Dat zal best. Het is de bever uiteindelijk ook gelukt om dammen te bouwen. Een opmerkelijke prestatie, daar hoefde je 10 miljoen jaar geleden niet voor aan te kloppen.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:48 schreef Tijn het volgende:
We hoeven er ook niet mee op te schieten, we zijn bovendien pas net begonnen. Het is een kwestie van tijd, maar ik geloof er wel in dat het ons uiteindelijk zal lukken.
Dat "diersoort X kan trucje Y, en andere dieren niet, daarom is X geen dier" op zichzelf geen argument is, is hierboven al aangetoond.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:07 schreef deelnemer het volgende:
Mensen kunnen conceptueel denken en categoriseren. Dus kunnen wij de wereld splitsen in allerlei categorieen. Zo bepalen wij dat er de levenden en het levenloze is, en dat de levenden uiteen vallen in o.a dieren en mensen. Daarom is de mens geen dier.
Vestigia terrent.quote:Daarbij zijn de zintuigen van dieren vaak superieur aan ons.
En wanneer een mens in gevecht in met een leeuw, dan moet de mens het toch echt begeven.
Dat wij dat kunnen zegt toch niet wat wij geen dieren zijn?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:07 schreef deelnemer het volgende:
Mensen kunnen conceptueel denken en categoriseren. Dus kunnen wij de wereld splitsen in allerlei categorieen. Zo bepalen wij dat er de levenden en het levenloze is, en dat de levenden uiteen vallen in o.a dieren en mensen. Daarom is de mens geen dier (anders maak je een categorie fout)
De mens is de enigste soort op aarde die kan beslissen over het lot van de aarde.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:26 schreef Akziom het volgende:
De mens is de enige diersoort die voldoende arrogant en zelfingenomen is om er zo'n krankzinnig wereldbeeld op na te houden.
Dus dat is wel een verschil tussen mens en dier ja.
Leg dit eens uit.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:27 schreef Loppe het volgende:
[..]
De mens is de enigste soort op aarde die kan beslissen over het lot van de aarde.
Muah. Er zijn genoeg organismen op deze planeet geweest die de boel flink hebben weten te verknallen voor de rest.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef Loppe het volgende:
[..]
Atoombommen kunnen al wat schade toerichten, wie weet wat de wetenschap nog in petto heeft.
Nonsens. Als ze willen, kunnen bacteriën ook over het lot van de aarde beslissen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:27 schreef Loppe het volgende:
De mens is de enigste soort op aarde die kan beslissen over het lot van de aarde.
"Dier" en "mens" zijn woorden waarvan wijzelf bepalen wat het betekent.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:23 schreef datzegikniet het volgende:
[..]
Dat wij dat kunnen zegt toch niet wat wij geen dieren zijn?
Ik snap het niet. Wat is het nut van die comic als we er niet meer zijn?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef Akziom het volgende:
[ link | afbeelding ]
(klik voor groot, en waarschijnlijk in je browser nog een keer klikken voor originele grootte)
Ik vermoed dat het punt is dat de mensheid het voor zichzelf onleefbaar maakt op deze planeet, maar de aarde gaat na ons gewoon door en herstelt zich uiteindelijk.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:57 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Wat is het nut van die comic als we er niet meer zijn?
Dat je de rol van de mens ernstig overschat als je zegt dat we "over het lot van de aarde kunnen beslissen".quote:Op maandag 2 januari 2012 22:57 schreef Loppe het volgende:
Yep, self-centeredquote:Op maandag 2 januari 2012 22:57 schreef Loppe het volgende:
[..]
En zo is hetquote:Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef Akziom het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
(klik voor groot, en waarschijnlijk in je browser nog een keer klikken voor originele grootte)
Dat wij zo arrogant zijn om ons zelf als mensen te zien, heeft in mijn ogen niets te maken met wat wij eigenlijk echt zijn namelijk *zoogdieren*.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
"Dier" en "mens" zijn woorden waarvan wijzelf bepalen wat het betekent.
okee.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:07 schreef deelnemer het volgende:
Mensen kunnen conceptueel denken en categoriseren.
Even los van het feit dat jij hier weinig blijk geeft van het vermogen daadwerkelijk te categoriseren... Hoe kom je erbij dat leven en dood een menselijk concept is? Onzin.quote:Dus kunnen wij de wereld splitsen in allerlei categorieen. Zo bepalen wij dat er de levenden en het levenloze is, en dat de levenden uiteen vallen in o.a dieren en mensen.
Ahhh, in de trant van: aardappels groeien in de grond, daarom fietsband.quote:Daarom is de mens geen dier (anders maak je een categorie fout)
Dat is geen criterium, andere dieren kunnen dit onderscheid ook prima maken:quote:Op maandag 2 januari 2012 22:07 schreef deelnemer het volgende:
Zo bepalen wij dat er de levenden en het levenloze is,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |