abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 17:36:25 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105874107
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:34 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Reïncarnatie en geestverschijningen hoeven niet mutually exclusive te zijn, zeer zeker niet. :)

[..]

Wat Bastard hier zegt prikkelt mijn interesse. Wat ik namelijk altijd als een groot euvel heb gezien als wij mensen het over reïncarnatie hebben, zijn onze eigen hersenen. Gewend als wij zijn om in lineaire tijd te denken die van punt A naar punt B loopt, hoeft dit daarentegen in het geheel niet het geval te zijn voor een 'mens zonder lichaam' (spook, geest, bewustzijn, what have you). Ik stel dan ook dat reïncarnatie niet alleen maar lineair voorkomt (i.e. "recht vooruit" wat ons tijdsbesef betreft), maar ook achterwaarts, zijwaarts, omhoog, omlaag, zelfs parallel. Ja, ik besef me hoe raar dat klinkt :P. Maar ik zie geen reden om te denken dat reïncarnatie, wat cyclisch van nature is, een lineair verloop heeft. Misschien dat je wel reïncarneert als Romeins soldaat, 2000 jaar in ons verleden. >:O
Om het nog iets verder te trekken, in het geval van parallel reïncarnatie zou het goed mogelijk zijn dat je terug komt als je jeugdliefde, als je grootouders. Hell, waarom zou je überhaupt in dit universum reïncarneren? Als we de theorie van het multiversum er bij betrekken, zou je als jezelf in een iets andere realiteit kunnen reïncarneren. :s)
En nu hou ik op voordat m'n hoofd implodeert. :%
Ja dat kan best mindblowing werken als je er langer over nadenkt he :D

Ik zit alleen met 1 punt. We kennen de geschiedenis, we weten wat er gebeurt is. Stel dat je in het verleden zou incarneren heeft dat automatisch weer betrekking op de toekomst, stel dat je de architect word van de toren van pisa, die toren zou gebouwd moeten worden, maar in onze tijd staat hij er al. Hoe zit het dan met vrije wil, stel dat ik in het verleden word geboren als 1 van mijn voorvaderen en geen zin heb om aan kinderen te beginnen, of een ongeluk krijg voor ik aan kinderen kon beginnen, besta ik dan ook niet meer in de huidige tijd?
:%

Ik herrinner mij trouwens ineens dat ik dit van de week gedroomd heb :D
Er was een glazen stolp met daarin allemaal gouden sliertjes in die allemaal op elkaar en door elkaar heen liepen. En iemand (ik kreeg uitleg geloof ik) pakte een enkel sliertje er uit en gaf aan dat dit 1 van de mogelijkheden van een leven was maar dat ik net zo goed een ander sliertje kon pakken maar dat er dan andere gebeurtenissen aan vast zaten, ook een andere wereldgeschiedenis. Op die manier waren alle mogelijke scenarios mogelijk die je mee kon maken.
Op dat moment in mn droom begreep ik het wel..

[ Bericht 10% gewijzigd door Bastard op 21-12-2011 17:47:58 ]
The truth was in here.
pi_105875590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:58 schreef trovey het volgende:
Zou wel helemaal te gek zijn als je terug kon kijken in een vorig leven...jammer genoeg nooit mogen ervaren en ik wacht ook nog steeds op mijn ouders waarmee we afgesproken hadden om te laten weten of er wat was....of ze kunnen dat niet of ze doen het op een manier die ik niet oppik (via dromen b.v. want daar zijn ze nogal eens aanwezig :P ). Reincarnatie zou een leuk gegeven zijn, jammer alleen dat je daar dan blijkbaar niets van meekrijgt in een volgend leven. ;( Hypnose e.d. ben ik ook sceptisch over.
Hou ook maar de mogelijkheid open dat ze het via je dromen doen dan. Als ze er overdag niet doorheen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')