Er is nog geen sprake van frauderen. TS vraagt een advies en wat ze kan verwachten van de belastingdiest aan controles.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, grapjasJe komt met hoofdstuk 3 uit het lesboek economie Havo 2. Wat wil je dat ik daar tegenin breng dan?
Het systeem is simpel en (voor sommigen helaas) opgelegd. We moeten het met z´n allen opbrengen en dat is het dan. Je hebt overigens gelijk dat ik verontwaardigd ben. Dat ben ik. En oprecht nog ook. Dit is namelijk niet creatief omgaan met de regels, maar doelbewust frauderen. Daar heb ik een schijthekel aan.
Het is echt een gave; je moet overwegen er iets mee te gaan doenquote:Op zondag 1 januari 2012 19:33 schreef Bus12 het volgende:
[..]
Er is nog geen sprake van frauderen. TS vraagt een advies en wat ze kan verwachten van de belastingdiest aan controles.
Bij jou zit die verontwaardiging blijkbaar zo dicht aan de oppervlakte dat het bij het minste of geringste eruit gutst.
Ik doe er al iets mee, namelijk jou een beetje op je plek zetten :-)quote:Op zondag 1 januari 2012 19:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is echt een gave; je moet overwegen er iets mee te gaan doen
quote:
Ik betaal belasting, dus wie weet jat je wel precies mijn euro'squote:Op zondag 1 januari 2012 19:35 schreef Jojoortje het volgende:
Je doet net alsof ik jouw portemonnee heb gehad, mens... Lighten up.
Ja, want je leest duidelijk mijn posts in dit topicquote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik betaal belasting, dus wie weet jat je wel precies mijn euro's
Bijna dan hè, bijnaquote:Op zondag 1 januari 2012 19:35 schreef Bus12 het volgende:
Ik doe er al iets mee, namelijk jou een beetje op je plek zetten :-)
Denken dat belastinggeld ooit van jou geweest isquote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik betaal belasting, dus wie weet jat je wel precies mijn euro's
Goeie garpquote:Op zondag 1 januari 2012 19:38 schreef mymoodfentje het volgende:
Denken dat belastinggeld ooit van jou geweest is
Nou uit de vraag van TS blijkt dat ze niet goed weet welke regels er gelden en wat in de praktijk gedoogd wordt of niet. Ik vind het echt sterk overdreven om gelijk over fraude te praten.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
TS vraagt inderdaad advies ... Of frauderen al dan niet in de gaten zal lopen. Niks meer, niks minder dan fraude-advies.
Uhuh ...quote:Op zondag 1 januari 2012 19:40 schreef Bus12 het volgende:
Nou uit de vraag van TS blijkt dat ze niet goed weet welke regels er gelden en wat in de praktijk gedoogd wordt of niet. Ik vind het echt sterk overdreven om gelijk over fraude te praten.
Inderdaad ... Echt een vraag van 'hoe zijn de regeltjes?'quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.
Kan dit zomaar? Ze controleren dit toch heus niet?
Dat komt puur door het begrip 'gezamenlijke huishouding', want hoe willen ze dat controleren? Ook de uitleg van dat begrip is een beetje... zweverig.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:40 schreef Bus12 het volgende:
[..]
Nou uit de vraag van TS blijkt dat ze niet goed weet welke regels er gelden en wat in de praktijk gedoogd wordt of niet. Ik vind het echt sterk overdreven om gelijk over fraude te praten.
Daarnet was het nog 'advies om creatief om te gaan met de regels' en nu is het 'TS weet het gewoon niet helemaal'. Kijk, dát noem ik creatiefquote:Op zondag 1 januari 2012 19:40 schreef Bus12 het volgende:
Ja, goed verhaalquote:Op zondag 1 januari 2012 19:44 schreef Jojoortje het volgende:
Dat komt puur door het begrip 'gezamenlijke huishouding', want hoe willen ze dat controleren? Ook de uitleg van dat begrip is een beetje... zweverig.
Bij het woord fraude denk ik aan heel iets anders.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ken wel meerdere mensen die dit doen, maar heb nog nooit over een controle gehoord ofzo.
Nou ja, ik denk er nog wel even over na. Ik ben een mietje wat dat betreft.
Ik geef toe dat ik vraag wel onhandig geformuleerd vind maar er is op geen enkele manier sprake van frauduleus handelen.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhuh ...
[..]
Inderdaad ... Echt een vraag van 'hoe zijn de regeltjes?'
Meid, er zijn 2 dingen zeker in het leven, dat is de dood en de belastingdienst.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Hier zijn een paar definities van gezamenlijke huishouding:
Kan dit zomaar? Ze controleren dit toch heus niet?
Waar heb jij het nou weer over dan?quote:Op zondag 1 januari 2012 19:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, goed verhaal
Je weet prima hoe het zou moeten:
[..]
quote:Op zondag 1 januari 2012 19:46 schreef Bus12 het volgende:
Ik geef toe dat ik vraag wel onhandig geformuleerd vind maar er is op geen enkele manier sprake van frauduleus handelen.
Het is in de kern een adviesvraag.
Ik had het dan ook nergens over frauduleus handelen ...quote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef Copycat het volgende:
TS vraagt inderdaad advies ... Of frauderen al dan niet in de gaten zal lopen. Niks meer, niks minder dan fraude-advies.
Dat je prima weet dat je overweegt iets te doen dat niet de bedoeling isquote:
Over het feit dat je uit je nek lult, gok ik.quote:
iets overwegen is geen fraude.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat je prima weet dat je overweegt iets te doen dat niet de bedoeling is
Maar ik heb nog niks gedaanquote:Op zondag 1 januari 2012 19:47 schreef starla het volgende:
[..]
Meid, er zijn 2 dingen zeker in het leven, dat is de dood en de belastingdienst.
Ik heb hetzelfde gedaan als jij en ben 'gepakt' 2 jaar terug. Mocht ik mooi alle onterecht geclaimde belastingcentjes terugbetalen over die hele periode. Het is niet de vraag óf ze erachter komen, maar wanneer.
yupquote:Op zondag 1 januari 2012 19:49 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Maar ik heb nog niks gedaan
Je bedoelt ook over een gezamenlijk huishouding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |