abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105873682

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105873826
Ohai! Over een half uur thuis. Gelukkig geen last gehad. Van de stakingen!
pi_105873922
ik zat te kijken voor een kaartje voor het concert van Michael Buble, maar het begint bij ¤ 64,50 en eindigt bij ¤ 94,50 echt wth :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_105874289
Whehe, die zak chips in de OP. :D

Mijn eetlust is eindelijk weer terug, dus op naar AH. :) Broccoli kopen...
Know that while you sleep
Everything has changed
  Vis een optie? woensdag 21 december 2011 @ 17:40:40 #5
70532 loveli
N
pi_105874294
Dan download je hem toch gewoon?
crap in = crap out
pi_105875726
mjaah, live zien heeft ook wel wat. Maar zoveel geld heb ik er niet voor over :')

Hmmz, bij mijn lijst kunnen 6 Lindt choco cups toegevoegd worden.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_105876133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:40 schreef loveli het volgende:
Dan download je hem toch gewoon?
Ja, want dat is echt bijna hetzelfde als iemand live zien.

Ik heb iets over de 100 euro (exclusief verzendkosten) betaald voor een kaartje voor Bruce. :+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? woensdag 21 december 2011 @ 18:47:16 #8
70532 loveli
N
pi_105876735
het was een grapje
crap in = crap out
pi_105876846
mijn grapjesfilter is kapot als ik moe ben ;(
pi_105876872
O: boterham worst
T: boterham worst
L: boterham worst, chocoladekoek
T: klein hapje muffin
D: witlofsalade met appel/mandarijn, friet uit de oven, karbonade
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105876976
Ik hoop dat het goedkomt met je kies, XM!

Zo. Wij hebben de hele dag gewinkeld. Veel cadeautjes gekocht, was nog lastig zeg! Nu even ontspannen, zo eten koken en daarna nog was opvouwen. Morgen 800 km. rijden... *O* *O* *O* *O*
  Vis een optie? woensdag 21 december 2011 @ 18:57:09 #12
70532 loveli
N
pi_105877132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:49 schreef _aurum_ het volgende:
mijn grapjesfilter is kapot als ik moe ben ;(
Mijn grapjes worden de laatste tijd niet door iedereen begrepen. Onlangs na een dubbele dienst op die manier nog paniek veroorzaakt bij collega's van een andere afdeling :')
crap in = crap out
  woensdag 21 december 2011 @ 19:05:21 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105877520
Ewelina waar zijn GVD je voedingsstoffen.

XM sterkte met je kies enzo en hopelijk stop je nog wat voedingstoffen in

Sorry, ben boos, denk toch eens aan jezelf verdorie!

Oja, heb echt de meest lelijke wandelschoenen gekocht maar zaten toch het lekkerst, dan maar ouderwets fletsblauwerig ofzo :')

[ Bericht 29% gewijzigd door uniekhoorn op 21-12-2011 19:35:54 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_105877571
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Ewelina waar zijn GVD je voedingsstoffen.

Wat is hier mis mee? Oke, die koek is niet heel erg gezond, de rest valt wmb reuze mee. Friet komt uit de oven zonder olie dus is niet vet en in die salade zit bijna een halve kg witlof.
pi_105878058
Als ik de gezonde dingen bij elkaar optel, kom ik niet verder dan 1200 kcal Ewelina, wat je eet valt idd reuze mee, gaat denk ik meer om wat je niet eet..
  woensdag 21 december 2011 @ 19:18:26 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105878061
Ik mis fruit en andere groente..
En vermeld anders even hoeveel groente en fruit jullie eten want hou niet van gokken.
Worst, wat voor worst, brood... wat voor brood?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_105878131
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik mis fruit en andere groente..
En vermeld anders even hoeveel groente en fruit jullie eten want hou niet van gokken.
Worst, wat voor worst, brood... wat voor brood?
Ik eet altijd volkorenbrood. :) en er zitten 2 mandarijnen, 1 appel en dan dus bijna een halve kg aan witlof door de salade. Daar is dus je groente en fruit (ik eet altijd een berg salade), karbonade was ook behoorlijk groot en de hoeveelheid friet ongeveer 200 gram.

(en die koek was behoorlijk groot)
pi_105878149
lijst
• 20 minuten roeien
• yogurt & muesli
• 1,5 kg groente / fruit
• 2 roggebrood pindakaas
• 6 koekjes
• 4 boterhammen vlees
• 2 boterhammen zoet
• 1 port
• avondeten: half pond gestoomde spruiten met wat goulash
• toe: stoofperen met slagroom (de slagroom uit een kerstpakketspuitbus :'))
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_105878194
Uniek, geleficiteerd met je nieuwe kek-rode auto'tje!
Kreeg je nog wat inruil voor je oude barrel?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 21 december 2011 @ 19:30:52 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105878626
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik eet altijd volkorenbrood. :) en er zitten 2 mandarijnen, 1 appel en dan dus bijna een halve kg aan witlof door de salade. Daar is dus je groente en fruit (ik eet altijd een berg salade), karbonade was ook behoorlijk groot en de hoeveelheid friet ongeveer 200 gram.

(en die koek was behoorlijk groot)
Dat klinkt al een stuk beter..
Sorry dat ik zo overkom hoor :)

6 wat voor koekjes Sigme?
Hoe is het verder? Vermaak je wat?

6000 voor het oud barrel :D
pi_105878970
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dat klinkt al een stuk beter..
Sorry dat ik zo overkom hoor :)

Chagrijnig? ;)
Ik eet altijd heel veel avondeten en ik hou niet van minisalades. Ik eet gewoon een hele schaal alleen op. :9 En ik had al een hele tijd zin in friet.

Dat valt mee, 6000. :)
pi_105879068
Ha uniek, mooie inruilwaarde voor een mooie nieuwe!! *O*
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_105880641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:58 schreef _Calimero_ het volgende:

...

Hoe is het in de liefde Viz?
Phew, gelukkig maar. Ach en als 'ie nog zo lief is als toen in dat filmpje is het grotendeels genieten lijkt me :Y
:@ ik kijk stiekem ook al beetje uit naar de dag dat ik weer een huisdier kan nemen.

Liefde, nou, dat staat op een wel heel laag pitje de laatste tijd :') En algehele tendens van wat er wel over te vertellen valt is ook ongeveer :') te noemen...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_105881018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:

6 wat voor koekjes Sigme?
Hoe is het verder? Vermaak je wat?

2 prince, 4 bastogne.

Hoe oud was het barrel? Nu zowat 3 jaar of jonger? Ik zou het moeten kunnen opzoeken want je hebt het wel in Slank verteld toen je 'm kocht.

Verder is het hier zo z'n gangetje. Werkdagen zijn lang. Gister ben ik met de auto (de oude, gelukkig) tegen de automatische roldeur aangereden. Deuk in de auto, deuk in de deur, deuk in mijn ego en deuk in het humeur van mijn ega. Volgende week heb ik op het laatste moment nog vrijgevraagd en gekregen, dus lekker een weekje rommelen.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:30:18 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105881609
Sigme, oeps! Balen is dat. Deuken, waar dan ook in, is niet goed :N
Bastogne, lekker!

Barrel is van eind mei 2009 :')

V1, misschien krijg je zometeen een heerlijke buurvrouw *O*
Enneh, beetje op jezelf passen he?

En nu slapen....
pi_105882074
'truste uniek :*.
Ik volg je over een half uurtje.
pi_105882655
Vorige week ben ik begonnen om mijn levensstijl te veranderen. Na een half jaar niet sporten en weinig op mijn eten te letten ben ik ongeveer 3kg aangekomen. Deze kilo's wil ik er graag afhebben en het liefst ook nog 5 kg extra. Op dit moment weeg ik ongeveer 74kg en ik ben 1.83m lang.

De afgelopen week heb ik zoetigheid en slechte tussendoortjes verbannen. Vandaag het ik volgende gegeten:
O: 2 broodjes met roomkaas.
T: ei
L: 2 broodjes met filet americain
T: 2 kiwi's
A: snert.
Drinken: water en thee

Door hier te posten hoop ik dat jullie mij een schop onder de kont kunnen geven waar ik dat nodig heb en hierdoor mijn doel te behalen.
pi_105883308
Welkom formosus!

Ik vind je lijstje er niet zo heel geweldig uitzien (beetje weinig / roomkaas? / wat voor broodjes?), maar ook niet heel verkeerd.

Doe je ook iets aan beweging / sport?
pi_105884519
Ik eet altijd volkorenbrood. Pain de boulogne is superlekker, maar ik hoorde dat het witbrood met toevoegingen is.
Vanochtend was er helaas geen normaal broodbeleg in huis, waardoor ik moest uitwijken naar roomkaas oftewel paturain.

Ik doe ook aan sport. Ik probeer 3x per week te sporten en dan met name kickboksen, bodypump, pilates en bbb.
Omdat mijn rooster zeer onregelmatig is, kan ik helaas niet elke week mijn favoriete groepslessen volgen. Fitness, en dan met name cardio, vind ik erg saai en doe ik dus nooit.
Ik beweeg, als ik niet studeer, wel erg veel. Ik heb 3 bijbaantjes, waarvan 2 in de zorg die erg fysiek zijn. Vandaag was het erg druk waardoor ik tot 07.00 tot 13.00uur in beweging ben geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door formosus op 21-12-2011 21:21:24 ]
  woensdag 21 december 2011 @ 21:30:41 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105885632
Ik ga maar naar bed :'). In slaap vallen op de bank is wel een teken geloof ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105885779
Welkom formosus! Probeer ook wat meer groente en fruit te eten :)

Trusten XM! Ik ga ook met een half uurtje.

Mijn lief is begonnen met DeusEx3, die komt de eerste week niet buiten denk ik :P
pi_105885865
De duutser speelt battlefield, en ik word helemaal gespannen van al dat geschiet, maar hij vind het ontspannend...
pi_105886018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:33 schreef Jagärtrut het volgende:
De duutser speelt battlefield, en ik word helemaal gespannen van al dat geschiet, maar hij vind het ontspannend...
heb je 'm een wireless headset kado gedaan voor kerst? O-)
pi_105886351
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:35 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

heb je 'm een wireless headset kado gedaan voor kerst? O-)
zo vaak zijn we niet samen. Ach, ik vind het wel grappig. Ik stop nu maar m'n oordingen in...
pi_105886526
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:32 schreef _aurum_ het volgende:
Welkom formosus! Probeer ook wat meer groente en fruit te eten :)
Over het algemeen eet ik ook wel 200 gram groente per dag. Hoeveel groente er in de erwtensoep zat weet ik niet, maar ik heb er 2 bakken van gegeten.
Fruit vind ik wat lastiger. Op dit moment is het fruit wat ik lekker vind erg duur. Daarm eet ik twee kiwi's per dag. Appels en peren vind ik vaak erg melig en dus niet lekker. Sinaasappels zijn te zuur en manderijnen te droog. Wat dat betreft ben ik erg kieskeurig.
  woensdag 21 december 2011 @ 21:41:19 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105886538
Zo. Thuis.
Daglijst
o. 2 boterhammen kaas
T. 2 boterhammen selderij salade
l. 5-euro-salade in de la place met rode kool, ljnzen, kidneybonen, selderij, kikkererwten, sla, feta, tomaat, courgette, aubergine
T. 2 sneden krentebrood
d. Blikje cola + broodje rauwe ham met rauwkost en boter
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_105886634
Bekend probleem jagar!! Ik ga vaak muziek luisteren idd, dan heb ik er niet zo'n erg in.

Formosus, welkom!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_105890953
het tankstation net niet (1km) halen is nooit grappig :')
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 21 december 2011 @ 22:41:02 #39
70532 loveli
N
pi_105891484
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
het tankstation net niet (1km) halen is nooit grappig :')
Wel lekker warm.
crap in = crap out
pi_105891644
Duwen is helaas geen optie door hoogteverschillen en gebrek aan vluchtstrook :')
Ja doei.
  woensdag 21 december 2011 @ 22:44:47 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105891767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Wel lekker warm.
Oh dat dacht ik ook! :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? woensdag 21 december 2011 @ 22:47:20 #42
70532 loveli
N
pi_105891960
Is leedvermaak toegestaan?
Ik had het een keer van werk naar huis. Voor ik ging werken had ik volgens m'n berekening bij het onzuinigste verbruik exact de tank leegereden. Werk (2 km) was nog wel haalbaar, leek me. Halverwege de terugweg kon ik gaan duwen, tot ik bij een flinke verkeersdrempel kwam. Toch maar even een sleep geregeld voor de laatste 300 meter.
crap in = crap out
pi_105894050
Jeutje! Ik heb mijn auto ook net de garage binnengezet met nog maar 30km te gaan :@

Morgen een enkeltje benzinestation.

:W overigens ik zal eens een lijstje tikken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105894330
Lijstje:

O: boterham coburger ham
T: boterham geitenkaas
L: appel en vervolgens een autoritje later opgebliepte speltpenne met vegetarische saus met paprika, pastinaak en broccoli
T: een petit petit four
D: snijbonen met witte bonen in tomatensaus en tartaar en gebakken aardappelen
T: petit four x2
T: stukje chocolade 70%

Had nog wel een fruit naar binnen willen stoppen maar soit.
En meer drinken was ook fijn geweest, mensen met alleen koffie of thee op tafel }:|

Heb een waslijst aan te nemen supplementen gekregen om mijn lichaam te pleasen :o ik ga alleen bij het lezen al failliet :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? woensdag 21 december 2011 @ 23:31:38 #45
70532 loveli
N
pi_105895225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef Ml-etje het volgende:
Heb een waslijst aan te nemen supplementen gekregen om mijn lichaam te pleasen :o ik ga alleen bij het lezen al failliet :')
Ben benieuwd.

Die handige cijfertjes op je dashboard die vertellen hoeveel je nog kunt tot de pomp, zijn stom. Van 800 km terugtellen en dan wanneer je nog een km of 70 kunt (volgens de compu) kapt 'ie met terugtellen en gaat het lampje branden en de terugtellende cijfers veranderen in knipperende streepjes. Als een tank vol is maakt het niet uit of je er 700 of 800 km mee kan rijden, tijd zat om een pomp te vinden. Die laatste kritische meters, dan heb je de informatie nodig.
crap in = crap out
pi_105896137
Ha mijn peugeot mging inderdaad knipperen, de vw zegt gerust 10 km lang 10 km. Omdat ik steeds de zesde verdnelling vergeet moet ik wel heel regelmatig tanken, beetje jammer.

Lekker geborreld, dat ga ik morgen om zes uur wel merken.

Trusten een ieder!
pi_105896771
Ik heb eindelijk vakantie en meer tijd met B. O+
Ik moet zeggen dat het dringend tijd werd voor ontstressen (maar eerst nog wat kerstcadeautjes en gedichtenstress).

De planning voor morgen:
L: volkoren boterham rosbief
S: 20 minuten fietsen + uren winkelen
T: als ik winkel zie ik altijd allemaal mensen met eten rondlopen en overal ruikt het lekker, dus zal vast wel een loempia naar binnen gaan, of een puntzak patat, of allebei
D: uit eten, Indiaas (in ieder geval kip uit de klei-oven met een heerlijke aromatische saus en gebakken rijst, die op zichzelf al een feestje is; en een nader te bepalen voor- en hoofdgerecht en wijn)
T: wijn.

Het lowcarben heb ik maar opgegeven voorlopig en van echt sporten zie ik het ook niet meer komen. Behalve met B. O+
pi_105898585
Mr.Mo is me een half litertje benzine komen brengen. Blij toe, want 't tankstation zelf was dicht en kon er écht alleen benzine krijgen.. dus dan had ik bij dat tankstation alsnog (als ik zelf heen en weer was gaan lopen) met lege handen gestaan :')

Boh, ik dacht écht dat ik het goedkope tankstation nog wel zou redden.

Wel nog naar wildvreemden in dezelfde soort/kleur auto staan zwaaien en gebaren :') _O-

En nu naar bed, zware werkavond, tranen lopen m'n ogen uit vanwege verkoudheid en hoe ik morgen die 3 uur en een kwartier (ja, heus, zo 'lang' moet ik werken morgen) doorkom... :') *snotter*

Lijstje is kut, overigens:

O: 2 geroosterde boterhammen met oude cheddar
L: 1,5 mince pie (350Kcal)
T: 2 plakken roggebrood met pindakaas
T: koffie
D: groot bord nasi met pindasaus en kroepoek
T: biertje

Morgen weer een dag...
Ja doei.
  donderdag 22 december 2011 @ 00:31:48 #49
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_105899010
Loveli!

'vis een optie' op je CV zetten?

:')

[/Mo onder Wolve's account]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  donderdag 22 december 2011 @ 07:08:41 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105905156
Ik lag er om 21.15 al in en nu zit ik fris en fruitig in de trein *). Heerlijk rustig, I like it.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')