abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106081161

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[centraal] Honden met foto's #54

Deze OP is hier te vinden
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106081206
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:09 schreef oh-oh het volgende:
:D Is Shiva nu zo klein of is die kat enorm???????? En heeft ze blauwe ogen? Nice!
Ik ga dat HK skipak ff een maat groter bestellen hoor :P
De kat is enorm ;) Shiva is ongeveer formaat Border Collie. Kat is zo'n 7kg. En de foto vertekent wat, hoor ;)

Belana: goed dat je een gedragstherapeut inschakelt! Wat lastig zeg, hoop dat jullie er zo achter kunnen komen wat er nou aan de hand is :*
pi_106081377
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:07 schreef gehotseflotst het volgende:
Haha, wat een gaaf konijnenpak :D Die heeft het in ieder geval niet koud deze winter O+

Shiva vindt Kerstfoto's maken altijd geweldig!
[ afbeelding ]
(" }:| Kutkerst }:| ")

Gelukkig zitten er ook een paar leukere tussen, maar geen Kerstkaartwaardige _O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
"Huh, wat heb jij nou op je kop zitten?"
Shiva is echt mooi O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_106081545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Shiva is echt mooi O+
En lieeeeeeef O+

... en er zijn mensen hier in de buurt bang voor haar :') Die gaan omlopen wanneer ik de hond uitlaat, zodat ze niet langs Shiva heen hoeven te lopen :')

dinsdag 27 december 2011 @ 11:55:19 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_106081576
Oh die ogen vind ik heel apart bij een donkere bc , meestal hebben die merles en zo dat O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_106081601
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:53 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

En lieeeeeeef O+

... en er zijn mensen hier in de buurt bang voor haar :') Die gaan omlopen wanneer ik de hond uitlaat, zodat ze niet langs Shiva heen hoeven te lopen :')

[ afbeelding ]
Waarom dat dan? :D Zijn ze alleen kleine Teckels gewend? :D
pi_106081618
Shiva is een of ander mixje uit het buitenland met BC erin ;) En haar broertje is NOG donkerder en heeft een bruin en een blauw oog O+

Weet niet waarom ze bang zijn, blijkbaar ziet de hond er zeer eng uit :') Maar waarschijnlijk zijn het de blauwe ogen...
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:58:21 #8
176471 oh-oh
pi_106081641
Odd eye vind ik helemaal geweldig O+
Als het bij het ras past tenminste.
Ik ken chineesjes met blauwe ogen en odd eyes, en dat mag absoluut niet en dat vind ik ook echt lelijk :@
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_106081696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:56 schreef gehotseflotst het volgende:

Maar waarschijnlijk zijn het de blauwe ogen...
Nah, gekke mensen, ze is prachtig O+ En verder toch niet zo groot als een dog ofzo, dus waar ze nou bang voor zijn...
pi_106081787
Ja, odd-eye kan heel mooi zijn. Chineesjes met odd-eyes heb ik nog nooit gezien :o Google geeft ook niet veel resultaten, dus geen idee hoe dat er uit ziet ;)

Husky's met blauwe ogen en een donker masker zijn bijvoorbeeld helemaal geweldig O+

O+ De zwarte kat was eerst doodsbang voor Shiva, nu wil ie alleen maar bij d'r in de buurt liggen O+
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:05:56 #11
176471 oh-oh
pi_106081820
Foto is een beetje donker :D
Ik zal es ff zoeken naar wat chineesjes in de database, ik ken er wel wat bij naam geloof ik ;)
( Groucho Marx )
pi_106081838
Het was ook donker ;) En durfde eigenlijk niet te bewegen uit angst dat ze op zouden staan :@
pi_106081857
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:04 schreef gehotseflotst het volgende:
Ja, odd-eye kan heel mooi zijn. Chineesjes met odd-eyes heb ik nog nooit gezien :o Google geeft ook niet veel resultaten, dus geen idee hoe dat er uit ziet ;)

Husky's met blauwe ogen en een donker masker zijn bijvoorbeeld helemaal geweldig O+

[ afbeelding ]
O+ De zwarte kat was eerst doodsbang voor Shiva, nu wil ie alleen maar bij d'r in de buurt liggen O+
Hier lijkt Shiva bijna op een grote Berner sennen :D
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:07:49 #14
176471 oh-oh
pi_106081870
Odd eye chinees
( Groucho Marx )
pi_106081880
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:07 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Hier lijkt Shiva bijna op een grote Berner sennen :D
Ja, mooooooooi he O+ Maar ze is wel een heel stuk kleiner hoor :P

Oh-oh, ik kan je plaatje niet zien :(
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:09:46 #16
176471 oh-oh
pi_106081913
Oh stom, ik zie m wel :D
En als pup:

Dan nog maar ff een linkje naar zijn pagina op de database
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:10:37 #17
176471 oh-oh
pi_106081930
Nou is dat toch al het type chinees wat ik het allerlelijkst vind op rode na hoor, die leverkleurige spotty gevallen, maar dat oog maakt hem helemaal gruwelijk vind ik :@
( Groucho Marx )
pi_106081998
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:07 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ] Odd eye chinees
Ik zie hem ook niet. ;(
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:14:28 #19
176471 oh-oh
pi_106082019
Ja dan klik ff op dat linkje naar de database :P
Ook slim, andere hond die ik weet met blauwe ogen hebben ze zwart wit foto's van dr op gezet :')
( Groucho Marx )
pi_106082023
Ah de link is ook klikbaar, ik zie idd de lichte ogen, dat is wel apart!
pi_106082046
Dat wit vind ik wel mooi... Maar ik vind jouw honden veel mooier... :)

Ik zie de foto('s) trouwens ook niet hier, maar wel @ database :Y

Ik vond net nog een foto die ik erg mooi vind.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:15:50 #22
176471 oh-oh
pi_106082047
_O- En die pup van die teef die ik weet met blauwe ogen hebben ze maar helemaal weggelaten.
Echt, sommige mensen :')
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:16:56 #23
176471 oh-oh
pi_106082069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:15 schreef Messina het volgende:
Dat wit vind ik wel mooi... Maar ik vind jouw honden veel mooier... :)

Ik zie de foto('s) trouwens ook niet hier, maar wel @ database :Y

Ik vond net nog een foto die ik erg mooi vind.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gruwel echt van spotties, wit vind ik niet zo erg, Billy is ook zowat wit in de winter, maar spots, en dat leverkleurige dan ook nog, met die lelijke niet zwarte neuzen en zo, dat vind ik bijna even lelijk als rood :D Gewoon kwestie van smaak hoor.
Ow Alfaaaaaaaaaa O+
( Groucho Marx )
pi_106082114
Ik vind het wel mooi eigenlijk :@ maar was wel mooier geweest als beide ogen blauw waren...

Messina: wat een mooooooooooie hond zeg! O+

Gisteren hebben we foto's proberen te maken van de familie + Shiva ("Want die hoort bij de familie" - moeders)... wat een ramp zeg _O- Het feit dat ze nu loops is helpt ook niet echt, want ze ziet alles en iedereen als een potentiële liefdespartner :P
pi_106082269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:16 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik gruwel echt van spotties, wit vind ik niet zo erg, Billy is ook zowat wit in de winter, maar spots, en dat leverkleurige dan ook nog, met die lelijke niet zwarte neuzen en zo, dat vind ik bijna even lelijk als rood :D Gewoon kwestie van smaak hoor.
Ow Alfaaaaaaaaaa O+
Ik gruwel ook van leverkleur, maar dat komt door mijn dalmatier-gekte. :P Bij Dalmaatjes heet het "lemon" en het is echt afschuwelijk.

Er is ook een "liver", maar dat heeft meer met de spotting te maken dan met de kleur aldus "The official book of the dalmatian" :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:19 schreef gehotseflotst het volgende:
Ik vind het wel mooi eigenlijk :@ maar was wel mooier geweest als beide ogen blauw waren...

Messina: wat een mooooooooooie hond zeg! O+

Gisteren hebben we foto's proberen te maken van de familie + Shiva ("Want die hoort bij de familie" - moeders)... wat een ramp zeg _O- Het feit dat ze nu loops is helpt ook niet echt, want ze ziet alles en iedereen als een potentiële liefdespartner :P
Hihihihi.
Ze werken ook nooit even mee, he :P

Btw, Alfa mist vier (!) kiezen, alle P2's. Net zoals z'n vader, al wordt dat ontkent door de fokker, maar het is al enkele keren geconstateerd op shows waardoor vaders al een paar keer een U is misgelopen.

Leuke wereld joh, dat fokken. Zo eerlijk allemaal. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')