abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106249046
Hier zijn een paar definities van gezamenlijke huishouding:

quote:
‘Volgens de Belastingdienst voeren studenten een gezamenlijk huishouden wanneer ze samen de huisvestingskosten dragen en de kosten van levensonderhoud. Anders gezegd, als ze de huur en het eten op individuele basis betalen zijn ze waarschijnlijk niet elkaars toeslagpartner. Wordt het eten uit een gezamenlijke pot betaald, dan wel.’
quote:
‘Er is pas sprake van gezamenlijke huishouding als u voor elkaar zorgt, en dat ook zo bedoeld heeft. U moet dan denken aan een verdeling van alle taken in het huishouden. Met adere woorden: alle partners voeren bewust één gezamenlijk huishouden met elkaar. In de meeste studentenhuizen is dit niet het geval. Soms dragen studenten wel de kosten van huisvesting en huishouding samen, maar dat doen ze doorgaans niet met de bewuste bedoeling om voor elkaar te zorgen. In een studentenhuis zijn de bewoners normaal gesproken dus géén toeslagpartner van elkaar. Ondanks dat ze waarschijnlijk in het betreffende vakje ‘gezamenlijke huishouding’ belanden, bij het doorlopen van het partnerschema.’
Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.

Kan dit zomaar? Ze controleren dit toch heus niet? :P
Noot noot.
pi_106249437
Jij dacht, ik open op de valreep van het nieuwe jaar of even trol/rel-topic?
pi_106249515
On topic: ik neem aan dat je dan ergens anders in het GBA ingeschreven staat?

Er wordt dan alleen gecontroleerd in het geval van vermoeden van fraude.
pi_106249522
Dank je nu weet ik het wel ;)

Ze kunnen dit niet ruiken nee, maar je kan wel een controle krijgen en dan ben je zwaar de sjaak.
  zaterdag 31 december 2011 @ 15:28:45 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_106249635
ik heb dit topic even door gemaild naar de belastingsdienst
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_106249663
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:24 schreef Ludd het volgende:
Jij dacht, ik open op de valreep van het nieuwe jaar of even trol/rel-topic?
Ja, dit is idd een aanstootgevend reltopic.
Noot noot.
pi_106249664
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:26 schreef Ultralaser het volgende:

Ze kunnen dit niet ruiken nee, maar je kan wel een controle krijgen en dan ben je zwaar de sjaak.
En terecht!
pi_106249709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:26 schreef Ultralaser het volgende:

Ik ken wel meerdere mensen die dit doen, maar heb nog nooit over een controle gehoord ofzo.

Nou ja, ik denk er nog wel even over na. Ik ben een mietje wat dat betreft.
Noot noot.
pi_106249883
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Jammer dat je "moed" in dezen blijkbaar de raadgever moet zijn in plaats van je "geweten".

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludd op 31-12-2011 15:46:42 ]
  Licht Ontvlambaar zaterdag 31 december 2011 @ 15:37:25 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106250032
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

[..]

Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.

Wil je echt voor een paar euro het risico lopen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 31 december 2011 @ 15:48:55 #11
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106250517
Hoe je het ook went of keert, dit is de boel belazeren. Stoer, hoor.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_106250711
Als mod vragen of illegale praktijken geoorloofd zijn. :N
  zaterdag 31 december 2011 @ 15:57:43 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106250896
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:53 schreef _Arthur het volgende:
Als mod vragen of illegale praktijken geoorloofd zijn. :N
In WGR.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106250927
Ik ken toevallig wel iemand die zo'n controle gehad heeft, nadat een familielid of buurtbewoner of zo had geklikt. Ze waren toen alleen zo stom om het wel 20 minuten van tevoren aan te kondigen, dus die persoon had nog snel de meeste spullen van de partner verstopt. Maar ze komen dan dus wel echt je kasten controleren en zo.
  zaterdag 31 december 2011 @ 17:40:28 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106255701
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:58 schreef gelestipjes het volgende:
Ik ken toevallig wel iemand die zo'n controle gehad heeft, nadat een familielid of buurtbewoner of zo had geklikt. Ze waren toen alleen zo stom om het wel 20 minuten van tevoren aan te kondigen, dus die persoon had nog snel de meeste spullen van de partner verstopt. Maar ze komen dan dus wel echt je kasten controleren en zo.
zonder huiszoekingsbevel?

Anyway, hoe is het met de GBA inschrijving geregeld? Anders komen ze er gewoon achter dmv een registercontrole.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106255990
c'mon, een mod :N
pi_106257377
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:47 schreef CafeRoker het volgende:
c'mon, een mod :N
Die zijn meestal onderontwikkeld.
Noot noot.
pi_106257400
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:58 schreef gelestipjes het volgende:
Hoe weten buurtbewoners hoe ze geregistreerd staan dan?
Noot noot.
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:27:34 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106257528
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:24 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

her en der lekt er wel eens wat.
Anyway, het ergste dat kan gebeuren is dat je het bedrag terug moet betalen dat je aan zorgtoeslag hebt ontvangen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2011 @ 18:27:57 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106257547
quote:

[..]

[..]

Zorgtoeslag ontvang je op het gezamenlijk inkomen van alle bewoners. Of jij nu wel of geen toeslag-partner hebt. :P
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:28:09 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_106257554
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

her en der lekt er wel eens wat.
Anyway, het ergste dat kan gebeuren is dat je het bedrag terug moet betalen dat je aan zorgtoeslag hebt ontvangen.
En waarom zou je geen boete kunnen krijgen?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_106257555
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:24 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Topics op Fok! of zo?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_106257564
Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen, heb ik keurig alle toeslagen aangepast. Toen ik na een maand of 2 na het doorgeven van mijn wijzigingen op het Belastingkantoor was heb ik hier nog naar gevraagd. De Belastingdienst heeft mij gezegd dat ze alleen controleren of je op hetzelfde adres staat ingeschreven. Ik heb specifiek aangegeven dat we wel samen een huishouden voeren, maar niet op hetzelfde adres ingeschreven staan.
Zelfs al zou ik alle toeslagen zo laten (dus op beider salaris etc,), zou ik aan het eind van een jaar een correctie krijgen, omdat ik volgens de GBA alleen woon.
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:28:40 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106257570
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En waarom zou je geen boete kunnen krijgen?
omdat dat pas is als er moedwillig opgelicht is. en dat kunnen ze nooit bewijzen.
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2011 @ 18:32:03 #25
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106257713
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat dat pas is als er moedwillig opgelicht is. en dat kunnen ze nooit bewijzen.
Omgekeerde bewijslast. Men gaat er vanuit dat als je toeslag hebt ontvangen dat je de regelgeving en de bijbehorende afspraken snapt en hebt aanvaart. Dan is het aan jou om aan te tonen dat het niet je de bedoeling had misbruik te maken van de regelgeving.
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:33:30 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106257779
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Omgekeerde bewijslast. Men gaat er vanuit dat als je toeslag hebt ontvangen dat je de regelgeving en de bijbehorende afspraken snapt en hebt aanvaart. Dan is het aan jou om aan te tonen dat het niet je de bedoeling had misbruik te maken van de regelgeving.
Ik moet ieder jaar m'n zorgtoeslag terugbetalen omdat ik telkens teveel verdien en heb nog nooit een boete of zelfs een waarschuwing gehad.
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2011 @ 18:35:51 #27
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106257881
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik moet ieder jaar m'n zorgtoeslag terugbetalen omdat ik telkens teveel verdien en heb nog nooit een boete of zelfs een waarschuwing gehad.
Dat werkt zo. Dan is je verwachte inkomen lager ingeschaald dan hetgeen je verdient hebt. Dan heb je dus teveel ontvangen en dat kan je dan terugbetalen. Voorlopige aangifte en definitieve aangifte en zulks.
pi_106257956
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Misschien 1 voordeel: jij trekt over dat geld wat je teveel hebt gekregen weer rente en niet de belastingdienst.
Noot noot.
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:37:39 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106257967
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:35 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat werkt zo. Dan is je verwachte inkomen lager ingeschaald dan hetgeen je verdient hebt. Dan heb je dus teveel ontvangen en dat kan je dan terugbetalen. Voorlopige aangifte en definitieve aangifte en zulks.
ik snap niet dat de belastingdienst al 5 jaar verwachtd at ik minder verdien dan wat ik verdien ;).
Een gedicht over Maanvis
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 18:38:47 #30
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_106258010
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat, je moet alle wijzigingen waarvan je redelijkerwijs kan weten dat ze van invloed zijn op je toeslag direct doorgeven. En als jij gaat samenwonen kan je redelijkerwijs weten dat dat van invloed kan zijn op je toeslag.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  zondag 1 januari 2012 @ 13:50:25 #31
189961 ex
aperture science
pi_106275315
Hmm, en hoe zit de volgende situatie dan:

Ik woon samen met me vriendin, ik heb geen zorg toeslag (stop gezet) omdat ik toch te veel verdien, zij ontvangt het nog wel op basis van haar inkomen.. Maar dat mag dus niet?
The cake is a lie!
  zondag 1 januari 2012 @ 14:13:00 #32
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_106275762
Je bent 1 v/d 16 miljoen inwoners :') relax tenzij je vervelende familieleden of buren hebt :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 1 januari 2012 @ 14:42:51 #33
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106276394
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zonder huiszoekingsbevel?
Misschien ging het om een controle voor de inkomstenbelasting. De Belastingdienst mag elk moment woningen controleren voor zover dat voor een ingevolge de belastingwet te verrichten onderzoek nodig is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:28 schreef mainedoll het volgende:
Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen, heb ik keurig alle toeslagen aangepast. Toen ik na een maand of 2 na het doorgeven van mijn wijzigingen op het Belastingkantoor was heb ik hier nog naar gevraagd. De Belastingdienst heeft mij gezegd dat ze alleen controleren of je op hetzelfde adres staat ingeschreven. Ik heb specifiek aangegeven dat we wel samen een huishouden voeren, maar niet op hetzelfde adres ingeschreven staan.
Je bent verplicht je op je woonadres in te schrijven. Als je op meerdere plekken woont, is dat de plek waar je het vaakst overnacht.
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 13:50 schreef ex het volgende:
Ik woon samen met me vriendin, ik heb geen zorg toeslag (stop gezet) omdat ik toch te veel verdien, zij ontvangt het nog wel op basis van haar inkomen.. Maar dat mag dus niet?
Als je meer dan 6 maanden samenwoont dan kun je haar inkomen niet los zien van het jouwe.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 1 januari 2012 @ 15:03:13 #34
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_106276789
De kans bestaat overigens dat jullie met z'n tweeën meer terugkrijgen dan allebei apart....

Daarnaast. Frauderen. :6
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zondag 1 januari 2012 @ 15:23:20 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106277220
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:33 schreef Ludd het volgende:
Jammer dat je "moed" in dezen blijkbaar de raadgever moet zijn in plaats van je "geweten".
Dit -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 1 januari 2012 @ 15:25:25 #36
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_106277263
Fraude topics. :r

En maar klagen dat de belastingen in dit land zo hoog zijn, dat komt door dit soort uitvreters. :r :r :;RR
From feudal serf to spender.
  zondag 1 januari 2012 @ 15:38:44 #37
33954 ElisaB
pi_106277554
quote:
13s.gif Op zondag 1 januari 2012 15:25 schreef S1nn3rz het volgende:
Fraude topics. :r

En maar klagen dat de belastingen in dit land zo hoog zijn, dat komt door dit soort uitvreters. :r :r :;RR
Ik snap iets niet. Mensen die dit soort topics openen... vragen die zich nooit af wie de pot vullen waaruit zij willen graaien? En aan wie ze vervolgens vragen: help me stiekem te graaien!

Het is écht vreemd (imho) en vergelijkbaar met vragen naar mogelijkheden om de verzekering te tillen. En als je dat niet snapt, omdat het concept te abstract is:

Ze gaan met vrienden op vakantie en maken een gezamenlijke pot. En dan vragen ze 's morgens aan het ontbijt aan de medevakantiegangers: kunnen jullie ons even helpen? Wij willen graag stiekem minder betalen dan de rest. Hoe kunnen we dat het makkelijkste doen, zonder dat jullie er achter komen? Of we willen er stiekem iets uit pikken, maar durven dat alleen als we een manier weten die ons verzekert dat jullie er niet achter komen.

Ik vind het zo dom -O-
  zondag 1 januari 2012 @ 15:44:46 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106277657
Verzekeringen tillen vind ik geen probleem, zij hebben een winstoogmerk dus zij tillen jou net omgekeerd. De belastingdienst. tja, ze komen er toch wel achter.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 1 januari 2012 @ 15:49:47 #39
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_106277762
quote:

[..]

[..]

Hoe kan je nu gewoon samenwonen zonder dat iemand dat weet? qua inschrijvingen etc. bedoel ik dan, je woont toch pas officieel samen als je daadwerkelijk beiden bent ingeschreven op hetzelfde adres? Dus waar staat je vriend ingeschreven?
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
pi_106281839
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 15:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik snap iets niet. Mensen die dit soort topics openen... vragen die zich nooit af wie de pot vullen waaruit zij willen graaien? En aan wie ze vervolgens vragen: help me stiekem te graaien!

Het is écht vreemd (imho) en vergelijkbaar met vragen naar mogelijkheden om de verzekering te tillen. En als je dat niet snapt, omdat het concept te abstract is:

Ze gaan met vrienden op vakantie en maken een gezamenlijke pot. En dan vragen ze 's morgens aan het ontbijt aan de medevakantiegangers: kunnen jullie ons even helpen? Wij willen graag stiekem minder betalen dan de rest. Hoe kunnen we dat het makkelijkste doen, zonder dat jullie er achter komen? Of we willen er stiekem iets uit pikken, maar durven dat alleen als we een manier weten die ons verzekert dat jullie er niet achter komen.

Ik vind het zo dom -O-
In deze redenering ga jij er vanuit dat de belastingdienst een door alle nederlanders omarmde entiteit is waarvan we met zijn allen geloven dat het in ons gezamenlijke belang is om hier zonder na te denken een fiks deel van ons salaris aan af te staan.
Dream on! :{
  zondag 1 januari 2012 @ 18:53:23 #41
33954 ElisaB
pi_106282854
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:16 schreef Bus12 het volgende:
In deze redenering ga jij er vanuit dat de belastingdienst een door alle nederlanders omarmde entiteit is waarvan we met zijn allen geloven dat het in ons gezamenlijke belang is om hier zonder na te denken een fiks deel van ons salaris aan af te staan.
Dream on! :{
Ben jij helderziend :o

Nee, ik ga ervan uit dat we het met z'n allen moeten opbrengen. Niet leuk. Maar het wordt er niet leuker op als mensen ten onrechte uit de ruif jatten.
pi_106283649
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ben jij helderziend :o

Nee, ik ga ervan uit dat we het met z'n allen moeten opbrengen. Niet leuk. Maar het wordt er niet leuker op als mensen ten onrechte uit de ruif jatten.
Ik ben niet helderziend maar vind je opvatting wel getuigen van een naief geloof in de goedheid en verbondenheid van onze maatschappij.
In werkelijkheid zijn we van hoog naar laag bezig om zoveel mogelijk van waarde naar ons toe te trekken.
De regering faalt in het verdelen van de welvaart en pakt de simpele burger met een jungle van belastingregeltjes en jij reageert direct met morele verontwaardiging als iemand advies vraagt over wat hij/zij kan verwachten als ze creatief met regeltjes omgaat.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:20:44 #43
33954 ElisaB
pi_106283758
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:18 schreef Bus12 het volgende:

[..]

Ik ben niet helderziend maar vind je opvatting wel getuigen van een naief geloof in de goedheid en verbondenheid van onze maatschappij.
In werkelijkheid zijn we van hoog naar laag bezig om zoveel mogelijk van waarde naar ons toe te trekken.
De regering faalt in het verdelen van de welvaart en pakt de simpele burger met een jungle van belastingregeltjes en jij reageert direct met morele verontwaardiging als iemand advies vraagt over wat hij/zij kan verwachten als ze creatief met regeltjes omgaat.
De jezelf toebedichte mensenkennis rammelt aan alle kanten.

Maar toch een fijne avond hoor :*
pi_106283771
Ik doe het ook niet :+
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:21:42 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106283799
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef Jojoortje het volgende:
Ik doe het ook niet :+
gelukkig maar :)
Een gedicht over Maanvis
pi_106283915
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:20 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De jezelf toebedichte mensenkennis rammelt aan alle kanten.

Maar toch een fijne avond hoor :*
Ik heb het niet over mensenkennis. Maar goed, je gaat de discussie uit de weg, misschien ook wel verstandig als je je niet zo zeker voelt als het inhoudelijk wordt. Succes ermee.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:28:50 #47
33954 ElisaB
pi_106284077
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:25 schreef Bus12 het volgende:

Ik heb het niet over mensenkennis. Maar goed, je gaat de discussie uit de weg, misschien ook wel verstandig als je je niet zo zeker voelt als het inhoudelijk wordt. Succes ermee.
Ja, grapjas :D Je komt met hoofdstuk 3 uit het lesboek economie Havo 2. Wat wil je dat ik daar tegenin breng dan?

Het systeem is simpel en (voor sommigen helaas) opgelegd. We moeten het met z´n allen opbrengen en dat is het dan. Je hebt overigens gelijk dat ik verontwaardigd ben. Dat ben ik. En oprecht nog ook. Dit is namelijk niet creatief omgaan met de regels, maar doelbewust frauderen. Daar heb ik een schijthekel aan.
pi_106284085
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ach please :D
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:29:32 #49
33954 ElisaB
pi_106284110
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:28 schreef Jojoortje het volgende:
Ach please :D
Ja, dat dacht ik ook toen ik je OP las 8)7
pi_106284140
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:29 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook toen ik je OP las 8)7
Ben je vegetarisch?
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:32:32 #51
33954 ElisaB
pi_106284200
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:30 schreef Jojoortje het volgende:
Ben je vegetarisch?
Ben je geestelijk gehandicapt?
pi_106284228
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:28 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, grapjas :D Je komt met hoofdstuk 3 uit het lesboek economie Havo 2. Wat wil je dat ik daar tegenin breng dan?

Het systeem is simpel en (voor sommigen helaas) opgelegd. We moeten het met z´n allen opbrengen en dat is het dan. Je hebt overigens gelijk dat ik verontwaardigd ben. Dat ben ik. En oprecht nog ook. Dit is namelijk niet creatief omgaan met de regels, maar doelbewust frauderen. Daar heb ik een schijthekel aan.
Er is nog geen sprake van frauderen. TS vraagt een advies en wat ze kan verwachten van de belastingdiest aan controles.
Bij jou zit die verontwaardiging blijkbaar zo dicht aan de oppervlakte dat het bij het minste of geringste eruit gutst als bij het uitknijpen van een rijpe puist.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:34:19 #53
33954 ElisaB
pi_106284255
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:33 schreef Bus12 het volgende:

[..]

Er is nog geen sprake van frauderen. TS vraagt een advies en wat ze kan verwachten van de belastingdiest aan controles.
Bij jou zit die verontwaardiging blijkbaar zo dicht aan de oppervlakte dat het bij het minste of geringste eruit gutst.
Het is echt een gave; je moet overwegen er iets mee te gaan doen ^O^
pi_106284280
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je doet net alsof ik jouw portemonnee heb gehad, mens... Lighten up.
Noot noot.
pi_106284295
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het is echt een gave; je moet overwegen er iets mee te gaan doen ^O^
Ik doe er al iets mee, namelijk jou een beetje op je plek zetten :-)
  zondag 1 januari 2012 @ 19:36:16 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106284334
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:32 schreef ElisaB het volgende:

:D

TS vraagt inderdaad advies ... Of frauderen al dan niet in de gaten zal lopen. Niks meer, niks minder dan fraude-advies.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:36:44 #57
33954 ElisaB
pi_106284352
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:35 schreef Jojoortje het volgende:
Je doet net alsof ik jouw portemonnee heb gehad, mens... Lighten up.
Ik betaal belasting, dus wie weet jat je wel precies mijn euro's ^O^
pi_106284398
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, want je leest duidelijk mijn posts in dit topic :{
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:37:49 #59
33954 ElisaB
pi_106284403
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:35 schreef Bus12 het volgende:

Ik doe er al iets mee, namelijk jou een beetje op je plek zetten :-)
Bijna dan hè, bijna _O-
  zondag 1 januari 2012 @ 19:38:59 #60
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_106284449
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Denken dat belastinggeld ooit van jou geweest is :')
  zondag 1 januari 2012 @ 19:40:04 #61
33954 ElisaB
pi_106284486
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:38 schreef mymoodfentje het volgende:
Denken dat belastinggeld ooit van jou geweest is :')
Goeie garp _O-

... leg eens uit; ik snap 'm niet -O-
pi_106284513
quote:
11s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

:D

TS vraagt inderdaad advies ... Of frauderen al dan niet in de gaten zal lopen. Niks meer, niks minder dan fraude-advies.
Nou uit de vraag van TS blijkt dat ze niet goed weet welke regels er gelden en wat in de praktijk gedoogd wordt of niet. Ik vind het echt sterk overdreven om gelijk over fraude te praten.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:44:14 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106284642
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:40 schreef Bus12 het volgende:

Nou uit de vraag van TS blijkt dat ze niet goed weet welke regels er gelden en wat in de praktijk gedoogd wordt of niet. Ik vind het echt sterk overdreven om gelijk over fraude te praten.
Uhuh ...
quote:

Inderdaad ... Echt een vraag van 'hoe zijn de regeltjes?'
pi_106284665
quote:

[..]

Dat komt puur door het begrip 'gezamenlijke huishouding', want hoe willen ze dat controleren? Ook de uitleg van dat begrip is een beetje... zweverig.
Bij het woord fraude denk ik aan heel iets anders.
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:45:03 #65
33954 ElisaB
pi_106284668
quote:
Daarnet was het nog 'advies om creatief om te gaan met de regels' en nu is het 'TS weet het gewoon niet helemaal'. Kijk, dát noem ik creatief ^O^
  zondag 1 januari 2012 @ 19:46:42 #66
33954 ElisaB
pi_106284725
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:44 schreef Jojoortje het volgende:
Dat komt puur door het begrip 'gezamenlijke huishouding', want hoe willen ze dat controleren? Ook de uitleg van dat begrip is een beetje... zweverig.
Bij het woord fraude denk ik aan heel iets anders.
Ja, goed verhaal :D

Je weet prima hoe het zou moeten:
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ken wel meerdere mensen die dit doen, maar heb nog nooit over een controle gehoord ofzo.

pi_106284727
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uhuh ...

[..]

Inderdaad ... Echt een vraag van 'hoe zijn de regeltjes?'
Ik geef toe dat ik vraag wel onhandig geformuleerd vind maar er is op geen enkele manier sprake van frauduleus handelen.
Het is in de kern een adviesvraag.
pi_106284747
quote:
Meid, er zijn 2 dingen zeker in het leven, dat is de dood en de belastingdienst.

Ik heb hetzelfde gedaan als jij en ben 'gepakt' 2 jaar terug. Mocht ik mooi alle onterecht geclaimde belastingcentjes terugbetalen over die hele periode. Het is niet de vraag óf ze erachter komen, maar wanneer.
I feel kinda Locrian today
pi_106284761
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:46 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, goed verhaal :D

Je weet prima hoe het zou moeten:

[..]

Waar heb jij het nou weer over dan?
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:48:09 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106284773
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:46 schreef Bus12 het volgende:

Ik geef toe dat ik vraag wel onhandig geformuleerd vind maar er is op geen enkele manier sprake van frauduleus handelen.
Het is in de kern een adviesvraag.
quote:
11s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef Copycat het volgende:

Ik had het dan ook nergens over frauduleus handelen ...
  zondag 1 januari 2012 @ 19:48:26 #71
33954 ElisaB
pi_106284782
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:47 schreef Jojoortje het volgende:

Dat je prima weet dat je overweegt iets te doen dat niet de bedoeling is :)
  zondag 1 januari 2012 @ 19:49:03 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106284806
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:47 schreef Jojoortje het volgende:

Over het feit dat je uit je nek lult, gok ik.
pi_106284811
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

iets overwegen is geen fraude.
pi_106284813
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:47 schreef starla het volgende:

[..]

Meid, er zijn 2 dingen zeker in het leven, dat is de dood en de belastingdienst.

Ik heb hetzelfde gedaan als jij en ben 'gepakt' 2 jaar terug. Mocht ik mooi alle onterecht geclaimde belastingcentjes terugbetalen over die hele periode. Het is niet de vraag óf ze erachter komen, maar wanneer.
Maar ik heb nog niks gedaan :o

Je bedoelt ook over een gezamenlijk huishouding?
Noot noot.
pi_106284835
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:49 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Maar ik heb nog niks gedaan :o

Je bedoelt ook over een gezamenlijk huishouding?
yup
pi_106284837
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Joah, maar ik noem het geen fraude.
Noot noot.
pi_106284862
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:49 schreef starla het volgende:

[..]

yup
Hoe zijn ze daar achter gekomen? :)
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:50:49 #78
33954 ElisaB
pi_106284885
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:49 schreef Jojoortje het volgende:
Joah, maar ik noem het geen fraude.
Nee, dat snap ik :D

Maar laten we dan helder zijn (ook voor Bus, want die raakt nogal in de war hier): je overweegt te frauderen. Niets meer en niets minder :)
pi_106284895
Tsja, wat dacht je doordat ze 2 zorgtoeslagen uitdeelden aan mij en mijn vriend en zagen dat de adressen hetzelfde waren?
pi_106284918
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik :D

Maar laten we dan helder zijn (ook voor Bus, want die raakt nogal in de war hier): je overweegt te frauderen. Niets meer en niets minder :)
Nee ik overweeg creatief te zijn :)
Noot noot.
pi_106284972
Ook typisch dat mensen die inhoudelijk niks te melden hebben op de vraag van TS wel gelijk hun morele verontwaardiging van de daken schreeuwen.
Wat is dat? Een diepe behoefte aan erkenning van hun "hart van goud" ? Hun steun aan de "warme samenleving" ?
pi_106284974
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:51 schreef starla het volgende:
Tsja, wat dacht je doordat ze 2 zorgtoeslagen uitdeelden aan mij en mijn vriend en zagen dat de adressen hetzelfde waren?
Dat is geen fraude toch. Dat is gewoon teveel ontvangen, wat je later weer terug moet betalen.
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:53:17 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106284976
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:51 schreef Jojoortje het volgende:

Nee ik overweeg creatief te zijn :)
Door te frauderen. Alsjeblieft zeg, ga nu geen kinderachtige woordspelletjes spelen.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:53:52 #84
33954 ElisaB
pi_106284996
quote:
13s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Copycat het volgende:

Door te frauderen. Alsjeblieft zeg, ga nu geen kinderachtige woordspelletjes spelen.
3 x woordwaarde ^O^
pi_106285008
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat is geen fraude toch. Dat is gewoon teveel ontvangen, wat je later weer terug moet betalen.
Wat is daaraan geen fraude dan?

Fraude is een vorm van bedrog; de zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid.
pi_106285041
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:54 schreef starla het volgende:

[..]

Fraude is een vorm van bedrog; de zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid.
Maar TS stelt alleen maar een vraag op het Fok forum.
pi_106285054
quote:
13s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zei het ook verkeerd. Want ik overweeg niks meer :)
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:55:30 #88
33954 ElisaB
pi_106285065
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

quote:
fraude
Gedragingen in strijd met de wet, die zijn gericht op het behalen van financieel voordeel door het geven van een valse voorstelling van zaken, bijv. met het doel te betalen belasting te beperken (belastingfraude) of ten onrechte een inkomensoverdracht te ontvangen.
pi_106285097
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:55 schreef Bus12 het volgende:

[..]

Maar TS stelt alleen maar een vraag op het Fok forum.
En ik geef antwoord: 'niet doen'

Lastig he, interpreteren...
pi_106285114
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:54 schreef starla het volgende:

[..]

Dat is geen frauderen hoor :D Als ik zo meteen wat terug moet betalen, omdat ik iets teveel verdient heb, is dat geen frauderen. Ik kan toch ook niet ruiken hoeveel ik precies ga verdienen in 1 jaar.
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:57:41 #91
33954 ElisaB
pi_106285171
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:56 schreef Jojoortje het volgende:
Dat is geen frauderen hoor :D Als ik zo meteen wat terug moet betalen, omdat ik iets teveel verdient heb, is dat geen frauderen. Ik kan toch ook niet ruiken hoeveel ik precies ga verdienen in 1 jaar.
En dat is vergelijkbaar met 'net doen of je geen gezamenlijk huishouden voert terwijl je dat wel doet', want...?
pi_106285178
De kern van de vraag van TS ligt meer in de definitie van een gezamelijke huishouding en hoe de belastingdienst daarop controleert. Dat mag je je als mens toch gewoon afvragen?
pi_106285183
quote:

[..]

Maar wél als je het expres doet, ook al word je niet gepakt voor frauderen, het blijft wel frauderen.

Zoals iemand eerder al terecht aangeeft ben je alleen maar uit op semantische spelletjes.

Niet doen is mijn laatste advies. Doe je het toch, prima, komen ze toch wel achter.
pi_106285201
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En dat is vergelijkbaar met 'net doen of je geen gezamenlijk huishouden voert terwijl je dat wel doet', want...?
Oh, maar dat vind ik niet vergelijkbaar.
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:58:25 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106285205
quote:

De casus in je OP echter is niks meer or minder dan fraude. Maar doe vooral alsof je dom bent. Of is het echt geen pose?
pi_106285209
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:58 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh, maar dat vind ik niet vergelijkbaar.
Troll
  zondag 1 januari 2012 @ 19:59:14 #97
33954 ElisaB
pi_106285238
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef Bus12 het volgende:
Ook typisch dat mensen die inhoudelijk niks te melden hebben op de vraag van TS wel gelijk hun morele verontwaardiging van de daken schreeuwen.
Wat is dat? Een diepe behoefte aan erkenning van hun "hart van goud" ? Hun steun aan de "warme samenleving" ?
Nog geen 20 posts en ik hou nu al van je _O-
pi_106285247
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:56 schreef starla het volgende:

[..]

En ik geef antwoord: 'niet doen'

Lastig he, interpreteren...
En daarmee wordt gessugereerd dat het om fraude gaat zonder enige onderbouwing. Zeg dan liever niets want hiermee wordt niemand geholpen
pi_106285251
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:57 schreef starla het volgende:

[..]

Maar wél als je het expres doet, ook al word je niet gepakt voor frauderen, het blijft wel frauderen.

Zoals iemand eerder al terecht aangeeft ben je alleen maar uit op semantische spelletjes.

Niet doen is mijn laatste advies. Doe je het toch, prima, komen ze toch wel achter.
Hoezo als je het expres doet? Er wordt toch altijd berekend wat je hebt verdiend, dus dan krijg je of iets terug of je moet iets terug betalen. Het wordt pas frauderen als je bewust verkeerd doorgeeft wat je gewerkt hebt.
Noot noot.
  zondag 1 januari 2012 @ 20:00:41 #100
33954 ElisaB
pi_106285302
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:59 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoezo als je het expres doet? Er wordt toch altijd berekend wat je hebt verdiend, dus dan krijg je of iets terug of je moet iets terug betalen. Het wordt pas frauderen als je bewust verkeerd doorgeeft wat je gewerkt hebt.
Dat zou gewoon dom zijn, want als er iets is dat de fiscus beter weet dan jijzelf, is hoeveel je verdiend hebt in een jaar :')
  zondag 1 januari 2012 @ 20:01:01 #101
33954 ElisaB
pi_106285317
- edit: foutje :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')