Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 24 december 2011 21:45 schreef Soempie het volgende:
Ik had nog nooit een topic geopend op de nieuwe manier.
Ik heb felroze Paul Frank skisokken, heerlijk zacht en warm en niemand die het ziet onder een paar laarzenquote:Op zaterdag 24 december 2011 21:47 schreef Soempie het volgende:
Zwarte sokken zijn juist voor mensen mét modegevoel.
Ik bedoel, als mijn broek opkruipt zie je meestal een knalkleurtje sok...en soms zelfs witte.
Voor wat mezelf betreft houd ik het op gemakzucht.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:47 schreef Soempie het volgende:
Zwarte sokken zijn juist voor mensen mét modegevoel.
Als kind droeg ik een sleutel om mijn nek omdat de kans groot was dat zij er niet was als ik van school thuiskwam. In de ochtend sliep zij uit en smeerde ik zelf mijn brood en liep zelf naar school. Nooit knuffels en kusjes, wel veel gescheld.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:44 schreef Soempie het volgende:
Waar was ze dan niet goed in bijvoorbeeld?
Al heel vroeg zelfstandig dus...en heel veel warmte gemist.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als kind droeg ik een sleutel om mijn nek omdat de kans groot was dat zij er niet was als ik van school thuiskwam. In de ochtend sliep zij uit en smeerde ik zelf mijn brood en liep zelf naar school. Nooit knuffels en kusjes, wel veel gescheld.
Maar... soms droeg ze me wel eens naar boven als ik op bank in slaap was gevallen. En wanneer ze tussen de middag spoorloos was, lag er vaak wel al eten halfklaar zodat we het zelf konden opwarmen.
5,7 geloof ik.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoeveel was het in de jaren dat de regering het nog verdubbelde?
Dan heb ik het met de mijne (RIP) toch wel getroffen. Het is maar één keer gebeurd dat ik uit school kwam en het huis niet in kon: ik werd door de buurvrouw afgevoerd. Toen ik weer naar huis kon had ik een broertje.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als kind droeg ik een sleutel om mijn nek omdat de kans groot was dat zij er niet was als ik van school thuiskwam. In de ochtend sliep zij uit en smeerde ik zelf mijn brood en liep zelf naar school. Nooit knuffels en kusjes, wel veel gescheld.
Maar... soms droeg ze me wel eens naar boven als ik op bank in slaap was gevallen. En wanneer ze tussen de middag spoorloos was, lag er vaak wel al eten halfklaar zodat we het zelf konden opwarmen.
Nu weer even afkicken en het slaaptekort wegwerken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:07 schreef MadMaster het volgende:
Mooie opbrengst voor Serious Request.
Jammer dat hiermee een leuk TV programma weer ten einde is...
Dat was vorig jaar toch?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:06 schreef Cobra4 het volgende:
Laatste SR met bijdrage van de overheid bracht 7,1 miljoen op. Maar dat was geen verdubbeling.
Vorig jaar was 7,4.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar toch?
Toen betaalde de overheid ook al niet mee...
Zo, zien we je eindelijk hier weer eens.quote:
Sr is voorbij dus ik ben weer 'vrij' heb alleen geen idee wat ik nu moet doenquote:Op zaterdag 24 december 2011 22:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zo, zien we je eindelijk hier weer eens.
Aftellen tot SR12.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:11 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Sr is voorbij dus ik ben weer 'vrij' heb alleen geen idee wat ik nu moet doen
Het heeft zo z'n voor- en nadelen dus. Voor bepaalde dingen vroeg ik geen toestemming, ik ging gewoon mijn gang.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:04 schreef Soempie het volgende:
Al heel vroeg zelfstandig dus...en heel veel warmte gemist.
Apart, niks van de recessie te merken dus. Ik snap trouwens dat hele SR-gedoe niet. Bij andere goede doelen wordt er altijd gezeurd over dat het zonde van je geld is en dat er toch niks structureels gaat gebeuren. Maar omdat het nu van de radio is, is het één en al hallelujah.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:06 schreef Cobra4 het volgende:
Laatste SR met bijdrage van de overheid bracht 7,1 miljoen op. Maar dat was geen verdubbeling.
Goede marketing doet blijkbaar wonderen. Geef de mens brood&spelen en het komt. goed.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:17 schreef wyccie het volgende:
Apart, niks van de recessie te merken dus. Ik snap trouwens dat hele SR-gedoe niet. Bij andere goede doelen wordt er altijd gezeurd over dat het zonde van je geld is en dat er toch niks structureels gaat gebeuren. Maar omdat het nu van de radio is, is het één en al hallelujah.
Dat is wel een goede reden.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:06 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Dan heb ik het met de mijne (RIP) toch wel getroffen. Het is maar één keer gebeurd dat ik uit school kwam en het huis niet in kon: ik werd door de buurvrouw afgevoerd. Toen ik weer naar huis kon had ik een broertje.
Dat kan ik me niet herinneren, was daar te jong voor. Het gekke is dat mijn zusje ook nauwelijks in mijn jeugdherinneringen voorkomt. Zij moet wel met mij samen naar school hebben gelopen, maar ik kan me zeker twee naarschoolgaanvoorvallen herinneren waar zij niet bij was.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:06 schreef Nico_S. het volgende:
Dan heb ik het met de mijne (RIP) toch wel getroffen. Het is maar één keer gebeurd dat ik uit school kwam en het huis niet in kon: ik werd door de buurvrouw afgevoerd. Toen ik weer naar huis kon had ik een broertje.
Vraag is nu: komt het geld tot op de cent goed terecht?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:17 schreef wyccie het volgende:
Apart, niks van de recessie te merken dus. Ik snap trouwens dat hele SR-gedoe niet. Bij andere goede doelen wordt er altijd gezeurd over dat het zonde van je geld is en dat er toch niks structureels gaat gebeuren. Maar omdat het nu van de radio is, is het één en al hallelujah.
Die actie heeft ook een record opgeleverd, ruim ¤ 7.1 miljoen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:33 schreef Soempie het volgende:
SR heb ik niks van meegekregen dit jaar. Alleen vanmiddag even SR in Belgie, omdat studio Brussel hier meestal op is.
Mijn broer ("broertje" kan ik niet meer met goed fatsoen zeggen) is zes jaar jonger dan ik. We liepen dus niet samen naar school: toen ik in de zesde klas lagere school zat, zat mijn broer(tje) in de tweede klas kleuterschool. Ik herinner me nog dat mijn vader toen zei: "ik heb er twee in de examenklas."quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet herinneren, was daar te jong voor. Het gekke is dat mijn zusje ook nauwelijks in mijn jeugdherinneringen voorkomt. Zij moet wel met mij samen naar school hebben gelopen, maar ik kan me zeker twee naarschoolgaanvoorvallen herinneren waar zij niet bij was.
Je vader is jong overleden, begrijp ik? Herkenbaar: de mijne overleed toen ik 13 was.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is wel een goede reden.
Mijn moeder is lief, dus nooit gescheld of iets dergelijks (toen ik klein was veel voorlezen, knuffelen, spellen spelen samen, etc.). Maar voor en na het overlijden van m'n vader had ze verschillende psychoses en kwam ze dus ook niet meer buiten (of sowieso niet meer uit bed). Dus herken wel wat wyccie zegt over het zelf naar school gaan en dergelijke. Toen ik 11 was ben ik daarom ook uit huis geplaatst (begon toen ik 7 was). Heeft zo lang geduurd, omdat ik alles regelde en dus nog gewoon op school verscheen. Mensen hadden pas laat door dat het niet goed ging.![]()
Maargoed, misschien gek om te zeggen, maar heb er ook goede dingen van geleerd die periode.
Precies, je neemt het zoals het is. Pas later als je ouder bent, heb je een kader gevormd en weet je hoe het wel en niet moet of kan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:32 schreef Soempie het volgende:
Ik denk over het algemeen geldt dat kinderen best wat veerkracht hebben (kun je dat zo zeggen?). Niet dat het geen invloed heeft natuurlijk.
Simpel: cola en Norit.quote:
Norit is duidelijk, maar Cola? Werkt dat ook? (Geen goed idee voor mij, overigens: ik heb een hekel aan drankjes met prik.)quote:
Ik kreeg geraspte appel. De kreet toendertijd was: "appels stijven, peren drijven". Geldt dat nog?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:47 schreef Soempie het volgende:
Toen ik nog heel klein was kreeg ik dan norit of beschuit. Geen beschuit met extra vezels natuurlijk.Werkt beschuit ook, of is dat echt onzin?
Nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:49 schreef Nico_S. het volgende:
De kreet toendertijd was: "appels stijven, peren drijven". Geldt dat nog?
Liever aan de race dan aan de cole light..quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:45 schreef wyccie het volgende:
Dat is althans de zogenaamde tip voor reizigersdiarree, het fosfaat zou je darmflora veranderen. Geen idee of dat wetenschappelijk bewezen is, maar het kan niet veel kwaad, en in tropische landen is koude cola hemels.
Cola light overigens. In de gewone zit te veel suiker zodat het effect tenietgedaan wordt.
Voor wie is het?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:50 schreef Soempie het volgende:
Wiebel heeft m'n gedicht geschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |