abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107766077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:30 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

En dan heeft Arkai je investering nog niet eens op een goed renderende spaarrekening gestort :P
Stiekem tel ik dat er toch bij op. :')

Persoonlijk ben ik tevreden als de investering in lijn met mijn verwachting is gebleken. Zowel zeer positieve als zeer negatieve resultaten beschouw ik niet vanzelfsprekend als positief aangezien er zonder edge een behoorlijke geluksfactor in terug te vinden is.

Je ziet ook dat de best 'onderbouwde' lijstjes onderaan bungelen mede dankzij een draai in risicoperceptie. Ik ben dan ook benieuwd of het lijstje er op het einde van het jaar nog zo uitziet.
pi_107768840
-Shell
-Ahold
-ING
-KPN
-Ten Cate
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_107769995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:37 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Stiekem tel ik dat er toch bij op. :')

Persoonlijk ben ik tevreden als de investering in lijn met mijn verwachting is gebleken. Zowel zeer positieve als zeer negatieve resultaten beschouw ik niet vanzelfsprekend als positief aangezien er zonder edge een behoorlijke geluksfactor in terug te vinden is.

Je ziet ook dat de best 'onderbouwde' lijstjes onderaan bungelen mede dankzij een draai in risicoperceptie. Ik ben dan ook benieuwd of het lijstje er op het einde van het jaar nog zo uitziet.
Is dit gewoon een indirecte beschuldiging dat mijn lijstje niet goed onderbouwd was ;) ? Ik vond het eigenlijk nog wel een redelijk degelijk lijstje!
Abre los ojos
pi_107773204

De FOK!-index doet het met 16.56% niet slecht voor zo'n ruim gediversificeerde portefeuille. Het is echter een portefeuille waar Mittal 7.4% weging heeft en ik niet snel in zou willen zitten vanwege de overwegend hoge beta's.
One man's trash, another man's treasure.
pi_107773325
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:32 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Is dit gewoon een indirecte beschuldiging dat mijn lijstje niet goed onderbouwd was ;) ? Ik vond het eigenlijk nog wel een redelijk degelijk lijstje!
Nee, niet zo bedoeld (eerlijk). Al is het wel zo dat diegene met de (bewuste) volatiele aandelen het hoogst scoren en dat is natuurlijk een prima strategie bij dit soort spelletjes.

De geluksfactor bij dit soort lijstjes is groot, ook gezien de tijdspanne. De enige reden voor de vrijwel alleen maar goede resultaten is de positieve beurs de afgelopen weken. Vandaar dat ik benieuwd ben of het lijstje op het eind van het jaar nog hetzelfde eruit ziet.
pi_107801505
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 02:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zou er Cowon bijgestopt hebben ((056000.KQ), maar die staan ergens in Korea genoteerd, en vallen dus buiten de scope :)
Daar heb ik ooit nog eens een keer naar gekeken, maar toen hadden ze nog geen fatsoenlijke engelse jaarverslagen. En ze reageerden niet op mijn email, dus toen had ik het er weer mee gehad. Heb jij wel ergens fatsoenlijke info er over gevonden?
Abre los ojos
pi_107802590
Cowon doet het inderdaad ook belachelijk goed. Als Dino dat in zijn lijstje gehad zou hebben stond hij met 65% op eenzame hoogte, 76% als het zijn ''slechtst'' presterende aandeel zou vervangen maar nog steeds zonder Cowon op ruim 58%. En dan zijn er niet eens pennystocks genoemd...
pi_107815714
Kan ik al Facebook aandelen kopen? Of ben ik veeeeeeeeeels te laat ermee? :@
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:38:44 #134
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_107815724
Waarom zou je een bedrijf @ 100p/e kopen? Tenzij je verwacht dat fb zijn earnings van 1bln naar 5bln kan verhogen binnen een jaartje of 2.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_107815887
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:38 schreef monkyyy het volgende:
Waarom zou je een bedrijf @ 100p/e kopen? Tenzij je verwacht dat fb zijn earnings van 1bln naar 5bln kan verhogen binnen een jaartje of 2.
Ik wil het wel wagen :Y
pi_107816516
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:43 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Daar heb ik ooit nog eens een keer naar gekeken, maar toen hadden ze nog geen fatsoenlijke engelse jaarverslagen. En ze reageerden niet op mijn email, dus toen had ik het er weer mee gehad. Heb jij wel ergens fatsoenlijke info er over gevonden?
Nee, maar ik ben simpelweg enorme fan van hun producten, en begrijp nog steeds niet dat ze niet opgepikt worden door een Samsung of Sony of LG, omdat ze met een betere marketing en design gemakkelijk de iPod kunnen verwijzen waar ie thuishoort: in een kast om mooi te wezen. ;)
pi_107817001
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:43 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad geen volledig engelstalig jaarverslag, alleen de financiele statements. Het bedrijf is op dit moment ook verlieslatend. Maar het lijkt wel of elk aandeel waar Dino iets over zegt in goud verandert :)
pi_107817256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:08 schreef jaco het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad geen volledig engelstalig jaarverslag, alleen de financiele statements. Het bedrijf is op dit moment ook verlieslatend. Maar het lijkt wel of elk aandeel waar Dino iets over zegt in goud verandert :)
Met de nadruk op lijkt

En zoals alles is het natuurlijk een timing ding.

In het werkelijke leven waar ik vooral aan neerwaarts risicobeheer doe sta ik op een rendement van crica 4% voor de maand (aandelen en obligaties bijeen), waar ik direct voor teken, anytime ;-) Alhoewel ik van deze exercitie leer dat ik wellicht wel (voor een deel) wat risicovoller sentimentsgewogen mag beleggen ;)
  donderdag 16 februari 2012 @ 00:18:17 #139
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_108032738
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 02:06 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Ik wil het wel wagen :Y
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 16 februari 2012 @ 00:23:07 #140
256829 Sokz
Livin' the life
pi_108032873
Haha ja maar die Engineer faalt sowieso een beetje in 't leven.
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:07:57 #141
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108036291
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:36 schreef EngineerA het volgende:
Kan ik al Facebook aandelen kopen? Of ben ik veeeeeeeeeels te laat ermee? :@
Over vijf jaar bestaat Facebook niet meer , wacht maar op Google+
Facebook is het Wordperfect van de 21 ste eeuw
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_108091473

Een opmerkelijke stijging van jaco wiens mandje maar voor 2/5 in de plus staat. Gravity Co is bijna in koers verdubbeld en dat is dan ook een bedrijf die hij echt in de portefeuille heeft. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat uitpakken.
pi_108093572
1 facebook
2 imtech
3 arcelor mittal
4 aegon
5 postNL (lol)
pi_108093608
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:30 schreef Arkai het volgende:

Een opmerkelijke stijging van jaco wiens mandje maar voor 2/5 in de plus staat. Gravity Co is bijna in koers verdubbeld en dat is dan ook een bedrijf die hij echt in de portefeuille heeft. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat uitpakken.
Ik ga voor de koppositie maandag bij opening :7
Abre los ojos
pi_108096807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:15 schreef MrUnchained het volgende:
Ik ga voor de koppositie maandag bij opening :7
Ik moest ook meteen aan je denken toen ik het las. Hopelijk blijft het niet bij virtuele knaken.. ;)
pi_108108451
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:30 schreef Arkai het volgende:
De open beta test van hun belangrijkste game Ragnarok 2 zal woensdag starten. Ik denk dat een aantal beleggers er deze week op speculeerden dat de game zal aanslaan bij de doelgroep. Zij hebben de koers daardoor opgedreven. Het kan ook zijn dat er insiders actief zijn die inzicht hebben in de resultaten uit de closed beta tests.

In real life, sta ik nu voor de vraag: 65% winst pakken of gokken dat de game goed uitpakt, gevolgd door (hoogstwaarschijnlijk) verdere koersstijgingen.

Als de game slecht is, stort de koers weer in. Bij dit soort MMORPG games luistert het erg nauw bij de doelgroep. Als er bepaalde details in het spel niet in orde zijn, laten ze het links liggen. Als de hard core spelers niet gaan spelen, dan volgt de grotere massa ook niet. Het management van Gravity lijkt dit echter goed te beseffen. Ik ga er daarom op gokken dat het spel aanslaat en houdt het aandeel in portefeuille.
pi_108118776
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 03:00 schreef jaco het volgende:

[..]

De open beta test van hun belangrijkste game Ragnarok 2 zal woensdag starten. Ik denk dat een aantal beleggers er deze week op speculeerden dat de game zal aanslaan bij de doelgroep. Zij hebben de koers daardoor opgedreven. Het kan ook zijn dat er insiders actief zijn die inzicht hebben in de resultaten uit de closed beta tests.

In real life, sta ik nu voor de vraag: 65% winst pakken of gokken dat de game goed uitpakt, gevolgd door (hoogstwaarschijnlijk) verdere koersstijgingen.

Als de game slecht is, stort de koers weer in. Bij dit soort MMORPG games luistert het erg nauw bij de doelgroep. Als er bepaalde details in het spel niet in orde zijn, laten ze het links liggen. Als de hard core spelers niet gaan spelen, dan volgt de grotere massa ook niet. Het management van Gravity lijkt dit echter goed te beseffen. Ik ga er daarom op gokken dat het spel aanslaat en houdt het aandeel in portefeuille.
Pak een gedeelte van je winst? Volgens mij is je positie hier niet zo heel groot in dus je zou in wezen als je volledig inleg er uit moeten kunnen halen en met de rest neem je de gok dat het goed gaat uitpakken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:05:25 #148
256829 Sokz
Livin' the life
pi_108118859
60% verkopen, de rest freerollen.
pi_108119084
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:05 schreef Sokz het volgende:
60% verkopen, de rest freerollen.
Freerollen? Jij speelt vast en zeker veel poker? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:24:57 #150
256829 Sokz
Livin' the life
pi_108119417
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Freerollen? Jij speelt vast en zeker veel poker? :P
Zeuker. Maar soit 60% verkopen bij 65% profit is initiële inleg eruit en dan rustig afwachten of het overige deeltje nog explodeert, doe nu hetzelfde met Cisco.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')