abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106036952

Van Wiki:
In 2006 werd bekend dat het verhaal verfilmd gaat worden. Lange tijd werd, in tegenstelling tot wat velen anticipeerden, gedacht dat regisseur Peter Jackson niet zou meewerken aan de twee prequel films op de trilogie. The Hobbit en de film die de The Hobbit en de trilogie met elkaar moet verbinden zouden het eveneens zonder de medewerking van Jackson's vaste schrijfster Fran Walsh moeten stellen. Beiden werden immers onlangs omwille van een financiële kwestie over The Fellowship of the Ring de deur gewezen door productiemaatschappij New Line Cinema.

Naar inmiddels bekend is zal Jackson de productie op zich nemen, als regisseur is Guillermo del Toro gekozen. In 2011 en 2012 zullen de films hun opwachting maken.

Synopsis:
De hoofdpersoon is de Hobbit Bilbo Balings (Bilbo Baggins) die nooit avontuurlijk is geweest. Hobbits vormen een vredelievend volk dat in de Gouw woont en ongeveer een meter lang wordt. Samen met de tovenaar Gandalf en dertien Dwergen onderneemt hij een avontuur om een schat die de Draak Smaug van de Dwergen gestolen heeft terug te winnen. Tijdens de tocht vindt hij een ring, die later in The Lord of the Rings een grote rol zal spelen. Door Bilbo's slimheid wordt de draak Smaug verslagen en de schat veroverd. Hij vervolgt zijn avontuur en komt als een heel ander iemand thuis.

Het vorige topic met plaatjes en nieuwtjes:
"The Hobbit" - 2011

Vorig deeltje:
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

De trailer:
Twiddel
pi_106036967
Dacht al, nog geen nieuw deel geopend :P
Twiddel
pi_106036981
Wat een overduidelijke LOTR RIPOFF, zeg me alsjeblieft dat dit een grapje is. Het lijkt er zelfs op dat de zelfde acteur de tovenaar speelt, hoe kan hollywood het zo ver laten komen...
pi_106036993
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 20:22 schreef chestbrahh het volgende:
Wat een overduidelijke LOTR RIPOFF, zeg me alsjeblieft dat dit een grapje is. Het lijkt er zelfs op dat de zelfde acteur de tovenaar speelt, hoe kan hollywood het zo ver laten komen...
Ripoff?
Heb je het boek wel eens gelezen?
Twiddel
  zondag 25 december 2011 @ 20:35:59 #5
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106037285
Goeien troll.
pi_106037312
De sfeer van The Hobbit is totaal anders dan die van The Lord of the Rings. Het is duidelijk een kinderboek. Ik vind de trailer ook op dat punt al wringen.
  Donald Duck held zondag 25 december 2011 @ 20:38:23 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_106037343
Het ziet allemaal wel luchtig uit in de trailer ja. Maar ook dat kan prima uitpakken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_106037388
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 20:22 schreef chestbrahh het volgende:
Don't freed the troll. Or the person who has lived under a rock for 10 years.
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 25 december 2011 @ 20:41:37 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106037422
quote:
10s.gif Op zondag 25 december 2011 20:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ripoff?
Obvious troll is obvious. Or should be.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 25 december 2011 @ 20:48:24 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_106037575
Jaartje wachten nog ;(
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_106037583
Een hele slechte troll zelfs, hij heeft de reactie gejat van iemand anders :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_106037653
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 20:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Een hele slechte troll zelfs, hij heeft de reactie gejat van iemand anders :')
Ik ben een zij, en heb over welk reactie heb je het?
Twiddel
pi_106037684
quote:
10s.gif Op zondag 25 december 2011 20:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ben een zij, en heb over welk reactie heb je het?
Over die van chestbrahh :P
  zondag 25 december 2011 @ 20:53:43 #14
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106037702
Mooi die synopsis, hoef ik die hele film niet meer te bekijken, top!
pi_106037711
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 20:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Over die van chestbrahh :P
Oh zo :P
Ik faal :') :D
Twiddel
  zondag 25 december 2011 @ 20:56:31 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106037756
quote:
10s.gif Op zondag 25 december 2011 20:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ripoff?
Zowat verscheurd. Wat een wereld en hoe complex het allemaal in elkaar zit. De Hobbit is het verhaal voor de Lord of the Rings. Maar daarnaast heb je een hele grote voorgeschiedenis die soms lastig is om te begrijpen. Al die rassen, personages etc.
pi_106037798
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 20:56 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zowat verscheurd. Wat een wereld en hoe complex het allemaal in elkaar zit. De Hobbit is het verhaal voor de Lord of the Rings. Maar daarnaast heb je een hele grote voorgeschiedenis die soms lastig is om te begrijpen. Al die rassen, personages etc.
Als je alle boeken gaat lezen is het echt heel erg complex.
Ik kom al haast niet door de silmarillion heen :')
Een hele wereld op zich.
Twiddel
  zondag 25 december 2011 @ 21:00:18 #18
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106037859
quote:
10s.gif Op zondag 25 december 2011 20:58 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Als je alle boeken gaat lezen is het echt heel erg complex.
Ik kom al haast niet door de silmarillion heen :')
Een hele wereld op zich.
Zware kost inderdaad. Met enige moeite doorheen gekomen. De Hobbit en Lord of the Rings zijn heel lichte kost vergeleken met Silmarillion.

Maar al die personages maken het de moeite waard en het verhaal op zich ook. Sommige verhalen spelen zich era's af voor de Hobbit.

Ik ben Fantasy gek. :P
  Donald Duck held zondag 25 december 2011 @ 21:02:46 #19
46149 __Saviour__
pi_106037922
Zware kost door het verhaal en de informatie op zich?
Of is het in een onprettige stijl geschreven?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 25 december 2011 @ 21:04:19 #20
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106037975
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Zware kost door het verhaal en de informatie op zich?
Of is het in een onprettige stijl geschreven?
Het is veel informatie en de stijl is zeker niet fijn. Maar als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van voor de Hobbit dan is het zeker de moeite waard.
pi_106038037
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is veel informatie en de stijl is zeker niet fijn. Maar als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van voor de Hobbit dan is het zeker de moeite waard.
Dan zou je eigenlijk ook "History of Middle-Earth" moeten lezen, zelfde laken 't pak.

De schrijfstijl is inderdaad niet je van het. Maar dat komt natuurlijk voornamelijk omdat het gewoon samengevoegde schrijfsels zijn die z'n zoon aan elkaar heeft lopen breien ;)

Ik vond trouwens "De kinderen van Hurin", wel een stuk beter/makkelijker om weg te lezen.
  zondag 25 december 2011 @ 21:13:56 #22
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106038265
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2011 21:06 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dan zou je eigenlijk ook "History of Middle-Earth" moeten lezen, zelfde laken 't pak.

De schrijfstijl is inderdaad niet je van het. Maar dat komt natuurlijk voornamelijk omdat het gewoon samengevoegde schrijfsels zijn die z'n zoon aan elkaar heeft lopen breien ;)

Ik vond trouwens "De kinderen van Hurin", wel een stuk beter/makkelijker om weg te lezen.
Die moet ik inderdaad nog lezen. Binnenkort even kijken of ik die boeken ergens voor een goedkoop prijsje op de kop kan tikken. Deze maand wordt het hem niet meer!
  Donald Duck held zondag 25 december 2011 @ 21:27:50 #23
46149 __Saviour__
pi_106038681
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik wil me er wel eens aan gaan wagen. Vanwege de stijl, is dan eventueel de Nederlandse vertaling nog te verkiezen boven het origineel?
Ik kom 3 verschillende dingen tegen betreffende de voorgeschiedenis van midden-aarde:
Unfinished tales, Silmarillion en Children of Hurin
Hoe verhoudt zich dat tot elkaar (chronologisch gezien), en is er overlap? De pagina's op Wikipedia zeggen me bijvoorbeeld dat heel veel materiaal nooit door Tolkien zelf voltooid is en het aangevuld moest worden. Leidt dat tot veel moeilijke gaten in het plot?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 25 december 2011 @ 21:34:14 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106038897
Dat lijkt me toch een mooie voor TTK :p
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_106038957
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Die moet ik inderdaad nog lezen. Binnenkort even kijken of ik die boeken ergens voor een goedkoop prijsje op de kop kan tikken. Deze maand wordt het hem niet meer!
Sterkte, die reeks is vrij kostbaar (nieuw en tweedehands). Ik heb hem toentertijd geleend bij de bibliotheek, ik zoek nog steeds naar een redelijk geprijsde box/reeks -O-
  zondag 25 december 2011 @ 21:40:56 #26
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106039101
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik wil me er wel eens aan gaan wagen. Vanwege de stijl, is dan eventueel de Nederlandse vertaling nog te verkiezen boven het origineel?
Ik kom 3 verschillende dingen tegen betreffende de voorgeschiedenis van midden-aarde:
Hoe verhoudt zich dat tot elkaar (chronologisch gezien), en is er overlap? De pagina's op Wikipedia zeggen me bijvoorbeeld dat heel veel materiaal nooit door Tolkien zelf voltooid is en het aangevuld moest worden. Leidt dat tot veel moeilijke gaten in het plot?
Het origineel is meestal beter dan het vertaalde werk. Als je Engels goed is dan zou ik het Engelse werk verkiezen boven de Nederlandse vertaling.

Eh, ik heb alleen Silmarillion gelezen. Unfinished tales, Children of Hurin etc. moet ik nog bestellen en lezen. :P Maar er zit geen overlap in, het betreft volgens mij allemaal verhalen uit verschillende era's. Dat maakt het een indrukwekkende werk van Tolkien. _O_
  zondag 25 december 2011 @ 21:45:55 #27
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106039299
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2011 21:36 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Sterkte, die reeks is vrij kostbaar (nieuw en tweedehands). Ik heb hem toentertijd geleend bij de bibliotheek, ik zoek nog steeds naar een redelijk geprijsde box/reeks -O-
Oh, dat wist ik niet. Ik zal even op bol.com kijken wat de nieuwprijs is! :{

Zo, de complete collectie van History of Middle-Earth kost ¤ 213 op bol.com. :{ Hmm, volgend jaar (januari) kijken of ik zoveel geld wil uitgeven voor de collectie, maar denk het niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 26-12-2011 00:35:04 ]
pi_106048515
@Jellereppe:
bedoel je deze?

Gewoon ff op Amazon kijken. Desnoods tweedehands kopen. Is vaak heel veel goedkoper dan bol.com.
http://www.amazon.com/His(...)id=1324862030&sr=8-1
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  maandag 26 december 2011 @ 15:23:11 #30
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_106058449
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_106059458
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met Children of Hurin, daarna The silmarillion (al leest dat meer als naslagwerk en krijg je een overdosis aan middle-earth info, mij lukte het pas bij de tweede keer herlezen om daadwerkelijk nog dingen te onthouden die ik een pagina of wat daarvóór las), dan The Hobbit en de Lord of the Rings trilogie, - en als je jezelf dan echt wilt kwellen - The Letters of J. R. R. Tolkien als toetje.

Die laatste om een piepklein beetje inzicht te krijgen in het levenswerk van een geniale gek. Maar pin me er niet op vast, het is alweer even geleden dat ik Tolkien las.

De overlap zit 'm in de Silmarillion, die alles vóór The Hobbit behandelt. Maar het Children of Hurin-gedeelte wordt daar - als ik me niet vergis - maar fragmentarisch weergegeven, vandaar.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
  maandag 26 december 2011 @ 18:13:27 #33
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106062524
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 02:15 schreef merry77 het volgende:
@Jellereppe:
bedoel je deze?

Gewoon ff op Amazon kijken. Desnoods tweedehands kopen. Is vaak heel veel goedkoper dan bol.com.
http://www.amazon.com/His(...)id=1324862030&sr=8-1
Die bedoel ik inderdaad. :Y Nooit iets besteld bij amazon.com. Wat een prijsverschil met bol.com. Nu is het voor de gewone man wel te koop. Thanks. ^O^
  Admin dinsdag 27 december 2011 @ 10:31:58 #34
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106079835
Children of Hurin heb ik gekocht toen het uitkwam, maar dat was wéér zo tenenkrommend saai geschreven, dus daar ben ik niet verder gekomen dan een paar hoofdstukken. Unfinished Tales en Silmarillion waren ook al zo, al ben ik daar wel verder in gekomen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_106080010
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:31 schreef Breuls het volgende:
Children of Hurin heb ik gekocht toen het uitkwam, maar dat was wéér zo tenenkrommend saai geschreven, dus daar ben ik niet verder gekomen dan een paar hoofdstukken. Unfinished Tales en Silmarillion waren ook al zo, al ben ik daar wel verder in gekomen.
LotR een keer of 3 gelezen, Hobbit ook zoiets, maar bij Silmarillion ben ik nooit verder gekomen dan een pagina of 30. Ik lees voor mijn plezier, en dat lukt me bij Silmarillion echt niet.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_106080740
In Unfinished Tales staat een leuk verhaal over ontmoeting Gandalf en Thorin in de Blauwe Bergen voordat ze naar Bilbo gaan.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:48:13 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106107116
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:40 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

LotR een keer of 3 gelezen, Hobbit ook zoiets, maar bij Silmarillion ben ik nooit verder gekomen dan een pagina of 30. Ik lees voor mijn plezier, en dat lukt me bij Silmarillion echt niet.
Niet op chronologische volgorde lezen, eerste stuk overslaan, dat hele scheppingsverhaal.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:53:32 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106107406
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:58 schreef Hungry_Joe het volgende:
Ik zou beginnen met Children of Hurin, daarna The silmarillion (al leest dat meer als naslagwerk en krijg je een overdosis aan middle-earth info, mij lukte het pas bij de tweede keer herlezen om daadwerkelijk nog dingen te onthouden die ik een pagina of wat daarvóór las), dan The Hobbit en de Lord of the Rings trilogie, - en als je jezelf dan echt wilt kwellen - The Letters of J. R. R. Tolkien als toetje.

Oh nee, ik zou juist niet beginnen met Hurin (dat zegt je tenslotte niets als je S. niet kent :P), dan toch eerder met S. dan unfinished tales en dan Hurin. De brieven kan je tussendoor doen, Tolkien schreef heel veel brieven en die bieden inzicht in z'n schrijfproces (zoals hoe hij beschreef hoe Faramir opeens uit het bos liep, zonder dat hij hem nodig had of wilde), in het proces met hoe hij met roem omging, z'n familieleven en z'n moeizame relatie met de uitgever. Niet echt kwelwerk.
pi_106200905
Ik zou zeker wel beginnen met CoH. Dat is namelijk een mooi afgesloten verhaal, waardoor het prettiger leest dan de Silmarillion, Unfinished Tales, HoMe en de letters. Het begin (eerste 15 pagina's) is dan wel even worstelen door de overdosis aan namen en plaatsen die je tegenkomt, maar daarna wordt het een prachtig verhaal dat erg goed te volgen is.

/edit
Voor de grap even het beginnetje overgeschreven uit de Nederlandse versie (die prima vertaald is wat mij betreft, hoewel er een aantal mooie beschrijvingen wat kariger zijn geworden).

quote:
Hador Guldenhoofd was een edelman van de Edain en hij genoot de gunst van de Eldar. Hij leefde tot zijn dood onder de elfenkoning Fingolfin, van wie hij uitgestrekte landerijen in leen kreeg in het deel van Hithlum dat Dor-lómin heette. Zijn dochter Glóredhel trouwde met Haldir, zoon van Halmir, heer van de mensen van Brethil. En tijdens hetzelfde feest trouwde zijn zoon Galdor de Lange met Hareth, die de dochter van Halmir was.

Galdor en Hareth hadden twee zonen, Húrin en Huor. Húrin was drie jaar ouder dan zijn broer, maar van gestalte was hij kleiner dan zijn familieleden van zijn vaders kant. In dit opzicht aardde hij meer naar de familie van zijn moeder, maar voor het overige was hij net als Hador, zijn grootvader, sterk van lichaam en vurig van gemoed. Er was in hem een gloed die aanhoudend smeulde en hij bezat een ontembare wilskracht. Van alle Mensen van het Noorden was hij het meest vertrouwd met de kennis van de Noldor. Huor, zijn broer, was lang, langste van alle Edain, op zijn eigen zoon Tuor na, en een snelle hardloper, maar als het een zware wedstrijd over grote afstand betrof zou Húrin als eerste thuiskomen, want hij rende aan het eind nog even snel als bij het begin.

Húrin trouwde met Morwen, de dochter van Baragund, die een zoon was van Bregolas uit het huis van Bëor, waardoor zij familie was van Beren Eenhand. Morwen was lang en had donkere haren, en wegens haar stralende blik en de schoonheid van haar gezicht noemde men haar Eledhwen - elfenglans. Maar van karakter was ze nogal stug en trots. Het leed van het huis van Bëor kwelde haar hart, want ze was als balling uit Dorthonion naar Dor-lómin gekomen, na de rampspoed van de Bragollach.

Túrin was de naam van het oudste kind van Húrin en Morwen. Hij werd geboren in het jaar dat Beren naar Doriath kwam en daar Lthien Tinúviel vond, de dochter van Thingol. Ook schonk Morwen een dochter aan Húrin. Deze werd Urwen genaamd, maar iedereen die haar heeft gekend tijdens haar korte leven noemde haar Lalaith - 'Lachen'. Huor trouwde met Rïan, een nicht van Morwen. Zij was de dochter van Belegund, de andere zoon van Bregolas. Zij trof het zeer slecht met het tijdsgewricht waarin ze ter wereld kwam, want ze was zachtmoedig van hart en hield noch van oorlog, noch van de jacht. Zij schonk haar liefde aan bomen en bloemen in het wild, en ze was een zangeres die zelf haar liederen schreef. Ze was pas twee maanden met Huor getrouwd toen hij met zijn broer naar de Nirnaeth Arnoediad vertrok, en ze heeft hem nooit teruggezien.

[ Bericht 40% gewijzigd door uithangbord op 30-12-2011 13:27:53 ]
pi_106201026
hehehe. Heb gister de drie The Lord Of The Rings films gekeken en The Hobbit nog een keertje gelezen :7 Had mezelf de hele dag opgesloten :O
pi_106205561
Het enige boek in de "lotr serie" die ik wel heb uitgelezen. Leuk.

Doch ziet de trailer eruit als meer van hetzelfde en de lotr films vond ik al niet om over naar huis te schrijven, dus we zullen zien.
Conscience do cost.
pi_106206394
Terechte opsluiting.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  Admin vrijdag 30 december 2011 @ 15:37:26 #43
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106206505
Heerlijk ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_106206997
:D
pi_106207150
net the hobbit + de 3 lotr boeken in het engels gedownload als ebook, ben benieuwd of er nog verschillen inzitten door de vertaling :)
hardcoholic
pi_106207881
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:53 schreef Ferdii het volgende:
net the hobbit + de 3 lotr boeken in het engels gedownload als ebook, ben benieuwd of er nog verschillen inzitten door de vertaling :)
Nice. :)

Voor de liefhebbers een leuke documentaire:

pi_106207956
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:37 schreef yvonne het volgende:
Heerlijk ^O^
O+
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:24:29 #48
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_108599518
En weer een nieuwe video. Nr 6! Te briljant _O_

http://www.facebook.com/p(...)81557&type=2&theater
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:20:41 #49
11102 knep
Mountainfreak
pi_108608962
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
En weer een nieuwe video. Nr 6! Te briljant _O_

http://www.facebook.com/p(...)81557&type=2&theater
Fantastisch _O_. Wat is Nieuw Zeeland toch mooi _O_ O+.
pi_108609204
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh nee, ik zou juist niet beginnen met Hurin (dat zegt je tenslotte niets als je S. niet kent :P), dan toch eerder met S. dan unfinished tales en dan Hurin. De brieven kan je tussendoor doen, Tolkien schreef heel veel brieven en die bieden inzicht in z'n schrijfproces (zoals hoe hij beschreef hoe Faramir opeens uit het bos liep, zonder dat hij hem nodig had of wilde), in het proces met hoe hij met roem omging, z'n familieleven en z'n moeizame relatie met de uitgever. Niet echt kwelwerk.
Ik heb Children of Hurin gelezen voor The Silmarillion, vond het goed te begrijpen, makkelijker dan bij Silmarillion zelfs. Ik denk dat het een goede opstap richting het wat zwarere Silmarrilion is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 6 april 2012 @ 01:14:29 #51
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109967940
Best een mooi t-shirt..

...maar ik zou het nooit kopen :)
pi_109968558
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:15 schreef ThaTim het volgende:
In Unfinished Tales staat een leuk verhaal over ontmoeting Gandalf en Thorin in de Blauwe Bergen voordat ze naar Bilbo gaan.
Toen destijds The Fellowship of The Ring uitkwam in de bioscoop ben ik naar de bieb gegaan, maar toen had ik per ongeluk dat boek meegenomen (Nagelaten Vertellingen dus in het Nederlands). Nou, ik heb nog nooit ergens zó weinig van begrepen... ;) (zeker als je nagaat dat ik veronderstelde dat wat ik las ook ergens in de film had gezeten :P)
Maar inmiddels staan LotR, Silmarillion en Kinderen van Hurin gelezen in de kast :)
Het boek De Hobbit vond ik minder om te lezen dan het Lord of the Rings verhaal maar alle voorproefjes van de film zien er goed uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Best een mooi t-shirt..

[ afbeelding ]

Beter dan het gemiddelde wolven t-shirt :P Ha nee, ik ben ook niet het type om daar mee rond te lopen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:18:08 #53
11102 knep
Mountainfreak
pi_109993425
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Best een mooi t-shirt..

[ afbeelding ]

Idd :'). Plaatje is erg mooi, dat zou ik wel aan de muur willen hebben :).
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:18:55 #54
246140 Klipnap
Petrowh <3
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:20:09 #55
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109993515
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:18 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze wel.
Eh nee :P Ben jij dat?
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:27:48 #56
246140 Klipnap
Petrowh <3
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:08:40 #57
345445 Sdre
optimist tot in de kist
pi_110028097
Weer een nieuw deel van de making off !:
pi_110040002
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:08 schreef Sdre het volgende:
Ik dacht even dat ie echt nieuw is, maar deze is van 1 maart, dus ik gok dat de meeste hem al gezien hebben.
-
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:05:18 #59
345445 Sdre
optimist tot in de kist
pi_110040971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:41 schreef splendor het volgende:

[..]

Ik dacht even dat ie echt nieuw is, maar deze is van 1 maart, dus ik gok dat de meeste hem al gezien hebben.
O ik vond m net pas wachten op deel 7 dan maar!
pi_110171823
stephenfry twitterde op woensdag 11-04-2012 om 02:19:40 Phew! Got all emotional after shooting my final scene on the Hobbit. Preparing for home over the weekend. reageer retweet
pi_110770859
Kritiek op eerste beelden The Hobbit
Ik hoop dan dat het gaat om ruwe beelden.
Gaat over het 48 beelden per seconden
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 25 april 2012 @ 16:36:06 #62
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_110773007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:53 schreef schommelstoel het volgende:
Komt wel goed :Y Het lijkt mij juist enorm gaaf!
pi_110774849
Gandalf is relaxttt
Rustig aan.
pi_110819547
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:08 schreef Sdre het volgende:
Handig wel, deze HD blog, zo hoeven we straks geen special edition meer te kopen. :)
pi_110819858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:53 schreef schommelstoel het volgende:
Daar gaan ze in post-production nog wel aan sleutelen denk ik zo.
  Donald Duck held zondag 13 mei 2012 @ 17:13:57 #66
46149 __Saviour__
pi_111497043
Vast wel mensen hier die LOTR Extended op Bluray hebben. Vraag daarover:
De films zijn elk verdeeld over 2 schijfjes. Start het tweede schijfje onmiddellijk met de rest v/d film, of moet je je weer door tig logo's, menu's en waarschuwingen heen worstelen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 13 mei 2012 @ 17:16:57 #67
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111497173
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 17:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Vast wel mensen hier die LOTR Extended op Bluray hebben. Vraag daarover:
De films zijn elk verdeeld over 2 schijfjes. Start het tweede schijfje onmiddellijk met de rest v/d film, of moet je je weer door tig logo's, menu's en waarschuwingen heen worstelen?
Blu-Ray weet ik niet, maar bij normale extended moet je ondertiteling etc instellen maar dan begint het wel gewoon.
pi_111497374
Wanneer komt production video #7 nou eens ;(
Met de elfen :D
Twiddel
pi_111515876
quote:
17s.gif Op zondag 13 mei 2012 17:23 schreef summer2bird het volgende:
Wanneer komt production video #7 nou eens ;(
Met de elfen :D
Evangeline Lilly O+
pi_112089333
Hoe gaat het met deze film? Zijn er al updates ofzo?
Rustig aan.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:13:25 #71
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_112089709
Nope, volg het zelf ook.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_112095278
Ik kan niet wachten. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:16:42 #73
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_112509241
pi_112509447
quote:
Ik kan 'm nog niet kijken ;(
Komen de elfen er nu in voor? :D
Twiddel
pi_112509792
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 09:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik kan 'm nog niet kijken ;(
Komen de elfen er nu in voor? :D
Eentje, sort of. :P
-
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:16:58 #76
3185 Adelante
To let it go now
pi_112510600
Die stand-in Bilbo als Legolas _O-
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_112525529
Awesome
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:16:09 #79
11102 knep
Mountainfreak
pi_112530209
Tof! :D
pi_112843089
Ik heb toen keihard gehuild tijden het kijken van vid #7 toen ik Legolas zag. Gelukkig was ik niet de enige, sommige mensen vonden het een beetje 'overreacting' maar wow, heb het zo erg gemist.

Ik hoop alleen dat ie in deze film niet meer van die captain-obvious tekst krijgt. "A diversion." "ORCS!" en dat soort dingen, die al óverduidelijk waren. Dat was een beetje jammer in de trilogie.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:50:43 #81
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112843808
Het duurt al weer fcking lang dat wachten.
pi_112892273
Maaareh.. Hij komt de 13e in Nederland & Duitsland, dag eerder dan de officiele release datum dus!

*O* *O*

En pas de 28ste in Polen :')
pi_112894235
Wauw, vette actiescene op het einde. :P
Hij was weer leuk om te zien.

quote:
17s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:37 schreef Poemgirl het volgende:
Ik heb toen keihard gehuild tijden het kijken van vid #7 toen ik Legolas zag. Gelukkig was ik niet de enige, sommige mensen vonden het een beetje 'overreacting' maar wow, heb het zo erg gemist.

Ik hoop alleen dat ie in deze film niet meer van die captain-obvious tekst krijgt. "A diversion." "ORCS!" en dat soort dingen, die al óverduidelijk waren. Dat was een beetje jammer in de trilogie.
Gehuild heb ik niet. Nou ja, bijna, van zijn tekst nu. ;)
pi_112910597
_O_
  vrijdag 15 juni 2012 @ 00:14:05 #85
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_112911434
quote:
Tof Will Turner
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 02:03:03 #86
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_113584251
quote:
We're excited to announce that we will be bringing The Hobbit: An Unexpected Journey to San Diego Comic-Con! Join director Peter Jackson, producer Philippa Boyens, Sir Ian McKellen, Martin Freeman, Andy Serkis and Richard Armitage for a special look at the upcoming film on Saturday, July 14th, in Hall H.
Hopelijk nieuwe trailer _O_
  zondag 8 juli 2012 @ 11:13:03 #87
3185 Adelante
To let it go now
pi_113917942

O+
pi_113918211
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:13 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Mooie poster. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 8 juli 2012 @ 11:33:32 #89
133369 Jivis
Critikut
pi_113918385
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:13 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Die zou ik wel aan de muur willen, prachtig zeg O+.
Amen.
  zondag 8 juli 2012 @ 17:56:35 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113933799
Zo'n simpel concept en toch zo mooi!
(die poster)
pi_114009520
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 23% gewijzigd door splendor op 10-07-2012 16:15:57 ]
-
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:24:13 #92
133369 Jivis
Critikut
pi_114009686
quote:
Die vind ik dan weer minder, matige fotosoep ;(. Beetje 2003 styo.
Amen.
pi_114010313
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:18:59 #94
133369 Jivis
Critikut
pi_114012114
De foto's zijn op zichzelf staand wel mooi trouwens O+.
Amen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:23:24 #95
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_114012297
Die scroll heeft wel wat spoilers :)
Maar erg mooi :D
kloep kloep
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:25:14 #96
133369 Jivis
Critikut
pi_114012379
Vooral die laatste foto :'). Ik heb het boek jaren geleden gelezen en was dat alweer vergeten, maar toen ik die foto zag wist ik ineens weer hoe en wat ;(.
Amen.
pi_114012690
Wat heb ik een zin in deze films zeg! Ziet er erg goed uit allemaal.
pi_114017556
Excuus niet bij stil gestaan, hij staat in spoiler tags nu. :)
Al denk ik dat je er niet omheen kunt, want dit soort posters komen groot bij de Pathé te hangen gok ik zo.
-
pi_114021789
Weet iemand waarom er van bepaalde personages 2 verschillende groottes zijn bijvoorbeeld? Dan zie je een dwerg in het klein en in normale mens vorm, tijdens het filmen waarom is dat?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:53:49 #100
133369 Jivis
Critikut
pi_114022185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Weet iemand waarom er van bepaalde personages 2 verschillende groottes zijn bijvoorbeeld? Dan zie je een dwerg in het klein en in normale mens vorm, tijdens het filmen waarom is dat?
Voor shots waarin een hobbit bijvoorbeeld naast een mens staat.

Dat filmpje is een hele making of over dat onderwerp en hoe het tijdens het filmen van LotR is gebruikt.
Amen.
pi_114024486
2D bril gisteren met succes gebruikt bij Prometheus, dus laat The Hobbit maar komen!!! *O*
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:42:32 #102
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_114030810
Ik zal eens een bericht maken over deze mooie banner.

[ Bericht 1% gewijzigd door Borizzz op 10-07-2012 20:53:59 ]
kloep kloep
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:23:22 #103
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_114036610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ze gebruiken kleine personen voor de shots van ver af, of shots waar die persoon met de rug naar de camera staat. Ook gebruikten ze tijdens het filmen van LOTR een man die ontzettend lang was, voor de shots waarin een normaal persoon tegenover een acteur die een Hobbit speelt, speelt. Dus het kan zijn dat je in drie shots, drie verschillende methoden gebruikt ziet worden. Overigens werd er naast deze techniek en de forced perspective ook gewoon CG gebruikt, maar dan met name voor het samenvoegen van personages van verschillende grootte.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_114278533
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:37 schreef Kirov het volgende:

[..]

Mooi rijtje spoilers :P
Lol, het boek is 1 grote spoiler. ;)

*Poster & foto's goedgekeurd.*
  dinsdag 17 juli 2012 @ 00:33:20 #105
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114300500
Peter Jackson schijnt gezegd te hebben dat hij wellicht een trilogie van The Hobbit wil maken. Valt dat serieus te nemen, drie films van dat relatief dunne boek? Dan verwacht ik ook minimaal zes extra films van LOTR...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:33:59 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114304318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 00:33 schreef Lemans24 het volgende:
Peter Jackson schijnt gezegd te hebben dat hij wellicht een trilogie van The Hobbit wil maken. Valt dat serieus te nemen, drie films van dat relatief dunne boek? Dan verwacht ik ook minimaal zes extra films van LOTR...
Extra materiaal is niet zozeer van de Hobbit maar uit de aanhangselen van In de ban van de Ring. Dat is ook de reden dat ze er nu al twee films van maken.
pi_114305185
Het lijkt mij een slecht idee. Je kunt niet eeuwig je film vol blijven proppen met zijlijnen, dat komt het centrale plot en de vaart van je film meestal niet ten goede.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:33:27 #108
133369 Jivis
Critikut
pi_114307451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 00:33 schreef Lemans24 het volgende:
Met de Extended Editions van Lotr heb je eigenlijk al zes films, steeds twee discs per deel :D.
Amen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:16:20 #109
133369 Jivis
Critikut
pi_114310637
Maar ik vind drie films niet zo'n slecht plan. Als PJ het niet bij het verhaal van The Hobbit houdt valt er nog zoveel over Middle-Earth te vertellen. Ik vraag me dan alleen wel af tot in hoeverre het hoofdpersonage Bilbo hier in te passen valt.
Amen.
pi_114310966
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:16 schreef Jivis het volgende:
Als PJ het niet bij het verhaal van The Hobbit houdt valt er nog zoveel over Middle-Earth te vertellen.
Uiteraard. De hamvraag is natuurlijk of Peter Jackson de persoon is om dat te doen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:33:05 #111
133369 Jivis
Critikut
pi_114311285
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Uiteraard. De hamvraag is natuurlijk of Peter Jackson de persoon is om dat te doen.
Waarom niet? Heeft met Lotr toch prima werk afgeleverd? Wie had je het liever zien doen dan?
Amen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:33:30 #112
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_114311387
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:33 schreef Klipnap het volgende:
Zo interessant zijn de zijlijnen ook weer niet.
Die comment van jou al helemaal niet.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:00:02 #114
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114317388
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:16 schreef Jivis het volgende:
Maar ik vind drie films niet zo'n slecht plan. Als PJ het niet bij het verhaal van The Hobbit houdt valt er nog zoveel over Middle-Earth te vertellen. Ik vraag me dan alleen wel af tot in hoeverre het hoofdpersonage Bilbo hier in te passen valt.
Ja, er is nog genoeg te vertellen, maar niet in de periode van The Hobbit, en ook eigenlijk niet zo heel veel in de 80 jaar tussen Hobbit en LotR.

Dus dan zou je compleet andere films moeten gaan maken. En dan moeten ze éérst de rechten zien los te krijgen van Christopher en dat gaat ze niet lukken aangezien de erfgenamen van Tolkien niet echt zitten te wachten op verfilmingen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:03:24 #115
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114317514
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:33 schreef Jivis het volgende:

[..]

Waarom niet? Heeft met Lotr toch prima werk afgeleverd? Wie had je het liever zien doen dan?
Nou ja, feit blijft dat het sleutelhoofdstuk ontbreekt uit de films.
pi_114318852
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, er is nog genoeg te vertellen, maar niet in de periode van The Hobbit, en ook eigenlijk niet zo heel veel in de 80 jaar tussen Hobbit en LotR.
Dit.

Of hij zal terug moeten grijpen op werk uit de Silmarillion of "History of Middle-Earth" of iets dergelijks, maar dat zou ook maar deels samenhangen met de vertellingen in de Hobbit. Iets verzinnen in de tijdsperiode tussen Hobbit en LotR is ook niet wenselijk.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:37:13 #117
133369 Jivis
Critikut
pi_114318919
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou ja, feit blijft dat het sleutelhoofdstuk ontbreekt uit de films.
Je bedoelt de zuivering van de Gouw? :P
Amen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:58:10 #118
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114319859
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:35 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit.

Of hij zal terug moeten grijpen op werk uit de Silmarillion of "History of Middle-Earth" of iets dergelijks,
En dat kan dus niet aangezien ze daar de rechten niet voor hebben.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:58:18 #119
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114319869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:37 schreef Jivis het volgende:

[..]

Yup.
pi_114319912
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En dat kan dus niet aangezien ze daar de rechten niet voor hebben.
Klopt en ben er ook niet rauwig om trouwens.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:00:04 #121
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114319944
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:59 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Klopt en ben er ook niet rauwig om trouwens.
Gekookt? Gepocheerd? Gebakken?

Ik zal er ook niet om rouwen nee.
pi_114320107
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Gekookt? Gepocheerd? Gebakken?

Ik zal er ook niet om rouwen nee.
_O- scherp.

Ik was zo veel mogelijk bezig met geplande maaltijden :+
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:06:09 #123
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114320185
Breakfast? Second breakfast? Elevenses? Luncheon? Afternoon tea? Dinner? Supper?
pi_114321661
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:33 schreef Jivis het volgende:

[..]

Waarom niet? Heeft met Lotr toch prima werk afgeleverd?
Mwah, waar hij dingen wegliet (Bombadil oa.) leverde dat wel een soepeler lopende film op. Waar hij ze toevoegde daarentegen (Samuel L. Gandalf die Denethor hoogstpersoonlijk de brandstapel op mept, Aragorn die stiekem toch niet dood is, Elven bij Helm's Deep, CGI-Army of the Dead uit een B-horrorfilm) zijn zijn keuzes wat meer... smaakafhankelijk.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:48:15 #125
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114321812
Nuclear zombies of mass destruction, dat spookleger.
De 'hero-units' bij de orcs vond ik ook storend. Helemaal dat stapje opzij. Stukje slapstick.
pi_114321912
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:48 schreef Dagonet het volgende:
De 'hero-units' bij de orcs vond ik ook storend. Helemaal dat stapje opzij. Stukje slapstick.
Oh ja, de slapstick, de dwarftossing grappen en non-talent Liv Tyler om maar vooral een vrouwenrol extra te hebben. En dan weer beknibbelen op dé scene van Eowyn :').
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:52:48 #127
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114321991
3 kwartier naar een zwijmelende pruillip in de herfstblaadjes kijken terwijl ze pappa fluistert.
pi_114322063
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:52 schreef Dagonet het volgende:
3 kwartier naar een zwijmelende pruillip in de herfstblaadjes kijken terwijl ze pappa fluistert.
En toen moest de Extended Edition nog komen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:56:16 #129
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114322126
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:54 schreef Litpho het volgende:

[..]

En toen moest de Extended Edition nog komen.
Ik verdenk Aragorn er dan ook van dat hij in die zelfverzonnen scene bewust van de klif is gesprongen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:12:17 #130
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114324869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:37 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik heb het boek gelezen ná de film en ben gestopt toen de ring in de vulkaan lag. De rest was in de film zó saai, dat ik geen behoefte had een nog langere versie daarvan in het boek te lezen...
Voor december ga ik de Hobbit en LOTR nog wel eens helemaal (her)lezen.
pi_114327448
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb het boek gelezen ná de film en ben gestopt toen de ring in de vulkaan lag. De rest was in de film zó saai, dat ik geen behoefte had een nog langere versie daarvan in het boek te lezen...
Voor december ga ik de Hobbit en LOTR nog wel eens helemaal (her)lezen.
Dom dat je daarna gestopt bent, in het boek zitten erna nog wat verrassende en spannende stukjes in tegenstelling tot de film.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:10:06 #132
133369 Jivis
Critikut
pi_114330067
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Het enige ergerlijke vond ik eigenlijk Legolas met een schild als glideboard en zijn Mumakil gevecht. Aan de punten die jij noemt heb ik me niet kunnen storen, Gothmog en die rots vond ik zelfs vrij tof.

En de zuivering van de Gouw, tja... Volgens PJ & co was dat omdat ze net een epische oorlog achter de rug hadden. Een soort na-gevecht zou dan wat raar overkomen voor filmkijkers. Kon ik me wel in vinden eigenlijk.
Amen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:17:01 #133
133369 Jivis
Critikut
pi_114330427
Wel een beetje puristisch geneuzel hier hoor. Tolkien heeft nou ook niet echt een makkelijk stuk proza geschreven met Lotr. Zeer knap dat PJ er zulke toegankelijke films van heeft weten te maken, voor elke kijker.
Amen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:45:50 #134
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114332092
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:17 schreef Jivis het volgende:
Wel een beetje puristisch geneuzel hier hoor. Tolkien heeft nou ook niet echt een makkelijk stuk proza geschreven met Lotr. Zeer knap dat PJ er zulke toegankelijke films van heeft weten te maken, voor elke kijker.
Vind ik ook, beter dan het boek. Want zó geweldig is LOTR niet als boek, in verhalende zin dan, The Hobbit is eigenlijk beter.
pi_114336386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:17 schreef Jivis het volgende:
Oh, absoluut. En waar hij de sterke punten van het andere medium heeft weten te gebruiken (zoals bijv. het weglaten van Bombadil) krijgt hij ook echt wel credits. Het zijn de punten waar hij in Michael Bay blockbuster-mode is waar hij kritiek op krijgt. Maken die stukken de film toegankelijker? Tuurlijk. Op dezelfde manier dat McDonalds toegankelijker is voor een groot publiek dan foie gras.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:21:02 #136
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_114337056
Eens met Litpho. Die zorgt er dan ook voor dat Deel 1 het beste deel is van de trilogie. Dit deel bevat namelijk het minst van dit soort onnodige en vervelende toevoegingen.
Find hungry samurai...
  Donald Duck held dinsdag 17 juli 2012 @ 22:22:03 #137
46149 __Saviour__
pi_114337125
Ik heb de boeken ook geprobeerd, maar in deel 2 liep ik vast.
Kwam er gewoon niet meer doorheen. Te beschrijvend, te langdradig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:39:37 #138
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114338195
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:10 schreef Jivis het volgende:

En de zuivering van de Gouw, tja... Volgens PJ & co was dat omdat ze net een epische oorlog achter de rug hadden. Een soort na-gevecht zou dan wat raar overkomen voor filmkijkers. Kon ik me wel in vinden eigenlijk.
Het epische uit de oorlog is ook weggelaten, het boek bouwt de spanning in Gondor op door Pippin te laten beschrijven hoe weinig mensen er maar komen om de stad te versterken, om uiteindelijk met het komen van de raiders de hoop de grond in te boren tót de vlag gehesen wordt van de koning.

Keypoint van het hele verhaal is namelijk dat het het tijdperk van de mens is, zíj moeten de klus klaren, niet de elven, niet bovennatuurlijke krachten.

In de film komt Aragorn met een zooi spokerige pacmans die alles sneller opvreten dan de langoliers.
  Donald Duck held dinsdag 17 juli 2012 @ 22:43:00 #139
46149 __Saviour__
pi_114338421
Dat vond ik ook wel minder aan de film ja. De spoken komen ineens a la Goku met brute overmacht en daardoor lijkt alle strijd ervoor zo zinloos
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:06:57 #140
133369 Jivis
Critikut
pi_114349546
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het epische uit de oorlog is ook weggelaten, het boek bouwt de spanning in Gondor op door Pippin te laten beschrijven hoe weinig mensen er maar komen om de stad te versterken, om uiteindelijk met het komen van de raiders de hoop de grond in te boren tót de vlag gehesen wordt van de koning.

Keypoint van het hele verhaal is namelijk dat het het tijdperk van de mens is, zíj moeten de klus klaren, niet de elven, niet bovennatuurlijke krachten.

In de film komt Aragorn met een zooi spokerige pacmans die alles sneller opvreten dan de langoliers.
Ik zou de bioscoopversies van de films (in plaats van de EE's) misschien weer moeten kijken om het helemaal zeker te weten, maar naar mijn weten zit er toch een zelfde opbouw in? Ook daar worden ze uiteindelijk overspoeld en komt Aragorn de boel redden. Dat je al weet dat de schepen van de raiders Aragorn aan boord hebben en hij een nogal overpowered spookleger heeft, tja, dat is iets om over te twisten misschien. In het boek zitten tijdens Aragorn's inval op de Pelennor Fields ook wel kleine verwijzingen naar het spookleger, dacht ik.

Het is eigenlijk überhaupt een nogal apart en out of place onderdeel van Tolkien's boek, dat hele spookleger.
Amen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:41:19 #141
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_114351023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb de boeken ook geprobeerd, maar in deel 2 liep ik vast.
Kwam er gewoon niet meer doorheen. Te beschrijvend, te langdradig.
Ik kan me hier wel in vinden, hoewel ik wel heb doorgezet. Die kutbomen :r
Deel 3 blijft het meest epische met Minas Tirithoorlog.
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:56:12 #142
133369 Jivis
Critikut
pi_114351407
Da's ook de reden dat Tolkien in 1961 een nobelprijs misliep, zijn gebrekkige vertelstijl :P.
Amen.
pi_114354340
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:41 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik kan me hier wel in vinden, hoewel ik wel heb doorgezet. Die kutbomen :r
Deel 3 blijft het meest epische met Minas Tirithoorlog.
De stukken met Frodo en Sam in deel 3 duren toch ook echt veel te lang.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_114354884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:35 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

De stukken met Frodo en Sam in deel 3 duren toch ook echt veel te lang.
True that.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_114373651
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Extra materiaal is niet zozeer van de Hobbit maar uit de aanhangselen van In de ban van de Ring. Dat is ook de reden dat ze er nu al twee films van maken.
Trouwens, dat stukje dat ook nog in de film gaat komen is niet echt van de appendices. Ik heb het afgespeurd namelijk, maar jammer genoeg stond er niets in over the White Council en de Necromancer. Het zit in Unfinished Tales. (ook maar gelijk besteld :') )
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:58:07 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114373727
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:56 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Trouwens, dat stukje dat ook nog in de film gaat komen is niet echt van de appendices. Ik heb het afgespeurd namelijk, maar jammer genoeg stond er niets in over the White Council en de Necromancer. Het zit in Unfinished Tales. (ook maar gelijk besteld :') )
Het wordt wel zijdelings genoemd ergens volgens mij, misschien zelf in de hobbit maar op deze manier kunnen ze het uitbreiden en een sterkere band bouwen tussen de twee filmseries.
pi_114373936
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het wordt wel zijdelings genoemd ergens volgens mij, misschien zelf in de hobbit maar op deze manier kunnen ze het uitbreiden en een sterkere band bouwen tussen de twee filmseries.
Ik heb alleen gevonden hoe Thorin en Gandalf elkaar tegenkwamen en waarom Bilbo werd gekozen, wat Dwergengeschiedenis (ook veel over de Lonely Mountain), hoe families in elkaar zaten en wat over vrouwelijke Dwergen. Het stukje van de White Council was ik juist nieuwsgierig naar, en heb even rondgevraagd toen omdat ik het niet kon vinden en het zit dus blijkbaar in de UT. Ach ja. Vind 't wel leuk dat het er bij is toegevoegd :)
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:05:11 #148
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114374063
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:06 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik zou de bioscoopversies van de films (in plaats van de EE's) misschien weer moeten kijken om het helemaal zeker te weten, maar naar mijn weten zit er toch een zelfde opbouw in? Ook daar worden ze uiteindelijk overspoeld en komt Aragorn de boel redden. Dat je al weet dat de schepen van de raiders Aragorn aan boord hebben en hij een nogal overpowered spookleger heeft, tja, dat is iets om over te twisten misschien. In het boek zitten tijdens Aragorn's inval op de Pelennor Fields ook wel kleine verwijzingen naar het spookleger, dacht ik.

Het is eigenlijk überhaupt een nogal apart en out of place onderdeel van Tolkien's boek, dat hele spookleger.
Dat spookleger is ook alleen maar in een paar regels aanwezig, hij haalt ze op, ze verslaan de raiders, de schepen worden gevuld met het leger van Gondor dat in het zuiden zat ingesloten, de spookjes gaan weer weg.

En in de boeken vind ik het veel beter naar voren komen dat het een hopeloze zaak is, dat Minas Tirith het niet gaat redden. Helemaal niet als je bedenkt dat dat leger niet eens het grootste leger van Mordor was dat ten strijde trok. :P.

Ook dat is trouwens een stuk volwassen wording van een Hobbit dat tot volle uiting komt in The Scouring. :P.
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:29:46 #149
133369 Jivis
Critikut
pi_114375265
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat spookleger is ook alleen maar in een paar regels aanwezig, hij haalt ze op, ze verslaan de raiders, de schepen worden gevuld met het leger van Gondor dat in het zuiden zat ingesloten, de spookjes gaan weer weg.

En in de boeken vind ik het veel beter naar voren komen dat het een hopeloze zaak is, dat Minas Tirith het niet gaat redden. Helemaal niet als je bedenkt dat dat leger niet eens het grootste leger van Mordor was dat ten strijde trok. :P.

Ook dat is trouwens een stuk volwassen wording van een Hobbit dat tot volle uiting komt in The Scouring. :P.
PJ zal dat spookleger ook wel met beide handen aangegrepen hebben omdat de heroïsche redding van Aragorn anders wel erg zou lijken op de heroïsche redding van Gandalf die met de Rohirrim komt, in de Two Towers-film :P.

Overigens ben ik het niet met je eens dat het in het boek hopelozer leek dan in de film. Juist het Minas Tirith en Pelennor Fields stuk vind ik eigenlijk heel veel lijken op het gedeelte uit het boek (afgezien van de spookstofzuiger misschien).

Maar wat is jouw algehele mening over de films dan, Dagonet? Ik heb ze namelijk gekeken voor ik de boeken las en was toen best wel mind blown. Naar aanleiding daarvan ben ik de boeken gaan lezen, die ik ook erg goed vond. Ik heb me echter nooit echt geërgerd aan dingen die zijn weggelaten in de films, of vica versa.
Amen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:35:33 #150
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114375598
Ik vind het het beste wat toen mogelijk was, qua verfilmingen. De films hebben de mogelijkheid teruggebracht voor grote, lange, epische films en aangetoond dat je met genoeg lef een heel eind kan komen. En ze zijn baanbrekend geweest ook in hun gebruik van CGI wat in veel opzichten nog steeds aan de top van de markt zit.
pi_114375728
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:35 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het het beste wat toen mogelijk was, qua verfilmingen. De films hebben de mogelijkheid teruggebracht voor grote, lange, epische films en aangetoond dat je met genoeg lef een heel eind kan komen. En ze zijn baanbrekend geweest ook in hun gebruik van CGI wat in veel opzichten nog steeds aan de top van de markt zit.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Cecil B. DeMille was jaloers geweest.
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:15:12 #152
133369 Jivis
Critikut
pi_114377534
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:35 schreef Dagonet het volgende:
Dus een puur technisch oordeel, qua verhaal vind je het niks? :P
Amen.
pi_114379040
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik had de boeken zo ver vóór de films gelezen (toen ik een jaar of 13 was, ik kom uit '86 dus dat was '99), dat ik echt geen idee meer had hoe het verhaal nu werkelijk ging. Dus ik kon vrij fris de films instappen, en hoewel dat spookleger wel wat weg had van een Deus Ex Machina, vond ik het toen perfect in de films en hun spanningsopbouw zitten. Ik heb daarna niet meer herlezen, dus nu pas ontdek ik eigenlijk dat de boeken in die zin anders waren. Tijdens het kijken zelf weet ik eigenlijk alleen nog dat ik Tom Bombadil miste in fotr, verder was ik constant gegrepen door de immersie die de films met zich meebrachten. Dan is verhaal niet eens meer de belangrijkste succesfactor voor mij.

Ik ben wel bang dat daarom The Hobbit me teleur zal stellen. Ik word op de een of andere manier veel minder snel gegrepen door dergelijke dingen dan 'vroeger'. Ten tijde van de films was ik natuurlijk ook nog steeds een puber en dan doet dat spektakel je wat meer denk ik.

Toch wél zeer benieuwd wat het wordt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:03:23 #154
133369 Jivis
Critikut
pi_114380127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:44 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik had de boeken zo ver vóór de films gelezen (toen ik een jaar of 13 was, ik kom uit '86 dus dat was '99), dat ik echt geen idee meer had hoe het verhaal nu werkelijk ging. Dus ik kon vrij fris de films instappen, en hoewel dat spookleger wel wat weg had van een Deus Ex Machina, vond ik het toen perfect in de films en hun spanningsopbouw zitten. Ik heb daarna niet meer herlezen, dus nu pas ontdek ik eigenlijk dat de boeken in die zin anders waren. Tijdens het kijken zelf weet ik eigenlijk alleen nog dat ik Tom Bombadil miste in fotr, verder was ik constant gegrepen door de immersie die de films met zich meebrachten. Dan is verhaal niet eens meer de belangrijkste succesfactor voor mij.

Ik ben wel bang dat daarom The Hobbit me teleur zal stellen. Ik word op de een of andere manier veel minder snel gegrepen door dergelijke dingen dan 'vroeger'. Ten tijde van de films was ik natuurlijk ook nog steeds een puber en dan doet dat spektakel je wat meer denk ik.

Toch wél zeer benieuwd wat het wordt.
Ik had op m'n vijftiende Lord of the Rings tig keer gezien en was er op een gegeven moment dus wel een beetje klaar mee. Afgelopen winter, na zeker zes jaar, de Extended Editions weer eens allemaal gekeken en ik vond het prachtig. Misschien ook eens een nieuwe poging wagen?
Amen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:24:02 #155
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114381158
Ik heb FOTR en TT extended in 2003 voor het laatst gezien en Return of the King extended nog nooit, terwijl ik ze allemaal hier heb liggen.

Epische films van drie uur zijn leuk in de bios, maar thuis pak ik eerder zo'n filmpje van 90 minuten...
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:25:37 #156
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114388859
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Cecil B. DeMille was jaloers geweest.
En anders Bondarchuk wel.

Jaren 90, begin 2000, toen hoefde je echt niet snel aan te komen met een filmcyclus van 6 uur. Die tijd was voorbij vond men.

Nu is het juist weer een probleem om regisseurs niet ellenlange films te maken om ze ellenlang te maken. Peter Jackson vloog ook uit de band met King Kong, dat stuk op de boot was een halve film alleen al.
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:26:53 #157
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114388942
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:15 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dus een puur technisch oordeel, qua verhaal vind je het niks? :P
Qua verhaal ben ik het lang niet eens met zijn keuzes nee. Hij had beter een heel stuk van Arwen weg kunnen laten en vier of vijf van de eindes en dan wel de scouring bijvoorbeeld. :P. En die spoken gingen ook nergens over.
pi_114389054
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:03 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik had op m'n vijftiende Lord of the Rings tig keer gezien en was er op een gegeven moment dus wel een beetje klaar mee. Afgelopen winter, na zeker zes jaar, de Extended Editions weer eens allemaal gekeken en ik vond het prachtig. Misschien ook eens een nieuwe poging wagen?
Ik heb redelijk recent nog de EE's gezien hoor. Heb ze ook liggen ;)

Maar dan is het toch ook een feest van herkenning van hoe prachtig je het toen vond.
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:31:35 #159
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114389302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:44 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik had de boeken zo ver vóór de films gelezen (toen ik een jaar of 13 was, ik kom uit '86 dus dat was '99), dat ik echt geen idee meer had hoe het verhaal nu werkelijk ging.
Dat weet je na twee jaar al niet meer? :o! Ik heb ze wel tig keer gelezen, maar de laatste keer voor de films was ergens begin jaren negentig denk ik. Daarna wel weer opgepakt maar de aandacht ging toch meer uit naar de andere boeken en naar de non-fictie eromheen.

quote:
Dus ik kon vrij fris de films instappen, en hoewel dat spookleger wel wat weg had van een Deus Ex Machina, vond ik het toen perfect in de films en hun spanningsopbouw zitten. Ik heb daarna niet meer herlezen, dus nu pas ontdek ik eigenlijk dat de boeken in die zin anders waren. Tijdens het kijken zelf weet ik eigenlijk alleen nog dat ik Tom Bombadil miste in fotr, verder was ik constant gegrepen door de immersie die de films met zich meebrachten. Dan is verhaal niet eens meer de belangrijkste succesfactor voor mij.
Ik weet dat veel mensen de boeken te beschrijvend vinden maar in de boeken wordt steeds gehint naar een wereld die veel groter is, waar veel meer gebeurd. Ghân-Buri Ghân bijvoorbeeld. Of de aanvallen zoals beschreven in de aanhangselen.

quote:
Ja jongen, je bent oud. :').
pi_114389967
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat weet je na twee jaar al niet meer? :o! Ik heb ze wel tig keer gelezen, maar de laatste keer voor de films was ergens begin jaren negentig denk ik. Daarna wel weer opgepakt maar de aandacht ging toch meer uit naar de andere boeken en naar de non-fictie eromheen.

[..]

Ik weet dat veel mensen de boeken te beschrijvend vinden maar in de boeken wordt steeds gehint naar een wereld die veel groter is, waar veel meer gebeurd. Ghân-Buri Ghân bijvoorbeeld. Of de aanvallen zoals beschreven in de aanhangselen.

[..]

Ik zag fotr pas op dvd, dat was 2002 dus. Begin '99 gelezen, kan net zo goed vier jaar zijn. Natuurlijk doel ik op hoe het verhaal rond minas tirith ging. Ik wist dat er een belegering zou komen, net zoals ik nog wist dat frodo naar minas morgul ging. Details ontbraken. Die omliggende verhalen heb ik ook pas later ontdekt, dus niet toen ik twaalf/dertien was.

Die laatste opmerking van je is gewoon flauw, (of kinderachtig? :D) het visuele aspect in die zin van epische verbeeldingen in films grijpt me simpelweg minder de laatste jaren. Is het zo gek om daar leeftijd aan te verbinden?
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:17:22 #161
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114392446
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:40 schreef thettes het volgende:

[..]

Die laatste opmerking van je is gewoon flauw, (of kinderachtig? :D)
sarcastisch, denk ik ;)
De meesten hier zullen ouder zijn...
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:46:13 #162
133369 Jivis
Critikut
pi_114394096
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dan zoek jij toch iets anders in een boek dan ik. Ik weet dat Tolkien zijn verhalen meer schreef om de (overigens geniaal uitgedachte) wereld van Middle-Earth uit de doeken te doen en niet zozeer om het verhaal an sich, maar ik vind een vlot verhaal en intrigerende personages net zo belangrijk. Nu heeft Lotr dat natuurlijk wel, maar dat is er moeilijk uit te halen door de houterige schrijfstijl.
Amen.
pi_114407453
Ik weet niet of ie al gepost is, maar ik had nog ergens een video opgeslagen van de panel @ Comic Con :)

maandag 23 juli 2012 @ 18:47:32 #164
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_114572983
Productie Video 8 _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Morpheus2002 op 23-07-2012 18:55:49 ]
pi_114573422
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Productie Video 8 _O_

SPOILER
Wat vet man.
  maandag 23 juli 2012 @ 19:14:40 #166
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_114573946
_O_
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_114574072
Godverdomme, wat heb ik zin in deze film zeg :P
pi_114580801
LEEE PAAAAAAAAACCCEEEEE O+

En eindelijk: Radagast! I was zo nieuwsgierig naar hem :D

Ik had Dale echt anders verwacht. Donkerder, op 1 of andere manier. Ik vind dit veel mooier.
pi_114580834
Als Dale een echte stad was zou ik alles doen om er te wonen.
pi_114580956
Die Stone Giant O+ ik moet echt nodig het boek weer eens gaan lezen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_114582821
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Stone Giant O+ ik moet echt nodig het boek weer eens gaan lezen!
Ik ook, ik kan me de helft maar amper herinneren :(
pi_114599259
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Productie Video 8 _O_

SPOILER
Straks thuis maar even kijken , op m'n werk krijg ik een diavoorstelling als ik een filmpje kijk :')

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:17 schreef Ooku het volgende:
Godverdomme, wat heb ik zin in deze film zeg :P
Idd , kijk er erg naar uit. ^O^
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:36:38 #173
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_114634228
Heb de productievideo maar even online gezet op Film :)
SPOILER
kloep kloep
pi_114641961
Ja hoor, komt PJ weer even last minute aan met dingen als "er zou een derde film kunnen komen." En paar dagen terug zei ie nog dat het heel onwaarschijnlijk is. Wat een onduidelijkheid.

En ik hoop dus NIET op een derde film, ook al betekent dat meer beeldmateriaal. Melk 't gewoon niet uit.
pi_114857822
quote:
It is only at the end of a shoot that you finally get the chance to sit down and have a look at the film you have made. Recently Fran, Phil and I did just this when we watched for the first time an early cut of the first movie - and a large chunk of the second. We were really pleased with the way the story was coming together, in particular, the strength of the characters and the cast who have brought them to life. All of which gave rise to a simple question: do we take this chance to tell more of the tale? And the answer from our perspective as the filmmakers, and as fans, was an unreserved ‘yes.'

We know how much of the story of Bilbo Baggins, the Wizard Gandalf, the Dwarves of Erebor, the rise of the Necromancer, and the Battle of Dol Guldur will remain untold if we do not take this chance. The richness of the story of The Hobbit, as well as some of the related material in the appendices of The Lord of the Rings, allows us to tell the full story of the adventures of Bilbo Baggins and the part he played in the sometimes dangerous, but at all times exciting, history of Middle-earth.

So, without further ado and on behalf of New Line Cinema, Warner Bros. Pictures, Metro-Goldwyn-Mayer, Wingnut Films, and the entire cast and crew of The Hobbit films, I'd like to announce that two films will become three.

It has been an unexpected journey indeed, and in the words of Professor Tolkien himself, "a tale that grew in the telling."
Aldus, Peter Jackson.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_114858267
Ik heb het boekje net weer gelezen, ik kan me niet voorstellen dat ze van 250 pagina's tekst 3 films kunnen maken :P
  maandag 30 juli 2012 @ 18:37:16 #177
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114858331
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:35 schreef Kirov het volgende:
Ik heb het boekje net weer gelezen, ik kan me niet voorstellen dat ze van 250 pagina's tekst 3 films kunnen maken :P
Plus 150 pagina's appendices van LOTR dus.
Maar goed, dan vind ik dat er ook drie extra LOTR films mogen komen...
pi_114858390
Ik weet niet zeker of ik daar nu zo blij mee ben..
  maandag 30 juli 2012 @ 19:00:12 #179
3185 Adelante
To let it go now
pi_114859263
Ik vond het al zo vreemd dat Radegast prominent in de promo zat, die heeft één alinea in het boek ofzo :o
pi_114859448
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:50 schreef Poemgirl het volgende:
Als Dale een echte stad was zou ik alles doen om er te wonen.
Nog nooit in Italie geweest zeker? Elke stad daar ziet er zo uit O+
pi_114860869
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Plus 150 pagina's appendices van LOTR dus.
Maar goed, dan vind ik dat er ook drie extra LOTR films mogen komen...
150 pagina's zeg je. Ik had net even een onderzoekje gedaan en heb het volgende op m'n blog gezet:

Yeah excuse me but only appendix A is useful for a movie anyway. Appendix B is just a list of what happened in what year, appendix C is about family trees, appendix D calendars, appendix E writing and spelling, and appendix F languages and people. That gives you only appendix A. In my copy that’s 68 pages. Lot’s of “material”? No. 68 damn pages. They aren’t allowed to use anything from the Unfinished Tales or the Silmarillion.

Part I of appendix A is about the Númenórean Kings, including some Aragorn x Arwen. It’s more than half of the whole appendix. Part II is is about The House of Eorl. It has some Dol Guldur and some dwarves and stuff, but just a little bit. Part III is “Durin’s Folk”. Yep, that’s usable for the movies. Let’s see how many pages those are… Oh. FOURTEEN. FOURTEEN PAGES. FOURTEEN USABLE PAGES IN THE APPENDICES FOR THE HOBBIT MOVIES. Let’s say they use a bit of appendix F and also tell something about the origin of Dwarves and Elves and stuff. Well believe me when I say that the stuff from the appendices isn’t really able to fill a WHOLE MOVIE. And remember, NO Silmarillion and NO Unfinished Tales. Only Peter Jackson scraping butter over too much bread, like Bilbo would say.

Hoera, 14 pagina's en wat extra wordt een hele film!
  maandag 30 juli 2012 @ 19:43:13 #182
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_114861255
quote:
Naar inmiddels bekend is zal Jackson de productie op zich nemen, als regisseur is Guillermo del Toro gekozen. In 2011 en 2012 zullen de films hun opwachting maken.
Die OP :D

Ik snap de keuze wel voor 3 films; anders zou men er 2 hele lange films van maken. Sommige verhalen zoals die van The Hobbit kun je beter rustig aanpakken.

Beter maken ze 2 Hobbit films zonder de extra extra informatie en nog eens 2 films van the silmarillion.

[ Bericht 22% gewijzigd door drumstickNL op 30-07-2012 19:48:24 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 30 juli 2012 @ 19:48:45 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114861499
quote:
15s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:34 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

150 pagina's zeg je. Ik had net even een onderzoekje gedaan en heb het volgende op m'n blog gezet:

[..]

150 pagina´s was maar een schatting.
Ik heb die hele appendices namelijk niet gelezen, want die interesseren me echt geen drol. Ik lees het telefoonboek of een woordenboek toch ook niet van voor naar achter...

Peter Jackson blijkbaar wel en verder verzint hij er vast een hoop bij. We zullen wel zien!
  Donald Duck held maandag 30 juli 2012 @ 19:51:29 #184
46149 __Saviour__
pi_114861637
Misschien kan Jackson wat hulp vragen van George Lucas, die is ook erg goed in het maken van boeiende prequels van een gevestigde trilogie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_114861949
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:38 schreef kilozout het volgende:
Ik weet niet zeker of ik daar nu zo blij mee ben..
De fans van de films wel. Die van de boeken grotendeels minder.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:15:38 #186
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114862899
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Misschien kan Jackson wat hulp vragen van George Lucas, die is ook erg goed in het maken van boeiende prequels van een gevestigde trilogie.
})
pi_114863091
quote:
11s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:43 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Die OP :D

Ik snap de keuze wel voor 3 films; anders zou men er 2 hele lange films van maken. Sommige verhalen zoals die van The Hobbit kun je beter rustig aanpakken.

Beter maken ze 2 Hobbit films zonder de extra extra informatie en nog eens 2 films van the silmarillion.
Die twee hele lange films blijven nog steeds die twee hele lange films. Er komt er gewoon 1 bij. En daarbij, Peter Jackson heeft geen rechten voor the Silmarillion (en Unfinished Tales), die is in handen van de Tolkien Estate. Gelukkig maar ook.
pi_114863253
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

150 pagina´s was maar een schatting.
Ik heb die hele appendices namelijk niet gelezen, want die interesseren me echt geen drol. Ik lees het telefoonboek of een woordenboek toch ook niet van voor naar achter...

Peter Jackson blijkbaar wel en verder verzint hij er vast een hoop bij. We zullen wel zien!
Dit is Tolkiens werk. Peter Jackson heeft er al meer dan dat hij recht op heeft (wat mij betreft) bij verzonnen. Tauriel bijvoorbeeld.

quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:57 schreef Litpho het volgende:

[..]

De fans van de films wel. Die van de boeken grotendeels minder.
Ook heel veel fans van de films zijn er op tegen hoor!
  maandag 30 juli 2012 @ 20:25:13 #189
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114863460
quote:
11s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:21 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Dit is Tolkiens werk. Peter Jackson heeft er al meer dan dat hij recht op heeft (wat mij betreft) bij verzonnen. Tauriel bijvoorbeeld.

Hij is de regisseur en (mede) scriptschrijver, dus hij mag erbij verzinnen wat hij wil. Of het goed uitpakt, zien we pas als het af is.
Een 1 op 1 verfilming van een boek is meestal niet al te best, film is nou eenmaal een heel ander medium dan het geschreven woord.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:27:18 #190
3185 Adelante
To let it go now
pi_114863586
Kunnen ze die films een beetje snel uitbrengen trouwens: dec 2012, jun 2013 en dec 2013 ^O^
  maandag 30 juli 2012 @ 20:29:38 #191
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114863736
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:27 schreef Adelante het volgende:
Kunnen ze die films een beetje snel uitbrengen trouwens: dec 2012, jun 2013 en dec 2013 ^O^
dec 2012, dec 2013 en zomer 2014, wordt het.
pi_114864618
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:25 schreef Lemans24 het volgende:
Een 1 op 1 verfilming van een boek is meestal niet al te best, film is nou eenmaal een heel ander medium dan het geschreven woord.
Meestal is het daarentegen het boek wat meer detail bevat dan je in een film kan vatten.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:59:26 #193
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114865819
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

Meestal is het daarentegen het boek wat meer detail bevat dan je in een film kan vatten.
er zijn uitzonderingen, Total Recall bijvoorbeeld. Of Jaws.
pi_114866009
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

er zijn uitzonderingen, Total Recall bijvoorbeeld.
Korte verhalen noemen is valsspelen natuurlijk :P.
  Donald Duck held maandag 30 juli 2012 @ 21:03:55 #195
46149 __Saviour__
pi_114866151
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

Te veel detail soms. Ik kwam niet door het tweede LOTR-boek heen, strandde gewoon door de overvloed.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 30 juli 2012 @ 21:12:12 #196
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_114866723
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Te veel detail soms. Ik kwam niet door het tweede LOTR-boek heen, strandde gewoon door de overvloed.
Indeed; the Hobbit kwam ik wel doorheen. Het was een boek voor kinderen maar was leuk genoeg voor volwassenen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_114887028
Ik weet het zo net nog niet... De Hobbit is een relatief dun boek, maar er gebeurt wel genoeg in en het is vlot verteld, dus die twee films zou prima kunnen. Maar drie films? :{
quote:
11s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:21 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Is er dan al wat meer over haar rol bekend?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:10:28 #198
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114888022
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:40 schreef MAHL het volgende:
Ik weet het zo net nog niet... De Hobbit is een relatief dun boek, maar er gebeurt wel genoeg in en het is vlot verteld, dus die twee films zou prima kunnen. Maar drie films? :{

[..]

Is er dan al wat meer over haar rol bekend?
Aangezien ze niet in het boek zit en door Jackson erbij is verzonnen, nee.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:12:50 #199
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_114888105

Een van de beste keuzes voor een elf. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_114888354
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:12 schreef drumstickNL het volgende:
[ afbeelding ]
Een van de beste keuzes voor een elf. :P
Hopen dat er nog een production video van een kostuumsessie van haar gepost wordt :9
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:42:29 #201
133369 Jivis
Critikut
pi_114889169
quote:
15s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:34 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Wordt in de derde film alleen materiaal uit de aanhangselen gebruikt dan? Aangezien het een Hobbit trilogie is lijkt het me logischer dat ze dat verhaal over drie films uitsmeren en wellicht nog een stukje uit het begin van de Lord of the Rings boeken gebruiken? Zelf denk ik dat het vooral over de opkomst van Sauron zal gaan.
Amen.
pi_114889345
Of ze doen natuurlijk in plaats van 2 films van 3 uur, 3 films van 2 uur.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:49:45 #203
133369 Jivis
Critikut
pi_114889395
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:48 schreef MAHL het volgende:
Of ze doen natuurlijk in plaats van 2 films van 3 uur, 3 films van 2 uur.
Zie ik met Peter Jackson aan het roer niet gebeuren :P.
Amen.
pi_114898872
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:42 schreef Jivis het volgende:

[..]

Wordt in de derde film alleen materiaal uit de aanhangselen gebruikt dan? Aangezien het een Hobbit trilogie is lijkt het me logischer dat ze dat verhaal over drie films uitsmeren en wellicht nog een stukje uit het begin van de Lord of the Rings boeken gebruiken? Zelf denk ik dat het vooral over de opkomst van Sauron zal gaan.
Volgens mij kan je over die boeken nog wel 3 films maken, ontbreekt zoveel nog.
pi_114903397
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Volgens mij kan je over die boeken nog wel 3 films maken, ontbreekt zoveel nog.
Zoals wat dan allemaal? Enige wat ik erbij kan bedenken is het hele gedoe van Gandalf, de White Council en de Necromancer in Dol Guldor, maar verder?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:40:40 #206
133369 Jivis
Critikut
pi_114904008
Opkomst van Sauron? Isildur?

Maarja dat is weer ver ervoor natuurlijk.
Amen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:55:44 #207
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114904723
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:42 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ze gebruiken materiaal uit de aanhangselen door de hele trilogie heen volgens mij, ook om zoveel mogelijk van de acteurs uit LOTR terug te kunnen brengen.

Ik kan er op zich mee leven dat Legolas in The Hobbit komt trouwens, niet alles wat erbij verzonnen wordt is per definitie slecht. The Hobbit is ouder en Thranduil is de vader van Legolas dus prima dat die nog ergens aan het hof rondhuppelt bijvoorbeeld en Tolkien heeft zelf aangegeven dat hij het jammer vond dat hij niet terug kon om Arwen een grotere rol te geven, hij besloot pas vrij laat dat zij en niet Eowyn de vrouw van Aragorn moest worden. Maar toen waren de eerste delen al uitgegeven.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:05:34 #208
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_114907740
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze gebruiken materiaal uit de aanhangselen door de hele trilogie heen volgens mij, ook om zoveel mogelijk van de acteurs uit LOTR terug te kunnen brengen.

Ik kan er op zich mee leven dat Legolas in The Hobbit komt trouwens, niet alles wat erbij verzonnen wordt is per definitie slecht. The Hobbit is ouder en Thranduil is de vader van Legolas dus prima dat die nog ergens aan het hof rondhuppelt bijvoorbeeld en Tolkien heeft zelf aangegeven dat hij het jammer vond dat hij niet terug kon om Arwen een grotere rol te geven, hij besloot pas vrij laat dat zij en niet Eowyn de vrouw van Aragorn moest worden. Maar toen waren de eerste delen al uitgegeven.
Hij schreef het als 1 verhaal, dus dat laatste lijkt me sterk.
pi_114908242
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:40 schreef Jivis het volgende:
Opkomst van Sauron? Isildur?

Maarja dat is weer ver ervoor natuurlijk.
Isildur hoort helemaal niet in het hele verhaal thuis, dus dat komt er vast niet in. Dan kun je net zo goed Aragorn ook weer een rol geven :')
pi_114910015
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:39:48 #211
133369 Jivis
Critikut
pi_114913038
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:15 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Isildur hoort helemaal niet in het hele verhaal thuis, dus dat komt er vast niet in. Dan kun je net zo goed Aragorn ook weer een rol geven :')
Nou ja, ze gaan sowieso met flashbacks en dergelijke werken, neem ik aan. Dat dunne Hobbitboekje is geen drie avondvullende films.
Amen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:47:47 #212
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114913574
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:05 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Hij schreef het als 1 verhaal, dus dat laatste lijkt me sterk.
De eerste delen waren al gepubliceerd terwijl hij het aan het schrijven was. Staat in de brieven en ook in HOME verder behandeld. Arwen is een late toevoeging aan het verhaal.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:04:31 #213
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_114914704
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De eerste delen waren al gepubliceerd terwijl hij het aan het schrijven was. Staat in de brieven en ook in HOME verder behandeld. Arwen is een late toevoeging aan het verhaal.
Serieus? Dan heb ik het verkeerd.
Vind het verhaal dat hij van de uitgever een vervolg op The Hobbit moest maken, en een aantal jaren later het manuscript van LOTR bij de uitgever afgeeft, toch een stuk leuker :). Dat het boek als drie delen is uitgegeven vanwege de hoge papierkosten is dus ook niet waar?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:31:37 #214
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114919915
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:04 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Serieus? Dan heb ik het verkeerd.
Vind het verhaal dat hij van de uitgever een vervolg op The Hobbit moest maken, en een aantal jaren later het manuscript van LOTR bij de uitgever afgeeft, toch een stuk leuker :). Dat het boek als drie delen is uitgegeven vanwege de hoge papierkosten is dus ook niet waar?
Nou, het was te dik (dat vond hij kolder) maar hij heeft er ook een jaar of 12 over gedaan en toen heeft het ook nog jaren geduurt voor het gepubliceerd werd.

Ik vond de gepubliceerde brieven erg leuk om te lezen. Geeft een goed inzicht in de persoon en in het proces.
pi_114924063
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:39 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nou ja, ze gaan sowieso met flashbacks en dergelijke werken, neem ik aan. Dat dunne Hobbitboekje is geen drie avondvullende films.
Ja, maar waar valt Isildur te flashbacken? Hij heeft niets met dit hele onderwerp te maken.
pi_114934206
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:39 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Ja, maar waar valt Isildur te flashbacken? Hij heeft niets met dit hele onderwerp te maken.
Nou ja, een stukje flashback "hoe komt de Ring bij Gollum terecht?" kan natuurlijk. Goblins die zich terugtrekken in Goblintown als het noordelijke leger over de High Pass trekt zou ook nog wel ergens kunnen. Verder wordt het volgens mij lastig.
pi_114934361
Dit wordt idd teveel van het goede
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:29:09 #218
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114939316
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 07:14 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, een stukje flashback "hoe komt de Ring bij Gollum terecht?" kan natuurlijk.
Dat zit al in de LOTR films.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dagonet op 01-08-2012 11:36:21 ]
pi_114940069
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat zit al in de LOTR films.
Dat was me bekend, maar ik zocht naar Isildurvormige strohalmen en dit was de eerste die ik vond :P.
pi_114949213
Isildur zit toch ook al in LOTR? Toen hij en Elrond naar Mount Doom gingen en hij de Ring niet in de lava wou gooien en Elrond riep "destroy it!".. Of haal ik nu weer dingen door elkaar
pi_114950626
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:08 schreef Poemgirl het volgende:
Isildur zit toch ook al in LOTR? Toen hij en Elrond naar Mount Doom gingen en hij de Ring niet in de lava wou gooien en Elrond riep "destroy it!".. Of haal ik nu weer dingen door elkaar
Isildur zit wel in de films ja.
pi_114951746
Misschien dat ze wat meer de kant van de dwergen gaan belichten, dat ontbrak een beetje in LotR.
Amen.
pi_114958892
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Tsja :D

Maar ik heb vertrouwen in PJ. Een nieuwe middle earth trilogie is :9~

Ik hoop alleen dat de 3D gimmick wel goed wordt uitgevoerd. Ik ga de 1e film in eerste instantie met 2D glasses kijken en daarna nog een keer in 3D is mijn plan :')
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:14:34 #224
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_114959382
2d glasses?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:16:56 #225
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_114959477
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_114960655
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:03 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Tsja :D

Maar ik heb vertrouwen in PJ. Een nieuwe middle earth trilogie is :9~

Ik hoop alleen dat de 3D gimmick wel goed wordt uitgevoerd. Ik ga de 1e film in eerste instantie met 2D glasses kijken en daarna nog een keer in 3D is mijn plan :')
Hij wordt in zowel 2d als 3d gefilmd.
  Donald Duck held woensdag 1 augustus 2012 @ 19:48:59 #227
46149 __Saviour__
pi_114960883
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:43 schreef Kirov het volgende:

[..]

De vraag is dan natuurlijk nog of de bioscoop je wel de keuze geeft.
Waar ik ga (Kinepolis Antwerpen), kun je gelukkig vaak ook kiezen voor gewoon de 2D versie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_114965223
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:43 schreef Kirov het volgende:

[..]

Onjuist, de film wordt volledig in native 3D gefilmd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 augustus 2012 @ 21:14:44 #229
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_114965807
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

2 camera's vlak naast elkaar, he?
oftewel, als je 1 camera uitzet, heb je 2D ;)
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_114966020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:14 schreef Tokus het volgende:

[..]

2 camera's vlak naast elkaar, he?
oftewel, als je 1 camera uitzet, heb je 2D ;)
Dat is waar, dat is feitelijk wat ik met mijn 2D glasses ook doe :)

Maar ik hoop wel dat PJ dat walgelijke 3D misschien toch op een goede wijze toepast, zoals het in Prometheus best netjes is gedaan.
pi_114995885
Even een vraagje; de 48 fps versie, is die in elke bioscoop mogelijk of alleen bij IMAX ofzo? Voor het dichtsbijzijnde IMAX theater mag ik het halve land doorsteken ;(
pi_114996103
Ze hebben alles gefilmd met 48 fps, ik weet niet of dat uitmaakt? :P
pi_115005977
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Daarom snap ik niet waarom je de film in 2D gaat kijken. Juist omdat dit native 3D is en met een hogere FPS.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_115006703
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:11 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Daarom snap ik niet waarom je de film in 2D gaat kijken. Juist omdat dit native 3D is en met een hogere FPS.
Omdat ik schele hoofdpijn krijg van 3D, tenzij het niet te overdreven wordt toegepast. Prometheus was zowaar te doen.
pi_115007100
quote:
9s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:29 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Omdat ik schele hoofdpijn krijg van 3D, tenzij het niet te overdreven wordt toegepast. Prometheus was zowaar te doen.
Achso; dan zou ik the Hobbit in 3D niet proberen. Wel vervelend voor je.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:45:52 #236
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_115009649
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:16 schreef Poemgirl het volgende:
Even een vraagje; de 48 fps versie, is die in elke bioscoop mogelijk of alleen bij IMAX ofzo? Voor het dichtsbijzijnde IMAX theater mag ik het halve land doorsteken ;(
Volgens mij zou sowieso iedere digitale projector 48fps aan moeten kunnen. Het lijkt me dat juist die bioscopen waar nog film geprojecteerd wordt, 24fps aangehouden gaat worden, omdat anders iedere film uit het dubbele aantal rollen bestaat.
pi_116985888
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_116985943
Kick!
De 2de trailer schijnt uit te zijn *O*
http://trailers.apple.com/trailers/wb/thehobbit/
Twiddel
  Donald Duck held donderdag 20 september 2012 @ 00:36:56 #239
46149 __Saviour__
pi_117010812
De nieuwe trailer heeft 5 verschillende versies, met een ander einde
http://www.thehobbit.com/index.html#content=choose-your-moment
Die van Gollum is tof
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_117014170
Het De Hobbit topic O+ Film 1 komt wel heel dichtbij nu he *O*
pi_117014185
jup; ik ga 'm denk ik in imax kijken.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 20 september 2012 @ 09:32:43 #242
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_117014364
Maar ik lees nu dat het een trilogie wordt?

Van één boekje van ruim tweehonderd bladzijde's :')
pi_117015546
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:32 schreef Jovatov het volgende:
Maar ik lees nu dat het een trilogie wordt?

Van één boekje van ruim tweehonderd bladzijde's :')
ze pakken ook nog wat andere Tolkien verhaaltjes erbij :)

In PJ I trust O+
pi_117015586
nja; was eerst wel skeptisch maar er is zoveel materiaal dat het zat kan.

Ik denk dat je voor 2 films best moet proppen wil je alles erin krijgen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117019149
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117019260
Uhm.. jaaa
pi_117019757
Mooie beelden, maar ik vind die dwergen er wat 'nep' uitzien op een of andere manier.
Amen.
  Donald Duck held donderdag 20 september 2012 @ 13:19:08 #248
46149 __Saviour__
pi_117021032
Die dwergen hebben expres allemaal een erg opmerkelijke kop en haardracht gekregen, zodat ze te onderscheiden zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_117023935
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Die dwergen hebben expres allemaal een erg opmerkelijke kop en haardracht gekregen, zodat ze te onderscheiden zijn.
Zal best, maar ik vind Gimli een stuk realistischer ogen.
Amen.
pi_117025198
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:37 schreef Jivis het volgende:

[..]

Zal best, maar ik vind Gimli een stuk realistischer ogen.
gimli zit er toch niet meer in?

tevens: laatst 3x LOTR extended versies gekeken, zit er weer helemaal in _O_
pi_117025321
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:11 schreef andreas612 het volgende:

[..]

tevens: laatst 3x LOTR extended versies gekeken, zit er weer helemaal in _O_
Ik bedoelde ook in Lotr :P.
Amen.
pi_117025613
Ik begin ook snel weer aan de LORT Extended triologie!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_117026312
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:11 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Nee de pa van Gimli, Gloin zit in The Hobbit.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:02:10 #254
3185 Adelante
To let it go now
pi_117068046
Hobbit is jarig vandaag *O*

Precies 75 jaar geleden werd het boek gepubliceerd...
pi_117068090
En morgen is de "verjaardag" van Bilbo en Frodo :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:02:49 #256
377549 student_2.0
Optimist tot in de kist
pi_117559580
Er is een nieuwe trailer online!:
pi_117560150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:02 schreef student_2.0 het volgende:
Dat is toch gewoon de tweede trailer, die is al gepost...
Amen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:40:35 #258
377549 student_2.0
Optimist tot in de kist
pi_117561525
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:13 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon de tweede trailer, die is al gepost...
excuses ik dacht dat deze nog niet in het topic stond
pi_117561574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:40 schreef student_2.0 het volgende:

[..]

excuses ik dacht dat deze nog niet in het topic stond
Ach, hij kan niet vaak genoeg gepost worden :9~.
Amen.
pi_117562718
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:41 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ach, hij kan niet vaak genoeg gepost worden :9~.
'k vond de eerste trailer eigenlijk veel beter :@
pi_117562882
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:02 schreef andreas612 het volgende:

[..]

'k vond de eerste trailer eigenlijk veel beter :@
Ja, ben ik eigenlijk wel met je eens; die had wat meer kippenvelmomentjes. De tweede is een beetje een standaard montage waar de fans frame-to-frame scenes in gaan herkennen.

Mijn UI komt ook uit de eerste trailert trouwens :).
Amen.
pi_117562916
:D
pi_117569766
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:02 schreef student_2.0 het volgende:
Godverdomme ik kreeg effe een hartverzakking.. -O-
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:00:47 #264
377549 student_2.0
Optimist tot in de kist
pi_117570885
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Godverdomme ik kreeg effe een hartverzakking.. -O-
Sorry jouw blij gemaakt met een dooie mus
pi_117570923
Cannot wait!
pi_117571235
pi_117571430
quote:
Sowieso Evangeline Lilly O+
  Donald Duck held woensdag 3 oktober 2012 @ 23:27:21 #268
46149 __Saviour__
pi_117572307
quote:
Nice O+
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:07:48 #269
11102 knep
Mountainfreak
pi_117620764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nice O+
pi_117747150
http://www.theonering.net(...)ay-running-time-244/

Was twee weken geleden in Oslo en liep langs bovenstaande bios. Vroeg me af waar die tenten bij de ingang voor waren. Bleek dus dat er mensen zaten te bivakkeren voor de voorverkoop die afgelopen weekend was.

Enig idee over vvk hier in NL?
pi_117759163
2 uur en 44 minuten :9 Sweet.

Met extreem veel mazzel biedt Pathé ook 2D voorstellingen aan. Maar ik reken nergens op.
pi_117763846
Niets is bevestigd omtrent de speelduur van de film.
pi_117781319
Must-see!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_117790162
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:02 schreef wolfrolf het volgende:
2 uur en 44 minuten :9 Sweet.

Met extreem veel mazzel biedt Pathé ook 2D voorstellingen aan. Maar ik reken nergens op.
Ik -moet- ook echt een 2d versie! Kut-3d. Slechtste uitvinding in lange tijd.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Donald Duck held dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:40:51 #275
46149 __Saviour__
pi_117790250
In een bios met veel zalen draaien ze ook wel gewoon de 2D versie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_117790566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:38 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik -moet- ook echt een 2d versie! Kut-3d. Slechtste uitvinding in lange tijd.
Via Twitter heeft Pathé mij laten weten dat er nog niet bekend is of zij ook 2D gaan aanbieden.

De andere oplossing voor je 3D ellende is dit: www.2d-glasses.com. Werkt echt superb, je cancelt gewoon compleet het geprojecteerde rechteroog. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat je op de witte onderitels soms zeer lichtelijk "ghosting" hebt, maar die zie je ook als je een 3D bril draagt.
pi_118442633
Peter Jackson bevestigde circa 2 uur en 50 minuten, met nog een extended edition.
pi_118443132
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:38 schreef Poemgirl het volgende:
Peter Jackson bevestigde circa 2 uur en 50 minuten, met nog een extended edition.
Rond de 160 minuten film en dan nog aftiteling waarschijnlijk. Extended Editions gaan er wel komen ja.

Hier nog een tv spot

pi_118448491
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:38 schreef Poemgirl het volgende:
:9~
pi_118448948
december; ik dacht november. Wat is dezen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_118449065
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:21 schreef drumstickNL het volgende:
december; ik dacht november. Wat is dezen.
Ah tijd vliegt
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:52:03 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118470923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:47 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Via Twitter heeft Pathé mij laten weten dat er nog niet bekend is of zij ook 2D gaan aanbieden.

De andere oplossing voor je 3D ellende is dit: www.2d-glasses.com. Werkt echt superb, je cancelt gewoon compleet het geprojecteerde rechteroog. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat je op de witte onderitels soms zeer lichtelijk "ghosting" hebt, maar die zie je ook als je een 3D bril draagt.
hahaha 2D brillen, het wordt steeds gekker :') _O-
pi_118471065
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:52 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hahaha 2D brillen, het wordt steeds gekker :') _O-
gekker? Het is een uitkomst!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:56:31 #284
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118471133
Ik ga desnoods naar België, als hij daar wel in 2D draait. Of het moet Avatar niveau 3D zijn.
pi_118472069
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga desnoods naar België, als hij daar wel in 2D draait. Of het moet Avatar niveau 3D zijn.
zonde van mijn benzine
  Donald Duck held vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:19:21 #286
46149 __Saviour__
pi_118472137
quote:
De Kinepolis Antwerpen draait haast altijd wel 2D en 3D van de grote films.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:19:35 #287
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118472147
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:17 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

zonde van mijn benzine
Dan ga ik met een Eurolines bus van 14 euro retour hoor.
pi_118472166
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De Kinepolis Antwerpen draait haast altijd wel 2D en 3D van de grote films.
nog steeds zonde van de benzine
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:20:38 #289
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118472189
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:54 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

gekker? Het is een uitkomst!
haha ik zie `t al voor me: heb zelf al een bril, dan moet je een 3D bril opzetten en daarover heen ook nog een 2D bril? :P
  Donald Duck held vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:20:41 #290
46149 __Saviour__
pi_118472193
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:19 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Trein dan. Lokaal stationnetje op paar honderd meter afstand.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:21:06 #291
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118472207
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:19 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

omdat? Kinepolis is de beste bioscoop die ik ken
pi_118472560
quote:
Met 48fps en de nieuwste 3D technieken verwacht ik zelfs een betere 3D film dan Avatar.
pi_118472620
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:20 schreef Timo20 het volgende:

[..]

haha ik zie `t al voor me: heb zelf al een bril, dan moet je een 3D bril opzetten en daarover heen ook nog een 2D bril? :P
nee man alleen de 2d bril. Met 2 identieke filters snap je wel.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:38:02 #294
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118472951
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:31 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

nee man alleen de 2d bril. Met 2 identieke filters snap je wel.
ah ok :P
pi_118473425
ik heb vandaag een 2D-bril besteld, als ik er aan denk zal ik melden hoe dat bevalt.
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_118477080
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:46 schreef Brammie1 het volgende:
ik heb vandaag een 2D-bril besteld, als ik er aan denk zal ik melden hoe dat bevalt.
Graag.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_118482864
pi_118485352
quote:
Geniaal idee trouwens.. waarom verzin ik dit soort dingen niet :')

Ik heb trouwens wel een beetje met prequels... dat in gevechten e.d. zoiets heb.. van nah, Bilbo overleeft het toch wel :')
pi_118508856
quote:
Waarom ga je deze film in 2D bekijken? Wegens de slechte 3D conversie?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_118508951
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:51 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Waarom ga je deze film in 2D bekijken? Wegens de slechte 3D conversie?
Hij denkt dat de 3D toevoeging zal falen net als in veel films tegenwoordig.. echter waren ook alleen avatar, transformers dark moon en misschien nog the avengers de moeite waard... maar deze film ligt echt op avatar kwaliteit als je het mij vraagt.
pi_118509029
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:54 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Hij denkt dat de 3D toevoeging zal falen net als in veel films tegenwoordig.. echter waren ook alleen avatar, transformers dark moon en misschien nog the avengers de moeite waard... maar deze film ligt echt op avatar kwaliteit als je het mij vraagt.
Inderdaad; alles is in deze film in werking gezet zodat de 3D wél goed uit de verf gaat komen, met techniek nog beter dan die van avatar. Ik snap niet echt waarom je dit niet in 3D een kans zou geven.

Tenzij je sowieso geen 3D ziet.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')