abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106113687
Ik ben voor, al is het alleen maar om een geil schoolmeisje uit te hangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106113807
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:36 schreef robin007bond het volgende:
Daarnaast is het buiten de kleding om ook wel te zien of je te maken hebt met Roderick of Piet, de zoon van een arbeider.
Al was het alleen al doordat kinderen ook wel eens in de huizen van medeleerlingen komen om te spelen. Dan zien ze snel genoeg of er een 7cijferig getal op de bankrekening staat of dat er droog brood gegeten wordt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 28 december 2011 @ 01:45:14 #28
356300 NLRuben
huis tuin en keuken Dyslect
pi_106113852
ik mag hopen dat je door hebt dat mensen met meer geld dan bijv een duurder colbert kopen
"Democratie is een pathetisch geloof in de collectieve wijsheid van individuele onwetendheid"
H.L. Mencken
  woensdag 28 december 2011 @ 01:50:13 #29
356300 NLRuben
huis tuin en keuken Dyslect
pi_106113930
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:51 schreef droom_econoom8 het volgende:

• Wanneer leerlingen zich niet meer druk hoeven te maken over hoe zij zich kleden, verschuift hun aandacht zich naar prestaties. Dat komt niet alleen het onderwijs maar ook hun sociale en
uhmm nee het zijn kinderen en zal men zich eerder afzetten tegen het systeem.

quote:
religieuze maloten kunnen anderen moeilijker hun dresscode opdringen.
vrijheid van godsdienst
"Democratie is een pathetisch geloof in de collectieve wijsheid van individuele onwetendheid"
H.L. Mencken
pi_106114004
[*] Het is afgelopen met het fenomeen dat leerlingen "er niet bij horen" omdat hun ouders het financieel minder breed hebben.
Oké, fair. Jammer dat ze nu wel een school-uniform moeten aanschaffen. Daarnaast blijven er zoveel mogelijkheden over om jezelf te onderscheiden qua rijk/arm. Sieraden, Iphones, laptops die ze gebruiken in onderwijs.

[*] Het is goedkoper voor ouders dan merkkleding
Naast school op andere sociale gelegenheden willen ze alsnog merkkleding

[*] Dealers in de buurt van schoolpleinen zijn makkelijk te onderscheiden van leerlingen.
Dat zijn ze nu nog niet, voor de beetje oplettende conciërge? Wij hadden 1500 leerlingen op onze middelbare school maar gespuis werd altijd heel snel opgemerkt.

[*]Leerlingen die zich in pauses en tussenuren in de richting van coffeeshops begeven zijn eveneens makkelijk herkenbaar.
Nee joh, dat zijn ze nu nog niet zeker met hun kledingstijl,gedrag en tijden dat ze langskomen. Tevens zijn ze minderwaardig dus mogen ze al niks kopen. Coffeeshops die zichzelf daar niet aan houden gaan dit niet veranderen omdat ze nu een uniform dragen.

[*] Wanneer leerlingen zich niet meer druk hoeven te maken over hoe zij zich kleden, verschuift hun aandacht zich naar prestaties. Dat komt niet alleen het onderwijs maar ook hun sociale en sportieve ontwikkeling ten goede.
Onderbouwing? Deze vind ik volkomen uit de lucht gegrepen eigenlijk

[*] Ook religieuze maloten kunnen anderen moeilijker hun dresscode opdringen.
Die blijven toch wel klagen daarnaast kunnen kledingsrichtlijnen er net zo effectief tegen in gaan.

Ik denk dat je kinderen gewoon een deel van hun identiteit en vermogen tot uiten afneemt. Daarnaast zal er wel weer een enorme lading bureaucratie mee ontwikkeld worden Nederland kennende. Schooluniformensubsidie voor minder bedeelden oO<
pi_106114478
@Spijkerbroek

Laat de scholen dan zelf de uniformen inkopen en de ouders verplichten om het via die school te kopen. Ik weet niet ofdat dat juridisch gezien mogelijk is, op zich zou dat toch via het huisreglement moeten kunnen wanneer de school het tegen dezelfde prijs verkoopt aan de ouders als waarvoor zij het koopt van de fabrikant.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_106114895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 02:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Spijkerbroek

Laat de scholen dan zelf de uniformen inkopen en de ouders verplichten om het via die school te kopen. Ik weet niet ofdat dat juridisch gezien mogelijk is, op zich zou dat toch via het huisreglement moeten kunnen wanneer de school het tegen dezelfde prijs verkoopt aan de ouders als waarvoor zij het koopt van de fabrikant.
Heh ja, laat de school de kinderen even gaan meten. Wil je ook de kleur schaamhaar in het dossier zetten?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106115173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 02:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Spijkerbroek

Waarom zou je er een extra partij in gaan betrekken? Wordt het alleen maar meer bureaucratie en duurder van.
  woensdag 28 december 2011 @ 06:59:24 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_106115998
Vanuit het oogpunt van een moeder met kinderen die al jaren op scholen-met-uniform zitten: heerlijk!

School koopt in, wij kopen ze in de schoolwinkel (dus nee, school hoeft niet te meten..... hoe kom je daar in godsnaam op?). Er is een redelijke keus tussen lange en korte broeken (we wonen in een klimaat waar lange broeken in principe niet nodig zijn) en voor meisjes als extra mogelijkheden skorts in verschillende kleuren. Ze zijn relatief goedkoop. Shirts gaan ongeveer een jaar mee, en shorts/skorts vaak twee jaar, natuurlijk afhankelijk van eventuele groeispurts. We hebben nooit 'wat moet ik aan gedoe' 's morgens, en ik heb de indruk dat omdat ze niet de hele dag worden omringd door mensen in bepaalde kleding en het gevoel krijgen daaraan te moeten voldoen, mijn kinderen heel zelfstandig een eigen smaak ontwikkelen.

Mijn kinderen, beiden basisschoolleeftijd, weten dus niet beter, en hebben er geen enkel probleem mee. Ik heb ooit geprobeerd ze aan te leren zich om te kleden als ze thuis kwamen, maar heb dat al tijden opgegeven: de uniforms zitten lekker, en ze hoeven zich vooral geen zorgen te maken dat ze vies worden. Middelbare scholieren mopperen nog wel eens, maar vinden ook meer dan genoeg mogelijkheden om zich - ook zonder accesoires - te onderscheiden.
pi_106118037
Schooluniformen zijn een slecht idee, de identiteit ontwikkeld zich tijdens de jeugd en kleding vormt daar een onderdeel van. Het is juist goed als kinderen al op jonge leeftijd leren dat er klasseverschillen zijn en dat er nu eenmaal verschillen tussen mensen zijn.
pi_106119298
Ik ben er nog niet helemaal uit. Als middelbareschoolleerling(vast en zeker fout gespeld) walg ik van dit soort uniformen, enkele voor zich sprekende regels(die er al zijn) lijken me genoeg(bijvoorbeeld: geen bikini's, geen belachelijk korte rokjes, geen petten etc. etc.).
Aan de andere kant benadrukt het natuurlijk wel dat iedereen gelijk is, maar het is slechts symptoombestrijding. Je zal altijd populaire leerlingen hebben, zelfs met uniform. Je kan je nog prima onderscheiden door bijvoorbeeld gedrag.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  woensdag 28 december 2011 @ 11:24:15 #37
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106119698
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:23 schreef von_Preussen het volgende:
Schooluniformen zijn een slecht idee, de identiteit ontwikkeld zich tijdens de jeugd en kleding vormt daar een onderdeel van. Het is juist goed als kinderen al op jonge leeftijd leren dat er klasseverschillen zijn en dat er nu eenmaal verschillen tussen mensen zijn.
Jij denkt feodaal. Wat achterlijk.

We zijn ook allemaal in Adams- of Evakostuum geboren. Verschillen dienen in vrijheid op de vrije markt te worden gecreëerd, en kinderen nemen nog geen deel aan de vrije markt, dus die hoeven zich ook niet op de centen van pa of ma te laten voorstaan.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:27:12 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106119799
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:24 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Jij denkt feodaal. Wat achterlijk.

We zijn ook allemaal in Adams- of Evakostuum geboren. Verschillen dienen in vrijheid op de vrije markt te worden gecreëerd, en kinderen nemen nog geen deel aan de vrije markt, dus die hoeven zich ook niet op de centen van pa of ma te laten voorstaan.
Wanneer je dat doortrekt zouden ze ook allemaal een staatsfiets moeten krijgen en alleen maar met staatspeelgoed mogen spelen dat voor hen wordt uitgezocht. Ook wordne kinderfeestjes door de staat georganiseerd zodat iedereen precies evenveel staatstaart uit te delen heeft.

woensdag 28 december 2011 @ 11:27:31 #39
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106119808
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:36 schreef robin007bond het volgende:
...

Kinderen hebben ook recht op een stukje individuele vrijheid. Daarnaast is het buiten de kleding om ook wel te zien of je te maken hebt met Roderick of Piet, de zoon van een arbeider.
Dus jij vind ook leerplicht een slecht idee?

Individuele vrijheid hebben ze thuis genoeg. Als ze later hun brood verdienen moeten ze ook gepast gekleed gaan.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:31:49 #40
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106119925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wanneer je dat doortrekt zouden ze ook allemaal een staatsfiets moeten krijgen en alleen maar met staatspeelgoed mogen spelen dat voor hen wordt uitgezocht. Ook wordne kinderfeestjes door de staat georganiseerd zodat iedereen precies evenveel staatstaart uit te delen heeft.

Welnee. Ik heb het over het publieke domein (de school), niet over het privédomein.

Als ze later gaan werken moeten ze zich waarschijnlijk ook gepast kleden. Dat zegt niks over hoe ze thuis leven, noch over hun identiteit.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:34:28 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106119996
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:31 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Welnee. Ik heb het over het publieke domein (de school), niet over het privédomein.

Als ze later gaan werken moeten ze zich waarschijnlijk ook gepast kleden. Dat zegt niks over hoe ze thuis leven, noch over hun identiteit.
Op school moeten ze zich ook gepast kleden. Dat is niet hetzelfde als iedereen in hetzelfde apenpakkie hijsen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 28 december 2011 @ 11:34:42 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106120001
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:31 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Die twee zijn helaas niet strikt te scheiden. Kinderen vertellen nog wel eens wat, nemen nog wel eens wat mee of spelen na schooltijd. En hun mening in het privedomein gaat ook door naar het publieke domein.

quote:
Het hangt er vanaf wat voor baan je wilt. Als je ICT'er wilt worden kan alles.
pi_106120071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:27 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dus jij vind ook leerplicht een slecht idee?

Individuele vrijheid hebben ze thuis genoeg. Als ze later hun brood verdienen moeten ze ook gepast gekleed gaan.
Kleding vormt een belangrijk deel van je identiteit.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 12:23:54 #44
230491 Zith
pls tip
pi_106121420
TS, je belangrijkste reden voor het uniform (pesten) gaat niet minder worden met uniform. Waarom ben je nog voor?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 28 december 2011 @ 12:26:45 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_106121487
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:23 schreef Zith het volgende:
TS, je belangrijkste reden voor het uniform (pesten) gaat niet minder worden met uniform. Waarom ben je nog voor?
Gokje:

12-jarigen die er zo bij lopen?

woensdag 28 december 2011 @ 12:27:31 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106121503
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:23 schreef Zith het volgende:
Rancune
  woensdag 28 december 2011 @ 12:44:42 #47
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106122003
Voor, alleen al om het feit dat het te maken heeft met discipline.
pi_106124122
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:51 schreef droom_econoom8 het volgende:
• Het is goedkoper voor ouders dan merkkleding

Moet nu de totale schoolgaande jeugd een uniform kopen omdat een paar ouders niet in staat zijn om nee te zeggen tegen hun kinderen?
  woensdag 28 december 2011 @ 13:52:20 #49
66444 Lord_Vetinari
pi_106124186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:44 schreef betyar het volgende:
Voor, alleen al om het feit dat het te maken heeft met discipline.
Leg eens uit? Wat voor discipline dan? Het enige dat je creëert zijn eenheidsworsten op het gebied van kleding.
pi_106124266
Ik snap dat gezeik over merkkleding trouwens amper.

Mijn moeder had een uitkering en vader betaalde helft van de tijd alimitatie niet. We liepen rond in 2e hands kleding en schoenen liepen we gewoon af. Vrijwel nooit gepest.

Vanzelfsprekend wel eens opmerkingen maar tis maar net hoe je er mee omgaat. Daarnaast laten veel ouders zich ook wel overdreven meeslepen door hun kinderen. Ja ik heb het nodig anders word ik gepest :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')