Ik zie de relevantie niet.quote:
Dat als je niet zeker weet hoe materie gevormd wordt, je ook niet kan weten wat bewustzijn is, aangezien jij ervan uitgaat dat bewustzijn gecreëerd wordt door atomen en moleculen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie niet.
Maar hier staat de uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/Quark
Heb zelf de moeite niet genomen om het te lezen.
Dan maak je twee behoorlijke foutenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:36 schreef Loppe het volgende:
[..]
Dat als je niet zeker weet hoe materie gevormd wordt, je ook niet kan weten wat bewustzijn is, aangezien jij ervan uitgaat dat bewustzijn gecreëerd wordt door atomen en moleculen.
onwetendheid als argument dus..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:09 schreef Loppe het volgende:
Aangezien alle materie opgebouwd is uit die quarks, vind ik het wel relevant.
Tja...ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:09 schreef Loppe het volgende:
Aangezien alle materie opgebouwd is uit die quarks, vind ik het wel relevant.
Nou ja, verlicht ons dan.quote:
Dat is precies wat je doet. Jij begrijpt het bewustzijn niet, jij begrijpt quarks niet en gebruikt deze onwetendheid als argument om god in de verklaring te smokkelen.quote:
Lol.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:20 schreef TerryStone het volgende:
Dat is precies wat je doet. Jij begrijpt het bewustzijn niet, jij begrijpt quarks niet en gebruikt deze onwetendheid als argument om god in de verklaring te smokkelen.
Geen idee of hij god in de verklaring wilt smokkelen, maar het lijkt er verdacht op.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is precies wat je doet. Jij begrijpt het bewustzijn niet, jij begrijpt quarks niet en gebruikt deze onwetendheid als argument om god in de verklaring te smokkelen.
Pardon? Ik geef toch redelijk beargumenteerde antwoorden...ik zie jou enkel met wat one-lines reageren en gaat verder op weinig tot niks in.quote:
Hoe is dat anders dan voor niet- bewuste objecten? Waarom is de vraag hoe materie ontstaat extra interessant voor bewustzijn?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:36 schreef Loppe het volgende:
[..]
Dat als je niet zeker weet hoe materie gevormd wordt, je ook niet kan weten wat bewustzijn is, aangezien jij ervan uitgaat dat bewustzijn gecreëerd wordt door atomen en moleculen.
Omdat onze cellen opgebouwd zijn uit materie. Waar ligt de connectie? Is er dan geen allesomvattend geheel?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan voor niet- bewuste objecten? Waarom is de vraag hoe materie ontstaat extra interessant voor bewustzijn?
Zoals ik al aangaf is voor bewustzijn de functie van de cellen (in dit geval neurons) veel belangrijker dan de vraag waar deze zijn van opgebouwd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:38 schreef Loppe het volgende:
[..]
Omdat onze cellen opgebouwd zijn uit materie. Waar ligt de connectie? Is er dan geen allesomvattend geheel?
Sja, de stoel waar ik op zit is ook opgebouwd uit materie. So what?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:38 schreef Loppe het volgende:
[..]
Omdat onze cellen opgebouwd zijn uit materie. Waar ligt de connectie? Is er dan geen allesomvattend geheel?
Wat bedoel je precies met "immaterieel"? En welk inzicht daarin verkrijgen wij (potentieel) door ons te verdiepen in hoe materie is opgebouwd?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:56 schreef Loppe het volgende:
Het is imo belangrijk om te weten hoe materie is opgebouwd. Daar je anders niet kan weten of er een immateriële basis is. Als die er is dan zijn de fysische processen die je beschreef slechts een verwerking van je lichaam van het immateriële. En krijgt bewustzijn een heel andere betekenis.
Tja maar de beschrijving van materie op het aller kleinste niveau, quarks en strings, zegt totaal niks van de functie van die materie.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:56 schreef Loppe het volgende:
Het is imo belangrijk om te weten hoe materie is opgebouwd. Daar je anders niet kan weten of er een immateriële basis is. Als die er is dan zijn de fysische processen die je beschreef slechts een verwerking van je lichaam van het immateriële. En krijgt bewustzijn een heel andere betekenis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |