Ripoff?quote:Op zondag 25 december 2011 20:22 schreef chestbrahh het volgende:
Wat een overduidelijke LOTR RIPOFF, zeg me alsjeblieft dat dit een grapje is. Het lijkt er zelfs op dat de zelfde acteur de tovenaar speelt, hoe kan hollywood het zo ver laten komen...
Don't freed the troll. Or the person who has lived under a rock for 10 years.quote:Op zondag 25 december 2011 20:22 schreef chestbrahh het volgende:
Wat een overduidelijke LOTR RIPOFF, zeg me alsjeblieft dat dit een grapje is. Het lijkt er zelfs op dat de zelfde acteur de tovenaar speelt, hoe kan hollywood het zo ver laten komen...
Obvious troll is obvious. Or should be.quote:Op zondag 25 december 2011 20:23 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ripoff?
Heb je het boek wel eens gelezen?
Ik ben een zij, en heb over welk reactie heb je het?quote:Op zondag 25 december 2011 20:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Een hele slechte troll zelfs, hij heeft de reactie gejat van iemand anders
Over die van chestbrahhquote:Op zondag 25 december 2011 20:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben een zij, en heb over welk reactie heb je het?
Zowat verscheurd. Wat een wereld en hoe complex het allemaal in elkaar zit. De Hobbit is het verhaal voor de Lord of the Rings. Maar daarnaast heb je een hele grote voorgeschiedenis die soms lastig is om te begrijpen. Al die rassen, personages etc.quote:Op zondag 25 december 2011 20:23 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ripoff?
Heb je het boek wel eens gelezen?
Als je alle boeken gaat lezen is het echt heel erg complex.quote:Op zondag 25 december 2011 20:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zowat verscheurd. Wat een wereld en hoe complex het allemaal in elkaar zit. De Hobbit is het verhaal voor de Lord of the Rings. Maar daarnaast heb je een hele grote voorgeschiedenis die soms lastig is om te begrijpen. Al die rassen, personages etc.
Zware kost inderdaad. Met enige moeite doorheen gekomen. De Hobbit en Lord of the Rings zijn heel lichte kost vergeleken met Silmarillion.quote:Op zondag 25 december 2011 20:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als je alle boeken gaat lezen is het echt heel erg complex.
Ik kom al haast niet door de silmarillion heen![]()
Een hele wereld op zich.
Het is veel informatie en de stijl is zeker niet fijn. Maar als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van voor de Hobbit dan is het zeker de moeite waard.quote:Op zondag 25 december 2011 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Zware kost door het verhaal en de informatie op zich?
Of is het in een onprettige stijl geschreven?
Dan zou je eigenlijk ook "History of Middle-Earth" moeten lezen, zelfde laken 't pak.quote:Op zondag 25 december 2011 21:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is veel informatie en de stijl is zeker niet fijn. Maar als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van voor de Hobbit dan is het zeker de moeite waard.
Die moet ik inderdaad nog lezen. Binnenkort even kijken of ik die boeken ergens voor een goedkoop prijsje op de kop kan tikken. Deze maand wordt het hem niet meer!quote:Op zondag 25 december 2011 21:06 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dan zou je eigenlijk ook "History of Middle-Earth" moeten lezen, zelfde laken 't pak.
De schrijfstijl is inderdaad niet je van het. Maar dat komt natuurlijk voornamelijk omdat het gewoon samengevoegde schrijfsels zijn die z'n zoon aan elkaar heeft lopen breien
Ik vond trouwens "De kinderen van Hurin", wel een stuk beter/makkelijker om weg te lezen.
Ik wil me er wel eens aan gaan wagen. Vanwege de stijl, is dan eventueel de Nederlandse vertaling nog te verkiezen boven het origineel?quote:Op zondag 25 december 2011 21:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is veel informatie en de stijl is zeker niet fijn. Maar als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van voor de Hobbit dan is het zeker de moeite waard.
Sterkte, die reeks is vrij kostbaar (nieuw en tweedehands). Ik heb hem toentertijd geleend bij de bibliotheek, ik zoek nog steeds naar een redelijk geprijsde box/reeksquote:Op zondag 25 december 2011 21:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Die moet ik inderdaad nog lezen. Binnenkort even kijken of ik die boeken ergens voor een goedkoop prijsje op de kop kan tikken. Deze maand wordt het hem niet meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |