abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105858998
Neem de volgende assumpties mee in het schrijven van uw reactie:
- TS is geen wizkid en hoeft niet te kunnen hacken en allemaal moeilijke shit te draaien.
- TS gamet wel op een console.
- TS is student. Gebruik alleen daarvoor.

Ik twijfel dus enorm of ik voor de dure Apple (MacBook Air denk ik) moet gaan en er weinig voor terug te krijgen, maar wel een lekker dun gevalletje. Overigens kan ik iedereen in de UB hun ogen uitsteken, want iedereen zit daar met paupereske gewoon MacBookjes :')

Maar een voor dezelfde prijs Windows-apparaat zal mij doorgaans meer power opleveren. Meer opslag, meer werkgeheugen en Flash.

Het is echt een klote dilemma, want die Air is zo lekker licht en een Dell ofzo is echt kk zwaar.. Ik heb al een aantal keer met een Mac gewerkt en het is wel lekker makkelijk :) Windows heeft ook weer zijn voordelen...

Nu zou ik graag serieuze, goed beargumenteerde reacties willen zien, waarin jij mij probeert te overtuigen voor Mac of Windows..

Dit is niet bedoeld als flame-topic, dus gedraag je ernaar.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_105859064
Mac.

[ Bericht % gewijzigd door Pharkus op 21-12-2011 11:08:49 ]
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_105859096
Ik zie dat je enige reden om een mac te kopen het gewicht en het uiterlijk is (ik zou er ook niet meer kunnen bedenken hoor). Heb je daar die paar honderd ekkies extra voor over?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_105859177
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef DuTank het volgende:
Meer opslag, meer werkgeheugen en Flash.
Mac heeft gewoon flash.
pi_105859198
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:02 schreef 9611Niels het volgende:
Ik zie dat je enige reden om een mac te kopen het gewicht en het uiterlijk is (ik zou er ook niet meer kunnen bedenken hoor). Heb je daar die paar honderd ekkies extra voor over?
Ik hoef maar de helft te betalen, dat een meevaller was, want anders moet ik de volle mep betalen. Dan was ik toch al voor een laptop van 6-7-800 gegaan, dus waarom dat niet alsnog besteden?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_105859201
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:05 schreef Dimens het volgende:

[..]

Mac heeft gewoon flash.
je was me net voor :')
  Forum Admin woensdag 21 december 2011 @ 11:06:54 #7
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_105859214
Dit is geen klacht. Als TS een goed ander subforum weet waar hij deze vraag heen wil hebben dan verplaats ik het.

edit: Opgeschoond en op verzoek van TS: KLB -> DIG.

[ Bericht 11% gewijzigd door Pharkus op 21-12-2011 11:13:35 ]
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_105859475
Ja leuk, weer een flametopic
pi_105859512
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ja leuk, weer een flametopic
En daar gaan we dit keer dus lekker niet aan beginnen, een inhoudelijke discussie kan prima, vergelijking trekken ook, tot op zekere hoogte.
pi_105859879
Je moet eerst bekijken welke programma's je voornamelijk nodig hebt en of deze op een mac draaien, anders een windows laptop o.i.d. kopen.

Zoals office is tegenwoordig gewoon verkrijgbaar voor mac. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 21 december 2011 @ 11:30:44 #11
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_105859991
Die afweging moet jij zelf maken, ik weet niet wat jij fijn vind aan OSX, of aan Windows wat dat betreft, dat weet jij alleen. De afweging is meer een luxe keuze, want beide type systemen kunnen precies waar jij hem voor gebruikt wat dus onder huis/tuin/keuken gebruik valt.

Oja, flash is natuurlijk onzin, dat is er wel op OSX, enkel niet die andere iRommel zoals iPad, iPhone, iPod etc..
To doom or not to doom
pi_105860047
In principe krijg je voor het geld van een Macbook Air sowieso een degelijk apparaat, of het nou voorgenoemde laptop is of een windows laptop. Dan blijft over welke applicaties je gaat gebruiken (denk studiegerelateerd, office, email, fotobewerking?, autoCAD? god weet wat) en of die ook draaien op OSX of windows.

Mocht je zoiets hebben van, als die shit er maar goed uitziet kun je desnoods Bootcamp op je mac zetten en dan kun je alsnog windows draaien.

Ik denk dat het om het even is, omdat er niet echt nadelen aan zitten voor dat geld, als je hem toch alleen voor studie doeleinden gebruikt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_105860072
Denk aan de restwaarde(!)
pi_105860113
Mac.

Gepost vanaf mijn Macbook Pro.
pi_105860488
Je zegt dat je MAC kiest voor het gewicht en voor de dikte. Er zijn tegenwoordig ook Windows laptops uit die zo dik/dun zijn en die ook niks wegen. Ik weet alleen niet hoe het met die accuduur van die Windows-laptops is. Macbooks hebben zeer goede accu, kunnen lang aanstaan. Bij die Windows-laptops weet ik dat niet
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_105860540
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:16 schreef LompeHork het volgende:

[..]

En daar gaan we dit keer dus lekker niet aan beginnen, een inhoudelijke discussie kan prima, vergelijking trekken ook, tot op zekere hoogte.
Jezus man, jij denkt zeker dat je mod bent en je overal mee moet bemoeien of wat? }:| :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_105860547
Ow wacht even :') :o
vosss is de naam,
pi_105860619
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
Ow wacht even :') :o
Goed bezig hoor. :')
pi_105860624
Meerwaarde van een Mac is ook stabiliteit en batterijduur. Dus als je geregeld langdurig ergens zonder stroom zit zou de keuze makkelijk zijn (of voor een netbook gaan).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_105860647
quote:
13s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:49 schreef Dimens het volgende:

[..]

Goed bezig hoor. :')
Ik zag het te laat :@

Ik dacht daar heb je weer zo een bemoeial die mod wilt worden :)
vosss is de naam,
pi_105860681
Kiezen hoeft natuurlijk ook niet, als je OSX leuk vindt werken en een MacBook kan betalen kan je er gewoon Windows 7 naast draaien.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_105860715
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zag het te laat :@

Ik dacht daar heb je weer zo een bemoeial die mod wilt worden :)
_O-

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:51 schreef HeatWave het volgende:
Kiezen hoeft natuurlijk ook niet, als je OSX leuk vindt werken en een MacBook kan betalen kan je er gewoon Windows 7 naast draaien.
Precies dit dus, gewoon een partitie aanmaken en Windows installeren d.m.v. bootcamp. Aan de andere kant is een gewone Windows notebook natuurlijk wel een stuk goedkoper.
pi_105860735
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:52 schreef LompeHork het volgende:

[..]

_O-

[..]

Precies dit dus, gewoon een partitie aanmaken en Windows installeren d.m.v. bootcamp. Aan de andere kant is een gewone Windows notebook natuurlijk wel een stuk goedkoper.
Ook dat valt nou ook wel weer mee opzich, zo duur zijn ze ook niet. Maar met een "windows" laptop heb je de keuze niet ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_105860760
Toch doet Apple dat wel goed. Inferieure producten op de markt gooien met belabberde specs voor een veel te dure prijs en nog zijn er mensen die het willen kopen. Omdat ze het mooi vinden.

Imo moet een laptop/pc niet mooi zijn, maar vooral functioneel.

Ik zou dus gewoon voor een normale gaan en niet voor een Apple en zo en een betere hebben en geld in mn zak houden voor belangrijkere zaken :)
vosss is de naam,
pi_105860764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:51 schreef HeatWave het volgende:
Met een MacBook Air, die maar 64GB opslag capaciteit heeft, is dat ook niet aan te raden. Dan ben je alweer 20GB kwijt aan Windows en programma's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')