abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 december 2011 @ 10:36:33 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106196411
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik doelde op de sociale huur, volgens mij is die gebaseerd op WOZ waarde, correct me if i am wrong.
Ik kreeg een huurverhoging voor de sociale woning waarin ik scheefwoon.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 december 2011 @ 10:36:34 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106196413
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom jij nog met een antwoord op mijn vraag?
Ik heb geen idee Piet, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat het merendeel van de huurders het ook niet weet en dat de verhuurders er dus gewoon mee wegkomen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_106196491
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kreeg een huurverhoging voor de sociale woning waarin ik scheefwoon.
Maar hoe is de prijs nu dan bepaald? Ik weet dat er een max huurverhoging per jaar toegestaan is, en in veel gevallen kunnen mensen dat nog jaren krijgen voordat een "normale" huur hoeft te worden betaald.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106196569
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echter omdat de huizenprijs zakt, zullen huurprijzen ook zakken (of in ieder geval niet toenemen).
Zolang Wilders gedogend, HRA veranderingen tegenhoudt, zou ik me er maar nergens druk om maken.
Toch verzeker ik u dat de huurprijzen nooit zullen zakken. Om dat te voorkomen gooit de volgende regering er wel een belastingtje bovenop.
Belasting vermindering is sinds de Romeinen niet meer gebeurd.
pi_106196607
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:42 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Zolang Wilders gedogend, HRA veranderingen tegenhoudt, zou ik me er maar nergens druk om maken.
Toch verzeker ik u dat de huurprijzen nooit zullen zakken. Om dat te voorkomen gooit de volgende regering er wel een belastingtje bovenop.
Belasting vermindering is sinds de Romeinen niet meer gebeurd.
Huurprijzen hoeven ook niet te zakken, die zijn al veel te laag, ik denk dat wanneer de woningmarkt gezond gemaakt moet worden het verschil tussen huur/koop minder moet worden.
Als je in Nederland sociale huur kan krijgen zou je wel een dief van je eigen portemonee zijn om het niet te doen.
pi_106196615
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar hoe is de prijs nu dan bepaald? Ik weet dat er een max huurverhoging per jaar toegestaan is, en in veel gevallen kunnen mensen dat nog jaren krijgen voordat een "normale" huur hoeft te worden betaald.
Puntensysteem bepaalt grotendeels de prijs. En daar balen sommige corporaties nogal van, aangezien sommige huurwoningen een hoge WOZ-waarde hebben terwijl de huurders er voor een prikkie inzitten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106196658
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Puntensysteem bepaalt grotendeels de prijs. En daar balen sommige corporaties nogal van, aangezien sommige huurwoningen een hoge WOZ-waarde hebben terwijl de huurders er voor een prikkie inzitten.
Logisch toch dat ze balen? Ik ken ook mensen in die met 3 inkomens in een sociale huurwoning op a-locatie in Amsterdam zitten, en daar dan een magere 300 euro voor betalen, ik zou daar als woningbouw ook niet vrolijk van worden.
pi_106196764
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Logisch toch dat ze balen? Ik ken ook mensen in die met 3 inkomens in een sociale huurwoning op a-locatie in Amsterdam zitten, en daar dan een magere 300 euro voor betalen, ik zou daar als woningbouw ook niet vrolijk van worden.
Klopt. Ik vind dan ook dat corporaties meer vrijheid moeten krijgen in het vaststellen van een huurprijs (tot een max uiteraard, anders is het immers ook niet sociaal meer). Daarmee creeer je meer dynamiek op de woningmarkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 30 december 2011 @ 11:00:11 #259
45206 Pietverdriet
pi_106196971
Komt ervan als de overheid zich met alles bemoeit, dan zit ze alles en ook zichzelf dwars
pi_106198218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Komt ervan als de overheid zich met alles bemoeit, dan zit ze alles en ook zichzelf dwars
Prachtige oneliner wederom _O_
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_106200482
Ik heb elk jaar een huurverhoging.... weliswaar niet schokkend maar toch. Voorts huur ik wel scheef want ik heb deze woning gekregen met mijn salaris van 9 jaar terug :)
pi_106217867
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb elk jaar een huurverhoging.... weliswaar niet schokkend maar toch. Voorts huur ik wel scheef want ik heb deze woning gekregen met mijn salaris van 9 jaar terug :)
Bofkont :+
Zelf heb ik destijds maar gekocht, omdat ik in Amsterdam zelfde kosten had met kopen als met huren, en dan hoefde ik tenminste niet te wachten :)
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:58:48 #263
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106219377
Verkiezingen? Graag, liever vandaag dan morgen. De uitgelezen kans om van dit kutkabinet af te komen: het kabinet waarbij de rijken rijker en de armen armer worden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:59:37 #264
45206 Pietverdriet
pi_106219404
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
Verkiezingen? Graag, liever vandaag dan morgen. De uitgelezen kans om van dit kutkabinet af te komen: het kabinet waarbij de rijken rijker en de armen armer worden.
Toon maar aan, met je domme gelul
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:18:13 #265
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106220152
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toon maar aan, met je domme gelul
Nou, de HRA waar niet aan getornd mag worden. Dus ook als je veel geld hebt krijg je HRA. Waar wordt op bezuinigd? Op o.a. zorg, onderwijs, openbaar vervoer. Mensen die het niet breed hebben kunnen dat straks ook niet meer betalen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:20:26 #266
45206 Pietverdriet
pi_106220250
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nou, de HRA waar niet aan getornd mag worden. Dus ook als je veel geld hebt krijg je HRA. Waar wordt op bezuinigd? Op o.a. zorg, onderwijs, openbaar vervoer. Mensen die het niet breed hebben kunnen dat straks ook niet meer betalen.
Cijfers wil ik zien
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:43:52 #267
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106224216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ja, want een ander kabinet gaat het héél anders doen. Dat merk je ook aan de keiharde oppositie in de Tweede Kamer.

Zelden zo'n tamme zooi gezien daar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_106240633
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ahhh en als er anderen aan de macht komen dan wordt er niet bezuinigd op zorg, onderwijs en openbaar vervoer maar slechts op de HRA?? Denk jij dan echt dat die partijen door het Nederlandse volk (waarbij een groot gedeelte voordeel heeft van de HRA) gekozen gaan worden? Simpel gedacht.
pi_106250109
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:03 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Ik noemde de Polen als voorbeeld voor het zoeken naar snelle alternatieven voor laaggeschoolde arbeid, niet als enige optie. Laaggeschoolde arbeidsfuncties zijn makkelijker in te vullen dan hooggeschoolde functies en dus kennen die een lagere beloning dan een hogere functie, dat is gewoon een basisprincipe: vraag en aanbod. Daar is in principe niets oneerlijks aan, en dan laat ik de bonuscultuur en excessen even buiten beschouwing.
okee, bonussen zijn ook voor de topbanen.
maar de rest, die kan je ook gewoon vervangen door indiers ofzo, er zijjn zag hoogopgeleiden die in europa willen werken. maar die ga je natuurlijk niet hierheen halen, want dan ondermijn je je eigen arbeidsd markt. vreemd genoeg snapt men dat nog niet als het om laaggeschoold werk gaat. in die hoek is meer betalen geen optie. dat is dus wel degelijk scheef.
pi_106279875
Laat de verkiezingen maar komen, denk dat we dan 2 jaar zonder regering zitten, met VVD op 1 SP/PVV op gedeelde 2 of 3. en voor CDA en PVDA geen rol meer weggelegd.
pi_106282214
Iedereen riep dat wanneer de HRA naar beneden zou moeten, het dan ook terecht is dat de huursubsidie naar beneden gaat. Nu gaat de huursubsidie naar beneden in 2012 (feit), maar willen dezelfde mensen ineens niet meer dat er aan de HRA getornd gaat worden? Zo grappig -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 01-01-2012 18:42:29 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_106282340
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, want een ander kabinet gaat het héél anders doen. Dat merk je ook aan de keiharde oppositie in de Tweede Kamer.

Zelden zo'n tamme zooi gezien daar.
Een ander kabinet gaat niet meer aan het besloten beleid tornen gok ik. Roepen is iets anders dan doen. Ik zie geen krimpen van de staatsschuld, terwijl de lasten voor de gewone burger wel gestegen zijn. Nu ben ik een nOOb qua financiën, maar de stijging van de staatsschuld zie ik nog steeds, ondanks alle verzwaringen en weghalen van potjes bij burger. Waar blijft dat geld.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 1 januari 2012 @ 20:24:30 #273
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106286350
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:39 schreef okiokinl het volgende:

[..]

okee, bonussen zijn ook voor de topbanen.
maar de rest, die kan je ook gewoon vervangen door indiers ofzo, er zijjn zag hoogopgeleiden die in europa willen werken. maar die ga je natuurlijk niet hierheen halen, want dan ondermijn je je eigen arbeidsd markt. vreemd genoeg snapt men dat nog niet als het om laaggeschoold werk gaat. in die hoek is meer betalen geen optie. dat is dus wel degelijk scheef.
Bedrijven in bepaalde sectoren (bijv. tuinbouw) zitten te springen om arbeid. Geen laaggeschoolde Nederlander die een vinger uit wil steken en tomaten wil gaan plukken in een kas. Terwijl arbeidsimmigranten staan te springen om hier een paar centen te mogen verdienen.

Het probleem van tegenwoordig is juist dat iedereen manager wil zijn, iedereen wil een business & management-studie doen, wat het ook inhoudt; er staat manager voor, klinkt duur en is dus leuk. We hebben helemaal die mensen uit India niet nodig voor onze managementfuncties, er staan genoeg incompetente Nederlanders in de wachtrij. En we blijven onszelf voor de gek houden.

Weg met de flutstudies, weg met functies als 'e-commerce branch assets value manager' en weg met uitkeringen die meer inkomsten geven dan gewoon aan het werk gaan. Terug naar de basis: iedereen die het kan en mag werkt eerlijk voor zijn geld, op zijn of haar eigen niveau. Dat is hét begin van een betere concurrentiepositie en een sterkere Nederlandse economie.
pi_106290448
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:24 schreef Mr.Fahrenheit het volgende: Weg met de flutstudies, weg met functies als 'e-commerce branch assets value manager' en weg met uitkeringen die meer inkomsten geven dan gewoon aan het werk gaan. Terug naar de basis: iedereen die het kan en mag werkt eerlijk voor zijn geld, op zijn of haar eigen niveau. Dat is hét begin van een betere concurrentiepositie en een sterkere Nederlandse economie.
Precies! Gek word ik van de hedendaagse mentaliteit dat 'iedereen uniek is' en 'talenten moeten excelleren'. Doe toch eens normaal denk ik dan. Iets meer nederigheid in de samenleving mag best.
  zondag 1 januari 2012 @ 22:05:08 #275
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_106291048
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:50 schreef skrn het volgende:

[..]

Precies! Gek word ik van de hedendaagse mentaliteit dat 'iedereen uniek is' en 'talenten moeten excelleren'. Doe toch eens normaal denk ik dan. Iets meer nederigheid in de samenleving mag best.
Amen!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')