In Algerije was er geen sprake van systematische moordpartijen om een bepaalde groep dergelijke schade toe te brengen, inderdaad er was oorlog om hun macht te behouden, en daarbij zijn volgens mij inderdaad misdaden aan beide kanten gepleegd. Binnen het juridisch systeem op internationaal niveau wordt ook een duidelijk onderscheid gemaakt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan?Beiden probeerden met geweld en massamoorden hun macht te behouden.
Zowel de moorden op Armeniers als Algerijnen vind ik genocide.
Dat mag jij vinden ik, eveneens als voormalig student Geschiedenis aan de Universiteit van Utrecht, heb toch wel min of meer kunnen zien aan de hand van bewijs dat het een genocide is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:18 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dan is het duidelijk dat de Armeense kwestie ook geen genocide is. Beide zijn nog steeds niet bewezen, dus niet hypocriet doen.
Dus precies wat er in Turkije is gebeurd. Er zijn aan beide kanten meer dan 500.000 doden gevallen, niet aan één kantquote:Op vrijdag 23 december 2011 17:19 schreef Joker89 het volgende:
[..]
In Algerije was er geen sprake van systematische moordpartijen om een bepaalde groep dergelijke schade toe te brengen, inderdaad er was oorlog om hun macht te behouden, en daarbij zijn volgens mij inderdaad misdaden aan beide kanten gepleegd. Binnen het juridisch systeem op internationaal niveau wordt ook een duidelijk onderscheid gemaakt.
Nee er is echt geen verschil hoor en je haalt het aantal slachtoffers van de genocide behoorlijk omlaag. Van de Turkse kant was er sprake van systematische moord van bovenaf opgelegd.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:21 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dus precies wat er in Turkije is gebeurd. Er zijn aan beide kanten meer dan 500.000 doden gevallen, niet aan één kant
Ik zeg ook meer dan 500 duizend. Maar ik denk absoluut niet aan een getal boven de miljoen. Dan zou er vandaag de dag geen Armeen meer bestaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:27 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Nee er is echt geen verschil hoor en je haalt het aantal slachtoffers van de genocide behoorlijk omlaag. Van de Turkse kant was er sprake van systematische moord van bovenaf opgelegd.
De Armeniërs hebben in ieder geval geen genocide gepleegd op de Turken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:29 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zeg ook meer dan 500 duizend. Maar ik denk absoluut niet aan een getal boven de miljoen. Dan zou er vandaag de dag geen Armeen meer bestaan.
En je bedoelt dat er wel een verschil is tussen Algerije en Turkije neem ik aan?
Nee dat zeg ik niet. Hoewel de Dashnaks en Hinchaks geen lieverdjes waren. Als iemand systematisch mensen hebben vermoord zijn zij dat wel(zijn we wel gewend, zie Khojaly). Een paar jaar geleden werd er een lijst van de in die tijd door Armenen(Armeense bendes zoals Dashnaks welteverstaan, en niet de onschuldige bevolking) vermoorde mensen en platgebrande dorpen/steden geopenbaard door de Turkish Historical Society. Ongeveer 500.000 mensen zijn vermoord volgens die lijst. Maar je zal het toch niet geloven, dus ik praat tegen een muur.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:31 schreef Joker89 het volgende:
[..]
De Armeniërs hebben in ieder geval geen genocide gepleegd op de Turken.
Als je daarop doelt.
Ik heb er in ieder geval grote twijfels bij inderdaad. Maar dat zal je inderdaad wel niet zo vreemd vinden, kom op, en jij zelf mag dat ook best betwijfelen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Hoewel de Dashnaks en Hinchaks geen lieverdjes waren. Als iemand systematisch mensen hebben vermoord zijn zij dat wel(zijn we wel gewend, zie Khojaly). Een paar jaar geleden werd er een lijst van de in die tijd door Armenen(Armeense bendes zoals Dashnaks welteverstaan, en niet de onschuldige bevolking) vermoorde mensen en platgebrande dorpen/steden geopenbaard door de Turkish Historical Society. Ongeveer 500.000 mensen zijn vermoord volgens die lijst. Maar je zal het toch niet geloven, dus ik praat tegen een muur.
Min of meer is genoeg om een definitief oordeel te vormen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:20 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden ik, eveneens als voormalig student Geschiedenis aan de Universiteit van Utrecht, heb toch wel min of meer kunnen zien aan de hand van bewijs dat het een genocide is.
Ik trek alles in de twijfel, ook dat het een genocide is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:40 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik heb er in ieder geval grote twijfels bij inderdaad. Maar dat zal je inderdaad wel niet zo vreemd vinden, kom op, en jij zelf mag dat ook best betwijfelen.
Definitief.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Min of meer is genoeg om een definitieve oordeel te vormen.
Zegt al meer dan genoeg heh?quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Hoewel de Dashnaks en Hinchaks geen lieverdjes waren. Als iemand systematisch mensen hebben vermoord zijn zij dat wel(zijn we wel gewend, zie Khojaly). Een paar jaar geleden werd er een lijst van de in die tijd door Armenen(Armeense bendes zoals Dashnaks welteverstaan, en niet de onschuldige bevolking) vermoorde mensen en platgebrande dorpen/steden geopenbaard door de Turkish Historical Society. Ongeveer 500.000 mensen zijn vermoord volgens die lijst. Maar je zal het toch niet geloven, dus ik praat tegen een muur.
In dit geval wel!quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Min of meer is genoeg om een definitieve oordeel te vormen.
Wat denk je dan dat het was een uit de hand gelopen speurtocht?quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:43 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik trek alles in de twijfel, ook dat het een genocide is.
Je hebt het over "genocide" en je bewijs is min of meer genoeg. En daarop baseer jij je oordeel. Jammer. En dom.quote:
Wat is er dom aan?quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hebt het over "genocide" en je bewijs is min of meer genoeg. En daarop baseer jij je oordeel. Jammer. En dom.
Vertel eens, hoeveel tijd heb jij besteedt om je in te lezen wat betreft dit onderwerp?quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zegt al meer dan genoeg heh?
Een land als Turkije kun je gewoon niet serieus nemen.
Een halfuur.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel eens, hoeveel tijd heb jij besteedt om je in te lezen wat betreft dit onderwerp?
Je beschuldigt een land met een zwaar woord als genocide (doet het zo gemakkelijk alsof het niets voorstelt) en dit is je verdediging: "ik heb toch wel min of meer kunnenquote:Op vrijdag 23 december 2011 17:52 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Wat is er dom aan?
Ik zeg min of meer maar jij weet ook wel dat dat slechts mijn woordkeuze is!
Heb me jaren gelden ingelezen toen het eens voorbij kwam op History channel. En waarom ik zei dat je Turkije niet serieus kan nemen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel eens, hoeveel tijd heb jij besteedt om je in te lezen wat betreft dit onderwerp?
Ja.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je beschuldigt een land met een zwaar woord als genocide (doet het zo gemakkelijk alsof het niets voorstelt) en dit is je verdediging: "ik heb toch wel min of meer kunnen
zien aan de hand van bewijs dat het een genocide is". Moet ik nou echt uitleggen waarom zo'n uitspraak dom is?
Dat was mijn vraag niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Heb me jaren gelden ingelezen toen het eens voorbij kwam op History channel.
Oh, Cyprus. Tof. Het was zeker een overbodige zet van Turkije?quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Heb me jaren gelden ingelezen toen het eens voorbij kwam op History channel. En waarom ik zei dat je Turkije niet serieus kan nemen?
Cyprus.
Je doet - gezien de ernst van de situatie - pas een uitspraak als je het 100% zeker weet. Geldt dat voor jou?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |