Zoals ik hierboven al heb gezegd en sanger ook nog eens heeft gezegd: er is een en ander veranderd in 2011.quote:Op zondag 25 december 2011 11:34 schreef Chinless het volgende:
[..]
Oh? Dat geld win je in 2011. Volgens mij ben je dan gewoon belasting verplicht over t gemiddelde van 1 januari en 31 december 2011.
Het percentage is afhankelijk van je inkomen.quote:Op zondag 25 december 2011 12:21 schreef gohan16 het volgende:
Ik heb m'n laatste loonstrook binnen. Klopt het dat ik het volgende kan terugvragen? ( indien de betaalde LH hoger was dan 1.)
het verschil tussen: 1. (0,33*brutoloon)-algemene heffingskorting -arbeidskorting (of moet de AK er juist bij opgeteld worden?)
En 2. de betaalde loonheffing
Kan/moet ik mijn voorlopige studieschuld opgeven in box3?
Je hebt dus een netto schuld verrekend met je brutoloon?quote:Op zondag 25 december 2011 11:24 schreef sanger het volgende:
Nog wel een leuke vraag denk ik![]()
Ik heb vorig jaar afgelopen jaar studiekosten terugbetaald aan een oud werkgever. Dit heb ik echter met brutoloon terugbetaald. Kan ik nu wel het nettobedrag als aftrekpost opvoeren? Of moet ik kijken naar het nettoresultaat van de verrekening?
Nog even afgezien van het feit dat ik het wsl helemaal niet als aftrekpost opvoer omdat ik het in 2012 van mijn huidige werkgever weer teug zal krijgen, en geen zin heb in 2012 weer de correctie hierop te doen.
Dank voor je reactie.quote:Op zondag 25 december 2011 18:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het percentage is afhankelijk van je inkomen.
De arbeidskorting is, zoals de naam al zegt, een korting op de te betalen belasting en komt dus in de min in de rekensom.
Alleen als je een bevestiging hebt van de IBG dat er een schuld is, kun je deze in box 3 opnemen. Dit kan en moet niet.
Dus is het nog geen schuld die je in box 3 kunt opgeven.quote:Op zondag 25 december 2011 18:57 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Ik heb wel een overzicht van de IBG waarin de schuld staat, deze zal overigens pas ergens in januari 2012 worden kwijtgescholden omdat ik in 2011 ben afgestudeerd. Ik moet dit jaar misschien wel m'n bezit in box3 aangeven nl.
In zekere zin is het geen lening, maar studiebeurs, de IBG zegt wel: lening tenzij je op tijd afstudeert.
Dat kan sowieso.quote:Op zondag 25 december 2011 20:44 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb nog wel een 1100 euro staan aan schuld bij de IBG die ik ook daadwerkelijk moet gaan terugbetalen aankomend jaar.
Die kun je dus meenemen?
Dat kan. Of het effect heeft is een tweede.quote:Op zondag 25 december 2011 20:44 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb nog wel een 1100 euro staan aan schuld bij de IBG die ik ook daadwerkelijk moet gaan terugbetalen aankomend jaar.
Die kun je dus meenemen?
Dat betekent dat je 0,012*1100 minder hoeft te betalen aan vermogensheffing. Het gaat dus om 13 euro, als je een vermogen hebt meer dat 20kquote:Op zondag 25 december 2011 22:27 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat kan. Of het effect heeft is een tweede.
Vandaar mijn opmerking: of het effect heeft is en andere vraag. Met alleen die schuld maakt het niks uit omdat het onder de drempel van de schulden blijft.quote:Op zondag 25 december 2011 22:46 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Dat betekent dat je 0,012*1100 minder hoeft te betalen aan vermogensheffing. Het gaat dus om 13 euro, als je een vermogen hebt meer dat 20k
Jep.quote:Op zondag 25 december 2011 18:26 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt dus een netto schuld verrekend met je brutoloon?
Lijkt mij wel het meest praktische. Anders moet de werknemer ook een berekening krijgen wat het nettoresultaat is van de brutoverrekening.quote:Even uit mijn hoofd mag je de netto terug betaalde schuld als studiekosten opvoeren.
Maar dit is even uit mijn hoofd,...
-bull shit-quote:Op zondag 25 december 2011 11:24 schreef sanger het volgende:
Nog wel een leuke vraag denk ik![]()
Ik heb vorig jaar afgelopen jaar studiekosten terugbetaald aan een oud werkgever. Dit heb ik echter met brutoloon terugbetaald. Kan ik nu wel het nettobedrag als aftrekpost opvoeren? Of moet ik kijken naar het nettoresultaat van de verrekening?
Nog even afgezien van het feit dat ik het wsl helemaal niet als aftrekpost opvoer omdat ik het in 2012 van mijn huidige werkgever weer teug zal krijgen, en geen zin heb in 2012 weer de correctie hierop te doen.
?quote:
Meestal 1 januari.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Wanneer komt het programma online?
Of je stuurt gewoon een briefje.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:30 schreef belfis het volgende:
Uw probleem is een bekend probleem en eigenlijk niet goed oplosbaar. Het programma rekent zelf de ingehouden belasting uit en in uw situatie is de uitkomst niet correct. U krijgt over 2011 immers geld terug omdat de inhouding op een heel jaar is afgestemd. Er is geen mogelijkheid om dit bedrag rechtsstreek in de VA aan te passen.
Maar u kunt wel via een omweg of noem het een U-bochtconstsructie en natuurlijk geheel fout, op het goede bedrag aan inhoudingen terecht komen door het verschil in te vullen bij te verrekenen dividendbelasting. Dit advies wordt bij doorvragen ook door de belastingtelefoon gegeven.
U vult bij bijzondere stuaties / te verrekenen bedragen / Nederlandse dividend- of kansspelbelasting die in 2011 wordt ingehouden in: ¤ ..... (gewenste teruggave).
In de VIA as voorjaar is dit bedrag opgenomen. Maar omdat u dit bedrag ook via teveel betaalde loonbelasting terugkrijgt, komt u uiteindelijk op ¤ 0 uit.
Teveel ingehouden loonbelasting of dividendbelasting wordt overigens ook genoemd in de informatielink Belastingdienst: terugkrijgen of betalen. Lees hier
Da's te simpel. Snappen ze niet bij de belastingdienst.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Of je stuurt gewoon een briefje.
quote:Een voorlopige aanslag aanvragen
Hoe u een voorlopige aanslag aanvraagt, hangt af van uw situatie.
U woont in Nederland
Een voorlopige aanslag vraagt u aan met het programma 'Verzoek of wijziging voorlopige aanslag'. U kunt dit programma downloaden.
Kunt of wilt u dit programma niet gebruiken? Bestel dan het formulier 'Verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2012' bij de BelastingTelefoon.
Ik doe het zo ongeveer dagelijks..quote:Op woensdag 28 december 2011 22:57 schreef belfis het volgende:
Don James: In het digitale tijdperk een schriftelijk verzoek indienen: verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2012 is wel heel archaīsch. En een mooi geschreven brief opsturen: zie het antwoord van ManatWork hierboven. Daar zal geen antwoord op komen.
...
Uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik doe het zo ongeveer dagelijks..
Maar wat is dan de regel en wat de uitzondering?quote:Op woensdag 28 december 2011 23:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen de regel.
ho wacht even..quote:Op zondag 25 december 2011 20:44 schreef AQuila360 het volgende:
Die kun je dus meenemen?
belfis is de regel, Donnie de uitzondering.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wat is dan de regel en wat de uitzondering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |