Als ik de vergelijking richting eredivisie doortrek vermoed ik dat het aantal gewonnen potjes het eerste criterium is, met het "doelsaldo" achter de hand bij een gelijk aantal punten.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:09 schreef Bart het volgende:
2. Wat telt aan het eind mee voor de overwinning? Totaal aantal gewonnen potjes of totale score over alle potjes?
Dat klopt wat mij betreft. Maar in de loop van de competitie zegt dat niet alles, want de een kan al veel meer hebben gespeeld dan de ander. Vandaar dat ik ook het winstpercentage heb opgenomen. Verder moeten we kijken hoe het loopt, bijvoorbeeld wat de consequentie is als er iemand halverwege afhaakt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:46 schreef robdriessen het volgende:
Dit is relevant aan mijn interesses.
[..]
Als ik de vergelijking richting eredivisie doortrek vermoed ik dat het aantal gewonnen potjes het eerste criterium is, met het "doelsaldo" achter de hand bij een gelijk aantal punten.
Lijkt mij ook, maar ik kan het niet helder uit de OP halen, vandaar mijn vraagquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:46 schreef robdriessen het volgende:
Dit is relevant aan mijn interesses.
[..]
Als ik de vergelijking richting eredivisie doortrek vermoed ik dat het aantal gewonnen potjes het eerste criterium is, met het "doelsaldo" achter de hand bij een gelijk aantal punten.
Waarom? Ik denk dat het beter is om dit aan de speler zelf te laten. Want straks hebben spelers 1 t/m 4 elkaar al uitgedaagd en moet speler 5 een aantal dagen wachten omdat de overige spelers al 3 potten hebben en er lang over doen.quote:• Niet direct iedereen uitdagen; maximaal 3 (?) potten tegelijk.
Dus met 10 deelnemers heb je 20 dagen voor 9 potjes. Dat lijkt me wel erg lang... Stel gewoon een vast aantal mensen per divisie vast en vast aantal dagen. Er kan altijd nog in veranderd worden.quote:• Totale doorlooptijd: aantal deelnemers x 2 dagen (?)
Potjes die niet afgemaakt worden en waar je niks over hoort, kunnen gewoon voor beide partijen een verlies zijn. Beide partijen dus wel gespeeld, maar beide 0 punten ervoor gekregen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:20 schreef WordFreud het volgende:
[..]
Dat klopt wat mij betreft. Maar in de loop van de competitie zegt dat niet alles, want de een kan al veel meer hebben gespeeld dan de ander. Vandaar dat ik ook het winstpercentage heb opgenomen. Verder moeten we kijken hoe het loopt, bijvoorbeeld wat de consequentie is als er iemand halverwege afhaakt.
ad 1:quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:01 schreef Maringo het volgende:
Toch nog wat vragen slash opmerkingen:
[..]
Waarom? Ik denk dat het beter is om dit aan de speler zelf te laten. Want straks hebben spelers 1 t/m 4 elkaar al uitgedaagd en moet speler 5 een aantal dagen wachten omdat de overige spelers al 3 potten hebben en er lang over doen.
[..]
Dus met 10 deelnemers heb je 20 dagen voor 9 potjes. Dat lijkt me wel erg lang... Stel gewoon een vast aantal mensen per divisie vast en vast aantal dagen. Er kan altijd nog in veranderd worden.
[..]
Potjes die niet afgemaakt worden en waar je niks over hoort, kunnen gewoon voor beide partijen een verlies zijn. Beide partijen dus wel gespeeld, maar beide 0 punten ervoor gekregen.
Potjes waar je van 1 persoon hoort dat zijn / haar tegenstander er wel erg lang over doet en daarom dus niet had kunnen afmaken, die geef je een 'walkover' van bijvoorbeeld 150-0 en dus de winst.
Zo heb je ook helemaal geen winstpercentage nodig.
Mijn voorbeeld was als er maar 5 in de divisie zaten. Je zei zelf eerder al dat je potjes kan weigeren. Dat icm geen limiet aan het aantal spellen, lijkt me een goeiequote:Op vrijdag 23 december 2011 21:37 schreef WordFreud het volgende:
[..]
ad 1:
Het is juist bedoeld om te voorkomen dat iedereen direct 9 uitnodigingen voor zijn kiezen krijgt (bij 10 spelers, we hebben er nu al 12 trouwens).
En voor het geval dat niet duidelijk is: uitnodigen hoeft niet in volgorde. Dus als 1 t/m 4 al druk zijn, begint nr 5 gewoon met (bijv.) 8, 9 en 10.
Dat is wel een goed punt inderdaadquote:ad 3:
Je voorstel voor niet afgemaakte partijen is op zich logisch, maar kan spelers benadelen die al verloren hebben van een speler die zich daarna terugtrekt. In dat geval is er ook wat voor te zeggen om alle potten met die afhaker te laten vervallen, ook als ze al zijn gespeeld.
For the sake of statistics!quote:Winstpercentage is inderdaad niet nodig, maar vind ik gewoon leuk, net als max score etc.
Gun mij ook mijn speeltjes ...![]()
Of je leest de OPquote:
quote:We gaan pas van start na afloop van de nog lopende Poules Competitie, dus in 2012. Aanmelden kan wel alvast op de gebruikelijke wijze via het forum: FOK-naam en Wordfeud-naam toevoegen aan de meest recente lijst (quotes verwijderen).
quote:
1. WordFreud - EvertKquote:Op zaterdag 31 december 2011 01:34 schreef charmed_angel het volgende:
Ik wil ook wel meedoen, maar zit mobiel
Dus dit is eigenlijk een tvp
Nee, dan heb je weer het idee van een toernooi, dit is juist het idee van een eredivisie, en 20 potjes valt best mee!quote:Op zondag 1 januari 2012 15:42 schreef starla het volgende:
Is een soort poulesysteem niet beter met daarna afvalrondes? Dus geen competitie maar een toernooi?
Nu zit je per persoon al op 20 wedstrijden!
Nu zou je bijvoorbeeld 7 poules kunnen maken van 3 personen. Nummer 1 van elke poule gaat door en de beste nummer 2. Dan heb je 8 mensen die die de afvalrondes ingaan.
Of iets anders natuurlijk, maar 20 wedstrijden vind ik wel erg veel....
Ok, ik trek me terug. Heb nog een baan en een gezin enzo, dus 20 potjes ga ik niet trekken.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:51 schreef WordFreud het volgende:
Maar voor wie nu al weet dat 20 potjes in 6 weken veel te veel is: trek je dan vooraf terug.
Ik lees dat er vandaag een wedstrijdschema komt.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:59 schreef Dagoduck het volgende:
Maar tegen wie moet ik nu een potje starten? Want als iedereen een potje tegen de eerste start moet diegene 20 potjes tegelijk spelen, kan je niet beter een schema maken?
Klopt. En hoe lang dat duurt, is afhankelijk van hoeveel geld je in je FOK!abo steekt.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:04 schreef WordFreud het volgende:
Even een vraag: ik ben bezig met de voorbereidingen van de start. Maar kan ik na een bepaalde tijd de OP niet meer wijzigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |