eerlijk waar; deze is echt lekker!quote:Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Een stoofpot zonder vlees, daar word ik héél verdrietig van.
Wtf?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:06 schreef oeke het volgende:
En een spookhuis maken met datzelfde vriendje door spagetti te koken en over waslijntjes te hangen en dat de ouders daar dan geblinddoekt doorheen mochten lopen.
Alle kanten kan je op met eten!
Eensch, lekker kan ook heel gezond zijn inderdaadquote:Op woensdag 21 december 2011 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het begint er voor mij mee dat eten lekker moet zijn. En 'lekker' bij ons niet gelijk aan snoep, koek, friet of eten uit een pakje. Lekker is de Italiaanse keuken, koken met goede producten, het slim op smaak brengen van eten en kunnen genieten van pure smaken. En friet kan dus óók lekker zijn, maar dan wel goed gemaakt.Nou ja, ik ben een voedselsnob.
Ik kan er in ieder geval niet bij dat 'lekker eten' volautomatisch gelijkgesteld wordt aan 'ongezond eten'.
Verder geloof ik heilig in voorleven. Je kunt je kind nog zoveel mee willen geven maar als je je er zelf niet aan houdt dan is het ongeloofwaardig en waarschijnlijk ook niet zo effectief. Ik eet regelmatig, gezond en met mate en houd ongezond eten beperkt tot een minimum. Mijn lief is er iets makkelijker mee en dat is prima. Zijn ouders waren erg calvinistisch ingesteld en dat wil hij vermijden. Daarvoor geef ik hem de ruimte.
*aansluit... Verse groentensoep is een feestjequote:Op woensdag 21 december 2011 22:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Eensch, lekker kan ook heel gezond zijn inderdaad
je zegt niet iets over je eigen gevoel. je kat de boel hier af. en nu mij ook. jij mag je mening, zoals ik ook de mijne. die je niet weet trouwensquote:Op woensdag 21 december 2011 22:04 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Eh nee, maar jij voelt je blijkbaar aangesproken ofzo, dat je zo fel reageert op een uiting van mijn kant.....
Ik zeg niets over andere personen hoor, alleen over mijn eigen gevoel.
Kansloos om dan meteen zo erop in te hakken.
Zo ben ik me er regelmatig van bewust dat ik een koekje stukken enthousiaster introduceer dan een stuk fruit.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Eensch, lekker kan ook heel gezond zijn inderdaad
Okay, daar kreeg ik dus een mental image bijquote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo ben ik me er regelmatig van bewust dat ik een koekje stukken enthousiaster introduceer dan een stuk fruit.
Dus sinds kort doe ik net zo manisch bij een appel.
Dat is nou echt gewoon een kwestie van door CUL heenstruinenquote:Op woensdag 21 december 2011 22:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe nergens manisch over
Het vreemde is dat Senna dat zelf wel doet. Die doet zingend een dansje " frietjes, frietjes, frietjes" om vervolgens niet een frietje te eten
We eten hier gezond en gevarieerd, ik zou alleen wel wat meer variatie willen. Er was eens sprake van een receptentopic in OUD, maar volgens mij is dat er nooit gekomen toch?
Heb ik ook altijd gedaan bij mijn oppasmeis en het werkt!quote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo ben ik me er regelmatig van bewust dat ik een koekje stukken enthousiaster introduceer dan een stuk fruit.
Dus sinds kort doe ik net zo manisch bij een appel.
Oke, er waren geen volwassenen bij en die vonden het ook niet zo'n goed idee, vooral omdat we de spagetti veel te gaar gekookt hadden en die dus niet bleef hangen op onze gespannen touwtjes, maar het was wel echt heel gaaf!quote:
Ik ben zelf dus een hele slechte fruiteter. P. is gelukkig een hele goede, dus die heeft de fruitgeefrol op zich genomen. Het is zo leuk, die twee zich door een berg fruit zien eten.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Je hoeft ook niet manisch te doen over fruit. Als je het zelf graag eet willen je kinderen het over het algemeen ook wel.
serieus: ik kan een topic niet reeksen als t deel 2 is...quote:
Ik weer bijna zeker dat er een 'koken met peuters'-topic ofzo was... Zal straks eens zoeken.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe nergens manisch over
Het vreemde is dat Senna dat zelf wel doet. Die doet zingend een dansje " frietjes, frietjes, frietjes" om vervolgens niet een frietje te eten
We eten hier gezond en gevarieerd, ik zou alleen wel wat meer variatie willen. Er was eens sprake van een receptentopic in OUD, maar volgens mij is dat er nooit gekomen toch?
en Gezonde Voeding: De Broodtrommel!quote:Op donderdag 22 december 2011 07:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weer bijna zeker dat er een 'koken met peuters'-topic ofzo was... Zal straks eens zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Nice - Weten over eten: http://www.nice-info.be/B(...)n-detail.aspx?vPK=13
Gezonde voeding voor kleuters: http://www.123aantafel.be/03/index.html
Hier ook niet hoor livelink, Isa eet een bakje cereal met melk, fruit, 3 sneden brood met beleg, nog fruit of een koekje, een aardappel, wat vlees en een berg groenten*. Ze doet het er prima op...quote:Op donderdag 22 december 2011 08:58 schreef livelink het volgende:
Per dag 5 - 12 boterhammen en 3 - 5 gekookte aardappelen vind ik wel vrij veel zeg![]()
Ik vind dat mijn kinderen echt goed eten, maar dat halen ze toch niet. Wij hebben eigenlijk nooit jus en 1 aardappel is dan wel alles wat ik er bij ze in krijg.
gelukkig zijn die hoeveelheden t/m 18 tot zelfs 60 jaar he..quote:Op donderdag 22 december 2011 08:58 schreef livelink het volgende:
Per dag 5 - 12 boterhammen en 3 - 5 gekookte aardappelen vind ik wel vrij veel zeg![]()
Ik vind dat mijn kinderen echt goed eten, maar dat halen ze toch niet. Wij hebben eigenlijk nooit jus en 1 aardappel is dan wel alles wat ik er bij ze in krijg.
Dat klopt ook wel Buuf, maar mijn marie stuitert de tent uitquote:Op donderdag 22 december 2011 09:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, dat raak ik hier wel kwijt. Net als het uur actief bezig zijn. Ik denk dat daar ook een groot stuk zit. Als er niet een uur gefietst, gegleden, boom geklommen, geskeelerd of weet ik veel wat wordt hoeft de rest van de driehoek natuurlijk ook minder te zijn.
Het probleem is mi dat veel kinderen wél dit eten maar niet zo bewegen.
Hier zie ik staan dat je kinderen volle melk moet geven (i.v.m. de vetten?). Maar mijn CB zegt: halfvol, want die vetten zijn niet de goede vetten, je kunt kinderen beter vetten laten halen uit bijv. olijfolie. Ik zou wel eens willen weten wat nu eigenlijk écht beter is. Weet iemand hier daar meer van?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben fan. Het zijn de nieuwste wetenschappelijke inzichten maar ze worden altijd zorgvuldig afgewogen tegen bestaande kennis. En er wordt ook duidelijke uitgelegd of bepaalde inzichten nog onzeker zijn of niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:21 schreef Cooki het volgende:
top site claudia![]()
toegevoegd aan OP: Harvard Nutrition Source
Bakje yoghurt zou ik aanhouden vanwege de bifidusdingessen enzo, gewoon een beker melk vervangen door water/thee/verdund diksap oid.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben fan. Het zijn de nieuwste wetenschappelijke inzichten maar ze worden altijd zorgvuldig afgewogen tegen bestaande kennis.
Ivan zou trouwens inderdaad wel een beker minder melk per dag kunnen krijgen. Hij drinkt nu 2 bekers en krijgt vaak nog een bakje yoghurt.
Eigenlijk komt er naar voren dat vet erg belangrijk is voor de opbouw en onderhoud van hersencellen, vooral in de vroege jaren. Wij geven dus ook volle producten. Roomboter, volle yoghurt.quote:In de laatste decennia heeft de nadruk bij onze nationale voedingsadviezen steeds gelegen op het beperken van de vetconsumptie. In het publieke debat zijn de woorden 'vet eten' synoniem geworden aan overgewicht en hart- en vaatziekten, terwijl de woorden 'vetarm' en 'vetvrij' synoniem zijn geweest aan een gezond hart en gezonde bloedvaten. ...
Het wordt nu in toenemende mate erkend dat de campagne voor vetarm eten op weinig wetenschappelijk bewijs gebaseerd is geweest en mogelijk onbedoelde gevolgen voor de gezondheid heeft gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |