abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2011 @ 10:51:19 #76
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_105908927
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat mensen die in 1 van de meest vrije periodes die dit land heeft gekend zijn opgegroeid en volwassen geworden, de jaren '90 van de vorige eeuw, nu het hardst staan te roepen om dergelijke maatregelen. Terwijl ze zelf jaren hebben gestudeerd, gefeest en van deze vrijheiden hebben geprofiteerd. Dus ik vrees dat het nog lang niet voorbij is.
Dit tot de macht van 23
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_105911862
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Meer dan dat er nu bij defensie werken?
Volgens mij werken er bij defensie rond de 50.000 mensen.
Was 5 jaar terug 65.000. Nu minder dan bij de politie.
Tsja. De gebroken geweertjestijd komt er weer aan.
pi_105913357
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:20 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Volgens mij werken er bij defensie rond de 50.000 mensen.
Was 5 jaar terug 65.000. Nu minder dan bij de politie.
Tsja. De gebroken geweertjestijd komt er weer aan.
Die zijn allemaal ingeruild voor goedbetalende managementfuncties voor (oud-) politici en hun vriendjes. En nu is het geld op, en het werk nog niet gedaan, maar daar gaan Hillen en z'n maten natuurlijk niet voor opdraaien; dat mogen uw kinderen voor ze doen.
pi_105913411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:27 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik snap niet waar dit beeld vandaan komt. Niet alle jongeren zijn kutpubers. Neem mij bijvoorbeeld, ik ben zelfs nog nooit uit geweest :')__!
Je bent daar trots op :')?
pi_105913487
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:09 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Als je computerfluisteraar heet vast wel :P

Maargoed. Fuck volk en vaderland. Hillen is een hangjas :')
Conscience do cost.
pi_105914494
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:09 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Misschien hoogstwaarschijnlijk.
pi_105915152
En ik maar denken dat het CDA eindelijk hiermee klaar was. Niet dus.
Die maatschappelijke dienstplicht is er al, in ieder geval voor veel jongeren: de maatschappelijke stage.
Zo'n maatschappelijke dienstplicht vind ik niet nodig. Op zich is het wel goed voor sommige jongeren dat ze eens leren dat niet alles om hen draait maar jongeren die normaal zijn opgevoed hebben hier niets aan en moeten ondertussen wel een slaaf zijn (onbetaald werken).
Als je nu als jongere ook wat zou leren, bijv. doordat je verplicht bij verschillende soorten bedrijven eens een weekje mee moet lopen en dat je hierdoor beter jezelf kan ori๋nteren dan zou ik enthausiaster zijn, zoiets zou op vrijwillige basis georganiseerd kunnen worden.

Verder, als ik dan toch verplicht dienst moet doen dan heel wat liever met vette guns, goede fysieke, mentale en sociale training en als officier.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_105915263
@ Erik
quote:
Wie heeft het over het leger? De zorg lijkt mij veel nuttiger. Zijn die ouderen ook verlost van eenzaamheid. Overigens zou dienstplicht voor mij als persoon ook wel goed zijn geweest, zoals ik vaak mag vernemen van mijn pa.
Niet alle jongeren hebben dat nodig.
Als jij in armoede opgroeit dan ben je niet zo verwend en egocentrisch en dan heb je ook wel wat ruggengraat ontwikkeld als je iets wil bereiken. Dan heb je echt niet zo'n dienstplicht nodig om een beter mens te worden.
Ik weet natuurlijk niet waarom jouw ouders zeggen dat dat voor jou goed zou zijn en ik doe daar dan ook geen uitspraak over. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 22 december 2011 @ 14:23:12 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_105916466
Hee, we hebben weer een 'verplicht vrijwilligerswerk'-proefballonnetje.

Er zijn al een paar goede argumenten geopperd in dit topic waarom dit plan tamelijk absurd is, zoals onderbreking van de leer-/studieperiode, een jaar geen geld kunnen verdienen en een sausje van dwangarbeid.

Maar ook de vaste medewerkers van de plantsoenendienst en dergelijke staan vast te springen om dit plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_105918933
Volgens mij bestaan er al maatschappelijke stages op scholen
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_105945158
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:35 schreef Dutchnative het volgende:
Volgens mij bestaan er al maatschappelijke stages op scholen
Alle jongeren in dienst van volk en vaderland? Die Hillen kletst uit zijn nek, je gaat je studie/werk toch niet onderbreken om een jaartje vrijwilligerswerk te doen voor werkgevers? Aangezien hij het heeft over alle jongeren, no way. Ik pas! :N

Dan zetten ze mij desnoods maar in de gevangenis, ik weiger kei- en keihard. :(
pi_105945611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Die Hillen kletst uit zijn nek, je gaat je studie/werk toch niet onderbreken om een jaartje vrijwilligerswerk te doen voor werkgevers?
Het is dus niet vrijwillig. Je wordt verplicht slaaf voor Hillen en z'n maten die de centen in hun zak hebben gestoken die eigenlijk aan jouw salaris (of dat van de arbeidskracht die het werk zou kunnen doen) besteed zouden moeten worden.
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:12:46 #88
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_105945750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:09 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het is dus niet vrijwillig. Je wordt verplicht slaaf voor Hillen en z'n maten die de centen in hun zak hebben gestoken die eigenlijk aan jouw salaris (of dat van de arbeidskracht die het werk zou kunnen doen) besteed zouden moeten worden.
Als het zover komt dan weiger ik. Dan rukken ze mij maar af van mijn studie en zetten ze mij maar in de gevangenis. :(
pi_105946406
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:23 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben hier (mits goed uitgevoerd) geen tegenstander van zijn. Discipline aanbrengen in een tijd waar dat niet vanzelfsprekend meer door de ouders gebeurd lijkt me niet gek.
Typisch conservatisme.
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:53:48 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105952362
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:29 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Typisch conservatisme.
Bij fokkers die uitspraken doen over "de jeugd van tegenwoordig" is zoiets een indicatie dat ze een ouwe zak aan het worden zijn.
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:06:30 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_105952543
Goed plan.
Maar niet voor iedereen natuurlijk.
Kan mooi ipv. de Wajong.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106231234
Volk en Vaderland? was dat niet dat foute krantje van de N.S.B.??
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:05:54 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106239326
Maargoed bekijk het van de zonnige kant. Een jaartje op kosten van vadertje staat leven en een beetje lamlullen en af en toe over de stormbaan rennen. En je maakt er misschien vrienden voor het leven.

En als vrouwen ook in dienst moeten is het al helemaal niet zo erg meer....
pi_106608397
Volk en Vaderland? Dat was toch de titel van die ontzettende "foute" N.S.B. krant?!

Als dit al verplicht zou worden dan dient men wel het marktconforme salaris uit te betalen,anders gaat hij maar dat werk zelf doen.

Oeps per ongeluk een stukje 2x geplaatst, Sorry
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_106610651
Hoe vaak is dit bizarre plan de afgelopen jaren al boven komen drijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')