Dat doen ze al in Nederland, en we mogen geen hypotheek nemen in Duitslandquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:59 schreef betyar het volgende:
? Dat de overheid de rente bepaald? Ik ben voor.
De overheid die de hypotheekrente van een bank bepaald? Gaarne een bron daarvoor.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat doen ze al in Nederland, en we mogen geen hypotheek nemen in Duitsland
Wijf.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat het onderwerp van het topic normaal te bespreken is zonder je zo duidelijk de hufter uithangt
Vertelquote:Op dinsdag 27 december 2011 18:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat doen ze al in Nederland, en we mogen geen hypotheek nemen in Duitsland
Verdelen van werkgebieden door de staat en de bankenquote:Op dinsdag 27 december 2011 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel
Het wordt steeds populairder
http://www.z24.nl/z24geld(...)erland_populair.html
quote:Alleen in grensstreek
Lenen in Duitsland is wel voorbehouden voor mensen in de grensstreek. De reden is dat de hypotheken in Zuid-Limburg voornamelijk verstrekt worden door de Sparkasse in Aken. Een lokale bank, een beetje vergelijkbaar met een lokale vestiging van de Rabobank, die alleen zaken doet in de eigen regio. Zuid-Limburg en een stukje België rekent die bank wel tot de eigen regio.
Dan valt de hele bodem meteen weg. Men kan uitrekenen hoeveel ze af moeten lossen om nog voor een inkomensafhankelijke regeling in aanmerking te komen of lagere zorgpremie.quote:Op maandag 26 december 2011 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik ben ondernemer en weet vandaag nog niet wat ik op de cent af verdien in 2030.
Geef mij dan maar flexibel. Lineair is een belemmering voor mijn zakelijke flexibiliteit.
Welke wet zegt dat een Duitse bank geen hypotheek in NL mag verstrekken?quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Verdelen van werkgebieden door de staat en de banken
Dit is strafbaar
Tja dan ga je ervanuit dat iedereen een uitvreter is. Dat lijkt me ook wat sombertjes.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan valt de hele bodem meteen weg. Men kan uitrekenen hoeveel ze af moeten lossen om nog voor een inkomensafhankelijke regeling in aanmerking te komen of lagere zorgpremie.
Dus een leuk idee, maar bron van ellende. Daar moeten enorme ladingen aanvullende regels komen om iedereen in het gareel te houden.
Ik ga ervanuit dat mensen zo min mogelijk willen betalen. Dat lijkt mij realistisch. Zeker met die alsmaar stijgende zorgkosten is het best aantrekkelijk de HRA bij een partner onder te brengen zodat die precies onder een toeslaggrens valt. Om nog maar het spelen met tarieven niet te noemen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Tja dan ga je ervanuit dat iedereen een uitvreter is. Dat lijkt me ook wat sombertjes.
Misschien wel.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan valt de hele bodem meteen weg. Men kan uitrekenen hoeveel ze af moeten lossen om nog voor een inkomensafhankelijke regeling in aanmerking te komen of lagere zorgpremie.
Dus een leuk idee, maar bron van ellende. ....
Dan is het snel gepiept ja, als DGA. Wel even kijken of er dan ook iets van een deelnemingsvrijstelling is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien wel.
Maar als het mij te onaantrekkelijk wordt in NL, verkas ik de boel, financieel, naar het buitenland en NL vangt minder tax dan momenteel van mij. Ik ben DGA van een holding die in NL en in het buitenland omzet maakt, heb geen NL nationaliteit (meer) en mijn NL woning wordt mijn tweede woning.![]()
En volgens mij ben ik echt niet de enige ondernemer die zo denkt.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Wat ik bedoel; NL is geen eiland.
Daarom kan je de HRA niet in de huidige vorm handhaven.
En de IB tarieven en schijven zoals ze momenteel zijn, ook niet.
Ze hebben de markt verdeeld, maar de EU doet nietsquote:Op dinsdag 27 december 2011 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke wet zegt dat een Duitse bank geen hypotheek in NL mag verstrekken?
Oh, net was het verboden, en nu is een Kartel?quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze hebben de markt verdeeld, maar de EU doet niets
Mwah. op deze manier is er natuurlijk voor iedere regeling wel een maas in het net te vinden.Hoe kan je nu een HRA onderbrengen bij de partner wanneer je uit gaat van een gezinsinkomen van bijvoorbeeld een modaal status.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat mensen zo min mogelijk willen betalen. Dat lijkt mij realistisch. Zeker met die alsmaar stijgende zorgkosten is het best aantrekkelijk de HRA bij een partner onder te brengen zodat die precies onder een toeslaggrens valt. Om nog maar het spelen met tarieven niet te noemen.
Ja, leuke praat waar weinig tegenin te brengen is maar wat zijn de concrete voorstellen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Wat ik bedoel; NL is geen eiland.
Daarom kan je de HRA niet in de huidige vorm handhaven.
En de IB tarieven en schijven zoals ze momenteel zijn, ook niet.
Je hoeft niets onder te brengen, de aftrekpost die resulteert door de HRA is een gemeenschappelijk inkomensbestanddeel en kan naar eigen inzicht op de aangifte van jou of je partner in mindering worden gebracht. Als je dan aflossen gaat belonen, kijk je gewoon hoeveel je af moet lossen om bijvoorbeeld een lagere schijf te vallen of je partner voor allerhande regelingen in aanmerking te laten komen. Ik geloof dat dat best een vlucht gaat nemen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Mwah. op deze manier is er natuurlijk voor iedere regeling wel een maas in het net te vinden.Hoe kan je nu een HRA onderbrengen bij de partner wanneer je uit gaat van een gezinsinkomen van bijvoorbeeld een modaal status.
Ja meneertje daar moet dan wat op verzonnen worden. Ik ben van mening dat je starters best een beetje kan helpen om zich op de huizenmarkt te gaan bewegen. Uiteindelijk is dat ook goed voor de markt zelf. Als we zo gaan denken als dat jij nu voorstelt kan je geen enkele subsidieregeling invoeren aangezien er altijd misbruik van gemaakt kan worden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hoeft niets onder te brengen, de aftrekpost die resulteert door de HRA is een gemeenschappelijk inkomensbestanddeel en kan naar eigen inzicht op de aangifte van jou of je partner in mindering worden gebracht. Als je dan aflossen gaat belonen, kijk je gewoon hoeveel je af moet lossen om bijvoorbeeld een lagere schijf te vallen of je partner voor allerhande regelingen in aanmerking te laten komen. Ik geloof dat dat best een vlucht gaat nemen.
De beste manier om starters te helpen is om die kunstmatig hoge prijzen in te laten zakken. Hoe doe je dat: door de HRA of fiscale inmening duidelijk af te bouwen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja meneertje daar moet dan wat op verzonnen worden. Ik ben van mening dat je starters best een beetje kan helpen om zich op de huizenmarkt te gaan bewegen. Uiteindelijk is dat ook goed voor de markt zelf. Als we zo gaan denken als dat jij nu voorstelt kan je geen enkele subsidieregeling invoeren aangezien er altijd misbruik van gemaakt kan worden.
Daar ben ik het wel mee eens hoor alleen gaat dat te lang duren. Op een of andere manier moet je een stimulans zien te vinden waardoor de doorstroming vloeiend blijft lopen en de huizenprijzen naar een realistisch niveau dalen. Dit red je niet met alleen de HRA stapsgewijs af te bouwen. Aangezien een groot gedeelte van de huidige woningbezitters nog steeds met een veel te grote hypotheekschuld blijven zitten en de doorstroming blijft blokkeren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
De beste manier om starters te helpen is om die kunstmatig hoge prijzen in te laten zakken. Hoe doe je dat: door de HRA of fiscale inmening duidelijk af te bouwen.
Bovendien is dit natuurlijk niet een subsidieregeling zoals die er normaal zijn: dit is een uit de klauwen gelopen fiscale aftrekpost. En wanneer het om fiscale dingen gaat, krijgen Nederlanders een gezonde hekel aan de fiscus
Ach vroeger was het nog veel erger toen was ook onderhoud aftrekbaar, en alle kosten die met de lening samenhangenquote:Op dinsdag 27 december 2011 20:23 schreef eriksd het volgende:
dit is een uit de klauwen gelopen fiscale aftrekpost. En wanneer het om fiscale dingen gaat, krijgen Nederlanders een gezonde hekel aan de fiscus
Hmm. Daar heb jij dan weer gelijk in. Misschien een aftrekpost in de vorm van een aflos met een maximum van 5% per jaar van je hypotheekschuld? En indien ondernemer een soort carry forward zodat je in een beter jaar meer af kan lossen van de ruimte die je nog niet benut hebt?quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens hoor alleen gaat dat te lang duren. Op een of andere manier moet je een stimulans zien te vinden waardoor de doorstroming vloeiend blijft lopen en de huizenprijzen naar een realistisch niveau dalen. Dit red je niet met alleen de HRA stapsgewijs af te bouwen. Aangezien een groot gedeelte van de huidige woningbezitters nog steeds met een veel te grote hypotheekschuld blijven zitten en de doorstroming blijft blokkeren.
Zoiets, ik zou dat uiteindelijk alleen niet voor de gehele linie wenselijk vinden maar alleen mensen die nieuw op de huizenmarkt komen. De rest moet het doen met een afbouwende HRA, in zeg 20 jaar. Daarnaast moet het mogelijk worden om boetevrij aflossingsvrije hypotheken om te zetten naar een gedeelte aflossing en daar heb je de banken voor nodig. Mensen met bestaande hypotheken en willen/kunnen aflossen moeten in de eerste periode extra gestimuleerd worden om de bestaande hypotheekschuld naar beneden te halen. Uiteindelijk kom je dan met een drietal vormen. 1. Afbouwen HRA 2. Overgangsregeling bestaande hypotheken 3. Starters regeling.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmm. Daar heb jij dan weer gelijk in. Misschien een aftrekpost in de vorm van een aflos met een maximum van 5% per jaar van je hypotheekschuld? En indien ondernemer een soort carry forward zodat je in een beter jaar meer af kan lossen van de ruimte die je nog niet benut hebt?
Ze kunnen gewoon de bijtelling langzaam opvoeren ,dan blijft de HRA gewoon bestaan, simpelstquote:Op dinsdag 27 december 2011 20:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Zoiets, ik zou dat uiteindelijk alleen niet voor de gehele linie wenselijk vinden maar alleen mensen die nieuw op de huizenmarkt komen. De rest moet het doen met een afbouwende HRA, in zeg 20 jaar. Daarnaast moet het mogelijk worden om boetevrij aflossingsvrije hypotheken om te zetten naar een gedeelte aflossing en daar heb je de banken voor nodig. Mensen met bestaande hypotheken en willen/kunnen aflossen moeten in de eerste periode extra gestimuleerd worden om de bestaande hypotheekschuld naar beneden te halen. Uiteindelijk kom je dan met een drietal vormen. 1. Afbouwen HRA 2. Overgangsregeling bestaande hypotheken 3. Starters regeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |