Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 24 december 2011 21:45 schreef Soempie het volgende:
Ik had nog nooit een topic geopend op de nieuwe manier.
Ik heb felroze Paul Frank skisokken, heerlijk zacht en warm en niemand die het ziet onder een paar laarzenquote:Op zaterdag 24 december 2011 21:47 schreef Soempie het volgende:
Zwarte sokken zijn juist voor mensen mét modegevoel.
Ik bedoel, als mijn broek opkruipt zie je meestal een knalkleurtje sok...en soms zelfs witte.
Voor wat mezelf betreft houd ik het op gemakzucht.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:47 schreef Soempie het volgende:
Zwarte sokken zijn juist voor mensen mét modegevoel.
Als kind droeg ik een sleutel om mijn nek omdat de kans groot was dat zij er niet was als ik van school thuiskwam. In de ochtend sliep zij uit en smeerde ik zelf mijn brood en liep zelf naar school. Nooit knuffels en kusjes, wel veel gescheld.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:44 schreef Soempie het volgende:
Waar was ze dan niet goed in bijvoorbeeld?
Al heel vroeg zelfstandig dus...en heel veel warmte gemist.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als kind droeg ik een sleutel om mijn nek omdat de kans groot was dat zij er niet was als ik van school thuiskwam. In de ochtend sliep zij uit en smeerde ik zelf mijn brood en liep zelf naar school. Nooit knuffels en kusjes, wel veel gescheld.
Maar... soms droeg ze me wel eens naar boven als ik op bank in slaap was gevallen. En wanneer ze tussen de middag spoorloos was, lag er vaak wel al eten halfklaar zodat we het zelf konden opwarmen.
5,7 geloof ik.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoeveel was het in de jaren dat de regering het nog verdubbelde?
Dan heb ik het met de mijne (RIP) toch wel getroffen. Het is maar één keer gebeurd dat ik uit school kwam en het huis niet in kon: ik werd door de buurvrouw afgevoerd. Toen ik weer naar huis kon had ik een broertje.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als kind droeg ik een sleutel om mijn nek omdat de kans groot was dat zij er niet was als ik van school thuiskwam. In de ochtend sliep zij uit en smeerde ik zelf mijn brood en liep zelf naar school. Nooit knuffels en kusjes, wel veel gescheld.
Maar... soms droeg ze me wel eens naar boven als ik op bank in slaap was gevallen. En wanneer ze tussen de middag spoorloos was, lag er vaak wel al eten halfklaar zodat we het zelf konden opwarmen.
Nu weer even afkicken en het slaaptekort wegwerken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:07 schreef MadMaster het volgende:
Mooie opbrengst voor Serious Request.
Jammer dat hiermee een leuk TV programma weer ten einde is...
Dat was vorig jaar toch?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:06 schreef Cobra4 het volgende:
Laatste SR met bijdrage van de overheid bracht 7,1 miljoen op. Maar dat was geen verdubbeling.
Vorig jaar was 7,4.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar toch?
Toen betaalde de overheid ook al niet mee...
Zo, zien we je eindelijk hier weer eens.quote:
Sr is voorbij dus ik ben weer 'vrij' heb alleen geen idee wat ik nu moet doenquote:Op zaterdag 24 december 2011 22:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zo, zien we je eindelijk hier weer eens.
Aftellen tot SR12.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:11 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Sr is voorbij dus ik ben weer 'vrij' heb alleen geen idee wat ik nu moet doen
Het heeft zo z'n voor- en nadelen dus. Voor bepaalde dingen vroeg ik geen toestemming, ik ging gewoon mijn gang.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:04 schreef Soempie het volgende:
Al heel vroeg zelfstandig dus...en heel veel warmte gemist.
Apart, niks van de recessie te merken dus. Ik snap trouwens dat hele SR-gedoe niet. Bij andere goede doelen wordt er altijd gezeurd over dat het zonde van je geld is en dat er toch niks structureels gaat gebeuren. Maar omdat het nu van de radio is, is het één en al hallelujah.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:06 schreef Cobra4 het volgende:
Laatste SR met bijdrage van de overheid bracht 7,1 miljoen op. Maar dat was geen verdubbeling.
Goede marketing doet blijkbaar wonderen. Geef de mens brood&spelen en het komt. goed.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:17 schreef wyccie het volgende:
Apart, niks van de recessie te merken dus. Ik snap trouwens dat hele SR-gedoe niet. Bij andere goede doelen wordt er altijd gezeurd over dat het zonde van je geld is en dat er toch niks structureels gaat gebeuren. Maar omdat het nu van de radio is, is het één en al hallelujah.
Dat is wel een goede reden.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:06 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Dan heb ik het met de mijne (RIP) toch wel getroffen. Het is maar één keer gebeurd dat ik uit school kwam en het huis niet in kon: ik werd door de buurvrouw afgevoerd. Toen ik weer naar huis kon had ik een broertje.
Dat kan ik me niet herinneren, was daar te jong voor. Het gekke is dat mijn zusje ook nauwelijks in mijn jeugdherinneringen voorkomt. Zij moet wel met mij samen naar school hebben gelopen, maar ik kan me zeker twee naarschoolgaanvoorvallen herinneren waar zij niet bij was.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:06 schreef Nico_S. het volgende:
Dan heb ik het met de mijne (RIP) toch wel getroffen. Het is maar één keer gebeurd dat ik uit school kwam en het huis niet in kon: ik werd door de buurvrouw afgevoerd. Toen ik weer naar huis kon had ik een broertje.
Vraag is nu: komt het geld tot op de cent goed terecht?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:17 schreef wyccie het volgende:
Apart, niks van de recessie te merken dus. Ik snap trouwens dat hele SR-gedoe niet. Bij andere goede doelen wordt er altijd gezeurd over dat het zonde van je geld is en dat er toch niks structureels gaat gebeuren. Maar omdat het nu van de radio is, is het één en al hallelujah.
Die actie heeft ook een record opgeleverd, ruim ¤ 7.1 miljoen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:33 schreef Soempie het volgende:
SR heb ik niks van meegekregen dit jaar. Alleen vanmiddag even SR in Belgie, omdat studio Brussel hier meestal op is.
Mijn broer ("broertje" kan ik niet meer met goed fatsoen zeggen) is zes jaar jonger dan ik. We liepen dus niet samen naar school: toen ik in de zesde klas lagere school zat, zat mijn broer(tje) in de tweede klas kleuterschool. Ik herinner me nog dat mijn vader toen zei: "ik heb er twee in de examenklas."quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet herinneren, was daar te jong voor. Het gekke is dat mijn zusje ook nauwelijks in mijn jeugdherinneringen voorkomt. Zij moet wel met mij samen naar school hebben gelopen, maar ik kan me zeker twee naarschoolgaanvoorvallen herinneren waar zij niet bij was.
Je vader is jong overleden, begrijp ik? Herkenbaar: de mijne overleed toen ik 13 was.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is wel een goede reden.
Mijn moeder is lief, dus nooit gescheld of iets dergelijks (toen ik klein was veel voorlezen, knuffelen, spellen spelen samen, etc.). Maar voor en na het overlijden van m'n vader had ze verschillende psychoses en kwam ze dus ook niet meer buiten (of sowieso niet meer uit bed). Dus herken wel wat wyccie zegt over het zelf naar school gaan en dergelijke. Toen ik 11 was ben ik daarom ook uit huis geplaatst (begon toen ik 7 was). Heeft zo lang geduurd, omdat ik alles regelde en dus nog gewoon op school verscheen. Mensen hadden pas laat door dat het niet goed ging.![]()
Maargoed, misschien gek om te zeggen, maar heb er ook goede dingen van geleerd die periode.
Precies, je neemt het zoals het is. Pas later als je ouder bent, heb je een kader gevormd en weet je hoe het wel en niet moet of kan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:32 schreef Soempie het volgende:
Ik denk over het algemeen geldt dat kinderen best wat veerkracht hebben (kun je dat zo zeggen?). Niet dat het geen invloed heeft natuurlijk.
Simpel: cola en Norit.quote:
Norit is duidelijk, maar Cola? Werkt dat ook? (Geen goed idee voor mij, overigens: ik heb een hekel aan drankjes met prik.)quote:
Ik kreeg geraspte appel. De kreet toendertijd was: "appels stijven, peren drijven". Geldt dat nog?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:47 schreef Soempie het volgende:
Toen ik nog heel klein was kreeg ik dan norit of beschuit. Geen beschuit met extra vezels natuurlijk.Werkt beschuit ook, of is dat echt onzin?
Nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:49 schreef Nico_S. het volgende:
De kreet toendertijd was: "appels stijven, peren drijven". Geldt dat nog?
Liever aan de race dan aan de cole light..quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:45 schreef wyccie het volgende:
Dat is althans de zogenaamde tip voor reizigersdiarree, het fosfaat zou je darmflora veranderen. Geen idee of dat wetenschappelijk bewezen is, maar het kan niet veel kwaad, en in tropische landen is koude cola hemels.
Cola light overigens. In de gewone zit te veel suiker zodat het effect tenietgedaan wordt.
Voor wie is het?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:50 schreef Soempie het volgende:
Wiebel heeft m'n gedicht geschreven.
Voor z'n oudste zus. Heb wel zelf de surprise gemaakt, gelukkig.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Voor wie is het?
Ik heb vandaag een kerstkaart van een vriendin gekregen, maar die heeft ze ook niet zelf geschreven. Of ze moet opeens een veel netter handschrift hebben gekregen (en dan ook nog eens met vulpen terwijl ze linkshandig is).
Dat vertrouwen in je zegt ook wel veel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Niet veel warmte, veel ruzie, maar kijk ook maar waar ze me terecht hebben gekregen...
Ja dat klopt. Maar dat is ook wel omdat ik vanaf mijn 6e al alleen op de trein gekieperd werd. En mijn ouders werkten heel veel, vooral toen mijn moeder een redelijk hoge politieke functie bekleedde in Amsterdam. Dus het is ook gewenning.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:22 schreef wyccie het volgende:
Wat een creativiteit met die surprises. Dat vond ik op de basisschool ook altijd het leukste om te doen, gedichten deden me niks.
[..]
Dat vertrouwen in je zegt ook wel veel.
Lijkt me wel leuk om een keer in het donker in een dierentuin te zijn. Hebben ze vaker een avond openstelling?quote:
Sowieso tijdens de Museumnacht.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lijkt me wel leuk om een keer in het donker in een dierentuin te zijn. Hebben ze vaker een avond openstelling?
quote:
Dat is 3FM eigen. Die zender is weinig vernieuwend meer, logisch dat de normale luisteraars zich tegen die zender keren en afhaken.quote:Op zondag 25 december 2011 00:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Het glazen huis vind ik nog wel leuk maar ik vond het dit jaar weinig vernieuwend, hoop dat ze volgend jaar iets origineler zijn.
Heerlijke klassieker - je kent hopelijk Tom Lehrer ook?quote:
quote:
Zeker wetenquote:Op zondag 25 december 2011 07:37 schreef Soempie het volgende:
En daarna heb je elkaar weer wat te vertellen en is het allemaal weer extra
Ohquote:Op zondag 25 december 2011 09:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Uhh, Red, de brandweer kwam net langs en ik zag dat het een alarm was bij je werkgever..
Wij hebben een duidelijke taakverdeling. Peace schrijft de gedichten, ik maak de surprises!!quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:50 schreef Soempie het volgende:
Wiebel heeft m'n gedicht geschreven.
Utrecht, Sterrenwijk, is ook te triest voor woordenquote:Op zondag 25 december 2011 10:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat ze boven me zeggen![]()
[ afbeelding ]
Ik las het eerste topic toen het nog "vers" was, en heb maar 1 reactie:quote:Op zondag 25 december 2011 10:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik loop achter zie ik net, FusionFreak heeft weer eens advies nodigTrain-wreck iemand?
Grote schuld hoe af te lossen??
ze zijn al in deel 2, ik ben aan het mee lezen. Wat een droeftoeter/ wat heeft die man hulp nodigquote:Op zondag 25 december 2011 10:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik loop achter zie ik net, FusionFreak heeft weer eens advies nodigTrain-wreck iemand?
Grote schuld hoe af te lossen??
het eindfeest was dan op zich wel weer aardig. bij de beestenmarkt was niets aan idd. maar ik heb gelpof ik al eerder mijn verbazing uitgesproken over het feit dat mensen van heinde en verre komen kijken naar ... niets eigenlijk.quote:Op zondag 25 december 2011 00:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ik bedoel het gebeuren in Leiden zelf
Zomers ook regelmatig, met concerten in de tuin...quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
De rondleider had een zaklamp![]()
En volgens mij is dit een kerstavond unicum... maar dat weet ik ook niet helemaal zeker!
Mogguh.quote:Op zondag 25 december 2011 07:15 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Heerlijke klassieker - je kent hopelijk Tom Lehrer ook?
Tevensgoedemorgen
kloptquote:Op zondag 25 december 2011 11:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zomers ook regelmatig, met concerten in de tuin...
Mijn zus was gisterenavond ook in Artis.
Er schijnt daar stamppot op het menu te hebben gestaan...
en wàt een volk...quote:Op zondag 25 december 2011 11:42 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
het eindfeest was dan op zich wel weer aardig. bij de beestenmarkt was niets aan idd. maar ik heb gelpof ik al eerder mijn verbazing uitgesproken over het feit dat mensen van heinde en verre komen kijken naar ... niets eigenlijk.
En waar zat je voor die tijd dan?quote:Op zondag 25 december 2011 12:56 schreef MaJo het volgende:
Als jullie me missen, ik zit de komende dagen in het top2000 topicEvenals MM trouwens
Laatste dagen veel afspraken gehad dus weinig online geweestquote:
Yep, is goed. Kan nog net voor ik naar het werk ga.quote:Op zondag 25 december 2011 12:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Laatste dagen veel afspraken gehad dus weinig online geweest
Saffie doen?
Moet jij ook niet naar het top2000 topic trouwens?quote:Op zondag 25 december 2011 13:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Yep, is goed. Kan nog net voor ik naar het werk ga.
Niet meer nodig zie ik.quote:
Misschien, maar ik luister meestal naar de TopSR.quote:Op zondag 25 december 2011 13:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Moet jij ook niet naar het top2000 topic trouwens?
Ah okquote:Op zondag 25 december 2011 13:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Misschien, maar ik luister meestal naar de TopSR.
quote:Op zondag 25 december 2011 14:02 schreef Mark het volgende:
Lekker mijn eigen muziek luisteren in plaats van de grote gemene deler
Kun je mooi je mail checkenquote:Op zondag 25 december 2011 13:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah okIk heb wel naar SR geluisterd maar nu is het top2000 tijd
Lekkerquote:
Met rode wijnsaus en wat sjalotjes.quote:
Maak van die 2x40 80 en je hebt de stelling van Pareto.quote:Op zondag 25 december 2011 14:00 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
40% gillende scholieren, 40% straalbezopen kanslozen, 20% normale mensen.
iedere familie zijn tradities met Kerst, maar wij doen er niet aanquote:
quote:Op zondag 25 december 2011 15:33 schreef Mark het volgende:
iedere familie zijn tradities met Kerst, maar wij doen er niet aan
Sterker nog, ik ook niet. Gewoon aan het werk.quote:Op zondag 25 december 2011 15:33 schreef Mark het volgende:
[..]
iedere familie zijn tradities met Kerst, maar wij doen er niet aan
Misschien wel genoeg voor een remake van die aflevering.quote:
Vanavond dus maar even ruimte maken in mijn vriezer.quote:Op zondag 25 december 2011 16:56 schreef Mark het volgende:
Optreden in een SP episode is wel ubercool
Wat doe je vanavond?quote:Op zondag 25 december 2011 17:09 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ik ben tot de 28ste in de stad...
ik word thuis verwacht... ookal doen we niets...quote:
Da's jammer, morgen ochtend heb ik/hebben wij nog wel tijd, daarna wordt lastig. Rond 16:00 bij m'n broer D. voor het traditionele kerstdiner van de neven+aanhang, en dit jaar voor het eerst met m'n enigste nichtjequote:Op zondag 25 december 2011 17:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ik word thuis verwacht... ookal doen we niets...
Wat let je?quote:Op zondag 25 december 2011 20:36 schreef iamredleader het volgende:
Kind op bed, alleen nog de lichten uit en ik kan gaan tukken
quote:Op zondag 25 december 2011 21:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zucht, in het kader van "ook kerst voor de beesten" krijgt de hond een halve rib eye bij zijn brokken. Hond gelukkig natuurlijk, komt hij vervolgens met zijn achterpoten klem te zitten in zijn dekens, schiet in de stress en nu is meneer misselijk
quote:Op zondag 25 december 2011 21:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zucht, in het kader van "ook kerst voor de beesten" krijgt de hond een halve rib eye bij zijn brokken. Hond gelukkig natuurlijk, komt hij vervolgens met zijn achterpoten klem te zitten in zijn dekens, schiet in de stress en nu is meneer misselijk
quote:Op zondag 25 december 2011 23:37 schreef Puntenslijpsel het volgende:
mijn vader laat ook echt geen kerst voorbij gaan zonder me duidelijk te maken wat een kreng ik ben/dat ik beter in amerika had kunnen blijven/ dat ik een teleurstelling ben
Geen idee waar deze rare traditie vandaan komt, maar gelukkig krijgt ie altijd spijt.
Say what?quote:Op zondag 25 december 2011 23:37 schreef Puntenslijpsel het volgende:
mijn vader laat ook echt geen kerst voorbij gaan zonder me duidelijk te maken wat een kreng ik ben/dat ik beter in amerika had kunnen blijven/ dat ik een teleurstelling ben
Geen idee waar deze rare traditie vandaan komt, maar gelukkig krijgt ie altijd spijt.
Dan toch vanuit de AKQ toch nog een prettige kerst gewenst.quote:Op zondag 25 december 2011 23:58 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nou ja, ik moest het even kwijt. En dan ga ik nu lekker slapen
Weer!?quote:Op maandag 26 december 2011 01:07 schreef iamredleader het volgende:
PS, dat isminder leukslaap lekker in ieder geval
Hier geen succes, want jeuk
Succes!quote:Op maandag 26 december 2011 01:17 schreef iamredleader het volgende:
Mjah, hetgaat nu weer wat beter, ga een poging wagen toch wat slaap te vatten![]()
Ja, Na de 750 gram rosbief nog niet wezen poepen.quote:Op maandag 26 december 2011 03:22 schreef lubje25 het volgende:
Wat een rust hier, iedereen vol van het kerstdiner?
Nee valt mee. Had vandaag geen verplichtingen, dus ik heb heerlijk drie films gekeken, Chinees gegeten en een café bezocht. Best wel prettig eigenlijkquote:Op maandag 26 december 2011 03:22 schreef lubje25 het volgende:
Wat een rust hier, iedereen vol van het kerstdiner?
Couricmeter paraat?quote:Op maandag 26 december 2011 03:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, Na de 750 gram rosbief nog niet wezen poepen.
Dat is echt waardeloosquote:Op zondag 25 december 2011 23:37 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Zeg dat wel, om 04:15 al wakker.... Zo maar eens een hele hete douche nemen...quote:
Ik twijfel nog..misschien dat ik later in de ochtend nog even naar bed ga. Al is het maar om gewoon te liggen en wat te lezen.quote:Op maandag 26 december 2011 06:37 schreef Mark het volgende:
[..]
Zeg dat wel, om 04:15 al wakker.... Zo maar eens een hele hete douche nemen...
Bij mij thuis..slechts 10 literquote:Op maandag 26 december 2011 06:50 schreef Soempie het volgende:
Ik zit nog vol van gister..
Bierbrouwsessie bij jou thuis? Of echt in een brouwerij?
Ja, eigenlijk wel ja. En veel schoonmaken en voorbereiden. Dus je bent er gauw een uur of 6 zoet mee. Of langer.quote:Op maandag 26 december 2011 07:05 schreef Soempie het volgende:
Ja? Moet je er veel bij blijven? Veel aan blijven doen? Had ik niet gedacht...
Fixedquote:Op maandag 26 december 2011 06:50 schreef Soempie het volgende:
Ik zit nog vol van 9 maanden geleden.
Hm, middagdutje, klinkt niet slecht maar dat gaat vandaag niet lukkenquote:Op maandag 26 december 2011 06:47 schreef Mark het volgende:
Hete douche, ontbijt en dan de boel aan de kant maken. Om 11:00 staat de familie op de stoep. Hopelijk vanmiddag even een dutje, kan wel eens een gezinsdutje worden
quote:
quote:Op maandag 26 december 2011 07:48 schreef Soempie het volgende:
Wiebel maakt al om de haverklap magnetron-klaar-ping-geluidjes naar m'n buik.
Truequote:Op maandag 26 december 2011 07:55 schreef Mark het volgende:
Elke dag extra is meegenomen voor je kindje, dus geniet er maar van
quote:Op maandag 26 december 2011 07:55 schreef Mark het volgende:
Overigens maak ik bij mijn vrouw vaker vrachtwagen-die-achteruit-rijdt-geluiden
Het was ook niet vervelend, met een sausje met wat pure chocolade er door.quote:
Ik doe het 'm niet na...quote:Op maandag 26 december 2011 10:16 schreef iamredleader het volgende:
[..]
That's impressive. Most impressive
Nee mijn moeder grijpt echt nooit inquote:Op maandag 26 december 2011 06:37 schreef Soempie het volgende:
@ PS, hoe komt hij daar nou bij joh?!Grijpt je moeder dan ook niet in? En wat Nem zegt: wel makkelijk, achteraf spijt hebben.
Dat is wel heel sneu. Wat heb je aan dat miljoen als je vervolgens niets doet met dat geld behalve een klokje kopen ?quote:Ook na de jackpot is Nederlander zuinig met z'n geld
Oliebollen, champagne en een lot voor een van de loterijen. Deze drie elementen zullen bij veel Nederlanders weer onderdeel zijn van de traditionele viering van oud en nieuw.
Dat het leven verandert als er ineens een enorm geldbedrag op je bankrekening wordt bij geschreven, ligt voor de hand. Maar de meeste Nederlanders, nuchter als ze zijn, maken het niet zo verschrikkelijk gek. Dat zeggen tenminste de 'kenners', Arjan van 't Veer en Bea Post, die prijswinnaars begeleiden bij respectievelijk de Nederlandse Staatsloterij en de Postcode Loterij. Nuchtere Nederlanders zitten toch vaak als 'een kip op hun geld', aldus Van 't Veer.
Vrijheid
Ook Post heeft die ervaring. Uit onderzoek van die loterij onder 44 miljonairs van de Goede Doelen Loterijen (Loterij, BankGiro Loterij en VriendenLoterij) blijkt dat het winnen van zo'n enorm geldbedrag wel een groter gevoel van vrijheid geeft. 'Maar Nederlanders gooien hun geld niet over de balk', aldus Post.
Nederlanders zijn wel vrijgevig en laten hun wensen uitkomen, zegt ze. Grote wensen als een boerderij kopen, zegt Post, die dit werk al meer dan 20 jaar doet. 'Maar ook kleine wensen, zoals de foto's kopen van het zwemmen met dolfijnen, die gemaakt zijn tijdens een vakantie, nadat ze die eerder te duur vonden.'
Miljonair
Van 't Veer, al 6 jaar begeleider, kent dat ook. Een groteprijswinnaar (die meer dan een miljoen won) kocht slechts één ding: een gouden horloge. 'Dat legde hij elke avond naast zijn bed, zodat hij elke ochtend wakker werd met de aanblik van dat klokje. Door dat horloge wist hij elke dag: ik ben miljonair.'
Volgens Van 't Veer stopt bijna niemand met werken. 'Wel stoppen mensen bijvoorbeeld met nachtdiensten of ze gaan minder werken of starten een eigen bedrijf, want ook het sociale aspect van werken blijkt erg belangrijk.'
Appel voor de dorst
En winnaars kopen volgens hem bijvoorbeeld wel een nieuw huis, maar dan in de oude buurt, met die tuin op het zuiden. Of ze kopen wel een nieuwe auto, maar dan een middenklasser met alles erop en eraan, maar geen super-de-luxe opzichtige auto. 'Die appel - een appeltje is het niet meer - voor de dorst moet een beetje in stand blijven, zo lijkt de gedachte.'
Zijn advies is: geef wel uit en geniet ervan, maar denk goed na over wat je met je geld doet. 'Koop bijvoorbeeld geen huis in de Alpen aan een skipiste als je in de zomer helemaal niet van de bergen houdt.'
Geluk
Volgens Post kan geluk op een weegschaal de ene of de andere kant opgaan. 'Als mensen al gelukkig zijn, neemt het geluk toe. Als mensen ongelukkig zijn is het een illusie om te denken dat alle problemen zijn opgelost met een grote geldprijs.'
Volgens Van 't Veer zit geluk niet alleen in heel grote dingen. 'Een eersteklastreinkaartje kan ook geluk zijn.' (ANP/Redactie)
Dan hou je nog ongeveer 29 990 000 over ?quote:Op maandag 26 december 2011 12:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Studieschuld afbetalen is een goede trouwens.
Dat sluit ik hier voor 100% uit...quote:Op maandag 26 december 2011 12:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hier ook niet, maar het kan best zijn dat we er nog eentje halen.
Laat je neus dan verbouwen...quote:Op maandag 26 december 2011 13:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb eigenlijk geen doel met de Staatsloterij.
Twee cijfers: dan heb ik het geprobeerd.
Drie cijfers: Bedrijfsinkomsten
Vier cijfers of meer: Bedrijfsinkomsten en reserveren
Ik hoef geen miljonair te worden, ik doe mee omdat ik een gok wil wagen.
Ik zou mijn miljoenen verzwegen hebben voor iedereen.quote:Op maandag 26 december 2011 13:36 schreef iamredleader het volgende:
Ik zou binnen een maand het eerste miljoen al hebben opgemaakt
Waaraan?quote:Op maandag 26 december 2011 13:36 schreef iamredleader het volgende:
Ik zou binnen een maand het eerste miljoen al hebben opgemaakt
Zou ik ook wel willen doen maar mensen willen toch weten waar je het geld vandaan hebt voor dat nieuwe huisje en die auto. Ik zou de prijs wel fors omlaag liegen, zeggen dat het 250.000 was o.i.d.quote:Op maandag 26 december 2011 13:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou mijn miljoenen verzwegen hebben voor iedereen.
Ik zou het nog steeds hard spelen.quote:Op maandag 26 december 2011 13:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zou ik ook wel willen doen maar mensen willen toch weten waar je het geld vandaan hebt voor dat nieuwe huisje en die auto. Ik zou de prijs wel fors omlaag liegen, zeggen dat het 250.000 was o.i.d.
Aflossen woningschuld, studieschuld en schulden aan mijn ouders en tinu d'r moeder. Daarna een paa auto's (voor ons, m'n broers, m'n ouders en mijn schoonmoeder), kleding en luxe items (mooie ring, oorbellen en zo voor vrouwlief), afstorten lijfrente voor m'n zoon en kind #2, en wat vliegreizen (eerst naar de VS, daarna Israel), ga zo maar doorquote:
quote:Op maandag 26 december 2011 13:42 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Aflossen woningschuld, studieschuld en schulden aan mijn ouders en tinu d'r moeder. Daarna een paa auto's (voor ons, m'n broers, m'n ouders en mijn schoonmoeder), kleding en luxe items (mooie ring, oorbellen en zo voor vrouwlief), afstorten lijfrente voor m'n zoon en kind #2, en wat vliegreizen (eerst naar de VS, daarna Israel), ga zo maar door
U vraagt, wij draaien:quote:Op maandag 26 december 2011 13:42 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Aflossen woningschuld, studieschuld en schulden aan mijn ouders en tinu d'r moeder. Daarna een paa auto's (voor ons, m'n broers, m'n ouders en mijn schoonmoeder), kleding en luxe items (mooie ring, oorbellen en zo voor vrouwlief), afstorten lijfrente voor m'n zoon en kind #2, en wat vliegreizen (eerst naar de VS, daarna Israel), ga zo maar door
Israel.. vandaag weer eens het nieuws gehaald:quote:Op maandag 26 december 2011 13:42 schreef iamredleader het volgende:
[..]
quote:Tv-getuigenis achtjarig meisje schokt Israël
Een getuigenis van een achtjarig meisje, afgelopen vrijdag op de Israëlische televisie, schokt de Israëlische maatschappij. Ze vertelde dat ze bang is op de weg naar school omdat ze al herhaaldelijk is bedreigd, uitgescholden en bespuugd door ultra-orthodoxe joden.
Dat meldt de Belgische krant De Morgen.
Wat Naama Margolese op Channel Two vertelde, is volgens de bekende commentator Nahum Barnea, van de grootste krant Yedioth Ahronoth, geen nieuws. 'Het punt is alleen dat ze het nu vernamen uit de mond van een klein meisje met blond haar en blauwe ogen', zo schreef Barnea gisteren. Het kind vertelde dat ze bang is op de weg naar school omdat ze al herhaaldelijk is bedreigd door ultra-orthodoxe joden, die behoorlijk talrijk zijn in Beit Shemesh, een voorstad van Jeruzalem.
In gezicht gespuwd
Het meisje zei dat ze soms voor hoer of bastaard wordt uitgescholden en een enkele keer ook al in het gezicht werd gespuwd.
De reacties bleven niet uit en gisteren vertelde de moeder van het kind, die zelf een hoofddoek draagt, in een interview met de legerradio dat 'we niet weten hoe dit afloopt als de regering niets onderneemt'.
'In een westerse, liberale democratie is de publieke ruimte open en veilig voor iedereen, mannen en vrouwen. Voor verwijten noch voor discriminatie kan hier een plaats zijn', zo zei premier Netanyahu gisteren tijdens de kabinetszitting. Hij voegde eraan toe dat met de politie is afgesproken dat ze kordaat zullen optreden tegen 'zij die spuwen, geweld gebruiken of anderzijds bedreigend zijn voor anderen' en dat 'straatborden waarin mannen en vrouwen worden opgeroepen om aan verschillende kanten van de straat te lopen zullen worden weggenomen.'
Verslaggevers gewond
Channel Two, het station dat vrijdag de getuigenis van het meisje uitzond, stuurde gisteren een cameraploeg naar Beit Shemesh. De auto van de reporters werd met stenen bekogeld, een van de verslaggevers raakte gewond en tevens werd een deel van het materiaal gestolen. De ploeg werd door de politie gered uit de handen van boze orthodoxe bewoners.
Ultraorthodoxen maken zo'n 10 procent uit van de 7,7 miljoen bewoners van Israël. Maar hun erg hoge geboortecijfers en patronen van electorale blokvorming zorgden er wel voor dat ze grote politieke invloed kregen. Een van Netanyahu's belangrijkste coalitiepartners, Shas, is overigens zo'n partij. De burgemeester van Beit Shemesh, Moshe Abutbol, behoort tot deze partij. De man is van mening dat het om een groep van '20 tot 50 mensen gaat die zich schuldig maken aan onaanvaardbaar gedrag', op een bevolking van zo'n 87.000.
Desalniettemin werd op Facebook al een actiegroep opgericht, die de naam kreeg van het meisje. De groep heeft voor dinsdag opgeroepen tot een betoging in Beit Shemesh en hoopt dat seculiere Israëli's uit het hele land zullen deelnemen.
Tja, hoe volwassen kun je zulke mensen noemen als je zo'n hoog stuk muur/hek nodig hebt om dit te voorkomenquote:Op maandag 26 december 2011 13:59 schreef MadMaster het volgende:
Heb in Belfast in 2001 meegemaakt dat katholieke kinderen, met hun ouders op weg naar school, aangevallen werden door protestante volwassenen.
Afschuwelijk...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
O, zo, nouja, daarna genoeg over voor niet stereotype uitgaven.quote:Op maandag 26 december 2011 15:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vond het zo verschrikkelijk stereotype...
Lijkt me een correcte aanname, zelfs als je wel een lot koopt...quote:Op maandag 26 december 2011 15:24 schreef MadMaster het volgende:
Het lijkt me heerlijk om onafhankelijk te zijn, maar ik ben bang dat het via een staatslot niet gaat gebeuren...
Beter dan een kop met een dood vogeltje erin...quote:Op maandag 26 december 2011 17:53 schreef MadMaster het volgende:
Koffer aan het pakken, heb het idee dat ik de helft vergeet.
Heb een kop als een vergiet de laatste dagen...
Huh?quote:Op maandag 26 december 2011 17:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Beter dan een kop met een dood vogeltje erin...
a.k.a. een kater. (Die heb ik trouwens niet)quote:
Ow, die kende ik niet.quote:Op maandag 26 december 2011 17:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
a.k.a. een kater. (Die heb ik trouwens niet)
Nieuwe?quote:Op maandag 26 december 2011 18:28 schreef Nembrionic het volgende:
Zo, over een paar minuten de nieuwe aflevering van Absolutely Fabulous binnen
Ben erg benieuwd.
Vergeet de oliebollenmix niet.quote:Op maandag 26 december 2011 17:53 schreef MadMaster het volgende:
Koffer aan het pakken, heb het idee dat ik de helft vergeet.
Heb een kop als een vergiet de laatste dagen...
Die aan het dak of die Germanen?quote:Op maandag 26 december 2011 21:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
2 halve goten?
Hou ons niet langer in spanning
In Amsterdam?quote:Op maandag 26 december 2011 21:12 schreef wyccie het volgende:
Maar vandaag was voor mij gewoon een werkdag.
MM, weet je een leuk adresje voor een lunch in het museumkwartier?
Daar ben ik bijna elke vrijdag te vinden...quote:Op maandag 26 december 2011 21:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In Amsterdam?
Om eerlijk te zijn, geen idee.
Ik lunch daar nooit, maar op het Leidseplein en omgeving vlakbij is genoeg te vinden...
Ja, zo ongeveer.quote:Op maandag 26 december 2011 21:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is het Leidseplein niet zo'n locatie waar heel Nederland naar toe gaat en waar de Amsterdammer wegblijft?
Ik hoor net dat Ofyles wel een lunchroom daar weet...quote:Op maandag 26 december 2011 21:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar ben ik bijna elke vrijdag te vinden...
Ja, best wel. En het viel mee met de Kerstwensen.quote:Op maandag 26 december 2011 21:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is het nog een beetje relaxed werken met de kerst, leuke sfeer?
Ach, ik kijk wel een beetje rond daar, anders kunnen we nog naar zo'n museumcafé.quote:Op maandag 26 december 2011 21:41 schreef MadMaster het volgende:
In Amsterdam?
Om eerlijk te zijn, geen idee.
Ik lunch daar nooit, maar op het Leidseplein en omgeving vlakbij is genoeg te vinden...
quote:
Alsjeblieft niet.quote:Op maandag 26 december 2011 22:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Op z'n Nederlands, broodje kaas en ham en een beker melk? Of zoals mijn buitenlandse collega's zeggen, Nederland, het eneige land waar je 2 keer ontbijt krijgt
Broodje geitenkaas, honing en pijnboompitjes of zo?quote:Op maandag 26 december 2011 22:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.![]()
Lunchsalade, lekker belegd broodje met bijvoorbeeld zalm, soepje. Dat werk.
Dat zag ik al op de kaart. Ik had het alleen liever iets goedkoper gezien, maar het gaat wel goedkomen. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 26 december 2011 22:13 schreef MadMaster het volgende:
Broodje geitenkaas, honing en pijnboompitjes of zo?
Dan is de Balie OK...
Voor wanneer is het?quote:Op maandag 26 december 2011 22:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat zag ik al op de kaart. Ik had het alleen liever iets goedkoper gezien, maar het gaat wel goedkomen. Bedankt voor de tip!
Oeh, die is nog iets duurder, maar wel meer keus.quote:Op maandag 26 december 2011 22:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb laatst bij Wildschut zitten drinken/ eten. Was wel ok.
Roelof Hartplein 1-3
Ga jij niet morgen naar Schotland?quote:Op maandag 26 december 2011 22:22 schreef MadMaster het volgende:
Voor wanneer is het?
Dan kan ik wel langskomen misschien met een broodje zalm.
Gratis...
Ja, daarom vroeg ik het ook...quote:Op maandag 26 december 2011 22:27 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ga jij niet morgen naar Schotland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |