Schei toch uit. Die ene keer per jaar dat je rotjes mag afsteken en pijltje de lucht in mag schieten.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vind het opzich geen slecht idee.
Toch zouden Katholieken er afstand van moeten nemen in discussies.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het aantal katholieke mensen dat minderjarige jongetjes misbruikte is ook maar een kleine groep tov het aantal katholieken in de wereld.
Mooi illustrerend voorbeeld. De Armeense genocide, wat zou ik daar in hemelsnaam van moeten vinden?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
De Armeense genocide was niet gepleegd door allochtonen, dus daar kunnen we wel rustig over blijven praten toch?
Wat denk je zelf slimmerd?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Mooi illustrerend voorbeeld. De Armeense genocide, wat zou ik daar in hemelsnaam van moeten vinden?
Ho ho, het feit dat mensen dat van je eisen was irritant ik snap best dat die collega zo een behoefte heeft.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch zouden Katholieken er afstand van moeten nemen in discussies.
Maar dat mag niet van D_N want dat is irritant.
Ik vind dat het voor mij zodanig irrelevant is dat ik die vraag gewoon kan negeren. Wat vind jij van de genocide in Rwanda?quote:
Klopt, alleen omdat het om kleinere vergrijpen met een hoge irritatiegraad is het sentiment zo negatief. En molukkers draaien nu ook behoorlijk mee.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In de jaren 70 wilde molukkers nog wel eens treinen kapen, daarmee vergeleken valt de 'marokkaanse terreur' nog wel mee.
Natuurlijk eisen ze dat, als je als medewerker ergens solliciteerd en ze hebben bijvoorbeeld slechte ervaringen en ze vragen je naar een stereotype en jij dan zegt "och, irritante vraag, kan mij dat nou boeien gozer" dan zegt dat genoeg over jou om je niet aan te nemen.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:24 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ho ho, het feit dat mensen dat van je eisen was irritant ik snap best dat die collega zo een behoefte heeft.
Nee je moet vragen wat Voorschrift van de politionele acties in onze voormalige kolonie vindt.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:24 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik vind dat het voor mij zodanig irrelevant is dat ik die vraag gewoon kan negeren. Wat vind jij van de genocide in Rwanda?
Waarom is dat interessant in een werkomgeving ?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:25 schreef waht het volgende:
[..]
Nee je moet vragen wat Voorschrift van de politionele acties in onze voormalige kolonie vindt.
Het was een succes, GroenLinks pleit er zelfs heden ten dage nog voor in Afghanistan.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:25 schreef waht het volgende:
[..]
Nee je moet vragen wat Voorschrift van de politionele acties in onze voormalige kolonie vindt.
Ik bak loempia's als beroep.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Waarom is dat interessant in een werkomgeving ?
De laatste keer dat dat gebeurde vielen er meteen doden:quote:Op donderdag 29 december 2011 00:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooie auto's en mooie beestjes.
Misschien rijdt er ook een snelle AT-er of iemand van de DKDB
Ja en?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:21 schreef eriksd het volgende:
Waar ik mij aan kan ergeren is als moeders in het arabisch met piepjonge kinderen praten. De meest vormende fase als het om taal gaat, zet het kind niet op achterstand en probeer zoveel mogelijk Nederlands te praten.
Dat soort kleine dingen geven wat mij betreft aan dat er nog een lange weg te gaan is. Maargoed, die discussie had je met Surinamers in de jaren 70 ook en dat gaat nu ook allemaal prima. Er gloort dus licht aan het einde van de tunnel, maar inspanning blijft nodig. En wat mij betreft doet dat sentiment waar Wilders op inspeelt, "terug naar eigen land", de zaak geen goed.
Tweetaligheid is iets dat je toe moet juichen, maar ik krijg nou niet de indruk dat Nederlandse taalbeheersing gebaat met doorkruising door een compleet andere taal. Wat dat betreft lijken Duits en Nederlands toch wel redelijk op elkaar toch?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja en?
Mijn moeder heeft ook altijd Duits met mij gepraat, dat heeft niet geschaad, sterker nog, ik ben van mening dat het juist goed is dat allochtone kinderen ook een deel van hun oorspronkelijke cultuur meekrijgen. Taal is daar een essentieel onderdeel van.
Het was een dagenlange epos waarbij meerdere doden vielen, er een lijnbus werd gekaapt en waarmee men naar Nederland reed, en uiteindelijk in Keulen in de binnenstad stond terwijl allemaal journalisten om de auto met de gijzelaars heen stonden.quote:
Kan wel stellen dat er bij ons geen sprake van is. Snap ook niet waarom een lovenswaardige opmerking en overkoepelend standpunt nu tot een negatieve eigenschap gedraaid worden.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:29 schreef De_Nuance het volgende:
Zal wel weer te genuanceerd zijn, maarrrr
Mijn klacht was dus, dat die vragen iedere keer weer een beetje vervelend kunnen zijn.
Snap best dat mensen zich juist willen onderscheiden van slechte individuen in een bepaalde groep, maar dan is er een grote kans dat je op je werk vervalt tot een soort token status. Vertegenwoordiger van een groep en jij moet bewijzen dat allochtonen wel normaal kunnen zijn, dus je kan minder vaak klieren of fouten maken dan andere en dergelijke, is weer jammer. Beetje klieren hoort erbij in het leven.
Net zoals het in voormalig Joegoeslavië wel goed kwam zeker?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:31 schreef De_Nuance het volgende:
Ik geloof ook wel dat het uiteindelijk goed komt met de samenleving op multicultureel punt. Maar ik durf geen langetermijn voorspellingen te doen over de mensheid of Europa
Daar gaat het mij ook om, tweetaligheid bleek een zegen, maakt niet uit welke taal het is. Als kind pik je twee talen net zo makkelijk op als 1 taal.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tweetaligheid is iets dat je toe moet juichen, maar ik krijg nou niet de indruk dat Nederlandse taalbeheersing gebaat met doorkruising door een compleet andere taal. Wat dat betreft lijken Duits en Nederlands toch wel redelijk op elkaar toch?
Laatst was er zo'n item over "de meisje" en dat zou dan voortvloeien uit gebrekkige taalbeheersing onder allochtone jongeren wat doorsijpelt. Juist dat soort dingen moet je van jongs af aan zoveel mogelijk erin stampen.
Het gaat enkel slechter, de tijd van Woodstock ligt al ver achter ons.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:31 schreef De_Nuance het volgende:
Ik geloof ook wel dat het uiteindelijk goed komt met de samenleving op multicultureel punt. Maar ik durf geen langetermijn voorspellingen te doen over de mensheid of Europa
In bijna elke taal is er wel een naamval of een regel waardoor je een bepaald lidwoord voor een bepaald geslacht/onderwerp gebruikt, dat dat in het nederlands niet voorkomt is net zo lastig te begrijpen voor de engelsman als voor de marokkaan hoor.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tweetaligheid is iets dat je toe moet juichen, maar ik krijg nou niet de indruk dat Nederlandse taalbeheersing gebaat met doorkruising door een compleet andere taal. Wat dat betreft lijken Duits en Nederlands toch wel redelijk op elkaar toch?
Laatst was er zo'n item over "de meisje" en dat zou dan voortvloeien uit gebrekkige taalbeheersing onder allochtone jongeren wat doorsijpelt. Juist dat soort dingen moet je van jongs af aan zoveel mogelijk erin stampen.
De Balkan is altijd een geval apart geweest. En als je ergens in gelooft betekent het niet dat je alle andere opties dan maar meteen uitsluit. Altijd alle opties openhouden.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Net zoals het in voormalig Joegoeslavië wel goed kwam zeker?
Je weet niet hoe de toekomst eruit ziet, ik ook niet, dus moet je alle scenario openhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |