SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
![]()
Synthol is rotspul.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:01 schreef seto het volgende:
Kreeg ineens malware meldingen bij de laatste pagina?![]()
Yep ik ook terwijl ik iets schreef..quote:Op woensdag 21 december 2011 13:01 schreef seto het volgende:
Kreeg ineens malware meldingen bij de laatste pagina?
Sportschool?
Het is nu vaak erg slecht nat weer dat ik tot de Lente mij heb ingeschreven bij een sportschool
Uiteraard geen Squatrek, of Olympische stang aanwezig, dus voor benen ben ik tot mijn Eigen Tuin Gym aangewezen.
Betreft Fit 4 Free In Amstelveen. Mooie zaak gloednieuw, was Maandag de allereerste klant, en de eerste die de spullen mocht uitproberen.
Als het goed is komt er van de week een bankdruk bankje.
Ik heb speciaal voor deze Gym gekozen omdat het de laagste prijs bij ons in de buurt is.
Al met al helemaal geen slechte indruk, ruim, veel natuurlijk licht, schoon, 3 verschillende pullopbars aanwezig.
Mis nog de: TRX, Squatrek, Ringen.
Iemand hier die in de buurt woont en zich daar ook gaat inschrijven?![]()
Zoiets, is geen kracht of spieropbouwende oefening(en) maar meer conditioneel en vet verbranding, stukken beter en leuker dan doelloos fietsen/lopen vind ikIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ben de lat pulldown ontgroeid in onze gym (ik trek meer dan dat ik weeg) en om m'n chins af te wisselen zit ik nu aan de high row machine van Hammer Strength:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/BackGeneral/LVHighRow4.gif
Ik vind hem tof.Half pulldown, half row. Een soort omgekeerde incline press. Denk dat ik hier de komende maanden hard aan ga trekken.
[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 21-12-2011 13:16:57 ]Confidence through competence![]()
Ziet er leuk uit, toe maar weer! Ik heb geen idee hoeveel 'kg' ik op lat pulldown doe, is niet genummerd of wat dan ook. Vind het altijd fijn om te doen na rows/chins/pullups.![]()
Haha, ik trok met lat pulldown ook meer dan mijn eigen lichaamsgewicht. Nu ben ik -na een lange periode niet trainen- weer aan de gang en ik kan het dus weer gewoon doen.![]()
Krijg weer pwned.jpg, Star Wars afbeelding jwz. Linkje naar exrx pagina van de oefening?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:11 schreef Stereotomy het volgende:
Ben de lat pulldown ontgroeid in onze gym (ik trek meer dan dat ik weeg) en om m'n chins af te wisselen zit ik nu aan de high row machine van Hammer Strength:
[ afbeelding ]
Ik vind hem tof.Half pulldown, half row. Een soort omgekeerde incline press. Denk dat ik hier de komende maanden hard aan ga trekken.
Of toch du vader?![]()
Als ik geen prowler tot mijn beschikking had, niet zou squashen / hardlopen, of niet nog (onregelmatig) op de zak zou stoten dan zou ik ze zeker doen.quote:
Leuke dingen zeer zeker!hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
kutzooiquote:Op woensdag 21 december 2011 13:18 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Krijg weer pwned.jpg, Star Wars afbeelding jwz. Linkje naar exrx pagina van de oefening?
Linkje 'selectorized'
http://www.exrx.net/Weigh(...)VSeatedHighRowC.htmlConfidence through competence![]()
Die hebben wij ook. Voelt wel lekker voor je lats toen ik nog een noob was en machinewerk deed.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:11 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Die hebben wij ook inderdaad, maar dan vanaf iets lager (je trekt hem vanaf ongeveer borst hoogte naar achter ipv van omhoog naar omlaag).quote:Op woensdag 21 december 2011 13:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
kutzooi
Linkje 'selectorized'
http://www.exrx.net/Weigh(...)VSeatedHighRowC.htmlOf toch du vader?![]()
Yup, same here. Maar die doe ik dan eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:28 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Die hebben wij ook inderdaad, maar dan vanaf iets lager (je trekt hem vanaf ongeveer borst hoogte naar achter ipv van omhoog naar omlaag).![]()
Well, ik denk dat er altijd wel plek is voor machinewerk.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:25 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Die hebben wij ook. Voelt wel lekker voor je lats toen ik nog een noob was en machinewerk deed.Zou jij de beweging die je met deze machine maakt met vrije gewichten kunnen uitvoeren?
Sowieso worden stabiliserende spieren relatief meer gebruikt bij duwende bewegingen met vrije gewichten (instabiel evenwicht) zoals chest press of OHP, dan bij trekkende (stabiel evenwicht) zoals DB bent over row...Confidence through competence![]()
Ja, da's de low row in tegenstelling tot deze high rowquote:Op woensdag 21 december 2011 13:28 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Die hebben wij ook inderdaad, maar dan vanaf iets lager (je trekt hem vanaf ongeveer borst hoogte naar achter ipv van omhoog naar omlaag).
Ben ook wel fan van roeibewegingen. Knalt ook hard op je lats, maar anders dan met chins.Confidence through competence![]()
Prowlers zijn inderdaad beesten, ik doe ze nu aan het eind van de training omdat we in de winterstop zitten en we dus niet rondrennen op het veld.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:21 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Als ik geen prowler tot mijn beschikking had, niet zou squashen / hardlopen, of niet nog (onregelmatig) op de zak zou stoten dan zou ik ze zeker doen.
Leuke dingen zeer zeker!
Heb maandag deze gedaan met een 15 KG schijf (4x)
Overhead Squat x 6-8
Swings (like kettlebell swings) x 6-8
Bentover Row x 8-10
Reverse Lunge and Twist x 8-10 total
Diagonal Chops x 6-8 each side
wil morgen deze doen (alle oefeningen 6x in 1 complex)
Deadlift
Romanian Deadlift
Bentover Row
Power Clean
Front Squat
Push Press
Back Squat
Good MorningIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ja je hebt gelijk. Ik associeer 'low rows' eigenlijk altijd met seated (bekabelde) low rows, die vind ik ook een stuk lekkerder dan die low row machine.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, da's de low row in tegenstelling tot deze high row
Ben ook wel fan van roeibewegingen. Knalt ook hard op je lats, maar anders dan met chins.Ik ook dus niet, zoals ik hierboven al zei vind ik gewoon seated low rows met een kabel veel lekkerder.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yup, same here. Maar die doe ik dan eigenlijk nooit.Of toch du vader?![]()
Zou ik ook nog een keer willen proberen, maar in onze gym hebben we wel cable stations maar zijn seated rows niet mogelijk
Confidence through competence![]()
ik doe die high rows juist weer wel, de meeste rows zijn ook meer van dat je laag naar hoog trekt. Met die high rows weer andersom.
Beetje vanuit de redenatie zoals het verschil tussen een incline en decline press![]()
Ja wij hebben ook cable stations, maar die seated rows hebben we een aparte machine voor. Jammer dat je die niet kan doen, die is echt heerlijk imoquote:Op woensdag 21 december 2011 13:34 schreef Stereotomy het volgende:
Zou ik ook nog een keer willen proberen, maar in onze gym hebben we wel cable stations maar zijn seated rows niet mogelijk
Of toch du vader?![]()
even een vraagje over magnesiumpoeder of blokken, ik heb namelijk vaak bij oefeningen zoals squat en overhead press en bench press dat mn handen nogal klam worden van het zweet, en dat ik de stang maar niet lekker vast kan grijpen, kan ik hiervoor die poeder gebruiken of blokjes?![]()
Voor je Squat heb je het toch niet echt nodig daar gebruik je je handen alleen maar voor de balans en het gewicht ligt op je schouders dus ik zie niet in waarom je dan last hebt van zweethanden, die andere 2 zou je inderdaad kunnen gebruikenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
ik vind het niet echt prettig om met zweethanden te squatten, binnekort maar is kijken waar je die blokjes kan halenquote:Op woensdag 21 december 2011 14:26 schreef kidkash19 het volgende:
Voor je Squat heb je het toch niet echt nodig daar gebruik je je handen alleen maar voor de balans en het gewicht ligt op je schouders dus ik zie niet in waarom je dan last hebt van zweethanden, die andere 2 zou je inderdaad kunnen gebruiken![]()
Koop gewoon handschoentjes, dan loop je ook niet te kloten met dat poeder waar je anderen na jou alleen maar lastig mee valt.![]()
bij ons in de gym is dat geen probleem, de hardcore dingen zijn afgezonderd van de echte fitness toestellen,quote:Op woensdag 21 december 2011 14:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Koop gewoon handschoentjes, dan loop je ook niet te kloten met dat poeder waar je anderen na jou alleen maar lastig mee valt.![]()
Bij ons mag dit ook gewoon zolang je er maar niet mee loopt te zwaaien en de stang ff schoonmaaktquote:Op woensdag 21 december 2011 14:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Koop gewoon handschoentjes, dan loop je ook niet te kloten met dat poeder waar je anderen na jou alleen maar lastig mee valt.
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Week niet kunnen sporten door ziekte en school, voor het eerst sinds ik ben begonnen, voelt echt kut![]()
ja weet niet hoe het verder bij ons zit, is wel een powerlifter die zich altijd laat ondergooien door zn maatje dan ligt er overal rond het squatrack van dat poeder.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:06 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Bij ons mag dit ook gewoon zolang je er maar niet mee loopt te zwaaien en de stang ff schoonmaakt![]()
Gister zat ik de nieuwe fear factor te kijkendeed me daar een buffel aan mee:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2011 16:19:02 ]![]()
Je plaatje doet het niet man.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:05 schreef Geo4kant het volgende:
[ afbeelding ]If not now, then when.![]()
Ah ik zie hem. Mirin' genetics.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:19 schreef Geo4kant het volgende:
Nu wel?Ik zie hem, maar dat is wss vanwege de cache.
If not now, then when.![]()
Misschien is hij ook het product van goede genen selecteren net als die belgische stier.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
NIET HATEN MANG. Keiharde genetics.![]()
![]()
quote:x 1000000000000000000000000000000000000
Toch een is het lastig om geen reactie te plaatsen.
If not now, then when.![]()
Als je al niet de discipline hebt om een beetje te sporten zal die gast het al helemaal niet volhouden met niks etenquote:
Dat dietisten zo stom zijn![]()
Dat is prof materiaal. Komt me vaag bekend voor.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:05 schreef Geo4kant het volgende:
[ afbeelding ]Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Deze man doet met gemak 12 muscle ups!quote:Op woensdag 21 december 2011 16:05 schreef Geo4kant het volgende:
[ afbeelding ]
Ruim 109 kilo, had laatst een filmpje hiervan gepost!
Wacht deze dus:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2011 18:49:42 ]![]()
Netjes. Die rechter is ook geen ecto, btw.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:05 schreef Geo4kant het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Lijkt er inderdaad heel veel op, dat filmpje had ik al gezienquote:Op woensdag 21 december 2011 18:48 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Deze man doet met gemak 12 muscle ups!
Ruim 109 kilo, had laatst een filmpje hiervan gepost!
Wacht deze dus:![]()
![]()
En toch ziet hij er nu wel zo uit. Heb je mooi al die tijd voor getraindquote:Op woensdag 21 december 2011 18:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Netjes. Die rechter is ook geen ecto, btw.![]()
![]()
Zo, 250/250 kg legpress (12x) maar eens gedaan. Ik ga binnenkort maar eens beginnen met frontsquats erbij, want zwaarder dan 100 kg backsquat ga ik niet doen zonder rack. Helemaal voorover leunen en terugracken op benchpress bankje is geen pretje voor je rug.
Er was vandaag ook zo'n iemand die ooit een ongeluk had gehad met wintersport en daardoor in zo'n revalidatiefitnesstent van het ziekenhuis zat. Nu is hij weer terug. Ik wil daar ook trainen, 2 racks, alles. Maar je komt er alleen in op verwijzing van de fysio, na een ongeluk bijv. Dat is het me ook niet waard.![]()
[ Bericht 16% gewijzigd door Panzermaus op 21-12-2011 21:59:44 ]![]()
Gewoon met 200kg terugracken in dat BP bankje, krijg je een hernia, mag je daar ook gaan fitnessen. Win/win.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Panzermaus het volgende:
Zo, 250/250 kg legpress (12x) maar eens gedaan. Ik ga binnenkort maar eens beginnen met frontsquats erbij, want zwaarder dan 100 kg backsquat ga ik niet doen zonder rack. Helemaal voorover leunen en terugracken op benchpress bankje is geen pretje voor je rug.
Er was vandaag ook zo'n iemand die ooit een ongeluk had gehad met wintersport en daardoor in zo'n revalidatiefitnesstent van het ziekenhuis zat. Nu is hij weer terug. Ik wil daar ook trainen, 2 racks, alles. Maar je komt er alleen in op verwijzing van de fysio, na een ongeluk bijv. Dat is het me ook niet waard.![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door Snakey op 21-12-2011 22:38:39 ]Of toch du vader?![]()
Oke ik snap nu waarom deadlift, deadlift heet
Dikke spierpijn in me onderrug, kan dit kloppen?
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
En je traps als het goed is, eigenlijk je hele lichaam wel
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Deadlift heet zo, omdat je een dood(stil liggend) gewicht optilt.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:51 schreef jeurse04 het volgende:
Oke ik snap nu waarom deadlift, deadlift heet
Dikke spierpijn in me onderrug, kan dit kloppen?
Vooral traps,onderrug,glutes en hamstrings krijg ik spierpijn in van deadliften.![]()
Fixed.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:27 schreef Autobandje het volgende:
Deadlift, Preacher curl de oefening der oefeningen(come at me Squat fanboys
)
![]()
Traps voel je ook goed inderdaad, even goed shruggen bij lockout.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:13 schreef kidkash19 het volgende:
En je traps als het goed is, eigenlijk je hele lichaam wel
Heb gisteren ook even die row machine gedaan (waar we het gisteren over hadden). Heb nu spierpijn in mijn abs.Toch wel even fijn.
![]()
Voordeel van cable row (neem aan dat je dat deed) is dat je ook je rug gebruikt (erector spinae) en dus ook je core. Heerlijke compound.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:54 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Traps voel je ook goed inderdaad, even goed shruggen bij lockout.
Heb gisteren ook even die row machine gedaan (waar we het gisteren over hadden). Heb nu spierpijn in mijn abs.Toch wel even fijn.
Met die high row van gisteren doe je dat helaas niet, vind ik jammer.Confidence through competence![]()
Ik shrug niet eens bij lockout en ik voel mn traps al als de tering na een goede DL sessie. Maar ik doe dan ook geen rippletoad, daar doe je maar 1x5 DL toch?quote:Op donderdag 22 december 2011 11:54 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Traps voel je ook goed inderdaad, even goed shruggen bij lockout.
Ik sta dan ook achter Autobandje. DLBaas der bazen.
Of toch du vader?![]()
Wij hebben een lat pulldown, cable row bankje en zo'n row machine. Dus niet die high row machine, maar die andere. Heb ze alle drie gedaan, na 3x5x80 kg pendlay rows en heel wat chinups en pullups. Voordeel van zo'n machine is dat je chill helemaal tot het einde kan gaan, en die handles zijn wel een verademing voor je handen. Mijn eelt + blaren was gisteren helemaal open.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voordeel van cable row (neem aan dat je dat deed) is dat je ook je rug gebruikt (erector spinae) en dus ook je core. Heerlijke compound.
Met die high row van gisteren doe je dat helaas niet, vind ik jammer.
Merk nu wel bij pendlay row dat mijn onderrug raar wil gaan doen. Wat voor mij helpt is vanuit mijn hielen proberen te te rowen.Dus proberen je tenen omhoog te houden, voel het dan veel beter in mijn rug en onderrug blijft normaal doen. Weet niet of er nog mensen zijn die dit ook doen?
![]()
Low Row.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:15 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dus niet die high row machine, maar die andere.
http://www.google.nl/sear(...)XzTq66K8iE-warn92uAQ
Wel lekker om aan het eind op een machine deze specifieke bewegingen te kunnen maken zonder na te hoeven denken over een rechte rug ofzo.Confidence through competence![]()
Praat me er niet van, mijn lats vallen er nu af.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Low Row.
Wel lekker om aan het eind op een machine deze specifieke bewegingen te kunnen maken zonder na te hoeven denken over een rechte rug ofzo.Bi's zijn ook nog helemaal pumped en striated. Machinery kan inderdaad fijn zijn.
![]()
![]()
Mwah, wij hebben ook een "vertical row" machine staan (handles zitten op borsthoogte), maar ik vind dat die echt niet op kan tegen een goede ouderwetse seated cable Low Row.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Low Row.
Wel lekker om aan het eind op een machine deze specifieke bewegingen te kunnen maken zonder na te hoeven denken over een rechte rug ofzo.
Of toch du vader?![]()
die machine met 1 hand pakken en focussen op de lats, is wel chillquote:Op donderdag 22 december 2011 14:54 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mwah, wij hebben ook een "vertical row" machine staan (handles zitten op borsthoogte), maar ik vind dat die echt niet op kan tegen een goede ouderwetse seated cable Low Row.![]()
Het maakt mij persoonlijk weinig uit of de een wel tegen de ander opkan, het is een andere bewegingsbaan. Dat interesseert mij dan weer het meest.![]()
dumbbell row > verticaalquote:Op donderdag 22 december 2011 15:33 schreef Luchtkoker het volgende:
Dan nog beter gewoon one-armed dumbbell rows denk ik.
machine row > horizontaalDat.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:37 schreef Kroc het volgende:
Het maakt mij persoonlijk weinig uit of de een wel tegen de ander opkan, het is een andere bewegingsbaan. Dat interesseert mij dan weer het meest.![]()
Eens, maar in een al redelijk vol schema zou ik dan eerder voor DB row kiezen, die vind ik lekkerder de lats hitten, bedoelde ik meer.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
dumbbell row > verticaal
machine row > horizontaal
[..]
Dat.Of toch du vader?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: