abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106310516
@HyperViper

In dat geval was Nederlands een taal die in de toekomst belangrijk zou kunnen zijn vanwege de structuur van de familie.
pi_106310950
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:13 schreef svetan het volgende:
@HyperViper

In dat geval was Nederlands een taal die in de toekomst belangrijk zou kunnen zijn vanwege de structuur van de familie.
Maar je vindt dus ook dat je niet geintegreerd bent als je met je familie Nederlands spreekt als je in het buitenland woont?
pi_106311594
Ja... zeker als je kinderen hebt. Het gaat erom dat je omgeving zich niet buitengesloten voelt en je zelf ook in de taal van het land denkt als je plotseling moet reageren. Er zijn maar weinig genies die in een paar seconden werkelijk op een andere taal kunnen overschakelen.... en daar behoren wij niet toe. Als de kinderen hier zijn of wij bij de kinderen spreken we weer even engels als voertaal maar zelfs nadat we deze taal meer dan twee decennia dagelijks gebruikt hebben duurt dat overschakelen meestal een paar dagen.
pi_106312047
Een uitzondering op deze taal principes moet je wel maken voor families die bv voor werk een paar jaar naar het buitenland gaan en dan weer terugwillen. Daar gelden dan hele andere regels voor. Wij hebben er indertijd voor gekozen in de USA te blijven totdat de kinderen volwassen waren en moesten wij ook de taal van het land mogelijk perfect spreken.
pi_106312223
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:43 schreef svetan het volgende:
Ja... zeker als je kinderen hebt. Het gaat erom dat je omgeving zich niet buitengesloten voelt
Als jij in je eigen huis een andere taal spreekt dan de standaard is in het land waar je woont, voelt je omgeving zich niet buitengesloten. Tenzij je dat nog steeds doet als je je omgeving op bezoek hebt, maar dat zou gewoon flink onbeleefd zijn.

quote:
en je zelf ook in de taal van het land denkt als je plotseling moet reageren. Er zijn maar weinig genies die in een paar seconden werkelijk op een andere taal kunnen overschakelen.... en daar behoren wij niet toe. Als de kinderen hier zijn of wij bij de kinderen spreken we weer even engels als voertaal maar zelfs nadat we deze taal meer dan twee decennia dagelijks gebruikt hebben duurt dat overschakelen meestal een paar dagen.
Dan ben je vrij traag. Een neefje en nichtje (11 en 8) van mij hebben Nederlandse ouders maar wonen al hun hele leven in Engeland. Als ze hier op bezoek komen, schakelen ze zonder moeite over op Nederlands (weliswaar met Engels accent, maar accenten zijn geen probleem), hun Engels is vloeiend, en thuis spreken ze wisselend in Engels en Nederlands.
pi_106312251
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:43 schreef svetan het volgende:
Ja... zeker als je kinderen hebt. Het gaat erom dat je omgeving zich niet buitengesloten voelt en je zelf ook in de taal van het land denkt als je plotseling moet reageren. Er zijn maar weinig genies die in een paar seconden werkelijk op een andere taal kunnen overschakelen.... en daar behoren wij niet toe. Als de kinderen hier zijn of wij bij de kinderen spreken we weer even engels als voertaal maar zelfs nadat we deze taal meer dan twee decennia dagelijks gebruikt hebben duurt dat overschakelen meestal een paar dagen.
Maar er is dan toch geen verschil met tweetalige opvoeding? Ik ken er genoeg die thuis hun eigen taal spreken en tevens vloeiend Nederlands. Dat is zeker bij jonge mensen geen enkel probleem.

Je moet dan die taal niet veel gebruikt hebben of al heel lang niet gesproken hebben als je kinderen Engelstalig zijn opgegroeid.
Of je lult gewoon uit je nek, dat kan natuurlijk ook. :')
pi_106312668
Voor een buitenstaander spreek ik ook vloeiend engels en duits.... maar mensen die je werkelijk kennen weten in welke taal je op dat ogenblik denk. Het probleem is dat je in de verschillende talen een zin anders opbouwd.... en daarvoor dus ook net in een beetje andere volgorde moet denken.
pi_106312876
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:14 schreef svetan het volgende:
Voor een buitenstaander spreek ik ook vloeiend engels en duits.... maar mensen die je werkelijk kennen weten in welke taal je op dat ogenblik denk. Het probleem is dat je in de verschillende talen een zin anders opbouwd.... en daarvoor dus ook net in een beetje andere volgorde moet denken.
Dat is dan een probleem dat jij hebt, er zijn meer dan genoeg meertaligen die daar geen enkel probleem mee hebben.

Bovendien maakt het voor integratie helemaal niks uit in wat voor taal je denkt.
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 15:29:30 #99
137949 Disana
pi_106313170
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:48 schreef svetan het volgende:
Oma Dekker was vanmorgen op Radio 5....... de hele familie gaat naar St. Maarten voor de aankomst.

De interviewster blonk weer uit door onwetendheid. Wanneer wordt de rest van de pers nu eens wakker.
Weer te beroerd om even een link te geven?

http://avondweekend.radio(...)02/uitzendingen.html

Klik op Wekker-Wakker
Klik op 08 uur
pi_106314049
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:14 schreef svetan het volgende:
Nou daar heb ik geen probleem mee hoor... Na een dag of 2 in Engeland, denk ik en droom ik ook in het Engels.. Ik hoor ook niet dat het anders is bij mensen in mijn omgeving.
pi_106314383
quote:
Oma Dekker was vanmorgen op Radio 5....... de hele familie gaat naar St. Maarten voor de aankomst.

De interviewster blonk weer uit door onwetendheid. Wanneer wordt de rest van de pers nu eens wakker.
Oh ik dacht dat die familie erg armlastig was...
  maandag 2 januari 2012 @ 16:03:41 #102
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_106314432
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:03 schreef Disana het volgende:
Zit ik hier in het grootouderforum?
Hahaha ja ik ben moeder en oma :) van de rest weet ik het niet
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  maandag 2 januari 2012 @ 16:10:28 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_106314690
Gefeliciteerd Tide met je 8e kleinkind!
Ik ben benieuwd hoe het met dit draadje gaat als Laura eenmaal klaar is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_106314853
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:10 schreef livelink het volgende:
Ik hoop wel dat ze een tweede reis gaat doen... Ik ga deze soap missen. :)
  maandag 2 januari 2012 @ 16:21:53 #105
354322 Tide
pi_106315170
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:10 schreef livelink het volgende:
Ja over een paar weken is het zover en ik zal het zeker gaan missen. Ben er al vanaf het begin mee bezig om haar te volgen en alles bij te houden. Gelukkig zijn er meer wereldreizigers die ik ook volg als ik zelf niet op reis ben.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_106315492
Nou ja, in het begin kunnen we nog wat na-nuilen en dan kletsen over wat Laura in den vreemde gaat doen. En ja, dan moet ze weer op reis, anders dan hebben we geen gespreksstof meer.. Ja, of één van de kleinkinderen van Tide moet een solozeilrecord gaan vestigen op nog jongere leeftijd.. :D
  maandag 2 januari 2012 @ 16:45:32 #107
37150 livelink
pi_106316072
In het interview zei Oma Dekker nog dat ze er nu ook achter waren dat ze de eerste Nederlandse is die solo de wereld om zeilt. Dat vind ik moeilijk te geloven eigenlijk, maar kennelijk breekt Laura allerlei onvermoede records.
pi_106316533
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:45 schreef livelink het volgende:
In het interview zei Oma Dekker nog dat ze er nu ook achter waren dat ze de eerste Nederlandse is die solo de wereld om zeilt. Dat vind ik moeilijk te geloven eigenlijk, maar kennelijk breekt Laura allerlei onvermoede records.
Ja op zich zou dat kunnen .. Er zullen wel meer Nederlandse solozeilers zijn, maar mss. nooit één die onafgebroken de wereld rondzeilde..
Oh wacht.. :{
Maar is ze nu opeens weer een Nederlandse, in het kader van dat record? Waarom hangt er dan een kiwi-vlag aan haar boot?
Ik snap ook de redenering niet. Waarom dat gepoch op records, terwijl ze het alleen voor zichzelf doet?
En doet het er iets toe? Ze is vast ook de enige die Laura Dekker heet en die een gesponsorde vakantie heeft gehad. Hop, nog een record.
Sowieso, alles wat je voor het eerst doet is een persoonlijk record, natuurlijk.

Maar ja, je hebt dikke kans dat dat voor andere landen ook geldt.
  maandag 2 januari 2012 @ 16:58:59 #109
37150 livelink
pi_106316615
Misschien moeten we de familie Dekker nog wijzen op de Duitse en NieuwZeelandse records die nog te geef zijn. Het kan best zo zijn dat Laura ook de eerste Duitse is die solo de wereld om zeilt.

Die oma zit nog veel te veel in haar Nederlandse referentiekader. Svetan kan vast wel voor ons uitzoeken hoeveel buitenlandse records er nog te grijp liggen voor Laura.
pi_106317377
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:58 schreef livelink het volgende:
Misschien moeten we de familie Dekker nog wijzen op de Duitse en NieuwZeelandse records die nog te geef zijn. Het kan best zo zijn dat Laura ook de eerste Duitse is die solo de wereld om zeilt.

Die oma zit nog veel te veel in haar Nederlandse referentiekader. Svetan kan vast wel voor ons uitzoeken hoeveel buitenlandse records er nog te grijp liggen voor Laura.
Daar zeg je wat... Ze is mss. ook wel de eerste met 3 nationaliteiten die om de wereld zeilt.
Ze ook de eerste Nederlands sprekende Duitse en Nieuw Zeelandse die de wereld rondvaart.
En nog wat binnenlandse records:
Misschien is ze wel het eerste meisje dat het gezicht van Volvo motoren wordt, al zeilend.
De eerste die met familie en al overal mee in aanvaring komt, zonder dat ze daarvoor op een boot hoeft te zitten..
Je kunt er een heleboel idiote records bij bedenken.
De eerste zeilster die zo uitgebreid op Fok wordt besproken. (We hebben meegewerkt aan dat record. Wat schuift dat? :P )
  maandag 2 januari 2012 @ 17:40:46 #111
354322 Tide
pi_106318174
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou ja, in het begin kunnen we nog wat na-nuilen en dan kletsen over wat Laura in den vreemde gaat doen. En ja, dan moet ze weer op reis, anders dan hebben we geen gespreksstof meer.. Ja, of één van de kleinkinderen van Tide moet een solozeilrecord gaan vestigen op nog jongere leeftijd.. :D
De jongste is net 1 dag oud ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 17:40:55 #112
3542 Gia
User under construction
pi_106318176
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:21 schreef morg78 het volgende:
Dat is dan een probleem dat jij hebt, er zijn meer dan genoeg meertaligen die daar geen enkel probleem mee hebben.
Je hoeft er niet eens meertalig voor te zijn. Gaat toch vanzelf!

Volgens mij zijn er vrij weinig mensen die echt na moeten denken over zinsbouw als ze Engels spreken. Tenzij het beta's zijn. Die vaak weer wel.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:42:23 #113
3542 Gia
User under construction
pi_106318222
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:40 schreef Tide het volgende:

[..]

De jongste is net 1 dag oud ;)
Hop, op een boot dan. Oud genoeg!! :P

Gefeliciteerd!! *O*
  maandag 2 januari 2012 @ 17:43:20 #114
354322 Tide
pi_106318258
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Hop, op een boot dan. Oud genoeg!! :P

Gefeliciteerd!! *O*
Hij is toch nog aan het vruchtwater gewend...
pi_106318288
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:21 schreef svetan het volgende:
Ook je moedertaal verleer je als je hem niet meer gebruikt......
Hmm.. waarom heb ik dan enige jaren geleden met een Nederlandse vrouw die als kind naar Engeland is verhuisd en al 47 jaar in Engeland woonde, op een Engels vliegveld Sinterklaasliedjes zitten zingen? In het Nederlands? En foutloos (ook van haar kant)?
Verder is het ook wetenschappelijk bewezen dat kinderen, als ze vanaf de geboorte er al aan blootgesteld worden, zonder enig probleem 3 talen kunnen leren, die makkelijk uit elkaar kunnen houden en a la minute kunnen wisselen tussen deze talen.

En uiteraard van harte gefeliciteerd aan Tide *O* *O*
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:45:21 #116
354322 Tide
pi_106318341
Thanks _O_
pi_106344066
Alweer 500 dagen onderweg en nog drie weken te gaan.
pi_106345076
Lyall Mercer is out? Zie Laura's website!
pi_106345359
Is dit de nieuwe? Gerard van Erp, manager of Plaza Marine Bonaire
  dinsdag 3 januari 2012 @ 10:12:52 #120
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106345404
quote:

Niemand boeit het wat, dat zeilmokkeltje
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')