abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105859580
1) Hoe kan een dementerende persoon die sterft naar het ''licht'' gaan als hij al niet weet wat het verschil is tussen leven en dood.

2) Heeft iemand ervaring/kennis van ervaring met een dementerende geest. Persoonlijk heb ik geen enkele ervaring, maar heb er interesse in.'

3) Is het mogelijk dat je ziel het overneemt van je geestelijke problemen?

[ Bericht 13% gewijzigd door hydroven op 21-12-2011 11:24:27 ]
pi_105859718
Dementie is een lichamelijk ding hè (hersenen) en dat heeft niets met de zogneaamde ziel te maken (laten we maar in het midden houden of die er werkelijk is :') ) dus iedereen zou weer gezond moeten zijn van lijf en geest als je het stoffelijk omhulsel hebt afgeworpen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105859742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:23 schreef trovey het volgende:
Dementie is een lichamelijk ding hè (hersenen) en dat heeft niets met de zogneaamde ziel te maken (laten we maar in het midden houden of die er werkelijk is :') ) dus iedereen zou weer gezond moeten zijn van lijf en geest als je het stoffelijk omhulsel hebt afgeworpen.
My thoughts exactly.
pi_105859992
quote:
Dus als we dood gaan en ons stoffelijk omhulsel hebben afgeworpen zijn we terug allen gezond zoals we voor de geboorte dan waren.

1) Maar waarom zweven er dan mensen rond die nog problemen hebben met hun doodgaan?
2) Dus als we doodgaan is er maar één definitie van gezondheid? Of zijn er meerdere definities?
pi_105860129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:30 schreef hydroven het volgende:

[..]

Dus als we dood gaan en ons stoffelijk omhulsel hebben afgeworpen zijn we terug allen gezond zoals we voor de geboorte dan waren.

1) Maar waarom zweven er dan mensen rond die nog problemen hebben met hun doodgaan?
2) Dus als we doodgaan is er maar één definitie van gezondheid? Of zijn er meerdere definities?
Nummer 1 kan ik noch ontkennen, noch bevestigen.
Bij nummer 2 kan ik me voorstellen dat je 'problemen' kan hebben op zowel lichamelijk, als puur geestelijk vlak. Om misverstanden te voorkomen, als we het over gezondheid hebben we het wel altijd over je lichaam.
pi_105860135
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:30 schreef hydroven het volgende:

[..]

Ziek zijn voor je dood heeft niets met dat rondzwerven te maken (althans is dat mijn theorie)...dat zijn meer geesten die blijkbaar nog wat te doen hebben op aarde....onafgemaakte zaken.
Gezond zijn als zijnde dat er geen gebreken zijn zowel op lichamelijk als geestelijk gebied dus als je een been mist voor je dood dan heb je daar geen last van na je dood want het voelt aan alsof dat been er gewoon weer zit (want uiteindelijk heb je als "geest" dat been niet echt meer.)
Optimist tot in de kist
pi_105860338
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Ziek zijn voor je dood heeft niets met dat rondzwerven te maken (althans is dat mijn theorie)...dat zijn meer geesten die blijkbaar nog wat te doen hebben op aarde....onafgemaakte zaken.
Interessant want je hier aanhaalt.

Dus in feite kunnen dementerende personen die doodgaan terug gezond worden en hun onafgemaakte zaken op orde maken?
pi_105860408
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:40 schreef hydroven het volgende:

[..]

Dus in feite kunnen dementerende personen die doodgaan terug gezond worden en hun onafgemaakte zaken op orde maken?
Zo denk ik er wel over ja maar hopelijk heeft een ieder die sterven gaat vrede met dat feit zodat ze door kunnen gaan naar waar je dan ook mag gaan. Lichamelijke dingen afmaken zal er toch niet meer inzittten. ;)
Optimist tot in de kist
pi_105860485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:40 schreef hydroven het volgende:

[..]

Nee, want in hun volgende lichaam zijn ze alles weer vergeten en als geest kunnen ze niets meer veranderen aan de situatie die ze hebben achtergelaten. Maar zo denk ik er persoonlijk over :7
pi_105860626
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:45 schreef STING het volgende:

[..]

Nee, want in hun volgende lichaam zijn ze alles weer vergeten en als geest kunnen ze niets meer veranderen aan de situatie die ze hebben achtergelaten. Maar zo denk ik er persoonlijk over :7
Maar of het nu waar is of niet, je kan nu via hypnose teruggaan naar je vorige leven(s) of flashbacks krijgen?
pi_105860702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Zo denk ik er wel over ja maar hopelijk heeft een ieder die sterven gaat vrede met dat feit zodat ze door kunnen gaan naar waar je dan ook mag gaan. Lichamelijke dingen afmaken zal er toch niet meer inzittten. ;)
Er is nog één ding dat ik niet snap. Stel dat je geheugenverlies hebt gedurende gans je leven, hoe kunnen ze dan hun onafgemaakte zaken op orde maken, als ze niet precies weten wat ze juist in orde moeten maken?
pi_105860718
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:49 schreef hydroven het volgende:

[..]

Maar of het nu waar is of niet, je kan nu via hypnose teruggaan naar je vorige leven(s) of flashbacks krijgen?
Geen idee, heb er geen ervaring mee. Ik sluit het niet uit, maar ben er wel redelijk sceptisch over.
pi_105860776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:52 schreef hydroven het volgende:

[..]

Er is nog één ding dat ik niet snap. Stel dat je geheugenverlies hebt gedurende gans je leven, hoe kunnen ze dan hun onafgemaakte zaken op orde maken, als ze niet precies weten wat ze juist in orde moeten maken?
Als je geheugenverlies hebt gedurende je hele leven wist je ook niet dat er onafgemaakte zaken zijn geweest in je leven (je hebt niets weten op te bouwen) dus je begint met een schone geest zonder problemen (net als een pasgeboren kind) dus er zijn geen onafgemaakte zaken....althans dat is weer mijn theorie. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 21 december 2011 @ 11:56:37 #14
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_105860846
In mijn familie heb ik iemand die aan het dementeren is. Deze meneer woont nog thuis bij zijn vrouw maar over een poosje moet hij naar een verzorgingstehuis helaas. De laatste weken gaat hij de deur uit aan de wandel naar plekken uit het verleden zoals zijn ouwe huis waar hij met zijn gezin heeft gewoond of naar de buurt waar hij gewerkt heeft. Voor de familie is dit haast niet meer te doen want als hij weer eens de benen heeft genomen kunnen ze de buurt door op zoek naar pa. Ook herkent hij vaak zijn vrouw niet meer en zijn kinderen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_105860908
Zou wel helemaal te gek zijn als je terug kon kijken in een vorig leven...jammer genoeg nooit mogen ervaren en ik wacht ook nog steeds op mijn ouders waarmee we afgesproken hadden om te laten weten of er wat was....of ze kunnen dat niet of ze doen het op een manier die ik niet oppik (via dromen b.v. want daar zijn ze nogal eens aanwezig :P ). Reincarnatie zou een leuk gegeven zijn, jammer alleen dat je daar dan blijkbaar niets van meekrijgt in een volgend leven. ;( Hypnose e.d. ben ik ook sceptisch over.
Optimist tot in de kist
pi_105860963
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:56 schreef controlaltdelete het volgende:
In mijn familie heb ik iemand die aan het dementeren is. Deze meneer woont nog thuis bij zijn vrouw maar over een poosje moet hij naar een verzorgingstehuis helaas. De laatste weken gaat hij de deur uit aan de wandel naar plekken uit het verleden zoals zijn ouwe huis waar hij met zijn gezin heeft gewoond of naar de buurt waar hij gewerkt heeft. Voor de familie is dit haast niet meer te doen want als hij weer eens de benen heeft genomen kunnen ze de buurt door op zoek naar pa. Ook herkent hij vaak zijn vrouw niet meer en zijn kinderen.
Dementeren is een heel treurig proces...voor de patient als hij/zij heldere momenten heeft en voor de familie die echt de dementerende kwijt is. Ik heb vaak gezegd dat het lijf er nog is maar helaas is de persoon er niet meer...ja, grootouders gehad die het overkwam. :{
Optimist tot in de kist
  woensdag 21 december 2011 @ 13:19:26 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105863557
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef trovey het volgende:

[..]

Dementeren is een heel treurig proces...voor de patient als hij/zij heldere momenten heeft en voor de familie die echt de dementerende kwijt is. Ik heb vaak gezegd dat het lijf er nog is maar helaas is de persoon er niet meer...ja, grootouders gehad die het overkwam. :{
Als ze nog in het proces zitten dat ze doorhebben dat ze aan het dementeren zijn, ja dat is heel treurig.
Maar ik heb op een afdeling gewerkt met demente bejaarden die echt al een hele tijd dement waren, en daar werd toch een hoop gelachen door de mensen zelf hoor!
Voor de familie is het dan wel weer triest, hun moeder herkent ze dan bijvoorbeeld niet meer.
The truth was in here.
pi_105863965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:19 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als ze nog in het proces zitten dat ze doorhebben dat ze aan het dementeren zijn, ja dat is heel treurig.
Maar ik heb op een afdeling gewerkt met demente bejaarden die echt al een hele tijd dement waren, en daar werd toch een hoop gelachen door de mensen zelf hoor!
Voor de familie is het dan wel weer triest, hun moeder herkent ze dan bijvoorbeeld niet meer.
Mijn laatste oma had helaas tot een jaar voor haar dood nog heldere momenten :{ ...heel vreemd ineens was oma er weer (kon je met haar praten en was ze echt weer als vroeger) terwijl er normaal een lichaam zat wat je herkende als oma maar waar ze eigenlijk niet meer inzat en wat niet meer reageerde op ons. Ik weet nog precies wat ze zei, de laatste keer dat ze helder was"Ik ben zo eenzaam", verrschrikkelijk om dat te horen want zowel mijn oom/tante als wij(mijn broer en ik) kwamen zeer regelmatig bij haar maar als ze was weggezakt had ze dat gewoon niet door. Verder was het geen mens voor al die "gezellig meedoen" spelletjes dus daar deden ze haar ook al geen plezier mee....haar dood was uiteindelijk een verlossing van een lichaam en geest die op waren en hoe verdrietig je dan zelf ook bent ik was toch blij voor haar.
Optimist tot in de kist
  woensdag 21 december 2011 @ 13:37:24 #19
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_105864265
quote:
qft

Het lichaam is slechts ons aardse jasje, dat aan veroudering onderhevig is en deze zal afgeworpen worden met de dood. De geest zal voor altijd voortblijven.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 21 december 2011 @ 13:42:14 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105864496
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:29 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn laatste oma had helaas tot een jaar voor haar dood nog heldere momenten :{ ...heel vreemd ineens was oma er weer (kon je met haar praten en was ze echt weer als vroeger) terwijl er normaal een lichaam zat wat je herkende als oma maar waar ze eigenlijk niet meer inzat en wat niet meer reageerde op ons. Ik weet nog precies wat ze zei, de laatste keer dat ze helder was"Ik ben zo eenzaam", verrschrikkelijk om dat te horen want zowel mijn oom/tante als wij(mijn broer en ik) kwamen zeer regelmatig bij haar maar als ze was weggezakt had ze dat gewoon niet door. Verder was het geen mens voor al die "gezellig meedoen" spelletjes dus daar deden ze haar ook al geen plezier mee....haar dood was uiteindelijk een verlossing van een lichaam en geest die op waren en hoe verdrietig je dan zelf ook bent ik was toch blij voor haar.
Dat zou kunnen ja.. ook heel naar om te horen dat ze eenzaam is.

Ik heb ook een keer een dame meegemaakt die vroeger op turnen zat, en die was altijd zo ontzettend vrolijk. "pluk de dag type" sprong uit bed. En een keer dat ze aan de deurpost hing heen en weer te zwaaien, of even de split deed in de gang.
Ze was heel dement, dr buurvrouw en goeie vriendin kwam bijna iedere dag wel langs maar herkende ze niet, deed ze wel alsof, steeds knipoogjes geven enzo maar ze had echt geen idee meer.
The truth was in here.
pi_105867397
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:37 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

qft

Het lichaam is slechts ons aardse jasje, dat aan veroudering onderhevig is en deze zal afgeworpen worden met de dood. De geest zal voor altijd voortblijven.
Dat klinkt mooi. Hoop dat het zo is.
pi_105868686
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:37 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

qft

Maar hoe verklaar je dan jouw uitleg met reïncarnatie?
  woensdag 21 december 2011 @ 15:31:08 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105869137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:18 schreef hydroven het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je dan jouw uitleg met reïncarnatie?
Dat die geest na het afwerpen van het stoffelijke lichaam op een later (of misschien wel eerder) tijdstip weer kan incarneren denk ik.
The truth was in here.
pi_105869435
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat die geest na het afwerpen van het stoffelijke lichaam op een later (of misschien wel eerder) tijdstip weer kan incarneren denk ik.
Maar volgens TeenWolf blijft een geest permanent bestaan.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:34:44 #25
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_105871567
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:40 schreef hydroven het volgende:

[..]

Maar volgens TeenWolf blijft een geest permanent bestaan.
Reïncarnatie en geestverschijningen hoeven niet mutually exclusive te zijn, zeer zeker niet. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat Bastard hier zegt prikkelt mijn interesse. Wat ik namelijk altijd als een groot euvel heb gezien als wij mensen het over reïncarnatie hebben, zijn onze eigen hersenen. Gewend als wij zijn om in lineaire tijd te denken die van punt A naar punt B loopt, hoeft dit daarentegen in het geheel niet het geval te zijn voor een 'mens zonder lichaam' (spook, geest, bewustzijn, what have you). Ik stel dan ook dat reïncarnatie niet alleen maar lineair voorkomt (i.e. "recht vooruit" wat ons tijdsbesef betreft), maar ook achterwaarts, zijwaarts, omhoog, omlaag, zelfs parallel. Ja, ik besef me hoe raar dat klinkt :P. Maar ik zie geen reden om te denken dat reïncarnatie, wat cyclisch van nature is, een lineair verloop heeft. Misschien dat je wel reïncarneert als Romeins soldaat, 2000 jaar in ons verleden. >:O
Om het nog iets verder te trekken, in het geval van parallel reïncarnatie zou het goed mogelijk zijn dat je terug komt als je jeugdliefde, als je grootouders. Hell, waarom zou je überhaupt in dit universum reïncarneren? Als we de theorie van het multiversum er bij betrekken, zou je als jezelf in een iets andere realiteit kunnen reïncarneren. :s)
En nu hou ik op voordat m'n hoofd implodeert. :%
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  woensdag 21 december 2011 @ 17:36:25 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105874107
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:34 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Reïncarnatie en geestverschijningen hoeven niet mutually exclusive te zijn, zeer zeker niet. :)

[..]

Wat Bastard hier zegt prikkelt mijn interesse. Wat ik namelijk altijd als een groot euvel heb gezien als wij mensen het over reïncarnatie hebben, zijn onze eigen hersenen. Gewend als wij zijn om in lineaire tijd te denken die van punt A naar punt B loopt, hoeft dit daarentegen in het geheel niet het geval te zijn voor een 'mens zonder lichaam' (spook, geest, bewustzijn, what have you). Ik stel dan ook dat reïncarnatie niet alleen maar lineair voorkomt (i.e. "recht vooruit" wat ons tijdsbesef betreft), maar ook achterwaarts, zijwaarts, omhoog, omlaag, zelfs parallel. Ja, ik besef me hoe raar dat klinkt :P. Maar ik zie geen reden om te denken dat reïncarnatie, wat cyclisch van nature is, een lineair verloop heeft. Misschien dat je wel reïncarneert als Romeins soldaat, 2000 jaar in ons verleden. >:O
Om het nog iets verder te trekken, in het geval van parallel reïncarnatie zou het goed mogelijk zijn dat je terug komt als je jeugdliefde, als je grootouders. Hell, waarom zou je überhaupt in dit universum reïncarneren? Als we de theorie van het multiversum er bij betrekken, zou je als jezelf in een iets andere realiteit kunnen reïncarneren. :s)
En nu hou ik op voordat m'n hoofd implodeert. :%
Ja dat kan best mindblowing werken als je er langer over nadenkt he :D

Ik zit alleen met 1 punt. We kennen de geschiedenis, we weten wat er gebeurt is. Stel dat je in het verleden zou incarneren heeft dat automatisch weer betrekking op de toekomst, stel dat je de architect word van de toren van pisa, die toren zou gebouwd moeten worden, maar in onze tijd staat hij er al. Hoe zit het dan met vrije wil, stel dat ik in het verleden word geboren als 1 van mijn voorvaderen en geen zin heb om aan kinderen te beginnen, of een ongeluk krijg voor ik aan kinderen kon beginnen, besta ik dan ook niet meer in de huidige tijd?
:%

Ik herrinner mij trouwens ineens dat ik dit van de week gedroomd heb :D
Er was een glazen stolp met daarin allemaal gouden sliertjes in die allemaal op elkaar en door elkaar heen liepen. En iemand (ik kreeg uitleg geloof ik) pakte een enkel sliertje er uit en gaf aan dat dit 1 van de mogelijkheden van een leven was maar dat ik net zo goed een ander sliertje kon pakken maar dat er dan andere gebeurtenissen aan vast zaten, ook een andere wereldgeschiedenis. Op die manier waren alle mogelijke scenarios mogelijk die je mee kon maken.
Op dat moment in mn droom begreep ik het wel..

[ Bericht 10% gewijzigd door Bastard op 21-12-2011 17:47:58 ]
The truth was in here.
pi_105875590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:58 schreef trovey het volgende:
Zou wel helemaal te gek zijn als je terug kon kijken in een vorig leven...jammer genoeg nooit mogen ervaren en ik wacht ook nog steeds op mijn ouders waarmee we afgesproken hadden om te laten weten of er wat was....of ze kunnen dat niet of ze doen het op een manier die ik niet oppik (via dromen b.v. want daar zijn ze nogal eens aanwezig :P ). Reincarnatie zou een leuk gegeven zijn, jammer alleen dat je daar dan blijkbaar niets van meekrijgt in een volgend leven. ;( Hypnose e.d. ben ik ook sceptisch over.
Hou ook maar de mogelijkheid open dat ze het via je dromen doen dan. Als ze er overdag niet doorheen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')