Ripoff?quote:Op zondag 25 december 2011 20:22 schreef chestbrahh het volgende:
Wat een overduidelijke LOTR RIPOFF, zeg me alsjeblieft dat dit een grapje is. Het lijkt er zelfs op dat de zelfde acteur de tovenaar speelt, hoe kan hollywood het zo ver laten komen...
Don't freed the troll. Or the person who has lived under a rock for 10 years.quote:Op zondag 25 december 2011 20:22 schreef chestbrahh het volgende:
Wat een overduidelijke LOTR RIPOFF, zeg me alsjeblieft dat dit een grapje is. Het lijkt er zelfs op dat de zelfde acteur de tovenaar speelt, hoe kan hollywood het zo ver laten komen...
Obvious troll is obvious. Or should be.quote:Op zondag 25 december 2011 20:23 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ripoff?
Heb je het boek wel eens gelezen?
Ik ben een zij, en heb over welk reactie heb je het?quote:Op zondag 25 december 2011 20:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Een hele slechte troll zelfs, hij heeft de reactie gejat van iemand anders
Over die van chestbrahhquote:Op zondag 25 december 2011 20:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben een zij, en heb over welk reactie heb je het?
Zowat verscheurd. Wat een wereld en hoe complex het allemaal in elkaar zit. De Hobbit is het verhaal voor de Lord of the Rings. Maar daarnaast heb je een hele grote voorgeschiedenis die soms lastig is om te begrijpen. Al die rassen, personages etc.quote:Op zondag 25 december 2011 20:23 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ripoff?
Heb je het boek wel eens gelezen?
Als je alle boeken gaat lezen is het echt heel erg complex.quote:Op zondag 25 december 2011 20:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zowat verscheurd. Wat een wereld en hoe complex het allemaal in elkaar zit. De Hobbit is het verhaal voor de Lord of the Rings. Maar daarnaast heb je een hele grote voorgeschiedenis die soms lastig is om te begrijpen. Al die rassen, personages etc.
Zware kost inderdaad. Met enige moeite doorheen gekomen. De Hobbit en Lord of the Rings zijn heel lichte kost vergeleken met Silmarillion.quote:Op zondag 25 december 2011 20:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als je alle boeken gaat lezen is het echt heel erg complex.
Ik kom al haast niet door de silmarillion heen![]()
Een hele wereld op zich.
Het is veel informatie en de stijl is zeker niet fijn. Maar als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van voor de Hobbit dan is het zeker de moeite waard.quote:Op zondag 25 december 2011 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Zware kost door het verhaal en de informatie op zich?
Of is het in een onprettige stijl geschreven?
Dan zou je eigenlijk ook "History of Middle-Earth" moeten lezen, zelfde laken 't pak.quote:Op zondag 25 december 2011 21:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is veel informatie en de stijl is zeker niet fijn. Maar als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van voor de Hobbit dan is het zeker de moeite waard.
Die moet ik inderdaad nog lezen. Binnenkort even kijken of ik die boeken ergens voor een goedkoop prijsje op de kop kan tikken. Deze maand wordt het hem niet meer!quote:Op zondag 25 december 2011 21:06 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dan zou je eigenlijk ook "History of Middle-Earth" moeten lezen, zelfde laken 't pak.
De schrijfstijl is inderdaad niet je van het. Maar dat komt natuurlijk voornamelijk omdat het gewoon samengevoegde schrijfsels zijn die z'n zoon aan elkaar heeft lopen breien
Ik vond trouwens "De kinderen van Hurin", wel een stuk beter/makkelijker om weg te lezen.
Ik wil me er wel eens aan gaan wagen. Vanwege de stijl, is dan eventueel de Nederlandse vertaling nog te verkiezen boven het origineel?quote:Op zondag 25 december 2011 21:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is veel informatie en de stijl is zeker niet fijn. Maar als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van voor de Hobbit dan is het zeker de moeite waard.
Sterkte, die reeks is vrij kostbaar (nieuw en tweedehands). Ik heb hem toentertijd geleend bij de bibliotheek, ik zoek nog steeds naar een redelijk geprijsde box/reeksquote:Op zondag 25 december 2011 21:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Die moet ik inderdaad nog lezen. Binnenkort even kijken of ik die boeken ergens voor een goedkoop prijsje op de kop kan tikken. Deze maand wordt het hem niet meer!
Het origineel is meestal beter dan het vertaalde werk. Als je Engels goed is dan zou ik het Engelse werk verkiezen boven de Nederlandse vertaling.quote:Op zondag 25 december 2011 21:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik wil me er wel eens aan gaan wagen. Vanwege de stijl, is dan eventueel de Nederlandse vertaling nog te verkiezen boven het origineel?
Ik kom 3 verschillende dingen tegen betreffende de voorgeschiedenis van midden-aarde:
Unfinished tales, Silmarillion en Children of Hurin
Hoe verhoudt zich dat tot elkaar (chronologisch gezien), en is er overlap? De pagina's op Wikipedia zeggen me bijvoorbeeld dat heel veel materiaal nooit door Tolkien zelf voltooid is en het aangevuld moest worden. Leidt dat tot veel moeilijke gaten in het plot?
Oh, dat wist ik niet. Ik zal even op bol.com kijken wat de nieuwprijs is!quote:Op zondag 25 december 2011 21:36 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Sterkte, die reeks is vrij kostbaar (nieuw en tweedehands). Ik heb hem toentertijd geleend bij de bibliotheek, ik zoek nog steeds naar een redelijk geprijsde box/reeks
Prachtig!quote:Op maandag 26 december 2011 13:37 schreef summer2bird het volgende:
Hobbits en Jackson in nieuwe productievideo
Update!
Ik zou beginnen met Children of Hurin, daarna The silmarillion (al leest dat meer als naslagwerk en krijg je een overdosis aan middle-earth info, mij lukte het pas bij de tweede keer herlezen om daadwerkelijk nog dingen te onthouden die ik een pagina of wat daarvóór las), dan The Hobbit en de Lord of the Rings trilogie, - en als je jezelf dan echt wilt kwellen - The Letters of J. R. R. Tolkien als toetje.quote:Op zondag 25 december 2011 21:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik wil me er wel eens aan gaan wagen. Vanwege de stijl, is dan eventueel de Nederlandse vertaling nog te verkiezen boven het origineel?
Ik kom 3 verschillende dingen tegen betreffende de voorgeschiedenis van midden-aarde:
Unfinished tales, Silmarillion en Children of Hurin
Hoe verhoudt zich dat tot elkaar (chronologisch gezien), en is er overlap? De pagina's op Wikipedia zeggen me bijvoorbeeld dat heel veel materiaal nooit door Tolkien zelf voltooid is en het aangevuld moest worden. Leidt dat tot veel moeilijke gaten in het plot?
Fenomenaal.quote:Op maandag 26 december 2011 13:37 schreef summer2bird het volgende:
Hobbits en Jackson in nieuwe productievideo
Update!
Die bedoel ik inderdaad.quote:Op maandag 26 december 2011 02:15 schreef merry77 het volgende:
@Jellereppe:
bedoel je deze?
Gewoon ff op Amazon kijken. Desnoods tweedehands kopen. Is vaak heel veel goedkoper dan bol.com.
http://www.amazon.com/His(...)id=1324862030&sr=8-1
LotR een keer of 3 gelezen, Hobbit ook zoiets, maar bij Silmarillion ben ik nooit verder gekomen dan een pagina of 30. Ik lees voor mijn plezier, en dat lukt me bij Silmarillion echt niet.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:31 schreef Breuls het volgende:
Children of Hurin heb ik gekocht toen het uitkwam, maar dat was wéér zo tenenkrommend saai geschreven, dus daar ben ik niet verder gekomen dan een paar hoofdstukken. Unfinished Tales en Silmarillion waren ook al zo, al ben ik daar wel verder in gekomen.
Niet op chronologische volgorde lezen, eerste stuk overslaan, dat hele scheppingsverhaal.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:40 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
LotR een keer of 3 gelezen, Hobbit ook zoiets, maar bij Silmarillion ben ik nooit verder gekomen dan een pagina of 30. Ik lees voor mijn plezier, en dat lukt me bij Silmarillion echt niet.
Oh nee, ik zou juist niet beginnen met Hurin (dat zegt je tenslotte niets als je S. niet kentquote:Op maandag 26 december 2011 15:58 schreef Hungry_Joe het volgende:
Ik zou beginnen met Children of Hurin, daarna The silmarillion (al leest dat meer als naslagwerk en krijg je een overdosis aan middle-earth info, mij lukte het pas bij de tweede keer herlezen om daadwerkelijk nog dingen te onthouden die ik een pagina of wat daarvóór las), dan The Hobbit en de Lord of the Rings trilogie, - en als je jezelf dan echt wilt kwellen - The Letters of J. R. R. Tolkien als toetje.
quote:Hador Guldenhoofd was een edelman van de Edain en hij genoot de gunst van de Eldar. Hij leefde tot zijn dood onder de elfenkoning Fingolfin, van wie hij uitgestrekte landerijen in leen kreeg in het deel van Hithlum dat Dor-lómin heette. Zijn dochter Glóredhel trouwde met Haldir, zoon van Halmir, heer van de mensen van Brethil. En tijdens hetzelfde feest trouwde zijn zoon Galdor de Lange met Hareth, die de dochter van Halmir was.
Galdor en Hareth hadden twee zonen, Húrin en Huor. Húrin was drie jaar ouder dan zijn broer, maar van gestalte was hij kleiner dan zijn familieleden van zijn vaders kant. In dit opzicht aardde hij meer naar de familie van zijn moeder, maar voor het overige was hij net als Hador, zijn grootvader, sterk van lichaam en vurig van gemoed. Er was in hem een gloed die aanhoudend smeulde en hij bezat een ontembare wilskracht. Van alle Mensen van het Noorden was hij het meest vertrouwd met de kennis van de Noldor. Huor, zijn broer, was lang, langste van alle Edain, op zijn eigen zoon Tuor na, en een snelle hardloper, maar als het een zware wedstrijd over grote afstand betrof zou Húrin als eerste thuiskomen, want hij rende aan het eind nog even snel als bij het begin.
Húrin trouwde met Morwen, de dochter van Baragund, die een zoon was van Bregolas uit het huis van Bëor, waardoor zij familie was van Beren Eenhand. Morwen was lang en had donkere haren, en wegens haar stralende blik en de schoonheid van haar gezicht noemde men haar Eledhwen - elfenglans. Maar van karakter was ze nogal stug en trots. Het leed van het huis van Bëor kwelde haar hart, want ze was als balling uit Dorthonion naar Dor-lómin gekomen, na de rampspoed van de Bragollach.
Túrin was de naam van het oudste kind van Húrin en Morwen. Hij werd geboren in het jaar dat Beren naar Doriath kwam en daar Lthien Tinúviel vond, de dochter van Thingol. Ook schonk Morwen een dochter aan Húrin. Deze werd Urwen genaamd, maar iedereen die haar heeft gekend tijdens haar korte leven noemde haar Lalaith - 'Lachen'. Huor trouwde met Rïan, een nicht van Morwen. Zij was de dochter van Belegund, de andere zoon van Bregolas. Zij trof het zeer slecht met het tijdsgewricht waarin ze ter wereld kwam, want ze was zachtmoedig van hart en hield noch van oorlog, noch van de jacht. Zij schonk haar liefde aan bomen en bloemen in het wild, en ze was een zangeres die zelf haar liederen schreef. Ze was pas twee maanden met Huor getrouwd toen hij met zijn broer naar de Nirnaeth Arnoediad vertrok, en ze heeft hem nooit teruggezien.
Nice.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:53 schreef Ferdii het volgende:
net the hobbit + de 3 lotr boeken in het engels gedownload als ebook, ben benieuwd of er nog verschillen inzitten door de vertaling
quote:
Fantastischquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
En weer een nieuwe video. Nr 6! Te briljant
http://www.facebook.com/p(...)81557&type=2&theater
Ik heb Children of Hurin gelezen voor The Silmarillion, vond het goed te begrijpen, makkelijker dan bij Silmarillion zelfs. Ik denk dat het een goede opstap richting het wat zwarere Silmarrilion is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh nee, ik zou juist niet beginnen met Hurin (dat zegt je tenslotte niets als je S. niet kent), dan toch eerder met S. dan unfinished tales en dan Hurin. De brieven kan je tussendoor doen, Tolkien schreef heel veel brieven en die bieden inzicht in z'n schrijfproces (zoals hoe hij beschreef hoe Faramir opeens uit het bos liep, zonder dat hij hem nodig had of wilde), in het proces met hoe hij met roem omging, z'n familieleven en z'n moeizame relatie met de uitgever. Niet echt kwelwerk.
Toen destijds The Fellowship of The Ring uitkwam in de bioscoop ben ik naar de bieb gegaan, maar toen had ik per ongeluk dat boek meegenomen (Nagelaten Vertellingen dus in het Nederlands). Nou, ik heb nog nooit ergens zó weinig van begrepen...quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:15 schreef ThaTim het volgende:
In Unfinished Tales staat een leuk verhaal over ontmoeting Gandalf en Thorin in de Blauwe Bergen voordat ze naar Bilbo gaan.
Beter dan het gemiddelde wolven t-shirtquote:Op vrijdag 6 april 2012 01:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Best een mooi t-shirt..
[ afbeelding ]
...maar ik zou het nooit kopen
Iddquote:Op vrijdag 6 april 2012 01:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Best een mooi t-shirt..
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Best een mooi t-shirt..
[ afbeelding ]
Ik dacht even dat ie echt nieuw is, maar deze is van 1 maart, dus ik gok dat de meeste hem al gezien hebben.quote:
O ik vond m net pas wachten op deel 7 dan maar!quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:41 schreef splendor het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ie echt nieuw is, maar deze is van 1 maart, dus ik gok dat de meeste hem al gezien hebben.
twitter:stephenfry twitterde op woensdag 11-04-2012 om 02:19:40Phew! Got all emotional after shooting my final scene on the Hobbit. Preparing for home over the weekend. reageer retweet
Komt wel goedquote:Op woensdag 25 april 2012 15:53 schreef schommelstoel het volgende:
Kritiek op eerste beelden The Hobbit
Ik hoop dan dat het gaat om ruwe beelden.
Gaat over het 48 beelden per seconden
Handig wel, deze HD blog, zo hoeven we straks geen special edition meer te kopen.quote:
Daar gaan ze in post-production nog wel aan sleutelen denk ik zo.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:53 schreef schommelstoel het volgende:
Kritiek op eerste beelden The Hobbit
Ik hoop dan dat het gaat om ruwe beelden.
Gaat over het 48 beelden per seconden
Blu-Ray weet ik niet, maar bij normale extended moet je ondertiteling etc instellen maar dan begint het wel gewoon.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Vast wel mensen hier die LOTR Extended op Bluray hebben. Vraag daarover:
De films zijn elk verdeeld over 2 schijfjes. Start het tweede schijfje onmiddellijk met de rest v/d film, of moet je je weer door tig logo's, menu's en waarschuwingen heen worstelen?
Evangeline Lillyquote:Op zondag 13 mei 2012 17:23 schreef summer2bird het volgende:
Wanneer komt production video #7 nou eens
Met de elfen
Ik kan 'm nog niet kijkenquote:Op woensdag 6 juni 2012 09:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151028043926807
Production Video 7
Eentje, sort of.quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik kan 'm nog niet kijken
Komen de elfen er nu in voor?
legolasquote:Op woensdag 6 juni 2012 09:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Production Video 7
Gehuild heb ik niet. Nou ja, bijna, van zijn tekst nu.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:37 schreef Poemgirl het volgende:
Ik heb toen keihard gehuild tijden het kijken van vid #7 toen ik Legolas zag. Gelukkig was ik niet de enige, sommige mensen vonden het een beetje 'overreacting' maar wow, heb het zo erg gemist.
Ik hoop alleen dat ie in deze film niet meer van die captain-obvious tekst krijgt. "A diversion." "ORCS!" en dat soort dingen, die al óverduidelijk waren. Dat was een beetje jammer in de trilogie.
Tof Will Turnerquote:Op woensdag 6 juni 2012 09:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Production Video 7
Hopelijk nieuwe trailerquote:We're excited to announce that we will be bringing The Hobbit: An Unexpected Journey to San Diego Comic-Con! Join director Peter Jackson, producer Philippa Boyens, Sir Ian McKellen, Martin Freeman, Andy Serkis and Richard Armitage for a special look at the upcoming film on Saturday, July 14th, in Hall H.
Mooie poster.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door splendor op 10-07-2012 16:15:57 ]-
Die vind ik dan weer minder, matige fotosoepquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:21 schreef splendor het volgende:
[ afbeelding ]
via http://www.pathe.nl/blog/2012/07/10/scroll-the-hobbit
Mooi rijtje spoilersquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:21 schreef splendor het volgende:
[ afbeelding ]
via http://www.pathe.nl/blog/2012/07/10/scroll-the-hobbit
Voor shots waarin een hobbit bijvoorbeeld naast een mens staat.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Weet iemand waarom er van bepaalde personages 2 verschillende groottes zijn bijvoorbeeld? Dan zie je een dwerg in het klein en in normale mens vorm, tijdens het filmen waarom is dat?
Ze gebruiken kleine personen voor de shots van ver af, of shots waar die persoon met de rug naar de camera staat. Ook gebruikten ze tijdens het filmen van LOTR een man die ontzettend lang was, voor de shots waarin een normaal persoon tegenover een acteur die een Hobbit speelt, speelt. Dus het kan zijn dat je in drie shots, drie verschillende methoden gebruikt ziet worden. Overigens werd er naast deze techniek en de forced perspective ook gewoon CG gebruikt, maar dan met name voor het samenvoegen van personages van verschillende grootte.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Weet iemand waarom er van bepaalde personages 2 verschillende groottes zijn bijvoorbeeld? Dan zie je een dwerg in het klein en in normale mens vorm, tijdens het filmen waarom is dat?
Extra materiaal is niet zozeer van de Hobbit maar uit de aanhangselen van In de ban van de Ring. Dat is ook de reden dat ze er nu al twee films van maken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:33 schreef Lemans24 het volgende:
Peter Jackson schijnt gezegd te hebben dat hij wellicht een trilogie van The Hobbit wil maken. Valt dat serieus te nemen, drie films van dat relatief dunne boek? Dan verwacht ik ook minimaal zes extra films van LOTR...
Met de Extended Editions van Lotr heb je eigenlijk al zes films, steeds twee discs per deelquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:33 schreef Lemans24 het volgende:
Peter Jackson schijnt gezegd te hebben dat hij wellicht een trilogie van The Hobbit wil maken. Valt dat serieus te nemen, drie films van dat relatief dunne boek? Dan verwacht ik ook minimaal zes extra films van LOTR...
Uiteraard. De hamvraag is natuurlijk of Peter Jackson de persoon is om dat te doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:16 schreef Jivis het volgende:
Als PJ het niet bij het verhaal van The Hobbit houdt valt er nog zoveel over Middle-Earth te vertellen.
Waarom niet? Heeft met Lotr toch prima werk afgeleverd? Wie had je het liever zien doen dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. De hamvraag is natuurlijk of Peter Jackson de persoon is om dat te doen.
Die comment van jou al helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:33 schreef Klipnap het volgende:
Zo interessant zijn de zijlijnen ook weer niet.
Ja, er is nog genoeg te vertellen, maar niet in de periode van The Hobbit, en ook eigenlijk niet zo heel veel in de 80 jaar tussen Hobbit en LotR.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:16 schreef Jivis het volgende:
Maar ik vind drie films niet zo'n slecht plan. Als PJ het niet bij het verhaal van The Hobbit houdt valt er nog zoveel over Middle-Earth te vertellen. Ik vraag me dan alleen wel af tot in hoeverre het hoofdpersonage Bilbo hier in te passen valt.
Nou ja, feit blijft dat het sleutelhoofdstuk ontbreekt uit de films.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:33 schreef Jivis het volgende:
[..]
Waarom niet? Heeft met Lotr toch prima werk afgeleverd? Wie had je het liever zien doen dan?
Dit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, er is nog genoeg te vertellen, maar niet in de periode van The Hobbit, en ook eigenlijk niet zo heel veel in de 80 jaar tussen Hobbit en LotR.
Je bedoelt de zuivering van de Gouw?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou ja, feit blijft dat het sleutelhoofdstuk ontbreekt uit de films.
En dat kan dus niet aangezien ze daar de rechten niet voor hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit.
Of hij zal terug moeten grijpen op werk uit de Silmarillion of "History of Middle-Earth" of iets dergelijks,
Yup.quote:
Klopt en ben er ook niet rauwig om trouwens.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat kan dus niet aangezien ze daar de rechten niet voor hebben.
Gekookt? Gepocheerd? Gebakken?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:59 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Klopt en ben er ook niet rauwig om trouwens.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Gekookt? Gepocheerd? Gebakken?
Ik zal er ook niet om rouwen nee.
Mwah, waar hij dingen wegliet (Bombadil oa.) leverde dat wel een soepeler lopende film op. Waar hij ze toevoegde daarentegen (Samuel L. Gandalf die Denethor hoogstpersoonlijk de brandstapel op mept, Aragorn die stiekem toch niet dood is, Elven bij Helm's Deep, CGI-Army of the Dead uit een B-horrorfilm) zijn zijn keuzes wat meer... smaakafhankelijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:33 schreef Jivis het volgende:
[..]
Waarom niet? Heeft met Lotr toch prima werk afgeleverd?
Oh ja, de slapstick, de dwarftossing grappen en non-talent Liv Tyler om maar vooral een vrouwenrol extra te hebben. En dan weer beknibbelen op dé scene van Eowynquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Nuclear zombies of mass destruction, dat spookleger.
De 'hero-units' bij de orcs vond ik ook storend. Helemaal dat stapje opzij. Stukje slapstick.
En toen moest de Extended Edition nog komen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:52 schreef Dagonet het volgende:
3 kwartier naar een zwijmelende pruillip in de herfstblaadjes kijken terwijl ze pappa fluistert.
Ik verdenk Aragorn er dan ook van dat hij in die zelfverzonnen scene bewust van de klif is gesprongen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
En toen moest de Extended Edition nog komen.
Ik heb het boek gelezen ná de film en ben gestopt toen de ring in de vulkaan lag. De rest was in de film zó saai, dat ik geen behoefte had een nog langere versie daarvan in het boek te lezen...quote:
Dom dat je daarna gestopt bent, in het boek zitten erna nog wat verrassende en spannende stukjes in tegenstelling tot de film.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb het boek gelezen ná de film en ben gestopt toen de ring in de vulkaan lag. De rest was in de film zó saai, dat ik geen behoefte had een nog langere versie daarvan in het boek te lezen...
Voor december ga ik de Hobbit en LOTR nog wel eens helemaal (her)lezen.
Het enige ergerlijke vond ik eigenlijk Legolas met een schild als glideboard en zijn Mumakil gevecht. Aan de punten die jij noemt heb ik me niet kunnen storen, Gothmog en die rots vond ik zelfs vrij tof.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Nuclear zombies of mass destruction, dat spookleger.
De 'hero-units' bij de orcs vond ik ook storend. Helemaal dat stapje opzij. Stukje slapstick.
Vind ik ook, beter dan het boek. Want zó geweldig is LOTR niet als boek, in verhalende zin dan, The Hobbit is eigenlijk beter.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:17 schreef Jivis het volgende:
Wel een beetje puristisch geneuzel hier hoor. Tolkien heeft nou ook niet echt een makkelijk stuk proza geschreven met Lotr. Zeer knap dat PJ er zulke toegankelijke films van heeft weten te maken, voor elke kijker.
Oh, absoluut. En waar hij de sterke punten van het andere medium heeft weten te gebruiken (zoals bijv. het weglaten van Bombadil) krijgt hij ook echt wel credits. Het zijn de punten waar hij in Michael Bay blockbuster-mode is waar hij kritiek op krijgt. Maken die stukken de film toegankelijker? Tuurlijk. Op dezelfde manier dat McDonalds toegankelijker is voor een groot publiek dan foie gras.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:17 schreef Jivis het volgende:
Wel een beetje puristisch geneuzel hier hoor. Tolkien heeft nou ook niet echt een makkelijk stuk proza geschreven met Lotr. Zeer knap dat PJ er zulke toegankelijke films van heeft weten te maken, voor elke kijker.
Het epische uit de oorlog is ook weggelaten, het boek bouwt de spanning in Gondor op door Pippin te laten beschrijven hoe weinig mensen er maar komen om de stad te versterken, om uiteindelijk met het komen van de raiders de hoop de grond in te boren tót de vlag gehesen wordt van de koning.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:10 schreef Jivis het volgende:
En de zuivering van de Gouw, tja... Volgens PJ & co was dat omdat ze net een epische oorlog achter de rug hadden. Een soort na-gevecht zou dan wat raar overkomen voor filmkijkers. Kon ik me wel in vinden eigenlijk.
Ik zou de bioscoopversies van de films (in plaats van de EE's) misschien weer moeten kijken om het helemaal zeker te weten, maar naar mijn weten zit er toch een zelfde opbouw in? Ook daar worden ze uiteindelijk overspoeld en komt Aragorn de boel redden. Dat je al weet dat de schepen van de raiders Aragorn aan boord hebben en hij een nogal overpowered spookleger heeft, tja, dat is iets om over te twisten misschien. In het boek zitten tijdens Aragorn's inval op de Pelennor Fields ook wel kleine verwijzingen naar het spookleger, dacht ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het epische uit de oorlog is ook weggelaten, het boek bouwt de spanning in Gondor op door Pippin te laten beschrijven hoe weinig mensen er maar komen om de stad te versterken, om uiteindelijk met het komen van de raiders de hoop de grond in te boren tót de vlag gehesen wordt van de koning.
Keypoint van het hele verhaal is namelijk dat het het tijdperk van de mens is, zíj moeten de klus klaren, niet de elven, niet bovennatuurlijke krachten.
In de film komt Aragorn met een zooi spokerige pacmans die alles sneller opvreten dan de langoliers.
Ik kan me hier wel in vinden, hoewel ik wel heb doorgezet. Die kutbomenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb de boeken ook geprobeerd, maar in deel 2 liep ik vast.
Kwam er gewoon niet meer doorheen. Te beschrijvend, te langdradig.
De stukken met Frodo en Sam in deel 3 duren toch ook echt veel te lang.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:41 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik kan me hier wel in vinden, hoewel ik wel heb doorgezet. Die kutbomen
Deel 3 blijft het meest epische met Minas Tirithoorlog.
True that.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:35 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
De stukken met Frodo en Sam in deel 3 duren toch ook echt veel te lang.
Trouwens, dat stukje dat ook nog in de film gaat komen is niet echt van de appendices. Ik heb het afgespeurd namelijk, maar jammer genoeg stond er niets in over the White Council en de Necromancer. Het zit in Unfinished Tales. (ook maar gelijk besteldquote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Extra materiaal is niet zozeer van de Hobbit maar uit de aanhangselen van In de ban van de Ring. Dat is ook de reden dat ze er nu al twee films van maken.
Het wordt wel zijdelings genoemd ergens volgens mij, misschien zelf in de hobbit maar op deze manier kunnen ze het uitbreiden en een sterkere band bouwen tussen de twee filmseries.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:56 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Trouwens, dat stukje dat ook nog in de film gaat komen is niet echt van de appendices. Ik heb het afgespeurd namelijk, maar jammer genoeg stond er niets in over the White Council en de Necromancer. Het zit in Unfinished Tales. (ook maar gelijk besteld)
Ik heb alleen gevonden hoe Thorin en Gandalf elkaar tegenkwamen en waarom Bilbo werd gekozen, wat Dwergengeschiedenis (ook veel over de Lonely Mountain), hoe families in elkaar zaten en wat over vrouwelijke Dwergen. Het stukje van de White Council was ik juist nieuwsgierig naar, en heb even rondgevraagd toen omdat ik het niet kon vinden en het zit dus blijkbaar in de UT. Ach ja. Vind 't wel leuk dat het er bij is toegevoegdquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het wordt wel zijdelings genoemd ergens volgens mij, misschien zelf in de hobbit maar op deze manier kunnen ze het uitbreiden en een sterkere band bouwen tussen de twee filmseries.
Dat spookleger is ook alleen maar in een paar regels aanwezig, hij haalt ze op, ze verslaan de raiders, de schepen worden gevuld met het leger van Gondor dat in het zuiden zat ingesloten, de spookjes gaan weer weg.quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik zou de bioscoopversies van de films (in plaats van de EE's) misschien weer moeten kijken om het helemaal zeker te weten, maar naar mijn weten zit er toch een zelfde opbouw in? Ook daar worden ze uiteindelijk overspoeld en komt Aragorn de boel redden. Dat je al weet dat de schepen van de raiders Aragorn aan boord hebben en hij een nogal overpowered spookleger heeft, tja, dat is iets om over te twisten misschien. In het boek zitten tijdens Aragorn's inval op de Pelennor Fields ook wel kleine verwijzingen naar het spookleger, dacht ik.
Het is eigenlijk überhaupt een nogal apart en out of place onderdeel van Tolkien's boek, dat hele spookleger.
PJ zal dat spookleger ook wel met beide handen aangegrepen hebben omdat de heroïsche redding van Aragorn anders wel erg zou lijken op de heroïsche redding van Gandalf die met de Rohirrim komt, in de Two Towers-filmquote:Op woensdag 18 juli 2012 18:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat spookleger is ook alleen maar in een paar regels aanwezig, hij haalt ze op, ze verslaan de raiders, de schepen worden gevuld met het leger van Gondor dat in het zuiden zat ingesloten, de spookjes gaan weer weg.
En in de boeken vind ik het veel beter naar voren komen dat het een hopeloze zaak is, dat Minas Tirith het niet gaat redden. Helemaal niet als je bedenkt dat dat leger niet eens het grootste leger van Mordor was dat ten strijde trok..
Ook dat is trouwens een stuk volwassen wording van een Hobbit dat tot volle uiting komt in The Scouring..
Ik ben het hier helemaal mee eens. Cecil B. DeMille was jaloers geweest.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:35 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het het beste wat toen mogelijk was, qua verfilmingen. De films hebben de mogelijkheid teruggebracht voor grote, lange, epische films en aangetoond dat je met genoeg lef een heel eind kan komen. En ze zijn baanbrekend geweest ook in hun gebruik van CGI wat in veel opzichten nog steeds aan de top van de markt zit.
Dus een puur technisch oordeel, qua verhaal vind je het niks?quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:35 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het het beste wat toen mogelijk was, qua verfilmingen. De films hebben de mogelijkheid teruggebracht voor grote, lange, epische films en aangetoond dat je met genoeg lef een heel eind kan komen. En ze zijn baanbrekend geweest ook in hun gebruik van CGI wat in veel opzichten nog steeds aan de top van de markt zit.
Ik had de boeken zo ver vóór de films gelezen (toen ik een jaar of 13 was, ik kom uit '86 dus dat was '99), dat ik echt geen idee meer had hoe het verhaal nu werkelijk ging. Dus ik kon vrij fris de films instappen, en hoewel dat spookleger wel wat weg had van een Deus Ex Machina, vond ik het toen perfect in de films en hun spanningsopbouw zitten. Ik heb daarna niet meer herlezen, dus nu pas ontdek ik eigenlijk dat de boeken in die zin anders waren. Tijdens het kijken zelf weet ik eigenlijk alleen nog dat ik Tom Bombadil miste in fotr, verder was ik constant gegrepen door de immersie die de films met zich meebrachten. Dan is verhaal niet eens meer de belangrijkste succesfactor voor mij.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat spookleger is ook alleen maar in een paar regels aanwezig, hij haalt ze op, ze verslaan de raiders, de schepen worden gevuld met het leger van Gondor dat in het zuiden zat ingesloten, de spookjes gaan weer weg.
En in de boeken vind ik het veel beter naar voren komen dat het een hopeloze zaak is, dat Minas Tirith het niet gaat redden. Helemaal niet als je bedenkt dat dat leger niet eens het grootste leger van Mordor was dat ten strijde trok..
Ook dat is trouwens een stuk volwassen wording van een Hobbit dat tot volle uiting komt in The Scouring..
Ik had op m'n vijftiende Lord of the Rings tig keer gezien en was er op een gegeven moment dus wel een beetje klaar mee. Afgelopen winter, na zeker zes jaar, de Extended Editions weer eens allemaal gekeken en ik vond het prachtig. Misschien ook eens een nieuwe poging wagen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:44 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik had de boeken zo ver vóór de films gelezen (toen ik een jaar of 13 was, ik kom uit '86 dus dat was '99), dat ik echt geen idee meer had hoe het verhaal nu werkelijk ging. Dus ik kon vrij fris de films instappen, en hoewel dat spookleger wel wat weg had van een Deus Ex Machina, vond ik het toen perfect in de films en hun spanningsopbouw zitten. Ik heb daarna niet meer herlezen, dus nu pas ontdek ik eigenlijk dat de boeken in die zin anders waren. Tijdens het kijken zelf weet ik eigenlijk alleen nog dat ik Tom Bombadil miste in fotr, verder was ik constant gegrepen door de immersie die de films met zich meebrachten. Dan is verhaal niet eens meer de belangrijkste succesfactor voor mij.
Ik ben wel bang dat daarom The Hobbit me teleur zal stellen. Ik word op de een of andere manier veel minder snel gegrepen door dergelijke dingen dan 'vroeger'. Ten tijde van de films was ik natuurlijk ook nog steeds een puber en dan doet dat spektakel je wat meer denk ik.
Toch wél zeer benieuwd wat het wordt.
En anders Bondarchuk wel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik ben het hier helemaal mee eens. Cecil B. DeMille was jaloers geweest.
Qua verhaal ben ik het lang niet eens met zijn keuzes nee. Hij had beter een heel stuk van Arwen weg kunnen laten en vier of vijf van de eindes en dan wel de scouring bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:15 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dus een puur technisch oordeel, qua verhaal vind je het niks?
Ik heb redelijk recent nog de EE's gezien hoor. Heb ze ook liggenquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:03 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik had op m'n vijftiende Lord of the Rings tig keer gezien en was er op een gegeven moment dus wel een beetje klaar mee. Afgelopen winter, na zeker zes jaar, de Extended Editions weer eens allemaal gekeken en ik vond het prachtig. Misschien ook eens een nieuwe poging wagen?
Dat weet je na twee jaar al niet meer?quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:44 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik had de boeken zo ver vóór de films gelezen (toen ik een jaar of 13 was, ik kom uit '86 dus dat was '99), dat ik echt geen idee meer had hoe het verhaal nu werkelijk ging.
Ik weet dat veel mensen de boeken te beschrijvend vinden maar in de boeken wordt steeds gehint naar een wereld die veel groter is, waar veel meer gebeurd. Ghân-Buri Ghân bijvoorbeeld. Of de aanvallen zoals beschreven in de aanhangselen.quote:Dus ik kon vrij fris de films instappen, en hoewel dat spookleger wel wat weg had van een Deus Ex Machina, vond ik het toen perfect in de films en hun spanningsopbouw zitten. Ik heb daarna niet meer herlezen, dus nu pas ontdek ik eigenlijk dat de boeken in die zin anders waren. Tijdens het kijken zelf weet ik eigenlijk alleen nog dat ik Tom Bombadil miste in fotr, verder was ik constant gegrepen door de immersie die de films met zich meebrachten. Dan is verhaal niet eens meer de belangrijkste succesfactor voor mij.
Ja jongen, je bent oud.quote:Ik ben wel bang dat daarom The Hobbit me teleur zal stellen. Ik word op de een of andere manier veel minder snel gegrepen door dergelijke dingen dan 'vroeger'. Ten tijde van de films was ik natuurlijk ook nog steeds een puber en dan doet dat spektakel je wat meer denk ik.
Ik zag fotr pas op dvd, dat was 2002 dus. Begin '99 gelezen, kan net zo goed vier jaar zijn. Natuurlijk doel ik op hoe het verhaal rond minas tirith ging. Ik wist dat er een belegering zou komen, net zoals ik nog wist dat frodo naar minas morgul ging. Details ontbraken. Die omliggende verhalen heb ik ook pas later ontdekt, dus niet toen ik twaalf/dertien was.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat weet je na twee jaar al niet meer?! Ik heb ze wel tig keer gelezen, maar de laatste keer voor de films was ergens begin jaren negentig denk ik. Daarna wel weer opgepakt maar de aandacht ging toch meer uit naar de andere boeken en naar de non-fictie eromheen.
[..]
Ik weet dat veel mensen de boeken te beschrijvend vinden maar in de boeken wordt steeds gehint naar een wereld die veel groter is, waar veel meer gebeurd. Ghân-Buri Ghân bijvoorbeeld. Of de aanvallen zoals beschreven in de aanhangselen.
[..]
Ja jongen, je bent oud..
sarcastisch, denk ikquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:40 schreef thettes het volgende:
[..]
Die laatste opmerking van je is gewoon flauw, (of kinderachtig?)
Dan zoek jij toch iets anders in een boek dan ik. Ik weet dat Tolkien zijn verhalen meer schreef om de (overigens geniaal uitgedachte) wereld van Middle-Earth uit de doeken te doen en niet zozeer om het verhaal an sich, maar ik vind een vlot verhaal en intrigerende personages net zo belangrijk. Nu heeft Lotr dat natuurlijk wel, maar dat is er moeilijk uit te halen door de houterige schrijfstijl.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat weet je na twee jaar al niet meer?! Ik heb ze wel tig keer gelezen, maar de laatste keer voor de films was ergens begin jaren negentig denk ik. Daarna wel weer opgepakt maar de aandacht ging toch meer uit naar de andere boeken en naar de non-fictie eromheen.
[..]
Ik weet dat veel mensen de boeken te beschrijvend vinden maar in de boeken wordt steeds gehint naar een wereld die veel groter is, waar veel meer gebeurd. Ghân-Buri Ghân bijvoorbeeld. Of de aanvallen zoals beschreven in de aanhangselen.
[..]
Ja jongen, je bent oud..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Morpheus2002 op 23-07-2012 18:55:49 ]Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
quote:Op maandag 23 juli 2012 18:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Productie Video 8Wat vet man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook, ik kan me de helft maar amper herinnerenquote:Op maandag 23 juli 2012 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Stone Giantik moet echt nodig het boek weer eens gaan lezen!
quote:Op maandag 23 juli 2012 18:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Productie Video 8Straks thuis maar even kijken , op m'n werk krijg ik een diavoorstelling als ik een filmpje kijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd , kijk er erg naar uit.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:17 schreef Ooku het volgende:
Godverdomme, wat heb ik zin in deze film zeg
- Djehoetie / Jehuty -
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kloep kloep
Aldus, Peter Jackson.quote:It is only at the end of a shoot that you finally get the chance to sit down and have a look at the film you have made. Recently Fran, Phil and I did just this when we watched for the first time an early cut of the first movie - and a large chunk of the second. We were really pleased with the way the story was coming together, in particular, the strength of the characters and the cast who have brought them to life. All of which gave rise to a simple question: do we take this chance to tell more of the tale? And the answer from our perspective as the filmmakers, and as fans, was an unreserved ‘yes.'
We know how much of the story of Bilbo Baggins, the Wizard Gandalf, the Dwarves of Erebor, the rise of the Necromancer, and the Battle of Dol Guldur will remain untold if we do not take this chance. The richness of the story of The Hobbit, as well as some of the related material in the appendices of The Lord of the Rings, allows us to tell the full story of the adventures of Bilbo Baggins and the part he played in the sometimes dangerous, but at all times exciting, history of Middle-earth.
So, without further ado and on behalf of New Line Cinema, Warner Bros. Pictures, Metro-Goldwyn-Mayer, Wingnut Films, and the entire cast and crew of The Hobbit films, I'd like to announce that two films will become three.
It has been an unexpected journey indeed, and in the words of Professor Tolkien himself, "a tale that grew in the telling."
Plus 150 pagina's appendices van LOTR dus.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:35 schreef Kirov het volgende:
Ik heb het boekje net weer gelezen, ik kan me niet voorstellen dat ze van 250 pagina's tekst 3 films kunnen maken
Nog nooit in Italie geweest zeker? Elke stad daar ziet er zo uitquote:Op maandag 23 juli 2012 21:50 schreef Poemgirl het volgende:
Als Dale een echte stad was zou ik alles doen om er te wonen.
150 pagina's zeg je. Ik had net even een onderzoekje gedaan en heb het volgende op m'n blog gezet:quote:Op maandag 30 juli 2012 18:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Plus 150 pagina's appendices van LOTR dus.
Maar goed, dan vind ik dat er ook drie extra LOTR films mogen komen...
Die OPquote:Naar inmiddels bekend is zal Jackson de productie op zich nemen, als regisseur is Guillermo del Toro gekozen. In 2011 en 2012 zullen de films hun opwachting maken.
150 pagina´s was maar een schatting.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:34 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
150 pagina's zeg je. Ik had net even een onderzoekje gedaan en heb het volgende op m'n blog gezet:
[..]
Hoera, 14 pagina's en wat extra wordt een hele film!
De fans van de films wel. Die van de boeken grotendeels minder.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:38 schreef kilozout het volgende:
Ik weet niet zeker of ik daar nu zo blij mee ben..
quote:Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Misschien kan Jackson wat hulp vragen van George Lucas, die is ook erg goed in het maken van boeiende prequels van een gevestigde trilogie.
Die twee hele lange films blijven nog steeds die twee hele lange films. Er komt er gewoon 1 bij. En daarbij, Peter Jackson heeft geen rechten voor the Silmarillion (en Unfinished Tales), die is in handen van de Tolkien Estate. Gelukkig maar ook.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:43 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Die OP
Ik snap de keuze wel voor 3 films; anders zou men er 2 hele lange films van maken. Sommige verhalen zoals die van The Hobbit kun je beter rustig aanpakken.
Beter maken ze 2 Hobbit films zonder de extra extra informatie en nog eens 2 films van the silmarillion.
Dit is Tolkiens werk. Peter Jackson heeft er al meer dan dat hij recht op heeft (wat mij betreft) bij verzonnen. Tauriel bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
150 pagina´s was maar een schatting.
Ik heb die hele appendices namelijk niet gelezen, want die interesseren me echt geen drol. Ik lees het telefoonboek of een woordenboek toch ook niet van voor naar achter...
Peter Jackson blijkbaar wel en verder verzint hij er vast een hoop bij. We zullen wel zien!
Ook heel veel fans van de films zijn er op tegen hoor!quote:Op maandag 30 juli 2012 19:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
De fans van de films wel. Die van de boeken grotendeels minder.
Hij is de regisseur en (mede) scriptschrijver, dus hij mag erbij verzinnen wat hij wil. Of het goed uitpakt, zien we pas als het af is.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:21 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Dit is Tolkiens werk. Peter Jackson heeft er al meer dan dat hij recht op heeft (wat mij betreft) bij verzonnen. Tauriel bijvoorbeeld.
dec 2012, dec 2013 en zomer 2014, wordt het.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:27 schreef Adelante het volgende:
Kunnen ze die films een beetje snel uitbrengen trouwens: dec 2012, jun 2013 en dec 2013
Meestal is het daarentegen het boek wat meer detail bevat dan je in een film kan vatten.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:25 schreef Lemans24 het volgende:
Een 1 op 1 verfilming van een boek is meestal niet al te best, film is nou eenmaal een heel ander medium dan het geschreven woord.
er zijn uitzonderingen, Total Recall bijvoorbeeld. Of Jaws.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meestal is het daarentegen het boek wat meer detail bevat dan je in een film kan vatten.
Korte verhalen noemen is valsspelen natuurlijkquote:Op maandag 30 juli 2012 20:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
er zijn uitzonderingen, Total Recall bijvoorbeeld.
Te veel detail soms. Ik kwam niet door het tweede LOTR-boek heen, strandde gewoon door de overvloed.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meestal is het daarentegen het boek wat meer detail bevat dan je in een film kan vatten.
Indeed; the Hobbit kwam ik wel doorheen. Het was een boek voor kinderen maar was leuk genoeg voor volwassenen.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Te veel detail soms. Ik kwam niet door het tweede LOTR-boek heen, strandde gewoon door de overvloed.
Is er dan al wat meer over haar rol bekend?quote:Op maandag 30 juli 2012 20:21 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Dit is Tolkiens werk. Peter Jackson heeft er al meer dan dat hij recht op heeft (wat mij betreft) bij verzonnen. Tauriel bijvoorbeeld.
Aangezien ze niet in het boek zit en door Jackson erbij is verzonnen, nee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:40 schreef MAHL het volgende:
Ik weet het zo net nog niet... De Hobbit is een relatief dun boek, maar er gebeurt wel genoeg in en het is vlot verteld, dus die twee films zou prima kunnen. Maar drie films?
[..]
Is er dan al wat meer over haar rol bekend?
Hopen dat er nog een production video van een kostuumsessie van haar gepost wordtquote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:12 schreef drumstickNL het volgende:
[ afbeelding ]
Een van de beste keuzes voor een elf.
Wordt in de derde film alleen materiaal uit de aanhangselen gebruikt dan? Aangezien het een Hobbit trilogie is lijkt het me logischer dat ze dat verhaal over drie films uitsmeren en wellicht nog een stukje uit het begin van de Lord of the Rings boeken gebruiken? Zelf denk ik dat het vooral over de opkomst van Sauron zal gaan.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:34 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Hoera, 14 pagina's en wat extra wordt een hele film!
Zie ik met Peter Jackson aan het roer niet gebeurenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:48 schreef MAHL het volgende:
Of ze doen natuurlijk in plaats van 2 films van 3 uur, 3 films van 2 uur.
Volgens mij kan je over die boeken nog wel 3 films maken, ontbreekt zoveel nog.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wordt in de derde film alleen materiaal uit de aanhangselen gebruikt dan? Aangezien het een Hobbit trilogie is lijkt het me logischer dat ze dat verhaal over drie films uitsmeren en wellicht nog een stukje uit het begin van de Lord of the Rings boeken gebruiken? Zelf denk ik dat het vooral over de opkomst van Sauron zal gaan.
Zoals wat dan allemaal? Enige wat ik erbij kan bedenken is het hele gedoe van Gandalf, de White Council en de Necromancer in Dol Guldor, maar verder?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Volgens mij kan je over die boeken nog wel 3 films maken, ontbreekt zoveel nog.
Ze gebruiken materiaal uit de aanhangselen door de hele trilogie heen volgens mij, ook om zoveel mogelijk van de acteurs uit LOTR terug te kunnen brengen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wordt in de derde film alleen materiaal uit de aanhangselen gebruikt dan? Aangezien het een Hobbit trilogie is lijkt het me logischer dat ze dat verhaal over drie films uitsmeren en wellicht nog een stukje uit het begin van de Lord of the Rings boeken gebruiken? Zelf denk ik dat het vooral over de opkomst van Sauron zal gaan.
Hij schreef het als 1 verhaal, dus dat laatste lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze gebruiken materiaal uit de aanhangselen door de hele trilogie heen volgens mij, ook om zoveel mogelijk van de acteurs uit LOTR terug te kunnen brengen.
Ik kan er op zich mee leven dat Legolas in The Hobbit komt trouwens, niet alles wat erbij verzonnen wordt is per definitie slecht. The Hobbit is ouder en Thranduil is de vader van Legolas dus prima dat die nog ergens aan het hof rondhuppelt bijvoorbeeld en Tolkien heeft zelf aangegeven dat hij het jammer vond dat hij niet terug kon om Arwen een grotere rol te geven, hij besloot pas vrij laat dat zij en niet Eowyn de vrouw van Aragorn moest worden. Maar toen waren de eerste delen al uitgegeven.
Isildur hoort helemaal niet in het hele verhaal thuis, dus dat komt er vast niet in. Dan kun je net zo goed Aragorn ook weer een rol gevenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:40 schreef Jivis het volgende:
Opkomst van Sauron? Isildur?
Maarja dat is weer ver ervoor natuurlijk.
Nou ja, ze gaan sowieso met flashbacks en dergelijke werken, neem ik aan. Dat dunne Hobbitboekje is geen drie avondvullende films.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:15 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Isildur hoort helemaal niet in het hele verhaal thuis, dus dat komt er vast niet in. Dan kun je net zo goed Aragorn ook weer een rol geven
De eerste delen waren al gepubliceerd terwijl hij het aan het schrijven was. Staat in de brieven en ook in HOME verder behandeld. Arwen is een late toevoeging aan het verhaal.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:05 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Hij schreef het als 1 verhaal, dus dat laatste lijkt me sterk.
Serieus? Dan heb ik het verkeerd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De eerste delen waren al gepubliceerd terwijl hij het aan het schrijven was. Staat in de brieven en ook in HOME verder behandeld. Arwen is een late toevoeging aan het verhaal.
Nou, het was te dik (dat vond hij kolder) maar hij heeft er ook een jaar of 12 over gedaan en toen heeft het ook nog jaren geduurt voor het gepubliceerd werd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:04 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Serieus? Dan heb ik het verkeerd.
Vind het verhaal dat hij van de uitgever een vervolg op The Hobbit moest maken, en een aantal jaren later het manuscript van LOTR bij de uitgever afgeeft, toch een stuk leuker. Dat het boek als drie delen is uitgegeven vanwege de hoge papierkosten is dus ook niet waar?
Ja, maar waar valt Isildur te flashbacken? Hij heeft niets met dit hele onderwerp te maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:39 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou ja, ze gaan sowieso met flashbacks en dergelijke werken, neem ik aan. Dat dunne Hobbitboekje is geen drie avondvullende films.
Nou ja, een stukje flashback "hoe komt de Ring bij Gollum terecht?" kan natuurlijk. Goblins die zich terugtrekken in Goblintown als het noordelijke leger over de High Pass trekt zou ook nog wel ergens kunnen. Verder wordt het volgens mij lastig.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:39 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Ja, maar waar valt Isildur te flashbacken? Hij heeft niets met dit hele onderwerp te maken.
Dat zit al in de LOTR films.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 07:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, een stukje flashback "hoe komt de Ring bij Gollum terecht?" kan natuurlijk.
Dat was me bekend, maar ik zocht naar Isildurvormige strohalmen en dit was de eerste die ik vondquote:
Isildur zit wel in de films ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:08 schreef Poemgirl het volgende:
Isildur zit toch ook al in LOTR? Toen hij en Elrond naar Mount Doom gingen en hij de Ring niet in de lava wou gooien en Elrond riep "destroy it!".. Of haal ik nu weer dingen door elkaar
Tsjaquote:Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Misschien kan Jackson wat hulp vragen van George Lucas, die is ook erg goed in het maken van boeiende prequels van een gevestigde trilogie.
Hij wordt in zowel 2d als 3d gefilmd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:03 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Tsja
Maar ik heb vertrouwen in PJ. Een nieuwe middle earth trilogie is
Ik hoop alleen dat de 3D gimmick wel goed wordt uitgevoerd. Ik ga de 1e film in eerste instantie met 2D glasses kijken en daarna nog een keer in 3D is mijn plan
De vraag is dan natuurlijk nog of de bioscoop je wel de keuze geeft.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij wordt in zowel 2d als 3d gefilmd.
Onjuist, de film wordt volledig in native 3D gefilmd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij wordt in zowel 2d als 3d gefilmd.
2 camera's vlak naast elkaar, he?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Onjuist, de film wordt volledig in native 3D gefilmd.
Dat is waar, dat is feitelijk wat ik met mijn 2D glasses ook doequote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:14 schreef Tokus het volgende:
[..]
2 camera's vlak naast elkaar, he?
oftewel, als je 1 camera uitzet, heb je 2D
Daarom snap ik niet waarom je de film in 2D gaat kijken. Juist omdat dit native 3D is en met een hogere FPS.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Onjuist, de film wordt volledig in native 3D gefilmd.
Omdat ik schele hoofdpijn krijg van 3D, tenzij het niet te overdreven wordt toegepast. Prometheus was zowaar te doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:11 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Daarom snap ik niet waarom je de film in 2D gaat kijken. Juist omdat dit native 3D is en met een hogere FPS.
Achso; dan zou ik the Hobbit in 3D niet proberen. Wel vervelend voor je.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:29 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Omdat ik schele hoofdpijn krijg van 3D, tenzij het niet te overdreven wordt toegepast. Prometheus was zowaar te doen.
Volgens mij zou sowieso iedere digitale projector 48fps aan moeten kunnen. Het lijkt me dat juist die bioscopen waar nog film geprojecteerd wordt, 24fps aangehouden gaat worden, omdat anders iedere film uit het dubbele aantal rollen bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:16 schreef Poemgirl het volgende:
Even een vraagje; de 48 fps versie, is die in elke bioscoop mogelijk of alleen bij IMAX ofzo? Voor het dichtsbijzijnde IMAX theater mag ik het halve land doorsteken
ze pakken ook nog wat andere Tolkien verhaaltjes erbijquote:Op donderdag 20 september 2012 09:32 schreef Jovatov het volgende:
Maar ik lees nu dat het een trilogie wordt?
Van één boekje van ruim tweehonderd bladzijde's
Zal best, maar ik vind Gimli een stuk realistischer ogen.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Die dwergen hebben expres allemaal een erg opmerkelijke kop en haardracht gekregen, zodat ze te onderscheiden zijn.
gimli zit er toch niet meer in?quote:Op donderdag 20 september 2012 14:37 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zal best, maar ik vind Gimli een stuk realistischer ogen.
Ik bedoelde ook in Lotrquote:Op donderdag 20 september 2012 15:11 schreef andreas612 het volgende:
[..]
gimli zit er toch niet meer in?
tevens: laatst 3x LOTR extended versies gekeken, zit er weer helemaal in
Nee de pa van Gimli, Gloin zit in The Hobbit.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:11 schreef andreas612 het volgende:
[..]
gimli zit er toch niet meer in?
Dat is toch gewoon de tweede trailer, die is al gepost...quote:
excuses ik dacht dat deze nog niet in het topic stondquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:13 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon de tweede trailer, die is al gepost...
Ach, hij kan niet vaak genoeg gepost wordenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:40 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
excuses ik dacht dat deze nog niet in het topic stond
'k vond de eerste trailer eigenlijk veel beterquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ach, hij kan niet vaak genoeg gepost worden.
Ja, ben ik eigenlijk wel met je eens; die had wat meer kippenvelmomentjes. De tweede is een beetje een standaard montage waar de fans frame-to-frame scenes in gaan herkennen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
'k vond de eerste trailer eigenlijk veel beter
Godverdomme ik kreeg effe een hartverzakking..quote:
Sorry jouw blij gemaakt met een dooie musquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Godverdomme ik kreeg effe een hartverzakking..
Ik -moet- ook echt een 2d versie! Kut-3d. Slechtste uitvinding in lange tijd.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:02 schreef wolfrolf het volgende:
2 uur en 44 minutenSweet.
Met extreem veel mazzel biedt Pathé ook 2D voorstellingen aan. Maar ik reken nergens op.
Via Twitter heeft Pathé mij laten weten dat er nog niet bekend is of zij ook 2D gaan aanbieden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:38 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik -moet- ook echt een 2d versie! Kut-3d. Slechtste uitvinding in lange tijd.
Rond de 160 minuten film en dan nog aftiteling waarschijnlijk. Extended Editions gaan er wel komen ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:38 schreef Poemgirl het volgende:
Peter Jackson bevestigde circa 2 uur en 50 minuten, met nog een extended edition.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:38 schreef Poemgirl het volgende:
Peter Jackson bevestigde circa 2 uur en 50 minuten, met nog een extended edition.
Ah tijd vliegtquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:21 schreef drumstickNL het volgende:
december; ik dacht november. Wat is dezen.
hahaha 2D brillen, het wordt steeds gekkerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:47 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Via Twitter heeft Pathé mij laten weten dat er nog niet bekend is of zij ook 2D gaan aanbieden.
De andere oplossing voor je 3D ellende is dit: www.2d-glasses.com. Werkt echt superb, je cancelt gewoon compleet het geprojecteerde rechteroog. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat je op de witte onderitels soms zeer lichtelijk "ghosting" hebt, maar die zie je ook als je een 3D bril draagt.
gekker? Het is een uitkomst!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:52 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hahaha 2D brillen, het wordt steeds gekker![]()
zonde van mijn benzinequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga desnoods naar België, als hij daar wel in 2D draait. Of het moet Avatar niveau 3D zijn.
De Kinepolis Antwerpen draait haast altijd wel 2D en 3D van de grote films.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga desnoods naar België, als hij daar wel in 2D draait. Of het moet Avatar niveau 3D zijn.
nog steeds zonde van de benzinequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Kinepolis Antwerpen draait haast altijd wel 2D en 3D van de grote films.
haha ik zie `t al voor me: heb zelf al een bril, dan moet je een 3D bril opzetten en daarover heen ook nog een 2D bril?quote:
Trein dan. Lokaal stationnetje op paar honderd meter afstand.quote:
omdat? Kinepolis is de beste bioscoop die ik kenquote:
Met 48fps en de nieuwste 3D technieken verwacht ik zelfs een betere 3D film dan Avatar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
nee man alleen de 2d bril. Met 2 identieke filters snap je wel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:20 schreef Timo20 het volgende:
[..]
haha ik zie `t al voor me: heb zelf al een bril, dan moet je een 3D bril opzetten en daarover heen ook nog een 2D bril?
ah okquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
nee man alleen de 2d bril. Met 2 identieke filters snap je wel.
Graag.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:46 schreef Brammie1 het volgende:
ik heb vandaag een 2D-bril besteld, als ik er aan denk zal ik melden hoe dat bevalt.
Geniaal idee trouwens.. waarom verzin ik dit soort dingen nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:46 schreef Brammie1 het volgende:
ik heb vandaag een 2D-bril besteld, als ik er aan denk zal ik melden hoe dat bevalt.
Waarom ga je deze film in 2D bekijken? Wegens de slechte 3D conversie?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:46 schreef Brammie1 het volgende:
Hij denkt dat de 3D toevoeging zal falen net als in veel films tegenwoordig.. echter waren ook alleen avatar, transformers dark moon en misschien nog the avengers de moeite waard... maar deze film ligt echt op avatar kwaliteit als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:51 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Waarom ga je deze film in 2D bekijken? Wegens de slechte 3D conversie?
Inderdaad; alles is in deze film in werking gezet zodat de 3D wél goed uit de verf gaat komen, met techniek nog beter dan die van avatar. Ik snap niet echt waarom je dit niet in 3D een kans zou geven.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:54 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hij denkt dat de 3D toevoeging zal falen net als in veel films tegenwoordig.. echter waren ook alleen avatar, transformers dark moon en misschien nog the avengers de moeite waard... maar deze film ligt echt op avatar kwaliteit als je het mij vraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |