abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108119503
Ik ga mee met de aanpak van jaco. Immers, zijn oorspronkelijke plan was om te profiteren van het aanslaande succes van Ragnarok 2 en niet op basis van premature koersstijgingen door betatests. Nu uitstappen zou het raamwerk van besluitvorming aantasten omdat er, voor zover ik de situatie kan beoordelen, geen nieuwe informatie is uitgekomen die de oorspronkelijke aannamen hebben veranderd. Anderzijds is het wel goed om hierover te tobben omdat je hiermee je eigen emotionele stabiliteit test. Binnen een goed investeringsplan moet de factor emotie (imo) naar 0 gereduceerd worden. Partiele winstneming kan een gevolg zijn van strategie maar volgens mij kenmerkt het zich meer door angst/stress - dat is overigens goed maar als dat op de juiste manier wordt herkend en genegeerd (o.a. door vertrouwen te hebben in je strategie) dan werkt dan alleen maar in je voordeel.
One man's trash, another man's treasure.
pi_108120661
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:27 schreef Arkai het volgende:
Ik ga mee met de aanpak van jaco. Immers, zijn oorspronkelijke plan was om te profiteren van het aanslaande succes van Ragnarok 2 en niet op basis van premature koersstijgingen door betatests. Nu uitstappen zou het raamwerk van besluitvorming aantasten omdat er, voor zover ik de situatie kan beoordelen, geen nieuwe informatie is uitgekomen die de oorspronkelijke aannamen hebben veranderd. Anderzijds is het wel goed om hierover te tobben omdat je hiermee je eigen emotionele stabiliteit test. Binnen een goed investeringsplan moet de factor emotie (imo) naar 0 gereduceerd worden. Partiele winstneming kan een gevolg zijn van strategie maar volgens mij kenmerkt het zich meer door angst/stress - dat is overigens goed maar als dat op de juiste manier wordt herkend en genegeerd (o.a. door vertrouwen te hebben in je strategie) dan werkt dan alleen maar in je voordeel.
Ik zou een deel cashen, maar da's de aard van het beestje :)
Hedge your bets :)

Succesvol beleggen legt de focus op risicobeheer. Zeg me niet dat het risico niet hoger wordt naarmate de prijs hoger wordt. :)
pi_108121577
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat kan maar dan moet je dat imo op voorhand al hebben gedefinieerd in grote lijnen. Beslissen om te gaan hedgen als puntje bij paaltje komt verstoort het mechanisme van besluitvorming alleen maar en ik ben daar totaal geen voorstander van. Daarnaast is er nog niet aan de oorspronkelijke criteria van succes voldaan dus waarom zou je halverwege willen hedgen?

quote:
Succesvol beleggen legt de focus op risicobeheer. Zeg me niet dat het risico niet hoger wordt naarmate de prijs hoger wordt. :)
Bij dit soort speculatieve posities wordt het risico al genomen op het punt van instappen en wordt succes niet direct bepaald door een koersdoel (welke koers bepaalt succes nou?). Achteraf constateren dat het dan toch te heet onder je voeten wordt is m.i. juist een teken van slecht risicobeheer. Daarnaast is dat partiele uitstappen ook een tactiek die ik sowieso niet prettig vindt. Door te liquideren is de initiele positie eigenlijk te groot voor je eigen risicoperceptie en is jaco's portefeuille sowieso al gediversificeerd om neerwaarts risico in te perken.
pi_108121842
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:41 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dat kan maar dan moet je dat imo op voorhand al hebben gedefinieerd in grote lijnen. Beslissen om te gaan hedgen als puntje bij paaltje komt verstoort het mechanisme van besluitvorming alleen maar en ik ben daar totaal geen voorstander van. Daarnaast is er nog niet aan de oorspronkelijke criteria van succes voldaan dus waarom zou je halverwege willen hedgen?

[..]

Bij dit soort speculatieve posities wordt het risico al genomen op het punt van instappen en wordt succes niet direct bepaald door een koersdoel (welke koers bepaalt succes nou?). Achteraf constateren dat het dan toch te heet onder je voeten wordt is m.i. juist een teken van slecht risicobeheer. Daarnaast is dat partiele uitstappen ook een tactiek die ik sowieso niet prettig vindt. Door te liquideren is de initiele positie eigenlijk te groot voor je eigen risicoperceptie en is jaco's portefeuille sowieso al gediversificeerd om neerwaarts risico in te perken.
Imho is de risk/reward anders bij een prijs van x, of een prijs van 2 maal x.
Wat niet wil zeggen dat het niet de moeite waard is, maar wel van invloed hoeveel exposure ik daaraan wil alloceren.
pi_108122214
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Imho is de risk/reward anders bij een prijs van x, of een prijs van 2 maal x.
Wat niet wil zeggen dat het niet de moeite waard is, maar wel van invloed hoeveel exposure ik daaraan wil alloceren.
Ik ontken dit zeker niet als reguliere aanpak voor een langdurig aangehouden portefeuille maar voor speculatieve posities is er m.i. niet een grijs gebied waar je kunt spreken van exposure maar van vooraf bepaalde targets die uiteindelijk moeten corresponderen met de aannames waarop ze uberhaupt gekocht zijn. Als dat ontbreekt dan is de positie niets meer waard dan een blinde gok op willekeurige koersontwikkeling. Sommige scharen die aanpak ook onder investeren maar ik probeer in elk geval in de gedachtegang wel consequent te zijn.
pi_108122245
Aangezien we in een japanscenario zitten, is het beter aandelen te mijden, en te investeren in obligaties. Liefst wel obligaties die correlatie hebben met inflatie (je weet maar nooit).
  zaterdag 18 februari 2012 @ 20:52:56 #157
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_108127798
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 18:08 schreef Emu het volgende:
Aangezien we in een japanscenario zitten, is het beter aandelen te mijden, en te investeren in obligaties. Liefst wel obligaties die correlatie hebben met inflatie (je weet maar nooit).
Zijn zat aandelen waar je in kan scoren, tis alleen jammer dat je niet tijdens het jaar mag switchen. Je krijgt zo nu en dan wat info binnen waar je op in wil haken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_108140323
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zou een deel cashen, maar da's de aard van het beestje :)

Dit zou normaalgesproken ook mijn redenatie zijn. Het aandeel was bovendien een net-net en Benjamin Graham zou waarschijnlijk nu de gehele positie verkopen omdat de 33% onderwaardering t.o.v. het NCAV opgeheven is. Het verschil met een doorsnee net-net is echter dat er binnen Gravity met een redelijk goede kans grotere stromen cashflow gaan binnenkomen.

De Gravity positie is een paar procent en zit toch al in het speculatieve hoekje van mijn portfolio waar ik verder geen posities heb. Arkai heeft ook een aantal goede punten om de rit uit te zitten.
pi_108327038
pi_108328815
Allemaal (non-cash) beter dan de AEX. Gefeliciteerd ons allemaal.

Een significante superioriteit qua kennis en expertise op Fok !

Da's zeker ! :Y
pi_108793676

Ik voel de adem van sitting_elfing al in mijn nek. :P
pi_108798174
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:56 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]

Ik voel de adem van sitting_elfing al in mijn nek. :P
Ik stijg met stip ! ^O^
pi_109175393

monkyy gaat lekker. :7
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:53:15 #164
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109175607
Volledig te danken een BAC probably? :P
pi_109175643
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:53 schreef Sokz het volgende:
Volledig te danken een BAC probably? :P
BAC en Apple. ;)
pi_109186949
Toch wel jammer dat ik geen van de aandelen die ik tipte in portefeuille heb, misschien moet ik toch wat risicovreudiger gaan beleggen :D

Ook bijzonder dat nagenoeg iedereen het beter doet dan de index.

Uitgezonderd sitting_efling :P
pi_109188182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Toch wel jammer dat ik geen van de aandelen die ik tipte in portefeuille heb, misschien moet ik toch wat risicovreudiger gaan beleggen :D

Ook bijzonder dat nagenoeg iedereen het beter doet dan de index.

Uitgezonderd sitting_efling :P
Hee, ik juist wel,

ik heb die aandelen die ik heb geselecteerd niet alleen in mijn portefeuille, ik heb ze zelfs in mijn ijskast staan ! :P

tjonge, 13,5 % rendement in nog geen 3 maanden !

quote:
Ook bijzonder dat nagenoeg iedereen het beter doet dan de index
Ja, en ik acht beginnersgeluk hier uitgesloten; we doen het ruwweg allemaal veel en veel beter dan de AEX.

Wellicht is al een uitspraak mogelijk over de significantie van prestatie-impact van FOK! posters.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:31:09 #168
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109189442
Ik heb wel 3 van de 5 aandelen in mn echte portefeuille alleen stonden ze op 1 januari wel erg goedkoop. :+
pi_109194741
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:00 schreef Bankfurt het volgende:
Ja, en ik acht beginnersgeluk hier uitgesloten; we doen het ruwweg allemaal veel en veel beter dan de AEX.
Een tegenargument vanuit de efficient market hypothesis:
De deelnemers aan deze wedstrijd hebben over het algemeen volatiele/riskante aandelen gekozen. Dit is door meerdere users zelfs letterlijk toegegeven. Dit zijn dus aandelen met een hoge beta. De diverse aandelenmarkten zijn dit jaar tot nu toe behoorlijk gestegen. Het is dan te verwachten dat hoge beta aandelen nog harder stijgen.

Het gelopen risico wordt dan makkelijk vergeten. De gekozen aandelen zouden bij dalende markten nog harder zakken dan de marktindexen. Het zou als test van deze hypothese erg interessant zijn als de markten vanaf nu gaan dalen tot onder het niveau van 1 januari 2012. De vraag is dan of de deelnemerportfolio's nog harder dalen. Theoretisch zou je dan een tussenstand hebben die omgekeerd is aan de huidige, dus met Piepeloi aan de leiding.
pi_109195734
Bovendien staan brede indices als de DAX en de NASDAQ rond de 20% in de plus. Een makkelijkere vergelijkingsbasis dan de AEX is haast niet te vinden.
Abre los ojos
pi_109199159
Zo dan ik doe het virtueel niet slecht :7
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_109199186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Toch wel jammer dat ik geen van de aandelen die ik tipte in portefeuille heb
Idd jij doet het virtueel erg goed ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_109410805
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 03:48 schreef jaco het volgende:

[..]

Een tegenargument vanuit de efficient market hypothesis:
De deelnemers aan deze wedstrijd hebben over het algemeen volatiele/riskante aandelen gekozen. Dit is door meerdere users zelfs letterlijk toegegeven. Dit zijn dus aandelen met een hoge beta. De diverse aandelenmarkten zijn dit jaar tot nu toe behoorlijk gestegen. Het is dan te verwachten dat hoge beta aandelen nog harder stijgen.
jawel, maar ik heb aandelen met een lage beta, of zelfs negatieve beta gekozen, en toch schiet ik bijna 2x sneller omhoog dan de AEX. Komt nog bij dat ik aandelen heb die bijna nooit dalen in de markt op de lange termijn.

quote:
Het gelopen risico wordt dan makkelijk vergeten. De gekozen aandelen zouden bij dalende markten nog harder zakken dan de marktindexen. Het zou als test van deze hypothese erg interessant zijn als de markten vanaf nu gaan dalen tot onder het niveau van 1 januari 2012. De vraag is dan of de deelnemerportfolio's nog harder dalen. Theoretisch zou je dan een tussenstand hebben die omgekeerd is aan de huidige, dus met Piepeloi aan de leiding.
Het enige risico dat mijn aandelenportefeuille loopt is een wettelijke "drooglegging" van dranken met alcohol, zoals in de USA in de jaren '20 en '30.
pi_109413105

Ingehaald door de elf. :P
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:34:58 #175
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_109414805
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:54 schreef Arkai het volgende:

[..]

BAC en Apple. ;)
AAPL en BAC natuurlijk net de 2 die ik niet mn echte porto heb van die 5. :+
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_109423360
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:46 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]

Ingehaald door de elf. :P
Langzamerhand gaan we naar boven :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_109423576
Efficiente markthypothese of niet..

Ik stijg op de lijst ! ^O^
pi_109432032
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:07 schreef Bankfurt het volgende:
Het enige risico dat mijn aandelenportefeuille loopt is een wettelijke "drooglegging" van dranken met alcohol, zoals in de USA in de jaren '20 en '30.
Een drooglegging is hoogst onwaarschijnlijk, maar alcoholische dranken zijn wel een dankbaar item voor (hogere) accijnzen als er overheidsfinancien op orde moeten worden gebracht.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:13:14 #179
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109432458
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:59 schreef jaco het volgende:

[..]

Een drooglegging is hoogst onwaarschijnlijk, maar alcoholische dranken zijn wel een dankbaar item voor (hogere) accijnzen als er overheidsfinancien op orde moeten worden gebracht.
Een paar jaar geleden werden de accijnzen ook verhoogt. Het gevolg was minder inkomsten voor de schatkist, het gevolg daarvan was dat de accijnzen weer omlaag gingen.

Maar misschien dat het deze keer wel gaat lukken... kwestie van mensen nog verder de put in praten :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109676360

oO<
  donderdag 5 april 2012 @ 16:26:26 #181
43642 Bayswater
pi_109944223
Er zullen nu wel wat aardige verschuivingen zijn geweest.
Life lies a slow suicide
pi_110142255
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:26 schreef Bayswater het volgende:
Er zullen nu wel wat aardige verschuivingen zijn geweest.
idd,

Vooral na vandaag;

.... een AEX naar de 250 ...
pi_110278065
Daar gaat de troostprijs :') .

Arkai als je tijd hebt kun je dan een update posten?
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:06:39 #184
256829 Sokz
Livin' the life
pi_110278627
Ik zal inmiddels wel onderaan staan. :P
pi_110278921
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:06 schreef Sokz het volgende:
Ik zal inmiddels wel onderaan staan. :P

;(

In denk dat mijn 'rendement' ook wel geslonken zal zijn naar een wat realistischer percentage. :)
pi_110299012

Interessante ontwikkelingen weer. :7
pi_110302130
Bankfurt met stip in de top 5 !!!!

w/ w/ w/

^O^ ^O^ ^O^
pi_110307391
Ik moet zeggen dat mn portefeuille zich tot dusverre echt mooi heeft ontwikkeld! Rustig naar boven. :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_110317061
Ik wil trouwens mijn aandelen TNT Express gaan aanmelden bij het bod. Mag ik straks de opbrengsten beleggen in een nieuwe investering? :7

Anders zul je zien dat straks op jaareinde nog een paar procent van de aandelen genoteerd staan en als illiquide rotzooi op een paar euro het jaar uit gaan.
Abre los ojos
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:40:04 #190
43642 Bayswater
pi_110328129
TNT/Post.nl is ook aardige rotzooi, dat weten alleen die Amerikanen nog niet
Life lies a slow suicide
pi_110340126
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:18 schreef MrUnchained het volgende:
Ik wil trouwens mijn aandelen TNT Express gaan aanmelden bij het bod. Mag ik straks de opbrengsten beleggen in een nieuwe investering? :7

Anders zul je zien dat straks op jaareinde nog een paar procent van de aandelen genoteerd staan en als illiquide rotzooi op een paar euro het jaar uit gaan.
Dat gebeurt vziw nooit. Zodra UPS 95% (als ik het goed heb) van de aandelen bezit, kan ze de verkoop van de overige 5% afdwingen. Als die laatste aandeelhouders nog steeds weigeren of niet gevonden kunnen worden, dan worden de betreffende aandelen gecancelled en blijft de overname som bij een notaris achter waar de eigenaar zich alsnog kan melden voor het geld.

De notering verdwijnt in ieder geval. Als is het maar omdat een beursnotering duur is om te onderhouden qua verplichte rapportages e.d.

Als UPS geen 95% kan krijgen, dan blijft hun bod in het boek staan, dus zal de koers daar niet onder zakken.
  zondag 15 april 2012 @ 15:37:50 #192
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110352549
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 09:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet zeggen dat mn portefeuille zich tot dusverre echt mooi heeft ontwikkeld! Rustig naar boven. :)
Als de beurs omlaag blijft denderen zul je met je defensieve picks vermoedelijk nog verder stijgen op de ranglijst.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_110628543

Blandigan is toch wel een uiterst stabiele factor gebleken al die tijd. Jammer dat hij inactief is. :)
pi_110657504
+ 17% binnen 4 maanden 8-)
  zondag 22 april 2012 @ 23:57:08 #195
256829 Sokz
Livin' the life
pi_110658543
+ 30% na 1 maand, -1% na 4 maand. 8-)
pi_110660645
Ik doe het beter dan de "professionalsprutsers" van zwitserleven pensioenen *O* *O*

Die zakkenwassers hebben van de 100% inleg over 2011 nog maar 74% over weten te houden. :( :(

Maar goed daar heeft mijn werkgever voor gekozen en ik moet het maar slikken :r :r

Wat een prutsers zijn het bij Zwitserleven ....
pi_110694132
Gewoon je werkgever zeggen dat die de bijdrage rechtstreeks naar jou overmaakt en zelf via een Brand New Day etc. je pensioen opbouwen.
Abre los ojos
pi_111064126

Blandigan gaat goed waar een van zijn fondsen zelfs op ruim 20% verlies staat.
pi_111072239
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef Arkai het volgende:
Blandigan is toch wel een uiterst stabiele factor gebleken al die tijd. Jammer dat hij inactief is. :)
Misschien dat hij de Warren Buffett filosofie volgt: buy, hold en niet meer omkijken naar wat de markt & anderen doen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:25:34 #200
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_111079759
Begin ook langzaam de goede kant op de te gaan. Een alpha van 6 procentpunt met fondsen die bovengemiddeld dividend uitkeren (hoewel niet meegewogen hier), daar teken ik wel voor.
The more debt, the better
pi_111080493
hellup, d'er zit een elf achter me aan :Y)
pi_111163968
De meeste doen het toch een stuk beter dan de AEX, mooi hoor!
pi_111602765

Bankfurt kruipt naar de #1 met zijn drankportefeuille. :7
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:28:45 #204
256829 Sokz
Livin' the life
pi_111603143
Ik ga voor de poedelprijs.
pi_111603246
Piepeloi doet het ook aardig! Krijgt hij nog 2,7% voor de moeite?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_111605437
Hoe zit Jaco zijn Grontmij rights issue in de berekening verwerkt? Theoretisch gezien zijn die rechten het best vergelijkbaar met een stock dividend. Ik pleit er natuurlijk voor dat Jaco die rechten gewoon mag verkopen. Dan doe ik dat ook met mijn PostNL stock dividend :7
Abre los ojos
pi_111606955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:24 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]

Bankfurt kruipt naar de #1 met zijn drankportefeuille. :7
Aha. Mooi zo. :)

Komt nog bij dat ik een fundamentele en economische argumentatie had bij de samenstelling van mijn portefeuille.

Ik sta er zelf ook van te kijken bij dit resultaat.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:36:31 #208
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_111607544
Zonder ASMI (vandaag +10%) stond ik nu in de min, denk ik.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_111607800
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:58 schreef MrUnchained het volgende:
Hoe zit Jaco zijn Grontmij rights issue in de berekening verwerkt? Theoretisch gezien zijn die rechten het best vergelijkbaar met een stock dividend. Ik pleit er natuurlijk voor dat Jaco die rechten gewoon mag verkopen. Dan doe ik dat ook met mijn PostNL stock dividend :7
We doen hier niet aan claims en dividenden puur en alleen omdat ik die informatie niet automatisch kan ophalen en geen zin heb om dat voor alle aandelen handmatig in te voeren. Met die wetenschap hebben de meeste mensen daar ook hun aandelen op geselecteerd dus het zou oneerlijk zijn om halverwege ineens uitzonderingen te maken. Om dat ongemak te compenseren wordt dan ook de AEX als koersgraadmeter gehanteerd dus relatief gezien valt de vertekening van rendement best mee.
pi_111611615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 23:42 schreef Arkai het volgende:

[..]

We doen hier niet aan claims en dividenden puur en alleen omdat ik die informatie niet automatisch kan ophalen en geen zin heb om dat voor alle aandelen handmatig in te voeren.
Begrijpelijk. De competitie is een aardigheidje en perfectie vind ik geen vereiste. We kunnen op het einde eventueel even nagaan of een dividend/claim de uiteindelijke winnaar zou veranderen. Ik verwacht dat niet eigenlijk. Een eventuele (reverse) stocksplit zou wel meegenomen moeten worden, want dat heeft een drastische invloed.
pi_111612624
O jipz ik sta in de min ;(

* Gelukkig een papieren handel :P
  maandag 21 mei 2012 @ 20:40:50 #212
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111847764
Ben benieuwd naar de update, zag dat er hier 5,56% stond, dat leek angstvallig veel op mn Binck rekening qua rendement :P
pi_111903958
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben benieuwd naar de update, zag dat er hier 5,56% stond, dat leek angstvallig veel op mn Binck rekening qua rendement :P
Ruilen van portefeuille? :P

pi_111905111
Gelukkig dat het IRL een stuk beter gaat. :)

Dood of de gladiolen werkt dus idd niet op de langere termijn,maar hey, ik had binnen een week al gecashed ;)
pi_111907313
Ik versla in ieder geval de Benchmark en het rendement is nog positief!
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:29:53 #216
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_111942951
AB Inbev
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_112311718
Heb deze topic helemaal gemist, mijn aandelen waren:

- Orexigen Therapeutics (OREX)
- American Vanguard Corp (AVD)
- Acorn Energy, Inc. (ACFN)
- Expedia Inc (EXPE)
- Apple inc. (AAPL)

Kun je die even toevoegen en lijstje updaten?
Thugh life.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:34:33 #218
344884 monkyyy
pi_112312299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:20 schreef Baltazar69 het volgende:
Heb deze topic helemaal gemist, mijn aandelen waren:

- Orexigen Therapeutics (OREX)
- American Vanguard Corp (AVD)
- Acorn Energy, Inc. (ACFN)
- Expedia Inc (EXPE)
- Apple inc. (AAPL)

Kun je die even toevoegen en lijstje updaten?
pi_112380750
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:34 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat betekent dat?
Thugh life.
pi_112388808
Dat je een grapjas bent. :P
pi_112390610
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:34 schreef Kaas- het volgende:
Dat je een grapjas bent. :P
Ik heb geen geld om echt te beleggen. Met mijn schaduwportefeuille kan ik bewijzen dat ik deze aandelen heb gekocht 1 januari. Doe dit elk jaar met 5 aandelen, wist echter niet van deze topic, dus zo'n grapjas ben ik niet....

Dus mijn aanvraag tot toevoeging en een update blijft staan....
Thugh life.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:49:41 #222
344884 monkyyy
pi_112401103
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 14:22 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

Wat betekent dat?
Dat het een beetje lame is om 5 maanden telaat 5 aandelen te kiezen die ieder stuk voor stuk 40-100% gestegen zijn YTD
  zondag 3 juni 2012 @ 21:51:01 #223
256829 Sokz
Livin' the life
pi_112401165
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:20 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

Ik heb geen geld om echt te beleggen. Met mijn schaduwportefeuille kan ik bewijzen dat ik deze aandelen heb gekocht 1 januari. Doe dit elk jaar met 5 aandelen, wist echter niet van deze topic, dus zo'n grapjas ben ik niet....

Dus mijn aanvraag tot toevoeging en een update blijft staan....
boeie vent like u care. De regel is voor 1 januari 2012, als jij nou ff je kalender erbij pakt zie je dat je een kleine 6 maand te laat bent. 1 januari 2013 mag je weer een poging doen oke? Goedzo knul ga nu maar weer verder met nepcentjes investeren.
pi_112401288
quote:
99s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:51 schreef Sokz het volgende:

[..]

boeie vent like u care. De regel is voor 1 januari 2012, als jij nou ff je kalender erbij pakt zie je dat je een kleine 6 maand te laat bent. 1 januari 2013 mag je weer een poging doen oke? Goedzo knul ga nu maar weer verder met nepcentjes investeren.
Wacht ff, hij heeft ze echt gekocht hoor. In z'n schaduwporto.... :P

House _O_

Ow, LDK nagenoeg failliet, en met een overwogen gok op solar aandelen denk ik dat ik maar harikiri ga plegen :) Zie je, mijn call binnen een week om met 10% winst afscheid te nemen voor het jaar was geen slechte, ongeacht/en met een tussentijds rendement van >40% is buy-en-hold proefondervindelijk ten grave gedragen meen ik :)
pi_112405693
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wacht ff, hij heeft ze echt gekocht hoor. In z'n schaduwporto.... :P

House _O_
Ik zeg toch dat ik geen geld (vrij besteedsbaar) heb om te beleggen maar dit voor de fun doe in een schduwportefeuille waarbij een aankoopdatum word vermeld. begrijpend lezen.....
Thugh life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')