De OP zal ik zometeen even doornemen! Daar ben ik globaal overheen gegaan!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wat hierboven staat en lees de OP ook eens.
De koppen staan er niet voor niets vet gedrukt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De OP zal ik zometeen even doornemen! Daar ben ik globaal overheen gegaan!
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:51 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De koppen staan er niet voor niets vet gedrukt.
Nu zie ik het pas! Oke, wat zou ik nog meer kunnen opvoeren als student (thuiswonend) om het terug te krijgen bedrag te verhogen?quote:Op donderdag 22 december 2011 11:23 schreef Pollewoppie het volgende:
[ afbeelding
Wanneer krijg je bericht?
Als de aangifte vóór 1 april 2012 bij de belastingdienst binnen is, krijg je doorgaans vóór 1 juli 2012 bericht. Op basis van je aangifte krijgt je dan te horen of je een bedrag moet betalen of dat je een bedrag terug krijgt. Meestal ontvang je eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen over 2011 en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna (dit kan wel een paar maanden duren) ontvang je de definitieve aanslag over 2011. De belastingdienst beoordeelt aan de hand van de aangifte ook of je al belasting en premie moet betalen over 2012. In dat geval kun je een voorlopige aanslag 2012 ontvangen.
Loop het aangifteprogramma eens door en kijk voor welke posten je misschien in aanmerking komt. (Al gok ik dat er niet veel posten zijn waar je gebruik van kunt maken. Ligt aan je persoonlijke situatie natuurlijk.)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Nu zie ik het pas! Oke, wat zou ik nog meer kunnen opvoeren als student (thuiswonend) om het terug te krijgen bedrag te verhogen?![]()
Elke maand doneer ik ¤ 6 aan het KWF en ¤ 2 aan War Child. Soms vang ik signalen op dat je daar een belastingvoordeel mee kunt halen?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Loop het aangifteprogramma eens door en kijk voor welke posten je misschien in aanmerking komt. (Al gok ik dat er niet veel posten zijn waar je gebruik van kunt maken. Ligt aan je persoonlijke situatie natuurlijk.)
Je kunt het opvoeren bij de giften en kijken of je drempel laag genoeg is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Elke maand doneer ik ¤ 6 aan het KWF en ¤ 2 aan War Child. Soms vang ik signalen op dat je daar een belastingvoordeel mee kunt halen?
Drempel?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je kunt het opvoeren bij de giften en kijken of je drempel laag genoeg is.
Een drempel moet je van de giften aftrekken. Dit is afhankelijk van je inkomen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Drempel?Moet je een bepaalde drempel aan donaties hebben. Dat is bij mij 12 x ¤ 8 = ¤ 96 over heel 2011!
Nee, dat is onwaarschijnlijk. Kun je studieboeken opvoeren als je studiefinanciering ontvangt?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Een drempel moet je van de giften aftrekken. Dit is afhankelijk van je inkomen.
Zeer grote kans dat je niet over deze drempel heen gaat.
Recht op studiefinanciering of niet?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, dat is onwaarschijnlijk. Kun je studieboeken opvoeren als je studiefinanciering ontvangt?
1 % van je verzamelinkomen met een minimum van ¤ 60. Met een heel laag inkomen kun je (Jellereppe) een heel klein bedrag aftrekken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:12 schreef ManAtWork het volgende:
Een drempel moet je van de giften aftrekken. Dit is afhankelijk van je inkomen.
Zeer grote kans dat je niet over deze drempel heen gaat.
Dus ik kan ¤ 550 terugvragen aan studiekosten?quote:Studiekosten
In navolging van vorig jaar heeft de belastingdienst het nog makkelijker gemaakt ten aanzien van het berekenen van de aftrekpost studiekosten. Door in het programma te kiezen tussen de onderstaande mogelijkheden, komt er een invulscherm tevoorschijn die van toepassing is.
- studie zonder studiefinanciering over 2011
- studie met studiefinanciering over 2011
- studie met studiefinanciering in vorige jaren
Ook zijn de normbedragen voor de verschillende periodes al ingevuld. Dat scheelt zoeken en rekenen. Nu alleen maar hopen dat je alle bonnetjes nog terug kunt vinden.
Als laatste willen we nog zeggen: Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Deze OP vind je hier.
Met dank aan MAW
Je hebt dus geen recht op studiefinanciering?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dus ik kan ¤ 550 terugvragen aan studiekosten?Het bedrag dat ik heb besteed aan boeken!
In beide gevallen: je kunt de voorlopige teruggave laten aanpassen naar het juiste bedrag, mocht dat nodig zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:27 schreef mcintosh het volgende:
Ik heb paar weken terug mijn brief voorlopige teruggaaf 2012 ontvangen, maandelijks 100,- euro minder dan ik kreeg. Of ik heb een fout gemaakt of zij maken een fout.. ik hoop het laatste, hoe dan ook, dit topic even blijven volgen
Ik heb wel recht op studiefinanciering?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:26 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt dus geen recht op studiefinanciering?
Dat is de eerste vraag. Zo ja, dan reken nog eens met de normbedragen.
En je hebt nog een drempel van ¤ 500,-
Check, alleen ben bang dat zij gelijk hebben (is dat niet meestal zo), maar ga er nog eens goed naar kijkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
In beide gevallen: je kunt de voorlopige teruggave laten aanpassen naar het juiste bedrag, mocht dat nodig zijn.
(Is dat een vraag aan mij?)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb wel recht op studiefinanciering?
Ik kan je wel vertellen dat ze vaak ook geen gelijk hebben. Heb gisteren voor mezelf nog een wijziging doorgevoerd omdat de aanslag een paar duizend euro afweek van wat ik zelf dacht.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:28 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Check, alleen ben bang dat zij gelijk hebben (is dat niet meestal zo), maar ga er nog eens goed naar kijken
Nee, ik ontvang studiefinanciering!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:29 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
(Is dat een vraag aan mij?)
Gebruik het aangifteprogramma en dan spreekt het al voor zich.
Het is nog lang geen 1 april. Dus nog tijd genoeg.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, ik ontvang studiefinanciering!
Dat zal ik tezijnertijd zeker doen (eind januari). Als ik dan 1 of 2 vraagjes heb zou ik je dan mogen benaderen via PM?
Geen idee. Volgens mij is MenAtWork geen user op FOK!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:33 schreef MyTiredFeet het volgende:
Hoeveel rekent MenAtWork eigenlijk per PM?
Mooi. Ik doe de aangifte waarschijnlijk begin februari de deur uit! Nou ja; digitaal indienen via het aangifteprogramma. Dan zal ik waarschijnlijk wel een PM sturen!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:33 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het is nog lang geen 1 april. Dus nog tijd genoeg.
Je mag altijd een PM sturen. Als de tijd er is, zal ik z.s.m. antwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |