Ah, zowaar een minister die vooruitkijkt... je zou het bijna niet meer verwachten bij al dat populistische geneuzel van de volksvertegenwoordigers.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:58 schreef Sound.Cloud het volgende:
Schaarste personeel in de zorg door de komende vergrijzing?
Meer dan dat er nu bij defensie werken?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie weet krijg je op die manier idd wel meer mensen in de zorg aan het werk, door de militaire diensplicht waren er destijds ook nogal wat die bijtekenden.
Niet noodzakelijkerwijs, maar hoeveel mensen er bij defensie werken is deels ook afhankelijk van de tijdsgeest, dus kan het destijds wel een postieve werking hebben gehad op het personeelsbestand.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Meer dan dat er nu bij defensie werken?
Dat bepaal ik zelf wel. Opzouten met die man. Kan die man niet voor een vacature in Noord-Korea solliciteren nu Kim Jong-II ontslag heeft genomen?quote:Jongeren zouden een jaar lang aan de slag moeten, bij de krijgsmacht maar bijvoorbeeld ook in de zorg of de milieusector. Het gaat erom 'de jonge mensen leren een jaar lang te investeren in een samenleving die ook van hun moet worden', zei Hillen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom niet het werken in die sectoren aantrekkelijker maken?
Omdat er ook nog zoiets bestaat als moraal, iets wat je toch zeker wel mag verwachten van een politicus van een partij waar men bijna een stijve krijgt bij het horen van de woorden 'normen en waarden'. En om de een of andere vreemde reden vind ik dwangarbeid net iets minder ethisch verantwoord dan de iets te individualistische instelling van een groepje pubers.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Een beetje verantwoordelijkheid zou de jeugd alleen maar goed doen. Als je ziet wat die kinderen rondsjouwen aan kleding en spullen wat een godsvermogen kost, kweek je een soort latente luiheid welke zich uit in overal te goed voor voelen. Verwend gedrag, gebrek aan doorzettingsvermogen etc. Wat natuurlijk ook al zijn weerslag heeft in het onderwijs. Nee, wat sturing kan echt geen kwaad.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat er ook nog zoiets bestaat als moraal, iets wat je toch zeker wel mag verwachten van een politicus van een partij waar men bijna een stijve krijgt bij het horen van de woorden 'normen en waarden'. En om de een of andere vreemde reden vind ik dwangarbeid net iets minder ethisch verantwoord dan de iets te individualistische instelling van een groepje pubers.
Wat een stoere praat.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:08 schreef QBay het volgende:
No way dat ik mijn studie en baan hiervoor ga opgeven, rot toch op zeg. Laat die werkloze jongeren dit maar doen. Zodra dit echt werkelijkheid wordt ben ik uit dit land weg![]()
.
Jouw praat is anders net zo "stoer", want jij hebt in het verleden zitten verkondigen dat het leger niets voor jou is en nu wil je anderen verplichten erin te gaan "omdat het een goede zaak is"?quote:
Wie heeft het over het leger? De zorg lijkt mij veel nuttiger. Zijn die ouderen ook verlost van eenzaamheid. Overigens zou dienstplicht voor mij als persoon ook wel goed zijn geweest, zoals ik vaak mag vernemen van mijn pa.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jouw praat is anders net zo "stoer", want jij hebt in het verleden zitten verkondigen dat het leger niets voor jou is en nu wil je anderen verplichten erin te gaan "omdat het een goede zaak is"?
Dienstplichtigen hebben in het leger met name leren zuipen in het verleden, en zolang er geen nuttige invulling van de paraatheidsstatus is, is het naar defensie sturen van jongeren een zinloze ondervanging.
Hillen heeft het over het leger.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wie heeft het over het leger? De zorg lijkt mij veel nuttiger. Zijn die ouderen ook verlost van eenzaamheid. Overigens zou dienstplicht voor mij als persoon ook wel goed zijn geweest, zoals ik vaak mag vernemen van mijn pa.
Je gaat er met dit soort maatregelen al per defenitie van uit dat iedereen binnen die leeftijdsgroep valt onverantwoordelijk is en daarom maar gestraft moet worden voor het gekloot van een paar verwende pubers. Leg mij nou eens uit waarom iemand die wel gewoon serieus aan zijn studie wil werken nu ineens een jaar van zijn leven moet vergooien aan iets wat ie toch nooit meer gaat gebruiken omdat iemand anders in jouw ogen onverantwoordelijk is.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een beetje verantwoordelijkheid zou de jeugd alleen maar goed doen. Als je ziet wat die kinderen rondsjouwen aan kleding en spullen wat een godsvermogen kost, kweek je een soort latente luiheid welke zich uit in overal te goed voor voelen. Verwend gedrag, gebrek aan doorzettingsvermogen etc. Wat natuurlijk ook al zijn weerslag heeft in het onderwijs. Nee, wat sturing kan echt geen kwaad.
Heb jij last van latente luiheid?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een beetje verantwoordelijkheid zou de jeugd alleen maar goed doen. Als je ziet wat die kinderen rondsjouwen aan kleding en spullen wat een godsvermogen kost, kweek je een soort latente luiheid welke zich uit in overal te goed voor voelen. Verwend gedrag, gebrek aan doorzettingsvermogen etc. Wat natuurlijk ook al zijn weerslag heeft in het onderwijs. Nee, wat sturing kan echt geen kwaad.
Ik geloof je!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:45 schreef soklos het volgende:
[..]
@Aglarr: ik weet dat Hillen geen VVD'er is. Ik zeg alleen dat het niet echt liberaal is, verder niets.
Helemaal met je eens. Ik ga echt geen vrijwilligerswerk doen onder het mom van maatschappelijk iets betekenen voor de samenleving! Gratis medewerkers bedoelt onze ministertje.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jouw praat is anders net zo "stoer", want jij hebt in het verleden zitten verkondigen dat het leger niets voor jou is en nu wil je anderen verplichten erin te gaan "omdat het een goede zaak is"?
Dienstplichtigen hebben in het leger met name leren zuipen in het verleden, en zolang er geen nuttige invulling van de paraatheidsstatus is, is het naar defensie sturen van jongeren een zinloze ondervanging.
Wat jij dan weer niet ziet, ouwe slimbo, is dat Hillen en zijn politieke kornuiten er intussen met de zorg- en pensioengelden vandoor gaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Goede zaak. Het moet maar eens uit zijn met dat hippiegeneuzel. Gehoorzame burgers zullen jullie worden!.
Dit tot de macht van 23quote:Op woensdag 21 december 2011 14:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat mensen die in 1 van de meest vrije periodes die dit land heeft gekend zijn opgegroeid en volwassen geworden, de jaren '90 van de vorige eeuw, nu het hardst staan te roepen om dergelijke maatregelen. Terwijl ze zelf jaren hebben gestudeerd, gefeest en van deze vrijheiden hebben geprofiteerd. Dus ik vrees dat het nog lang niet voorbij is.
Volgens mij werken er bij defensie rond de 50.000 mensen.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Meer dan dat er nu bij defensie werken?
Die zijn allemaal ingeruild voor goedbetalende managementfuncties voor (oud-) politici en hun vriendjes. En nu is het geld op, en het werk nog niet gedaan, maar daar gaan Hillen en z'n maten natuurlijk niet voor opdraaien; dat mogen uw kinderen voor ze doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:20 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
Volgens mij werken er bij defensie rond de 50.000 mensen.
Was 5 jaar terug 65.000. Nu minder dan bij de politie.
Tsja. De gebroken geweertjestijd komt er weer aan.
Je bent daar trots opquote:Op woensdag 21 december 2011 14:27 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik snap niet waar dit beeld vandaan komt. Niet alle jongeren zijn kutpubers. Neem mij bijvoorbeeld, ik ben zelfs nog nooit uit geweest__!
Als je computerfluisteraar heet vast welquote:
Niet alle jongeren hebben dat nodig.quote:Wie heeft het over het leger? De zorg lijkt mij veel nuttiger. Zijn die ouderen ook verlost van eenzaamheid. Overigens zou dienstplicht voor mij als persoon ook wel goed zijn geweest, zoals ik vaak mag vernemen van mijn pa.
Alle jongeren in dienst van volk en vaderland? Die Hillen kletst uit zijn nek, je gaat je studie/werk toch niet onderbreken om een jaartje vrijwilligerswerk te doen voor werkgevers? Aangezien hij het heeft over alle jongeren, no way. Ik pas!quote:Op donderdag 22 december 2011 15:35 schreef Dutchnative het volgende:
Volgens mij bestaan er al maatschappelijke stages op scholen
Het is dus niet vrijwillig. Je wordt verplicht slaaf voor Hillen en z'n maten die de centen in hun zak hebben gestoken die eigenlijk aan jouw salaris (of dat van de arbeidskracht die het werk zou kunnen doen) besteed zouden moeten worden.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Die Hillen kletst uit zijn nek, je gaat je studie/werk toch niet onderbreken om een jaartje vrijwilligerswerk te doen voor werkgevers?
Als het zover komt dan weiger ik. Dan rukken ze mij maar af van mijn studie en zetten ze mij maar in de gevangenis.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:09 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Het is dus niet vrijwillig. Je wordt verplicht slaaf voor Hillen en z'n maten die de centen in hun zak hebben gestoken die eigenlijk aan jouw salaris (of dat van de arbeidskracht die het werk zou kunnen doen) besteed zouden moeten worden.
Typisch conservatisme.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:23 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben hier (mits goed uitgevoerd) geen tegenstander van zijn. Discipline aanbrengen in een tijd waar dat niet vanzelfsprekend meer door de ouders gebeurd lijkt me niet gek.
Bij fokkers die uitspraken doen over "de jeugd van tegenwoordig" is zoiets een indicatie dat ze een ouwe zak aan het worden zijn.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |