http://www.volkskrant.nl/(...)-met-Frankrijk.dhtmlquote:Turkije verbreekt alle politieke en economische contacten met Frankrijk en schort de militaire samenwerking met het West-Europese land op. Dat heeft premier Recep Tayyip Erdogan zojuist laten weten. Turkije reageert daarmee op een wet die vandaag door Frankrijk werd aangenomen, die het ontkennen van de Armeense massamoord in 1915 als genocide strafbaar stelt.
Volgens Erdogan is door de 'racistische wet onherstelbare schade' toegebracht aan de relaties tussen beide NAVO-landen. De Turkse premier dreigde gisteren al met onmiddellijke sancties voor Frankrijk, als het Franse parlement met de wet zou instemmen. Turkije heeft inmiddels de ambassadeur uit Parijs teruggeroepen en alle militaire samenwerkinsbanden tussen beide landen opgeschort.
Armeniërs menen dat de voorloper van Turkije, het Ottomaanse Rijk, tijdens en na de Eerste Wereldoorlog (1914-1918) verantwoordelijk was voor de massamoord van naar schatting tussen de 1 en de 1,5 miljoen Armeniërs. Turkije erkent dat Armeniërs zijn gedood, maar spreekt tegen dat het om een geplande genocide gaat.
In de vandaag aangenomen wet staat dat wanneer in de wet is vastgelegd dat er sprake is van genocide, wat bij de Armeense genocide het geval is, het ontkennen ervan strafbaar is. Wie dat doet krijgt één jaar cel en 45.000 euro boete.
De economische schade van dit soort gedrag is natuurlijk wel groot. Frankrijk had zich best wat aan mogen trekken van de Turkse kritiek, nu wordt de Europese en Turkse economie schade berokkend.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:37 schreef remlof het volgende:
Een beetje overdreven reactie van Turkije.
Da's een hardnekkige mythe.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De economische schade van dit soort gedrag is natuurlijk wel groot. Frankrijk had zich best wat aan mogen trekken van de Turkse kritiek, nu wordt de Europese en Turkse economie schade berokkend.
quote:
Dat wil Erdogan niet eens meer. Hij heeft een pact gesloten met de Arabische landen. Uit financieel oogpunt slim, want geld hebben ze daar in overvloed.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:40 schreef Eenskijken het volgende:
En dan durven ze nog te hopen om ooit in de EU te komen
Handel kent altijd twee kanten van de medaille, namelijk de vrager en de aanbieder. De schade kan dus per definitie nooit eenzijdig zijn. De aanbieder kan zijn diensten/producten niet kwijt, en de vrager zit zonder diensten/producten waar hij/zij naar op zoek was.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:46 schreef SeculasStatius het volgende:
Je handelt nu eenmaal niet omdat je je handelspartner aardig vind, maar omdat je er beiden wijzer van wordt.
Ja, tenzij je turk bent, inderdaad. Want dan gaat die godvergeten primitieve eer voor werkgelegenheid, dus dat deze domme actie in turkije banen kost, ik sluit het niet uit.
Maar da's turkije z'n verlies, zeker niet dat van frankrijk.
In theorie wel, maar als jij als turkije niet meer kan zijn dan goedkope arbeid, hooguit toeleverancier, delft turkije het onderspit.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Handel kent altijd twee kanten van de medaille, namelijk de vrager en de aanbieder. De schade kan dus per definitie nooit eenzijdig zijn.
Mee eens, want Turkije is de brug naar het Midden-Oosten. Daar valt toch wel wat te halen.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
De economische schade van dit soort gedrag is natuurlijk wel groot. Frankrijk had zich best wat aan mogen trekken van de Turkse kritiek, nu wordt de Europese en Turkse economie schade berokkend.
Waarom vond de handel dan eerst wel plaats met Turkije?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef SeculasStatius het volgende:
In theorie wel, maar als jij als turkije niet meer kan zijn dan goedkope arbeid, hooguit toeleverancier, delft turkije het onderspit.
Want anders meer dan zat chinezen die het willen doen.
Zie enkele posts boven. Dat wil Erdogan niet eens.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Prima. Dit maakt EU-lidmaatschap alleen nog maar onwaarschijnlijker.
Zit wat in, je hebt een puntquote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom vond de handel dan eerst wel plaats met Turkije?
Maar de miljoenen die ze krijgen van de EU, om werk te kunnen maken van het integreren neemt erdo-debiel gretig aan hé?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zie enkele posts boven. Dat wil Erdogan niet eens.
Volgens mij hebben de historici al lang besloten dat het een genocide is.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:55 schreef xminator het volgende:
Waarom zou Turkije uberhaupt nog in de EU willen gaan.
Laat de historici beslissen of het genocide is of niet. De armeense lobby in frankrijk zou het niet moeten beslissen.
Oftewel historici dient vast te stellen dat
genocide heeft plaats gevonden en niet politici.
Die hebben dat ook al beslist. Owja, behalve wat turkse historici, die zijn het 'er niet mee eens'.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:55 schreef xminator het volgende:
Waarom zou Turkije uberhaupt nog in de EU willen gaan.
Laat de historici beslissen of het genocide is of niet. De armeense lobby in frankrijk zou het niet moeten beslissen.
Oftewel historici dient vast te stellen dat
genocide heeft plaats gevonden en niet politici.
quote:racistische wet
Hoe kunnen historici beslissen als de armenen hun documenten niet vrijgeven, wat de Turken daarintegen wel doen?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:56 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de historici al lang besloten dat het een genocide is.
Er zijn ook historici die lachwekkend genoeg beweren dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoe kunnen historici beslissen als de armenen hun documenten niet vrijgeven, wat de Turken daarintegen wel doen?
En er zijn ook Amerikaanse historici die beweren dat er geen genocide heeft plaats gevonden.
Dat stadium is allang voorbij, lees je eens even inquote:Op donderdag 22 december 2011 17:54 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar de miljoenen die ze krijgen van de EU, om werk te kunnen maken van het integreren neemt erdo-debiel gretig aan hé?
Neen.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:59 schreef remlof het volgende:
Hebben de Serviërs eigenlijk al erkend dat ze genocide op de Bosniërs hebben gepleegd?
Vooral dit steekt mij ook, net als het verbod op het ontkennen van de holocaust. Het is gewoon een ordinaire uitzondering op de vrijheid van meningsuiting en uiteindelijk niets anders dan symboolpolitiek. Laat iedereen, en ook de dwazen, lekker een eigen mening hebben.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:56 schreef Blancos het volgende:
Wat ik nog idioter vind is die nieuwe wet. Laat mensen lekker hun mening hebben, hoe idioot het ook klinkt.
Wat schiet je daar mee op?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:59 schreef remlof het volgende:
Hebben de Serviërs eigenlijk al erkend dat ze genocide op de Bosniërs hebben gepleegd?
En wat is de verband hiermee?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:58 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Er zijn ook historici die lachwekkend genoeg beweren dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden.
Sommige beweringen moet je gewoon niet al te serieus nemen.
Zowel 'je mag niet erkennen' als 'je mag niet ontkennen' is dat, ja.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Trieste wet. Als ik wil ontkennen, dan moet dat gewoon kunnen.
Frankrijk heeft hier wel degelijk baat bij. De 400.000 Armeniërs die in Frankrijk wonen, zullen nu (hoogstwaarschijnlijk) wel meer respect voor Sarkozy krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:00 schreef zarGon het volgende:
Frankrijk heeft hier geen baat bij, Turkije heeft hier geen baat bij. Jammer. Vooral als het blijft escaleren en ze elkaar blijven treiteren.
Ik heb eigenlijk liever ook geen Fransen in de EU.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:03 schreef zuiderbuur het volgende:
Er leven blijkbaar zo'n half miljoen Armeniërs in Frankrijk, ik vraag me af of zij electoraal zo interessant zijn. Wat Turkije betreft: van Sarkozy is geweten dat hij Turkije niet bij de EU wil.
Een groep Turken vermoordt een hele groep Armenen. Genocide? Ja!quote:Op donderdag 22 december 2011 18:01 schreef xminator het volgende:
[..]
En wat is de verband hiermee?
Een paar christenen plegen aanslagen, maakt dat elke christen een terrorist? Nee.
De Turken geven hun documenten niet vrij, die hebben alleen 'goedgekeurde' archieven vrij gegevenquote:Op donderdag 22 december 2011 17:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoe kunnen historici beslissen als de armenen hun documenten niet vrijgeven, wat de Turken daarintegen wel doen?
En er zijn ook Amerikaanse historici die beweren dat er geen genocide heeft plaats gevonden.
Je zegt het zelf, Sarkozy heeft er baat bij. Persoonlijk gewin.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:04 schreef hydroven het volgende:
[..]
Frankrijk heeft hier wel degelijk baat bij. De 400.000 Armeniërs die in Frankrijk wonen, zullen nu (hoogstwaarschijnlijk) wel meer respect voor Sarkozy krijgen.
Precies, politiek gewin.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, Sarkozy heeft er baat bij. Persoonlijk gewin.
Sarkozy kan zo'n wet niet eens er zelf doorheen drukken.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, Sarkozy heeft er baat bij. Persoonlijk gewin.
Een groep armenen vermoordt ook een hele groep Turken. Genocide? Ja!quote:Op donderdag 22 december 2011 18:05 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Een groep Turken vermoordt een hele groep Armenen. Genocide? Ja!
Simpel.
Kom op man geef nou gewoon toe wat er heeft plaatsgevonden.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Een groep armenen vermoordt ook een hele groep Turken. Genocide? Ja!
Simpel.
Nogmaals armenie pompt miljoenen in het lobbyen, vandaar dat zo een wet wordt aangenomen. Anders zou het frankrijk geen ene malle moer schelen.
quote:Op donderdag 22 december 2011 17:42 schreef Skv het volgende:
Lekker resoluut, dit. Van beide kanten een onhandige actie imo.
O.a. deze houding zorgt ervoor dat Turkije bewust of onbewust tegenwerkt.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op man geef nou gewoon toe wat er heeft plaatsgevonden.
Maar dat schijnt iets onmogelijks voor Turken te zijn, dan gaan ze als een klein kind stampvoeten en heel hard NIETUS schreeuwen.
Armenen pompen miljoenen in het lobbyen, kom op zeg, wat denk je nou en Turkije heeft zeker geen rode cent. Geef een reden waarom er geen genocide plaats zou hebben gevonden.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Een groep armenen vermoordt ook een hele groep Turken. Genocide? Ja!
Simpel.
Nogmaals armenie pompt miljoenen in het lobbyen, vandaar dat zo een wet wordt aangenomen. Anders zou het frankrijk geen ene malle moer schelen.
De houding om toe te geven dat Turkije geen onfeilbaar, heilig land van superwezens is waar de hele wereld tegen is en gewoon feiten onder ogen te zien?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
O.a. deze houding zorgt ervoor dat Turkije tegenwerkt.
Het gaat om de manier hoe. Denk je nou echt dat je zoiets kunt forceren?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De houding om toe te geven dat Turkije geen onfeilbaar, heilig land van superwezens is waar de hele wereld tegen is en gewoon feiten onder ogen te zien?
Dat beslis ik zelf welquote:Op donderdag 22 december 2011 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op man geef nou gewoon toe wat er heeft plaatsgevonden.
Maar dat schijnt iets onmogelijks voor Turken te zijn, dan gaan ze als een klein kind stampvoeten en heel hard NIETUS schreeuwen.
Zoals dieErdogan
die deze wet, jawel hij zei het echt: racistisch noemt...
![]()
Hoe kneus ben je dan??????
De Force de Frappe laat van Turkije binnen een half uur weinig heel.quote:
Turkije is al een eeuw bezig feiten te ontkennen en bewijs te verdoezelen. Kom op zeg als je echt denkt dat ze het ooit vrijwillig toe gaan geven....quote:Op donderdag 22 december 2011 18:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het gaat om de manier hoe. Denk je nou echt dat je zoiets kunt forceren?
En wat is het praktische nut van een bekentenis afdwingen?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Turkije is al een eeuw bezig feiten te ontkennen en bewijs te verdoezelen. Kom op zeg als je echt denkt dat ze het ooit vrijwillig toe gaan geven....
Heel de wereld ziet dat er een genocide heeft plaatsgevonden, meer dan voldoende bewijs, maar alleen Turkije stelt van niet, de dader, grappig zeg.quote:
Praktisch nut? Vrij weinig denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En wat is het praktische nut van een bekentenis afdwingen?
Ja hč, ik was laatst in Turkije en ik struikelde bijna op elke straathoek over een porsche of een lamborghini. Ow wachtquote:Op donderdag 22 december 2011 17:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat stadium is allang voorbij, lees je eens even inZoals ik al hierboven als eerder vermeldde, Erdogan heeft een pact gesloten met de Arabische landen, iets waar hij jaren geleden al op zinspeelde als Turkije niet tot de EU toegelaten zou worden. Dat is inmiddels een feit en het oliegeld stroomt inmiddels Turkije binnen. Waarom denk je dat zij het economisch nu beter hebben dan de EU?
Mwah. Zolang dit onderwerp een politiek speelbal is en misbruikt wordt, begrijp ik de houding wel. Vooral als er druk uitgeoefend wordt. Ik erken noch ontken de Armeense genocide/kwestie trouwens. Misschien wordt het eens tijd om een andere houding aan te nemen, hm?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Turkije is al een eeuw bezig feiten te ontkennen en bewijs te verdoezelen. Kom op zeg als je echt denkt dat ze het ooit vrijwillig toe gaan geven....
Waarom wordt er dan zoveel energie in gestoken?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Praktisch nut? Vrij weinig denk ik.
Goeie vraag, ik vind enkel terug dat er zo'n half miljoen "Armeniërs" in Frankrijk leven, onder andere in de regio rond Marseille, waar Boyer verkozen is tot de Assemblée.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:07 schreef zarGon het volgende:
Hm. Hoeveel stemgerechtigde Turken en Armenen leven er in Frankrijk?
Grappige opmerking, maar ondertussen gaat het daar economisch beter dan hier.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja hč, ik was laatst in Turkije en ik struikelde bijna op elke straathoek over een porsche of een lamborghini. Ow wacht...
Zo, dat bewijst alles. Jarenlang had ik het mis. Maar nu geloof ik je...quote:
Die willen EU-lid worden toch? En dat is nogal wat recenter, wat zegt het Franse parlement daarover?quote:
Nou!quote:Op donderdag 22 december 2011 17:59 schreef ACT-F het volgende:
[..] Dat is inmiddels een feit en het oliegeld stroomt inmiddels Turkije binnen. Waarom denk je dat zij het economisch nu beter hebben dan de EU?
Als het kon, had de EU failliet Zuid-Europa eruit gezet voor Turkije.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:40 schreef Eenskijken het volgende:
Turkijedroeftoeters
En dan durven ze nog te hopen om ooit in de EU te komen
Nog niet beter, maar de economie groeit daar wel als een gek, terwijl ie hier krimpt.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Grappige opmerking, maar ondertussen gaat het daar economisch beter dan hier.
Je kan net zo goed zeggen dat de Bosniers een genocide uitvoerden. Sterker nog, ZIJ zijn begonnen, niet de Serviers.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Die willen EU-lid worden toch? En dat is nogal wat recenter, wat zegt het Franse parlement daarover?
Ja kunst vanaf niets is het veel sneller groeien. Maar 1% groei hier is absoluut vele malen meer dan 10% groei daar.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nog niet beter, maar de economie groeit daar wel als een gek, terwijl ie hier krimpt.
Was meer om te laten zien dat ze toen al meer wisten dan jij nu, zoveel jaar na dato, weigert in te zien, het zijn de Turken die hun archieven weigeren te openen, en niet de Armenen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:27 schreef xminator het volgende:
[..]
Zo, dat bewijst alles. Jarenlang had ik het mis. Maar nu geloof ik je...
Bwahaha, vanaf nu neem ik niks meer serieus van jou.
En nu nog een kaartje met de krimp- en groeitrends, of is dat te pijnlijk?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou!
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/w(...)ofd_van_de_bevolking
Oh ja, want Bosniërs zijn moslims en die kunnen nooit wat goed doen hč?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan net zo goed zeggen dat de Bosniers een genocide uitvoerden. Sterker nog, ZIJ zijn begonnen, niet de Serviers.
Euh... is dit het werk van iemand die voortdurend onder de voet gelopen wordt:quote:Op donderdag 22 december 2011 18:31 schreef OEM het volgende:
Ach Turkije, je kan niet anders dan medelijden met ze hebben.
Door de hele geschiedenis heen worden ze onder de voeten gelopen door Grieken, Romeinen, Russen etc. En als ze dan eens mee mogen doen met de big boys in WO1 kiezen ze voor de verliezers. Waar al die big boys door de geschiedenis heen straffeloos volkeren hebben uitgemoord, hebben zij 100 jaar na dato nog steeds gezeik toen zij het een keertje probeerden.
Dan krijg je vanzelf een Calimero-complex.
Turkije heeft dezelfde credit rating als Mongolie en Egypte. Vele, vele malen slechter dan de Europese zwakke broeders, buiten Griekenland dan.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:29 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Als het kon, had de EU failliet Zuid-Europa eruit gezet voor Turkije.
Anyways, zwaar overdreven reactie van Turkije. Gevoelig onderwerp voor beide partijen.
Die Turken die demonstreren in Frankrijk!
Ik roep ook nergens dat het daar economisch beter is dan hier, maar de tendens is daar rooskleuriger dan hier. Vooral degenen die nu handel drijven met buurland Irak doen erg goede zaken op dit moment.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nog niet beter, maar de economie groeit daar wel als een gek, terwijl ie hier krimpt.
De Armenen begonnen met de opstand. Ha, dat pleit de Turken vogelvrij.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan net zo goed zeggen dat de Bosniers een genocide uitvoerden. Sterker nog, ZIJ zijn begonnen, niet de Serviers.
Aap komt uit de mouwquote:Op donderdag 22 december 2011 18:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijke leugen, -edit-. Zowel de Kroaten, Bosniers als Serviers gingen als beesten te keer en de Serviers zijn NIET degene die ermee begonnen zijn. Dat waren moslim die opeens een onafhankelijke staat uitriepen en de Bosnische Serviers tot ongewenst verklaarden. Dat de Serviers een stuk sterker bleken te zijn dan hun, dat is hun eigen domheid geweest.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ja, want Bosniërs zijn moslims en die kunnen nooit wat goed doen hč?
Nee -edit- het was een Servische genocide op de Bosniërs, dat is algemeen erkend.
Ja, die ratings zijn betrouwbaar en eerlijk te noemen!quote:Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Turkije heeft dezelfde credit rating als Mongolie en Egypte. Vele, vele malen slechter dan de Europese zwakke broeders, buiten Griekenland dan.
"Ja maar hunnie deden het ookquote:Op donderdag 22 december 2011 18:35 schreef Aloulou het volgende:
Wat een droevig ventje die Sarkozy. Frankrijk heeft hele smerige handen in Noord-Afrika en vooral de Algerijnse onafhankelijksoorlog waar ze duizenden hebben afgemaakt. Vergeten we alle andere voormalige Afrikaanse landen die zich hebben doodgevochten voor hun vrijheid. Eerst maar ff zelf in de eigen historie kijken?
Volgens Algerijnse documenten vielen er naar schatting 1,5 miljoen doden gedurende de onafhankelijkheidsstrijd van Algerije. De Algerijnen en hun president Abdelaziz Bouteflika argumenteerden dat het bloedbad erkend moest worden als genocide en dat Frankrijk zich aan hen zou moeten verontschuldigen. De Arabische staten en veel moslimlanden, Turkije inbegrepen, steunden de Algerijnse beweringen. Frankrijk deelde echter deze visie niet en schatte het aantal doden op 350 000.
http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9tif_and_Guelma_massacre
Ik heb de meest verschrikkelijke verhalen van familieleden moeten horen over deze strijd. Echt te bizar dat dit zo weinig aandacht heeft gehad. Er is ook nooit enige vorm van erkenning of schadevergoeding geweest van de Fransen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:35 schreef Aloulou het volgende:
Wat een droevig ventje die Sarkozy. Frankrijk heeft hele smerige handen in Noord-Afrika en vooral de Algerijnse onafhankelijksoorlog waar ze duizenden hebben afgemaakt. Vergeten we alle andere voormalige Afrikaanse landen die zich hebben doodgevochten voor hun vrijheid. Eerst maar ff zelf in de eigen historie kijken?
Volgens Algerijnse documenten vielen er naar schatting 1,5 miljoen doden gedurende de onafhankelijkheidsstrijd van Algerije. De Algerijnen en hun president Abdelaziz Bouteflika argumenteerden dat het bloedbad erkend moest worden als genocide en dat Frankrijk zich aan hen zou moeten verontschuldigen. De Arabische staten en veel moslimlanden, Turkije inbegrepen, steunden de Algerijnse beweringen. Frankrijk deelde echter deze visie niet en schatte het aantal doden op 350 000.
Toch is dit dan wel weer grappig:quote:Op donderdag 22 december 2011 18:35 schreef Aloulou het volgende:
Die paar honderd jaar dat ze elk volk hebben uitgemoord rond de Middellandse Zee is goed voor een voetnoot in de geschiedenis.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Euh... is dit het werk van iemand die voortdurend onder de voet gelopen wordt:
[ afbeelding ]
Hoe ging het met de armenen? Ze werden opgehitst door de russen en kwamen in opstand in Turkije, ze begonnen met het uitmoorden van Turkse dorpen..quote:Op donderdag 22 december 2011 18:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijke leugen, zelf-hatertje. Zowel de Kroaten, Bosniers als Serviers gingen als beesten te keer en de Serviers zijn NIET degene die ermee begonnen zijn. Dat waren je moslimvriendjes die opeens een onafhankelijke staat uitriepen en de Bosnische Serviers tot ongewenst verklaarden. Dat de Serviers een stuk sterker bleken te zijn dan hun, dat is hun eigen domheid geweest.
Maar goed, met feiten heb jij niet zoveel op, dat is bekend.
Is dat werkelijk zo? Kijk hier eens.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Turkije heeft dezelfde credit rating als Mongolie en Egypte. Vele, vele malen slechter dan de Europese zwakke broeders, buiten Griekenland dan.
Toegegeven, het is kinderachtig. Maar het maakt het niet minder hypocriet om dát niet te erkenen, maar die ene waar je niets mee te maken hebt, wel.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
"Ja maar hunnie deden het ook!!!"
En jij des te meer met racisme, dat is ook algemeen bekend.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijke leugen, zelf-hatertje. Zowel de Kroaten, Bosniers als Serviers gingen als beesten te keer en de Serviers zijn NIET degene die ermee begonnen zijn. Dat waren je moslimvriendjes die opeens een onafhankelijke staat uitriepen en de Bosnische Serviers tot ongewenst verklaarden. Dat de Serviers een stuk sterker bleken te zijn dan hun, dat is hun eigen domheid geweest.
Maar goed, met feiten heb jij niet zoveel op, dat is bekend.
Inderdaad. Deal with it.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:38 schreef xminator het volgende:
Maar hey Turken zijn moslims, dus dan hebben de Turken het gedaan.
Hmm ik geloof dat je in die tijden beter een inwoner kon zijn van het Ottomaanse rijk dan inwoner van een christelijke staat.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Die paar honderd jaar dat ze elk volk hebben uitgemoord rond de Middellandse Zee is goed voor een voetnoot in de geschiedenis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |