abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2011 @ 21:22:21 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106181922
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
  donderdag 29 december 2011 @ 21:40:18 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106182858
Tico, is Leyla een nachtje uit logeren geweest?

Brengt me bij een vraag. Nu wacht ik 's avonds altijd met weggaan totdat Nathan in bed ligt, kan ik ook een voeding overslaan dat hij dan melk oid krijgt en heeft dat gevolgen voor de hoeveelheid voeding die ik de dag erna 's avonds heb? Ik heb wel eens gelezen dat zwitserse moeders voeden wanneer het hun uit komt, de ene dag 's ochtends, de volgende dag 's avonds en dan weer 's ochtends, maar vanaf welke leeftijd is dat?
  donderdag 29 december 2011 @ 21:47:41 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_106183200
Huh, hoezo zwitserse moeders? :D Na een jaar kon ik vanalles met de voedingen qua schema en heb dat toen tot 27 maanden volgehouden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_106183662
Nathan is al 17 maanden, dus je productie is nu echt wel zo stabiel dat een keertje overslaan moet lukken hoor.

Pepijn dronk toen der tijd nog een keer of 3 per dag, maar ik kon een week weg met maar 1x per dag of om de dag kolven. En dan daarna gewoon weer verder zoals voor die week.
pi_106183784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:47 schreef PM-girl het volgende:
Huh, hoezo zwitserse moeders? :D Na een jaar kon ik vanalles met de voedingen qua schema en heb dat toen tot 27 maanden volgehouden.
haha idd :D

t' is wel Alpenmilch natuurlijk he c_/
:)
pi_106184431
Haha dat doe ik ook hoor, de ene keer wel 's middags en de andere keer niet, 's avonds overslaan als het zo uitkomt, of juist 's ochtends... En ik ben uitermate Hollandsch.
pi_106184436
Pessie, ik zou ook zeggen dat 1 voeding overslaan niet zoveel effect meer heeft. Of Nathan ook gaat slapen zonder borst is een andere :P Dat gaat hier niet lukken helaas, maar dat heb ik natuurlijk zelf in de hand gewerkt. ;)

Tico, fijn dat alles best goed gegaan is, scheelt ongetwijfeld een hoop stress! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 29 december 2011 @ 22:28:10 #8
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106185030
@Pessie

Ik ben vorige week voor het eerst een avondje weg geweest zonder mijn mupke. Ze heeft toen gedronken om 17.00 (zo uit het hoofd) en toen pas weer om 0.20 uur....geen centje pijn gehad, zelfs geen lekkage.
Wel volle borsten hoor rond middernacht, dus Lientje had heel veel te drinken. :D

Ze wou/wil overigens geen moedermelk meer uit de fles, vorige week ineens gaan weigeren toen we weer gingen oefenen. Water drinkt ze wel, maar mijn melk wil ze alleen uit de borst, niet uit een fles/bekertje of what ever. Zijn er meer hier die zo'n eigenwijsje hebben?

Ze hadden het om 19.00 uur wel geprobeerd, maar ging niet. 's Avonds laat heeft ze toen maar een bordje pap gehad, dat vind ze heerlijk en gaat er altijd in. Half melk/half water en half rijstebloem/half granenpap.
pi_106185446
quote:
donderdag 29 december 2011 @ 19:51 • 294
Vanyel
Filmpjes kijken helpt niet? Of juist niet met hem of kolven bezig zijn maar relaxt tv kijken?
Ik Fok!, internet, kijk tv, vergeet zelfs dat ik aan het kolven ben bij wijze van ;)
Maar de tsr is er niet, die is er wel spontaan als ik nies, hoest, wandel, buk, gewoon op de bank zit.. Maargoed.. We zien wel waar het ship gaat stranden :)
pi_106187125
Ik heb op mijn linkertepel aan de linkerzijde een zwarte/donkere plek. De tepel doet ook zeer. Net met drinken heb ik hem op het laatst losgekoppeld, kon het niet meer aan :@ iemand een idee wat het is?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 23:16:19 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106187398
een kloofje ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106187509
klinkt heel apart vlindur :o is t geen zuigblaar ofzo? dat ie net een tikje scheef aangelegd lag?

ik heb mn curve's even bijgewerkt :{ ben benieuwd naar de cb-meting over een week. Hoop dat ik daar vrolijker van word.

en de groeigidscurve omdat die meest overeenkomt met de curve van t ziekenhuis

pi_106187568
Geen idee hoe dat er uit ziet. Ik zie geen snee/gat achtig iets :N
De gewone normale lijntjes wel. Maar die liggen ook niet dieper ofzo?

Ik (her)ken het alweer niet :')
pi_106187679
Oh Jezus Mignonne.. Dat ziet er niet goed uit zeg -O-
Ik ga voor je duimen dat het er bij het CB weer een heel stuk beter uitziet. En ook blijft dan!

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 29-12-2011 23:24:51 (Oeps! ) ]
pi_106187685
Als ik moet gokken aan de hand van je beschrijving ga ik met Mignonne mee voor de zuigblaar of blauwe plek. Komende tijd secuur aanleggen.
pi_106187715
Zit het op je tepel of tepelhof?
pi_106187818
Tepel. Tegen de top aan zeg maar..

Hij drinkt ook zo rommelig. Ik zal er op letten. Bedankt!
pi_106187939
Oh. Dan gok ik toch op een kloof :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 23:31:32 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106188013
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:29 schreef WupWup het volgende:
Oh. Dan gok ik toch op een kloof :')
smeren met lanoline !

mignonne -O- ik kan me goed voorstellen dat je je hier de blaren van schrikt ... sterkte en hopelijk laat het cb iets anders zien dat dit :* :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106188096
Mignonne :* ik hoop dat het een pietsie meevalt bij het cb.
pi_106188122
Och Mignonne -O- Ik hoop heel erg dat het volgende week op het cb er toch beter uit ziet. Wat is het toch tobben met je meisje(s) :* :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106188129
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:10 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb op mijn linkertepel aan de linkerzijde een zwarte/donkere plek. De tepel doet ook zeer. Net met drinken heb ik hem op het laatst losgekoppeld, kon het niet meer aan :@ iemand een idee wat het is?
Ik weet niet wat het is, maar heb het wel gehad. Het is vanzelf overgegaan. :)
pi_106188218
He Mignonne, wat een nare curves. :o
Daar zou ik ook behoorlijk mee in mijn maag zitten.
Aan de andere kant vond ik Elin er wel rank/fijntjes maar niet slap of ziekig uitzien vandaag.
Alleen geen hollands glorie inderdaad.
Lastig zeg om te weten hoe je dit moet interpreteren.
Zijn dit veel verschillende weegschalen trouwens? Of heb je steeds op dezelfde gewogen?
Bah. Hopelijk is het bij je cb bezoek beter. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106188255
cantare :D

ik dacht dat het op je tepelhof zat vlindur, als t idd op de tepel zelf zit dan zeg ik ook kloof. Helaas geen tips voor je, behalve letten op aanleggen en smeren met lanoline.

En thnx all :*
het is zo dubbel, als je haar ziet valt het allemaal zat mee, zo klein of iel is ze helemaal niet en als er geen verkeerde dingen zijn gegeten ofzo dan is het een heel vrolijk ding O+ maar toch is het wel iets waar ik wat mee moet voor mn gevoel. (en omdat de kinderarts het zegt :+ )
ze begon zo hoog en inmiddels dondert ze er bijkans vanaf.
pi_106188314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:36 schreef oeke het volgende:
He Mignonne, wat een nare curves. :o
Daar zou ik ook behoorlijk mee in mijn maag zitten.
Aan de andere kant vond ik Elin er wel rank/fijntjes maar niet slap of ziekig uitzien vandaag.
Alleen geen hollands glorie inderdaad.
Lastig zeg om te weten hoe je dit moet interpreteren.
Zijn dit veel verschillende weegschalen trouwens? Of heb je steeds op dezelfde gewogen?
Bah. Hopelijk is het bij je cb bezoek beter. :*
lief :* ik snap wat je bedoelt, ik schrijf bijna hetzelfde haha. Ze is niet zo'n bollo als haar zus was (hoewel die ook altijd rond de gemiddelde-lijn zat dus dat viel mee op zich), maar ze is gewoon levendig en ontwikkelt zich prima, daar ligt het niet aan.
pi_106188407
Ja, dat snap ik heel goed. Daarom is het ook verwarrend denk ik, omdat ze niet oogt als 'ondervoed'. Maar wel gewoon enorm daalt in haar ingezette lijn. Daarom lijkt het me juist zo moeilijk te interpreteren.
Ik denk dat je in zo'n geval goed moet luisteren naar jouw moedergevoel. Of jullie oudergevoel.

Wat zouden de opties zijn?
pi_106188724
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:41 schreef oeke het volgende:
Ja, dat snap ik heel goed. Daarom is het ook verwarrend denk ik, omdat ze niet oogt als 'ondervoed'. Maar wel gewoon enorm daalt in haar ingezette lijn. Daarom lijkt het me juist zo moeilijk te interpreteren.
Ik denk dat je in zo'n geval goed moet luisteren naar jouw moedergevoel. Of jullie oudergevoel.

Wat zouden de opties zijn?
ja, nouja haar gewicht ligt nog steeds hoger dan haar lengte, dus in dat opzicht oogt ze alsof ze nog reserves heeft. Als ik haar zo bekijk vind ik haar niets verandert maar als ik foto's terugkijk dan denk ik zelf weleens van woh :o das best een verschil!

Ik heb geen idee wat de opties zijn, we gaan eens goed met de kinderarts overleggen, ze is al op van alles getest. Wat mij betreft gaan we door met borstvoeding, juist omdat ik dat er min of meer onbeperkt in kan proppen naast het eten in tegenstelling tot kunstvoeding, de kinderarts is in principe borstvoedingsvriendelijk dus dat is fijn.

oh en over die weegschalen, het zijn de weegschaal hier thuis en de weegschaal op het cb. Tot nu toe ontlopen die elkaar nauwelijks. In het ziekenhuis is ze in het begin 1 keer gewogen en daarna hebben ze steeds de metingen van het cb overgenomen, omdat 1 weegschaal gewoon het duidelijkste beeld geeft. We moeten stomtoevallig ook steeds vlak voor we naar het ziekenhuis gaan naar het cb dus dat komt mooi uit :D
pi_106189487
Omdat ze zo actief en vrolijk was vandaag, zou ik zelf bijvoorbeeld niet gauw denken aan bijvoeden met calorierijke drankjes. Vandaar dat ik vroeg wat de opties waren.
pi_106189644
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:05 schreef oeke het volgende:
Omdat ze zo actief en vrolijk was vandaag, zou ik zelf bijvoorbeeld niet gauw denken aan bijvoeden met calorierijke drankjes. Vandaar dat ik vroeg wat de opties waren.
oh nee maar daar wil ik zelf ook liever niet aan. Zolang ze energiek is en zich goed ontwikkelt zie ik geen reden om op die manier in te grijpen. Tenzij ze echt te weinig groeihormonen gaat produceren als gevolg van malabsorptie toestanden en weet ik veel. Maar ook dan is nog maar de vraag of je dat zou oplossen met calorierijke drankjes. Maar goed, dat is wel iets wat toekomstmuziek is.

Voorlopig zijn die drankjes wat mij betreft niet aan de orde.
Ik denk meer in de hoek van verder onderzoek op gebied van haar allergieen of een consult bij de kinderallergoloog.
pi_106189846
Oh, ik geloof ook dat er meer antwoorden te vinden zijn in die richting.
Zoals wat voor bouwstoffen ze misschien mist door haar allergieen. Of dat ze alles wel goed opneemt. Die drankjes zouden voor mij ook een laatste redmiddel zijn. Vooral omdat ik eraan zou twijfelen of het zou helpen of dat het alleen maar symptoombestrijding zou zijn.
Ik neem aan dat je vast snel een verwijzing voor zo'n consult kan krijgen bij de kinderarts met deze curves en dingen. :Y
  vrijdag 30 december 2011 @ 00:26:31 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106190274
ik herken zoveel mignonne.. slechte groei qua lengte en gewicht.. een keer ziek was ellende en ik moest heel lang fantomalt bijgeven..toch wat extra calorieen..
Heel stomme gedachte zijn haar amandelen l eens nagekeken?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106190443
nouja ze moeten dus idd met een goed verhaal komen wil ik die drankjes overwegen. Enkel en alleen om die groeilijn op te krikken vind ik op dit moment nog niet wenselijk.

Even omdat het kan, van mn bollo O+

naar mn mini :D

pi_106190560
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:26 schreef _evenstar_ het volgende:
ik herken zoveel mignonne.. slechte groei qua lengte en gewicht.. een keer ziek was ellende en ik moest heel lang fantomalt bijgeven..toch wat extra calorieen..
Heel stomme gedachte zijn haar amandelen l eens nagekeken?
ik wil niet dat jij het herkent ;) :*

nee amandelen zijn niet gecheckt, maar het ligt ook niet per se aan de intake. Ze eet wel gewoon, en best wel wat ook. Dus wat dat betreft heb ik niet het idee dat het ligt aan iets als keelpijn of oorpijn en daarom niet eten.
Ze heeft gelukkig nog wel wat reserve dus ze kan wel een klein stootje hebben nog. Maar het moet niet te gek worden.

Gelukkig kan ik nog onbeperkt aanleggen in zo'n geval als het nodig zou zijn, waar je bij flesvoeding toch op een bepaald punt tegen de max aan loopt, dus dat vind ik voor mezelf gewoon een prettig idee.
  vrijdag 30 december 2011 @ 00:45:19 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106190878
ja vooral BV blijven geven, maar wellicht als je de fantomalt eens door de maaltijd kan gooien toch extra calorieen.. mar ik snap je aversie er tegen wel hoor..

En waarom ik de amandelen noemde.. Arwen had een enorme pijngrens door al die verkeerde provocaties etc.. daarom ook al zo snel sterk en vrij vlot wandelen etc.. door reactie op voedsel verlaag je de weerstand .. kno arts zei dat ze aan de amandelen kon zien dat ze eel vaak ontstoken waren.. en nooit iets van gemerkt omdat ze door die pijngrens nooit huilde of pijn aangf :{ Toen de amandelen eruit waren maakte ze een enorme spurt! nu dipt haar groei weer.. maar ik heb het vermoeden aan de enorme hoeveelheden verkoudheden en het gesnurk weer terug dat de neusamandelen wel terug zijn..

Just a thought en wellicht kan de kinderarts eens kijken hoe dat eruit ziet?

(ik ben wat dat betreft wel blij dat Ollie een duidelijke reactie geeft naast vermeerdering van spugen.. krijsen/overstrekken enorm verkrampen )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106194367
Ik was hier ff niet geweest maar alsnog een -O- voor die curves.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106194375
Leyla kreeg ook die extra voeding puur voor meer calorieën. Zo bleef ze tenminste een lijntje volgen en was niet elk bezoek meer een lijntje naar beneden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_106194447
Ja als mijn kind verder nog iets zou hebben zou ze dat ook krijgen. Ik ben ook niet anti-fantomalt ofzo, maar ik wil eerst dat er verder gekeken wordt naar waarom die lijn afbuigt voordat ik zoiets bij ga geven zonder dat er verder gekeken wordt.

Leyla had toch ook te weinig energie om goed te drinken door dat gaatje in haar hartklepje ofzoiets?
pi_106194458
Mignonne wat ontzettend kl#te -O-
Ze ziet er inderdaad gewoon goed doorvoed uit, maar ze volgt haar lijntje niet... :{
Ik ben benieuwd naar de acties van de kinderarts.
:*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106194537
Mignonne, ik kan me voorstellen dat je schrikt van deze curves... Ik kan je niet adviseren maar wel veel succes wensen. Prachtige foto's trouwens, wat een mooi meisje!
pi_106196714
-O- Mignonne.. -O-
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_106197373
Boe Mignonne! Wat vervelend dat de curve echt helemaal dipt. Hopelijk kan de kinderarts iets doen met de allergieen, want dat zijn toch de enige aanwijzingen? zou toch fijnzijn als ze een keer iets wat op een lijntje lijkt kan oppakken.

(Zelfs op/net onder de curve van bv.com zien kindjes er niet ondervoed uit, hooguit wat tenger, fijntjes). Je hebt een mooi meisje!
pi_106197439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Och Mignonne -O- Ik hoop heel erg dat het volgende week op het cb er toch beter uit ziet. Wat is het toch tobben met je meisje(s) :* :*
+1 :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 30 december 2011 @ 11:21:25 #43
259886 pessie
pi_106197493
Mignonne wat een mooi meisje heb je! Ontzettend rot van die curves :*
pi_106198933
Mignonne, naar dat die curves zo lopen. Hoop ook dat het volgende week bij het cb beter gaat!

Bij clusteren, gisteren van 8-11 honger hier..
wanneer geef je dan welke borst? Beetje om-en-om. Of juist langer dezelfde borst, of de volste?
Was er wel blij mee, want ze stonden beide op knappen ;)
pi_106199050
Ik geef altijd 1 borst tot ik merk dat ze daaraan begint te spelen, en dan de volgende en zo 10 keer door :D (zodat ze meer van die vette achtermelk krijgt, dan slaapt ze toch beter/eerder dan wanneer ze steeds wat slokken voormelk krijg, ik had heel veel voormelk altijd!)
Clusteren is hier eindelijk over! Slapen doet ze nu :D

Mignonne, wat rot! De tijd dat ik hier nog veel schreef was ze nog zo lekker bol, maar ze is nu wel heel mini!
pi_106199326
ik geef bij clusteren 1 borst tot dat ie soepel en leeg voelt dan de andere
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106200542
En in het echt is ze nóg veel leuker O+
Ik snap je gevoel wel. Eerst een diagnose, dan een behandeling. Symptoombestrijding is de oplossing niet.
pi_106204621
Tnx voor het antwoord. We zitten nu op een regeldag geloof ik. Dubbel aantal voedingen sinds 9 uur.
Wel gek. Een baby ben ik wel gewend, maar qua bv voel ik me echt zo'n newbie :@
pi_106205205
Och mignonne, wat is ze toch een prachtig meisje. Hoe ze op de één na laatste foto zit is te schattig. O+

Ze lijkt het tegenovergestelde te hebben van Ivan. Die groeit en groeit maar zelfs als hij amper iets eet. Zijn manier van groeien lijkt genetisch bepaald, of zo. En Lena groeit weer heel anders. Maar ik zou in jouw geval ook willen onderzoeken of er iets is waardoor ze niet genoeg aankomt gezien hetgeen ze eet. Dat is zo maf, dat ze niet goed groeit ondanks wat er allemaal ingaat! Het geeft je zo weinig praktische handvatten. Pff, wat is het toch rot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106205304
Ik denk dat de borstvoeding hier op z'n einde loopt. Lena heeft geen geduld om te wachten op mijn toeschietreflex en ze drinkt wel heel graag (water) uit een beker. Ik vind het wel best. Ik sluit niet uit dat het een fase is en ze binnenkort het drinken weer oppakt, en dat is ook prima. Ik bied haar nu 3x per dag de borst aan en meer wil ik het niet 'forceren'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106206208
och Mignonne wat ontzettend balen van die curves; kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt en je het heel graag anders zou zien. Maar jullie doen zo goed je best :* En wat is ze mooi! die laatste foto; dat beentje :+ O+

Clau :*

Hier gaat het ok; Liene gebruikt inmiddels nexium en nutriton, en kan ineens iets langer wachten met drinken.. de laatste dagen zaten we op 7 voedingen ipv 10-14.. dus dat is wel echt super, en met het mindere drinken blijft ze wel prima groeien, vorige week do 6450, gister 6580, dus 130 gram in een week.. :Y Nu nog zoeken naar een ritme..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106210214
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
En in het echt is ze nóg veel leuker O+
Ik snap je gevoel wel. Eerst een diagnose, dan een behandeling. Symptoombestrijding is de oplossing niet.
O+

thnx all :* we horen het wel.
Ik maak me niet enorm ongerust, maar we hebben hier wel ontzettend veel vragen en vraagtekens.

Momenteel zit het onderwerp van gesprek hier hard "zingend" en brabbelend op de achtergrond :D
pi_106210332
Wat fijn dat het zo goed gaat BJ, wat een wereld van verschil met eerst!!

Claudia, die fase is heel normaal rond 9 maanden en 1 jaar. Niels heeft rond zijn 1e verjaardag ook een fase van echt borstweigeren gehad. Het is op deze leeftijden heel makkelijk om te stoppen, ze vinden het dan nog niet erg ;) Maar als je toch door wilt blijven gaan met voeden, kun je het gewoon geduldig aan blijven bieden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:10 schreef mignonne het volgende:
Momenteel zit het onderwerp van gesprek hier hard "zingend" en brabbelend op de achtergrond :D
O+!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106210533
Lente O+ Grappig, Niels zegt ook "bijna op" als iets al op is :D
Is het je eigenlijk nog gelukt om dat productie op te krikken door meer aan te leggen?
pi_106212632
Twinks, hoe gaat het bij jullie?
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:58:45 #56
259886 pessie
pi_106219374
Claudia :* hoe sta je er verder zelf in?

Met kerst hebben we foto's gemaakt van het voeden, laatste keer was zn verjaardag. Normaal gesproken voed ik alleen in zn kamer of ;s ochtends vroeg half slapend dus dan komt et er niet van maar ik was ziek dus heb ik beneden gevoed en manlief wilde wel even foto's maken O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106219543
ohhh wat heerlijk pessie O+ O+
  zondag 1 januari 2012 @ 12:15:07 #58
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106273372
Ik ga nu gewoon een hele domme vraag stellen die waarschijnlijk al 1.000.000 keer voorbij is gekomen, maar ik doe het toch :@ .
Momenteel heb ik een huurkolf (Medela Symphony), om te proberen of dat zou werken voor ons, omdat Draakje in de nacht niet genoeg kracht had om te drinken.
Maar ik ben er nu wel achter dat een kolf niet alleen dáárvoor handig is, maar ook voor dagjes weg etc...
Nou ben ik me een beetje aan het inlezen om zelf een kolf te kopen, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer :@ .
Ik wil de kolf dus straks op het werk gebruiken (ik werk 1 à 2 dagen per week), voor dagjes weg en voor nachtvoedingen te kolven.
Ik wil graag een electrische kolf, die niet al te veel herrie maakt. Het hoeft geen dubbele kolf te zijn.
Zelf kom ik dan op een Medela Swing uit, maar wat zouden jullie adviseren?
pi_106273417
Ik heb een hele fijne kolf nts:

http://www.prettymum.nl/b(...)he+borstkolf+reisset

lekker makkelijk in te stellen (sneller voor de tsr en langzamer erna) makkelijk schoon te maken en kan gebruikt worden met de via systeem:
http://www.prettymum.nl/b(...)t+via+voorraadbekers

^O^
komt met een koeltas en koel elementen en reserve onderdelen, flessen enzovoort!
pi_106273468
Ik heb medela swing. Bevalt prima.
pi_106273560
Gisteren bij de buurvrouw op kraambezoek geweest, haar dochter is nu 10 dagen oud maar komt maar niet aan...is al 7% afgevallen! de buuf besloot om om de 3 uur borstvoeding te geven ipv op verzoek..omdat anders veel te vermoeiend voor haarzelf en dan doet ze niet anders }:| tja dat is ook zo in het begin maar je moet doorzetten...ze klaagde dus dat ze denkt dat ze niet genoeg melk maakt en zegt over te stappen op flesvoeding.
Ik heb haar uitgelegd dat borstvoeding tijd nodig heeft en werkt op principe van vraag en aanbod dus des te meer je aanlegt des te meer melk wordt gemaakt...maar daar had ze geen trek in -O-

wou het gewoon kwijt dat ik wel erg blij ben dat ik heb doorgezet O+ ik vind een baby aan de borst echt fantastisch en geniet er erg van ^O^
pi_106274464
Nts, medela, avent en ameda ontlopen elkaar niet erg qua kwaliteit. Alle drie zijn ze een prima keuze. Ik was zelf overigens wel erg blij met een dubbelzijdige, want dat scheelt je gewoon twee keer zoveel tijd. Daarbij is de opbrengst iets hoger, omdat je eerste tsr het sterkst is (en je daar dan dubbel gebruik van maakt).

Bitterend jammer he, zo'n verhaal. Het klinkt alsof ze haar keuze allang heeft gemaakt, maar nog op een 'goede' reden wacht. Ik hoop dat ze snel overstapt en niet haar baby eerst honger laat lijden om haar punt te maken. Het is alleen nog afwachten of ze "niet genoeg melk" had of dat haar melk "geen voedingswaarde" had ;)
pi_106274546
Bitterend, dat is wel jammer. Hier zaten we op -11,5%, maar met wat bijvoeding en de vraag van Daan voldoen zitten we hier op de goede weg. Nu in 3 dagen zonder kraam alweer 110 gram erbij.. Nu 3770 vanaf 3930 via 3480..

Nu alleen nog kijken of ik de linkertepel minder gevoelig kan krijgen. Geloof dat er een klein kloofje opzit. Het steekt bij het aanleggen erg, tijdens het voeden blijft het pijnlijk, en achteraf ook nog erg gevoelig. Rugby houding gaat nog het beste, maar niet erg fijn zo..
Het is al wel iets beter na een nacht zonder bh, en gisteren bepanthen smeren.
Daan heeft een redelijk korte tongriem, maar rechts pakt hij wel goed, dus volgens de kraam en vk niet te kort om er gelijk iets aan aan te moeten doen.
pi_106274684
Ik weet nog de eerste 2 weken hoe moeilijk het was...had ook kloven en voedde met tepelhoedje om het uur en soms vaker! maar wou het niet opgeven! jammer dat sommige mensen zichzelf en hun eigen rust voor hun pasgeboren zetten -O- en zich vast houden aan een strakke schema omdat dat hebben ze van hun kraamzorg die 5 kinderen heeft opgevoed gehoord

DF wat goed dat hij zo goed aankomt! bepanthen smeren hielp bij mij goed maar tepelhoedje heeft alle verschil gemaakt...tepel kon toch goed helen en toch bleef ik voeden :*
pi_106274831
Onze kraam gaf ook elk keer een schema tot de volgende ochtend. En elke ochtend had Daan precies iets anders gedaan. Maar de kraam deed daar ook niet moeilijk over. Maar eigenlijk zinloos om überhaupt zo'n schema te geven.
Voedingen hier gelukkig alleen in de avond snel op elkaar. Voor de rest om de 3a4 uur. Dus wel tijd om links te helen tussendoor.
Waar vind ik een tepelhoedje? Misschien iets om te onthouden als het niet beter wordt de komende dag/dagen..
  zondag 1 januari 2012 @ 13:31:26 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106274912
BIj mij gaf ze ook een schema voor de nachten, maar dat was het minimum. Ik zette de wekker dus elke 3 uur. Als hij eerder kwam, was dat alleen maar goed...
pi_106275103
:Y
Hier zei onze kraamzorg dat er maximaal 3 uurtjes tussen de voedingen mochten zitten omdat ze moest aankomen...gelukkig geen wekker nodig gehad snachts want ze kwam om het uur :9
bij de buuf negeert ze dr dochter haar honger signalen(zoeken, sabbelen,huilen) omdat er 3 uur tussen moeten zitten :{w

DF: http://www.prettymum.nl/b(...)ontact+tepelhoedje+s
ik heb deze! je hebt ze daar ook in andere maten ( M,L) baby moet wat harder werken, het zuigen is anders maar het helpt je tepel goed te helen en maakt het minder gevoelig!
pi_106275384
Die max 3 uurtjes hebben we hier snel laten gaan. Als ik Daan dan wakker maak, drinkt hij amper, na 10 minuten niet meer wakker te krijgen, en erg onrustig (au, tepel). Met 4 uur pakt hij wel goed, en kan hij makkelijk 2x20 minuten of meer drinken. gelukkig lijkt mijn productie het nog wel te kunnen hebben.. De groei is ook goed, dus dan zo maar..
pi_106276286
Bitterend, ik vind het ook heel lastig om aan anderen aan te geven dat de eerste tijd borstvoeding bij mij ook aanpoten was. Zo jammer om te zien als anderen het bijltje er al heel snel bij neergooien doot een gebrek aan kennis. Je hebt je best gedaan, maar als iemand, zoals WupWup zegt, alleen nog wacht op een excuus om te stoppen, dan kan je daar niks aan doen. En schema's...zo stom dat daar met bv nog steeds mee gewerkt wordt.

Fijn deepfreeze dat het nu echt de goede kant op gaat. Als het zonder tepelhoedje kan, dan ook niet gaan gebruiken, alleen als het echt nodig is om kind aan de borst te krijgen. De kleine moet harder werken en het risico is dat daardoor je productie inzakt. Bij ons was het wel de oplossing, anders had ik Marit niet aan de borst gekregen, maar ik zou zelf niet zomaar met tepelhoedjes gaan "rommelen".
pi_106276402
Vind dat zooo jammer he.. Ik ben zelf kraamverzorgende en ik vertel altijd dat het op verzoek is met max. 3 uur er tussen. Zeker bij de nieuwste bijscholingen hebben we geleerd dat er die eerste week een megaproductie gemaakt moet worden om de borstvoeding een goede kans te geven!

DF welke maat denk je nodig te hebben qua tepelhoedje? Ik heb hier nog nieuwe liggen geloof ik.. Van Medela. Mag je zo hebben!
  zondag 1 januari 2012 @ 14:50:21 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106276539
DF, ik zou eerder je tepel laten helen met behulp van lanoline (purelan heet het. Tubetje, gele verpakking, te koop bij thuiszorgwinkels), of een drupje melk op je tepel laten drogen, dan te kiezen voor een tepelhoedje.
Tepelhoedjes heb je idd kans fat je productie alsnog instort, omdat Daan niet krachtig genoeg is om door het hoedje heen te zuigen.

Was bepanthen niet slecht voor op de tepel, omdat het de tepel zacht maakt? Zoiets staat me vaag bij.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 15:13:09 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106277006
Jammer zulke verhalen idd ...
terwijl het zo mooi is O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_106277384
Bepanthen was even voor het weekend, gisteren geen winkels in de buurt meer open die purelan verkochten.. Drupje melk doe ik inderdaad, en dan aan de lucht drogen. Voedingsbeha zoveel mogelijk uit (sythetisch geval)..

Over zijn kracht maak ik me weinig zorgen. Net een borst in 10 minuten van plof naar theezakje :P

Tepelhoedje vorige keer ook gehad. Meer om te onthouden, maar dan misschien eerst lk inschakelen, om te kijken of hij links wel goed hapt, en de tongriem echt geen probleem is..
Sanne, tnx voor het aanbod, maar zolang het zonder kan, dan liever dat ;)
pi_106277771
Kursor :Y

DJMO O+
ik heb er ook 1:
SPOILER
  zondag 1 januari 2012 @ 19:09:10 #75
259886 pessie
pi_106283323
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 13:40 schreef bitterend het volgende:
:Y
Hier zei onze kraamzorg dat er maximaal 3 uurtjes tussen de voedingen mochten zitten omdat ze moest aankomen...gelukkig geen wekker nodig gehad snachts want ze kwam om het uur :9
bij de buuf negeert ze dr dochter haar honger signalen(zoeken, sabbelen,huilen) omdat er 3 uur tussen moeten zitten :{w

DF: http://www.prettymum.nl/b(...)ontact+tepelhoedje+s
ik heb deze! je hebt ze daar ook in andere maten ( M,L) baby moet wat harder werken, het zuigen is anders maar het helpt je tepel goed te helen en maakt het minder gevoelig!
Ik vind dat altijd zo gek, dat je ziet dat je kind honger heeft maar dat je daar weigert op in te gaan, vooral met een heel kleintje. Is het een idee om te zeggen tegen de buuf dat ze geen excuus hoeft te hebben om op fv over te gaan, als zij dat zelf wil moet ze dat vooral doen.

DF fijn dat ie zo goed groeit *O* . Nathan dronk wel krachtig maar het lukte hem niet bij mij aan te happen, dat maakte een tepelhoedje hier noodzakelijk en onderhand is het al een jaar geleden dat ik voor het laatst met hoedje heb gevoed O+ (heb ik dat nu echt gezegd? :o , allemachtig, ik zei in het begin "laten we eerst maar es 3 maanden proberen" en ik ben al meer dan 17 maanden onderweg :o . Mijn ouders vinden me maar raar trouwens :D ).
  zondag 1 januari 2012 @ 19:19:42 #76
259886 pessie
pi_106283722
Oh en wat betreft schema's, onze kraam regeerde met ijzeren vuist over elke 2 uur voeden, dag en nacht. Aangezien Nathan daar wel moe van werd wilde hij echt niet vaker en op deze manier hebben we wel mijn productie op gang gekregen. Dank aan de kraam dus. Later ben ik wel (steeds meer) op verzoek gaan voeden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 19:22:47 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106283840
Wat dat betreft Pessie: de tante van mijn man verklaart me ook voor gek dat ik, als Geert een jaar is geweest, wil door blijven voeden zolang Geert daar om vraagt. Pas toen ik uitlegde dat hij tegen die tijd de borst als drinken krijgt ipv (gewone koe)melk, en dat hij daarnaast gewoon brood, en avondeten krijgt etc, vond ze 't acceptabel genoeg.
en schema's .. mijn kraam reageerde op 'n gegeven moment, leg 'm nu maar even in z'n bedje hoor hij moet ook slapen toch? Ik: je laat 'm naast me liggen :{ als hij drinken wil ik hem meteen aan kunnen leggen en niet eerst met m'n gehechte doos m'n nest uit moeten om hem te pakken etc. hoop commentaar en poeha, maar ben blij dat ik m'n eigen zin heb doorgedreven. Anders was m'n prductie denk ik nooit goed op gang gekomen

pi_106283911
Ik blijf gewoon voeden tot het op is. Leyla slaapt nu 1x per week niet bij mij. Dat wordt opgebouwd naar 3x, ik verwacht daarmee dat het dan wel einde verhaal is.
Voorlopig genieten we nog ff en ben ik blij dat ik het nog kan doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_106283924
Fijn om te lezen dat er wel super kraamhulpen zijn ^O^
maar inderdaad ik denk ook dat mijn buurvrouw het als excuus gebruikt omdat ze het "te veel gedoe" vindt! ik ga morgen weer langs...ben benieuwd.

DJMO jammer is dat he..vooral als je onzeker bent (zoals ik bijvoorbeeld) als ik zo'n iemand had als jij was het ook nooit goed op gang gekomen!

Ik wou jullie vragen of het normaal was dat met 5 weken ze nog niet echt zelf een schema heeft?
sommige dagen is het om de 3 uur maar vandaag bijvoorbeeld wou ze vaak 5 minuutjes drinken om het kwartier...en nu slaapt ze al 2 uur...
op welke leeftijd ongeveer reguleert het? of niet met borstvoeding?

we zitten nu (als er wel enig regelmaat is) op ongeveer 7 voedingen overdag en 3 snachts

[ Bericht 15% gewijzigd door bitterend op 01-01-2012 19:30:52 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 19:31:19 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106284167
Bitterend: ik was ook heel onzeker (ik had immers het debacle met Jan achter de rug, sommigen hier weten dat nog wel). Het is dat ik dankzij Webkim een lk kon raadplegen die me de eerste dagen/weken doorgesleept heeft, en dat ik altijd met m'n vragen en onzekerheden terecht kon bij @bvpuntcom en m'n LK, dat ik nu nog steeds voed.

op je vraag: Geert is tien maanden, en ik kan er nog steeds geen peil op trekken wanneer hij wil drinken. Er zijn kindjes die van de klok zijn en netjes regelmatig drinken en doorslapen met drie maanden die prima groeien, maar je hebt ze ook, like Geert, die maar wat doen, drinken wanneer ze zin hebben en daar ook prima op groeien

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 19:31:41 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106284174
Ticootje :*

zondag 1 januari 2012 @ 19:34:28 #82
259886 pessie
pi_106284261
Hier werd het regelmatiger toen Nathan een maand of 9 was denk ik. Toen kreeg hij nog 4 voedingen per dag en verder vast voedsel en water.
Ook ik heb een aantal maanden gebruik kunnen maken van de diensten van mn LK, ook dankzij haar dat ik nu nog voed.

Nathan krijgt trouwens wel melkproducten. Hij geniet van een glaasje melk bij zn middageten en van zn toetje na het eten.

Tico :* Ik denk dat ik iets gemist heb maar wat rot voor je
pi_106284417
DJMO het verhaal van Jan ken ik niet..wel super dat je hier en bij een LK terecht kan! je wou het ook graag neem ik aan he...ik wou ook erg graag bv geven..de kraam vroeg me wel op een gegeven moment of ik het nog zag zitten...ik was uitgeput en erg emotioneel maar ja ik wou erg graag doorzetten!

ze groeit prima..300 gram per week! ik vraag me wel af het wel goed zal gaan bij het kdv?
ze gaat in Februari 2 dagen van 9.30 tot 5..hoeveel ml zou ik geven? ik kolf 140ml van 2 borsten per keer
maar hoeveel drinkt ze? 100ml? 60? moeilijk vind ik het
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 19:42:31 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106284592
je zou kunnen beginnen met 120 mee te geven. en dan één fles meer van die hoeveelheid zodat ze reserve hebben als ze hongerig blijft, aan de hand daarvan kun je zelf wel gaan puzzelen hoveel ze echt nodig heeft op een kdv-dag

zondag 1 januari 2012 @ 19:51:15 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106284901
Bitterend, ik zit nu met goed 6 maanden sinds een week of 3 op een schema.
06.30/07.00
11.00
15.00/16.00
19.00
23.00
en twee keer ofzo 's nachts, dus 6/7 voedingen per 24 uur. Daarnaast krijgt ze ook, een bordje pap, fruit, broodkorstjes/rijstwafel, warm eten en 2 eetlepels volle yoghurt.

Zoals ze drinkt is heel netjes voor 6 maanden maar er zijn er genoeg die dan nog 8/9 keer of meer drinken, ook allemaal prima.
Ik vind dat je pas met wat vaste voeding erbij een soort van ritme/schema krijgt. Tot die tijd wisselen ukjes telkens weer van tijden.
pi_106285182
Steeds als ik denk een ritme te hebben doet Elise het weer anders. Ze drinkt iig als ze wakker wordt en voor ze gaat slapen nog een slokje en 2 nachtvoedingen. Ze doet 2 lange slaapjes overdag en slaapt van 8 tot 8 (met slapende nachtvoedingen)
Bevriende flesmama's vinden het erg onrustig vooral die nachtvoedingen maar wij zijn er blij mee zo!
Elise is 5,5 mnd. Juud wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Wat eet Lientje al goed!
Ik wil wachten tot 6 mnd maar als Elise erg geinteresseerd is in mijn eten laat ik haar soms wel iets proeven (sabbelen op een appelpartje bv.)
Ze krijgt nog niks binnen.
pi_106285206
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:43 schreef Sannne het volgende:
Vind dat zooo jammer he.. Ik ben zelf kraamverzorgende en ik vertel altijd dat het op verzoek is met max. 3 uur er tussen. Zeker bij de nieuwste bijscholingen hebben we geleerd dat er die eerste week een megaproductie gemaakt moet worden om de borstvoeding een goede kans te geven!

Ja, mijn kraam bij mn tweede bracht het ook zo ja, en die was recent bijgeschoold en vol-le-dig op alle fronten op de hoogte. Zo'n fijn mens was dat O+

Mn kraam bij de eerste was meer van het de eerste tijd om de drie uur voeden. Ik wilde wel op verzoek voeden, maar oudste werd ook toevalligerwijs steeds grofweg na 3 uur wakker voor een voeding. Soms zat er 2.45 tussen en soms 3.15 maar oudste was echt een kind van de klok. En dat ging destijds heel erg goed voor ons. Er zat al heel snel een heel vast schema in terwijl we wel gewoon op verzoek hebben gevoed.

Jongste lijkt wat meer op dr mama en is meer van de volslagen chaos en vreten vreten vreten :+ alleen mijn groeicurve stijgt wel :')
pi_106285289
Haha Mignonne
pi_106285339
ohja en ik sprak B.'s oma vandaag weer, zo'n lief mensje O+ als ik een van de meisje daar wil voeden dan moet en zal ze altijd per se mee naar boven (ze moet met zo'n stoel de trap op... niet echt efficient ofzo :D ) en dan heeft ze hele verhalen over dat ze al haar kinderen tussen de 1 en 2 jaar borstvoeding heeft gegeven, zes stuks kind in totaal.
De jongste is na 6.5 maand zwangerschap geboren en heeft uiteraard heel lang in t ziekenhuis gelegen en daar heeft ze altijd voor gekolfd. Alles wat ze over had werd aan de rest van de extreem-prematuren daar gegeven en dat schijnt best nog veel te zijn geweest!

Mn schoonvader zat ernaast... en wie kon die flessen gekolfde melk gaan brengen naar het ziekenhuis? met de fiets en de bus?? twee keer per dag? }:| :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 20:03:02 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106285387
wat een tof en lief verhaal Mignonne O+

zondag 1 januari 2012 @ 20:03:28 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106285405
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik blijf gewoon voeden tot het op is. Leyla slaapt nu 1x per week niet bij mij. Dat wordt opgebouwd naar 3x, ik verwacht daarmee dat het dan wel einde verhaal is.
Voorlopig genieten we nog ff en ben ik blij dat ik het nog kan doen.
Waarom slaapt ze niet bij jou? (of heb ik eroverheen gelezen?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106285470
Mignonne. O+
pi_106285732
wat een verhaal O+

DJMO bedankt! goed idee :Y

Juud Lientje eet een drinkt echt goed! ^O^ als die van mij net als haar ouders is komt er nooit ritme in :D

Sanne O+
  zondag 1 januari 2012 @ 20:11:46 #94
259886 pessie
pi_106285743
Mignonne wat een mooi verhaal zeg O+
pi_106285995
Wat een lief verhaal!! Mijn oma en mijn moeder (bij mij, broertje kreeg wel 11 mnd bv) hadden te weinig voedingsstoffen in de melk hihi. Als ik zeg dat dat bijna onmogelijk is krijg ik me toch een preek :D
  zondag 1 januari 2012 @ 20:18:01 #96
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106286016
Lientje is een makkelijke eter en ik ben altijd bij haar, dus heb ook veel de tijd ervoor om een half uur met haar te gaan zitten. Ze eet stukken en gemalen eten, niets (meer) gepureerd.
Ik ben met 5 maanden gaan bijvoeden en de eerste twee/drie weken wel gepureerd.
Toen ze exact 6 maanden was ben ik voedsel met stukjes en grote stukken peer/banaan e.d. gaan geven.
Maar dat doe ik niet iedere dag, wel met brood/rijstwafel, dat doet ze altijd zelf.

Bordje pap is favo, als we uitslapen gaat ze gewoon borstweigeren als ze echt wakker is en dan wil ze naar beneden, ze is al blij als ik haar in de kinderstoel zet. :D

Ow en het zit in haar genen. O-)
pi_106286343
Dat klinkt goed! Ik heb ook voorlopig nog alle tijd voor de bijvoeding, das fijn!
Pap moet Elise nog niks van hebben (soms heb ik geen keuze, zoals vorige week verhuizen toen kon ik ECHT niet elke 3 uur bv geven, dus heeft mijn oma haar pap gegeven maar dat gaat hooguit met 5 hapjes..) Ze weigert elke fles... Grr!

Zelfs al brood en rijstwafels, super!
  zondag 1 januari 2012 @ 20:24:34 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106286354
Ik had ook een hele goede kraam, die was op de hoogte van voeden op verzoek, draagdoeken, samen slapen e.d. Toen Lientje eenmaal ging aankomen mochten we 's nachts ook voeden op verzoek, dat was vanaf dag 4/5 geloof ik. Toen was het 23.30 uur, 03.30 en 06.00 uur, zo uit mijn hoofd....Een mens naar mijn hart... :)

Lientje heeft altijd de eerste maanden om de anderhalf, 2, 3, 4 uur gedronken, vaak geen peil op te trekken en dat was soms best moeilijk om in mee te gaan, want ik ben best een regelmaat moeder. Maar zij was blij en groeide goed, dus ging ik er in mee.
pi_106286539
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:17 schreef Sannne het volgende:
Wat een lief verhaal!! Mijn oma en mijn moeder (bij mij, broertje kreeg wel 11 mnd bv) hadden te weinig voedingsstoffen in de melk hihi. Als ik zeg dat dat bijna onmogelijk is krijg ik me toch een preek :D
oh maar dat heeft zij ook hoor! :D alle cliche's op een rijtje komen voorbij als ik met haar spreek. Alleen zij heeft de "mazzel" dat ze een vluchtelingengezin waren (uit Indonesie in de jaren '50) en dat ze gewoon geen geld had, dus ze moest wel. Dan was weinig aanleggen geen optie. En daarnaast was het voor haar ook een normaal toonbeeld, een vrouw die haar kind voed. Bovendien staat er een hoop in de koran over het voeden van je kind en haar moeder was moslim dus ze had er in Indonesie het nodige over te horen gekregen al na de geboorte van mn schoonvader, geloof dat ze toen 16 was ofzo.
pi_106286729
Ik geloof ook dat het hier voeden op verzoek is, maar wel een kindje met redelijke regelmaat wat betreft eten, hij komt overdag meestal rond de 3uur en s'nachts iets langer. Behalve voeden, zit er nog geen regelmaat in wat betreft slapen overdag..

Oh en het is ook niet regelmatig alsin elke dag 700-1000-1300 etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')