Oh ik dacht dat die familie erg armlastig was...quote:Op maandag 2 januari 2012 13:48 schreef svetan het volgende:
Oma Dekker was vanmorgen op Radio 5....... de hele familie gaat naar St. Maarten voor de aankomst.
De interviewster blonk weer uit door onwetendheid. Wanneer wordt de rest van de pers nu eens wakker.
Hahaha ja ik ben moeder en omaquote:
Ik hoop wel dat ze een tweede reis gaat doen... Ik ga deze soap missen.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:10 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd Tide met je 8e kleinkind!
Ik ben benieuwd hoe het met dit draadje gaat als Laura eenmaal klaar is.
Ja over een paar weken is het zover en ik zal het zeker gaan missen. Ben er al vanaf het begin mee bezig om haar te volgen en alles bij te houden. Gelukkig zijn er meer wereldreizigers die ik ook volg als ik zelf niet op reis ben.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:10 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd Tide met je 8e kleinkind!
Ik ben benieuwd hoe het met dit draadje gaat als Laura eenmaal klaar is.
Ja op zich zou dat kunnen .. Er zullen wel meer Nederlandse solozeilers zijn, maar mss. nooit één die onafgebroken de wereld rondzeilde..quote:Op maandag 2 januari 2012 16:45 schreef livelink het volgende:
In het interview zei Oma Dekker nog dat ze er nu ook achter waren dat ze de eerste Nederlandse is die solo de wereld om zeilt. Dat vind ik moeilijk te geloven eigenlijk, maar kennelijk breekt Laura allerlei onvermoede records.
Daar zeg je wat... Ze is mss. ook wel de eerste met 3 nationaliteiten die om de wereld zeilt.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:58 schreef livelink het volgende:
Misschien moeten we de familie Dekker nog wijzen op de Duitse en NieuwZeelandse records die nog te geef zijn. Het kan best zo zijn dat Laura ook de eerste Duitse is die solo de wereld om zeilt.
Die oma zit nog veel te veel in haar Nederlandse referentiekader. Svetan kan vast wel voor ons uitzoeken hoeveel buitenlandse records er nog te grijp liggen voor Laura.
De jongste is net 1 dag oudquote:Op maandag 2 januari 2012 16:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou ja, in het begin kunnen we nog wat na-nuilen en dan kletsen over wat Laura in den vreemde gaat doen. En ja, dan moet ze weer op reis, anders dan hebben we geen gespreksstof meer.. Ja, of één van de kleinkinderen van Tide moet een solozeilrecord gaan vestigen op nog jongere leeftijd..
Je hoeft er niet eens meertalig voor te zijn. Gaat toch vanzelf!quote:Op maandag 2 januari 2012 15:21 schreef morg78 het volgende:
Dat is dan een probleem dat jij hebt, er zijn meer dan genoeg meertaligen die daar geen enkel probleem mee hebben.
Hij is toch nog aan het vruchtwater gewend...quote:Op maandag 2 januari 2012 17:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Hop, op een boot dan. Oud genoeg!!![]()
Gefeliciteerd!!
Hmm.. waarom heb ik dan enige jaren geleden met een Nederlandse vrouw die als kind naar Engeland is verhuisd en al 47 jaar in Engeland woonde, op een Engels vliegveld Sinterklaasliedjes zitten zingen? In het Nederlands? En foutloos (ook van haar kant)?quote:Op maandag 2 januari 2012 11:21 schreef svetan het volgende:
Ook je moedertaal verleer je als je hem niet meer gebruikt......
Niemand boeit het wat, dat zeilmokkeltjequote:Op maandag 2 januari 2012 13:48 schreef svetan het volgende:
Oma Dekker was vanmorgen op Radio 5....... de hele familie gaat naar St. Maarten voor de aankomst.
De interviewster blonk weer uit door onwetendheid. Wanneer wordt de rest van de pers nu eens wakker.
Er is ten eerste geen record. Het wordt in ieder geval niet erkend. En was het niet Henk de Velde die al zijn halve leven de wereld over zeilt op zoek naar records in een Zeeman boot?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja op zich zou dat kunnen .. Er zullen wel meer Nederlandse solozeilers zijn, maar mss. nooit één die onafgebroken de wereld rondzeilde..
Oh wacht..![]()
Maar is ze nu opeens weer een Nederlandse, in het kader van dat record? Waarom hangt er dan een kiwi-vlag aan haar boot?
Ik snap ook de redenering niet. Waarom dat gepoch op records, terwijl ze het alleen voor zichzelf doet?
En doet het er iets toe? Ze is vast ook de enige die Laura Dekker heet en die een gesponsorde vakantie heeft gehad. Hop, nog een record.
Sowieso, alles wat je voor het eerst doet is een persoonlijk record, natuurlijk.
Maar ja, je hebt dikke kans dat dat voor andere landen ook geldt.
Mauro Manuel beweerde iets heel anders.. Maar die wilde in tegenstelling tot Laura Dekker juist graag hier blijvenquote:Op maandag 2 januari 2012 17:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hmm.. waarom heb ik dan enige jaren geleden met een Nederlandse vrouw die als kind naar Engeland is verhuisd en al 47 jaar in Engeland woonde, op een Engels vliegveld Sinterklaasliedjes zitten zingen? In het Nederlands? En foutloos (ook van haar kant)?
Verder is het ook wetenschappelijk bewezen dat kinderen, als ze vanaf de geboorte er al aan blootgesteld worden, zonder enig probleem 3 talen kunnen leren, die makkelijk uit elkaar kunnen houden en a la minute kunnen wisselen tussen deze talen.
En uiteraard van harte gefeliciteerd aan Tide![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |