oow ja, da's wel handig dan!quote:Op maandag 26 december 2011 00:15 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ja. Het heeft z'n voordelen hoor. Heb een minor Engels gedaan als bijvak en je wordt geacht één accent aan te nemen. Bij mij was dat Brits en ik heb absoluut geen moeite met de Britse R, als ie al uitgesproken wordt.
Ik kan in grote lijnen verstaan waarover het gaat, maar dan houdt het wel op. Ik heb een oom en tante dichtbij Leeuwarden wonen, die gooien achter bijna elke zin "nou?"quote:Op maandag 26 december 2011 00:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vind het machtig mooi. Zit soms gebiologeerd naar Omrop Fryslân te kijken/luisteren met een WTF gezicht.
Moast ris sjen!quote:Op maandag 26 december 2011 00:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vind het machtig mooi. Zit soms gebiologeerd naar Omrop Fryslân te kijken/luisteren met een WTF gezicht.
quote:Op maandag 26 december 2011 00:16 schreef alors het volgende:
wat is knauwen?
En niet haten op Frieseen Fries accent vind ik dan wel weer niet mooi.
Gronings dialect, dat heeft een knauwend geluid, ik weet niet hoe ik het duidelijk uit moet leggenquote:Op maandag 26 december 2011 00:16 schreef alors het volgende:
wat is knauwen?
Knauw'n. Hat'n. Dat inslikken van de E onder andere. Mocht je je ooit echt heel erg vervelen, ga in de trein Groningen - Nieuweschans zitten. Je kunt er zo uitpikken wie er voor station Zuidbroek wonen (knauwen weinig, weinig accent ook) en wie er echt in Oost-Groningen wonen. Die knauwen verschrikkelijk erg en dan ook nog dat accentquote:Op maandag 26 december 2011 00:16 schreef alors het volgende:
wat is knauwen?
quote:Op maandag 26 december 2011 00:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Groningers gooien overal 'ja' door heen, of dat nou nodig is of nietquote:Op maandag 26 december 2011 00:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik kan in grote lijnen verstaan waarover het gaat, maar dan houdt het wel op. Ik heb een oom en tante dichtbij Leeuwarden wonen, die gooien achter bijna elke zin "nou?"
quote:Op maandag 26 december 2011 00:19 schreef CindieY het volgende:
[..]
Groningers gooien overal 'ja' door heen, of dat nou nodig is of niet
John Bakker?quote:Op maandag 26 december 2011 00:19 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dat is mijn enige herkenpunt als Groninger, ik doe het zelf ookquote:
Haha okay weer wat geleerdquote:Op maandag 26 december 2011 00:18 schreef CindieY het volgende:
[..]
Knauw'n. Hat'n. Dat inslikken van de E onder andere. Mocht je je ooit echt heel erg vervelen, ga in de trein Groningen - Nieuweschans zitten. Je kunt er zo uitpikken wie er voor station Zuidbroek wonen (knauwen weinig, weinig accent ook) en wie er echt in Oost-Groningen wonen. Die knauwen verschrikkelijk erg en dan ook nog dat accent
quote:Op maandag 26 december 2011 00:20 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dat is mijn enige herkenpunt als Groninger, ik doe het zelf ook
Ik was daar afgelopen zomer nog, in die hoek vind ik het ook erg lastig te verstaan. Ik heb geprobeerd in een hotel in Roodeschool een gesprekje te volgen maar ik hield het niet bijquote:Op maandag 26 december 2011 00:18 schreef CindieY het volgende:
[..]
Knauw'n. Hat'n. Dat inslikken van de E onder andere. Mocht je je ooit echt heel erg vervelen, ga in de trein Groningen - Nieuweschans zitten. Je kunt er zo uitpikken wie er voor station Zuidbroek wonen (knauwen weinig, weinig accent ook) en wie er echt in Oost-Groningen wonen. Die knauwen verschrikkelijk erg en dan ook nog dat accent
Dat gooien ze hier wel vaak achter een zin aan, "daar heb ik toch geen zin in jaaa"quote:Op maandag 26 december 2011 00:19 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik zou zoiets kunnen zeggen als: wat is het ja mooi weer ja!quote:Op maandag 26 december 2011 00:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik was daar afgelopen zomer nog, in die hoek vind ik het ook erg lastig te verstaan. Ik heb geprobeerd in een hotel in Roodeschool een gesprekje te volgen maar ik hield het niet bij
[..]
Dat gooien ze hier wel vaak achter een zin aan, "daar heb ik toch geen zin in jaaa"
Ik hoop dat je het beter doet dan dat je het speltquote:Op maandag 26 december 2011 00:21 schreef richdekk het volgende:
Dit vind ik een mooi nummer!! ik ga mastruberen.. TOT ZO
hahahaquote:Op maandag 26 december 2011 00:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het beter doet dan dat je het spelt![]()
Heb ik gedaan, ik vond het er erg mooiquote:Op maandag 26 december 2011 00:21 schreef Cee het volgende:
Heb nog altijd het idee om gewoon een keer de auto te pakken en naar Friesland of Groningen te rijden om te kijken hoe het er daar uitziet. Waarom weet ik niet.
Had er al iemand 'tot straks' gezegd toen Dago ging?quote:Op maandag 26 december 2011 00:23 schreef Dagoduck het volgende:
Hier zeggen veel mensen 'daaro' en 'hiero'Doe ik zelf ook, komen mijn nichtjes uit Deventer, 'waarom praat je zo'
Doe mijn bestquote:Op maandag 26 december 2011 00:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom Ceequote:Op maandag 26 december 2011 00:21 schreef Cee het volgende:
Heb nog altijd het idee om gewoon een keer de auto te pakken en naar Friesland of Groningen te rijden om te kijken hoe het er daar uitziet. Waarom weet ik niet.
KUTquote:Op maandag 26 december 2011 00:24 schreef CindieY het volgende:
[..]
Had er al iemand 'tot straks' gezegd toen Dago ging?
Tot zo..quote:Op maandag 26 december 2011 00:24 schreef CindieY het volgende:
[..]
Had er al iemand 'tot straks' gezegd toen Dago ging?
dus bellen als je Jelmer van Rob Stenders wilt sprekentwitter:EchteJannen twitterde op maandag 26-12-2011 om 00:07:54Er is geen #echtejannen radiospel en ook geen stelling, maar mocht je behoefte hebben aan een dronken kabouter bel dan 0800 1121 = graties reageer retweet
't landschap is denk ik mooier ofzoquote:Op maandag 26 december 2011 00:21 schreef Cee het volgende:
Was jij ook niet aan het slapen?quote:Op maandag 26 december 2011 00:24 schreef Evertjan het volgende:
dus bellen als je Jelmer van Rob Stenders wilt sprekentwitter:EchteJannen twitterde op maandag 26-12-2011 om 00:07:54Er is geen #echtejannen radiospel en ook geen stelling, maar mocht je behoefte hebben aan een dronken kabouter bel dan 0800 1121 = graties reageer retweet
quote:Op maandag 26 december 2011 00:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat je uit Friesland komt. Echt een van de meest schokkende revelaties van 2011 voor mij.quote:
quote:Op maandag 26 december 2011 00:25 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat je uit Friesland komt. Echt een van de meest schokkende revelaties van 2011 voor mij.
Pfff... Ik krijg het nog druk met al die kerels die niet in een keer willen gaan slapen, moet ik er bij jou ook al aan gaan denken om "tot zo!" te gaan zeggen als je zegt te gaan slapenquote:
We gaan hard voor een zondagavond ja. Normaal gesproken wordt er een handjevol gepost. Gezellig!quote:Op maandag 26 december 2011 00:26 schreef Dagoduck het volgende:
En niet te veel posten, dat is niet goed voor je hart.
Jij leeft nog steedsquote:Op maandag 26 december 2011 00:26 schreef Dagoduck het volgende:
En niet te veel posten, dat is niet goed voor je hart.
Das waar ook!quote:
Nee nee.. #4quote:Op maandag 26 december 2011 00:28 schreef D. het volgende:
[..]
Maar ik post, in verhouden, niet zoveel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |