abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106559015
Ik kan mij goed voorstellen dat de gemiddelde Griek zich goed verneukt voelt door haar eigen regering.
Het enige wat deze regering, in alle rechtvaardigheid kan doen is beslag leggen op alle rekeningen van alle Grieken, met name die in het buitenland (Zwitserland) en alsnog de jarenlange achterstallige belastingen + boete heffen.
Pas dan kun je rechtvaardig de lasten verdelen.
Maar zover zal het nooit komen, Griekenland is door en door corrupt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:37:27 #227
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_106559261
quote:
12s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:30 schreef bascross het volgende:

[..]

Kijk eens goed wat je gequote hebt.
Ik zou zweren dat er net 2012 stond :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:41:38 #228
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106559492
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:32 schreef Oud_student het volgende:
Ik kan mij goed voorstellen dat de gemiddelde Griek zich goed verneukt voelt door haar eigen regering.
Het enige wat deze regering, in alle rechtvaardigheid kan doen is beslag leggen op alle rekeningen van alle Grieken, met name die in het buitenland (Zwitserland) en alsnog de jarenlange achterstallige belastingen + boete heffen.
Pas dan kun je rechtvaardig de lasten verdelen.
Maar zover zal het nooit komen, Griekenland is door en door corrupt.
De gemiddelde Griek heeft ook jarenlang geen/weinig belasting en boetes betaald. Daarnaast zijn dat ook heel veel ambtenaren die geen reet uitvoerden. Dat zij nu de rekening gepresenteerd krijgen is logisch.
quote:
11s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat er net 2012 stond :@
Klopt. Ik had het al aangepast.
Bedankt Hans.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:29:31 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106561592
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

waarom en aan wie zouden ze die moeten betalen? Ze zouden wel gek zijn dat te doen!
de CDS-en zijn uitgegeven door de ECB en AIG en gekocht door Goldman-Sachs en andere Banken en pensioenfondsen

Het is een verzekering tegen een failliet van de uitgever van de obligatie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 januari 2012 @ 15:59:25 #230
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_106562860
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de CDS-en zijn uitgegeven door de ECB en AIG en gekocht door Goldman-Sachs en andere Banken en pensioenfondsen

Het is een verzekering tegen een failliet van de uitgever van de obligatie
Is dat zo, bij de afschrijving van de schuld werden CDSen ook niet uitbetaald toch? Men kan gewoon 100% van de schulden afschrijven en hierna Griekenland uit de euro zetten,dan hoeft niemand wat te betalen en kan Griekenland zijn eigen boontjes doppen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 8 januari 2012 @ 16:01:02 #231
323876 michaelmoore
pi_106562924
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Is dat zo, bij de afschrijving van de schuld werden CDSen ook niet uitbetaald toch? Men kan gewoon 100% van de schulden afschrijven en hierna Griekenland uit de euro zetten,dan hoeft niemand wat te betalen en kan Griekenland zijn eigen boontjes doppen
Dat is vrijwillig zogenaamd, maar daar komt niets van terecht, Griekenland is failliet en het IMF zal dat moeten vertellen, de ECB doet het niet, die bijten liever hun tong af
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_106563683
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:52 schreef SeLang het volgende:

Zo is het inderdaad. Dat geld wordt pas achteraf op de banken verhaald.
Nee, zo 'is' het niet. Dat DNB op die wijze uitvoering heeft gegeven aan de DSB en Icesave faillissementen, om het vertrouwen van burgers in het bankensysteem niet te schaden, wil niet zeggen dat ze dat later ook weer zullen doen. Wettelijk wordt het DGS uitsluitend door de banken gedragen.

quote:
De kern van de zaak is dat die garantie (of dat nu een impliciete of expliciete garantie is) ongeveer evenveel kans heeft om niet te worden nagekomen als de kans dat ze defaulten op staatsleningen.
Dat is niet zo. Staatsleningen zijn het laatste waarop gedefault zal worden. Als een grootbank failliet is zou de staat nog met een compromis kunnen komen en bijvoorbeeld alleen de eerste 10.000 van iedere rekeninghouder voorschieten, en/of garanderen dat de rest binnen 10 jaar terugkomt. Een dergelijke discretionaire speelruimte is er bij staatsleningen niet.

NL staatsobligaties zijn onder Nederlands recht uitgegeven. Een garantie dat ze in euro's worden afgehandeld is er niet.

quote:
Als daar aanleiding toe is dan zal er onder de nieuwe wetgeving eerst beslag worden gelegd op voldoende assets van de bank zodat spaartegoeden 100% zijn gegarandeerd en ze kunnen worden overgezet naar een andere bank.
Die wetgeving geldt nog niet, en het gedeelte dat het DGS preferentie geeft is zelfs nog niet in voorbereiding. Voorlopig wordt op 1 juli a.s. alleen de ex-antefinanciering ingevoerd (en zelfs dat lijkt nog niet zeker). Verder is er geen enkele garantie dat bank-assets de spaartegoeden nog 100% zullen dekken. Bij Icesave was dat door stom geluk het geval (de markten, m.n. Londens vastgoed waarin Landsbanki grootschalig belegde, trokken aan na al het overheidsingrijpen) maar als de crisis doorzet zullen zowel staatsschuld als hypotheken sterk in waarde dalen.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:19:11 #233
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_106563712
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is vrijwillig zogenaamd, maar daar komt niets van terecht, Griekenland is failliet en het IMF zal dat moeten vertellen, de ECB doet het niet, die bijten liever hun tong af
dannog, zelfs in dit scenario valt de financiele schade volgens mij reuze mee.Ik snap niet waarom men hier zo moeilijk over doet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 8 januari 2012 @ 16:42:55 #234
323876 michaelmoore
pi_106564681
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dannog, zelfs in dit scenario valt de financiele schade volgens mij reuze mee.Ik snap niet waarom men hier zo moeilijk over doet.
Je krijgt het idee dat hier ook nog alwat privé vermogens van EU-parlementariërs mee naar de filistijnen gaan
  zondag 8 januari 2012 @ 16:48:58 #235
323876 michaelmoore
pi_106564912
Cameron gaat dit winnen
Geen transactie tax en ook geen CO2 tax, beiden zijn nog dommer dan de email-tax die men eerst wilde invoeren
http://www.telegraaf.nl/d(...)ransactietaks__.html
quote:
zo 08 jan 2012, 14:25
Breed verzet transactietaks
door onze redactie
AMSTERDAM - Tegen de voorgestelde heffing op financiële transacties in Europa is steeds meer verzet. Franse financiële instellingen, de Britse premier Cameron en toezichthouder Ronald Gerritse (AFM) in Nederland keren zich tegen de nieuwe belasting.

Cameron zei zondag tegen de BBC zijn vetorecht te zullen gebruiken. Alleen als de heffing wereldwijd geldt, zal hij instemmen.

,,Als de Fransen een belasting willen invoeren, dan moeten ze dat kunnen doen. Maar ik vind het idee van een nieuwe Europese belasting die je elders niet invoert, onverstandig en zal dit dus blokkeren'', aldus Cameron.
pi_106570366
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Niet alleen Griekenland is failliet.

en er komt geen oplossing voor de euro-crisis.... NEVER NOOIT NIET

de elite vecht voor zijn eigen hachje.... tevergeefs..

Dit jaar gaat HET gebeuren ....

en de elite weet wat ik bedoel..... >:)
  zondag 8 januari 2012 @ 19:22:03 #237
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_106571116
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:03 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Niet alleen Griekenland is failliet.

en er komt geen oplossing voor de euro-crisis.... NEVER NOOIT NIET

de elite vecht voor zijn eigen hachje.... tevergeefs..

Dit jaar gaat HET gebeuren ....

en de elite weet wat ik bedoel..... >:)
Fuck it. Hoezo elite? Even het geldsysteem resetten en ze kunnen fluiten naar hun geld. Het meeste van de schulden is trouwens veroorzaakt door investment banks en Hedge fundse die - in opdracht van de 'elite' - door met geleend geld op de beurs probeerden te speculeren. 'Digits' aan de ene kant, en 'digits' aan de andere kant. Daar liggen de mega-miljarden schulden!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_106572712
Dat lees ik zo vaak, dat speculanten de hoofdoorzaak zouden zijn van deze crisis. Maar is dat wel werkelijk het geval? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat speculanten een dermate groot aandeel op financiële markten beheersen dat zij in staat zijn tot zo'n sterke beïnvloeding op deze schaal.

Volgens mij ligt de hoofdoorzaak van deze crisis toch bij landen die (dankzij nieuwe regelingen met de komst van de Euro) veel te veel geld hebben geleend bij Europese banken, die op hun beurt (o.a. door die nieuwe regelingen) veel te roekeloos die leningen hebben verschaft. Ze gingen er (ten onrechte) vanuit dat 'Europa' wel garant stond voor die leningen. En omdat (Europese) overheden dit lange tijd op z'n beloop hebben gelaten, door o.a. geen maatregelen te nemen tegen landen die niet aan alle (begrotings)eisen voldeden, (waarschijnlijk omdat landen als DU en FR daar zelf óók niet aan voldeden) is de boel geescaleerd.

Zie evt. ook onderstaande reactie op de FP die duidelijker uitlegt wat ook ik vermoed: ;)

Topeconoom: 'Lot euro ligt in handen Italië'
  zondag 8 januari 2012 @ 20:01:18 #239
323876 michaelmoore
pi_106573076
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:54 schreef bfx het volgende:
Dat lees ik zo vaak, dat speculanten de hoofdoorzaak zouden zijn van deze crisis. Maar is dat wel werkelijk het geval? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat speculanten een dermate groot aandeel op financiële markten beheersen dat zij in staat zijn tot zo'n sterke beïnvloeding op deze schaal.

Volgens mij ligt de hoofdoorzaak van deze crisis toch bij landen die (dankzij nieuwe regelingen met de komst van de Euro) veel te veel geld hebben geleend bij Europese banken, die op hun beurt (o.a. door die nieuwe regelingen) veel te roekeloos die leningen hebben verschaft. Ze gingen er (ten onrechte) vanuit dat 'Europa' wel garant stond voor die leningen. En omdat (Europese) overheden dit lange tijd op z'n beloop hebben gelaten, door o.a. geen maatregelen te nemen tegen landen die niet aan alle (begrotings)eisen voldeden, (waarschijnlijk omdat landen als DU en FR daar zelf óók niet aan voldeden) is de boel geescaleerd.

Zie evt. ook onderstaande reactie op de FP die duidelijker uitlegt wat ook ik vermoed: ;)

Topeconoom: 'Lot euro ligt in handen Italië'
De Euro is wel te redden, maar dan moet Duitsland (en Nederland?) uitstappen, de Euro kan dan zakken naar pariteit dollar en de zuidelijke landen kunnen weer exporteren met winst
pi_106574294
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Euro is wel te redden, maar dan moet Duitsland (en Nederland?) uitstappen, de Euro kan dan zakken naar pariteit dollar en de zuidelijke landen kunnen weer exporteren met winst
ik doelde eigenlijk niet op nou net die ene laatste zin van dat betoog ;)

Maar Duitsland en Nederland uit de Euro bedoel je? Ik heb begrepen dat de kans dan groot is dat er andere landen spoedig zouden volgen. Ongeacht of dit een gewenste ontwikkeling is of juist niet, dit lijkt mij uiteindelijk toch een bedreiging voor het het voortbestaan van de Euro als zodanig.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:48:56 #241
323876 michaelmoore
pi_106575834
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:23 schreef bfx het volgende:

[..]

ik doelde eigenlijk niet op nou net die ene laatste zin van dat betoog ;)

Maar Duitsland en Nederland uit de Euro bedoel je? Ik heb begrepen dat de kans dan groot is dat er andere landen spoedig zouden volgen. Ongeacht of dit een gewenste ontwikkeling is of juist niet, dit lijkt mij uiteindelijk toch een bedreiging voor het het voortbestaan van de Euro als zodanig.
De Muntunie Euro heeft geen bestaansrecht meer , dat kan na tien jaar niet meer , dan lopen de economieën zover uiteen dat er geen werkbare valutakoers meer is

De EU heeft geprobeerd om met enorme bakken subsidie de zuidelijke landen een boost te geven maar dat werkt niet.
Het meeste geld is verdwenen in allerlei diepe zakken

Renovaties van hele kleine bibliotheken in Zuid-Italië die vele miljoenen hebben gekost
pi_106585209
Weet iemand toevallig waar ik een soort van samenvatting kan vinden over de crisis, de oorzaken, de gevolgen en de eventuele oplossingen?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 9 januari 2012 @ 07:15:05 #243
323876 michaelmoore
pi_106591744
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:23 schreef Kill_em_all het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik een soort van samenvatting kan vinden over de crisis, de oorzaken, de gevolgen en de eventuele oplossingen?
Zo een boek zal er ongetwijfeld gaan komen en niet een, maar tientallen, want het is de grootste monetaire vergissing in eeuwen, veroorzaakt door de politiek.

Oorzaak: Politiek die Europese landen wil samenvoegen zonder dat vooraf te zeggen

Gevolg:: Invoering van een munt voor 17 verschillende landen met elk hun eigen economische snelheid.

Oplossing1: Duitsland zal uit de euro stappen en neemt de Neumark ,die worden ziek van al die bedelaars in het zuiden, de Euro zal dan fors in waarde zakken en de zuidelijke economieën gaan weer wat draaien

Oplossing2: De zuidelijke economieën gaan naar Duitsland met de pet in de hand, en leveren hun parlementen in Berlijn in, we krijgen dan allemaal een stem in de bundestag.

Resultaat: Europese beurzen leven op, enkele banken worden genationaliseerd
pi_106592142
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:48 schreef michaelmoore het volgende:
Cameron gaat dit winnen
Geen transactie tax en ook geen CO2 tax, beiden zijn nog dommer dan de email-tax die men eerst wilde invoeren
http://www.telegraaf.nl/d(...)ransactietaks__.html

[..]

Vandaag is de bespreking tussen Sarkozy en Merkel hierover. Sarkozy heeft zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd: Blijft hij volhouden aan een unilaterale invoering van de FTT, dan krijgt hij alle andere EU-landen tegen zich. Geeft hij zijn plan op, dan zal de Franse kiezer dat beoordelen als wéér een nederlaag van hem tegen Merkel. En de pers heeft-ie ook al niet mee:

La presse critique la taxe Tobin, "bluff" ou vouée à "l'échec"

Toch ben ik nog bang voor een mogelijke invoering van de FTT op basis van de 'gekwalificeerde meerderheid', dat bv. zo'n 10-15 landen zo dom zijn om onderling af te spreken het samen in te voeren. Die kans lijkt me belachelijk klein, maar je weet het maar nooit met deze onberekenbare politici.
pi_106592381
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:23 schreef Kill_em_all het volgende:
Welke crisis, de ene volgt de andere op, het is gewoon een achtbaan waar we in zitten.

Maar wat denk je van deel 1 tm 34 van deze reeks, dan is er nog de reeks Bulls, Bears & Bucks #71 Payback time!, als je die beide gelezen hebt is er wel een redelijk chronologische volgorde waarin het meeste wel genoemd wordt.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:15:43 #246
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106592751
Duitsland draait als een gekko, de Euro is voor hen zeker te goedkoop nu :)
http://www.telegraaf.nl/d(...)and_neemt_toe__.html
quote:
ma 09 jan 2012, 08:31
Handelsoverschot Duitsland neemt toe

WIESBADEN (AFN) - Het handelsoverschot van Duitsland is in januari gestegen tot 15,1 miljard euro vergeleken met 12,6 miljard euro in december.
Dat maakte het Duitse bureau voor de statistiek vrijdag bekend.
Economen rekenden gemiddeld op een Duits handelsoverschot van 12 miljard euro. De export van Duitse goederen en diensten steeg met 2,5 procent, maar de import nam met 0,4 procent af. Duitsland is de grootste exporteur ter wereld

[ Bericht 5% gewijzigd door Goofjansen op 09-01-2012 10:22:31 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 10:24:04 #247
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106593925
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:19 schreef bfx het volgende:

[..]

Vandaag is de bespreking tussen Sarkozy en Merkel hierover. Sarkozy heeft zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd: Blijft hij volhouden aan een unilaterale invoering van de FTT, dan krijgt hij alle andere EU-landen tegen zich. Geeft hij zijn plan op, dan zal de Franse kiezer dat beoordelen als wéér een nederlaag van hem tegen Merkel. En de pers heeft-ie ook al niet mee:

La presse critique la taxe Tobin, "bluff" ou vouée à "l'échec"

Toch ben ik nog bang voor een mogelijke invoering van de FTT op basis van de 'gekwalificeerde meerderheid', dat bv. zo'n 10-15 landen zo dom zijn om onderling af te spreken het samen in te voeren. Die kans lijkt me belachelijk klein, maar je weet het maar nooit met deze onberekenbare politici.
Als ik Sarkozy was dan hield ik er over op, dit is geen goed plan, zo gaat de financiele sector zeker naar Hong Kong
quote:
zo 08 jan 2012, 14:25 Breed verzet transactietaks door onze redactie
AMSTERDAM - Tegen de voorgestelde heffing op financiële transacties in Europa is steeds meer verzet. Franse financiële instellingen, de Britse premier Cameron en toezichthouder Ronald Gerritse (AFM) in Nederland keren zich tegen de nieuwe belasting.
pi_106594009
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:24 schreef Goofjansen het volgende:

Als ik Sarkozy was dan hield ik er over op, dit is geen goed plan, zo gaat de financiele sector zeker naar Hong Kong

Laat die hele financiele sector lekker naar hongkong vertrekken, dan zitten ze daar op den duur met de gebakken peren dat banken omvallen. :D

Waarom zou er op financiele transacties geen heffing mogen zitten. Op alle andere transacties die we in ons dagelijks leven doen zit ook btw.
pi_106594139
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Laat die hele financiele sector lekker naar hongkong vertrekken, dan zitten ze daar op den duur met de gebakken peren dat banken omvallen. :D

Waarom zou er op financiele transacties geen heffing mogen zitten. Op alle andere transacties die we in ons dagelijks leven doen zit ook btw.
Die laten ze daar gewoon omvallen, no problem. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Terrorizer op 09-01-2012 10:40:16 ]
pi_106594462
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:18 schreef dvr het volgende:

Die wetgeving geldt nog niet, en het gedeelte dat het DGS preferentie geeft is zelfs nog niet in voorbereiding. Voorlopig wordt op 1 juli a.s. alleen de ex-antefinanciering ingevoerd (en zelfs dat lijkt nog niet zeker). Verder is er geen enkele garantie dat bank-assets de spaartegoeden nog 100% zullen dekken. Bij Icesave was dat door stom geluk het geval (de markten, m.n. Londens vastgoed waarin Landsbanki grootschalig belegde, trokken aan na al het overheidsingrijpen) maar als de crisis doorzet zullen zowel staatsschuld als hypotheken sterk in waarde dalen.
Dat is niet echt toeval hoor, als een bank door zijn solvabiliteitsratio's zakt, is in de regel het eigen vermogen (dwz aandeelkapitaal en achtergesteld kapitaal) voldoende om de rest te dekken.

Daar wordt echt een hoop onzin over verkondigd en veel paniek gezaaid, maar als je balansen van banken erbij neemt en concreet gaat bedenken hoeveel hun assetzijde moet dalen voordat normale schuldeisers geraakt worden, kan je niet anders concluderen dat de exposure van normale schuldeisers voor bestaat uit executieproblemen (niet bij geld kunnen, snelheid van curator, etc.), maar dat de haircut nogal erg beperkt is - als we het hebben over Westerse banken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')