Nou dan is het wachten tot Apple Toshiba aanklaagt over een jaar of wat voor het schaamteloos kopiëren van Apples unieke userexperience en ideeën.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:48 schreef fruityloop het volgende:
Pff, hier werkt Toshiba al jaren aan, en 2 jaar geleden zijn ze de eerste modellen ervan gaan verkopen.
Dat is niet zo vreemd omdat veel mensen een iPad gebruiken als "thuis computer", daarnaast is ook de verwachting dat Android op de Tablet markt snel aandeel zal winnen, met name omdat er verwacht word dat volgend jaar veel goedkope modellen op de markt zullen komen.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij geenstijl kunnen ze niet rekenen, maar goed, dit zijn hun cijfers
Mobile OS
1 - Android (32,13%)
2 - iPad (31,84%)
3 - iPhone (24,63%)
4 - BlackBerry (4,60%)
5 - SymbianOS (4,04%)
6 - iPod (2,18%)
7 - Windows (0,22%)
8 - Samsung (0,10%)
9 - Sony (0,09%)
10 - Windows Phone (0,09%)
Nu zijn de iPad en iPhone geen OS maar apparaten met iOS
Kom je toch op 58,65 procent van de OS op Mobile Devices.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ndroid_win.html#more
Ja, want die zijn er nu nog niet?quote:Op woensdag 28 december 2011 10:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd omdat veel mensen een iPad gebruiken als "thuis computer", daarnaast is ook de verwachting dat Android op de Tablet markt snel aandeel zal winnen, met name omdat er verwacht word dat volgend jaar veel goedkope modellen op de markt zullen komen.
FF serieus: wat is er gecompliceerder aan een Android tablet dan een iPad? Serieus?quote:Op woensdag 28 december 2011 14:37 schreef TimCook het volgende:
Dat is het voordeel van tablets boven PC's. Android tablets hebben dat voordeel niet. Die zijn net zo gecompliceerd als PC's met al hun poorten, kabels, filesystems en ingewikkelde interfaces. Daarom falen ze.
Je bron loopt achter de feiten aan, want slechts een paar maanden later:quote:
http://www.redorbit.com/n(...)et-share-increasing/quote:Apple’s dominance of the tablet computer market has taken a big hit in recent months, according to a new report released Friday by market research firm Strategy Analytics.
According to Phil Goldstein of FierceWireless, the report claimed that the iPad’s global market share fell from 95.5% during the third quarter of 2010 to 66.6% during the third quarter of 2011. During that same time period, the market share of tablets running the Android operating system increased from 2.3% to 26.9%. Combined, Android and iOS devices lay claim to 94% of the total tablet market.
The surprising results come following a 20% increase in the number of iPad units shipped during the past three months, freelance writer John P. Mello Jr. said in an article written for PCWorld. Second quarter shipments of the Apple-branded device were 9.2 million units, while the most recent quarter saw those figures rise to 11.12 million units, Mello noted.
Dat is precies wat mijn bron heeft voorspeld.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bron loopt achter de feiten aan, want slechts een paar maanden later:
[..]
http://www.redorbit.com/n(...)et-share-increasing/
Ze falen omdat het aandeel vertienvoudigd is?quote:Op woensdag 28 december 2011 14:59 schreef TimCook het volgende:
[..]
Dat is precies wat mijn bron heeft voorspeld.
quote:Op woensdag 28 december 2011 15:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze falen omdat het aandeel vertienvoudigd is?
quote:Op woensdag 28 december 2011 14:37 schreef TimCook het volgende:
Tablets zijn iets heel anders. Het bestaansrecht van tablets is dat ze het computergebruik een stuk simpeler maken. Dat is het voordeel van tablets boven PC's. Android tablets hebben dat voordeel niet. Die zijn net zo gecompliceerd als PC's met al hun poorten, kabels, filesystems en ingewikkelde interfaces. Daarom falen ze.
Ze falen dus niet want het marktaandeel is vertienvoudigd in een paar maanden tijd en dat is allemaal van apple af gesnoept.quote:
Da's de periode waar in de iPad goed verkrijgbaar werd en er een aantal concurrenten op de markt kwamen. Natuurlijk verschuift het marktaandeel dan.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze falen dus niet want het marktaandeel is vertienvoudigd in een paar maanden tijd en dat is allemaal van apple af gesnoept.
Mooi man, allemaal ongebruikte poorten op je dikke tablet.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze falen dus niet want het marktaandeel is vertienvoudigd in een paar maanden tijd en dat is allemaal van apple af gesnoept.
En leg me nou nog eens uit wat er lastig is aan het drukken op een gekleurd icoontje.
En die USB poort, HDMI poort, micro-USB poort en SD-kaart-poort zijn alleen maar handig en als je ze niet wilt gebruiken dan gebruik je ze niet.
Lelijk man, allemaal ongebruikte poorten op je tablet/TV/walkman whatever. Dat is je argument?quote:Op woensdag 28 december 2011 15:34 schreef TimCook het volgende:
[..]
Mooi man, allemaal ongebruikte poorten op je dikke tablet.
Maar wel een stukje goedkoper dan een iPadquote:Op woensdag 28 december 2011 15:34 schreef TimCook het volgende:
[..]
Mooi man, allemaal ongebruikte poorten op je dikke tablet.
Dat denk ik ook, omdat zij net als Apple een goed content ecosysteem hebben. Bovendien ziet de Android versie op dat ding er nog best goed uit, al heb ik verder geen ervaring met het ding dus weet ik niet hoe goed in de praktijk werkt.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk trouwens dat de enige serieuze bedreiging voor de iPad de Amazon Kindle Fire is, en dan vooral omdat amazon een Mediabedrijf is, niet omdat het OS beter is, of de HW beter is, maar omdat hun bedrijfsstructuur en filosofie een hele andere is.
Dat denk ik ook, dat had HP ook kunnen bereiken met webOS, alleen daar is de filosofie verkeerd. Amazon en Apple denken allebei vooruit en hebben durf. Nog mooier zou een kindle fire met webos zijn...quote:Op woensdag 28 december 2011 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk trouwens dat de enige serieuze bedreiging voor de iPad de Amazon Kindle Fire is, en dan vooral omdat amazon een Mediabedrijf is, niet omdat het OS beter is, of de HW beter is, maar omdat hun bedrijfsstructuur en filosofie een hele andere is.
Amazon is een enorme machtsfactor in de contentwereld.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:46 schreef TimCook het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, omdat zij net als Apple een goed content ecosysteem hebben. Bovendien ziet de Android versie op dat ding er nog best goed uit, al heb ik verder geen ervaring met het ding dus weet ik niet hoe goed in de praktijk werkt.
Amazon had inderdaad WebOS moeten kopen. Dat was heel interessant geweest.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:30 schreef kadeya het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, dat had HP ook kunnen bereiken met webOS, alleen daar is de filosofie verkeerd. Amazon en Apple denken allebei vooruit en hebben durf. Nog mooier zou een kindle fire met webos zijn...
Wat bedoel je met die hdmi kabel? En waarom die smileys?quote:Op woensdag 28 december 2011 18:47 schreef Smoofie het volgende:
Android tablets zijn niet gecompliceerd. Interface enz is allemaal gwn simpel. EN zo zég, een HDMI kabel, oh oh oh wat gecompliceerd zeg...
. Asus zal een groot deel van de Ipad afpakken, mark my words.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |