abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105970333
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:47 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Zegt al meer dan genoeg heh?
Een land als Turkije kun je gewoon niet serieus nemen.
Het is wel duidelijk dat we geen meter vooruit gaan met zo'n discussie.
Armenen vertellen hun verhaal; "Waarheid"
Turkije verteld zijn verhaal(als je al zijn mond open laat trekken); "Leugen(!!!!)"
Hypocrisie, iets waarover ik me niet verbaas hier in Nederland :')
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_105970351
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:00 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Spanje gooide in de jaren '30 doelbewust met gifgas op mensen in het Rif gebergte. Niemand weet dit. Moraal van het verhaal;

Alle misdaden tegen de menselijkheid zijn afschuwelijk, maar als er ergens door iemand een politiek slaatje valt uit te slaan dan wordt het pas publiek interessant.
Was er een Spanje in de Jaren 30 of was er een burgeroorlog met rechts tegen links? Willekeurig met gifgas gooien is nog niet meteen een genocide, wel een misdaad, bewaar het onderscheid!
Haha
pi_105970356
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je doet - gezien de ernst van de situatie - pas een uitspraak als je het 100% zeker weet. Geldt dat voor jou?
Ja.
Haha
pi_105970502
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:03 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ja.
Waarom gebruikte je dan "min of meer"?

En ik vind het wel opmerkelijk, op z'n minst. Zelfs wetenschappers stellen dat er te weinig bewijs is (gevonden) om een definitief oordeel te kunnen concluderen. En dan kom jij aan met 'min of meer'. Het is gewoon jammer.
pi_105970540
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom gebruikte je dan "min of meer"?

En ik vind het wel opmerkelijk, op z'n minst. Zelfs wetenschappers stellen dat er te weinig bewijs is (gevonden) om een definitief oordeel te kunnen concluderen. En dan kom jij aan met 'min of meer'. Het is gewoon jammer.
Wetenschappers stellen dat er meer dan genoeg gevonden is, als je lang genoeg zoekt zal je vast wel een wetenschapper vinden die het tegendeel beweert, of in Turkije een land vol.
Haha
pi_105970606
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:09 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Wetenschappers stellen dat er meer dan genoeg gevonden is, als je lang genoeg zoekt zal je vast wel een wetenschapper vinden die het tegendeel beweert, of in Turkije een land vol.
Wel geinig dan dat er ook niet-Turkse wetenschappers stellen dat wat er gebeurd is geen "genocide" kan genoemd worden. Raar, je zou toch echt zeggen dat er na bijna 100 jaar iedereen het met elkaar eens zou zijn. Er is immers genoeg bewijs!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2011 18:13:13 ]
pi_105970669
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wel geinig dan dat er ook niet-Turkse wetenschappers stellen dat wat er gebeurd is geen "genocide" kan genoemd worden. Raar, je zou toch echt zeggen dat er na bijna 100 jaar iedereen het met elkaar eens zou zijn. Er is immers genoeg bewijs!
Er zijn ook zogenaamde wetenschappers die beweren dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden. Sommige mensen moet je gewoon niet al te serieus nemen.
Haha
pi_105970700
Who gives a fuck about turkey anyway?
pi_105970702
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dan zit het punt hem toch niet in "genocide ontkennen is verboden" maar meer in het feit dat frankrijk zegt (al eerder) dat het genocide was?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_105970716
Turkije verbreekt alle banden met Frankrijk
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:17:57 #61
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_105970787
Trouwens, die turken zijn wel hypocriet, want in turkije is het verboden om het te erkennen :').
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_105970847
Ik snap er geen fuck van, waarom is het zo'n groot probleem voor Turkije dat Frankrijk deze wet heeft gemaakt :?
pi_105971127
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:14 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Er zijn ook zogenaamde wetenschappers die beweren dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden. Sommige mensen moet je gewoon niet al te serieus nemen.
Ja, want er is ook twijfel of er genoeg bewijs is om een definitief oordeel te vellen over het plaatsvinden van de Holocaust.
pi_105972064
Turkije gedraagt zich puberaal en de regel dat je de dat soort dingen niet zou mogen ontkennen is absurd in het kwadraat.

Wat de fuck maakt het nou uit dat mensen (die jij waarschijnlijk niet kent) zeggen dat het niet gebeurt is :') Laat ze lekker praten. Domme mensen en hun zogenaamde trots.
Conscience do cost.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:07:39 #65
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_105972654
Terechte actie van Turkije. Frankrijk is soberzo een debiel schijtland met mega-censuur. :{w

Ik weet niet hoe de wetgeving in Nederland is betreffende de veronderstelde 'Armeense genocide', dus ik doe maar op het internet verder geen uitlatingen over deze casus betreffende de betrekkingen tussen Turkije en Borat-stan Armenie.

Ik hoop dat Turkije de vrijheid behoudt en geen onderdeel wordt van het fascistische, imperialistische, kapitalistische EU. De EU is zwaar kut, dus prijs je gelukkig en dank Allah wanneer je geen onderdeel uitmaakt van deze fascistische politiestaat: de E.U. :6

Wat mij betreft trekt Turkije zich ook terug uit de NAVO.

Frankrijk met die schijt-fransen :{w :r :r
Turkije _O_ _O_ _O_
pi_105973009
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:19 schreef Mylene het volgende:
Ik snap er geen fuck van, waarom is het zo'n groot probleem voor Turkije dat Frankrijk deze wet heeft gemaakt :?
Omdat kleuter Turkije het niet kan hebben dat je niet lief tegen hem doet en niet erkend dat Turkije superieur is terwijl heel de wereld tegen Turkije is.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:23:53 #67
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_105973350
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, want er is ook twijfel of er genoeg bewijs is om een definitief oordeel te vellen over het plaatsvinden van de Holocaust.
Maar niet in Turkije, daarvoor wordt Mein Kampf daar te veel gelezen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:25:17 #68
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_105973411
Vanwaar al die haat op Turkije? :'(
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:31:28 #69
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_105973680
Ze kunnen waarschijnlijk ook wel bewijzen dat Frankrijk tijdens de verovering van Noord-Afrika genocide heeft gepleegd. Of ze kunnen Frankrijk herinneren aan het feit dat ze tijdens de Tweede Wereldoorlog bepaald meer Joden hebben gered dan de regering in Vichy.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_105975507
quote:
De Algerijnen zijn in ovens verbrand.
Sakorzy moet het maar aan zijn vader Pal Sarkozy vragen
:')

Echt. Erdogan. Grootste kneus die de macht in een land heeft aller tijden.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105976605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:02 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat we geen meter vooruit gaan met zo'n discussie.
Armenen vertellen hun verhaal; "Waarheid"
Turkije verteld zijn verhaal(als je al zijn mond open laat trekken); "Leugen(!!!!)"
Hypocrisie, iets waarover ik me niet verbaas hier in Nederland :')
Het gaat er eigenlijk niet om wat de waarheid is in dit geval, maar over wat erover gezegd mag worden. Wat dat betreft vind ik dat Frankrijk met deze vorm van symboolpolitiek zich tot hetzelfde niveau verlaagt als Turkije, waar het verboden is te zeggen dat het wel een genocide betreft.

Eigenlijk vind ik het al raar dat staten zich gaan uitspreken over historische feiten in de vorm van erkenning. Ik bedoel is het een soort keurmerk voor een gebeurtenis uit het verleden waardoor deze extra waar of heul heul erg wordt?

Geschiedenis vormt de manier waarop mensen, volkeren en staten met elkaar omgaan. Dat is de praktijk al. Om daar nu als regering in te willen gaan sturen op een dergelijke wijze is volstrekt onwetenschappelijk. Het is politiek en nog wel de ergste vorm: symboolpolitiek.

Natuurlijk zijn geschiedenis en politiek altijd met elkaar verweven geweest, maar me dunkt dat we nu toch het niveau ontstegen zijn waarbij van staatswege bepaald wordt wat de waarheid over gebeurtenissen of personen is. De kracht van de huidige informatiestromen laat de mensen met zwakke of gebrek aan argumenten vanzelf door het ijs zakken. Daar helpt geen spamoffensief, diplomatieke boycot of officiële lezing meer tegen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105976750
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Vanwaar al die haat op Turkije? :'(
Vanwaar alle haat op Amerikanen?
pi_105978452
Turkije heeft veel van de voordelen van de EU al in zijn zak. Wat is nu de meerwaarde voor Turkije om tot Europa toe te treden? Veel voordelen hebben ze al (staat al op papier). De nadelen hebben ze pas last van wanneer ze daadwerkelijk toe gaan treden.

Over geen commentaar mogen leveren op Turkije? Daar is een nuance in aangebracht
quote:
Artikel 301

Dit artikel verbiedt het voor een Turk om de Turkse natie te beledigen. Het werd soms gebruikt door nationalistische advocaten om schrijvers en andere opiniemakers aan te klagen als zij zich kritisch uitlieten over historische en politieke gebeurtenissen. De wet is in 2008 aangepast zodat enkel met toestemming van de minister van Justitie nog mensen aangeklaagd kunnen worden.[118] De Europese Unie noemde deze aanpassing van de wet een constructieve stap om de vrijheid van meningsuiting te garanderen [119]
Wiki
quote:

[..]

De historische documentatie is overvloedig genoeg.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_105979102
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Terechte actie van Turkije. Frankrijk is soberzo een debiel schijtland met mega-censuur. :{w

Ik weet niet hoe de wetgeving in Nederland is betreffende de veronderstelde 'Armeense genocide', dus ik doe maar op het internet verder geen uitlatingen over deze casus betreffende de betrekkingen tussen Turkije en Armenie.

http://www.rijksoverheid.(...)rmeense-kwestie.html
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_105979364
quote:

[..]

Ehm dat bewijs is overvloedig. Incl foto en video opnamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')