abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 14:27:14 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_105165934

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[centraal] Honden met foto's #53

Deze OP is hier te vinden
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 december 2011 @ 14:27:34 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_105165947
met als laatste vraag:

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:54 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Mensen, iemand een idee wat ik kan doen als de hond zijn neusje vol zit met slijm/snot? Koda heeft het nu al 2-3 weken en de dierenarts zegt dat zijn slijmvliesjes/holtes nog een beetje vol zitten door een stugge verkoudheid die hij heeft gehad. Kan ik iets kopen/doen om het voor hem wat aangenamer te maken aangezien die erg benauwd is?
stormy waters...
sailin'
pi_105166343
fotootje dan maar

trouwens wel de hond van een kennis in hoeverre dat uitmaakt :P
pi_105171922
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:27 schreef Belana het volgende:
met als laatste vraag:

[..]

Zou het niet weten, neem aan dat de DA het toch wel kan oplossen.
Denk niet dat een zoutoplossing zal helpen zoals bij mensen?

Liefde is:

[I

Samen een stok delen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Bengeltje op 04-12-2011 17:08:57 ]
pi_105172633
Ahhhh O+
pi_105172748
@maus, 2 a 3weken is toch wel erg lang.
Ik weet niet wanneer je de DA hebt gesproken maar ik zou morgen even met zijn assistente overleggen.
Zij weet waarschijnlijk wel of het niet te lang duurt en of er middeltjes tegen zijn. Beterschap Koda!
  zondag 4 december 2011 @ 17:26:00 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_105172824
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:03 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Zou het niet weten, neem aan dat de DA het toch wel kan oplossen.
Denk niet dat een zoutoplossing zal helpen zoals bij mensen?

Liefde is:

[I[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Samen een stok delen. O+
ow heerlijk he, dat Doen Noes en gabber ook altijd O+
Synchroon rennen en zwemmen ermee zelfs O+
stormy waters...
sailin'
pi_105173043
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:26 schreef Belana het volgende:

[..]

ow heerlijk he, dat Doen Noes en gabber ook altijd O+
Synchroon rennen en zwemmen ermee zelfs O+
Reuze schattig. O+ Hopelijk raken zij ook echt zo gehecht aan elkaar.
  zondag 4 december 2011 @ 17:53:54 #9
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105173958
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:24 schreef hugsy33 het volgende:
@maus, 2 a 3weken is toch wel erg lang.
Ik weet niet wanneer je de DA hebt gesproken maar ik zou morgen even met zijn assistente overleggen.
Zij weet waarschijnlijk wel of het niet te lang duurt en of er middeltjes tegen zijn. Beterschap Koda!
Afgelopen woensdag nog.. ik begin toch sterk te twijfelen.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_105174796
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:53 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Afgelopen woensdag nog.. ik begin toch sterk te twijfelen.
Dan is de optie om naar een andere DA te gaan er altijd nog, het duurt best lang.
En zonder hulp/medicatie nog langer, niet leuk voor een benauwd beestje.
  zondag 4 december 2011 @ 18:47:23 #11
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105176085
Ik wil alles voor hem doen, maar de enige andere dierenarts rekent 35 euro voor consult en dan wss nog iets van 20 euro er bij. Lastig om op te hoesten deze maanden.
pi_105179565
Van wie is deze lieverd uit de OP?

What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_105179848
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:03 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Van wie is deze lieverd uit de OP?

[ afbeelding ]
Dat is Ronja, van draculettetje :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_105179896
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat is Ronja, van draculettetje :)
Wat een lieverd!! Lijkt heel veel op mijn labrador toen die nog een jonkie was O+ O+
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 4 december 2011 @ 21:15:29 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_105183827
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:47 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik wil alles voor hem doen, maar de enige andere dierenarts rekent 35 euro voor consult en dan wss nog iets van 20 euro er bij. Lastig om op te hoesten deze maanden.
Maar dan laat je je hond toch niet nog weken hoesten?
Dring er dan gewoon bij je eigen da op aan dat ie nog es kijkt en iets geeft...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 4 december 2011 @ 21:34:04 #16
176471 oh-oh
pi_105185066
Vandaag een uur door de regen gewandeld, ze moesten echt ff rennen :D

Zelfs Kees vond het heerlijk!

Chico wil graag regenlaarzen :P

Mooie broer en gekke Henkie:

Zijn we al bijna thuis?

En dan thuis allemaal in bad en nu liggen ze al uren zo:
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 4 december 2011 @ 21:44:39 #17
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_105185751
O+
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  zondag 4 december 2011 @ 22:13:35 #18
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105187772
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar dan laat je je hond toch niet nog weken hoesten?
Dring er dan gewoon bij je eigen da op aan dat ie nog es kijkt en iets geeft...
Het hoesten/gerochel is al weg, maar die snotneus blijft en dat zit me gewoon niet lekker. Onze eigen DA werkt voornamelijk op homeopatische basis en staat overal best hoog aangeschreven, onder ander omdat hij geen kosten voor consult vraagt.
  zondag 4 december 2011 @ 22:22:17 #19
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_105188263
Ik heb ook zo'n slaapmonster in huis. Gisteren bleef het gelukkig droog tijdens de les, maar het bos was een grote modderpoel. Alleen als ik zeker weet dat het droog is EN blijft, trek ik mijn wandelschoenen aan, in alle andere gevallen gewoon mijn regenlaarzen. Die had ik gisteren wel nodig, op een gegeven moment stond ik tot aan mijn enkels in de modder... moest mijn best doen om mijn laarzen niet in de modder vast te laten zuigen.

Lara zag er ook geweldig uit... gelukkig *ahum* valt de bruine modder niet op in haar vacht. Maar ze zat van top tot teen onder, zelfs haar witte borstharen waren niet meer te zien. Ik heb haar naar de les nog even in het kanaal laten zwemmen, maar 's avonds kwam ik er achter dat nog lang niet al het zand er uit was.

Tussen haar tenen was het helemaal aangekoekt en haar oren zaten ook nog helemaal onder. Ik dus gisterenavond alles er uitgeborsteld... is meneer Sjeekie_Beekie vandaag wezen fietsen met d'r... zat ze weer helemaal onder }:|. Dus maar weer onder de buitendouche geweest [lees: de sproeier van de tuinslang] en morgen maar weer een keertje borstelen en kammen. Ze was in ieder geval de rest van de middag in dromenland, voor de verwarming, dus inmiddels is ze ook weer helemaal droog. Dan kan ze dadelijk na het laatste rondje gewoon weer de kennel in.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  zondag 4 december 2011 @ 23:00:54 #20
176471 oh-oh
pi_105190648
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Het hoesten/gerochel is al weg, maar die snotneus blijft en dat zit me gewoon niet lekker. Onze eigen DA werkt voornamelijk op homeopatische basis en staat overal best hoog aangeschreven, onder ander omdat hij geen kosten voor consult vraagt.
Waarom sta je er dan niet op dat je eigen da er nog eens naar kijkt en iets aan doet?
( Groucho Marx )
  zondag 4 december 2011 @ 23:09:44 #21
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105191196
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Waarom sta je er dan niet op dat je eigen da er nog eens naar kijkt en iets aan doet?
Omdat hij homeopatisch te werk gaat, waar ik gewoon (uit eigen ervaring, ben nu zelf ruim een jaar onverklaarbaar ziek) niks mee heb.. Ik maak morgen een afspraak bij een andere DA. Geld kan me niks schelen, als Koda maar goed in orde is =\ Kga nu al 1-2 nachten met een ontzettend naar gevoel naar bed.
pi_105191461
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:34 schreef oh-oh het volgende:

En dan thuis allemaal in bad en nu liggen ze al uren zo:
[ afbeelding ]
Ach O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_105191718
Laat je ons weten hoe het gaat morgen maus?
  zondag 4 december 2011 @ 23:22:50 #24
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105191932
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:18 schreef hugsy33 het volgende:
Laat je ons weten hoe het gaat morgen maus?
Laat zowiezo rond een uurtje of 9/10 's avonds wel wat weten, aangezien ik zelf van 8 tot 3 op school zit en om 5 uur moet werken. Moet mama maar even met Koda naar de DA. Zal ff kijken of ik nog leuke foto's heb trouwens..
  zondag 4 december 2011 @ 23:23:00 #25
176471 oh-oh
pi_105191940
Ik heb ook niks met homeopatisch en ik zou daar dus ook niet gaan met mn honden, gratis consult of niet hoor. Gelukkig maar dat geld nu ineens niet meer belangrijk is, als jij je er rot over voelt moet je er gewoon iets aan laten doen, want dan zal de hond zich er zeker niet lekker mee voelen.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')