abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104295169

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[centraal] Honden met foto's #52

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkestrah op 12-11-2011 21:06:43 ]
pi_104295431
Vervelend om dit topic met deze boodschap te beginnen, maar ik heb zojuist te horen gekregen van mijn stiefmoeder dat mijn hond overleden is. ;( Hij is tijdens het snuffelen in de tuin, met zijn natte neus tegen het schrikdraad aan gelopen.
Acht jaar is hij geworden, en hij durfde nèt te zwemmen. Een grote bangerik was het, maar wel een prachthond. Huilen als een klein kind met snottebellen..

pi_104295479
natte neus tegen schrikdraad en dan dood :o Jeetje -O-
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:51:50 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104295857
Jee, daar moet dan wel echt veel volt op gestaan hebben, ik heb dr eentje die regelmatig met zn kop in de schrikdraad hangt, maar die schreeuwt es ff en doet het rustig 10 minuten later nog eens...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104295956
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 20:51 schreef oh-oh het volgende:
Jee, daar moet dan wel echt veel volt op gestaan hebben, ik heb dr eentje die regelmatig met zn kop in de schrikdraad hangt, maar die schreeuwt es ff en doet het rustig 10 minuten later nog eens...
Nou idd.. ik ken ook wel honden die weleens tegen schrikdraad zijn gelopen bij een weiland ofzo. Maar die hebben er niets aan over gehouden.
pi_104296057
Hij heeft als puppy wel een hartruis gehad, maar dat scheen er verder weinig mee te maken hebben gehad.
Sowieso stonden er koeien aan de andere kant, dus het voltage zal flink geweest zijn. Het is inderdaad niet de eerste keer dat hij tegen zo'n draad aan liep, maar blijkbaar nog nooit in deze omstandigheden.
pi_104296150
Huh.. Dat schrikdraad gaat toch aan/uit/aan/uit? Er staat best veel spanning op maar als je zo kort in aanraking komt met zo'n draadje doet het wat de naam zegt 'schrik' geven. Erg vervelend. Sterkte.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:01:51 #8
176471 oh-oh
pi_104296250
Ja dat is echt pech hebben, die van mij is maar klein en heeft geen vacht maar die krijgt er echt maar een tikje van, ook bij koeien.
Sterkte...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104296381
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 20:40 schreef Darkestrah het volgende:
Vervelend om dit topic met deze boodschap te beginnen, maar ik heb zojuist te horen gekregen van mijn stiefmoeder dat mijn hond overleden is. ;( Hij is tijdens het snuffelen in de tuin, met zijn natte neus tegen het schrikdraad aan gelopen.
Acht jaar is hij geworden, en hij durfde nèt te zwemmen. Een grote bangerik was het, maar wel een prachthond. Huilen als een klein kind met snottebellen..

Wat erg ;( Sterkte :*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_104296438
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:26 schreef blup het volgende:

[ afbeelding ]
:D
Lang niet gezien trouwens, leuke foto's weer ^O^
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:06:09 #11
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_104296447
Het is een aardig grote hond zoals je op de foto kunt zien, dus ik weet ook niet precies wat er aan de hand was. Bovendien is hij gevonden, niemand heeft het gezien. Maarja, als je de snuggerheid van mijn hond kent kun je wel op je vingers natellen dat dit de oorzaak is geweest. :N

Dank jullie wel, trouwens. :)
pi_104296522
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:11 schreef bianca en michael het volgende:

Hij was er echt op hoor, de eerste 20 minuten gingen alleen maar over dat vrouwke met haar 3 grijze roodstaartpapegaaien en de laatste 10 minuten kwam Ingrid met Dino er ook tussendoor. Dino was bij een dierenarts is Amsterdam, ook of dermatologe omdat hij al zijn leven lang uitslag op zijn huid heeft en blaren tussen zijn voetzolen wat lopen heel pijnlijk maakt. Arm beest ;(

Shit, dan ben ik afgehaakt net voor hij in beeld kwam. Ook werd hij niet opgenoemd in het stukje "Vandaag in de aflevering...", dus ik zag het niet meer gebeuren.
Ik geloof niet dat het nog op internet staat, maar ga het morgen toch eens zoeken :)
pi_104297557
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat? wat verschrikkelijk, is dit soort schrikdraad wel toegestaan, bij normaal schrikdraad zal je hond er echt niet aan overlijden hoor!!
sterkte!!
pi_104297675
Ach wat sneu, sterkte Darkestrah! Mooie hond was het.

Het lijkt me toch wel sterk dat het aan het schrikdraad gelegen heeft, voor koeien heb je maar heel weinig volt nodig, meestal kun je zo'n draad gewoon vasthouden. Maargoed, dat is helemaal niet belangrijk nu.
pi_104297782
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat klote voor je dat je hond dood is!! Maar ik kan niet geloven dat het komt van het schrikdraad, daar moet iets anders tegelijk geweest zijn (zoals bv iets aan zijn hart)
Want het is nogal een flinke hond, en zo hoog mag het voltage niet zijn want dan zouden er bosjes met honden dood gaan rondom weilanden want bijna iedere hond gaat er met zn snufferd tegenaan staan.

Maar in ieder geval heeel veel sterkte!!!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:46:23 #16
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_104298027
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:39 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Wat klote voor je dat je hond dood is!! Maar ik kan niet geloven dat het komt van het schrikdraad, daar moet iets anders tegelijk geweest zijn (zoals bv iets aan zijn hart)
Want het is nogal een flinke hond, en zo hoog mag het voltage niet zijn want dan zouden er bosjes met honden dood gaan rondom weilanden want bijna iedere hond gaat er met zn snufferd tegenaan staan.

Maar in ieder geval heeel veel sterkte!!!
Zoals ik zei heeft hij als pup wel iets aan zijn hart gehad, maar afgelopen jaren was dat volgens de dierenarts helemaal over.

Enfin, wat K.Weenie zegt. Nu is het voor mij helemaal niet belangrijk wat de oorzaak is. Ik heb net even de hond van een huisgenoot op visite gehad, was wel even prettig. :)
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:06:52 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104298683
Hoi Darkestrah, dat is vreselijk. Je hond verliezen, ik weet het, dat is echt erg. :'(
  zondag 13 november 2011 @ 12:19:06 #18
176471 oh-oh
pi_104312473
Gisteren gemaakt door iemand O+

Bijna 14 en niet gedragen willen worden maar gewoon 2,5 uur vrolijk meestappen door de kou O+

Mn stoertje met zn trouwe blik O+

Jump:

FlyBoyBilly:
( Groucho Marx )
pi_104312515
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:19 schreef oh-oh het volgende:

Bijna 14 en niet gedragen willen worden maar gewoon 2,5 uur vrolijk meestappen door de kou O+
[ afbeelding ]

Ohhh kaart of posterwaardig O+

En ik moest even 2 keer Billy checken, door het witte vachtje :D
  zondag 13 november 2011 @ 12:30:36 #20
176471 oh-oh
pi_104312761
Whehe ja, in de winter scheer ik alleen de gezichtjes, ze zijn nu al langer dan een maand wintervacht aan het sparen, maar tis nie veul soeps :)
( Groucho Marx )
pi_104313120
Leuke foto's! Groeit er over hun lichaam nu haar dat ook steeds langer wordt of wordt het niet zo lang als bij de staart en de oren?
Zijn ze trouwens weer een beetje de oude na wat er met Karel gebeurd is? En de andere chihuahua, is die er ook nog?

Mijn excuses voor het kruisverhoor. :')
  zondag 13 november 2011 @ 13:57:29 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104315288

Vrouwtje?!?!?!?!?!!!!! Vrouwtje!! Mag ik zwemmen! toe,toe,toe,toe,toe! (het antwoord was nee btw :') )

Well, fuck you. Alsof ik daar een boodschap aan heb :')

Onbewerkt, want ik had geen zin om ze te bewerken _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_104315532
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2011 13:57 schreef Qwea het volgende:

Well, fuck you. Alsof ik daar een boodschap aan heb :')

_O-
En dat schuine koppie O+
  zondag 13 november 2011 @ 14:07:30 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104315594
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

_O-
En dat schuine koppie O+
We riepen nog met zijn twee : Baloe! Nee! Hier!

Ja, nou, de groeten :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_104315659
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 14:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

We riepen nog met zijn twee : Baloe! Nee! Hier!

Ja, nou, de groeten :')
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')