abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2011 @ 21:22:21 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106181922
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
  donderdag 29 december 2011 @ 21:40:18 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106182858
Tico, is Leyla een nachtje uit logeren geweest?

Brengt me bij een vraag. Nu wacht ik 's avonds altijd met weggaan totdat Nathan in bed ligt, kan ik ook een voeding overslaan dat hij dan melk oid krijgt en heeft dat gevolgen voor de hoeveelheid voeding die ik de dag erna 's avonds heb? Ik heb wel eens gelezen dat zwitserse moeders voeden wanneer het hun uit komt, de ene dag 's ochtends, de volgende dag 's avonds en dan weer 's ochtends, maar vanaf welke leeftijd is dat?
  donderdag 29 december 2011 @ 21:47:41 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_106183200
Huh, hoezo zwitserse moeders? :D Na een jaar kon ik vanalles met de voedingen qua schema en heb dat toen tot 27 maanden volgehouden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_106183662
Nathan is al 17 maanden, dus je productie is nu echt wel zo stabiel dat een keertje overslaan moet lukken hoor.

Pepijn dronk toen der tijd nog een keer of 3 per dag, maar ik kon een week weg met maar 1x per dag of om de dag kolven. En dan daarna gewoon weer verder zoals voor die week.
pi_106183784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:47 schreef PM-girl het volgende:
Huh, hoezo zwitserse moeders? :D Na een jaar kon ik vanalles met de voedingen qua schema en heb dat toen tot 27 maanden volgehouden.
haha idd :D

t' is wel Alpenmilch natuurlijk he c_/
:)
pi_106184431
Haha dat doe ik ook hoor, de ene keer wel 's middags en de andere keer niet, 's avonds overslaan als het zo uitkomt, of juist 's ochtends... En ik ben uitermate Hollandsch.
pi_106184436
Pessie, ik zou ook zeggen dat 1 voeding overslaan niet zoveel effect meer heeft. Of Nathan ook gaat slapen zonder borst is een andere :P Dat gaat hier niet lukken helaas, maar dat heb ik natuurlijk zelf in de hand gewerkt. ;)

Tico, fijn dat alles best goed gegaan is, scheelt ongetwijfeld een hoop stress! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 29 december 2011 @ 22:28:10 #8
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106185030
@Pessie

Ik ben vorige week voor het eerst een avondje weg geweest zonder mijn mupke. Ze heeft toen gedronken om 17.00 (zo uit het hoofd) en toen pas weer om 0.20 uur....geen centje pijn gehad, zelfs geen lekkage.
Wel volle borsten hoor rond middernacht, dus Lientje had heel veel te drinken. :D

Ze wou/wil overigens geen moedermelk meer uit de fles, vorige week ineens gaan weigeren toen we weer gingen oefenen. Water drinkt ze wel, maar mijn melk wil ze alleen uit de borst, niet uit een fles/bekertje of what ever. Zijn er meer hier die zo'n eigenwijsje hebben?

Ze hadden het om 19.00 uur wel geprobeerd, maar ging niet. 's Avonds laat heeft ze toen maar een bordje pap gehad, dat vind ze heerlijk en gaat er altijd in. Half melk/half water en half rijstebloem/half granenpap.
pi_106185446
quote:
donderdag 29 december 2011 @ 19:51 • 294
Vanyel
Filmpjes kijken helpt niet? Of juist niet met hem of kolven bezig zijn maar relaxt tv kijken?
Ik Fok!, internet, kijk tv, vergeet zelfs dat ik aan het kolven ben bij wijze van ;)
Maar de tsr is er niet, die is er wel spontaan als ik nies, hoest, wandel, buk, gewoon op de bank zit.. Maargoed.. We zien wel waar het ship gaat stranden :)
pi_106187125
Ik heb op mijn linkertepel aan de linkerzijde een zwarte/donkere plek. De tepel doet ook zeer. Net met drinken heb ik hem op het laatst losgekoppeld, kon het niet meer aan :@ iemand een idee wat het is?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 23:16:19 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106187398
een kloofje ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106187509
klinkt heel apart vlindur :o is t geen zuigblaar ofzo? dat ie net een tikje scheef aangelegd lag?

ik heb mn curve's even bijgewerkt :{ ben benieuwd naar de cb-meting over een week. Hoop dat ik daar vrolijker van word.

en de groeigidscurve omdat die meest overeenkomt met de curve van t ziekenhuis

pi_106187568
Geen idee hoe dat er uit ziet. Ik zie geen snee/gat achtig iets :N
De gewone normale lijntjes wel. Maar die liggen ook niet dieper ofzo?

Ik (her)ken het alweer niet :')
pi_106187679
Oh Jezus Mignonne.. Dat ziet er niet goed uit zeg -O-
Ik ga voor je duimen dat het er bij het CB weer een heel stuk beter uitziet. En ook blijft dan!

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 29-12-2011 23:24:51 (Oeps! ) ]
pi_106187685
Als ik moet gokken aan de hand van je beschrijving ga ik met Mignonne mee voor de zuigblaar of blauwe plek. Komende tijd secuur aanleggen.
pi_106187715
Zit het op je tepel of tepelhof?
pi_106187818
Tepel. Tegen de top aan zeg maar..

Hij drinkt ook zo rommelig. Ik zal er op letten. Bedankt!
pi_106187939
Oh. Dan gok ik toch op een kloof :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 23:31:32 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106188013
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:29 schreef WupWup het volgende:
Oh. Dan gok ik toch op een kloof :')
smeren met lanoline !

mignonne -O- ik kan me goed voorstellen dat je je hier de blaren van schrikt ... sterkte en hopelijk laat het cb iets anders zien dat dit :* :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106188096
Mignonne :* ik hoop dat het een pietsie meevalt bij het cb.
pi_106188122
Och Mignonne -O- Ik hoop heel erg dat het volgende week op het cb er toch beter uit ziet. Wat is het toch tobben met je meisje(s) :* :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106188129
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:10 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb op mijn linkertepel aan de linkerzijde een zwarte/donkere plek. De tepel doet ook zeer. Net met drinken heb ik hem op het laatst losgekoppeld, kon het niet meer aan :@ iemand een idee wat het is?
Ik weet niet wat het is, maar heb het wel gehad. Het is vanzelf overgegaan. :)
pi_106188218
He Mignonne, wat een nare curves. :o
Daar zou ik ook behoorlijk mee in mijn maag zitten.
Aan de andere kant vond ik Elin er wel rank/fijntjes maar niet slap of ziekig uitzien vandaag.
Alleen geen hollands glorie inderdaad.
Lastig zeg om te weten hoe je dit moet interpreteren.
Zijn dit veel verschillende weegschalen trouwens? Of heb je steeds op dezelfde gewogen?
Bah. Hopelijk is het bij je cb bezoek beter. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106188255
cantare :D

ik dacht dat het op je tepelhof zat vlindur, als t idd op de tepel zelf zit dan zeg ik ook kloof. Helaas geen tips voor je, behalve letten op aanleggen en smeren met lanoline.

En thnx all :*
het is zo dubbel, als je haar ziet valt het allemaal zat mee, zo klein of iel is ze helemaal niet en als er geen verkeerde dingen zijn gegeten ofzo dan is het een heel vrolijk ding O+ maar toch is het wel iets waar ik wat mee moet voor mn gevoel. (en omdat de kinderarts het zegt :+ )
ze begon zo hoog en inmiddels dondert ze er bijkans vanaf.
pi_106188314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:36 schreef oeke het volgende:
He Mignonne, wat een nare curves. :o
Daar zou ik ook behoorlijk mee in mijn maag zitten.
Aan de andere kant vond ik Elin er wel rank/fijntjes maar niet slap of ziekig uitzien vandaag.
Alleen geen hollands glorie inderdaad.
Lastig zeg om te weten hoe je dit moet interpreteren.
Zijn dit veel verschillende weegschalen trouwens? Of heb je steeds op dezelfde gewogen?
Bah. Hopelijk is het bij je cb bezoek beter. :*
lief :* ik snap wat je bedoelt, ik schrijf bijna hetzelfde haha. Ze is niet zo'n bollo als haar zus was (hoewel die ook altijd rond de gemiddelde-lijn zat dus dat viel mee op zich), maar ze is gewoon levendig en ontwikkelt zich prima, daar ligt het niet aan.
pi_106188407
Ja, dat snap ik heel goed. Daarom is het ook verwarrend denk ik, omdat ze niet oogt als 'ondervoed'. Maar wel gewoon enorm daalt in haar ingezette lijn. Daarom lijkt het me juist zo moeilijk te interpreteren.
Ik denk dat je in zo'n geval goed moet luisteren naar jouw moedergevoel. Of jullie oudergevoel.

Wat zouden de opties zijn?
pi_106188724
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:41 schreef oeke het volgende:
Ja, dat snap ik heel goed. Daarom is het ook verwarrend denk ik, omdat ze niet oogt als 'ondervoed'. Maar wel gewoon enorm daalt in haar ingezette lijn. Daarom lijkt het me juist zo moeilijk te interpreteren.
Ik denk dat je in zo'n geval goed moet luisteren naar jouw moedergevoel. Of jullie oudergevoel.

Wat zouden de opties zijn?
ja, nouja haar gewicht ligt nog steeds hoger dan haar lengte, dus in dat opzicht oogt ze alsof ze nog reserves heeft. Als ik haar zo bekijk vind ik haar niets verandert maar als ik foto's terugkijk dan denk ik zelf weleens van woh :o das best een verschil!

Ik heb geen idee wat de opties zijn, we gaan eens goed met de kinderarts overleggen, ze is al op van alles getest. Wat mij betreft gaan we door met borstvoeding, juist omdat ik dat er min of meer onbeperkt in kan proppen naast het eten in tegenstelling tot kunstvoeding, de kinderarts is in principe borstvoedingsvriendelijk dus dat is fijn.

oh en over die weegschalen, het zijn de weegschaal hier thuis en de weegschaal op het cb. Tot nu toe ontlopen die elkaar nauwelijks. In het ziekenhuis is ze in het begin 1 keer gewogen en daarna hebben ze steeds de metingen van het cb overgenomen, omdat 1 weegschaal gewoon het duidelijkste beeld geeft. We moeten stomtoevallig ook steeds vlak voor we naar het ziekenhuis gaan naar het cb dus dat komt mooi uit :D
pi_106189487
Omdat ze zo actief en vrolijk was vandaag, zou ik zelf bijvoorbeeld niet gauw denken aan bijvoeden met calorierijke drankjes. Vandaar dat ik vroeg wat de opties waren.
pi_106189644
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:05 schreef oeke het volgende:
Omdat ze zo actief en vrolijk was vandaag, zou ik zelf bijvoorbeeld niet gauw denken aan bijvoeden met calorierijke drankjes. Vandaar dat ik vroeg wat de opties waren.
oh nee maar daar wil ik zelf ook liever niet aan. Zolang ze energiek is en zich goed ontwikkelt zie ik geen reden om op die manier in te grijpen. Tenzij ze echt te weinig groeihormonen gaat produceren als gevolg van malabsorptie toestanden en weet ik veel. Maar ook dan is nog maar de vraag of je dat zou oplossen met calorierijke drankjes. Maar goed, dat is wel iets wat toekomstmuziek is.

Voorlopig zijn die drankjes wat mij betreft niet aan de orde.
Ik denk meer in de hoek van verder onderzoek op gebied van haar allergieen of een consult bij de kinderallergoloog.
pi_106189846
Oh, ik geloof ook dat er meer antwoorden te vinden zijn in die richting.
Zoals wat voor bouwstoffen ze misschien mist door haar allergieen. Of dat ze alles wel goed opneemt. Die drankjes zouden voor mij ook een laatste redmiddel zijn. Vooral omdat ik eraan zou twijfelen of het zou helpen of dat het alleen maar symptoombestrijding zou zijn.
Ik neem aan dat je vast snel een verwijzing voor zo'n consult kan krijgen bij de kinderarts met deze curves en dingen. :Y
  vrijdag 30 december 2011 @ 00:26:31 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106190274
ik herken zoveel mignonne.. slechte groei qua lengte en gewicht.. een keer ziek was ellende en ik moest heel lang fantomalt bijgeven..toch wat extra calorieen..
Heel stomme gedachte zijn haar amandelen l eens nagekeken?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106190443
nouja ze moeten dus idd met een goed verhaal komen wil ik die drankjes overwegen. Enkel en alleen om die groeilijn op te krikken vind ik op dit moment nog niet wenselijk.

Even omdat het kan, van mn bollo O+

naar mn mini :D

pi_106190560
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:26 schreef _evenstar_ het volgende:
ik herken zoveel mignonne.. slechte groei qua lengte en gewicht.. een keer ziek was ellende en ik moest heel lang fantomalt bijgeven..toch wat extra calorieen..
Heel stomme gedachte zijn haar amandelen l eens nagekeken?
ik wil niet dat jij het herkent ;) :*

nee amandelen zijn niet gecheckt, maar het ligt ook niet per se aan de intake. Ze eet wel gewoon, en best wel wat ook. Dus wat dat betreft heb ik niet het idee dat het ligt aan iets als keelpijn of oorpijn en daarom niet eten.
Ze heeft gelukkig nog wel wat reserve dus ze kan wel een klein stootje hebben nog. Maar het moet niet te gek worden.

Gelukkig kan ik nog onbeperkt aanleggen in zo'n geval als het nodig zou zijn, waar je bij flesvoeding toch op een bepaald punt tegen de max aan loopt, dus dat vind ik voor mezelf gewoon een prettig idee.
  vrijdag 30 december 2011 @ 00:45:19 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106190878
ja vooral BV blijven geven, maar wellicht als je de fantomalt eens door de maaltijd kan gooien toch extra calorieen.. mar ik snap je aversie er tegen wel hoor..

En waarom ik de amandelen noemde.. Arwen had een enorme pijngrens door al die verkeerde provocaties etc.. daarom ook al zo snel sterk en vrij vlot wandelen etc.. door reactie op voedsel verlaag je de weerstand .. kno arts zei dat ze aan de amandelen kon zien dat ze eel vaak ontstoken waren.. en nooit iets van gemerkt omdat ze door die pijngrens nooit huilde of pijn aangf :{ Toen de amandelen eruit waren maakte ze een enorme spurt! nu dipt haar groei weer.. maar ik heb het vermoeden aan de enorme hoeveelheden verkoudheden en het gesnurk weer terug dat de neusamandelen wel terug zijn..

Just a thought en wellicht kan de kinderarts eens kijken hoe dat eruit ziet?

(ik ben wat dat betreft wel blij dat Ollie een duidelijke reactie geeft naast vermeerdering van spugen.. krijsen/overstrekken enorm verkrampen )
pi_106194367
Ik was hier ff niet geweest maar alsnog een -O- voor die curves.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106194375
Leyla kreeg ook die extra voeding puur voor meer calorieën. Zo bleef ze tenminste een lijntje volgen en was niet elk bezoek meer een lijntje naar beneden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_106194447
Ja als mijn kind verder nog iets zou hebben zou ze dat ook krijgen. Ik ben ook niet anti-fantomalt ofzo, maar ik wil eerst dat er verder gekeken wordt naar waarom die lijn afbuigt voordat ik zoiets bij ga geven zonder dat er verder gekeken wordt.

Leyla had toch ook te weinig energie om goed te drinken door dat gaatje in haar hartklepje ofzoiets?
pi_106194458
Mignonne wat ontzettend kl#te -O-
Ze ziet er inderdaad gewoon goed doorvoed uit, maar ze volgt haar lijntje niet... :{
Ik ben benieuwd naar de acties van de kinderarts.
:*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106194537
Mignonne, ik kan me voorstellen dat je schrikt van deze curves... Ik kan je niet adviseren maar wel veel succes wensen. Prachtige foto's trouwens, wat een mooi meisje!
pi_106196714
-O- Mignonne.. -O-
pi_106197373
Boe Mignonne! Wat vervelend dat de curve echt helemaal dipt. Hopelijk kan de kinderarts iets doen met de allergieen, want dat zijn toch de enige aanwijzingen? zou toch fijnzijn als ze een keer iets wat op een lijntje lijkt kan oppakken.

(Zelfs op/net onder de curve van bv.com zien kindjes er niet ondervoed uit, hooguit wat tenger, fijntjes). Je hebt een mooi meisje!
pi_106197439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Och Mignonne -O- Ik hoop heel erg dat het volgende week op het cb er toch beter uit ziet. Wat is het toch tobben met je meisje(s) :* :*
+1 :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 30 december 2011 @ 11:21:25 #43
259886 pessie
pi_106197493
Mignonne wat een mooi meisje heb je! Ontzettend rot van die curves :*
pi_106198933
Mignonne, naar dat die curves zo lopen. Hoop ook dat het volgende week bij het cb beter gaat!

Bij clusteren, gisteren van 8-11 honger hier..
wanneer geef je dan welke borst? Beetje om-en-om. Of juist langer dezelfde borst, of de volste?
Was er wel blij mee, want ze stonden beide op knappen ;)
pi_106199050
Ik geef altijd 1 borst tot ik merk dat ze daaraan begint te spelen, en dan de volgende en zo 10 keer door :D (zodat ze meer van die vette achtermelk krijgt, dan slaapt ze toch beter/eerder dan wanneer ze steeds wat slokken voormelk krijg, ik had heel veel voormelk altijd!)
Clusteren is hier eindelijk over! Slapen doet ze nu :D

Mignonne, wat rot! De tijd dat ik hier nog veel schreef was ze nog zo lekker bol, maar ze is nu wel heel mini!
pi_106199326
ik geef bij clusteren 1 borst tot dat ie soepel en leeg voelt dan de andere
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106200542
En in het echt is ze nóg veel leuker O+
Ik snap je gevoel wel. Eerst een diagnose, dan een behandeling. Symptoombestrijding is de oplossing niet.
pi_106204621
Tnx voor het antwoord. We zitten nu op een regeldag geloof ik. Dubbel aantal voedingen sinds 9 uur.
Wel gek. Een baby ben ik wel gewend, maar qua bv voel ik me echt zo'n newbie :@
pi_106205205
Och mignonne, wat is ze toch een prachtig meisje. Hoe ze op de één na laatste foto zit is te schattig. O+

Ze lijkt het tegenovergestelde te hebben van Ivan. Die groeit en groeit maar zelfs als hij amper iets eet. Zijn manier van groeien lijkt genetisch bepaald, of zo. En Lena groeit weer heel anders. Maar ik zou in jouw geval ook willen onderzoeken of er iets is waardoor ze niet genoeg aankomt gezien hetgeen ze eet. Dat is zo maf, dat ze niet goed groeit ondanks wat er allemaal ingaat! Het geeft je zo weinig praktische handvatten. Pff, wat is het toch rot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106205304
Ik denk dat de borstvoeding hier op z'n einde loopt. Lena heeft geen geduld om te wachten op mijn toeschietreflex en ze drinkt wel heel graag (water) uit een beker. Ik vind het wel best. Ik sluit niet uit dat het een fase is en ze binnenkort het drinken weer oppakt, en dat is ook prima. Ik bied haar nu 3x per dag de borst aan en meer wil ik het niet 'forceren'.
pi_106206208
och Mignonne wat ontzettend balen van die curves; kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt en je het heel graag anders zou zien. Maar jullie doen zo goed je best :* En wat is ze mooi! die laatste foto; dat beentje :+ O+

Clau :*

Hier gaat het ok; Liene gebruikt inmiddels nexium en nutriton, en kan ineens iets langer wachten met drinken.. de laatste dagen zaten we op 7 voedingen ipv 10-14.. dus dat is wel echt super, en met het mindere drinken blijft ze wel prima groeien, vorige week do 6450, gister 6580, dus 130 gram in een week.. :Y Nu nog zoeken naar een ritme..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106210214
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
En in het echt is ze nóg veel leuker O+
Ik snap je gevoel wel. Eerst een diagnose, dan een behandeling. Symptoombestrijding is de oplossing niet.
O+

thnx all :* we horen het wel.
Ik maak me niet enorm ongerust, maar we hebben hier wel ontzettend veel vragen en vraagtekens.

Momenteel zit het onderwerp van gesprek hier hard "zingend" en brabbelend op de achtergrond :D
pi_106210332
Wat fijn dat het zo goed gaat BJ, wat een wereld van verschil met eerst!!

Claudia, die fase is heel normaal rond 9 maanden en 1 jaar. Niels heeft rond zijn 1e verjaardag ook een fase van echt borstweigeren gehad. Het is op deze leeftijden heel makkelijk om te stoppen, ze vinden het dan nog niet erg ;) Maar als je toch door wilt blijven gaan met voeden, kun je het gewoon geduldig aan blijven bieden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:10 schreef mignonne het volgende:
Momenteel zit het onderwerp van gesprek hier hard "zingend" en brabbelend op de achtergrond :D
O+!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106210533
Lente O+ Grappig, Niels zegt ook "bijna op" als iets al op is :D
Is het je eigenlijk nog gelukt om dat productie op te krikken door meer aan te leggen?
pi_106212632
Twinks, hoe gaat het bij jullie?
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:58:45 #56
259886 pessie
pi_106219374
Claudia :* hoe sta je er verder zelf in?

Met kerst hebben we foto's gemaakt van het voeden, laatste keer was zn verjaardag. Normaal gesproken voed ik alleen in zn kamer of ;s ochtends vroeg half slapend dus dan komt et er niet van maar ik was ziek dus heb ik beneden gevoed en manlief wilde wel even foto's maken O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106219543
ohhh wat heerlijk pessie O+ O+
  zondag 1 januari 2012 @ 12:15:07 #58
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106273372
Ik ga nu gewoon een hele domme vraag stellen die waarschijnlijk al 1.000.000 keer voorbij is gekomen, maar ik doe het toch :@ .
Momenteel heb ik een huurkolf (Medela Symphony), om te proberen of dat zou werken voor ons, omdat Draakje in de nacht niet genoeg kracht had om te drinken.
Maar ik ben er nu wel achter dat een kolf niet alleen dáárvoor handig is, maar ook voor dagjes weg etc...
Nou ben ik me een beetje aan het inlezen om zelf een kolf te kopen, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer :@ .
Ik wil de kolf dus straks op het werk gebruiken (ik werk 1 à 2 dagen per week), voor dagjes weg en voor nachtvoedingen te kolven.
Ik wil graag een electrische kolf, die niet al te veel herrie maakt. Het hoeft geen dubbele kolf te zijn.
Zelf kom ik dan op een Medela Swing uit, maar wat zouden jullie adviseren?
pi_106273417
Ik heb een hele fijne kolf nts:

http://www.prettymum.nl/b(...)he+borstkolf+reisset

lekker makkelijk in te stellen (sneller voor de tsr en langzamer erna) makkelijk schoon te maken en kan gebruikt worden met de via systeem:
http://www.prettymum.nl/b(...)t+via+voorraadbekers

^O^
komt met een koeltas en koel elementen en reserve onderdelen, flessen enzovoort!
pi_106273468
Ik heb medela swing. Bevalt prima.
pi_106273560
Gisteren bij de buurvrouw op kraambezoek geweest, haar dochter is nu 10 dagen oud maar komt maar niet aan...is al 7% afgevallen! de buuf besloot om om de 3 uur borstvoeding te geven ipv op verzoek..omdat anders veel te vermoeiend voor haarzelf en dan doet ze niet anders }:| tja dat is ook zo in het begin maar je moet doorzetten...ze klaagde dus dat ze denkt dat ze niet genoeg melk maakt en zegt over te stappen op flesvoeding.
Ik heb haar uitgelegd dat borstvoeding tijd nodig heeft en werkt op principe van vraag en aanbod dus des te meer je aanlegt des te meer melk wordt gemaakt...maar daar had ze geen trek in -O-

wou het gewoon kwijt dat ik wel erg blij ben dat ik heb doorgezet O+ ik vind een baby aan de borst echt fantastisch en geniet er erg van ^O^
pi_106274464
Nts, medela, avent en ameda ontlopen elkaar niet erg qua kwaliteit. Alle drie zijn ze een prima keuze. Ik was zelf overigens wel erg blij met een dubbelzijdige, want dat scheelt je gewoon twee keer zoveel tijd. Daarbij is de opbrengst iets hoger, omdat je eerste tsr het sterkst is (en je daar dan dubbel gebruik van maakt).

Bitterend jammer he, zo'n verhaal. Het klinkt alsof ze haar keuze allang heeft gemaakt, maar nog op een 'goede' reden wacht. Ik hoop dat ze snel overstapt en niet haar baby eerst honger laat lijden om haar punt te maken. Het is alleen nog afwachten of ze "niet genoeg melk" had of dat haar melk "geen voedingswaarde" had ;)
pi_106274546
Bitterend, dat is wel jammer. Hier zaten we op -11,5%, maar met wat bijvoeding en de vraag van Daan voldoen zitten we hier op de goede weg. Nu in 3 dagen zonder kraam alweer 110 gram erbij.. Nu 3770 vanaf 3930 via 3480..

Nu alleen nog kijken of ik de linkertepel minder gevoelig kan krijgen. Geloof dat er een klein kloofje opzit. Het steekt bij het aanleggen erg, tijdens het voeden blijft het pijnlijk, en achteraf ook nog erg gevoelig. Rugby houding gaat nog het beste, maar niet erg fijn zo..
Het is al wel iets beter na een nacht zonder bh, en gisteren bepanthen smeren.
Daan heeft een redelijk korte tongriem, maar rechts pakt hij wel goed, dus volgens de kraam en vk niet te kort om er gelijk iets aan aan te moeten doen.
pi_106274684
Ik weet nog de eerste 2 weken hoe moeilijk het was...had ook kloven en voedde met tepelhoedje om het uur en soms vaker! maar wou het niet opgeven! jammer dat sommige mensen zichzelf en hun eigen rust voor hun pasgeboren zetten -O- en zich vast houden aan een strakke schema omdat dat hebben ze van hun kraamzorg die 5 kinderen heeft opgevoed gehoord

DF wat goed dat hij zo goed aankomt! bepanthen smeren hielp bij mij goed maar tepelhoedje heeft alle verschil gemaakt...tepel kon toch goed helen en toch bleef ik voeden :*
pi_106274831
Onze kraam gaf ook elk keer een schema tot de volgende ochtend. En elke ochtend had Daan precies iets anders gedaan. Maar de kraam deed daar ook niet moeilijk over. Maar eigenlijk zinloos om überhaupt zo'n schema te geven.
Voedingen hier gelukkig alleen in de avond snel op elkaar. Voor de rest om de 3a4 uur. Dus wel tijd om links te helen tussendoor.
Waar vind ik een tepelhoedje? Misschien iets om te onthouden als het niet beter wordt de komende dag/dagen..
  zondag 1 januari 2012 @ 13:31:26 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106274912
BIj mij gaf ze ook een schema voor de nachten, maar dat was het minimum. Ik zette de wekker dus elke 3 uur. Als hij eerder kwam, was dat alleen maar goed...
pi_106275103
:Y
Hier zei onze kraamzorg dat er maximaal 3 uurtjes tussen de voedingen mochten zitten omdat ze moest aankomen...gelukkig geen wekker nodig gehad snachts want ze kwam om het uur :9
bij de buuf negeert ze dr dochter haar honger signalen(zoeken, sabbelen,huilen) omdat er 3 uur tussen moeten zitten :{w

DF: http://www.prettymum.nl/b(...)ontact+tepelhoedje+s
ik heb deze! je hebt ze daar ook in andere maten ( M,L) baby moet wat harder werken, het zuigen is anders maar het helpt je tepel goed te helen en maakt het minder gevoelig!
pi_106275384
Die max 3 uurtjes hebben we hier snel laten gaan. Als ik Daan dan wakker maak, drinkt hij amper, na 10 minuten niet meer wakker te krijgen, en erg onrustig (au, tepel). Met 4 uur pakt hij wel goed, en kan hij makkelijk 2x20 minuten of meer drinken. gelukkig lijkt mijn productie het nog wel te kunnen hebben.. De groei is ook goed, dus dan zo maar..
pi_106276286
Bitterend, ik vind het ook heel lastig om aan anderen aan te geven dat de eerste tijd borstvoeding bij mij ook aanpoten was. Zo jammer om te zien als anderen het bijltje er al heel snel bij neergooien doot een gebrek aan kennis. Je hebt je best gedaan, maar als iemand, zoals WupWup zegt, alleen nog wacht op een excuus om te stoppen, dan kan je daar niks aan doen. En schema's...zo stom dat daar met bv nog steeds mee gewerkt wordt.

Fijn deepfreeze dat het nu echt de goede kant op gaat. Als het zonder tepelhoedje kan, dan ook niet gaan gebruiken, alleen als het echt nodig is om kind aan de borst te krijgen. De kleine moet harder werken en het risico is dat daardoor je productie inzakt. Bij ons was het wel de oplossing, anders had ik Marit niet aan de borst gekregen, maar ik zou zelf niet zomaar met tepelhoedjes gaan "rommelen".
pi_106276402
Vind dat zooo jammer he.. Ik ben zelf kraamverzorgende en ik vertel altijd dat het op verzoek is met max. 3 uur er tussen. Zeker bij de nieuwste bijscholingen hebben we geleerd dat er die eerste week een megaproductie gemaakt moet worden om de borstvoeding een goede kans te geven!

DF welke maat denk je nodig te hebben qua tepelhoedje? Ik heb hier nog nieuwe liggen geloof ik.. Van Medela. Mag je zo hebben!
  zondag 1 januari 2012 @ 14:50:21 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106276539
DF, ik zou eerder je tepel laten helen met behulp van lanoline (purelan heet het. Tubetje, gele verpakking, te koop bij thuiszorgwinkels), of een drupje melk op je tepel laten drogen, dan te kiezen voor een tepelhoedje.
Tepelhoedjes heb je idd kans fat je productie alsnog instort, omdat Daan niet krachtig genoeg is om door het hoedje heen te zuigen.

Was bepanthen niet slecht voor op de tepel, omdat het de tepel zacht maakt? Zoiets staat me vaag bij.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 15:13:09 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106277006
Jammer zulke verhalen idd ...
terwijl het zo mooi is O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_106277384
Bepanthen was even voor het weekend, gisteren geen winkels in de buurt meer open die purelan verkochten.. Drupje melk doe ik inderdaad, en dan aan de lucht drogen. Voedingsbeha zoveel mogelijk uit (sythetisch geval)..

Over zijn kracht maak ik me weinig zorgen. Net een borst in 10 minuten van plof naar theezakje :P

Tepelhoedje vorige keer ook gehad. Meer om te onthouden, maar dan misschien eerst lk inschakelen, om te kijken of hij links wel goed hapt, en de tongriem echt geen probleem is..
Sanne, tnx voor het aanbod, maar zolang het zonder kan, dan liever dat ;)
pi_106277771
Kursor :Y

DJMO O+
ik heb er ook 1:
SPOILER
  zondag 1 januari 2012 @ 19:09:10 #75
259886 pessie
pi_106283323
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 13:40 schreef bitterend het volgende:
:Y
Hier zei onze kraamzorg dat er maximaal 3 uurtjes tussen de voedingen mochten zitten omdat ze moest aankomen...gelukkig geen wekker nodig gehad snachts want ze kwam om het uur :9
bij de buuf negeert ze dr dochter haar honger signalen(zoeken, sabbelen,huilen) omdat er 3 uur tussen moeten zitten :{w

DF: http://www.prettymum.nl/b(...)ontact+tepelhoedje+s
ik heb deze! je hebt ze daar ook in andere maten ( M,L) baby moet wat harder werken, het zuigen is anders maar het helpt je tepel goed te helen en maakt het minder gevoelig!
Ik vind dat altijd zo gek, dat je ziet dat je kind honger heeft maar dat je daar weigert op in te gaan, vooral met een heel kleintje. Is het een idee om te zeggen tegen de buuf dat ze geen excuus hoeft te hebben om op fv over te gaan, als zij dat zelf wil moet ze dat vooral doen.

DF fijn dat ie zo goed groeit *O* . Nathan dronk wel krachtig maar het lukte hem niet bij mij aan te happen, dat maakte een tepelhoedje hier noodzakelijk en onderhand is het al een jaar geleden dat ik voor het laatst met hoedje heb gevoed O+ (heb ik dat nu echt gezegd? :o , allemachtig, ik zei in het begin "laten we eerst maar es 3 maanden proberen" en ik ben al meer dan 17 maanden onderweg :o . Mijn ouders vinden me maar raar trouwens :D ).
  zondag 1 januari 2012 @ 19:19:42 #76
259886 pessie
pi_106283722
Oh en wat betreft schema's, onze kraam regeerde met ijzeren vuist over elke 2 uur voeden, dag en nacht. Aangezien Nathan daar wel moe van werd wilde hij echt niet vaker en op deze manier hebben we wel mijn productie op gang gekregen. Dank aan de kraam dus. Later ben ik wel (steeds meer) op verzoek gaan voeden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 19:22:47 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106283840
Wat dat betreft Pessie: de tante van mijn man verklaart me ook voor gek dat ik, als Geert een jaar is geweest, wil door blijven voeden zolang Geert daar om vraagt. Pas toen ik uitlegde dat hij tegen die tijd de borst als drinken krijgt ipv (gewone koe)melk, en dat hij daarnaast gewoon brood, en avondeten krijgt etc, vond ze 't acceptabel genoeg.
en schema's .. mijn kraam reageerde op 'n gegeven moment, leg 'm nu maar even in z'n bedje hoor hij moet ook slapen toch? Ik: je laat 'm naast me liggen :{ als hij drinken wil ik hem meteen aan kunnen leggen en niet eerst met m'n gehechte doos m'n nest uit moeten om hem te pakken etc. hoop commentaar en poeha, maar ben blij dat ik m'n eigen zin heb doorgedreven. Anders was m'n prductie denk ik nooit goed op gang gekomen

pi_106283911
Ik blijf gewoon voeden tot het op is. Leyla slaapt nu 1x per week niet bij mij. Dat wordt opgebouwd naar 3x, ik verwacht daarmee dat het dan wel einde verhaal is.
Voorlopig genieten we nog ff en ben ik blij dat ik het nog kan doen.
pi_106283924
Fijn om te lezen dat er wel super kraamhulpen zijn ^O^
maar inderdaad ik denk ook dat mijn buurvrouw het als excuus gebruikt omdat ze het "te veel gedoe" vindt! ik ga morgen weer langs...ben benieuwd.

DJMO jammer is dat he..vooral als je onzeker bent (zoals ik bijvoorbeeld) als ik zo'n iemand had als jij was het ook nooit goed op gang gekomen!

Ik wou jullie vragen of het normaal was dat met 5 weken ze nog niet echt zelf een schema heeft?
sommige dagen is het om de 3 uur maar vandaag bijvoorbeeld wou ze vaak 5 minuutjes drinken om het kwartier...en nu slaapt ze al 2 uur...
op welke leeftijd ongeveer reguleert het? of niet met borstvoeding?

we zitten nu (als er wel enig regelmaat is) op ongeveer 7 voedingen overdag en 3 snachts

[ Bericht 15% gewijzigd door bitterend op 01-01-2012 19:30:52 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 19:31:19 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106284167
Bitterend: ik was ook heel onzeker (ik had immers het debacle met Jan achter de rug, sommigen hier weten dat nog wel). Het is dat ik dankzij Webkim een lk kon raadplegen die me de eerste dagen/weken doorgesleept heeft, en dat ik altijd met m'n vragen en onzekerheden terecht kon bij @bvpuntcom en m'n LK, dat ik nu nog steeds voed.

op je vraag: Geert is tien maanden, en ik kan er nog steeds geen peil op trekken wanneer hij wil drinken. Er zijn kindjes die van de klok zijn en netjes regelmatig drinken en doorslapen met drie maanden die prima groeien, maar je hebt ze ook, like Geert, die maar wat doen, drinken wanneer ze zin hebben en daar ook prima op groeien

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 19:31:41 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106284174
Ticootje :*

zondag 1 januari 2012 @ 19:34:28 #82
259886 pessie
pi_106284261
Hier werd het regelmatiger toen Nathan een maand of 9 was denk ik. Toen kreeg hij nog 4 voedingen per dag en verder vast voedsel en water.
Ook ik heb een aantal maanden gebruik kunnen maken van de diensten van mn LK, ook dankzij haar dat ik nu nog voed.

Nathan krijgt trouwens wel melkproducten. Hij geniet van een glaasje melk bij zn middageten en van zn toetje na het eten.

Tico :* Ik denk dat ik iets gemist heb maar wat rot voor je
pi_106284417
DJMO het verhaal van Jan ken ik niet..wel super dat je hier en bij een LK terecht kan! je wou het ook graag neem ik aan he...ik wou ook erg graag bv geven..de kraam vroeg me wel op een gegeven moment of ik het nog zag zitten...ik was uitgeput en erg emotioneel maar ja ik wou erg graag doorzetten!

ze groeit prima..300 gram per week! ik vraag me wel af het wel goed zal gaan bij het kdv?
ze gaat in Februari 2 dagen van 9.30 tot 5..hoeveel ml zou ik geven? ik kolf 140ml van 2 borsten per keer
maar hoeveel drinkt ze? 100ml? 60? moeilijk vind ik het
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 19:42:31 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106284592
je zou kunnen beginnen met 120 mee te geven. en dan één fles meer van die hoeveelheid zodat ze reserve hebben als ze hongerig blijft, aan de hand daarvan kun je zelf wel gaan puzzelen hoveel ze echt nodig heeft op een kdv-dag

zondag 1 januari 2012 @ 19:51:15 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106284901
Bitterend, ik zit nu met goed 6 maanden sinds een week of 3 op een schema.
06.30/07.00
11.00
15.00/16.00
19.00
23.00
en twee keer ofzo 's nachts, dus 6/7 voedingen per 24 uur. Daarnaast krijgt ze ook, een bordje pap, fruit, broodkorstjes/rijstwafel, warm eten en 2 eetlepels volle yoghurt.

Zoals ze drinkt is heel netjes voor 6 maanden maar er zijn er genoeg die dan nog 8/9 keer of meer drinken, ook allemaal prima.
Ik vind dat je pas met wat vaste voeding erbij een soort van ritme/schema krijgt. Tot die tijd wisselen ukjes telkens weer van tijden.
pi_106285182
Steeds als ik denk een ritme te hebben doet Elise het weer anders. Ze drinkt iig als ze wakker wordt en voor ze gaat slapen nog een slokje en 2 nachtvoedingen. Ze doet 2 lange slaapjes overdag en slaapt van 8 tot 8 (met slapende nachtvoedingen)
Bevriende flesmama's vinden het erg onrustig vooral die nachtvoedingen maar wij zijn er blij mee zo!
Elise is 5,5 mnd. Juud wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Wat eet Lientje al goed!
Ik wil wachten tot 6 mnd maar als Elise erg geinteresseerd is in mijn eten laat ik haar soms wel iets proeven (sabbelen op een appelpartje bv.)
Ze krijgt nog niks binnen.
pi_106285206
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:43 schreef Sannne het volgende:
Vind dat zooo jammer he.. Ik ben zelf kraamverzorgende en ik vertel altijd dat het op verzoek is met max. 3 uur er tussen. Zeker bij de nieuwste bijscholingen hebben we geleerd dat er die eerste week een megaproductie gemaakt moet worden om de borstvoeding een goede kans te geven!

Ja, mijn kraam bij mn tweede bracht het ook zo ja, en die was recent bijgeschoold en vol-le-dig op alle fronten op de hoogte. Zo'n fijn mens was dat O+

Mn kraam bij de eerste was meer van het de eerste tijd om de drie uur voeden. Ik wilde wel op verzoek voeden, maar oudste werd ook toevalligerwijs steeds grofweg na 3 uur wakker voor een voeding. Soms zat er 2.45 tussen en soms 3.15 maar oudste was echt een kind van de klok. En dat ging destijds heel erg goed voor ons. Er zat al heel snel een heel vast schema in terwijl we wel gewoon op verzoek hebben gevoed.

Jongste lijkt wat meer op dr mama en is meer van de volslagen chaos en vreten vreten vreten :+ alleen mijn groeicurve stijgt wel :')
pi_106285289
Haha Mignonne
pi_106285339
ohja en ik sprak B.'s oma vandaag weer, zo'n lief mensje O+ als ik een van de meisje daar wil voeden dan moet en zal ze altijd per se mee naar boven (ze moet met zo'n stoel de trap op... niet echt efficient ofzo :D ) en dan heeft ze hele verhalen over dat ze al haar kinderen tussen de 1 en 2 jaar borstvoeding heeft gegeven, zes stuks kind in totaal.
De jongste is na 6.5 maand zwangerschap geboren en heeft uiteraard heel lang in t ziekenhuis gelegen en daar heeft ze altijd voor gekolfd. Alles wat ze over had werd aan de rest van de extreem-prematuren daar gegeven en dat schijnt best nog veel te zijn geweest!

Mn schoonvader zat ernaast... en wie kon die flessen gekolfde melk gaan brengen naar het ziekenhuis? met de fiets en de bus?? twee keer per dag? }:| :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 20:03:02 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106285387
wat een tof en lief verhaal Mignonne O+

zondag 1 januari 2012 @ 20:03:28 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106285405
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik blijf gewoon voeden tot het op is. Leyla slaapt nu 1x per week niet bij mij. Dat wordt opgebouwd naar 3x, ik verwacht daarmee dat het dan wel einde verhaal is.
Voorlopig genieten we nog ff en ben ik blij dat ik het nog kan doen.
Waarom slaapt ze niet bij jou? (of heb ik eroverheen gelezen?)
pi_106285470
Mignonne. O+
pi_106285732
wat een verhaal O+

DJMO bedankt! goed idee :Y

Juud Lientje eet een drinkt echt goed! ^O^ als die van mij net als haar ouders is komt er nooit ritme in :D

Sanne O+
  zondag 1 januari 2012 @ 20:11:46 #94
259886 pessie
pi_106285743
Mignonne wat een mooi verhaal zeg O+
pi_106285995
Wat een lief verhaal!! Mijn oma en mijn moeder (bij mij, broertje kreeg wel 11 mnd bv) hadden te weinig voedingsstoffen in de melk hihi. Als ik zeg dat dat bijna onmogelijk is krijg ik me toch een preek :D
  zondag 1 januari 2012 @ 20:18:01 #96
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106286016
Lientje is een makkelijke eter en ik ben altijd bij haar, dus heb ook veel de tijd ervoor om een half uur met haar te gaan zitten. Ze eet stukken en gemalen eten, niets (meer) gepureerd.
Ik ben met 5 maanden gaan bijvoeden en de eerste twee/drie weken wel gepureerd.
Toen ze exact 6 maanden was ben ik voedsel met stukjes en grote stukken peer/banaan e.d. gaan geven.
Maar dat doe ik niet iedere dag, wel met brood/rijstwafel, dat doet ze altijd zelf.

Bordje pap is favo, als we uitslapen gaat ze gewoon borstweigeren als ze echt wakker is en dan wil ze naar beneden, ze is al blij als ik haar in de kinderstoel zet. :D

Ow en het zit in haar genen. O-)
pi_106286343
Dat klinkt goed! Ik heb ook voorlopig nog alle tijd voor de bijvoeding, das fijn!
Pap moet Elise nog niks van hebben (soms heb ik geen keuze, zoals vorige week verhuizen toen kon ik ECHT niet elke 3 uur bv geven, dus heeft mijn oma haar pap gegeven maar dat gaat hooguit met 5 hapjes..) Ze weigert elke fles... Grr!

Zelfs al brood en rijstwafels, super!
  zondag 1 januari 2012 @ 20:24:34 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106286354
Ik had ook een hele goede kraam, die was op de hoogte van voeden op verzoek, draagdoeken, samen slapen e.d. Toen Lientje eenmaal ging aankomen mochten we 's nachts ook voeden op verzoek, dat was vanaf dag 4/5 geloof ik. Toen was het 23.30 uur, 03.30 en 06.00 uur, zo uit mijn hoofd....Een mens naar mijn hart... :)

Lientje heeft altijd de eerste maanden om de anderhalf, 2, 3, 4 uur gedronken, vaak geen peil op te trekken en dat was soms best moeilijk om in mee te gaan, want ik ben best een regelmaat moeder. Maar zij was blij en groeide goed, dus ging ik er in mee.
pi_106286539
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:17 schreef Sannne het volgende:
Wat een lief verhaal!! Mijn oma en mijn moeder (bij mij, broertje kreeg wel 11 mnd bv) hadden te weinig voedingsstoffen in de melk hihi. Als ik zeg dat dat bijna onmogelijk is krijg ik me toch een preek :D
oh maar dat heeft zij ook hoor! :D alle cliche's op een rijtje komen voorbij als ik met haar spreek. Alleen zij heeft de "mazzel" dat ze een vluchtelingengezin waren (uit Indonesie in de jaren '50) en dat ze gewoon geen geld had, dus ze moest wel. Dan was weinig aanleggen geen optie. En daarnaast was het voor haar ook een normaal toonbeeld, een vrouw die haar kind voed. Bovendien staat er een hoop in de koran over het voeden van je kind en haar moeder was moslim dus ze had er in Indonesie het nodige over te horen gekregen al na de geboorte van mn schoonvader, geloof dat ze toen 16 was ofzo.
pi_106286729
Ik geloof ook dat het hier voeden op verzoek is, maar wel een kindje met redelijke regelmaat wat betreft eten, hij komt overdag meestal rond de 3uur en s'nachts iets langer. Behalve voeden, zit er nog geen regelmaat in wat betreft slapen overdag..

Oh en het is ook niet regelmatig alsin elke dag 700-1000-1300 etc.
pi_106287256
De borstontsteking is gelukkig weer weg. Vermoed wel dat het een ontsteking geweest is, maar doordat ik er snel bij was het niet doorgezet heeft.
Donderdagochtend opeens pijnlijke harde plek, ondanks dat Jelle 's nachts en 's ochtendsvroeg goed gedronken had. Kolf opgehaald want was aan het werk en daar kolf ik al even niet meer. Kolven hielp niet echt en lukte ook niet super. Ibuprofen vast geslikt uit voorzorg (en blijven doen), huisarts gebeld om te overleggen want kreeg ook koorts. Zijn advies even aankijken en nog wat tips die niet helemaal volledig waren (koelen bijvoorbeeld, maar niets over warmte).
's nachts flink veel koorts en hard, pijnlijk en rood maar Jelle kreeg het redelijk weg.
Vrijdag maar weer kolf mee naar het werk en sindsdien ging het gelukkig steeds beter.

Nu niet meer rood, nog wat gevoelig maar niet meer hard en pijnlijk ^O^
Opluchting!
  zondag 1 januari 2012 @ 21:30:43 #102
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106289643
Ow Mrien, wat fijn dat het zo snel weg lijkt te trekken, gelukkig maar....
Ik ben altijd heel erg bedacht op BO, check en voel ook goed en als mijn borsten vol zijn laat ik Lientje echt langer drinken om ze goed leeg te maken.

Momenteel wat stuwing, heb al een ruime week vakantie en ze drinkt overdag en ook 's nachts meer, vooral de afgelopen 2 dagen, dat voel ik... :o
  zondag 1 januari 2012 @ 22:12:42 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106291348
Kan je ook spruw hebben zonder dat je het ziet? En ook alleen aan een borst?
De ene borst drinkt hij haske goed , de ander maakt hij raar geluid met drinken/ trekt en draait met zijn hoofd/ laat tig Keer los/ borst jeukt :?
Door het slordige drinken nu een kloof :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 22:16:03 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106291506
Klinkt mij herkenbaar Evenstar, alleen had Geert toen (eenzijdige) oorontsteking / last van doorkomende tandjes. De jeuk aan/in de borst kwam toen van het niet goed leegdrinken ervan. Ik was toen eerst bang dat hij voorkeur voor één borst aan 't ontwikkelen was, maar hij weigerde gewoon de ene borst omdat hij dan pijn bij 't drinken had.

Overigens merkte je verder niets aan hem he! ja, achteraf wat met z'n hoofd schudden en niet plat neergelegd willen worden. En dan dat onrustige drinken. Pas toen ik bij toeval een keer in z'n oor keek en ik het verdacht opgezwollen vond kwam ik erachter. Hij bleef gewoon lachen .. de bikkel.

dinsdag 3 januari 2012 @ 13:33:20 #105
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_106351896
DJMO en Bitterend wat een superfotos!!

Dank voor al jullie adviezen, Nirak, Claudia, Mignonne Wupwup en andere!!

Nirak Die in Eindhoven bieden een tel.gesprek aan eigen patiënten.

Mignonne, dat verhaal van oma van B <3 zo lief! Bij ons is het ook niet meer dan normaal om zelf te voeden. Als ik kijk naar mijn moeder/tantes en oma, die hebben gewoon allen gevoed tot zeker 1 jaar of ouder. Bij ons cultuur/geloof is het ook zo.

Bij mij is de borstvoedingsdrama nog niet voorbij. Ik ben twee weken verder en hij pakt de borst nog steeds niet :( .. Ik zit er heel erg mee, maar ja meer dan oefenen en blijven aanbieden kan ik niet veel.

Ik heb er zoveel over gelezen, een topic op bv.com geopend. Zeker een halfuur met een vrijwilligster gesproken en tips gekregen. Claudia gister ben ik geweest naar het borstvoedingscentrum (consult lactatiekundige). Ook alles besproken en geoefend met haar. Maar na 6 weken is de zoekreflex weg. En ze vond hem pienter in de zin van, je kan hem niet foppen, hij weet precies wat ie wil en wat niet. Advies blijven oefenen, paar keer per dag en veel huidcontact.

Verder ga ik om de twee dagen met hem onder de douche en veel huidcontact etc... Ik hoop toch echt dat hij weer eens de borst pakt, want al dat gekolf, het breekt je zo... Ging het net zo goed, en dan van de ene op de andere dag weigert hij gewoon.

Morgen naar de huisarts checken of hij oorontsteking heeft gehad of iets anders.
Gewicht komt ie ook weinig aan, 12 dagen 100 gram :? Dat check ik morgen dus ook even.

Ik weet het allemaal niet meer....
pi_106351943
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan je ook spruw hebben zonder dat je het ziet? En ook alleen aan een borst?
De ene borst drinkt hij haske goed , de ander maakt hij raar geluid met drinken/ trekt en draait met zijn hoofd/ laat tig Keer los/ borst jeukt :?
Door het slordige drinken nu een kloof :X
Ja spruw hoef je niet te zien.
pi_106352590
Sandous, ben je bekend met biological nurturing?

Essentie is dat je samen met je baby rust neemt, huidcontact maakt (Amerikaanse foto's, vandaar kleding ;) ) en je baby volledig op zijn instincten laat gaan. Voeden hóeft niet, maar mag natuurlijk wel.
Hier de website als je meer wilt lezen: http://www.biologicalnurturing.com/index.html
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:52:32 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106352694
In mijn vlaag van verwarring (een week na de geboorte van Oscar) kreeg ik de tip van een oud-vbn-ster om samen lekker in bad te gaan zitten en gewoon te genieten van wat er gebeurde, zonder pressure idd, gewoon puur huid contact en genieten van elkaar.
pi_106352719
Trouwens, huidcontact kun je ook goed bieden tijdens je normale bezigheden: met een draagdoek! Eigen shirt uit, baby in de doek en de voordeur even niet opendoen ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:54:23 #110
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_106352805
WupWup, thnx! Ja dit deed ik al een paar weken, en gister nog geoefend met de lc. Moet dit dus dagelijks minimaal 2 keer doen. Ik doe het meestal met opstaan en voor het slapen (neemt toch wel wat tijd in beslag) in de middag lukt het niet ivm met hyper-peuter.

Hoop echt dat hij er binnenkort weer zin in krijgt.
Zodra hij de tepel nu ziet wordt ie helemaal hysterich :? drama-baby

Huh wupwup, dit is jou volgende reactie:
Trouwens, huidcontact kun je ook goed bieden tijde....de rest van deze post had je kunnen lezen, als je advertenties niet zou blokkeren.

Ik kan m dus niet helemaal lezen, doordat advertenties geblokeerd staan bij ons :o hehehe. Manlief moet hier de instellingen maar wijzigen
pi_106352888
Ik krijg een toeschietreflex van dat filmpje :')
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:58:43 #112
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_106353012
Ik lees verder vanaf mn mobiel ipv laptop om alles te kunnen lezen :')
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:06:46 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106353395
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:55 schreef WupWup het volgende:
Ik krijg een toeschietreflex van dat filmpje :')
Ik kreeg een toeschietreflex bij Bono van U2 :') _O-

Ticootje ik belde de huisarts omdat Ollie weer buikloop had en vroeg of ik spruw kon hebben ivm klakken , trekken, en algeheel slordig drinken , en de jeuk en de assistente zei al gelijk lijkt me op spruw we gaan gewoon iig behandeling doen.
pi_106361015
Evenstar :o van Bono ja?

we zijn bij t cb geweest, stats waren 7,9 bij 69 cm. 100 gr. afgevallen en 1 cm gegroeid sinds eind november. De wvk maakt zich geen zorgen, ze zei dat ze een kind ziet wat in verhouding is, goed actief en zich goed ontwikkelt. Maar ze doet verder geen uitspraak over de groei omdat het beleid van de kinderarts leidend is.
Ik maak me ook geen zorgen maar ben ook nog niet direct gerustgesteld.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:51:27 #115
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106361180
lastig mignonne, ik weet ook ff niet wat ik als reactie moet geven... :* hoe gaat het met voeden? hoe vaak drinkt ze ongeveer?
pi_106361348
oh je hoeft verder ook niet mee te denken hoor, alles is al wel zo'n beetje gechecked en nagegaan. De rest laat ik aan de ka over :Y ik post het hier meer omdat er mensen zijn die misschien op de hoogt ewilden blijven.

ze drinkt 7 tot 10 keer per dag, waarvan een keer of 2 s nachts minimaal.
pi_106362127
Maar hoe kan ze afvallen als ze zoveel drinkt? Wat een zorgen toch :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106364765
Mrien fijn dat het weg is de bo!
Mignonne wat een zorgen toch. Wanneer moet je naar de KA? Fijn dat ze wel lekker actief en goed ontwikkelt.

Sandous wat een vervelend gebeuren.. Ik weet ook niet wat je kan helpen. Ik heb hier, helaas, toch ook weer een mannetje dat niet goed groeit, hij komt wel aan maar niet zo veel als we graag zouden zien :{ in een ruime maand tijd nog geen 400gram. Zijn lijntje zweeft net boven de -2.

Ik weet niet meer wat ik nou moet doen, misschien bereikt hij de achtermelk niet of kost het aan de borst drinken toch nog tveel energie.

Ik heb hem gelijk na 2borsten nog een fles kv aangeboden en daarvan dronk ie nog 60ml op... :?

Ik ga in elk geval ook weer fulltime kolven, kijke of dat helpt...
pi_106365491
Moet je tijdens het voeden ook een tsr voelen? Ik voel op de raarste momenten een tsr en dan lek ik ook. Maar eigenlijk nooit tijdens het voeden, ik voel dan niet dat pikkende gevoel in mijn tepels, wel voel ik me de eerste minuten raar in mijn hoofd. Dat komt toch door de aanmaak van oxydinges, betekent dat dat er dan ook een goede tsr is?
pi_106365635
Mignonne wat lastig allemaal! :*

Jipster pfoe 400 gram in een maand -O- heb je met een lk gesproken? of heb je al een plan van aanpak?
Ik voel de tsr niet tijdens het voeden..ik voel hem om de 2 uur en terwijl ze drinkt aan de linker borst voel ik hem rechts bijvoorbeeld en dan lek ik ook
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:37:11 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106381938
jipster wat vervelend zeg.. maakt je vast erg onzeker.. Ollie weegt hier op de weegschaal en op de wii-weegschaal 4.5 met een geboortegewicht van 4140 en 5weken oud.. ik denk dat hij gewoon zijn eigen lijntje nog moet zoeken.. mar goed een bulletje of een te vroeg geboren kindje scheelt nogal.. :*

Mignonne van Bono ja :') en van alan rickman.. ik krijg een toeschietreflex op mooie stemmen.. :+ en van huilende mensen/kindjes/babytjes

Even vraagje, om mijn conditie weer wat op niveau te brengen/houden en beetje extra kilootjes eraf.. wil ik toch wat gaan wii-en nu weet ik dt ik niet te snel mag afvallen.. maar elke dag een uurtje op de wii-fit mag wel toch? (note: voor alle ellende en tot op het einde aan toe liep ik minstens een uur per dag ( wandelingen maken etc. )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 januari 2012 @ 01:31:48 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106383370
Na alle slechte groeiverhalen voel ik me bijna bezwaard om Geert z'n curve te posten :@ maar hij groeit werkelijk voorbeeldig O+

ik ben zo trots op m'n manneke dat hij zo goed groeit. Ze zeggen wel eens, drie maal is scheepsrecht, voor mij voelt dat echt zo. Hij groeit goed, hij ontwikkelt zich prima en is heerlijk tevreden. mijn kleintje O+

pi_106386354
Wat een mooie curve!

Hier nu ook boventandjes (met een behoorlijke spleet ertussen, hopelijk komt dat nog goed) en af en toe pijnlijke tepels, omdat meneertje te enthousiast en/ of speels is tijdens het drinken. Ik heb er echt een hekel aan, als hij zo slordig drinkt, alles lijkt interessanter te wezen en moet direct gevolgd worden.
Zelfs luier vervangen wordt een uitdaging, omdat hij zo draait. Even rustig met hem op bed liggen zit er ook bijna niet meer in, hij tijgerd/ kruipt zo naar de rand toe of gaat het nachtkastje leeg trekken.

Bijvoeden gaat ietsje beter, maar ik heb werkelijk geen idee meer of die genoeg eet en drinkt. Ik doe eerlijk gezegd maar wat. Ik kom tijd te kort tussen al die fruithapjes, boterhammen en warme maaltijden/ groentehapjes. Ik probeer elke dag ook nog een fles te kolven om er een papfles van te maken. Heb het idee dat ik het nu minder makkelijk bij elkaar krijg. Lees vaker dat om verschillende redenen de productie dipt, maar hoe merken jullie dat?
Voeden op verzoek is nu een beetje overgegaan op voeden op mijn verzoek als ik denk dat het weer tijd is/ goed uitkomt.
Voor kerst heeft die enkele malen doorgeslapen, maar de vakantie bij mijn ouders heeft er weer roet in gegooid. Kleine kindjes laten zich toch maar beperkt sturen vrees ik.
pi_106386462
DJMO wat een nette groeicurve van Geert!

Ik denk dat niet alleen hij het super doet, maar dat ook jij zoveel gegroeid bent in de afgelopen jaren!
Als ik zie hoeveel volwassener en zelfverzekerder je posts zijn geworden in de afgelopen jaren en daarbij ook je opvoeding volgens mij dan is dat echt een compliment waard! ^O^
pi_106386493
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:06 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik kreeg een toeschietreflex bij Bono van U2 :') _O-

Ticootje ik belde de huisarts omdat Ollie weer buikloop had en vroeg of ik spruw kon hebben ivm klakken , trekken, en algeheel slordig drinken , en de jeuk en de assistente zei al gelijk lijkt me op spruw we gaan gewoon iig behandeling doen.
Fijn, misschien ten overvloede -> wel jezelf en Ollie behandelen he?
pi_106387262
Mooie curve DJMO!
Elise zit nu tegen de bovenste rand aan. Vetklepje ;)

Bono, haha!
Ik voel wel de tsr tijdens het drinken. Heb maanden niet gelekt maar tegenwoordig is mn hele truitje nat als ik 1 kant voed. Wel balen, heb zon hekel aan die compressen. Dan maar extra omkleden..

Zana ik moest stiekem wel lachen om je mannetje dat snel afgeleid is. Elise doet dat precies zo. Ik mag echt NIKS doen tijdens het voeden want dan krijgt ze haast een nekslag zo snel draait ze zich om om te kijken wat er aan de hand is :') Mn tepel is ook een cm uitgerekt sinds ze dat doet..Ook het draaien met verschonen begint te komen hier.. Fijn met zo'n mama die geen geduld heeft :s)
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:09:05 #127
259886 pessie
pi_106387508
DJMO dat is inderdaad een mooie curve!

Zana, wat bijvoeding betreft ben ik wat hoeveelheden betreft ook een beetje mn eigen inzicht gaan volgen. Het reguleert zich wel is mijn ervaring.
pi_106387542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:54 schreef Sannne het volgende:
Mooie curve DJMO!
Elise zit nu tegen de bovenste rand aan. Vetklepje ;)

Bono, haha!
Ik voel wel de tsr tijdens het drinken. Heb maanden niet gelekt maar tegenwoordig is mn hele truitje nat als ik 1 kant voed. Wel balen, heb zon hekel aan die compressen. Dan maar extra omkleden..

Zana ik moest stiekem wel lachen om je mannetje dat snel afgeleid is. Elise doet dat precies zo. Ik mag echt NIKS doen tijdens het voeden want dan krijgt ze haast een nekslag zo snel draait ze zich om om te kijken wat er aan de hand is :') Mn tepel is ook een cm uitgerekt sinds ze dat doet..Ook het draaien met verschonen begint te komen hier.. Fijn met zo'n mama die geen geduld heeft :s)
Ik vrotte altijd een spuugdoekje aan de ene kant..
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:14:59 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106387617
Evenstar, zolangbje geen cash dieet volgt, kan je best zachtjesaan afvallen.

DJMO, wat een prachtige curve!

Qua herrie maken bij het luier verschonen, ik ben een keertje terug gaan jammeren. Madam keek me echt aan van :o :o met trillend lipje, maar ze lag wel stil. :D nu krijg ik steeds het verzoek om te gillen, ze vindt het wel amusant geloof ik. Maar ze ligt stil! *O*
pi_106387865
Ik ben gewoon meer dan 10 kilo afgevallen vorig jaar.. Met sporten ook enzo.. Ik had bij het beginnen met sporten iets last van een productie terugloopje.. Maar dat trok erg snel bij.
pi_106387910
Ik ben ook veel afgevallen. 20 kilo vanaf voor mn zwangerschap en Elise is 5,5 mnd. Kan er niks aan doen, ik vreet de hele dag maar ik blijf maar afvallen. Bloed is al nagekeken.
Twijfel soms wel of het fout is dan bv te geven, ivm afvalstoffen.
pi_106387946
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:29 schreef Sannne het volgende:
Ik ben ook veel afgevallen. 20 kilo vanaf voor mn zwangerschap en Elise is 5,5 mnd. Kan er niks aan doen, ik vreet de hele dag maar ik blijf maar afvallen. Bloed is al nagekeken.
Groeit ze goed en is ze tevreden en gezond? Dan gewoon niet druk maken.
pi_106387969
Joah ze is even zwaar als mn nichtje van 2 :p
En heel tevreden! Huilt nooit..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 januari 2012 @ 10:32:07 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106387977
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:29 schreef Sannne het volgende:
ik weeg nu nog maar 47 kilo (m'n gewicht heeft zich nu eindelijk een beetje gestabiliseerd) en kijk eens naar Geert z'n curve? :P Daar heb ik het wel voor over om wat minder te wegen :Y komt vanzelf weer goed als hij stopt met drinken over een tijd :)

toevoeging: ik woog altijd iets boven de 50, bij 'n lengte van 1.65 ;)

pi_106388119
Ik klaag niet hoor, ik woog meer dan 100 voor ik zwanger was. Nu heb ik voor mijn lengte, 1.80, een vrij gezond gewicht alleen al die broeken die niet meer passen! Argh!
Maar als dit door de borstvoeding komt dan geef ik de rest van mn leven borstvoeding ;)
pi_106392609
Sannne, je mag niet zomaar afvallen als je bv geeft ivm met afvalstoffen en het mogelijk missen van belangrijke vitaminen en mineralen. Maar als je afvalt terwijl je normaal eet, doe je er ook vrij weinig aan he :P Bv is fijn wat dat betreft ;)

Even een foliumzuur vraagje: overal staat dat je (minimaal) 400microgram per dag moet slikken als je zwanger wilt worden/bent OF bv geeft. Wat nou als je beide wilt? Is die 400 dan nog steeds genoeg? Iemand die dat weet?
pi_106392819
Foliumzuursuppletie is voor als je zwanger wilt raken, om de kans op een open ruggetje bij de baby te verkleinen. Tijdens het geven van borstvoeding hoef je geen foliumzuur te slikken.
pi_106392898
Hm, niet alles op internet is waar, maar hier zeggen ze dat anders..
Mijn kraamverzorgster raadde me ook aan om vitaminen te blijven slikken waar ook foliumzuur in zat, om een tekort te voorkomen.
pi_106393018
vitamine d werd mij gezegd.
pi_106393063
Ja, die ook idd.. :Y
pi_106393222
Klok klepel? Het kan geen kwaad om foliumzuur te slikken, maar je hebt echt geen extra nodig tijdens de borstvoedingsperiode. Gewoon een gezond, gevarieerd dieet.
pi_106393328
Ah ok. Ik slik al 1,5 jaar deze Onzin dus?
pi_106393650
Och, de vitamine D kun je goed gebruiken ;) Het kan geen kwaad om een multivitamine te gebruiken, maar beter eet je gewoon gezond en gevarieerd. Is veel beter voor je lijf en ook nog voor je portemonnee.

Edit: Ze zeggen het zelf al:
quote:
Na je zwangerschap, bij borstvoeding
Wanneer je baby geboren is en je borstvoeding geeft kan je lichaam, ter aanvulling op je voeding, best iets extra's gebruiken. Davitamon Compleet Mama biedt hierbij een steuntje in je rug en bevat naast andere vitamines en mineralen ook de geadviseerde dosering vitamine D.
Er zit een heleboel in, maar het enige wat geadviseerd wordt is vitamine D. :)
pi_106393835
Ha, ok. Gevarieerd en gezond eten doen we wel. Ga ik weer gewoon alleen vit D slikken, en foliumzuur indien gewenst O-)
Dank je wel Wup
pi_106393948
Dat je maar gauw in Z&G mag aansluiten ;)
pi_106394301
DJMO jullie doen het goed ^O^
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:07:06 #147
259886 pessie
pi_106394485
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:50 schreef Morretje het volgende:
Ha, ok. Gevarieerd en gezond eten doen we wel. Ga ik weer gewoon alleen vit D slikken, en foliumzuur indien gewenst O-)
Dank je wel Wup
Naar het schijnt hebben kinderen wiens moeders na 12 weken zwangerschap een verhoogde dosis foliumzuur slikken een grotere kans op gehoorproblemen. Ik heb een keer ergens een onderzoek daarover gelezen, ik weet alleen niet meer waar...
Ik slik al tijden helemaal niets meer, en sinds de verhuizing is bij Nathan de vitD eruit geslopen. Denk dat ik daar maar wel weer mee moet beginnen.
pi_106394565
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:45 schreef WupWup het volgende:
Och, de vitamine D kun je goed gebruiken ;) Het kan geen kwaad om een multivitamine te gebruiken, maar beter eet je gewoon gezond en gevarieerd.
Er zijn tegenwoordig onderzoeken die lijken uit te wijzen dat dat wel kwaad kan. Ik heb natuurlijk geen links want laatst toevallig ergens gelezen en niet opgeslagen, maar toch leuk om als kanttekening te onthouden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106394623
Ja, omdat het als vervanging wordt gebruikt voor een gezonde levensstijl.
pi_106394801
Nee überhaupt. Anders was het niet interessant natuurlijk.
pi_106399860
Slikken jullie allemaal trouw die vit. D (behalve pessie dan..)?
Ik niet hoor.
Vergeet die van Elise ook meestal :o
pi_106400269
ik slik nog zwangerschap vitamientjes met vit D ja :Y als ze op zijn koop ik niet meer trouwens
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:22:07 #153
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106400702
Ik slik gewoon de Vit D druppels die Lientje ook krijgt, dat doe ik eigenlijk sinds begin Dec pas, zij krijgt ze wel al sinds haar geboorte.
Daarnaast slik ik al een paar maanden Vit B Complex vanwege haaruitval, helpt goed, ga ik binnenkort mee stoppen.

Voor de rest eet ik gewoon goed, gezond en gevarieerd.

Ik heb trouwens stuwing sinds een paar dagen en gevoelige boobies, Lientje drinkt een paar keer 's nachts en niet zoveel overdag.
Als ik het aan haar laat drinkt ze om 07.00, 12.00 en om 18.30, maar dat vind ik eigenlijk te weinig overdag.
Ze drinkt dan om 23.00 nog een keer en 's nachts 2 of 3 keer wat slokken.

Ze is veel om zich heen aan het kijken en als er iets van geluid of afleiding is krijg ik haar niet aan de borst, is dat herkenbaar? Enne, gaat het ook weer over?
pi_106404502
Ik slik vitamine D tabletjes en geef J. vitamine D druppels. Dat spul stinkt echt zeg en is mierzoet. Zit een dubieuze sinaasappelsmaak aan, ik vraag me af waarom. J. vindt het niet eens lekker.
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:02:56 #155
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_106410055
Annicka krijgt pilletjes, en die neem ik zelf ook.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_106410718
Nadat Mignonnen ooit vertelde dat haar oudste een tekort aan vit D had, ben ik trouw vit D gaan geven aan mevrouwtje. Ze krijgt de druppels van de hema, die hebben een anijssmaak.
pi_106411349
ik slik supradin forte... Help tico de winterdip door. Goed spul.
pi_106411368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:15 schreef Morretje het volgende:
Nadat Mignonnen ooit vertelde dat haar oudste een tekort aan vit D had, ben ik trouw vit D gaan geven aan mevrouwtje. Ze krijgt de druppels van de hema, die hebben een anijssmaak.
Nou dat dus.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 januari 2012 @ 20:37:38 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106411784
Idd, sinds het verhaal van Migonne ben ik ze ook trouwer gaan geven (hier krijgen ze tabletjes dus)

pi_106411884
Mignonne de redster van een complete generatie fokkinders O+
pi_106414768
Ik ga hier ook maar Vit. d geven. Mn baby geeft altijd een hele voeding eruit als ie dat doorslikt, dus ben er erg laks in geworden. De oude ga ik het nu ook maar geven.

DJMO: Super je curve~Zo doorgaan hoor!

Borstvoedingsupdate:

Hij weigert de borst nog steeds. Vandaag bij de huisarts geweest, gecheckt op oorontsteking en spruw. Maar ik heb dan een ha, die weinig van bv afweet.. En niet echt advies kon geven, gebeld met een kinderarts. Ik moet morgen urine brengen, misschien dat hij een blaasontsteking heeft. (hij komt niet aan, maar geeft nu ook veel over, zeker 6/7 volle mondjes na een flesje van 100ml (naar mijn idee zeker meer dan de helft)... en zo gaat dat de hele dag door.

Verder had ze het over maagzuurremmers, ik heb ze nog niet gehaald. Deze moet ik alleen gebruiken als het heel erg wordt (het overgeven en zuur gezichtje).

Hebben jullie ervaring met johannesbroodpitmeel (zo heet t toch) icm bv? gebruikt men dit om een kind door te laten slapen/niet overgeven? of ook andere doeleinden?
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:59:04 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106418816
Johannesbroodpitmeel maakt de voeding dikker, dus komt minder snel omhoog, dus minder spugen. Het blijft bij reflux (maagklepje dat niet goed sluit) dus ook langer in de slokdarm, wat niet geheel wenselijk is. Jbpm doet in principe niets voor doorslapen.
Je kan het door de gekolfde melk mengen, let wel dat je dan een grotere speen neemt, want het maakt de voeding dikker. Je kan het ook als vieze drap op een lepeltje geven voor de voeding.
pi_106420514
Davinia dank voor je antwoord! Voor mij is het alleen spugen, van mij mag ie in de nachten wakker worden, dan is ie het vrolijkst hehehe.

Morgen weer wegeb bij het cb (ze mogen me niet :o ) en dan even beslissen wat ik ga doen
pi_106420938
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:39 schreef Vanyel het volgende:
Mignonne de redster van een complete generatie fokkinders O+
:D
ik durf bijna niet te zeggen dat ik ze nog steeds wel eens vergeet :') maar ik ben er niet zo laks in als ik was.

sandous waarom mogen ze je niet? :o
ik moet zeggen dat het weigeren me wel heel bekend voorkomt, wat een hel is het he om je kind zo te moeten voeden? ik heb op die momenten echt wel eens getwijfeld aan het geven van borstvoeding, maar ze weigerde de fles ook dus het maakte toch geen hol uit wat ik zou geven :')
Hier was het weigeren over zodra de oorzaak aangepakt werd (reflux en allergie dus). Ik hoop voor jullie dat A. snel gewoon rustig bij je wil drinken.

hier een gevalletje AARGH!!! DAT HEB IK NIET ZO GEZEGD! :') mn schoonmoeder zat te kirren dat wij ook al bijna een jaar jbpm gebruiken, op een feestje laatst, waarop B. en ik zeiden eh? helemaal niet? oh nouja dat dacht ze en ze had het ook al tegen haar collega gezegd. Die geeft bv blijkbaar maar dat kind spuugt projectiel en blijft daardoor afvallen en nu heeft ze jbpm gekregen om te zorgen dat het kind wat binnenhoudt. Kwam de vraag waarom wij het niet gebruiken, ik dat verhaal van davinia uitgelegd en dat wij jbpm voor ons dus nutteloos en eigenlijk zelfs kwalijk vinden en er snel mee gestopt zijn. Nu heeft mn schoonmoeder dus tegen haar collega gezegd dat haar schoondochter-de-vio zegt dat jbpm kwalijk is en dat ze er maar snel mee moet stoppen :( :X }:|
da heb ik heul niet gezegd! voor dat kindje, die verder geen last van zuur heeft maar wel last van afvallen lijkt het me juist wel wenselijk, echt dat zelf dokteren van mensen ook :r laat dat gewoon aan de arts over en ga geen adviezen geven als je geen flauw benul hebt waar t over gaat, alleen maar omdat je iemand iets hoort vertellen.
pi_106421401
Mignonne, :( het zelf doktoren wat haat ik dat. Zo gaat je "verhaal" van moeder naar moeder, zonder waarheid.

Ik vertelde laatst aan familie/kennis over het borstweigeren hier (wat had ik achteraf spijt!!). Werd me gezegd: Ja jij propt de fles meteen bij dat kind, gewoon laten huilen tot ie niet meer kan en dan drinkt ie wel, en je wil geen borstvoeding geven.. Menn wat werd ik kwaad.. Als ze eens wisten hoeveel kloven, bo's gesprekken, adviezen en nachten voorbij zijn...

Ik twijfel ook heel erg met de jbpm, hij had t nooit tot n week, en mag m drie keer omkleden, gaat door slabber en alles door..
pi_106422461
Die meningen van mensen ook altijd.. Hoevaak mij niet is gezegd dat ik moet stoppen met de bv.. En achteraf waren de 'problemen' echt niets voorstellend.

JBPM heb ik 1 middag gebruikt. Wat een zooi!

Mignonne, misschien dom en mss kan ik wel googlen, maar hoe kwam je bij die vit d tekort? Hoe uitte zich dat? De gevolgen weet ik wel.. maar vraag me af hoe en wat..
pi_106423190
in een bloedtest ;)
hoe zich dat verder uit weet ik niet. mijn dochter mankeerde eea en die is toen door de kinderarts door de algehele medische molen gehaald. Een van de dingen die dan in het bloed bepaald wordt is de vitamine-spiegel, die was helemaal keurig in orde behalve vit. D, daar had ze een fors tekort van. Gevalletje oeps voor ons zeg maar :X
pi_106435944
Even vlug: het kolven lijkt goed te gaan op mn eerste werkdag *O*
al 2x 150 ml *O*
pi_106436207
wauwie!! ^O^ you go!
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:48:04 #170
259886 pessie
pi_106436933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:22 schreef Nirak het volgende:
Even vlug: het kolven lijkt goed te gaan op mn eerste werkdag *O*
al 2x 150 ml *O*
Super *O*
pi_106444231
Toch nog weer een vraagje aan jullie over het drinkgedrag van Joris:

De laatste dagen huilt hij soms als ik de borst aanbied. Soms is het al bij de eerste borst terwijl ik weet dat hij honger heeft (hongersignalen en paar uur sinds vorige voeding) maar vaker is het bij de tweede borst. Hij lijkt er zin in te hebben maar zodra ik hem in de houding leg begint hij te huilen. Als ik hem met een trucje aanleg door hem eerst mijn pink te geven en dan snel mijn tepel erin te stoppen dan drinkt hij wel goed.

Het kan volgens mij geen spruw ofzo zijn want hij doet het vaker niet dan wel. Vooral 's nachts en 's morgens drinkt hij goed.

Alvast bedankt!

O ja, hij is 3 en een halve maand en is deze week begonnen met 'wennen' op het KDV. Hij drinkt al vaker gekolfde melk uit een fles maar meestal drinkt hij aan de borst beter en sneller dan uit de fles.

[ Bericht 13% gewijzigd door sverbern op 05-01-2012 17:09:19 ]
pi_106447706
Misschien is het een bepaalde houding die hij niet prettig vindt? Dat hij bijvoorbeeld last heeft van zn nek of zijn oren?
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:49:53 #173
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106456090
Langzaamaan wordt het BV steeds minder. Afgelopen weken nog 2 keer gegeven; voor slapen gaan om 19 uur en s ochtends om 6.
Maar om 19 uur weigert hij sinds paar dagen: hij rolt weg, begint te huilen. Dus helaas besluit genomen met die voeding te stoppen.
Nu alleen nog om 6 uur. Even kijken of dat gaat 1 voeding en anders is het mooi geweest. Ik heb het bpveeeeeeeeeel langer volgehouden dan ooit gedacht.
Wie mij vantevoren had gezegd dat ik 6 mnd op mijn werk 2 of 1 keer per dag zou kolven, ik zou gezegd hebben je epbent gek, maar ik had het er voor over.

Vandaag bij CB: bijna 9 mnd, 73,8 cm en 8695 gram. Iets langer dan gemiddeld en iets lichter dan gemiddeld, maar heel mooi zijn eigen lijn.
Gewicht past bij de zeer actieve baby die hij is.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_106457814
Nirak, mooie score!

Jbpm hielp bij Chris wel voor de verzadiging, ivm flesvoeding dan. Maar dat is dan vooral omdat ze harder moeten zuigen en die zuigreflex dus beter voldaan wordt. Dat gaat waarschijnlijk niet op met bv.

Hier loopt de bv goed. Daan groeit netjes, en ik word steeds handiger. Mijn ene tepel met kloofje word ook elke dag beter. Dus nog een paar daagje en het is vast helemaal pijnloos ;)
En de nachten gaan ook lekker. Vannacht half 11, half 4 en 8 uur O+
pi_106461374
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:50 schreef sverbern het volgende:
Toch nog weer een vraagje aan jullie over het drinkgedrag van Joris:

De laatste dagen huilt hij soms als ik de borst aanbied. Soms is het al bij de eerste borst terwijl ik weet dat hij honger heeft (hongersignalen en paar uur sinds vorige voeding) maar vaker is het bij de tweede borst. Hij lijkt er zin in te hebben maar zodra ik hem in de houding leg begint hij te huilen. Als ik hem met een trucje aanleg door hem eerst mijn pink te geven en dan snel mijn tepel erin te stoppen dan drinkt hij wel goed.

Het kan volgens mij geen spruw ofzo zijn want hij doet het vaker niet dan wel. Vooral 's nachts en 's morgens drinkt hij goed.

Alvast bedankt!

O ja, hij is 3 en een halve maand en is deze week begonnen met 'wennen' op het KDV. Hij drinkt al vaker gekolfde melk uit een fles maar meestal drinkt hij aan de borst beter en sneller dan uit de fles.
Als mijn kereltje begint te huilen tijdens het voeden zit er 9 van de 10 keer een boertje dwars, als hij die kwijt is gaat het weer prima. De tiende keer heeft hij gewoon genoeg gehad denk ik dan maar.. Aan dwangvoeding doe ik niet, ook al heeft hij maar 5 min gedronken, ook daar kan hij 3 uur op wegblijven..

DF, netjes hoor :)

En jnet, lang volgehouden, knap hoor! Vindt je het moeilijk dat je kondje nu zelf aangeeft niet meer te hoeven?
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:54:34 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106462621
DF wat fijn! *O*

Nog twee dagen en dan hebben we hier de WHOnorm gehaald! :o
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:16:25 #177
259886 pessie
pi_106473863
J-net wat tof dat het zo lang goed is gegaan! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:54 schreef DaviniaHR het volgende:
DF wat fijn! *O*

Nog twee dagen en dan hebben we hier de WHOnorm gehaald! :o
Je weet wat je dan te doen staat? o|O (geintje).
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:53:25 #178
348178 NotTheSame
pi_106478816
J-net wat goed zeg, zo lang volhouden!

Davinia nog één dagje tot de WHO norm *O* !
Ik hoop echt dat wij het hier ook zo lang vol gaan houden :@ .

Deepfreeze wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met Daan!!
En die nachten komen wel een beetje overeen met onze nachten: 23.00uur -> 4.30uur -> 8.00uur.

Zo, ik heb vandaag maar eens geïnvesteerd in een eigen kolf. Na overleg met de lk zijn we toch voor een Swing gegaan. Maar is het normaal dat dat ding vreselijk vibreert als je aan het kolven bent? Het dreunt gewoon door naar het flesje :? .
We kregen trouwens nog een extra fles met Calma-speen mee (en bij de kolf zat er ook al eentje). Ik ben erg benieuwd hoe Draakje daar op gaat reageren, aangezien ze, ALS ze al de fles krijgt, ze een Avent gewend is...
pi_106479037
Hier gaat de calma speen ook heel goed nadat we eerst een avent speen gebruikte. Maar die ging te snel en daarom nu sinds een paar weken al de calma
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:08:24 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106479371
Hier blieft meneer geen fles of speen :')
pi_106480159
Ik heb ook de swing. Vibratie klinkt niet bekend. Wij gebruiken gewoon de avent spenen, daar hebben we er al veel van in alle maten, van de eerste.
pi_106480162
speen wil ze hier ook niet!
fles in het eerste week lukte maar vorige week probeerde mijn man haar een fles te geven nou ze sloeg hem gewoon incl alles uit spugen :')

Dinsdag weer wegen!

[ Bericht 4% gewijzigd door bitterend op 06-01-2012 13:55:28 ]
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:20:04 #183
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106484819
Thnx Pessie en NTS. Vooral toen het de eerste week niet zo goed ging, toen heb ik echt op punt van opgegeven gezeten. Vooral moeheid in combinatie van het eerst niet lukken. Maar echt allermeeste dank hierin gaat uit naar mn kraamhulp. ga haar maar eens een kaartje sturen binnenkort :D

ow en niet te vergeten de goede adviezen hier!!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_106485217
NTS de mijne trilt ook hoor..

Elise weigert ook alle flessen en spenen. Daarom moest ik tijdens mijn verhuizing en de klusweken elke dag 10 x heen en weer :p
pi_106488647
Ach, trillen werkt weer goed voor je tsr :')
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:08:44 #186
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106489617
@NTS; de mijne deed dat ook hoor... en maakte ook best wat geluid! ik heb nu een Philips/AVent; en ik moet eerlijk zeggen dat deze me beter bevalt.
(de andere was óp, denk dat die teveel draaiuren heeft gemaakt...)

hier gaat de BV nog steeds goed... meisje groeit goed. En sinds we de nexium gebruiken, voed ik minder vaak, en dat is wel lekker hoor. Eerst zaten we soms wel op 10-14 keer per dag nog, en inmiddels zitten we vaak op 7-8 keer... een wereld van verschil al...
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:52:59 #187
348178 NotTheSame
pi_106493818
Thanx voor de geruststelling! Toen ik m'n Swing voor het eerst gebruikte had ik echt zoiets: Dat ding stijgt zometeen op :o ! Een vibrator is er niks bij!

Beessie, wat fijn dat het nu zo goed gaat met Liene!
pi_106494100
Hm mijn vibrator trilt toch meer hoor! (grapje!)
Nee serieus, denk dat hij misschien wel beetje veel trilt dan? Even terug misschien? Mijne trilt wel maar niet zo heel sterk...
pi_106500088
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:52 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor de geruststelling! Toen ik m'n Swing voor het eerst gebruikte had ik echt zoiets: Dat ding stijgt zometeen op :o ! Een vibrator is er niks bij!

Beessie, wat fijn dat het nu zo goed gaat met Liene!
Ik heb de Medela Freestyle en ik herken het totaal niet eigenlijk. Het enige wat ik jammer vind aan deze kolf is dat wanneer je hem enkelzijdig gebruikt, je het slangetje aan de andere kant moet dichtdrukken om een vacuüm te creëren.

Heeft iemand hier al eens de B to B kolf van Difrax gebruikt?
pi_106507577
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:59 schreef Sannne het volgende:
Hm mijn vibrator trilt toch meer hoor! (grapje!)
Nee serieus, denk dat hij misschien wel beetje veel trilt dan? Even terug misschien? Mijne trilt wel maar niet zo heel sterk...
Grapje? ;) mijn vibrator trilt harder maar maakt veel minder geluid! Heb dezelfde kolf, trilt niet maar stijgt wel op ;) ik zou even terug gaan met dat ding..
pi_106507978
meh

ik had hier net een heel hard gillend/huilend meisje. Ze wilde wel drinken en toch weer niet, liet na een paar slokken weer los om heel hard te huilen. Dentinox mocht niet baten -O- we hebben een fles gemaakt en die ging hops zo leeg en nu is ze vrolijk aan t spelen. :{
ik zit er even heel hard over te malen wat het toch in vredesnaam kan zijn...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 januari 2012 @ 23:20:52 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106508045
de chocola wellicht mignonne ?

pi_106508086
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:20 schreef DJMO het volgende:
de chocola wellicht mignonne ?
was daarvoor.
pi_106508265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:00 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ik heb de Medela Freestyle en ik herken het totaal niet eigenlijk. Het enige wat ik jammer vind aan deze kolf is dat wanneer je hem enkelzijdig gebruikt, je het slangetje aan de andere kant moet dichtdrukken om een vacuüm te creëren.

Heeft iemand hier al eens de B to B kolf van Difrax gebruikt?
Hoezo is dat een nadeel? Dat slangetje plug je toch gewoon in het daarvoor bestemde loze gat halverwege de slangetjes?
pi_106508504
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoezo is dat een nadeel? Dat slangetje plug je toch gewoon in het daarvoor bestemde loze gat halverwege de slangetjes?
:o _O_

Dit wist ik dus niet. Dank je wel.
pi_106508683
Tegen gewoonte in heb ik de gebruiksaanwijzing van de kolf gelezen. :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 januari 2012 @ 00:52:19 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106512295
volgens mij zit er hier weer een tandje dwars ofzo. Ik ben vandaag al een stuk of vier keer gebeten, en dan echt met zo'n gemene grijns de tepel vasthouden met z'n tandjes, en dan de borst met z'n handjes, en dan z'n hoofd wegtrekken :X

zaterdag 7 januari 2012 @ 04:30:30 #198
348178 NotTheSame
pi_106517265
Effe een korte update na de nachtvoeding: de Calma is een succes! Zojuist tuttert madam effe 100cc naar binnen, iets wat ik met m'n Avent niet voor elkaar kreeg! En nu ligt ze als een blij ei langs me te kirren...

Nirak, waar heb jij je Swing gehaald? Toevallig bij Homecare/BV Centrum?

Ik zal maandag de lk eens bellen over mijn Swing. Hij vibreert zo hard dat zelfs m'n tepel mee-vibreert, en het geluid wat ie produceert doen mij denken aan iets waar de lagers uit liggen (sorry, ben nou eenmaal auto's gewend)...
pi_106517475
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:19 schreef mignonne het volgende:
meh

ik had hier net een heel hard gillend/huilend meisje. Ze wilde wel drinken en toch weer niet, liet na een paar slokken weer los om heel hard te huilen. Dentinox mocht niet baten -O- we hebben een fles gemaakt en die ging hops zo leeg en nu is ze vrolijk aan t spelen. :{
ik zit er even heel hard over te malen wat het toch in vredesnaam kan zijn...
Kan het iets met je productie te maken hebben, dat het haar gewoon niet snel genoeg ging? Ongesteld? Zwanger? Of misschien spruw?
pi_106518840
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 06:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Kan het iets met je productie te maken hebben, dat het haar gewoon niet snel genoeg ging? Ongesteld? Zwanger? Of misschien spruw?
zeg hou es op :D even niet hoor :X

nee dat is het zeker niet. Spruw ook niet, of het moet onzichtbare sluipspruw zijn :') maar op die manier kan ik alles altijd wel op spruw schuiven. Kortom, geen typische spruw-klachten verder.

En ongesteld, geen idee, je productie dipt dan tijdens je menstruatie of een paar dagen ervoor juist? Als het dat laatste is dan zou het kunnen, als dat eerste dan is dat t ook niet.
pi_106519350
Mijne van ervoor tot en met de eerste dagen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:25:36 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106519389
Mijn productie dipt ook 2/3 dagen ervoor en de eerste twee dagen, daarna hersteld het zich weer.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:27:33 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106519434
@Davinia, 2 jaar bv, WHO norm gehaald. *O*
En gefeliciteerd met de verjaardag van Aviva!
pi_106520235
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 04:30 schreef NotTheSame het volgende:
Effe een korte update na de nachtvoeding: de Calma is een succes!

Nirak, waar heb jij je Swing gehaald? Toevallig bij Homecare/BV Centrum?
*O*

bij de thuiszorgwinkel van Zuidzorg..
pi_106523537
Mijn productie dipt nooit..

Gefeliciteerd Davinia!

NTS fijn dat de Calma zo goed bevalt! Ik heb hem ook maar ook die weigert Little Miss Diva..
pi_106525228
Bij mij dipt het ervoor en als het eenmaal doorzet dan stijgt m'n productie ook weer.
pi_106531795
Fijn om hier mee te lezen :Y
Leer best veel!

Hier nog steeds borstweigeren, al 15 dagen. Een wonder als hij weer aanhapt&drinkt ;(
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:54:08 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106534347
Dank voor de felicitaties O+
Jup, Aviva is vandaag twee jaar geworden. We hebben de WHOnorm gehaald! *O*

Na een zwaar eerste half jaar waarbij ik echt alle bv-kwalen heb gehad (behalve kolfproblemen), heb ik nu 1,5 jaar probleemloos kunnen voeden. O+

De bv is hier al een tijdje veel meer dan voeding alleen. Het is vooral een rustmoment, troost en een veilige plek om tot rust te komen. Ik hoop dat Aviva nog lang bij me wil drinken. O+
(wellicht iets minder vaak, maar daar wordt aan gewerkt ;) )

[ Bericht 0% gewijzigd door DaviniaHR op 07-01-2012 21:31:38 ]
pi_106534558
Davinia O+ van harte gefeliciteerd met je grote dame! En met 2 jaar bv! *O*
pi_106534595
Davinia ^O^
pi_106534930
Davinia, gefeliciteerd met jullie mijlpaal en Aviva haar verjaardag *O*

Hier al 17 dagen :P
En Daan groeit als kool, weer een ons erbij in 2 dagen. De weegschaal gaat maandag weer terug. Maak me nu geen zorgen meer over de lange nachten die hij maakt ( al 3 dagen ongeveer om 23-4-9). Of de fopspeen die hij soms krijgt (voordat hij zijn duim vind ;) )
pi_106536293
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:45 schreef Sandous het volgende:
Leer best veel!

Hier nog steeds borstweigeren, al 15 dagen. Een wonder als hij weer aanhapt&drinkt ;(
Kolf je nu dan steeds Sandous? Val je dan niet hartstikke droog als je alleen kolft? Het lijkt me hartstikke vermoeiend dus een dikke duim omhoog dat je dit volhoudt!
pi_106555144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:45 schreef Sandous het volgende:
Leer best veel!

Wat vervelend Sandous nog steeds dat weigeren :( Sterkte!

Ik ben ook weer zo goed als fulltime aan het kolven, ik was zo blij dat ik na 2 maand volledig live kon voeden, maar helaas van korte duur.. We geven nu toch 1 flesje kv bij per etmaal, dat gaat er met gemak in, en het lijkt dat ie nu wel meer aankomt.. Ik hoop dat ik voorlopig dan bv kan combineren met af en toe een flesje kv, maar vrees ervoor }:| Maar aangezien hij nu wel meer aankomt, zal ie toch niet genoeg aan de bv hebben of het kost nog steeds teveel energie het live drinken..
pi_106555467
Jipster ik vind jou echt een toppertje met fantastische doorzet vermogen! ^O^
  zondag 8 januari 2012 @ 14:20:34 #215
259886 pessie
pi_106558512
Gek genoeg dipt bj mij de boel juist tijdens de eisprong . dam drinkt Nathan maar wat meer ander vocht.

daviniva, het is dat op een i pad geen icons zitten anders had ik een dansend poppetje geplaatst!
  zondag 8 januari 2012 @ 14:49:41 #216
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106559843
Jeeeeeeeej voor Davinia en Aviva! 2 jaar! wat een heerlijkheid en wat fijn dat ze er nog zo van geniet... O+ O+ O+ O+

Sandous; wat rot dat borstweigeren.. knap dat je doorzet met kolven.. ik weet, als geen ander; hoe zwaar dat voor je moet zijn....
zelfde geldt ook voor Jipster! ik hoop voor jullie beide dat het goed komt en je mag genieten van het live voeden tzt...
(hier zag Evie bij 5 maanden het licht ineens...)..
pi_106560299
Ohja een grote jompel voor Davinia! *O*
  zondag 8 januari 2012 @ 23:46:09 #218
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_106586432
Dank jullie wel dames!!

Nirak; ik
Kolf 6/7 keer per dag, nu nog te doen. Over drie weken weer werken, bwn benieuwd hoe het dan gaat.

Jipster balen he, de mijne doet zijn mond gewoon niet open, vandaag heel snel tepel erin gewurmd toen ie half sliep, zoog2/3 keer. Toen ie erachter kwam, liet ie los en draaide zn hoofd om :')

BJ, wauw! Hoe is het bij jou gegaan, wat heb je gedaan.

Ik ga morgen vior 3 weken op vakantie, hopen dat ie daar t licht ziet
  zondag 8 januari 2012 @ 23:55:42 #219
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_106586859
Davinia gefeliciteerd!
Ik ben vanaf vandaag langvoedster! Eline is 1 jaar en dat betekent ook alweer 1 jaar bv. En als het aan mij ligt stoppen we nog lang niet!
pi_106588176
gefeliciteerd sugarsnap :)

ik twijfel of wij de 1 jaar voedend gaan redden. Niet dat ik daar echt wakker van lig verder ;) maar goed. Ze heeft nu al een aantal keer op rij een fles op 's avonds voor het slapen gaan, niet heel groot 100 cc ongeveer. Maar frappant genoeg stopt t krijsen dan gelijk en valt ze daarna redelijk ok in slaap (wel op schoot, dat dan weer wel), dat gebeurt niet als ze bij mij drinkt. Het is nu al een goeie anderhalf/twee weken iedere avond bal met een hysterisch kind. Ik krijg de indruk dat mijn productie heftig aan het teruglopen is of al teruggelopen is. Als mijn kind genoeg reserves had zou ik het aankijken, maar ik vind het net iets te tricky met de kabouter hier om het op zn beloop te laten. Ze redt de 8 kilo nog steeds niet.
Verder drinkt ze redelijk en regelmatig en zulks en 's nachts gaat t ook goed. We zien het wel, als dit het einde van ons borstvoedingstijdperk zou zijn dan is het ook goed, ik heb gedaan wat ik kon voor haar en we merken wel hoe het verder gaat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 01:00:51 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106588876
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:34 schreef mignonne het volgende:
gefeliciteerd sugarsnap :)

Verder drinkt ze redelijk en regelmatig en zulks en 's nachts gaat t ook goed. We zien het wel, als dit het einde van ons borstvoedingstijdperk zou zijn dan is het ook goed, ik heb gedaan wat ik kon voor haar en we merken wel hoe het verder gaat.
^O^
:*

maandag 9 januari 2012 @ 10:14:20 #222
259886 pessie
pi_106593741
Sugar gefeliciteerd *O*

Mignonne :* , je hebt inderdaad keihard je best gedaan. Ze is toch ook al bijna 1?
  maandag 9 januari 2012 @ 10:21:46 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106593880
sugarsnap gefeliciteerd! *O* Mooie mijlpaal! *O*

mignonne, hoe kan het dat je productie terug is gelopen?
je hebt iig meer dan je best gedaan, met het borstweigeren en alles.
Als je baby maar groeit, dat is het belangrijkste. :*
pi_106594492
Mignonne, maak nog wat mooie foto's en geniet nog even lekker :) Jullie hebben het super gedaan!
Sugarsnap feli!! Super!

Wanneer slapen borstbaby's nou eens door? Zucht. Ik ben echt op na 6 maanden gebroken nachten. Heb de neiging er 's avonds wat pap in te gooien, maar dat voelt toch niet goed. Wil gewoon zo graag weer eens uitgerust zijn..
Elise is sinds een week snachts ook echt WAKKER! Een uur lang trappen, rollen, mama knijpen, 'Huuuuuu huuuuu' roepen en brommen voor ze weer in slaap valt. En ze vindt het erg grappig hoe chaggie ik ben dan.
Vannacht sliep ze om 1 uur, na 1,5 uur spelen. Gelukkig sliep ze toen 'door' tot half 7. Maar voelde als half 2 :')

Ook gaat ze heel onrustig drinken. Bijten, koppie wegtrekken, alles om zich heen bekijken, alles vastpakken wat ze vast kan krijgen (mijn kleding en huid..)
Vroegah als ze snachts niet wilde slapen duwde ik mn borst in dr mondje en ze sliep :')

Nouja gewoon effe klagen helpt ook al :6
Hoop dat het ooit goed komt.
pi_106594723
Gefeliciteerd Sugarsnap!! *O*

Mignonne, wat jammer dat het ineens zo terugloopt. Je hebt gedaan wat je kon, wat heb jij je best gedaan! :* Heb je enig idee hoe het komt? Ben je toch ongesteld geworden? Of trekt je productie het kolven niet?

Sannne, heel herkenbaar die nachtelijke feestjes :P Het is een fase, later werd Niels juist chagrijnig 's nachts wanneer hij wakker werd (en sliep dan niet omdat hij te kwaad was om te drinken :') ). Niels sliep met 1,5 jaar een tijdje door en nu sinds kort ook meestal (hij is nu ruim 2).
Heb je de mogelijkheid om, wanneer je thuis bent, overdag te slapen wanneer zij slaapt?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 9 januari 2012 @ 11:04:24 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106594900
Sannne, volgens mij heeft dat niks met borstbaby's te maken. Sommige kinderen slapen snel door en anderen doen er heel lang over. MIjn overbuurvrouw moet nog steeds elke nacht eruit (nu nog maar 1x) voor haar dochter van 3 jaar en die heeft (volgens mij) geen borst gehad...

*O* voor Davinia en Sugarsnap!

-O- voor mignonne. Maar je hebt je stinkende best gedaan...

Sandous, wat gek zeg, dat hij zo consequent blijft weigeren...
  maandag 9 januari 2012 @ 11:04:44 #227
259886 pessie
pi_106594911
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:49 schreef Sannne het volgende:
Mignonne, maak nog wat mooie foto's en geniet nog even lekker :) Jullie hebben het super gedaan!
Sugarsnap feli!! Super!

Wanneer slapen borstbaby's nou eens door? Zucht. Ik ben echt op na 6 maanden gebroken nachten. Heb de neiging er 's avonds wat pap in te gooien, maar dat voelt toch niet goed. Wil gewoon zo graag weer eens uitgerust zijn..
Elise is sinds een week snachts ook echt WAKKER! Een uur lang trappen, rollen, mama knijpen, 'Huuuuuu huuuuu' roepen en brommen voor ze weer in slaap valt. En ze vindt het erg grappig hoe chaggie ik ben dan.
Vannacht sliep ze om 1 uur, na 1,5 uur spelen. Gelukkig sliep ze toen 'door' tot half 7. Maar voelde als half 2 :')

Ook gaat ze heel onrustig drinken. Bijten, koppie wegtrekken, alles om zich heen bekijken, alles vastpakken wat ze vast kan krijgen (mijn kleding en huid..)
Vroegah als ze snachts niet wilde slapen duwde ik mn borst in dr mondje en ze sliep :')

Nouja gewoon effe klagen helpt ook al :6
Hoop dat het ooit goed komt.
Wij hebben Nathan op een gegeven moment liefdevol "getraind", maar toen was hij al wel wat ouder. Pap hielp hier zeker niet (geprobeerd bij 5 maanden denk ik), dat gaf darmkrampen waardoor we de hele nacht bezig waren in plaats van 3 keer een uur. Ken je "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley? We hebben ook ergens een topic lopen over slecht slapende kindjes.
Oh ja, dit is wel de leeftijd waarop je duidelijk kunt maken dat nacht nacht is en dat het nacht is om te slapen. Maar ik voel met je mee, ik weet hoe het is, het is gewoon zwaar verrot.
pi_106594994
Zit/ zat met hetzelfde probleem.
En volgens mij is er geen oplossing voor, nu ja in elk geval geen die altijd werkt.
Ik heb gewoon wat dingen geprobeerd, afgekolfd en rijstebloem als laatste fles (hij werd toch wakker), laten huilen, ernaartoe gaan geruststellen en bekertje met water geven, omdat melkfabriek gesloten is van 0.00-6.00 uur...
Ondertussen slaapt die redelijk door, met terugval tijdens ons vakantie bij mijn ouders, maar nu gaat het weer beter.

Je moet gewoon zelf bepalen wat je wilt, en wat dingen proberen. Iedereen zegt ook iets anders, productie gaat terug als je 's nachts niet voedt, het is gewenning als babies nachts nog moeten drinken, ze hebben het niet nodig...
Ik ben hier ook diejene die meestal moet opstaan, normaal heb ik er geen problemen mee, maar als het over maanden zo gaat en ook tijdens de zwangerschap heb ik gebroken nachten gehad, dan is het een keertje genoeg.
Probeer het jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken, eventueel ook bed van je baby verplaatsen als dat kan. Ik heb er spijt van dat ik geen co-slepper heb.
pi_106595107
Tnx meiden, geeft me wat moed!

Zana, Elise slaapt al bij mij, dat scheelt erg. Ik vond het juist wel handig, 's nachts voeden, daar heb ik echt geen moeite mee. Ik slaap door en zij na 10 slokken ook. Maar dat trucje werkt dus niet meer..

Asy dat is ook zo, maar alle kindjes van vriendinnen die fles krijgen (ik ben de enige die nog bv geeft..) slapen door!

Pessie ik ga eens zoeken naar dat boek.
Twinkly, pas met 2 jaar? Hellup! haha!
pi_106595146
Ik slaap al 4 jaar geen nacht meer door... Zelf niet als het wel kan, ik kan gewoon het gewoon niet meer. :')
  maandag 9 januari 2012 @ 11:18:45 #231
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106595257
Ik merk het ook eigenlijk niet, dat ik 's nachts wakker ben, een keer of 2 drinkt ze altijd wel, maar ik kan zelfs dat niet echt bijhouden, ik slaap gewoon snel weer verder. Mijn lijf is er helemaal op ingesteld, kind aan de borst leggen en ik ben weer vertrokken.

Ik vind het ook eigenlijk niet erg, ze drinkt overdag minder en gunt zichzelf dan de tijd niet, dus ik ben blij dat ze het 's nachts kan inhalen.

Maar een wakker kind 's nachts dat breekt me enorm op, als ze een keer buikpijn heeft ofzo, dan ben ik niet op mijn best 's ochtends. :')
pi_106595306
Oh en doorslapen is dan van ongeveer 23.00/24.00 uur (als die nog niet vanzelfs gekomen is, ga ik zijn kamer op en "vraag" zachtjes of die nog wil drinken voordat ik naar bed ga) tot 5.30/6.00 uur, want definitie doorslapen verschilt ook nog eens...
pi_106595373
Pap of veel avondeten werkte hier echt niet trouwens ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_106595404
Hier ook niet... Gister had leyla een bord macaroni op en nog flink wat nasi van haar zus.. Een hoeveelheid cat. bodemloze put... en dan wel 6x wakker worden...
  maandag 9 januari 2012 @ 11:32:47 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106595650
Sanne, Eli sliep met 6 weken door. Op volledige bv.
En aviva sliep ook redelijk snel door. (Tot ze het licht zag en niet meer doorsliep, maar dat terzijde. ;) )
  maandag 9 januari 2012 @ 11:39:33 #236
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106595832
Volgens mij is dat 's nachts wakker worden ook enorm voor geborgenheid, warm bij mama liggen en een slokje tegen de dorst en om weer lekker verder te kunnen slapen.

@Zana, dat vind ik wel doorslapen. ;)
De nacht is voor mij van 23.30 tot 06.30 ongeveer....dus als ze in het weekend tot 08.30/09.00 slaapt dat vind ik dat uitslapen. :)
pi_106595843
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:21 schreef DaviniaHR het volgende:
sugarsnap gefeliciteerd! *O* Mooie mijlpaal! *O*

mignonne, hoe kan het dat je productie terug is gelopen?
je hebt iig meer dan je best gedaan, met het borstweigeren en alles.
Als je baby maar groeit, dat is het belangrijkste. :*
met borstweigeren noem je een goeie ;)
ik denk dat we nooit een goeie start gehad hebben door dat weigeren. Ze was in de eerste weken al zoveel aan het weigeren dat ze rsutig 10 of 12 uur niets dronk, dat schoot niet zo op voor mn productie.

Inmiddels ben ik ongesteld geworden (heeeey :') ) of zoals oudste zei oh jeej mama... Zielig! Geen feestje he? :') handig die potgluurders....
Dus ik heb stille hoop dat het weer een beetje bijtrekt. Maar het is wel altijd al knudde geweest met mn productie en inmiddels merk ik dat jongste ook denkt van ja daaag hier ga ik niet op wachten hoor.

We merken het wel waar t schip strandt.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:42:45 #238
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106595949
Die van mij drinkt sinds kort het liefst alleen de rechterborst, want daar komt de tsr snel en dus ook de melk en er komt uit die borst meer melk.
Bij de linker moet ze meer haar best doen en dan wordt ze soms heel boos en eist ze de andere op, daar gaat ze dan met haar koppie naartoe.

Ze krijgt dus veelal eerst de linkerborst en 's nachts geef ik die ook vaak als eerste, de rechter doet het toch wel goed, terwijl de linker sneller dipt.
pi_106596015
Bij mij doen ze t allebei nie goed en dippen ze allebei om de haverklap :o

help, mn tieten zijn stuk!
pi_106596209
Mijne doen dat ook hoor... Stomme hormonen.
pi_106596481
Hier nachten van clusteren tussen 21 en 23
daarna 01-04-06 en wil ze vervolgens om het uur eten
ik heb gelezen in het boek lekker slapen zonder huilen dat baby's die met hun ouders samen slapen vaker wakker worden...in ons geval klopt het ook..in het baby topic slapen zoveel kinderen van 23 tot 04 in hun eigen bed
maar ondanks het vele wakker worden en om de borst vragen ben ik nog niet aan toe haar in haar ledikant te laten slapen :@ ik vind het zo fijn zo en mijn man ook
pi_106596673
Ik wil wel wat melk delen? Ik heb al vanaf het begin teveel melk. Mijn productie dipt niet maar wordt af en toe normaal.. Om vervolgens weer een heuleboel te worden. Is ook niet altijd fijn... Ik moet altijd blokvoeden en een goede houding kiezen..
Mijn dochter is ook dik. Dus ik kan best wat missen!

Bitterend; ik ook niet, al snak ik soms best naar het bed voor mijzelf. Gisteravond begon ze te etteren en ik heb dr in dr eigen bed gelegd. Vervolgens mezelf helemaal in de dekens gerold en dwars in het bed gelegen haha. Maar die pret was van korte duur, 5 minuten later miste ze me al O+
Samen slapen blijft toch het fijnst. Maar misschien wordt ze wel wakker door mijn bewegingen 's nachts?

Ik zat net onder de douche te denken.. Ze slaapt zo onrustig sinds ze van medicijnen is overgestapt. Eerst kreeg ze Zantac, met alcohol. Nu Rinatidine (zelfde als Zantac maar dan alcoholvrij). Zou het dan toch die alcohol zijn?
*rent naar de apotheek voor nog zo'n fles alcohol :9 :+
  maandag 9 januari 2012 @ 12:36:50 #243
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106597367
Sannne, ik zeg terug naar de Zantac >:)
Mijn andere overbuuf heeft een meisje 4 maanden jonger dan Harry en die heeft ook kv gehad en slaapt ook pas sinds kort redelijk door.
Vrienden van ons met een meisje op kv: ook pas rond 1,5/2 jaar doorslapen.
Dus ik denk dat het van je vriendinnen maar toeval is...

Een flink bord avondeten was geen reden om je 's nachts niet te melden :N
Pap heb ik 1x geprobeerd maar dat beliefde meneer niet toen dus nooit meer geprobeerd.
En het gekke is dat Harry hier pas ging doorslapen toen ik 's nachts weigerde om voor elke scheet kindlief aan te leggen (ik hield toen blokken van 3 uur aan, binnen die 3 uur kreeg hij geen borst, wel gewoon aandacht/samen met mij in bed liggen). Overigens was hij toen wel al over het jaar heen.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:39:49 #244
348178 NotTheSame
pi_106597473
Draak heeft alleen maar de 2e nacht geclusterd... En voeden op verzoek is hier ook geen probleem, madam wil overdag elke 3 uur voeding, tussendoor slaapt ze meestal, of ze ligt in de box, kinderstoel of bij één van ons rond te kijken.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:53:28 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106597874
Ik ben weer ongesteld dús weer dip. Om moedeloos van te worden gewoon.
Ylana heeft de week tussen kerst en oud en nieuw doorgeslapen, daarna niet meer en toen ineens afgelopen nacht weer. Net toen mijn lijf heel voorzichtig dacht dat ikzelf dan ook kan doorslapen doet Ylana het weer niet meer :D Mijn ritme is ook gewoon om wakker te worden 's nachts. Ze is bijna anderhalf nu. Sinds mijn zwangerschap van haar heb ik geen normale nacht gehad, ik ben er inmiddels aan gewend :)

M. wilde op een gegeven moment wel heel graag dat ze door ging slapen vnl voor mij want hij wordt bijna nooit wakker van de kinderen en gaf haar dan een fles pap voor ze ging slapen als ik werken was. Het resultaat was dat ik er extra vaak uit moest. Standaard na een flesje pap kon ik er minimaal 3 keer uit ipv 1-2. Ik was dat behoorlijk zat op een gegeven moment, pap afgeschaft en er gewoon wat warme melk voor in de plaats en dan hield ze haar eigen ritme lekker aan.
De pap werkte hier dus averechts.
Veel of weinig eten 's avonds zegt niets over haar slaapgedrag.

Mignonne, petje af voor jouw doorzettingsvermogen met de bv. En wie weet hoe lang je nog blijft geven! :*

Sanne snel weer aan de alcohol dus ;) of zelf een wijntje nemen :P
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 9 januari 2012 @ 12:54:04 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106597896
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:03 schreef bitterend het volgende:
Hier nachten van clusteren tussen 21 en 23
daarna 01-04-06 en wil ze vervolgens om het uur eten
ik heb gelezen in het boek lekker slapen zonder huilen dat baby's die met hun ouders samen slapen vaker wakker worden...in ons geval klopt het ook..in het baby topic slapen zoveel kinderen van 23 tot 04 in hun eigen bed
maar ondanks het vele wakker worden en om de borst vragen ben ik nog niet aan toe haar in haar ledikant te laten slapen :@ ik vind het zo fijn zo en mijn man ook
Hoe oud is je beeb? 2 weken? Die horen nog helemaal niet door te slapen.
Ach, en de vergelij kmet doorslapen is sowieso scheef. De een heeft meer behoefte aan aandacht, ook ;s nachts dan de ander.
Een andere baby heeft mss een omgedraaid dag- en nachtritme, je weet het niet.
En eigenlijk boeit het ook niet, zolang de ouders het geen probleem vinden.

Het is bijna een statussymbool om een doorslapend kind te hebben...
pi_106597922
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:54 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Hoe oud is je beeb? 2 weken? Die horen nog helemaal niet door te slapen.
Ach, en de vergelij kmet doorslapen is sowieso scheef. De een heeft meer behoefte aan aandacht, ook ;s nachts dan de ander.
Een andere baby heeft mss een omgedraaid dag- en nachtritme, je weet het niet.
En eigenlijk boeit het ook niet, zolang de ouders het geen probleem vinden.

Het is bijna een statussymbool om een doorslapend kind te hebben...
ze is 6 weken ;)
pi_106597940
Doorslapen voor kleine babies is eigenlijk een beetje onnatuurlijk...
pi_106597982
ik zeg ook niet dat ze moet doorslapen...ik vertel gewoon hoe het bij ons is :Y
  maandag 9 januari 2012 @ 12:56:56 #250
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106597984
Ze doen het of ze doen het niet, dat doorslapen :) Ylana slaapt dus niet door. Nou en. Dan niet. Dan zelf wat eerder naar bed of in het weekend wat meerr slaap proberen te pakken. Ik kan er toch niets ana veranderen dus ga ik erin mee. Voor mij werkt dat.

Als ik had willen door- en/of uitslapen had ik niet aan kinderen moeten beginnen.
Ylana
pi_106598032
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:56 schreef bitterend het volgende:
ik zeg ook niet dat ze moet doorslapen...ik vertel gewoon hoe het bij ons is :Y
Ik vind gewoon dat doordat je zoveel moeders hoort over doorslapen, dat je als kersverse moeder wel eens onzeker kan worden over dat jouw kindje niet doorslaapt..

Zo was het bedoeld.
pi_106598113
Tico dat is ook zeker zo...in het baby topic lijk je een uitzondering als je zo vaak snachts wakker bent en voedt maar ik lees dus idd dat het normaal is.
pi_106598178
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:00 schreef bitterend het volgende:
Tico dat is ook zeker zo...in het baby topic lijk je een uitzondering als je zo vaak snachts wakker bent en voedt maar ik lees dus idd dat het normaal is.
Dat... En bedenk gewoon dat als ze 16 zijn je ze erop kan terugpakken... Na een goed avondje stappen lekker een ontbijtje op bed om een uur of 7 <3.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:03:37 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106598188
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:00 schreef bitterend het volgende:
Het was op een gegeven moment zelfs zo dat BE niet "durfde" te posten dat ze haar zoon (weet niet meer welke) nog een nachtfles gaf toen hij 1,5 was of zo.
Dus het kan ook een vertekend beeld zijn. ;)
  maandag 9 januari 2012 @ 13:05:53 #255
348178 NotTheSame
pi_106598244
Ik vind het maar een eng idee als onze Draak (3,5 week oud) al echt door zou slapen... Ze is 2 weken te vroeg geboren en is te klein dus ik vind het wel logisch dat ze nog minimaal 1x per nacht komt. Ze heeft immers haar voeding hard genoeg nodig.
De kleine van een vriendin van me (scheelt 3 dagen met onze Draak, maar was wel voldragen) slaapt (op bv) al een week van 23.00uur tot 7.00uur! Dat lijkt me niet echt gezond, maarja, ieder beebje is anders...
pi_106598787
Hier ook nog geen doorslaper hoor, met zijn 13.5 week.

Sinds 2 weken slaapt ie wel duidelijk langer tussen zijn voedingen 'snachts, voor de tussen de laatste avondvoeding en de eerste nachtvoeding zit nu wel 4-5 uur Daarna is het meestal weer wat korter, een uur of 3-4. We zetten nog steeds voor de zekerheid de wekker, omdat ik wil dat ie die nachtvoeding zeker nog krijgt i.v.m. groei.

Voor dit ritme kwam ie zeker 2 a 3 keer per nacht, en dat vonden we ook prima want 5 weken te vroeg en een kleintje.

Doorslapen lijkt echt een maatstaf. Ik hoor zo vaak, ahh wat een schatje! " SLAAPT IE AL DOOR???"
  maandag 9 januari 2012 @ 13:31:41 #257
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106599039
Liene is bijna 5 maanden en komt ook nog minimaal 2 keer snachts hoor. Naja ze doet het er prima op, das het belangrijkste.
pi_106599041
Ik krijg in het babytopic helemaal niet het idee dat doorslapen zo gewoon is. Sterker nog, ik denk altijd dat wij het met 1-3 keer per nacht eruit best luxe hebben.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:33:28 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106599093
Ik word daar af en toe gek van.....

- 'Slaapt ze al door?'
- 'Geef je nog BV?'
- 'Is het nog niet op dan?'
- 'Wanneer ga je stoppen met bv?'

En dan vervolgens, nou ik ben/die van mij.....
pi_106599314
Slaapt hij al door?
"Geen idee, ik wel, hij doet aan zelfbediening 's nachts"
"als je er af en toe melk in stopt slaapt hij prima"
"hij slaapt zoals volkomen normaal is voor babies van zijn leeftijd"

Dat zijn van die stomme vragen die mensen volgens mij stellen omdat ze toch iets willen vragen.

Soort van "hoe gaat het", en dan alleen goed of prima als antwoord verwachten.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:45:55 #261
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106599507
Ik moest bij de apotheek van de week medicijnen ophalen (helaas niet voldoende informatie bekend icm bv :X) en daar vroegen ze; Wanneer ga je stoppen met de bv? Ik; Nou, niet. Zij; Oh, dan zet ik het er wel even in dat je nog steeds bv geeft zonder einddatum.
Ik dacht toch echt dat ik al een aantal keer had aangegeven dat ik bv geeft.... maar goed, ik had nu pas voor het eerst sinds Ylana medicijnen nodig....
Ylana
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 13:46:20 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106599518
ik zat Geert vanmorgen even te voeden op de psz, want ik mocht bij het feestje van Jan aanwezig zijn, komt er een andere moeder binnen: heerlijk he borstvoeding? Zij geeft haar dochter van bijna twee ook nog steeds BV :D Ze zei wwel dat ze soms raar aangekeken wordt, waarop ik zei dat ik het ook hoopte te kunnen volhouden :D

maandag 9 januari 2012 @ 13:55:43 #263
259886 pessie
pi_106599781
Ik vraag altijd hoe het gaat met slapen 's nachts. Geeft een opener antwoord en mensen worden er minder onzeker van heb ik het idee.
  maandag 9 januari 2012 @ 14:03:00 #264
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106600000
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:55 schreef pessie het volgende:
Ik vraag altijd hoe het gaat met slapen 's nachts. Geeft een opener antwoord en mensen worden er minder onzeker van heb ik het idee.
Ik ook idd.
Ylana
pi_106600612
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:46 schreef DJMO het volgende:
ik zat Geert vanmorgen even te voeden op de psz, want ik mocht bij het feestje van Jan aanwezig zijn, komt er een andere moeder binnen: heerlijk he borstvoeding? Zij geeft haar dochter van bijna twee ook nog steeds BV :D Ze zei wwel dat ze soms raar aangekeken wordt, waarop ik zei dat ik het ook hoopte te kunnen volhouden :D
Fijn!

Ik zeg maar tegen niemand meer dat ik nog bv geef, geen zin meer in commentaar. Moet ook zeggen dat er totaal niemand meer naar vraagt ook. Collega's niet, die zijn zo rond te twee jaar opgehouden met vragen, en m'n schoonmoeder heb ik er ook al maanden niet over gehoord. Terwijl die laatste nooit openlijk heeft uitgesproken dat ze het vreemd vindt.

Of ze denken dat ik gestopt ben, of ze vinden het onderwerp zelf te genant of zo. Ik denk vooral in het geval van m'n collega's het laatste.
  maandag 9 januari 2012 @ 14:56:19 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106601683
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:22 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Fijn!

Ik zeg maar tegen niemand meer dat ik nog bv geef, geen zin meer in commentaar. Moet ook zeggen dat er totaal niemand meer naar vraagt ook. Collega's niet, die zijn zo rond te twee jaar opgehouden met vragen, en m'n schoonmoeder heb ik er ook al maanden niet over gehoord. Terwijl die laatste nooit openlijk heeft uitgesproken dat ze het vreemd vindt.

Of ze denken dat ik gestopt ben, of ze vinden het onderwerp zelf te genant of zo. Ik denk vooral in het geval van m'n collega's het laatste.
Geef jij nou nog stééds bv? :o

lijkt me heerlijk. Harry is de laatste 2 weken weer helemaal in de ban van mijn borsten. Geen idee waarom maar bloot lopen is er niet meer bij want dan zit hij er aan. Hij wil er ook aan drinken, maar volgens mij kan hij dat niet meer. Hij doet ook eigenlijk niks behalve een keertje zachtjes zuigen en houdt dan meteen weer op. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet :? Verbieden of gewoon maar denken dat het een fase is...
pi_106601860
Waarom loop je bloot?
  maandag 9 januari 2012 @ 15:08:28 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106602044
haha dat vroeg ik me ook al af... ik ben alleen bloot samen met Evie als we samen in bad zitten.. ;) (en Evie heeft geen enkele interesse meer inmiddels)...

@Ssserpente; heerlijk toch dat Lente nog bij je drinkt? gewoon van genieten hoor...
  maandag 9 januari 2012 @ 15:21:00 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106602472
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:02 schreef Ticootje het volgende:
Waarom loop je bloot?
Ik slaap bloot en ik kleed me 's morgens aan op de badkamer, samen met kindlief.
pi_106603010
Ik wil ook weer bloot slapen ;( In ieder geval zonder m'n voedings-bh. Maar dat gaat niet, want lektetten 's nachts...
Ik geniet nu gewoon van de momenten dat ik dat ding even niet aan heb :')

Nu ik weer werk en m'n hummeltje naar het kdv of opa en oma gaat geniet ik nog meer van het borstvoeding geven. Heerlijk die momentjes samen!
Tralalalaaa
pi_106603111
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:33 schreef Juud79 het volgende:
Ik word daar af en toe gek van.....

- 'Slaapt ze al door?'
door die vraag ben ik ook onzeker geworden, het lijkt wel alsof dat zo snel mogelijk moet, kreeg ook de indruk dat het bij kv sneller gaat als bij bv, op het consultatiebureau zeiden ze op gegeven moment dat het ook een gewoonte kan zijn,
voor mij voelde het niet goed om mijn kind 's nachts te laten huilen en bovendien op gegeven moment dronk die over dag heel slordig, omdat er veel andere dingen interessanter zijn, daarom ben ik opgestaan en heb altijd gevoed, tot ik er ook een beetje genoeg van kreeg, omdat ik zelfs soms dan niet meer kon inslapen, wij hebben dan afgesproken te kijken wat die doet, als ik niet voedt, het was een paar nachtjes huilen, als het te lang duurt of te hard gaat, krijgt die de tiet en anders niet.
Op dit moment gaat het goed, maar dat kan zich zo weer veranderen.

quote:
- 'Geef je nog BV?'
- 'Is het nog niet op dan?'
zelfs familie en oude buren vroegen dat, volgens mij komt het, omdat er meer mensen zijn die op gegeven moment snel op kv overschakelen, eigenlijk is het best wel vreemd dat er zo weinig algemeen bekend is over bv en het is ook raar dat het een beetje op intuïtie gaat en je niet zoals bij kv kunt zeggen, die heeft vandaag zoveel milliliter gedronken....en als ze niet genoeg aankomen ligt het ook altijd eerst aan bv en moet je je gaan verdedigen...

quote:
- 'Wanneer ga je stoppen met bv?'

En dan vervolgens, nou ik ben/die van mij.....
ik heb laatst gezegd ik ga door tot die 18 is of zolang die wil *O*
ik had mij geen beeld gemaakt, hoe en wat, en weet het nu ook nog niet precies, wij zien wel
ik ben wel heel dankbaar dat ik het mocht doen, ja niet altijd natuurlijk, want het kan ook een last zijn alleen verantwoordelijk te zijn voor de voedingen, als een koe te zitten tijdens het kolven of in je tiet gebeten te worden, maar het weegt niet op tegen die momenten als die zich enthousiast op je tiet stort, zich dicht tegen je aan drukt of zich helemaal voldaan wegdraait.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 09-01-2012 15:47:09 ]
pi_106603235
Ik slaap in anticonceptiepyjama's <3
pi_106603276
Nouja in de winter moet ik ook altijd wel met een pyjama slapen hoor, maar die verdomde bh, zo jammer! Maarja liever dat dan dat ik weer eens in mn eigen melk lig te draaien :')
Tralalalaaa
pi_106603940
Wat voor beha's hebben jullie? Heb 2 (100% synthetische) voedingsbeha's, maar als ik die te lang aan heb gaan mijn tepels irriteren/jeuken. Zelfde met die zoogcompressen..
Gelukkig zijn ze redelijk zindelijk. ;)
pi_106604706
Ik slaap ook in pyjama's :Y Echt nooit bloot :N Dat geplak :X

Ik heb pyjama's met knoopjes bovenin zodat ik de borsten zo bloot heb. En ik heb al vrij zindelijke borsten. Ik lek wel eens, maar heb snachts nooit meer een bh aan.

Jelte slaapt wel door. Een heel verschil met Rienk die elke nacht minstens 3 keer kwam. Wij gaan rond 23:00 (of later naar boven) Jelte drinkt zichzelf aan de borst in bed in slaap en als hij slaapt leg ik hem in zn eigen kamer. Hij slaapt dan door tot 7:30+ Heel soms komt hij dan nog wel eens, maar dan leg ik gewoon aan. Laten huilen zodat hij door gaat slapen doe ik niet aan :N

(soms huilt/krijst hij wel even hoor, maar dan zijn we/ben ik met Rienk bezig,
. Hoe klein hij ook is, hij moet even wachten. Rienk moet ook gewoon wachten als ik met Jelte bezig ben, maar als ik het gewoon aan tijd heb leg ik ook gewoon aan. )

Jelte spuugt trouwens. niet met bogen, maar het loopt er wel uit. Ook herkauwt hij de melk.. Ik denk dat ik jbpm ga kopen, eens kijken of dat wat helpt
pi_106604907
Nou ik vind sommige kinderen die slapen van 23-4 al heel wat! zou soms ook wel willen dat ik zo lang mocht slapen maar mijn moppie heeft mij gewoon vaker nodig O+
ik merk alleen dat ik echt niet scherp meer ben door het weinig slapen...gisteren gereden met de licht aan IN de auto en niet eens gemerkt tot ik thuis kwam en mijn man zei waarom stond het licht binnen aan

de voeding bh van de hema is heerlijk! :Y
pi_106605044
Zana, eigenlijk is het juist niet raar dat je niet zoals met kv met milliliters bezig bent. Je weegt zelf toch ook niet af wat je eet?
Het ene moment/ de ene dag heb je meer honger dan de andere. Een baby ook.
pi_106605074
Bitterendje, pas je wel op dan?

Hier ook een hema voedings bh en 3 van Noppies. Slaap ook met bh, anders alles nat :X
pi_106606438

:o :@
pi_106606730
Wauw Sanne, wat een mooie curve! Gelukkig nog iemand met zo'n lekkere bolle dame ;-)
  maandag 9 januari 2012 @ 17:25:16 #281
348178 NotTheSame
pi_106607125
Sannne, dat ziet er goed uit!

Hier de voedingsbeha's van Hunkemoller, maar die worden niet meer verkocht sinds kort.
Ik heb er ook een van Anita, die is ook synthetisch dus die draag ik 's nachts niet. Ook ik slaap met beha + zoogcompressen en pyama en ik word nog regelmatig drijfnat wakker, maar dat zal wel komen omdat ik de nachtvoeding in de fles geef en mijn borsten een uurtje of 9 'ongebruikt' blijven.
pi_106607176
Waauw Sanne! :o ^O^

Jelte slaapt niet al om 23:00 hoor, dat is pas rond 00:00 of later ;)
pi_106607184
Sanne :o *O*
  maandag 9 januari 2012 @ 19:09:28 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106610868
Sannne, wat een lekker speklapje! O+
pi_106612308
Wij zijn gezegend met een baby van 3 en een halve maand die de meeste nachten maar één nachtvoeding 'vraagt' (wakker worden en ontevreden geluiden maken) en de rest van de nacht goed slaapt. Lange tijd zat er een ritme in met een voeding rond 4 uur 's nachts maar de laatste tijd kan het echt elke tijd zijn :P Hij drinkt wel altijd goed, in 20 minuten beide borsten leeg. Blijkbaar heeft hij dus honger en is niet om een andere reden wakker.

Ik las hier vanmiddag de suggestie om eerst de speen te proberen (of troosten, of water) en als dat niet lukt alsnog voeden maar is dat niet veel meer gedoe dan gewoon meteen voeden?

En over die definitie van doorslapen: van max. 23 tot min. 6 uur vind ik zelf doorslapen maar ik hoorde dit weekend een moeder zeggen: "bij zes weken sliep ze door van acht uur 's avonds tot zeven uur 's morgens". :o Ik vond dat bijna eng en vertelde maar niet dat ik laatst om half één mijn bed uit ben gegaan om J. een droomvoeding te geven omdat hij al vanaf 19 uur heel vast sliep en ik bang was dat hij door zijn honger heen zou slapen.

(als je zijn spekbeentjes zou zien, zou je me voor gek verklaren :X )
pi_106612324
Sannne herkenbare curve :D O+ heerlijk! :Y
pi_106612632
Tnx meiden! De kinderarts was ook heel trots op Elise! We mogen niet meer terugkomen maar wel doorgaan met de reflux medicijnen, iig de komende 3 mnd en daarna misschien afbouwen.
Ik vroeg 'is ze niet te dik'? Welneeeeeeeeee geniet er nou maar lekker van, en lekker veel voeden, is alleen maar goed voor haar!

Zo fijn, zo'n pro-bv kinderarts!
(en ook fijn dat jullie de curve herkennen en mooi vinden..!)

Sverbern, ik zou in jouw geval ook lekker voeden hoor. Zolang jullie het allebei prima vinden is het toch goed?
pi_106612808
Mijn lk vertelde eens (ik hoop dat ik het goed uitleg :D het is alweer even geleden) dat door bv bestaande vetcellen vullen, dit gaat er allemaal ook met gemak weer af... kindjes die zo 'dik' worden door KV en/of door vast eten maken nieuwe vetcellen aan en die zijn veel lastiger om weer kwijt te raken en dat er méér vetcellen worden aangemaakt is niet goed. BV vet voelt ook anders dan ander soorten vet.
pi_106612891
Helemaal duidelijk, ik duik mijn bv-lesboek eens in (ooit willen starten met opleiding lactatiekunde..)
pi_106613220
quote:
0s.gif [b]Op maandag 9 januari 2012 19:43
Sverbern, ik zou in jouw geval ook lekker voeden hoor. Zolang jullie het allebei prima vinden is het toch goed?
O ja, absoluut, ik overweeg helemaal niet om er iets aan te proberen te doen (vind één nachtvoeding juist een luxe :P). En mijn man is er nog stelliger in, die vindt om 23 uur uit bed halen voor een droomvoeding niet goed omdat we zo veel mogelijk J's ritme moeten volgen. En dus meldt J. zich soms als we nét een uurtje slapen. }:|

O en trouwens, hebben jullie ook al eens rare blikken gekregen als je zegt dat je zo geniet van de nachtvoedingen? Zo'n smullende half slapende baby naast je in bed is toch ontzettend gezellig? *;
  maandag 9 januari 2012 @ 19:53:17 #291
259886 pessie
pi_106613222
Sanne inderdaad een toffe curve!
pi_106613432
Zolang ze weer gaan slapen wel Sverbern :p Heerlijk dat lijfje tegen me aan.. Handje op mijn borst, oogjes dicht, tevreden brommetjes..
Maar zodra ze wil gaan spelen snachts geniet ik niet meer hoor, dan ben ik chago haha!
pi_106613458
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:53 schreef sverbern het volgende:

O en trouwens, hebben jullie ook al eens rare blikken gekregen als je zegt dat je zo geniet van de nachtvoedingen? Zo'n smullende half slapende baby naast je in bed is toch ontzettend gezellig? *;
Ja en nee :D ik heb een aantal collega's met kindjes rond dezelfde leeftijd als mijn dame, en die allemaal óf gelijk met KV zijn begonnen of snel over zijn gestapt.. en als die dan vroegen: en slaapt jouw meisje al door? En ik dan zei: nee, en ik hoop dat ze dat ook nog niet gaat doen voorlopig want ik vind het zo knus, 's nachts in alle stilte samen met mijn meisje even wakker om te voeden O+

En meestal kreeg ik dan een reactie als: oooh ja O+ dat klinkt ook wel heel erg knus en je hebt eigk ook gelijk (en vaak bleek dat hun kindje ook niet doorsliep hoor :D dus de vraag was ook niet verkeerd bedoeld ;))
pi_106613876
Ik zit maar te denken wie jij toch bent Gerberaatje :P
pi_106614241
*)

Ooooh ik kan toch zo niet wachten op weer zo'n mini aan de borst straks O+ het duurt nog zolaaahaaaaaaang! :P
pi_106615538
@Sanne: *O* (sorry net even je curve gemist maar wat indrukwekkend!)

En ik schreef net iets over spekbeentjes. Fotobewijs:

SPOILER
En dat voor een mannetje van 16 weken dat bij de geboorte 2675 gram woog w/

(die foto is trouwens vanmorgen vroeg gemaakt, op de eerste dag dat we hem voor acht uur naar het KDV gingen brengen en hij duidelijk nog niet gewend was aan het vroege opstaan :z )
  maandag 9 januari 2012 @ 20:50:29 #297
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106616538
Wow, Sverbern, wat een heerlijk manneke... O+
  maandag 9 januari 2012 @ 20:50:35 #298
259886 pessie
pi_106616545
Wow Sverbern!!! Dat hebben wij je niet nagedaan! Na 3 maanden woog Nathan volgens mij net 5 kilo, die had echt niet zulke spekkies. O+
pi_106617439
Heerlijk die beentjes! Die heeft mijn dame ook haha. Zal ook eens een foto maken, goed idee! Knijp en hap jij dr ook altijd in? Hihi zo fijn!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 21:08:41 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106617705
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:56 schreef Sannne het volgende:
Zolang ze weer gaan slapen wel Sverbern :p Heerlijk dat lijfje tegen me aan.. Handje op mijn borst, oogjes dicht, tevreden brommetjes..
Maar zodra ze wil gaan spelen snachts geniet ik niet meer hoor, dan ben ik chago haha!
Zoals Geert vanmorgen .. heel blij recht overeind met allebei z'n handjes in m'n gezicht te petsen .. Mama! ik ben wakker, ik ben vrolijk! ik wil niet drinken, ik wil spelen >:) en echt zo'n chucky grijns : do you wanna play? >:)

pi_106618462
Mooie stats sanne!

Hier ook de vraag gehad op mn werk hoe lang ik nog doorga. Mijn antwoord is: zolang het goed gaat en het voor mij leuk blijft. Er wordt vreemd opgekeken naar mensen die een jaar bv geven in mijn omgeving, ik kijk gewoon hoe het loopt, wil er geen termijn aanhangen nu.

Hoewel ik vandaag en gisteren wel eens denk: auw auw.. Hij is volgens mij aan het regelen en drinkt nu 2 borsten per keer ipv 1 en ook iedere 2 uur zo ongeveer ipv iedere 3. Mijn tepels voelen gekneusd aan inmiddels :') morgen maar extra vaak kolven op mn werk.
Zijn ontlasting is nu wel geler ipv mosterdkleur.. komt dat misschien omdat hij zich aan het overeten is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')