Ik merk dat je niet erg op de hoogte bent van de staat van de Turkse economie: http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Turkeyquote:Op donderdag 22 december 2011 15:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat het meer zou zijn is enkel het beeld wat Progressief Nederland de wereld in wilt slingeren. Als je objectief kijkt stelt de MENA-regio (= Midden-Oosten + Noord-Afrika bij elkaar) niets voor. En van innovatie heeft men helemaal geen kaas van gegeten.
De hele regio maakt slechts 3 tot 5% vd wereldeconomie uit. Dat betekent dat individuele landjes als Turkije en Marokko niet verder dan 1% komen. Het is mij een raadsel waarom men op de Nederlandse middelbare scholen tot voor kort enkel Turks en Arabisch als examenvak aanbod, maar geen Mandarij. Zal wel met de invloed van de progressieve partijen te maken hebben om stemvee te winnen.
Nee..quote:
Excelleerde je in statistiek?quote:Op donderdag 22 december 2011 15:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik merk dat je niet erg op de hoogte bent van de staat van de Turkse economie: http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Turkey
Turkey has the world's 15th largest GDP-PPP and 17th largest Nominal GDP. The country is a founding member of the OECD (1961) and one of the G-20 major economies (1999).
Och, zelfs Nederland is 16e volgens mij, dus in vergelijking stelt Turkije dan ook geen reet voor, als je kijkt naar inwonertal en grootte. Ze zijn economisch gezien nog kleiner dan wij.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik merk dat je niet erg op de hoogte bent van de staat van de Turkse economie: http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Turkey
Turkey has the world's 15th largest GDP-PPP and 17th largest Nominal GDP. The country is a founding member of the OECD (1961) and one of the G-20 major economies (1999).
Het één lijkt me niet te maken hebben met het ander.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, Polen behoort ook tot de 20 grootste economieeen ter wereld. En alsof Polen nou zo belangrijk voor de wereldeconomie isquote:Op donderdag 22 december 2011 15:59 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 december 2011 16:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Het één lijkt me niet te maken hebben met het ander.
Niet alles hoeft zuiver economische motieven te hebben, uiteraard.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, Polen behoort ook tot de 20 grootste economieeen ter wereld. En alsof Polen nou zo belangrijk voor de wereldeconomie is
Turkije voegt nog niet eens 1% (!) aan de wereldeconomie toe. Ik vraag maar om 1%! Het is een kleine dwerg, meer niet. Het is mij een raadsel waarom Nederlandse middelbare scholieren tot voor kort wél eindexamen in Turks konden doen, maar niet in Mandarijn en Portugees (met oog op Brazilie). Nederland Kenniseconomie toch?
Omdat Turkije (net als Brazilië) één van de snelst groeiende economieën ter wereld is? En gezien de relatieve nabijheid een veel belangrijkere handelspartner voor Nederland dan Brazilië?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, Polen behoort ook tot de 20 grootste economieeen ter wereld. En alsof Polen nou zo belangrijk voor de wereldeconomie is
Turkije voegt nog niet eens 1% (!) aan de wereldeconomie toe. Ik vraag maar om 1%! Het is een kleine dwerg, meer niet. Het is mij een raadsel waarom Nederlandse middelbare scholieren tot voor kort wél eindexamen in Turks konden doen, maar niet in Mandarijn en Portugees (met oog op Brazilie). Nederland Kenniseconomie toch?
Ben jij serieus nu zo ver van de maatschappij en realiteit verwijderd?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En? Nu een wit kwakje op je laptopje?quote:Op donderdag 22 december 2011 15:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Alweer dronken? Mag niet he, ies haram.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef Voorschrift het volgende:
Jullie hebben het allemaal fout, het is gewoon preparatie op de Islamisering, en aangezien Turken de grootste groep moslims representeren in Europa is het logisch dat ze ons alvast indoctrineren met hun taal en symbolen.
Jwtzllf.
Wat dan? Dat we een grote Turkse minderheid binnen onze grenzen hebben wonen, en Progressief Nederland het nogal leuk vindt om deze minderheid uit electoriaal gewin te paaien?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet alles hoeft zuiver economische motieven te hebben, uiteraard.
Mij lukt het nog wel redelijk, mit viele fehler.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
Wie spreekt er hier eigenlijk een redelijk tot goed Duits (dus een fatsoenlijk gesprek voeren, niet alleen maar verstaanbaar maken)?
Als we het aan de economische waarde laten afhangen, zou elke Nederland die taal toch eigenlijk wel moeten spreken, aangezien Duitsland een belangrijke handelspositie voor Nederland inneemt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop ooit nog eens een cursus te kunnen volgen waardoor ik veel beter uit mijn woorden kom.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
Wie spreekt er hier eigenlijk een redelijk tot goed Duits (dus een fatsoenlijk gesprek voeren, niet alleen maar verstaanbaar maken)?
Als we het aan de economische waarde laten afhangen, zou elke Nederland die taal toch eigenlijk wel moeten spreken, aangezien Duitsland een belangrijke handelspositie voor Nederland inneemt.
Ik ben dan ook haram, harammer dan de grootste haramse haram.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alweer dronken? Mag niet he, ies haram.
Ik spreek het vloeiend, schrijven is scheize.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop ooit nog eens een cursus te kunnen volgen waardoor ik veel beter uit mijn woorden kom.
Moet veel meer aandacht aan besteed worden.
Het is zo jammer dat jij niet Joods bent, dan hadden we tijdens European Law samen Joodse moppen kunnen tappen en de docent "Yehudi" kunnen noemen.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben dan ook haram, harammer dan de grootste haramse haram.
Het spijt me schat, ik ben zo Arisch als 't maar geeft op deze planeet.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat jij niet Joods bent, dan hadden we tijdens European Law samen Joodse moppen kunnen tappen en de docent "Yehudi" kunnen noemen.
Is dat een werkwoord?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:13 schreef GSbrder het volgende:
Wat ben ik toch een held in deadlinen
Ik hoorde (alweer BNR nieuwsradioquote:Op donderdag 22 december 2011 16:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop ooit nog eens een cursus te kunnen volgen waardoor ik veel beter uit mijn woorden kom.
Moet veel meer aandacht aan besteed worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |