Zaken als een keuken en een badkamer zijn dan ook geen investeringen, het zijn dingen die je vooral voor jezelf aanschaft om je woongenot te verhogen. Je huis wordt er niet of nauwelijks méér van waard.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:45 schreef marthajones het volgende:
Maar de 30.000 euro die ik er uit eigen middelen heb ingestopt (keuken, badkamer, extra VVE bijdragen voor onderhoud, etc), ben ik hoe dan ook gewoon kwijt. Heb dus in feite mijn verlies de afgelopen jaren al genomen. Balen, had gehoopt nog wel wat van mijn investeringen terug te krijgen, maar vrees het ergste en hoop echt dat het hierbij blijft.
Nee, maar het kan wel zijn dat een huis met een badkamer die echt beyond repair het effect heeft dat mensen het huis direct wegklikken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:19 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Zaken als een keuken en een badkamer zijn dan ook geen investeringen, het zijn dingen die je vooral voor jezelf aanschaft om je woongenot te verhogen. Je huis wordt er niet of nauwelijks méér van waard.
Graag voor doen dan want ik zie niet hoe een gelijk percentage over een gelijk bedrag kan afwijken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zou het rekensommetje nog even maken, goed? Hetzelfde rentepercentage != evenveel rente.
Ik denk dat je het echt moet gaan uitrekenen....quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:40 schreef Leandra het volgende:
Je betaalt de volledige looptijd laten we zeggen 5% rente per jaar over 3 ton...
Je spaart per jaar ¤ 7.500,- waar je ook 5% rente op krijgt.
Hoeveel rente heb je het eerste jaar dan betaald, en hoeveel heb je ontvangen, en in het 10de jaar?
Moeilijk uit te rekenen hé?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:40 schreef Leandra het volgende:
Je betaalt de volledige looptijd laten we zeggen 5% rente per jaar over 3 ton...
Je spaart per jaar ¤ 7.500,- waar je ook 5% rente op krijgt.
Hoeveel rente heb je het eerste jaar dan betaald, en hoeveel heb je ontvangen, en in het 10de jaar?
Bij de netto maandlasten moet je natuurlijk ook meerekenen wat je terugkrijgt over je gespaarde gedeelte. Je kan er weliswaar niet aanzitten maar het is wel vermogen. Het voordeel is dat je over die 74 euro die je niet meer als rentelast hoeft te rekenen nog steeds HRA krijgt, in dit geval een klein voordeel maar als je wat eigen vermogen hebt om in je spaar gedeelte te storten hebt kan dit vrij groot worden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik denk dat je het echt moet gaan uitrekenen....
@stokkie:
Op 1 januari gaat je hypotheek in. 200.000 euro tegen 5% rente. Je betaalt dus jaarlijks 10.000 aan rente.
Om dit af te betalen, spaar je maandelijks zo'n 300 euro. Hoeveel rente heb je dan het eerste jaar gekregen? Iets meer dan 74 euro. *katching*.
Waar je trouwens vandaan haalt dat je maandlasten bij banksparen omlaag gaan, weet ik ook niet. Ik weet dat het prutsers zijn, bij de Rabobank, maar dit zullen ze je toch niet hebben wijsgemaakt? Ik heb het idee dat je niet helemaal precies weet wat een (bank-)spaarhypotheek inhoudt.
Toch bijzonder vreemd dan dat De Hypotheker tegen ons verteld dat het niet mogelijk is om die 30K in een nieuwe hypotheek te gooien.quote:Het verlies kan bij de nieuwe hypotheek worden opgeteld.
Een maat van me had een huis gekocht voor 195.000, Dit huis een halfjaar geleden verkocht voor 185.000 die 10.000 euro is in mindering gebracht van de totaal som van de nieuwe hypotheek die opnieuw is afgeslotenquote:Op zondag 8 januari 2012 00:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch bijzonder vreemd dan dat De Hypotheker tegen ons verteld dat het niet mogelijk is om die 30K in een nieuwe hypotheek te gooien.
Hebben ze dan nu een hypotheek met NHG?quote:Op zondag 8 januari 2012 10:33 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Een maat van me had een huis gekocht voor 195.000, Dit huis een halfjaar geleden verkocht voor 185.000 die 10.000 euro is in mindering gebracht van de totaal som van de nieuwe hypotheek die opnieuw is afgesloten
De maximale hypotheek som die hij kon opnemen samen met zijn vriendin is 240.000 euro.
Het nieuwe huis kost incl kk 230.000 euro kosten maar ze hebben een hypotheek van 240.000 afgesloten om die 10.000 euro verlies te compenseren.
Hij kon de restschuld mee nemen in zijn nieuwe hypotheek.
Ben benieuwd, laat je het resultaat weten?quote:Op zondag 8 januari 2012 13:42 schreef vosss het volgende:
Enige wat ik her en der lees is dat het gedeelte van de restschuld als het meegaat in een nieuwe hypotheek dat daar dan geen HRA over geldt.
Dat boeit me niet zoveel. Morgen gaan we eens binnenlopen hier bij wat banken en hypotheekadviseurs om te kijken wat zij zeggen
Ik gok van wel aangezien het bedrag onder de 325k zit.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:42 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Hebben ze dan nu een hypotheek met NHG?
Ah, is die opbouw conform de verwachtingen? D.w.z. als je zo nog 27 jaar doorspaart dat je dan op ¤276.500,00 uitkomt qua spaarbedrag?quote:Op zondag 8 januari 2012 10:21 schreef junkiexp het volgende:
Verder hebben we een volledige spaarhypotheek, ik zag dat we nu op 10K zaten na 3 jaar sparen
ik denk van niet, omdat ze de restschuld meefinancieren en volgens mij kan dat niet met NHG. Ben wel benieuwd of het nou wel of niet kan met NHG.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:02 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Ik gok van wel aangezien het bedrag onder de 325k zit.
Maar verdere financiele details weet ik niet. (rest schulden buiten de oude hypotheek, beide salarissen e..d)
Klopt, dat is precies uitgerekend.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah, is die opbouw conform de verwachtingen? D.w.z. als je zo nog 27 jaar doorspaart dat je dan op ¤276.500,00 uitkomt qua spaarbedrag?
1x ¤144 & 1x ¤146quote:Op zondag 8 januari 2012 16:27 schreef blomke het volgende:
Hoe veel spaarpremie leg je maandelijks in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |