Maar het zou ook weer kunnen dat die mensen gewoon paranormaal begaafd zijn.quote:Op maandag 26 december 2011 20:34 schreef Supersoep het volgende:
Ja, want sommige mensen zien dingen van een vorig leven die ze niet kunnen weten dus dat is bewijs voor reincarnatie.
Maar komt die informatie dan uit henzelf of misschien wel onbewust van buiten af?quote:Op maandag 26 december 2011 20:34 schreef Supersoep het volgende:
Ja, want sommige mensen zien dingen van een vorig leven die ze niet kunnen weten dus dat is bewijs voor reincarnatie.
Of gewoon puur geluk. Van elke X uitspraken zijn er Y waar, ongeacht of er kennis is.quote:Op maandag 26 december 2011 20:43 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Maar komt die informatie dan uit henzelf of misschien wel onbewust van buiten af?
quote:Wat ik namelijk altijd als een groot euvel heb gezien als wij mensen het over reïncarnatie hebben, zijn onze eigen hersenen. Gewend als wij zijn om in lineaire tijd te denken die van punt A naar punt B loopt, hoeft dit daarentegen in het geheel niet het geval te zijn voor een 'mens zonder lichaam' (spook, geest, bewustzijn, what have you). Ik stel dan ook dat reïncarnatie niet alleen maar lineair voorkomt (i.e. "recht vooruit" wat ons tijdsbesef betreft), maar ook achterwaarts, zijwaarts, omhoog, omlaag, zelfs parallel. Ja, ik besef me hoe raar dat klinkt . Maar ik zie geen reden om te denken dat reïncarnatie, wat cyclisch van nature is, een lineair verloop heeft. Misschien dat je wel reïncarneert als Romeins soldaat, 2000 jaar in ons verleden.
Om het nog iets verder te trekken, in het geval van parallel reïncarnatie zou het goed mogelijk zijn dat je terug komt als je jeugdliefde, als je grootouders. Hell, waarom zou je überhaupt in dit universum reïncarneren? Als we de theorie van het multiversum er bij betrekken, zou je als jezelf in een iets andere realiteit kunnen reïncarneren.
En nu hou ik op voordat m'n hoofd implodeert.
Zeer mooie post. Precies hiervoor heb ik mijn inloggegevens weer gezocht en gevonden, die was ik kwijt.quote:Op maandag 26 december 2011 22:03 schreef hydroven het volgende:
Om de discussie wat uit te breiden, heb ik hier een tekst van user 'Yogaflame'. Ontzettend interessant wat hij/zij geschreven heeft.
[..]
Het is mogelijk dat we verschillende zielen in één lichaam hebben.quote:Op maandag 26 december 2011 22:46 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Maar je incarneert volgens mij altijd als baby. Nooit in een al levend mens, want dan zou die soldaat ineens twee zielen hebben
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 26 december 2011 22:54 schreef hydroven het volgende:
[..]
Het is mogelijk dat we verschillende zielen in één lichaam hebben.
Uit mijn eigen mening, ik hou gewoon alles voor mogelijk. Als het vanzelfsprekend is dat we één ziel hebben, waarom is het dan niet mogelijk dat we meerdere zielen hebben?quote:
Ja, goede vraag.quote:Op maandag 26 december 2011 23:12 schreef OmarKhayyam het volgende:
Het is de vraag of we uberhaupt een (lichaams onafhankelijke) ziel hebben.
Omdat je met je ziel dingen bepaalt. Als er meerdere zielen in een lichaam zitten krijg je meest vreemde mensen. Die met zichzelf in conclaaf gaan of ze koffie moeten of melk. Of ze kaas op hun brood willen of toch maar jam.quote:Op maandag 26 december 2011 23:12 schreef hydroven het volgende:
[..]
Uit mijn eigen mening, ik hou gewoon alles voor mogelijk. Als het vanzelfsprekend is dat we één ziel hebben, waarom is het dan niet mogelijk dat we meerdere zielen hebben?
Dat is inderdaad een vraag. Voor sommige mensen althans.quote:Op maandag 26 december 2011 23:12 schreef OmarKhayyam het volgende:
Ik denk: Heel onwaarschijnlijk.quote:
Alles? Echt alles?quote:Op maandag 26 december 2011 23:12 schreef hydroven het volgende:
[..]
Uit mijn eigen mening, ik hou gewoon alles voor mogelijk.
Wat jij denkt moet je zelf weten. Daar is iedereen vrij in, in Europa althans. In bepaalde landen moet je uitkijken.quote:Op maandag 26 december 2011 23:15 schreef OmarKhayyam het volgende:
[..]
Ik denk: Heel onwaarschijnlijk.
Je "ziel" zit in je hersenen.quote:Op maandag 26 december 2011 23:12 schreef OmarKhayyam het volgende:
Raar iets om te roepen tijdens een normale discussie. Ga je dit gebruiken als reactie op alles wat iedereen roept?quote:Op maandag 26 december 2011 23:16 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Wat jij denkt moet je zelf weten. Daar is iedereen vrij in, in Europa althans. In bepaalde landen moet je uitkijken.
Dus als we twijfelen, is het een ''wedstrijd" tussen verschillende zielen over de keuzes die we in onze geest houden?quote:Op maandag 26 december 2011 23:15 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Omdat je met je ziel dingen bepaalt. Als er meerdere zielen in een lichaam zitten krijg je meest vreemde mensen. Die met zichzelf in conclaaf gaan of ze koffie moeten of melk. Of ze kaas op hun brood willen of toch maar jam.
quote:
Nee, niet alles. Maar om verschillende denkpistes te hebben, moet je vrij zijn om daarover na te denken.quote:"Ik denk, dus ik ben"
Ja, waarom dan?quote:Op maandag 26 december 2011 23:15 schreef OmarKhayyam het volgende:
[..]
Ik denk: Heel onwaarschijnlijk.
Wie roept hier dat jij daar niet vrij in bent?quote:Op maandag 26 december 2011 23:22 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
Nee, niet alles. Maar om verschillende denkpistes te hebben, moet je vrij zijn om daarover na te denken.
Het is toch een rare zin van die ander? IK DENK: heel onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 26 december 2011 23:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Raar iets om te roepen tijdens een normale discussie. Ga je dit gebruiken als reactie op alles wat iedereen roept?
Ik zeg juist dat het niet kan, beter lezen alsjeblieft.quote:Op maandag 26 december 2011 23:18 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dus als we twijfelen, is het een ''wedstrijd" tussen verschillende zielen over de keuzes die we in onze geest houden?
Hij geeft juist aan dat het zijn mening is. Een clausule die je niet vaak ziet bij reacties in F&L en W&T. Dit lijkt mij juist prettig voor jouw standpunt. Of verwacht je dat het ironisch bedoeld was?quote:Op maandag 26 december 2011 23:24 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Het is toch een rare zin van die ander? IK DENK: heel onwaarschijnlijk.
Dus daarom antwoord ik ook "raar". Al vind ik het heel open van mijzelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |