ik zoek t even opquote:Op woensdag 21 december 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
Cooki, over dat mobiele tuintje: is dat eigenlijk ook ergens te kopen? Het lijkt me zo'n leuk verjaardagscadeau voor mijn neefje, een echt stadsjongetje.
Ik ben benieuwd! Wat ik op de website vond is dat het een Rotterdams project is waar kinderen zich voor in kunnen schrijven. Als ze mazzel hebben krijgen ze zo'n mobiele kindertuin. Ik wil 'em gewoon kopen.quote:
Dat vraag ik me wel vaker af wat betreft onderwerpen aangaande de opvoeding/zorg van mijn mupke.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:22 schreef oeke het volgende:
Claudia, kun je dat niet zelf bouwen zo'n bak? Het is dat ik nu geen tijd heb, anders zou ik er een voor je in elkaar klussen.
Nouja, daar moet je wel zin in hebben natuurlijk...
Oh, en ik zou best een plek willen hebben waar ik kan praten over mijn twijfels en overtuigingen betreft het vegetarisch opvoeden van Ko. En ideeen en recepten ed kan uitwisselen, maar ik vraag me wel af of Fok daar de goede plek voor is.
Claudia, ja tnt zie ik alleen dhz-projecten.. en op de site die je noemt staat wel een heel interessant boek dat hier te bestellen is (ook in e-bookquote:Op woensdag 21 december 2011 21:22 schreef oeke het volgende:
Claudia, kun je dat niet zelf bouwen zo'n bak? Het is dat ik nu geen tijd heb, anders zou ik er een voor je in elkaar klussen.
Nouja, daar moet je wel zin in hebben natuurlijk...
Oh, en ik zou best een plek willen hebben waar ik kan praten over mijn twijfels en overtuigingen betreft het vegetarisch opvoeden van Ko. En ideeen en recepten ed kan uitwisselen, maar ik vraag me wel af of Fok daar de goede plek voor is.
Meen je dat nou? Ik kan het tegenwicht hier over het algemeen juist wel waarderen.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:25 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel vaker af wat betreft onderwerpen aangaande de opvoeding/zorg van mijn mupke.![]()
Dan loop ik over naar 'De Buren' en dump ik daar mijn vragen bij iemand.
Ik ook, daarom zit ik niet bij de 'buren'.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Meen je dat nou? Ik kan het tegenwicht hier over het algemeen juist wel waarderen.
Ik zal mijn vegetarische recepten wel opzoeken! Ik ben zelf zo dol op vis en vlees dat een vegetarisch gerecht wel heel spectaculair moet zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:27 schreef flugeltje het volgende:
Wij proberen, let wel pro-be-ren... 2 keer per week vlees, 2 keer vis, 2 keer vega en een keertje gewoon lekker frietjes te eten. In de zomer een makkelijkere opgave dan 's winters merk ik. Met name omdat ik qua vegetarische recepten al snel vastloop.
Oh, maar het is voor mijn neefje! Hij is in maart jarig, eind maart. Er is dus nog genoeg tijd. Eerst eens vragen aan zijn moeder of ze het ziet zitten. Ik kom liever niet zomaar met een gigantische bak aanzetten.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:29 schreef oeke het volgende:
En het heeft geen haast he Claudia, zo'n bak. Eerst verhuizen dan alvast wat zaadjes voorkiemen in de vensterbank.
En dan begin april je bak in elkaar zetten.
Het zal wel aan de leeftijd van kinderen liggen ofzo... Denk ikquote:Op woensdag 21 december 2011 21:12 schreef moussy het volgende:
Ik vind dit hele topic echt nergens op slaan![]()
Oh, het is zeker omdat ik moe ben, dat ik niet zo goed meer lees.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, maar het is voor mijn neefje! Hij is in maart jarig, eind maart. Er is dus nog genoeg tijd. Eerst eens vragen aan zijn moeder of ze het ziet zitten. Ik kom liever niet zomaar met een gigantische bak aanzetten.
Ik merk inderdaad ook dat mijn discipline wat eten betreft ook steeds losser wordt... Bovendien denk ik dat wat Buuf zegt ook heel erg aan de orde is. Je kunt er thuis je best op doen, maar meer dan de helft van de opvoeding vindt elders plaats en dan kun je alleen maar hopen dat ze er mee om weten te gaan... Ik gooide m'n brood ook altijd weg om vervolgens bij zo'n karretje dat elke pauze voor kwam rijden een lekkere roze koek te scoren...quote:Op woensdag 21 december 2011 21:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het zal wel aan de leeftijd van kinderen liggen ofzo... Denk ik
Ook dat kun je weer relativeren: het gaat er niet hoofdzakelijk om hoe je kind als puber met eten omgaat, maar alles wat erna komt is ook belangrijk en misschien nog wel belangrijker. De basis daarvoor wordt voor een deel al in de kindertijd gelegd, zowel op positieve als negatieve wijze.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik merk inderdaad ook dat mijn discipline wat eten betreft ook steeds losser wordt... Bovendien denk ik dat wat Buuf zegt ook heel erg aan de orde is. Je kunt er thuis je best op doen, maar meer dan de helft van de opvoeding vindt elders plaats en dan kun je alleen maar hopen dat ze er mee om weten te gaan... Ik gooide m'n brood ook altijd weg om vervolgens bij zo'n karretje dat elke pauze voor kwam rijden een lekkere roze koek te scoren...
Vandaar dat ik mijn kind wil meegeven dat eten hoofdzakelijk een fijne bezigheid is, dat koken en bakken heel leuk kan zijn en dat er bij eten geen dwang komt kijken. Als ik dat goed over kan brengen, is mijn missie in elk geval geslaagdquote:Op woensdag 21 december 2011 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook dat kun je weer relativeren: het gaat er niet hoofdzakelijk om hoe je kind als puber met eten omgaat, maar alles wat erna komt is ook belangrijk en misschien nog wel belangrijker. De basis daarvoor wordt voor een deel al in de kindertijd gelegd, zowel op positieve als negatieve wijze.
Daarom eten we thuis ook zo bewust mogelijkquote:Op woensdag 21 december 2011 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook dat kun je weer relativeren: het gaat er niet hoofdzakelijk om hoe je kind als puber met eten omgaat, maar alles wat erna komt is ook belangrijk en misschien nog wel belangrijker. De basis daarvoor wordt voor een deel al in de kindertijd gelegd, zowel op positieve als negatieve wijze.
Dat dus...quote:Op woensdag 21 december 2011 21:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vandaar dat ik mijn kind wil meegeven dat eten hoofdzakelijk een fijne bezigheid is, dat koken en bakken heel leuk kan zijn en dat er bij eten geen dwang komt kijken. Als ik dat goed over kan brengen, is mijn missie in elk geval geslaagd
houwen zoquote:Op woensdag 21 december 2011 21:31 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb serieus heel vaak dat ik mijn mening over dingen wil geven, maar dat ik de moeite niet neem omdat het zo afwijkend is van de rest, ik denk steeds vaker, laat maar.....
Vind ik ook heel zinvol en hoort wat mij betreft bij "bewust eten", dat zelf koken en bakken als kind. Ik heb het thuis nooit gedaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vandaar dat ik mijn kind wil meegeven dat eten hoofdzakelijk een fijne bezigheid is, dat koken en bakken heel leuk kan zijn en dat er bij eten geen dwang komt kijken. Als ik dat goed over kan brengen, is mijn missie in elk geval geslaagd
En daarbij behorend de bijna ziekelijke drang om toch maar te zorgen dat je bordje leeg is, honger of niet...quote:Op woensdag 21 december 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vind ik ook heel zinvol en hoort wat mij betreft bij "bewust eten", dat zelf koken en bakken als kind. Ik heb het thuis nooit gedaan.
Volgens mij hoor je "geen dwang bij het eten" heel vaak bij onze generatie ouders als prioriteit. Dat lijkt een soort collectief trauma te zijn!
Nou dat idd... Ik snap werkelijk niet waarom iemand hier blijft posten als het je zo tegen staat...quote:
Nee, dat is ook weer niet nodig, blijkbaar heeft men op dit moment behoefte aan dit topic, prima, en dat hoeft dus ook niet stukgereld te worden.quote:dus dit is het relreekstopic nu?
Oh, nog nooit van gehoord...quote:Op woensdag 21 december 2011 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk het 'dragen en voeden'-forum, flugeltje.
ik dacht dat het dat dragen en voeden forum wasquote:Op woensdag 21 december 2011 21:56 schreef flugeltje het volgende:
Wat zijn nu toch in hemelsnaam die 'buren' die zo af en toe naar boven komen?
tot dwangvoeden aan toequote:Op woensdag 21 december 2011 21:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En daarbij behorend de bijna ziekelijke drang om toch maar te zorgen dat je bordje leeg is, honger of niet...
Eh nee, maar jij voelt je blijkbaar aangesproken ofzo, dat je zo fel reageert op een uiting van mijn kant.....quote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef simmu het volgende:
[..]
houwen zo![]()
of ga naar de buren![]()
dus dit is het relreekstopic nu?
Gelukkig heb ik helemaal geen trauma's of slechte jeugdherinneringen aan het eten. Ik heb ook altijd een gezonde relatie met eten gehad. Wel ben ik vanaf mijn 18de steeds 'bewuster' gaan eten, vnl door relaties en dingen die ik las.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Vind ik ook heel zinvol en hoort wat mij betreft bij "bewust eten", dat zelf koken en bakken als kind. Ik heb het thuis nooit gedaan.
Volgens mij hoor je "geen dwang bij het eten" heel vaak bij onze generatie ouders als prioriteit. Dat lijkt een soort collectief trauma te zijn!
Het begint er voor mij mee dat eten lekker moet zijn. En 'lekker' bij ons niet gelijk aan snoep, koek, friet of eten uit een pakje. Lekker is de Italiaanse keuken, koken met goede producten, het slim op smaak brengen van eten en kunnen genieten van pure smaken. En friet kan dus óók lekker zijn, maar dan wel goed gemaakt.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:08 schreef flugeltje het volgende:
Kijk en nu krijg het topic een wending waar ik iets mee kan mbt bewust eten. Hoe zorg je ervoor dat je kinderen de gezondere keuzes maken, weten om te gaan (en te genieten van) de verleidingen en dat eten gewoon ook iets heel normaals is?
eerlijk waar; deze is echt lekker!quote:Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Een stoofpot zonder vlees, daar word ik héél verdrietig van.
Wtf?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:06 schreef oeke het volgende:
En een spookhuis maken met datzelfde vriendje door spagetti te koken en over waslijntjes te hangen en dat de ouders daar dan geblinddoekt doorheen mochten lopen.
Alle kanten kan je op met eten!
Eensch, lekker kan ook heel gezond zijn inderdaadquote:Op woensdag 21 december 2011 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het begint er voor mij mee dat eten lekker moet zijn. En 'lekker' bij ons niet gelijk aan snoep, koek, friet of eten uit een pakje. Lekker is de Italiaanse keuken, koken met goede producten, het slim op smaak brengen van eten en kunnen genieten van pure smaken. En friet kan dus óók lekker zijn, maar dan wel goed gemaakt.Nou ja, ik ben een voedselsnob.
Ik kan er in ieder geval niet bij dat 'lekker eten' volautomatisch gelijkgesteld wordt aan 'ongezond eten'.
Verder geloof ik heilig in voorleven. Je kunt je kind nog zoveel mee willen geven maar als je je er zelf niet aan houdt dan is het ongeloofwaardig en waarschijnlijk ook niet zo effectief. Ik eet regelmatig, gezond en met mate en houd ongezond eten beperkt tot een minimum. Mijn lief is er iets makkelijker mee en dat is prima. Zijn ouders waren erg calvinistisch ingesteld en dat wil hij vermijden. Daarvoor geef ik hem de ruimte.
*aansluit... Verse groentensoep is een feestjequote:Op woensdag 21 december 2011 22:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Eensch, lekker kan ook heel gezond zijn inderdaad
je zegt niet iets over je eigen gevoel. je kat de boel hier af. en nu mij ook. jij mag je mening, zoals ik ook de mijne. die je niet weet trouwensquote:Op woensdag 21 december 2011 22:04 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Eh nee, maar jij voelt je blijkbaar aangesproken ofzo, dat je zo fel reageert op een uiting van mijn kant.....
Ik zeg niets over andere personen hoor, alleen over mijn eigen gevoel.
Kansloos om dan meteen zo erop in te hakken.
Zo ben ik me er regelmatig van bewust dat ik een koekje stukken enthousiaster introduceer dan een stuk fruit.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Eensch, lekker kan ook heel gezond zijn inderdaad
Okay, daar kreeg ik dus een mental image bijquote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo ben ik me er regelmatig van bewust dat ik een koekje stukken enthousiaster introduceer dan een stuk fruit.
Dus sinds kort doe ik net zo manisch bij een appel.
Dat is nou echt gewoon een kwestie van door CUL heenstruinenquote:Op woensdag 21 december 2011 22:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe nergens manisch over
Het vreemde is dat Senna dat zelf wel doet. Die doet zingend een dansje " frietjes, frietjes, frietjes" om vervolgens niet een frietje te eten
We eten hier gezond en gevarieerd, ik zou alleen wel wat meer variatie willen. Er was eens sprake van een receptentopic in OUD, maar volgens mij is dat er nooit gekomen toch?
Heb ik ook altijd gedaan bij mijn oppasmeis en het werkt!quote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo ben ik me er regelmatig van bewust dat ik een koekje stukken enthousiaster introduceer dan een stuk fruit.
Dus sinds kort doe ik net zo manisch bij een appel.
Oke, er waren geen volwassenen bij en die vonden het ook niet zo'n goed idee, vooral omdat we de spagetti veel te gaar gekookt hadden en die dus niet bleef hangen op onze gespannen touwtjes, maar het was wel echt heel gaaf!quote:
Ik ben zelf dus een hele slechte fruiteter. P. is gelukkig een hele goede, dus die heeft de fruitgeefrol op zich genomen. Het is zo leuk, die twee zich door een berg fruit zien eten.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Je hoeft ook niet manisch te doen over fruit. Als je het zelf graag eet willen je kinderen het over het algemeen ook wel.
serieus: ik kan een topic niet reeksen als t deel 2 is...quote:
Ik weer bijna zeker dat er een 'koken met peuters'-topic ofzo was... Zal straks eens zoeken.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe nergens manisch over
Het vreemde is dat Senna dat zelf wel doet. Die doet zingend een dansje " frietjes, frietjes, frietjes" om vervolgens niet een frietje te eten
We eten hier gezond en gevarieerd, ik zou alleen wel wat meer variatie willen. Er was eens sprake van een receptentopic in OUD, maar volgens mij is dat er nooit gekomen toch?
en Gezonde Voeding: De Broodtrommel!quote:Op donderdag 22 december 2011 07:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weer bijna zeker dat er een 'koken met peuters'-topic ofzo was... Zal straks eens zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |