok forum.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:54 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is daaraan geen fraude dan?
Fraude is een vorm van bedrog; de zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid.
Ik zei het ook verkeerd. Want ik overweeg niks meerquote:Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Door te frauderen. Alsjeblieft zeg, ga nu geen kinderachtige woordspelletjes spelen.
quote:Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat is geen fraude toch. Dat is gewoon teveel ontvangen, wat je later weer terug moet betalen.
quote:fraude
Gedragingen in strijd met de wet, die zijn gericht op het behalen van financieel voordeel door het geven van een valse voorstelling van zaken, bijv. met het doel te betalen belasting te beperken (belastingfraude) of ten onrechte een inkomensoverdracht te ontvangen.
En ik geef antwoord: 'niet doen'quote:Op zondag 1 januari 2012 19:55 schreef Bus12 het volgende:
[..]
Maar TS stelt alleen maar een vraag op het Fok forum.
Dat is geen frauderen hoorquote:Op zondag 1 januari 2012 19:54 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is daaraan geen fraude dan?
Fraude is een vorm van bedrog; de zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid.
En dat is vergelijkbaar met 'net doen of je geen gezamenlijk huishouden voert terwijl je dat wel doet', want...?quote:Op zondag 1 januari 2012 19:56 schreef Jojoortje het volgende:
Dat is geen frauderen hoorAls ik zo meteen wat terug moet betalen, omdat ik iets teveel verdient heb, is dat geen frauderen. Ik kan toch ook niet ruiken hoeveel ik precies ga verdienen in 1 jaar.
Maar wél als je het expres doet, ook al word je niet gepakt voor frauderen, het blijft wel frauderen.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:56 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat is geen frauderen hoorAls ik zo meteen wat terug moet betalen, omdat ik iets teveel verdient heb, is dat geen frauderen. Ik kan toch ook niet ruiken hoeveel ik precies ga verdienen in 1 jaar.
Oh, maar dat vind ik niet vergelijkbaar.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En dat is vergelijkbaar met 'net doen of je geen gezamenlijk huishouden voert terwijl je dat wel doet', want...?
De casus in je OP echter is niks meer or minder dan fraude. Maar doe vooral alsof je dom bent. Of is het echt geen pose?quote:Op zondag 1 januari 2012 19:56 schreef Jojoortje het volgende:
Trollquote:Op zondag 1 januari 2012 19:58 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Oh, maar dat vind ik niet vergelijkbaar.
Nog geen 20 posts en ik hou nu al van jequote:Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Bus12 het volgende:
Ook typisch dat mensen die inhoudelijk niks te melden hebben op de vraag van TS wel gelijk hun morele verontwaardiging van de daken schreeuwen.
Wat is dat? Een diepe behoefte aan erkenning van hun "hart van goud" ? Hun steun aan de "warme samenleving" ?
En daarmee wordt gessugereerd dat het om fraude gaat zonder enige onderbouwing. Zeg dan liever niets want hiermee wordt niemand geholpenquote:Op zondag 1 januari 2012 19:56 schreef starla het volgende:
[..]
En ik geef antwoord: 'niet doen'
Lastig he, interpreteren...
Hoezo als je het expres doet? Er wordt toch altijd berekend wat je hebt verdiend, dus dan krijg je of iets terug of je moet iets terug betalen. Het wordt pas frauderen als je bewust verkeerd doorgeeft wat je gewerkt hebt.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:57 schreef starla het volgende:
[..]
Maar wél als je het expres doet, ook al word je niet gepakt voor frauderen, het blijft wel frauderen.
Zoals iemand eerder al terecht aangeeft ben je alleen maar uit op semantische spelletjes.
Niet doen is mijn laatste advies. Doe je het toch, prima, komen ze toch wel achter.
Dat zou gewoon dom zijn, want als er iets is dat de fiscus beter weet dan jijzelf, is hoeveel je verdiend hebt in een jaarquote:Op zondag 1 januari 2012 19:59 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoezo als je het expres doet? Er wordt toch altijd berekend wat je hebt verdiend, dus dan krijg je of iets terug of je moet iets terug betalen. Het wordt pas frauderen als je bewust verkeerd doorgeeft wat je gewerkt hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |