Niet zo lang geleden, zo'n 50 jaar pas moesten de Laatste Grieken halsoverkop uit Turkije vluchten na dat zij het doelwit werden van aanvallen.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:39 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Mogelijk desalniettemin er is meer bewijs wat wijst naar een genocide. En ook een etnische zuivering gone bad, in dat opzicht, blijft ook een genocide op stelselmatige wijze mensen vermoord. Wat dan wel degelijk de bedoeling was gezien de uitlating die Turkije meer dan eens heeft gedaan. Een eng land moet het denk ik geweest zijn toentertijd.
En Turken ook uit Griekenland. En op Cyprus werden ze willekeurig vermoord.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:44 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden, zo'n 50 jaar pas moesten de Laatste Grieken halsoverkop uit Turkije vluchten na dat zij het doelwit werden van aanvallen.
Het is niet de schuld van Turken dat nu in Frankrijk mensen en ook historici met afwijkende mening de bak in gaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geweldig toch? Smullen dit soort zaken
Komt voort uit het krampachtige gedrag van Turkije wbt de genocide?
Volgens mij de Turken in Griekenland ook maar dat is een ander verhaal. Kijk, het is ook weer niet zo dat dergelijke gruwelijkheden alleen Turkije voor zijn gekomen, maar ook daar en dient simpelweg erkend te worden uit respect voor de slachtoffers van deze genocide, ik hoop dat de mensheid dat na al die jaren toch eens geleerd mag hebben, maar gezien de situatie in Syrië misschien toch niet zo.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:44 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden, zo'n 50 jaar pas moesten de Laatste Grieken halsoverkop uit Turkije vluchten na dat zij het doelwit werden van aanvallen.
Wat? Waar heb jij het over?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:47 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
In WOI is ook 1/3 van alle Turken omgekomen.
Nee natuurlijk nietquote:Op donderdag 22 december 2011 21:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat? Waar heb jij het over?
Die Turkse propaganda is bij jou er ook lekker ingestampt zie ik.
He: heel de wereld was toen (en nu nog steeds) tegen Turkije zeker?
Nou als de Turken niet zo krampachtig waren wbt hun verleden was het nooit zover gekomen dus in die zin is het wel de schuld van de Turken.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van Turken dat nu in Frankrijk mensen en ook historici met afwijkende mening de bak in gaan.
Ik vond Sarko altijd al een debiel hoor. Beetje mij met Erdogan vergelijkenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou als de Turken niet zo krampachtig waren wbt hun verleden was het nooit zover gekomen dus in die zin is het wel de schuld van de Turken.
De reactie van Erdogan en iemand als jij spreekt boekdelen, een beetje Nederlander zou na aantijgingen in Indonesie gewoon reageren met een: oh, dat weet ik niet of wat naar om vervolgens verder met het leven te gaan.
Turken draaien helemaal door in hun reactie wat de Armenen ook weer blijft motiveren en zo escaleren zaken dus.
Leuk om het over een andere toer te gooien, maar wat jij net zei, dat 1/3 vd Turken tijdens WOI omgekomen is, is een fabelverhaal wat door Turkse extreem-nationalisten in de Turkse hoofden wordt geprend al een kleine eeuw of wat. Samen met dat verhaal dat heel de wereld toen tegen Turkije was.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef De_Nuance het volgende:
Blijft dat Sarko een debiel is en dat bij het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk een enorm deel van de bevolking is omgekomen tijdens de eerste Wereldoorlog.
Tevens neem ik jou niet serieus sinds ik heb gelezen wat je over de Bosniërs gezegd hebt.
quote:Op donderdag 22 december 2011 21:41 schreef DS4 het volgende:
Ik vind eigenlijk dat Nederland ook de banden met Frankrijk moet verbreken.
Bron?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Leuk om het over een andere toer te gooien, maar wat jij net zei, dat 1/3 vd Turken tijdens WOI omgekomen is, is een fabelverhaal wat door Turkse extreem-nationalisten in de Turkse hoofden wordt geprend al een kleine eeuw of wat. Samen met dat verhaal dat heel de wereld toen tegen Turkije was.
Het is echt, feitelijk, niet waar. Het komt niet eens in de buurt. Niet eens een klein beetje.
Slachtoffers waren misschien 2 of 3 procent.
quote:Officiële dodencijfer: 325.000
Alleen al een half miljoen mensen zijn vermoord door Armeense terroristen, oja, wacht dat waren de Armenen en Turkije verdraait het zoals gewoonlijk weer(!)quote:Op donderdag 22 december 2011 22:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Leuk om het over een andere toer te gooien, maar wat jij net zei, dat 1/3 vd Turken tijdens WOI omgekomen is, is een fabelverhaal wat door Turkse extreem-nationalisten in de Turkse hoofden wordt geprend al een kleine eeuw of wat. Samen met dat verhaal dat heel de wereld toen tegen Turkije was.
Het is echt, feitelijk, niet waar. Het komt niet eens in de buurt. Niet eens een klein beetje.
Slachtoffers waren misschien 2 of 3 procent.
Soldaten ja, burgers zijn niet inbegrepen. En de moorden van Armeense bendes in het zuidoosten zijn door jaren heen gemaakt en dus niet verbonden met de WOquote:Op donderdag 22 december 2011 22:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.wereldoorlog1418.nl/statistieken/index.html
Wist niet dat Turkijke nog geen miljoen inwoners had ten tijde van WOI!
[..]
Millitairen zijn dat toch ?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.wereldoorlog1418.nl/statistieken/index.html
Wist niet dat Turkijke nog geen miljoen inwoners had ten tijde van WOI!
[..]
Wat mij betreft is het ook een onnodige wet, Frankrijk erkent de genocide en dat is genoeg.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:19 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik vond Sarko altijd al een debiel hoor. Beetje mij met Erdogan vergelijken
Van jou kant is het opvallend dat je Turkije zo overtrokken vind reageren, maar blijkbaar normaal vind dat in het beschaafde Frankrijk mensen met een afwijkende mening de cel in moeten.
Turkse wet die het verbied te erkennen vind ik dus net zo debiel
Jup.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:30 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het ook een onnodige wet, Frankrijk erkent de genocide en dat is genoeg.
Hoe kom jij er in godsnaam bij dat 1/3e vd Turken zijn vermoord toen? De landen die het zwaarst zijn getroffen waren Duitsland, Frankrijk en Rusland en die hebben niet eens iets in de buurt van die getallen verloren.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:29 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Millitairen zijn dat toch ?
Zijn alle Turken op de Balkan op vakantie gegaan toen het Ottomaanse Rijk uiteenviel ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |