Wat dan? Dat we een grote Turkse minderheid binnen onze grenzen hebben wonen, en Progressief Nederland het nogal leuk vindt om deze minderheid uit electoriaal gewin te paaien?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet alles hoeft zuiver economische motieven te hebben, uiteraard.
Mij lukt het nog wel redelijk, mit viele fehler.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
Wie spreekt er hier eigenlijk een redelijk tot goed Duits (dus een fatsoenlijk gesprek voeren, niet alleen maar verstaanbaar maken)?
Als we het aan de economische waarde laten afhangen, zou elke Nederland die taal toch eigenlijk wel moeten spreken, aangezien Duitsland een belangrijke handelspositie voor Nederland inneemt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop ooit nog eens een cursus te kunnen volgen waardoor ik veel beter uit mijn woorden kom.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
Wie spreekt er hier eigenlijk een redelijk tot goed Duits (dus een fatsoenlijk gesprek voeren, niet alleen maar verstaanbaar maken)?
Als we het aan de economische waarde laten afhangen, zou elke Nederland die taal toch eigenlijk wel moeten spreken, aangezien Duitsland een belangrijke handelspositie voor Nederland inneemt.
Ik ben dan ook haram, harammer dan de grootste haramse haram.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alweer dronken? Mag niet he, ies haram.
Ik spreek het vloeiend, schrijven is scheize.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop ooit nog eens een cursus te kunnen volgen waardoor ik veel beter uit mijn woorden kom.
Moet veel meer aandacht aan besteed worden.
Het is zo jammer dat jij niet Joods bent, dan hadden we tijdens European Law samen Joodse moppen kunnen tappen en de docent "Yehudi" kunnen noemen.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben dan ook haram, harammer dan de grootste haramse haram.
Het spijt me schat, ik ben zo Arisch als 't maar geeft op deze planeet.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat jij niet Joods bent, dan hadden we tijdens European Law samen Joodse moppen kunnen tappen en de docent "Yehudi" kunnen noemen.
Is dat een werkwoord?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:13 schreef GSbrder het volgende:
Wat ben ik toch een held in deadlinen
Ik hoorde (alweer BNR nieuwsradioquote:Op donderdag 22 december 2011 16:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop ooit nog eens een cursus te kunnen volgen waardoor ik veel beter uit mijn woorden kom.
Moet veel meer aandacht aan besteed worden.
Ja, Angola groeit ook snel met iets van 6% per jaar geloof ik. Ook maar allemaal Mauro's als zakenpatners hiernaartoe halen omdat Angola zo snel groeit?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat Turkije (net als Brazilië) één van de snelst groeiende economieën ter wereld is? En gezien de relatieve nabijheid een veel belangrijkere handelspartner voor Nederland dan Brazilië?
Dacht jij dat de banen die nuquote:Op donderdag 22 december 2011 15:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je hebt ook echt de logica van een SP'er he. Het is een vicieuze cirkel helaas.
Geeft niet hoor, als je je lul er half afsnijdt dan kan je zo bij de pijpekrullenclub.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het spijt me schat, ik ben zo Arisch als 't maar geeft op deze planeet.
Duits onderwijs is dan ook overrated in deze streek, je leert veel meer Duits door simpelweg met Duitsers te spreken dan dat je dat doet uit "Hals und Beinbruch" boeken met Flamchen de vlam.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik hoorde (alweer BNR nieuwsradio) dat het aantal Nederlanders dat Duits kiest juist steeds verder afneemt, wat dat betreft hebben Duitssprekers in de toekomst steeds meer voorsprong.
Maar goed, wij zijn het over dat punt wel eens.
Dan neem je het US Department of State als bron, die schrijven zo ongeveer hetzelfde, misschien nog wel positiever: http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/3432.htmquote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En? Nu een wit kwakje op je laptopje?
Zal je uit de droom helpen: Dat GDP mag dan wel hoog zijn als gemiddelde, het zit niet onder de bevolking wat hun economie draaiende houd.
Tevens moet je eens gaan uitpluizen hoe ze eraan komen. Kom je vast nog wel "Nederland" tegen onder het blokje soepsidies e.d.
De economie zelf stelt weinig voor. Wiki sucks.
Welnee, bij de volgende rassenoorlog wil ik lekker een atheistische arier zijn, geschiedenis heeft uitgewezen dat dat de beste optie is.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, als je je lul er half afsnijdt dan kan je zo bij de pijpekrullenclub.
Wij eten vanavond Deutsche kartoffel knödeln. Of zoiets.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
Ooit van een analyse over marktverwachtingen gehoord? Of denk je dat de beleidsmakers bij de overheid of het bedrijfsleven nooit verwachtingen over de toekomst maken ofzo?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Dacht jij dat de banen die nuvoor het oprapen liggen over 4 jaar nog voor het oprapen liggen?
Lol. Die zijn Europa altijd dankbaar voor geld strooien in hun gevechtsgebieden.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan neem je het US Department of State als bron, die schijven zo ongeveer hetzelfde, misschien nog wel positiever: http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/3432.htm
Owja?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, bij de volgende rassenoorlog wil ik lekker een atheistische arier zijn, geschiedenis heeft uitgewezen dat dat de beste optie is.
Ich möchte gerne noch ein großes Bier.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
Valt me eigenlijk tegen dat Zienswijze geen Duits spreekt.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ich möchte gerne noch ein großes Bier.
Och Ariers bemoeiden zich er verder niet mee, behalve dan dat we de Joden bewapenden.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Owja?
Kan me nog de oorlog van 1948, 1967, 1973, 1982 en 2006 herinneren.
Joodse genen beheersten het slagveld.![]()
[ afbeelding ]
Wat voor belang heeft Turkije voor de Nederlandse maatschappij? Niks toch? Moet het examencommitee daar dan mankrachten en geld gaan verspillen om Turks aan te bieden? Dan kan je dat geld beter investeren in taalkennis voor scholieren in die talen die wél belangrijk zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben jij serieus nu zo ver van de maatschappij en realiteit verwijderd?
Moet ik nu echt een antwoord op die vraag gaan geven? Je weet dondersgoed dat de aangeboden taalvakken op de middelbare school niet enkel n.a.v. het economisch belang worden uitgekozen, maar ook naar wat er belangrijk wordt geacht in de Nederlandse maatschappij. En ja, sommigen zijn van mening dat door de vele Turken in Nederland het een belangrijk examenvak zou zijn.
Of je het daarmee eens bent is een tweede, maar dat had je zelf toch ook wel kunnen verzinnen?
Zelfs google translate herkent je als alcoholist.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ewa, gibt mir noch einer Hans! Ich brauche noch 'nen liter Paulaner!quote:Op donderdag 22 december 2011 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is zo vermoeiend dat jij het gewoon niet snapt, maar het maakt ook niet zoveel uit, jij gaat in het bedrijfsleven nog keihard op je bek.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat voor belang heeft Turkije voor de Nederlandse maatschappij? Niks toch? Moet het examencommitee daar dan mankrachten en geld gaan verspillen om Turks aan te bieden? Dan kan je dat geld beter investeren in taalkennis voor scholieren in die talen die wél belangrijk zijn.
Wat boeit mij het nou wat de Turkse minderheid belangrijk vindt? Of moeten we ook maar Berbers als examenvak gaan aanbieden omdat de Marokkanen dat willen? Je hoort je naar het landsbelang te conformeren, of je nu een minderheid bent of niet. Het geld groeit niet aan de boom!
Leuke deal was trouwens dat de Israeli's in de jaren 80 wapens aan Irak verkochten.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och Ariers bemoeiden zich er verder niet mee, behalve dan dat we de Joden bewapenden.
Marktverwachtingen? We kunnen zien dat men goed kan analyseren ja, liegen is het. Maar ja als jij erin gelooft is dat natuurlijk je goed recht. Als jij denkt uniek te zijn mag dat, niks mis mee. Lekker blijven denken maar niet over een xx aantal jaar aankomen janken als blijkt dat het allemaal toch wel tegenvalt.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ooit van een analyse over marktverwachtingen gehoord? Of denk je dat de beleidsmakers bij de overheid of het bedrijfsleven nooit verwachtingen over de toekomst maken ofzo?
Je denkwijze sluit exact aan op die beperkte visie van veel SP'ers.
Typisch Joods natuurlijk, overal waar geld valt te halen..quote:Op donderdag 22 december 2011 16:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuke deal was trouwens dat de Israeli's in de jaren 80 wapens aan Irak verkochten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |